DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Eltiltották egy-egy futamtól a McLaren és az Alpine Formula-3-as juniorját

Szokatlan büntetések a Formula-3-ban: két versenyzőt is eltiltottak egy-egy jövőbeli versenyhétvégétől, mivel rajthoz álltak egy hasonló teljesítményű versenygépeket felvonultató formulaautós szériában az adott helyszínen. A két szóban forgó versenyző a McLaren juniorprogramjába órákkal a szankció bejelentése előtt bekerülő (a fotó is ennek kapcsán készült) Martinius Stenshorne, valamint az Alpine akadémiájához tartozó Nikola Tsolov. A Melbourne-ben futamot is nyerő norvég a GB3-as bajnokság silverstone-i fordulóján állt rajthoz, míg a bolgár a Eurocup-3 spái állomásán – és tették mindezt az FIA előzetes engedélye nélkül, ami a sportszabályzatba ütközik.

A versenyzők elmondták, hogy nem voltak tisztában vele, hogy az F3-as szabályzatba ütközik engedély nélkül versenyezni a naptár egy későbbi pályáján, és Stenshorne azt is hozzátette, hogy a GB3-as szereplését a menedzsmentje szervezte. Értelemszerűen ő a Brit, míg Tsolov a Belga Nagydíj betétprogramjaként futó Formula-3-as fordulóról kénytelen így távol maradni.

Egy harmadik pilótát, a Red Bull-junior Arvid Lindbladot pedig 10 ezer eurós – és ugyanennyi felfüggesztett – pénzbírsággal sújtották, miután egy kétnapos GB3-as teszten vett részt szintén Silverstone-ban. A stewardok az esetében elfogadták a magyarázatot, miszerint kommunikációs félreértés történt a menedzsmentje és a versenycsapata között.

f3-stenshorne-mclaren

F2: Doohan simán behúzta a sprintet

Jack Doohan kezdhette az élről az F2-es sprintfutamot, mellőle pedig Enzo Fittipaldi indult. A rajtnál meg is történt a helycsere, de a kettesben Fittipaldi elfékezte magát, s visszaesett a harmadik helyre. Másodiknak az ötödik helyről induló Jüri Vips jött fel, a biztonsági autó pedig egyből szerepet kapott, miután Hauger és Sargeant összeütközött a rajtnál.

Az újraindításnál Doohan könnyedén ott hagyta Vipséket, akit Fittipaldi, Drugovich, majd Vesti követett. Előbb Nissany és Novalak összeakadása borzolta a kedélyeket, majd Vips kezdett el közelíteni az élen autózó Doohanre, mögötte pedig Vestiék fél másodperces különbséggel követték egymást.

Az utolsó körökben Lawson, Armstrong és Daruvala szolgáltatták az izgalmakat a hatodik, hetedik, nyolcadik helyen. Az élmezőnyben nem történt változás a verseny végén, így Jack Doohan magabiztos előnnyel nyerte meg a hungaroringi sprintfutamot, Jüri Vips végzett a második helyen, Enzo Fittipaldi pedig a harmadik pozícióban ért célba, míg a pontversenyt vezető Drugovich negyedik helyezésével 44 pontosra növelte előnyét.

Jos Verstappen bemutatkozik a WRC-ben

A regnáló Formula-1-es világbajnok Max Verstappen apja, az F1-et korábban szintén megjárt Jos Verstappen az idei esztendő elején kóstolt bele a raliversenyzésbe: az 50 éves pilóta a belga bajnokság versenyein állt rajthoz. A debütálásakor nyolcadik lett, legjobb eredménye pedig egy második helyezés, amelyet a Station Le Seau Monteburg Ralin ért el májusban.

Augusztus közepén azonban az eddiginél nagyobb fába vágja a fejszéjét az idősebb Verstappen, ugyanis rajthoz áll a belgiumi világbajnoki fordulón, az Ypres Ralin. A belga versenyző ugyanazt a Citroen C3 Rally2-est fogja vezetni, mint a hazai széria fordulóin, partnere pedig Harm van Koppen lesz. Verstappen értelemszerűen az összesen 37 indulót számláló Rali2-es mezőnyben fog szerepelni.

jos-verstappen-dppi

W Series: Powell megszakította Chadwick győzelmi sorozatát

Voltak még ugyan nedves foltok az aszfalton, de alapvetően felszáradt pályán rajtolt el a W Series hungaroringi versenye – igaz, a biztonsági autó mögött. Már a safety car mögött történt akció, Nerea Marti ugyanis kis híján megforgott, miközben magával vitte az egyik reklámtáblát. A tényleges start után is kalamajkába keveredett a spanyol, miután Belén Garciával ütközött. Másokkal is történtek persze incidensek: Emma Kimilainen az 1-es kanyarban próbálta megelőzni Jessica Hawkinst, aminek kontakt lett a vége, míg Bianca Bustamente egymaga forgott bele a korlátba – utóbbi versenyző pedig újabb SC-váltott ki azzal, hogy nem tudott visszatérni a bokszba.

Eközben az élen a pole-ból induló Alice Powell haladt, de egyre közeledett mögötte a fenyegetés Jamie Chadwick személyében, aki az ötödik kockából startolva folyamatosan vadászta le az ellenfeleit: előbb Marta Garciát kapta el, majd egy szép kifékezéssel Beitske Vissert is, így a biztonsági autó beküldésekor már második volt. Négy kör maradt még hátra az újraindítás után, Chadwick azonban nem tudta megtámadni honfitársát, így Powell idei első sikerét aratva megszakította az eddig 2022-ben hibátlan kétszeres bajnok hét futam óta tartó győzelmi szériáját. A címvédő persze így is növelte az előnyét a tabellán, hiszen a fő üldözőjévé előlépő Visser mögötte, a harmadik helyen futott be.

 

Alfa Romeo: Hosszabbítottunk a Sauberrel 2023-ra

Az Alfa Romeo neve 2018-ban tért vissza a Formula-1-be a Sauberrel kötött együttműködés révén, 2019 óta pedig már egy az egyben Alfa Romeo Racingnek hívják az alakulatot. A partnerkapcsolatot évről évre vizsgálja felül az olasz márka, és általában a nyári szünet során szokták bejelenteni a közös folytatást, az Alfa Romeo elnök-vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato viszont a Reutersnek nyilatkozva elárulta, hogy már megtörtént a megállapodás:

„Ma reggel írtam alá a szerződés meghosszabbítását 2023-ra. Minden évben júliusban vizsgáljuk meg a szituációt. Ha a jövőben azt észleljük, hogy már nem érdekel minket az F1 vagy nem fizetődik ki a befektetésünk, akkor meglátjuk, mit teszünk, de mindent megfelelő módon fogunk intézni” – fogalmazott az Imparato.

Bár a csapat részéről még nem történt hivatalos bejelentés, az Alfa Romeóval történő együttműködés tehát marad a következő idényre is. A Sauber hosszú távú jövője viszont még a levegőben lóg, sajtóhírek szerint ugyanis (ahogy arról a Formula Podcast adásaiban is beszéltünk) a háttérben zajlanak az egyeztetések az Audival a 2026-tól történő kapcsolatról – hasonlóan, mint a Red Bull és a Porsche között.

alfa-romeo-sauber-f1

fotó: DPPI

Biztonsági autós fázisok és brazil győzelem az F3-asok esős sprintversenyén

Igaznak bizonyultak az előrejelzések, hiszen megérkezett az eső szombat délelőtt a Hungaroringre, így vizes pályán startolt el a nap első eseménye, a Formula-3-asok sprintversenye. Emiatt biztonsági autós rajtot teljesített a mezőny, de a fordított rajtrács értelmében élről induló újonc Oliver Goethe így is egyből sok pozíciót veszített. A vezetést Franco Colapinto ragadta magához, de szinte egyből jött vissza a safety car, mivel egy ütközés után David Vidales a falba állt. Az újraindítást követő második körben pedig újabb baleset történt: Ido Cohen és Brad Benavides ütközött az 1-es kanyarban, ami miatt megint beküldték a biztonsági autót.

f3-vidales-crash-1

Az SC-fázisok közötti szabad körökben Caio Collet érezte nagyon a pályát: előbb Isack Hadjarral vívott meg a második helyért, majd Colapintót is támadta, akinek egy megcsúszását kihasználva az élre is állt a brazil. Collet innen már vissza sem nézett, az apránként száradó pályán folyamatosan növelte az előnyét, így kényelmes fórral zsebelte be első F3-as sikerét. Colapinto lett a második, Hadjar viszont rontott a hajrában, így Kush Maini állhatott még fel a dobogóra. Mögöttük az utolsó körben ütközött össze a két Prema-pilóta: Arthur Leclerc ment neki Jak Crawfordnak. Hadjar végzett így a negyedik helyen, ezzel pedig átvette a vezetést a bajnokságban az ezúttal csak hatodik Victor Martins-től: egyetlen pont a különbség közöttük – Leclerc viszont az ütközés miatt kicsúszott, ezzel pedig kissé leszakadt róluk. Folytatás vasárnap 10 órakor a főfutammal.

collet-f3-win

Üzentek az F1-esek: „Akik másokat bántalmaznak, nem a rajongóink!”

Az utóbbi versenyeken többször is előkerült témaként a szurkolók viselkedése a lelátókon: a Brit és az Osztrák Nagydíjon is többször füttyszó és pfujolás kísérte a versenyzőket, sőt Spielbergben konkrét rajongók közötti bántalmazásról is érkeztek a hírek. A Formula-1 már akkor határozott közleményben ítélte el az ilyen cselekedet és lépéseket ígértek a jelenség visszaszorítása érdekében, most pedig egy videót osztottak meg – az összes csapattal együtt, egy időben –, amelyben az F1-es versenyzők, valamint Stefano Domenicali F1-vezér és Mohammed ben Sulayem FIA-elnök küldött határozott üzenetet:

„A Formula-1 a versenyzésről és a rivalizálásról szól, de egyúttal a tiszteletről is. A tiszteletről a versenyzők között, a tiszteletről a rajongóink felé, a tiszteletről a teljes F1 család irányába. Bármiféle bántalmazás elfogadhatatlan. Ha nem tudsz tisztelettudó lenni, akkor ne legyél részese a sportunknak! Nem hagyhatjuk, hogy azok, akik azt gondolják, bántalmazhatnak másokat, megússzák ezt. A kötelességünk ezt szóvá tenni és azt mondani, hogy ’több ilyet ne’. Közösségként lépünk fel azok ellen, akik online bántalmaznak másokat. Nem fogjuk engedni a bántalmazást a versenyeinken. De szükségünk van arra, hogy a közösségi médiás felületek is orvosolják az online bántalmazás problémáját. Azok, akik a közösségi oldalak mögé bújnak bántalmazó és tiszteletlen nézeteikkel, nem a mi rajongóink. Egységesek vagyunk ebben, és arra kérünk, hogy ezt terjesszük ki minden sportra és társadalomra” – hangzott el a videóban, amellyel az F1 elindította a ’Drive it Out’ névre hallgató kampányát. Az F1 hozzátette: egyúttal a nagydíjak promótereivel is egyeztetnek a bántalmazó nézőkkel szembeni határozott fellépésekről.

Horner elárulta, hol tartanak a Porschével zajló egyeztetések

Egy ideje már arról pletykálnak, hogy a Volkswagen-konszern egyik F1-be beszállni vágyó márkája, a Porsche a Red Bull-lal működne együtt 2026-tól. A néhány napja napvilágot látott dokumentumok alapján konkrétan a német gyártó 50 százalékos részesedést vásárolna a csapatban, amellyel tíz évre terveznek. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője a Magyar Nagydíj helyszínén a Sky F1-nek nyilatkozott a téma kapcsán:

„Nyilván rengeteg a spekuláció, és szerintem már mi is számos alkalommal elmondtuk, hogy konstruktív egyeztetéseket folytatunk a Porschével. Úgy gondolom, pozitív lenne a Porsche érkezése a Formula-1-be. De nagyon sok feltétele van ennek, a szabályzatot is össze kell rakni. Még csak a folyamat elején járunk, ahol megkezdődtek az egyeztetések. De az első igazi akadály a csatlakozó motorgyártók számára, hogy meglegyenek a 2026-tól érvényes szabályok.”

Sajtóhírek szerint az FIA rövidesen közzéteheti a 2026-os motorszabályok részleteit – akár már néhány napon belül, ami egybecseng azzal, hogy az említett dokumentumok augusztus 4-ét jelölték meg a Red Bull–Porsche együttműködés bejelentésének dátumaként. Horner egyébként arról is beszélt, hogy az energiaitalosok motorrészlege, a Red Bull Powertrains egyre erősödik, és rövidesen új szakemberek igazolásáról is hírt fognak adni.

horner-dppi-2022-f1

Az F1-es Magyar Nagydíj időmérője és futamok tömkelege a szombati programban: ne maradj le!

Csak a hungaroringi eseményekkel megtelne a napunk, hiszen jön a Formula-1-esek harmadik szabadedzése és kvalifikációja, miközben a Formula-2, a Formula-3 és a W Series mezőnye már versenyez is a mogyoródi pályán. Ha pedig mindez nem lenne elég, a Formula-E is teljesíti első londoni versenynapját, este pedig az IndyCar indianapolisi viadala zárja a programot. Íme, a szombati menü (a hétvége teljes időrendje itt található):

10:00 - 10:30 Formula-E, 2. szabadedzés  
11:00 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:40 - 12:55 Formula-E, 1. időmérő (tv: Eurosport 2, 15:00, felv.)
13:00 - 14:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
14:15 - 14:45 IndyCar, Warm up  
14:40 W Series, Futam  
15:15 Supersport, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
16:00 - 17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
16:00 Formula-E, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
18:00 Formula-2, Sprintfutam (tv: Duna World/M4 Sport+, élő)
18:20 IndyCar, Futam (tv: Aréna4, 22:45, felv.)

f1-program-hun-dppi

Alex Palou ügyvédje reagált a Ganassi lépésére

Tovább folytatódik az IndyCar címvédője körüli botrány. Noha két héttel ezelőtt Alex Palou szerződését bejelentette a Chip Ganassi Racing, ezt a pilóta maga cáfolta meg, majd nem sokkal később kiderült, hogy a McLarenhez igazol a következő szezonra. A történet itt akár véget is érhetne, a Ganassi viszont nemrégiben kijelentette, hogy saját versenyzőjének tekinti a spanyolt, ezért jogi útra lépnek. Ezt közleményben tudatták, amire most Palou ügyvédje, Rachel E. Epstein a Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, LLP-től is nyilvánosan reagált.

„Csalódottak vagyunk, hogy a Chip Ganassi Racing megpróbálja megakadályozni Alexet abban, hogy a Formula-1-ben versenyezhessen, és még inkább csalódottak vagyunk a CGR nyilvános bírósági beadványai és a sajtónak adott folyamatos kommentárjai miatt ebben az ügyben. Alex folyamatosan a legjobbját nyújtotta számukra, ezért sajnálatos, hogy megpróbálják megtagadni tőle ezt a lehetőséget. Reméljük, hogy a felek békésen meg tudják ezt oldani, de ha nem, akkor várjuk, hogy az ügyet a CGR kérésének megfelelően bírósági eljárásban rendezzék” – árulta el a szakember.

Nem maradhatott el a torta Alonso születésnapján a Hungaroringen – videó

Már-már hagyomány, hogy Fernando Alonso a Magyar Nagydíj hétvégéjén ünnepli a születésnapját: a kétszeres világbajnok éppen ma töltötte be a 41-et, csapata, az Alpine pedig természetesen tortával kedveskedett a spanyolnak.

Verstappen és Vettel autójában váltót cseréltek

Max Verstappen és Sebastian Vettel versenyautójában is sebességváltó-cserét kellett végrehajtani a Magyar Nagydíj előtt. Ebből az alkatrészből négy darab használható az idei szezon alatt. Verstappen ezzel a határra került, büntetést még nem kap, mert az utolsó szabadon felhasználható egységet szerelte be a Red Bull a versenyautóba. Vettel helyzete kicsit könnyebb, mert ő még csak a harmadik sebességváltót használja így. Viszont mindkettőjük autójáról elmondható, hogy jóval gyorsabban fogynak az alkatrészek, mint a szabály engedné, ezért szinte biztosra vehető, hogy kapni fognak később büntetést váltócsere miatt is. A szabály szerint minden a határszám felett beszerelt új sebességváltó esetén öthelyes rajtbüntetést kap a pilóta a következő futamon. Jelenleg a negyedik egységet használja még Mick Schumacher, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou.

Newgarden vezethet, de újabb vizsgálatok várnak rá a verseny előtt

A kétszeres IndyCar-bajnok – Josef Newgarden, Team Penske – átesett egy orvosi vizsgálaton csütörtökön. Engedélyt kapott, hogy részt vegyen a soron következő futam első edzésén, amit az Indianapolis Motor Speedway pálya utcai nyomvonalán rendeznek. A hétvége további részében azonban csak akkor vezethet, ha egy ismételt orvosi vizsgálat is alkalmasnak találja az edzés után.

A múlt héten Iowában futott verseny első futamát uralta és megnyerte, a második futamon vezető helyről műszaki hiba miatt a falba csapódott. Közvetlenül a baleset után még nyilatkozott, de néhány perccel később elájult és kórházba kellett szállítani. Másnap elhagyhatta a kórházat, de további vizsgálatokra kötelezték mielőtt ismét versenyezhetne. Csapata készültségbe helyezte Santino Ferruccit, hogy szükség esetén be tudjon ugrani Newgarden helyére.

 

Nyúl szaladt be a pályára a Hungaroringen – videó

A Formula-2-esek mezőnyének szabadedzését tartották pénteken délelőtt a Magyar Nagydíj helyszínén, amikor egy nem várt vendég is feltűnt a célegyenesben: egy nyúl szaladt be a pályára, ami miatt rövid ideig sárga zászlót kellett lengetni.

Kiszórná a futamok harmadát a naptárból Verstappen

A Formula-1-es versenynaptár évről évre sűrűbb, 2023-ban már 24 nagydíj várható. Ha Max Verstappenen múlna, nem növekedne, hanem csökkenni a futamok száma. A holland a következő szempontok alapján szelektálna:

„Kevesebb futam” – idézi a RaceFans.net a hollandot, aki arra a kérdésre válaszolt, milyen változást szeretne a sportban. „Azt hiszem, körülbelül 16 versenyre lenne szükség. Hagyjuk meg a jó pályákat, az összes többit pedig szórjuk ki.”

A világ legnagyobb sisakjával tisztelegtek Rossi előtt

Újabb rekord fűződik Valentino Rossi nevéhez, bár ezúttal csak közvetve: a MotoGP-ből tavaly távozott, azóta GT-versenyeken szereplő olasz legenda egy hatalmas szoborsisakot leplezett le. Négyméteres magasságával és hatméteres hosszával Riccardo Sivelli többek között fából, vasból és polisztirénből készült alkotása bekerült a Guinness-rekordok könyvébe. A Sky Italia beszámolója szerint a sisakrostélyt úgy alkották meg 3D-s technológiával, hogy a szemlélődő úgy érezze, hogy Rossi szemébe néz. A szoborsisakot Pesaróban állították fel: a kilencszeres világbajnok motoros apja ott született és a szülei is ott ismerkedtek egymással.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ricciardo elmondta, van-e esély rá, hogy az Aston Martinhoz szerződjön

Sebastian Vettel visszavonulásával megüresedett az Aston Martin egyik 2023-as ülése. Több versenyzőt is szóba hozták már a csapattal: maga Vettel Mick Schumachert favorizálná utódjaként, de Fernando Alonso sem zárta ki az átigazolás lehetőségét, még ha az elsődleges szándéka az Alpine-nál maradni. A Magyar Nagydíj csütörtöki médianapján az egyik ötös sajtótájékoztató összes résztvevőjének nekiszegezték a kérdést, hogy még ha boldogok is a jelenlegi csapatuknál, van-e bármi, ami csábító lenne számukra az Astonban. A válaszadást az a Daniel Ricciardo kezdte, akinek a mclarenes jövője sokáig bizonytalannak tűnt, de a múltkori kinyilatkoztatás után most is egyértelműen fogalmazott: „Nem ellenük szól ez, de ahogy a múlt héten is elmondtam: világos a jövőm, és az itt van.”

A jelenlévők közül Alexander Albon méltatta ugyan az Aston Martint, de elmondása szerint a Williamsre és az idei szezonra koncentrál. Esteban Ocon eközben rámutatott, hogy ő anno versenyzett már náluk, csak épp még Force Indiaként: „Én már voltam ott! Ha megnézzük a Twitteremet 2018-ból, azt írja, hogy Aston Martin Aramco, szóval igazából versenyeztem már náluk. Jól érzem magam itt az Alpine-nál, de jól ismerem a csapatot, és tudom, mire képesek” – mondta el az Alpine-nal szerződéssel rendelkező francia a Formula.hu jelenlétében. Kevin Magnussen is jelezte, hogy érvényes kontraktusa van a Haasszal és elégedett is a csapattal, míg Valtteri Bottas némileg önironikusan megjegyezte, hogy a mercedeses évekkel ellentétben az Alfa Romeónál most neki is van már szerződése: „Nem hittem volna, hogy valaha ezt mondhatom, de szerződésem van! Szóval megvagyok.”

ricciardo-dppi-magyar-day0

Kezdődik a Magyar Nagydíj hétvégéje, ne maradj le semmiről pénteken

Bőséges program ár ránk a Hungaroringen, de lesz Formula-E és IndyCar is: íme a pénteki motorsport-program!

Péntek (július 29.) 

09:30 - 10:15 Formula-3, Szabadedzés 

10:40 - 11:25 Formula-2, Szabadedzés 

11:50 - 12:20 W Series, Szabadedzés 

14:00 - 15:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 16:00 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 17:00 IndyCar, Szabadedzés 

17:00 - 18:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

18:15 - 18:45 Formula-E, 1. szabadedzés 

18:30 - 19:00 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

19:00 - 20:15 IndyCar, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

19:25 - 19:55 W Series, Időmérő

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető! 

f1_9

fotó: dppi

Vettel üzenetben vigasztalta Leclerc-t a kiesés után

Természetesen Sebastian Vettel visszavonulása volt a fő beszédtéma a Hungaroringen a csütörtöki médianapon, ahol a német korábbi ferraris csapattársa, Charles Leclerc is megszólalt, és elárulta, hogy Vettel üzenetet írt neki a Francia Nagydíjon történt kiesése után.

„Rengeteg közös emlékünk van, de a legkedvesebbek azok a pályán kívüli pillanatok” – idézi a monacóit az Autosport.com. „A gyárban együtt töltött idő, valamint az, ahogyan a kapcsolatunk fejlődött az évek során, mert nagyon félénk voltam, amikor találkoztunk, és nem tudtam, mit mondjak a közelében. Szerintem furcsának talált akkoriban, de azóta nagyszerű barátok vagyunk, mindig ír nekem – ahogyan múlt vasárnap is – és próbál vigasztalni, amikor nehéz dolgokon megyek keresztül. Jó látni, hogy mennyit fejlődtem, mióta először találkoztunk.”

Sainz nem volt hajlandó aláírni a Barca-mezt

A TikTokon terjed egy videó, amelyen az látható, hogy Carlos Sainztól több szerencsés rajongó is begyűjthetett egy aláírást és néhányan még egy szelfit is lőhettek a futamgyőztes spanyol versenyzővel. Volt azonban egy szurkoló, aki egy Barcelona-mezt szeretett volna aláíratni a spanyollal, azonban ez nagy hiba volt, hiszen Sainz nagy Real Madrid-drukker. A nyilvánvalóan jó humorú rajongó a hajrá Barca szavakat mondta a spanyolnak, aki erre csak annyit válaszolt olaszul: "Forza Ferrari, ciao!", majd elhajtott a helyszínről.

 

Esős kvalifikáció várhat a mezőnyre a Hungaroringen

Noha Magyarországon jelenleg igazi nyári hőség uralkodik, a Magyar Nagydíj hétvégéjén még zivatarok sem elképzelhetetlenek. A tavalyi drámai esős futam után ezúttal az időmérő edzés napján érkezhet meg az égi áldás, amire elég jó esély mutatkozik az időjárás előrejelzések alapján. A meteorológusok szerint pénteken csak néhány felhő zavarhatja meg a napsütést, és 34 fok körüli hőmérséklet várható, ám már a szabadedzések utáni éjszaka is lehet némi csapadék, másnap pedig a 29 fokos meleg ellenére 80%, hogy komolyabb eső nehezítheti meg a pilóták dolgát a Weather.com szerint. Vasárnap már inkább a péntekihez hasonló körülmények várhatók, mindössze a délelőtti órákban lehet számolni némi csapadékkal, amire mindössze 40%-ot adnak.