Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Le Mans: Egy Toyota két Glickenhaus előtt az első időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/32576
Szerda este megtartották a Le Mans-i 24 órás első időmérő edzését – a formátum alapján ez a szakasz a csütörtöki Hyperpole-be jutásról dönt, ahova a négy kategória hat-hat leggyorsabb autója kvalifikál. Ennélfogva éppen a csúcskategóriában nem volt tétje a szakasznak, mivel a versenyen öt Hypercar vesz részt.
Az edzés legjobb körét, 3:27,247-et Kamui Kobayashi futotta a #7-es Toyotával, egy tizeddel megelőzve az Olivier Pla vezette #708-as Glickenhaust. Az amerikai csapat testvérautója és az Alpine egysége következett a harmadik-negyedik helyen: egyedül a #8-as Toyota lógott ki a sorból a Hypercarok közül, a hátsó felfüggesztés szerelése miatt az autó csak a 60 perces edzés második felében hajtott ki, mikor megérkezett az eső, így nagyon lassú köridőt teljesített, a 29. helyen végzett.
Le Mans-ban két szabadedzést is tartottak az időmérő előtt és után, délután a #7-es Toyota, éjszaka a #708-as Glickenhaus volt a leggyorsabb.
A Hyperpole-ra kvalifikáló egységek:
Hypercar
#7 Toyota Gazoo Racing (Kobayashi/Conway/Lopez)
#8 Toyota Gazoo Racing (Buemi/Hartley/Hirakawa)
#36 Alpine Elf Team (Lapierre/Vaxiviere/Negrao)
#708 Glickenhaus Racing (Pla/Dumas/Derani)
#709 Glickenhaus Racing (Briscoe/Westbrook/Mailleux)
LMP2
#9 Prema Orlen Team (Kubica/Deletraz/Colombo)
#22 United Autosports USA (Hanson/Albuquerque/Owen)
#23 United Autosports USA (Jarvis/Lynn/Pierson)
#31 WRT (Gelael/Frijns/Rast)
#38 JOTA (Da Costa/Gonzalez/Stevens)
#41 Realteam by WRT (Nato/Habsburg/Andrade)
GTE Pro
#51 AF Corse (Pier Guidi/Calado/Serra)
#52 AF Corse (Molina/Fuoco/Rigon)
#63 Corvette Racing (Catsburg/Garcia/Taylor)
#64 Corvette Racing (Sims/Milner/Tandy)
#91 Porsche GT Team (Bruni/Lietz/Makowiecki)
#92 Porsche GT Team (Estre/Christensen/Vanthoor)
GTE Am
#54 AF Corse (Flohr/Castellacci/Cassidy)
#57 Kessel Racing (Kimura/Schandorff/Jensen)
#61 AF Corse (Prette/Grunewald/Abril)
#77 Dempsey-Proton Racing (Ried/Tincknell/Priaulx)
#85 Iron Dames (Frey/Gatting/Bovy)
#98 Northwest AMR (Thiim/Dalla Lana/Pittard)
Vettel inkább Bathurstben versenyezne Las Vegas helyett
https://formula.hu/parc-ferme/32574
Tovább folytatódik az F1-es versenynaptár bővítése, hiszen az idén debütáló Miamit követően 2023-ban egy újabb egyesült államokbeli helyszín, Las Vegas is vendégül látja majd a királykategória mezőnyét. Pilótatársaival ellentétben Sebastian Vettel nem túl lelkes az új helyszínnel kapcsolatban, állítása szerint ő sokkal szívesebben versenyezne a bathursti Mount Panorama Circuiten, a Bathurst 1000 V8 Supercars verseny helyszínén.
„Én inkább Bathurstbe mennék” – jelentette ki a négyszeres világbajnok egy Aston Martin szurkolói fórumon. „Azt a rengeteg pénzt, amit Vegas felemészt, fordíthatnánk a már meglévő versenypályákra is. Bathurst hatalmas kihívás lenne, az a pálya egy szörnyeteg. Még nem voltam ott, de remélem egyszer sikerül megtapasztalnom” – idézi Vettelt a RacingNews365.
A Netflix szemet vetett az F1 közvetítési jogaira
https://formula.hu/parc-ferme/32573
A Netflix először a saját gyártású F1-es dokumentumsorozat, a Drive To Survive miatt került közvetlen kapcsolatba a száguldó cirkusszal, a hírek szerint azonban a streamingszolgáltató – kihasználva az F1 egyre növekvő amerikai népszerűségét – szeretné tovább emelni a tétet, és élénken érdeklődik az F1 amerikai közvetítési jogai iránt. A jogok jelenleg az ESPN birtokában vannak, a csatorna szerződése azonban az idény végén lejár. Az ESPN programigazgatója, John Suchenski elárulta, hogy szeretnék megtartani a jogokat.
„Nagyon szeretnénk a szerződéshosszabbítást” – idézi Suchenskit a MotorsportWeek. „Jelentősen nőtt a nézőszám 2018 óta, mióta ismét mi közvetítjük a versenyeket, szóval ez egy kölcsönösen előnyös együttműködés volt eddig, de érthető módon minden lehetőséget megvizsgálnak.”
A jogokért a hírek szerint szintén érdeklődik a Netflix riválisa, az Amazon, valamint az NBCUniversal.
Steiner: Most nem kéne összetörni az autókat
https://formula.hu/parc-ferme/32567
Óvatosan fogalmazott az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt Günther Steiner, de a Haas csapatfőnöke így is világossá tette: nagy tempó ide, közeli falak oda, Mick Schumacher autótörései most már nem férnek bele, szeretné, ha Bakuban egyben maradnának a csapat autói - nemcsak a költségek, de az egy héttel később esedékes Kanadai Nagydíj miatt is.
"Nagy kihívás lesz egyik kontinensről a másikra utazni, hosszú az út és a csapat nagyon keményen dolgozik azon, hogy sikerüljön. Jó a csapat, megvan a kemény munka, de így is csak pár napjuk lesz arra, hogy újra felépítsenek és összeállítsanak mindent. Ha bármilyen törés van az autón, akkor ez még nehezebbé válik, úgyhogy reméljük, hogy nem lesz semmilyen törés" - mondta Steiner.
fotó: dppi
Három futamon át szivárványszínű logót használ a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/32571
Azerbajdzsán, Kanada, és Nagy-Britannia versenyei következnek a Formula-1 versenynaptárában, a Mercedes pedig kihasználja az alkalmat, és a versenygépek orrán, a pilóták sisakjain, valamint a csapat közösségi oldalain is szivárványszínűre festi a jellegzetes csillagos emblémát. A német márka ezzel júniusban és július elején a büszkeség hónapjára és annak jelképére szeretné felhívni a figyelmet. A felfrissített logó a Rainbow Pride Star nevet kapta, a módosítás pedig része a Pride hónap alkalmából létrehozott Accelerate 25 programnak, melyet a gyártó még 2020-ban hozott létre, hogy a társadalmi egyenlőtlenség és a diszkrimináció ellen közösen lépjenek fel.
Hol van már a tavalyi Gasly?
https://formula.hu/parc-ferme/32570
A Formula Podcast legutóbbi adásában sorra vettük a mezőny összes tagját, méghozzá a futamértékelőinkben kiosztott pontszámok mentén sorba rendezve őket. Beszéltünk többek között Pierre Gaslyról is, akinek teljesítménye egyelőre nem csak tavalyi önmagától, de még csapattársától is elmarad – ezt a szakaszt 35:52-től hallgathatod meg!
<
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
A buta hiba ellenére is Espargaro maradt Quartararo egyetlen kihívója
https://formula.hu/parc-ferme/32568
Kilenc értékes pontot dobott el az utolsó körös benézésével Aleix Espargaro a Katalán Nagydíjon, amellyel megszakadt a dobogós szériája, de a ducatisok és a suzukisok sorozatos betlijével együtt még így is az Aprilia spanyolja az egyetlen, aki lőtávon belül tudott maradni Fabio Quartararóhoz képest a vb-tabellán – de hogy van-e érdemi esélye neki a címre, arról a Formula Motocast friss adásában beszélgettünk 4:29-től:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Olvasónk tizenöt óra alatt rakta össze a megnyert LEGO-McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/32569
Múlt hónapban sorsoltunk ki egy McLaren-versenyautó LEGO Technic változatát. Ez teljes egészében az életnagyságú autó mintájára készült, amely V6-os motorral, mozgó dugattyúkkal, a pilótafülkéből aktiválható kormányzással, felfüggesztéssel és differenciálzárral rendelkezik. Az autó terve a LEGO Csoport és a McLaren Racing mérnök szakértőinek szoros együttműködésében született meg az új F1-es versenygép fejlesztése során. A több mint 13 cm magas, 65 cm hosszú és 27 cm széles modellt, amely 1432 darabból áll össze, a szponzorok matricáival tehettük teljessé.
Szerencsés nyertesünk Vadas Gergő lett, aki azóta össze is állította a remekművet: állítása szerint tizenöt órába telt, mire elkészült vele. Még egyszer gratulálunk hozzá!
A Ferrari szerint újra használható Leclerc Barcelonában meghibásodó motorja
https://formula.hu/parc-ferme/32566
Az olasz média jelentése szerint alapos vizsgálatok után a Ferrari úgy döntött, hogy még használható Charles Leclerc Barcelonában meghibásodó motorja. Mint ismert, a monacói pilóta egy biztos győzelmet bukott el a technikai hiba miatt, de a csapat arra jutott, hogy egy új MGU-H-val és egy új turbóval az az erőforrás még használható a szezon későbbi szakaszában, nem kell kidobni, ezzel kicsit csökkenthetik a rajtbüntetős kockázatát.
fotó: dppi
Öt emlékezetes pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíjak történetéből
https://formula.hu/parc-ferme/32565
Lewis Hamilton tavalyi elfékezése, Daniel Ricciardo tripla előzése és a többiek - az F1 bakui válogatása ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A Red Bull annak örül, hogy két Ferrari-pályán is nyerni tudott, most pedig Red Bull-pályák jönnek
https://formula.hu/parc-ferme/32564
Dr. Helmut Marko tett egy újabb magabiztos nyilatkozatot: "kenegetés" helyett egész egyszerűen kimondta, hogy Barcelonában és Monacóban is a Ferrari volt a leggyorsabb, mégis mindkét pályán a Red Bull tudott győzelmet aratni. Mint mondta, ezek egyértelműen a Ferrari erősségeit domborították ki, ezért nagy dolog, hogy mindkétszer ők nyertek és most fordulhat a kocka: Bakuban és Kanadában is számít a végsebesség, amiben továbbra is az energiaitalosok járnak előrébb. Emiatt ott magukat tartja esélyesebbnek, fontos lesz, hogy ezt sikerüljön igazolni.
"Összességében egy szinten vagyunk a Ferrarival, a napi forma, a beállítás, a gumikopás és az abroncsok hosszú ideig való megfelelő működési tartományban tartása kritikus lesz" - tette hozzá a Red Bull tanácsadója a Formel1.de-nek.
fotó: dppi
Így szólt az RB7-es Bakuban David Coulthardnak köszönhetően
https://formula.hu/parc-ferme/32562
2016 óta rendeznek versenyt Baku utcáin, de már előtte is láthattak F1-es autót a helyi rajongók, hála az energiaitalos csapat parádéjának. 2012-ben a Red Bull egykori versenyzője, David Coulthard szórakoztatta a közönséget, melyről nemrégiben az osztrák csapat osztott meg egy videót közösségi oldalain.
Listen to that roar When the RB7 took to the Baku streets in 2012 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/vXxNEV4vo6
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 6, 2022
Ha szereted a ralit, csatlakozz a Formula Facebook-csoportjához!
https://formula.hu/parc-ferme/32563
Hírek, információk, érdekességek, pletykák, videók, miegymás - ha valakit érdekel a ralisport, annak ott a helye a Formula.hu most épülő tematikus Facebook-csoportjában. Csatlakozni erre a linkre, vagy a képre kattintva tudtok!
fotó: Bitto Zsolt
Alexander Rossi komolyan odaszólt Max Verstappennek
https://formula.hu/parc-ferme/32561
Reagált a Formula-1 világbajnoki címvédőjének kritikáira az Indy 500 2016-os győztese. Alexander Rossi korábban az F1-ben is próbálkozott a Manor istállójánál, végül az IndyCarba vezetett az útja, ahol debütáló évében rögtön megnyerte a legendás viadalt. Az 500 mérföldes futammal kapcsolatban nemrégiben Max Verstappen azt mondta, hogy soha nem állna ott rajthoz, mivel az életét kockáztatná vele. Rossi egészen másképp látja ezt, szerinte ez csak egy kibúvó a holland részléről.
„Bizonyos értelemben talán veszélyesebb, de négy balesetünk volt, és nem volt olyan, hogy az autók kettészakadtak volna. Ezt nem lehet elmondani a Monacói Nagydíjról, igaz? Szerintem a biztonsági érv egyfajta kibúvó. Romain (Grosjean) az akivel tényleg jó erről beszélni. Nyilvánvaló, hogy pár éve volt egy hihetetlenül drámai és ijesztő balesete Bahreinben aztán alaposan átgondolta, hogy mit kezdjen a jövőjével, és megosztotta, hogy a motorsport valamint a versenyzés iránti szenvedélye megújult egy új autóval, ezért teljesen biztonságban érzi magát. Azt hiszem, végül is minden relatív, szóval ezek a válaszok nem lepnek meg, de ez nem jelenti azt, hogy egyet is értek velük” – idézte Rossit a PlanetF1.
Hangolódjunk a Le Mans-i 24 órásra a teszten készült felvételekkel!
https://formula.hu/parc-ferme/32559
A hétvégén következik az év egyik legnagyobb autóversenye, a Le Mans-i 24 órás, amelyet megelőzően szokás szerint már tartottak egy tesztnapot a legendás La Sarthe versenypályán. A teszt során Jose Maria Lopez volt a leggyorsabb a #7-es Toyota volánjánál – íme, néhány nézőtéri felvétel, hogy ezzel is hangolódjunk a szombat-vasárnapi egynapos viadalra:
Logano győzött, de Hamlin és Chastain balhéjától lett emlékezetes a NASCAR hétvégi futama
https://formula.hu/parc-ferme/32560
Az előző hétvégén első alkalommal látogatott el a NASCAR Cup Series mezőnye a World Wide Technology Racewayre, melyet a többség csak Gateway néven emleget. A St. Louis-i pályán rendezett futam ismét izgalmas csatákat hozott, főként azok után, hogy a győzelem sorsa a hosszabbításban dőlt el Kevin Harvick balesete miatt. A két körös ráadást megelőzően Kyle Busch hősies módon tartotta maga mögött a Joey Loganót, a végjátékban azonban kissé megcsúszott, így a Team Penske pilótája örülhetett. A verseny tehát rendkívül szoros volt, de mégsem erről marad emlékezetes, hanem Ross Chastain hibáiról, melyek közül a leglátványosabb a Denny Hamlinnel szembeni manővere volt, ami miatt utóbbit 11 körös hátrányban intette le a kockás zászló.
A Joe Gibbs Racing pilótájának autója jelentősen megsérült a fallal való találkozás után, a versenyt azonban még így is sikerült befejeznie, ám a legérdekesebb dolgok csak ezek után következtek. Bár Chastain őszintén bocsánatot kért tőle a kamerák előtt, Hamlin ezt nem fogadta el, későbbi nyilatkozataiban pedig egyértelművé tette, hogy legközelebb ő sem lesz kegyes ellenfelével szemben, és ha tud, akkor törleszteni fog.
Rossi eddigi legjobb eredményét érte el GT-ben
https://formula.hu/parc-ferme/32557
Valentino Rossi az előző szezon végén intett búcsút a MotoGP-nek, a bukósisakot azonban még nem akasztotta szögre, ugyanis két kerékről négyre váltott: idén a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT egyik Audijával. Bár a debütálása inkább egy kínos bakiról maradt emlékezetes, az olasz legenda teljesítménye folyamatosan javul, amit a hétvégi franciaországi eredmény is megmutat, hiszen a Frederic Vervisch és Nico Müllert még a soraiban tudó egység az ötödik helyen ért célba a Paul Ricard pályán rendezett 1000 km-es viadalon.
„Nagyon boldog vagyok, az ötödik hely jó eredmény, és biztató volt az egész hétvégénk. Gyorsak és erősek vagyunk, megmutattuk, hogy jó a felállásunk. Elégedett vagyok a tempómmal és azzal is, ahogy a forgalomban tudtam harcolni az első etapok során” – értékelt az idei legjobb helyezését elérő Rossi, akit a Crash.net idézett. A Doktornak ez volt a negyedik fellépése egyébként a bajnokságban, legközelebb pedig Zandvoortban gurul pályára június közepén.
Marko: Nincs jobb opciója Gaslynak az AlphaTaurinál
https://formula.hu/parc-ferme/32558
A Red Bull múlt héten jelentette be, hogy újabb két évre aláírt Sergio Perezzel, így 2024 végéig változatlan marad a felállásuk az első számú istállónál. A mexikói maradása egyúttal azt is jelenti, hogy Pierre Gasly számára rövid távon biztosan nincs visszaút az anyacsapathoz: a franciát 2023 végéig köti a szerződése az energiaitalosokkal, de Perez hosszabbítása révén ez kizárólag az AlphaTaurit jelentheti. Bár felmerült, hogy emiatt Gasly elhagyhatja a Red Bull kötelékeit, Helmut Marko szerint nincs jobb választási lehetősége a versenyzőnek:
„Mielőtt aláírtunk Perezzel, természetesen beszéltem Gaslyval. Meg kell látnunk, mi történik 2023 után. Mi az alternatíva számára? Nem hiszem, hogy jelenleg van olyan opciója, ami jelentősen jobb lenne az AlphaTaurinál” – nyilatkozta a Red Bull F1-es tanácsadója a Formel1.de hasábjain.
Marko arra is utalást tett, hogy az energiaitalosok juniorjai, például az F2-ben pallérozódó Liam Lawson, Jehan Daruvala és Jüri Vips 2023-ban aligha kap F1-es ülést, mivel Gasly mellett Yuki Tsunoda is maradhat az AlphaTaurinál: „Valószínűleg feltételezhetjük, hogy a jelenlegi versenyzők maradnak a helyükön. Ugyanakkor a koronavírus még mindig jelen van, szóval előfordulhat, hogy a fiataloknak be kell ugraniuk. Természetesen remélem, senki nem sérül meg, de egy újabb évet kell várniuk a teljes szezonos ülésre.”
Még senki nem nyert kétszer Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/32555
2016 óta látogat el a Formula-1-es mezőny Azerbajdzsánba, ahol első alkalommal még Európai Nagydíj néven rendeztek futamot, 2017 óta viszont Azerbajdzsáni GP-ként szerepel a versenynaptárban. Az eddigi öt futamot (2020-ban az itteni verseny is a koronavírus-járvány áldozatául esett) öt különböző pilóta nyerte: sorban Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Sergio Perez állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Jó esély van rá, hogy ez a széria folytatódjon a mostani hétvégén is, hiszen a két élcsapat versenyzői közül csak Perez diadalmaskodott már Bakuban (ő egyébként még két dobogós helyet fel tud mutatni ezen kívül itt), a másik három (Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz) még nem. A csapatok terén 3-2-re vezet a Mercedes a Red Bull ellen, azaz a Ferrari is első sikerét jegyezheti az azeri pályán.
fotó: DPPI
Amikor a győzelem úszott el egy túl korai ünneplésen Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/32552
A hétvégi Katalán GP rajtbaleset melletti legemlékezetesebb momentuma egyértelműen az utolsó körben történt, amikor Aleix Espargaro túl korán kezdett el ünnepelni, így végül a második helyett csupán az ötödik helyen ért célba. 13 évvel ezelőtt azonban ugyanitt a 125 köbcentisek versenyén a győzelem sorsa dőlt el hasonló módon: akkor Julian Simon számolta el magát. Videón az emlékezetes jelenet Simonnal, akinek végül ez a hiba is belefért a vb-harcban – az idő majd eldönti, hogy Espargaro vasárnapi benézése mennyire bizonyul drágának a végelszámolásnál…
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!