DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Erősorrend: Norris már Verstappen nyomában

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Az Emilia-romagnai Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont megelőzte az év eleje óta stabilan a második helyen álló Carlos Sainzt. Az Aston Martin versenyzői ellentétes irányb mozogtak: Lance Stroll sokat nyert idei legjobb hétvégéjével, Alonso viszont két helyet bukott idei legrosszabb produkciójával.

A versenyzők erősorrendje az első hét nagydíj átlaga alapján:

podcast-rankings_03

A Formula Podcast legfrissebb adása, benne az imolai hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

„Egész hétvégén nem vezettem jól” – Alonso

A 2024-es idénye leggyengébb hétvégéjét produkálta az F1-es Miami Nagydíjon Fernando Alonso. A spanyol mindkét időmérőn kikapott csapattársától, Lance Strolltól, szombaton ráadásul már a Q2-ben búcsúzott az Aston Martinnal. A vasárnapi versenyen végül a 15. helyről a kilencedikig tört előre, de a hétvégén főként a megszólalásaival a címlapokra kerülő Alonso elismerte, hogy ő maga sem ment jól Miamiban:

„Egész hétvégén küszködtünk. Nem találtuk a beállításokat, nem találtuk a tempót, és én személy szerint sem vezettem jól egész hétvégén” – nyilatkozta az F1 TV kameráinak. „Egyszerűen nem hoztam ki a maximumot az időmérőn és a sprinten. Előző nap sem raktam össze egy tökéletes kört. A vasárnapi verseny jó volt, de semmi látványos. Úgyhogy erősen kell visszatérnünk. Vannak hullámhegyek és -völgyek, Miami egyértelműen utóbbihoz tartozott. De még így is szereztünk két pontot, amit elfogadunk.”

f1-alonso-aston-miami-1_1

Elképesztő befutó: 0,001 másodperc döntött a győzelemről – videó!

Hihetetlen befutót produkált a NASCAR Cup Series Kansas Speedway-en rendezett versenye, melyen 0,001 másodperc (azaz egy ezredmásodperc) döntötte el a győzelem sorsát: Kyle Larson a sorozat történetének legkisebb előnyével diadalmaskodott Chris Buescher előtt.

Ami az F1-et illeti, a valaha volt legszorosabb verseny a királykategóriában 0,01 másodpercen dőlt el, mely az 1971-es Olasz Nagydíjon került be a történelemkönyvekbe. A Monzában rendezett futamot a brit Peter Gethin nyerte, Ronnie Petersont előzve. 

Így állnak a büntetőpontok az F1-es Miami Nagydíj után

Miután Kevin Magnussen nem kevesebb mint öt büntetőpontot gyűjtött be a Miami Nagydíj hétvégéjén, kettőt a Sargeanttal való ütközésért, hármat pedig a sprinten történő sorozatos pályaelhagyással történő előnyszerzésért, a nem is olyan régen még csak három ponton álló dán pilóta mindössze két egységre került az eltiltástól. Az F1 történetében még sosem szabtak ki amiatt eltiltást, hogy valaki egy év alatt összeszed 12 pontot, Magnussen viszont most 10-nél jár, és egyetlen-egytől sem szabadulhat meg az idei szezon során.

magnussen-miami-2

Magnussenen kívül Esteban Ocon és Carlos Sainz kapott még egy-egy büntetőpontot Miamiben: előbbi a bokszból való veszély kihajtásért, utóbbi pedig az Oscar Piastrival történt ütközésért.

Az alábbi táblázatban az olvasható össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól:

Kevin Magnussen

10

2025. március 9. (3)

Sergio Perez

8

szeptember 17. (1) és 24. (4)

Logan Sargeant

8

szeptember 3. (2) és 24. (2)

Lance Stroll

7

július 9. (2)

Fernando Alonso

6

2025. március 24. (3)

Lewis Hamilton

4

július 29. (2)

George Russell

4

május 28. (2)

Yuki Tsunoda

3

június 4. (1)

Valtteri Bottas

2

október 29. (2)

Guanyu Zhou

2

július 23. (2)

Nico Hülkenberg

2

május 29. (2)

Max Verstappen

2

november 19. (2)

Daniel Ricciardo

2

2025. április 21. (2)

Esteban Ocon

1

2025. május 4. (1)

Carlos Sainz

1

2025. május 5. (1)

Alexander Albon, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Lando Norris és Oscar Piastri nem rendelkezik büntetőponttal.

Így ütötte ki majdnem Verstappent a rajtnál Perez

Sergio Perez a negyedik helyről vághatott neki az F1-es Miami Nagydíjnak, ám rögtön az 1-es kanyarban kis híján bajba került: a belső íven próbálkozott a Ferrarik mellett, ám blokkoltak a kerekei, így pedig csaknem kiütötte a versenyből Red Bull-os csapattársát, Max Verstappent, a jól induló Carlos Sainz pedig bukott is pozíciókat miatta.

„Amint bevetődtem belül Charles mellé, láttam, hogy amint ráléptem a fékre, egyáltalán nem volt tapadás. Láthattuk előző nap is Lewisnál, hogy ha lemegyünk itt az ívről, különösen az első kanyarban, akkor ott zéró a tapadás” – magyarázta a versenyt végül épp Sainz büntetésével a negyedik helyen záró Perez a Sky Sports F1 kamerái előtt.

„Utólag ha tudtam volna, hogy ott nincs tapadás, akkor eleve oda sem mentem volna. Azért mentem be, mert azt gondoltam, hogy biztonságos lesz. De amint ráléptem a fékre, láttam, hogy az autó nem fog megállni. Blokkoltam az első gumikat és elmentem egyenesen. Ezzel majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy megszüntessem a blokkolást.”

f1-perez-miami-rajt-redbull

Az eltiltás küszöbén a nyolc büntetést begyűjtő Magnussen

Két büntetőpontra került az egyfutamos eltiltástól Kevin Magnussen, aki összesen nyolc (!) büntetést szedett össze a Miami Nagydíj hétvégéjén.

A dán pilóta háromszor tíz másodpercet kapott a sprintfutamon a Lewis Hamiltonnal szembeni szabálytalan, pályalevágós védekezései miatt, majd ezekért végül három büntetőpontot zsebelt be pluszban, illetve még hozzátett öt másodpercet azért, mert „csak úgy” elhagyta a pályát.

A nagydíjon aztán kapott tíz másodpercet a Logan Sargeant kiesését okozó manőveréért, ami mellé szintén járt két büntetőpont, végül egy húsz másodpercessé alakított áthajtásos büntetést is kiróttak rá, mert a biztonsági autó mögött behajtott a bokszutcába, de nem cserélt kereket.

Magnussen a hétvége során összesen tehát öt büntetőpontot és 65 másodpercet (!) kapott a felügyelőktől, így már tíz pontja van – vagyis csak kettő kell neki egy 12 hónapos fázisban ahhoz, hogy egy futamra eltiltsák. 

f1-haas-magnussen

Norris tíz év alatt a tizedik új futamgyőztes

Lando Norris mindössze a 114. versenyző az F1 75 éves története során, aki meg tud nyerni egy nagydíjat, azaz átlagosan nagyjából kétévente három új győztest avat a királykategória. Mostanában azonban ritkább az ilyesmi, azóta, hogy 2012-ben egy hónap alatt ketten iratkoztak fel a győztesek listájára Nico Rosberg és Pastor Maldonado személyében, egészen pontosan tízszer köszönthettünk új győztest az elmúlt tíz esztendőben.

rosberg-2012-win

Ő nem más volt, mint Daniel Ricciardo, aki 2014-ben Kanadában használta ki a Mercedesek gyengélkedését, majd az ausztrált Max Verstappen követte a sorban, aki 2016-ban Spanyolországban győzött Red Bull-os karrierje első versenyén. A következő évben Valtteri Bottas esett át a tűzkeresztségen Oroszországban, majd 2019-ben jött Charles Leclerc, aki a tragikus emlékű spái hétvégén nyert először.

2020-ban ketten is ünnepelhettek első sikert: Pierre Gasly Olaszországban egy piros zászló és Lewis Hamilton kapitális hibája, míg Sergio Perez Bahreinben az utolsó helyről előretörve a Mercedes orbitális hibája után. 2021-ben Esteban Ocon Magyarországon teljesítette be álmát, 2022-ben pedig Carlos Sainz és George Russell állt először a dobogó tetejére Silverstone-ban, illetve Interlagosban.

gasly-2020-win

F1 Academy: Pulling duplázott, Lovinfosse ámokfutott

A Miami Nagydíj betétprogramjaként rendezték meg az F1 Academy idei második fordulóját. A szombati versenyt az Alpine növendéke, Abbi Pulling domináns teljesítménnyel nyerte meg a pole-ból indulva, mögötte a mercedeses Doriane Pin végzett, míg a harmadik helyért izgalmas küzdelem zajlott, melyből 1a Haas versenyzője, a hazai Chloe Chambers keveredett ki győztesként.

pulling-miami

Másnap ismét Pulling indult az első rajtkockából, s meg is őrizte a vezetést a mögüle rajtoló Bianca Bustamentével és Doriane Pinnel szemben. A folytatásban sem változott az első három sorrendje, Pulling ezzel négybők három győzelemnél jár, és fölényesen vezeti a bajnokságot a Dzsiddában remeklő, de egy buta hiba miatt sok pontba kerülő büntetést begyűjtő Pin előtt.

A hétvége nagy vesztese az astonos Tina Hausmann volt, akit mindkét versenyből kiütöttek – a ma a vesztét okozó Lola Lovinfosse később Aurelia Nobels versenyét is elrendezte, s mindkét balesetért időbüntetéssel sújtották.

lovinfosse-3

Magyar futamgyőzelem Mugellóban

Futamgyőzelemmel kezdte a szezont a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe sorozatban versenyző Válint Bence. A Ferrari Budapest – Rossocorsa színeiben induló fiatal magyar versenyző szombaton második lett a veterán Franz Engstler mögött a mugellói pályán, vasárnap viszont ő ünnepelhetett győzelmet, miután negyedikként futott be, de az előtte végző versenyzőket, köztük az F1-ből is jól ismert Timo Glockot egyaránt megbüntették.

valint-robertoviva

Válint ezzel az első forduló után vezeti a bajnokságot Glock és Engstler előtt, a győztesnek járó trófeát pedig nem más adta át neki, mint a Ferrari színeiben idén az F1-ben is bemutatkozó Oliver Bearman

Fotó: Roberto Viva (kép forrása: Válint Bence Facebook)

Így reagált a Ford Newey távozására

Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében elhagyja a Red Bullt, azaz a sztártervező akkor már nem lesz a csapatnál, amikor az 2026-tól a saját motorrészlege, a Red Bull Powertrains által fejlesztett erőforrásokkal áll rajthoz az F1-ben. Az energiaitalosoknak a projektben anyagi és műszaki támogatást nyújtó partnere a Ford, amely részéről Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport-igazgatója (a lenti képen középen) a Motorsport.com szaklapnak reagált a hírre:

„Óriási a tiszteletünk Adrian irányába a pályafutása és mindazok miatt, amit különböző csapatoknál tett az F1-ben, különösen az utóbbi 19 évben a Red Bullnál. Csak csodálattal és tisztelettel viseltetünk iránta, és a legjobbakat kívánjuk neki, bármit is csináljon a jövőben. Mi azonban továbbra is a 2026-os motorprojektre koncentrálunk, ez változatlan a hír után is, és továbbra is teljes gázzal haladunk előre.”

Rushbrook elmondta, hogy az egyeztetések során beszéltek arról Christian Hornerékkel, hogyan tudják biztosítani, hogy a nagy szabályváltozások után is sikeres marad a Red Bull: „Mint minden vállalatnál vagy jó versenycsapatnál, mindig van egy utódlási terved, folyamatosan képzed és fejleszted az embereket. Ez ebben az esetben sincs másként. Nem tiszteletlen vagyok Adriannal, hiszen ő fantasztikus, de mindenkinek van utódlási terve” – fogalmazott a Ford embere, hozzátéve, hogy az utóbbi hetek-hónapok nyugtalanságai ellenére is a bikákat érzik a legjobb partnernek az F1-es szerepvállaláshoz: „Ahhoz, hogy bármi nagyot érjünk el az autósportban, mi a Fordnál megtaláljuk a legjobb csapatokat, amelyekkel partnerségre léphetünk. Úgy hisszük, az F1-ben is megtaláltuk a legjobb csapatot. Minden az együttműködésről, a helyzet megértéséről és arról szól, hogy elkötelezettek legyünk az iránt, ami a sikerhez szükséges. Ez mindkét félnek továbbra is így van.”

f1-rushbrook-ford-redbull

Prost és Senna rekordjait ostromolja Verstappen F1-es pole-szériája

Továbbra is hibátlan Max Verstappen az időmérőkön 2024-ben: a Miami Nagydíj pole-jával együtt az első hat versenyhétvégén egyaránt az élre kvalifikálta magát. Ilyen szériát egy adott évad elején legutóbb Alain Prost tudott produkálni még 1993-ban – igaz, a francia akkor egészen hétig jutott az idény eleji pole-ok számában, ami abszolút rekordot jelent ilyen tekintetben, azaz Imolában már ezt állíthatja be a holland. A Red Bull pilótája most Nigel Mansell 1992-es produkciójával áll egy szinten.

Ha pedig hozzávesszük, hogy a tavalyi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon is rajtelsőséget gyűjtött be, akkor Verstappen immár zsinórban hét pole-pozíciónál jár. Erre többen is képesek voltak az F1 történetében: Ayrton Senna (1990 Spanyol–1991 Monaco), Prost (1993 Dél-Afrika–1993 Kanada, ami a fent említett rekord), Michael Schumacher (2000 Olasz–2001 Brazil) és Lewis Hamilton (2015 Monaco–Olasz Nagydíj). Az abszolút csúcs Senna nevéhez fűződik, aki az 1988-as Spanyol és az 1989 USA Nagydíjak között sorozatban nyolcszor ért el pole-t – azaz ezt is utolérheti a címvédő a két hét múlva esedékes Emilia-romagnai GP-n.

f1-verstappen-pole-redbull-miami

Perez úgy érzi, akár a pole-ba is kerülhetett a hibája

A negyedik helyre, a csapattárs Max Verstappen és a két Ferrari-pilóta mögé kvalifikálta magát a Formula-1-es Miami Nagydíjra Sergio Perez. A mexikói azonban úgy érzi, több is volt benne és a Red Bullban, csak a döntő pillanatban nem rakta jól össze a kört:

„Rendkívül trükkös volt. Sajnos nem volt tiszta a köröm a Q3-ban, amikor a pálya a legjobb állapotban volt. Aztán a 8-as kanyarba menet elkövettem egy apró hibát is, ami legalább az első soromba került, de talán a pole-ba is. Sajnos nem tudtuk kihozni a maximumot, de optimista vagyok.”

„Nehéz megemészteni, hogy pár ezredmásodperccel maradtunk le az első sorról, de ez van, nagyon kicsik a különbségek. Elkövettünk néhány hibát azzal, hogyan állítottuk be a dolgokat az időmérőre, úgyhogy meg kell értenünk a problémákat, de sokkal közelebb vagyunk most” – idézi Perezt a RaceFans.net portál.

f1-perez-redbull-miami

Megrovással és pénzbírsággal sújtották Norrist a pályán való sétáért

Már az első kanyarban véget ért Lando Norris számára a Formula-1-es Miami Nagydíj szombati sprintfutama, miután ő volt az igazi kárvallottja a Lewis Hamilton merész bevetődése által elindított és mindkét Aston Martin részvételével zajlott többszörös kontaktoknak – amelyért végül egyébként a felügyelők senkit sem büntettek, mivel úgy ítélték meg, senki sem fog túlnyomórészt felelős a történtekért.

Mindenesetre Norris a kiesése után az 1-es kanyar bukóteréből átsétált a bokszutca közeli kijáratáig, miközben a versenyt nem állították le, csak a biztonsági autót küldték be. Emiatt a McLaren versenyzőjét vizsgálták a felügyelők, akik megállapították, hogy a brit a marsallok engedélye nélkül sétált át az „élő” pályán, amely igen veszélyes szituációnak minősül, és emiatt tilos. A stewardok ezért megrovásban és 50 ezer eurós pénzbírságban részesítették Norrist, amelyből 25 ezret felfüggesztettek a 2024-es F1-es idény további részére egy hasonló vétség elkövetéséig. Nem példátlan a mostani ítélet: tavaly Katarban Hamiltont is hasonló szankciókkal sújtották ugyanilyen kihágásért.

f1-norris-mclaren-miami

fotó: DPPI

Albont megbüntették, a bokszból rajtol az F1-es sprinten

Az elvett körideje miatt a 19. rajtkockába állhatott volna fel a Miami Nagydíj sprintfutamán Alexander Albon, de az eredmény tudatában a Williams úgy döntött, hogy változtat az autó beállításain a parc fermé szabályok megszegésével együtt, ez pedig azt jelenti, hogy a brit-thai pilóta a rajtrács helyett csak a bokszutcából vághat neki a megmérettetésnek.

A tájékoztatás szerint az FW46-os futóművéhez nyúlt hozzá a csapat, ami azért érdekes, mert a parc fermé a sprintfutam után amúgy is feloldódik a helyi idő szerint délutáni időmérő előtt.

A sprintfutam magyar idő szerint 18:00-kor rajtol, a rajtrácsa pedig itt tekinthető meg!

WilliamsF1_122308_HiRes_resize

Ricciardo szerint sokan szeretetből ostorozzák

Gyakorlatilag a szezon második futama óta folyamatos téma az F1-es sajtóban és a szurkolók körében éppúgy, hogy Daniel Ricciardót rövid úton lecserélheti a Red Bull második számú csapata, ami hatalmas változást jelent ahhoz képest, hogy a télen még Sergio Perez potenciális utódaként emlegették az ausztrál versenyzőt. A nyolcszoros futamgyőztes az ESPN-nek nyilatkozott a helyzetéről, s mint elmondta, szerinte az őt kritizáló szurkolók egy része egyszerűen jót akar neki, mások viszont kevésbé…

rb-miami

„Biztos vagyok benne, hogy a szurkolóim, az F1-rajongók közül sokan mondják, hogy a k***a életbe Daniel, szedd már össze magad, hát mi a f***t csinálsz? Ez benne van a pakliban. Szerintem sokuknál ez abból fakad, hogy törődnek velem, és azt akarják, hogy jól teljesítsek. Másoknak meg egyszerűen csak negatív a véleményük, és nem akarnak változtatni rajta” – mondta  Ricciardo, aki azt is hozzátette, hogy ezek a vélemények gyorsan változhatnak az eredményekkel:

„Nem szoktam rólam szóló dolgokat olvasgatni, de az ember elkerülhetetlenül belebotlik az ilyesmibe. Aztán ha jól teljesítek néhány versenyen, hirtelen az jön, hogy Daniel visszatért, vagy Daniel versenyben van ezért meg azért” – nyilatkozott az egyelőre még 0 bajnoki ponttal álló ausztrál versenyző.

ricciardo-rb-miami

„Úgyis megbüntetnek, bármit is csinálunk” – Alonsót nem érdekli a sprint

Két komoly büntetést is kapott az utóbbi versenyhétvégéken Fernando Alonso. Előbb az Ausztrál Nagydíjon szankcionálták „potenciálisan veszélyes vezetésért”, majd legutóbb a kínai sprintversenyt követően sújtották időbüntetéssel és újfent három büntetőponttal a Carlos Sainzcal a csatájuk közben történt ütközésért. Ez utóbbi eset miatt amúgy az Aston Martin felülvizsgálati kérelmet nyújtott be, amelynek pénteken tartották a meghallgatását, ám a felügyelők egyelőre nem közölték az ítéletüket (bár a hírek szerint elutasították a kérelmet).

Mindenesetre Alonso a számára nyolcadik rajthelyet hozó sprintidőmérő után ismét keményen odaszúrt a stewardoknak, amikor értékelt: „Semmit nem jelent a sprintfutam, különösen azért, mert így nem tudunk harcolni vagy ilyesmi. Büntetést kapunk, bármit is csinálunk. Szóval a holnapi nap a szórakozásról szól, de nem nekünk. Nem nagyon érdekes ez” – idézi a kétszeres F1-es világbajnokot a RaceFans.net portál.

Alonso szerint amúgy a sprintkvalifikáción nehezítette a dolgukat, hogy csak az SQ3-ban használtak először lágy gumit. A spanyolt ezúttal a csapattárs Lance Stroll is legyőzte, aki egy hellyel őt megelőzve hetedik lett: „Jó időmérő volt a használt lágyakon, hogy megspóroljunk egy szettet a szombati kvalifikációra. Remélhetőleg megpróbálhatunk valamit mutatni a sprinten” – összegzett röviden a kanadai.

f1-alonso-aston-miami-1

Bottast megbüntették, a Mercedes megúszta az F1-es sprintidőmérős kihágást

Két esetet is vizsgáltak utólag a felügyelők az F1-es Miami Nagydíj pénteki sprintkvalifikációját követően. Egyfelől Valtteri Bottas SQ1-es feltartása volt a fókuszban: a finn pilóta a levezetőkörén volt már, amikor az 1-es kanyarban kis híján ütközött a gyorskörét épp megkezdő Oscar Piastrival, akit nem észlelt. A stewardok három rajthelyes büntetésben részesítették a Sauber/Stake versenyzőjét, aki így a 18. helyett a 20. starthelyről várhatja majd a szombati sprint rajtját.

A másik incidens Lewis Hamiltonhoz, pontosabban a Mercedeshez volt köthető, ugyanis a felügyelők jegyezték és vizsgálták, hogy a csapat szerelői a védősisak viselése nélkül dolgoztak a hétszeres világbajnok autóján a sprintidőmérő második felvonásában a bokszutcai garázs előtt – amit viszont a sportszabályzat 34.13-as bekezdése tilt. A Mercedes mégis megúszta a kihágást, ugyanis a stewardok arra jutottak, hogy több más csapatnál is bevett gyakorlat, hogy a bokszkiállásokra kijelölt helyen megállva sisak viselése nélkül dolgoznak a szerelők az autón, így nem érezték volna igazságosnak, ha egy istállót büntetnek emiatt. Ugyanakkor a felügyelők az ítéletről szóló dokumentumban felhívták az FIA figyelmét, hogy fontolják meg, hogy szükséges-e a jelenlegi időmérős gyakorlaton vagy esetleg konkrétan magán a szabályzaton változtatni ennek fényében.

f1-bottas-piastri-miami-sq1

Gyorshajtásért büntetik az Aston Martint

Lance Stroll túl gyorsan hajtott a bokszutcában a Miami Nagydíj (első és egyetlen) szabadedzésén, amiért a versenyfelügyelők 400 eurós büntetéssel sújtották az Aston Martin csapatát.

A Miami pálya bokszutcájában 80 km/h a sebességhatár, melyet Lance Stroll 3,5 km/h-val lépett túl a szabadedzés során. Az Aston Martin kanadai versenyzője ezzel megszegte a sportszabályzat 49.7-es pontját, amiért a silverstone-i központú istálló 400 eurós pénzbüntetésben részesült.

Stroll egyébként a rendkívül előkelő ötödik helyen zárta a gyakorlást.

Villeneuve: Miért nem megy Verstappen az Audihoz?

Az F1 nagy megmondóembereinek egyike, Jacques Villeneuve most aztán igazán nagyot mondott, és egy online szerencsejátékokkal foglalkozó oldalnak nyilatkozva feltette a kérdést, hogy miért ne menne Verstappen az Audihoz a Mercedes helyett, ha el akarja hagyni a Red Bullt. „Miért ne legyen az Audi? Miért ne építse fel őket? Verstappen úgy gondolja, hogy bármelyik csapattal nyerhet, szóval miért ne legyen ez az Audi?”

villeneuve-verstappen

„Ha megnézzük a Mercedest, az sem egy könnyű csapat” – folytatta az 1997-es világbajnok. „Már három év telt el, és még mindig nem oldották meg a problémáikat. Évről évre rosszabbá tették az autójukat! Ha annyi éven át könnyedén nyertél, elfelejted, hogy mi kell ahhoz, hogy akkor is nyerj, amikor nehéz. Nem könnyű újra lendületbe jönni. A Mercedes eddig csak a győzelmet ismerte, nem is tudják, milyen az, ha nem nyernek” – fejtette ki Villeneuve, aki szerint Verstappen egy új környezetben mutathatná meg igazán, mennyit is ér:

„Max mindig versenyzői üzemmódban van, és úgy tűnik, nem fárad bele. Ez egy hatalmas erőssége. Ha egy másik csapathoz kerülne, nem biztos, hogy ugyanilyen sikereket érne el, és nem is fogja ugyanazt a védelmet élvezni Marko részéről, aki részéről sok figyelem összpontosul Maxra. Ez egy új fejezet lenne, és ki tudja, hogy az apját ennyire közel engedik-e. Nagyon érdekes lenne megnézni, hogyan fejlődik az ismeretlen tényezők között. Ha megteszi ezt a lépést, akkor kiderül, milyen fából faragták.”

audi-f1

Magnussen Bearmanről: Otthon vigyázok gyerekekre, nem az F1-ben

A Haas egyik 2025-ös ülésére befutónak tűnő brit tehetség, Oliver Bearman esetleges érkezése kapcsán tették fel a kérdést Kevin Magnussennek, hogy ha ő is a csapatnál marad, tud-e majd támogatást nyújtani a fiatal britnek – és ezzel kapcsolatban tavalyelőtti csapattársát, Mick Schumachert is szóba hozták neki. A szókimondó dán versenyző nem hazudtolta meg önmagát válaszában:

magnussen-miami

„Nem igazán azért vagyok itt, hogy fiatal gyerekekkel törődjek. Ezt otthon csinálom. Szóval remélhetőleg a srác, aki az autóba ül, kompetens, profi és következetes lesz, ahogyan Nico is, és majd meglátjuk, hogy én leszek-e a másik autóban” – válaszolt Magnussen Miamiben a sajtó, köztük a Formula.hu képviselőjének. A Haas versenyzője azt is elismerte, hogy meglepte csapattársa, Hülkenberg eligazolása:

„Őszintén szólva azt hittem, hogy jövőre is mi ketten leszünk itt, de persze minden jót kívánok neki, addig pedig továbbra is koncentrálunk és élvezzük az idei évet, folytatjuk a fejlődést, amit csapatként elértünk” – mondta Magnussen, aki elképzelhetőnek tartja, hogy csapattársa távozása javíthat az ő maradási esélyein.

magnussen-miami-2

Végre van tartalék karosszériája a Williamsnek

Alaposan rányomta a bélyegét a Williamsnél a 2024-es F1-es szezonkezdetre, hogy a karosszériagyártási folyamatok téli átalakítása miatt az első futamokat tartalékváz nélkül kellett teljesíteniük, ami leginkább akkor ütközött ki, amikor az Ausztrál Nagydíjon Alexander Albon balesete után nem tudták az autót a helyszínen megszerelni, s a thai-brit a csapattárs Logan Sargeant karosszériájával folytatta a hétvégét, míg az amerikai így nem tudott rajthoz állni. Az évad hatodik állomásán, a hétvégi Miami Nagydíjon azonban végre változik a helyzet: „Amit megerősíthetek, hogy az idény eleji nagy baleseteink ellenére a harmadik autó itt van és készen áll. Remélem, a dobozban marad a következő 18 futamra!” – mondta el James Vowles csapatfőnök, utalva arra, hogy reméli, a további balesetek elkerülik őket.

Vowles azt is felsorolta, milyen károk érték őket az eddigi balesetek során: „Elveszítettünk három padlólemezt, három hátsó szárnyat, és három váltó is teljesen tönkrement. Általában egy egész szezonban veszítünk el ennyit, nem két verseny alatt. F1-es csapatként igyekszünk nem túl sokat gyártani belőlük, hiszen az idény során folyamatosan változtatunk rajtuk. Már van is egy új futóművünk, két hét múlva pedig új padlólemez érkezik. Ha elveszítünk hármat, az azt jelenti, hogy hárommal vagy néggyel többet kell gyártanunk belőlük, és ez hátrányba hoz minket” – magyarázta a Williams-vezér. Vowles hozzátette: most, hogy a készletekkel egyenesbe jöttek, fókuszálhatnak a teljesítményjavulást eredményező fejlesztésekre – már csak azért is, mert úgy érzi, eddig nem tudták kihozni a bennük rejlő potenciált.

f1-williams-kina