DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda

A többiek mégis meg tudtak állni – Piastri a Stroll-balesetről

Már a Kínai Nagydíj futamának leintését követően beszédtémát szolgáltatott Lance Stroll balesete, amikor a kanadai versenyző egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál hátulról nekiütközött Daniel Ricciardo versenyautójának.

Stroll a futamot követően nem igazán érezte magát felelősnek, míg Ricciardo nem túl szép jelzőkkel illette az Aston Martin versenyzőjét. Lance Stroll egyébként tíz másodperces időbüntetést kapott az incidensért.

A média munkatársai a McLaren ausztrál versenyzőjét, Oscar Piastrit is megkérdezték a történtekről: „Igen, feltorlódott a mezőny, de a többiek mégsem ütköztek egymásnak. Ebben a kanyarban mindig fel kell készülni az ilyesmire, sokan nagyon közel kerültünk egymáshoz” – mondta a 23 éves ausztrál.

Nyolcfutamossá bővíti naptárát, kukázza az LMP2-t a WEC 2024-ben

A Le Mans-i 24 órás kvázi szünnapjának számító pénteken tartott sajtótájékoztató keretében a szervezők bemutatták az Endurance-világbajnokság jövő évi versenynaptárát. Az az ideinél eggyel több, azaz nyolc fordulóból fog állni, de nemcsak a versenyek száma, hanem a helyszíneik is változnak. A szezonnyitót Katarban fogják rendezni március elején, egy héttel a MotoGP ottani nyitánya előtt, méghozzá az ország függetlenedése éve előtt tisztelegve 1812 km-es (vagy maximum tízórás) távon. Utána jön az olasz verseny, amelynek viszont nem Monza, hanem Imola fog otthont adni, majd következik hagyományosan a Le Mans-i főpróbának számító spái 6 órás, június 15-16-án pedig maga a Le Mans. Ezután két visszatérő helyszín, Interlagos és Austin következik, végül pedig Fujiba és Bahreinbe látogat majd a mezőny. Kikerült a naptárból az említett Monza mellett Sebring és Portimao is.

A WEC 2024-es versenynaptára:

Március 2. Losail, Katar 1812 km vagy 10 óra
Április 21. Imola, Olaszország 6 óra
Május 11. Spa-Francorchamps, Belgium 6 óra
Június 15-16. Le Mans, Franciaország 24 óra
Július 14. Interlagos, Brazília 6 óra
Szeptember 1. Austin, Egyesült Államok 6 óra
Szeptember 15. Fuji, Japán 6 óra
November 2. Szahír, Bahrein 6 óra

A másik fontos bejelentés pénteken az volt, hogy a korábban megszellőztetett híreknek megfelelően száműzik az LMP2-es géposztályt a WEC-ből. Az indoklás szerint kell a hely az egyre bővülő Hypercar géposztály indulóinak, ahol 2024-ben a jelenlegi mezőnyhöz csatlakozik még a tervek szerint az Alpine, a BMW, a Lamborghini és az Isotta Fraschini is. Az ACO azt ugyanakkor hozzátette, hogy „minimum 15 helyet” így is fenntartanak az LMP2-esek számára a Le Mans-i 24 óráson. Arról, hogy miért nem feltétlenül jó ötlet a kategória kukázása, itt írtunk korábban.

wec-lmp2-mans

Hamilton reméli, olyan hatású lesz dokumentumfilmje, mint a Senna-film

Nem csak producerként láthatjuk a filmes világban Hamiltont: a hétszeres világbajnok karrierjét feldolgozó produkció készül az Apple TV+ streaming felületére. Már korábban nyilvánosságra kerültek a brit életrajzának filmes megvalósításáról szóló hírek, azonban a Spanyol Nagydíj alatt néhány gondolatot is megosztott róla:

„Az Apple támogatásával készül a dokumentumfilmem. Kicsit fura érzés, hogy mindenhova követ egy kamera, de az életemet, a karrieremet és a bejárt utamat fogja bemutatni. Remélem, hogy ugyanakkora hatással lesz másokra, mint rám volt az Ayrton Senna életéről szóló film” – árulta el a RacingNews365 oldalának a Mercedes pilótája. „Lehet, hogy a film inspiráló lesz azoknak a gyerekeknek, akik az iskolából hazaérve nagy dolgokról álmodoznak.” 

Rekordáron kelt el Leclerc monacói F1-es sisakja

Árverésre bocsátották Charles Leclerc Monacói Nagydíjon használt versenyruházatának több elemét, így a cipőjét, a kesztyűjét és a sisakját. Az aukción befolyt pénzt az Emilia-Romagna régiót sújtó és az imolai Formula-1-es nagydíj törléséhez is vezető áradások károsultjainak szánják. A legnagyobb összeget a speciális festést kapó bukósisakért fizették ki: konkrétan 306 ezer euróról van szó, amivel a valaha volt legdrágábban elkelt versenyzői sisakká vált. A korábbi csúcsot Ayrton Senna egyik 1990-es bukója jelentette, amelyet 1990-ben árvereztek el. Leclerc versenyoverallja 61 200 euróért, a kesztyűi 42 ezer, a cipői pedig 20 400 euróért keltek el.

„Köszönet mindenkinek, aki részt vett az aukción. 358 ezer euró hihetetlen összeg, amely biztosan sok emberen fog segíteni. Köszönet mindenkinek!” – írta közösségi oldalán a Ferrari versenyzője. Leclerc mellett amúgy a Ferrari és maga a Formula-1 is komoly összeget adományozott az Emilia-Romagna régiónak.

f1-leclerc-monaco-sisak

fotó: DPPI

Marquez: A Honda az A tervem, de győztes projektet keresek

Tovább tart a MotoGP-ben a Honda küszködése, egyelőre 2023-ban is Marc Marquez az egyetlen, aki viszonylag jó tempót tudott mutatni az RC123V nyergében – igaz, vasárnapi versenyen még nem sikerült célba érnie. Sokan emiatt úgy vélik, hogy a nyolcszoros világbajnok távozhat a HRC-től és a jelenleg legerősebb motorral rendelkező Ducatinál köthet ki: ezt jósolta nemrég egykori riválisa, Jorge Lorenzo is – annak ellenére, hogy a Ducati vezérkara arról beszélt, hogy elégedettek a mostani motorosaikkal és már elmúlt az az időszak, amikor opció volt számukra Marquez.

A kérdést aztán az Olasz GP csütörtöki sajtónapján megkapta maga Marquez is: „Jorge jó motoros volt, de meglátjuk, hogy jó jósnak is bizonyul-e!” – felelte nevetve. „Viccet félretéve: szerződésem van a következő évre a Hondával, és teljes mértékben elkötelezett vagyok mellettük. Mindig ők lesznek az A tervem, de mindig győztes projektet keresek. Nem számít a szín, a név vagy hogy hol. Tudom, hogy múlnak az évek, ezt minden versenyzőnél tudjuk. Mindenesetre igyekszem a legjobbamat nyújtani, és azért vállaltam be a negyedik karműtétemet, hogy visszatérhessek a legjobb fizikai állapotomba, és ott is vagyok. Készen állok rá, hogy a világbajnokságért harcoljak, de az A tervem az, hogy a Hondánál maradjak” – fogalmazott a repsolos, hozzátéve: nem foglalkozik a többi hondás eredményeivel, csak a saját teljesítményére fókuszál.

motogp-marquez-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ismertette a Pirelli az F1-es Magyar Nagydíj előtti futamok gumikiosztását

Közzétette a következő három versenyre szánt gumikiosztását a Pirelli. A jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon, valamint az idei második sprintnek otthont adó Osztrák Nagydíjon egyaránt a három leglágyabb keverék, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncs lesz használatban, míg a Brit Nagydíjra a C1–C2–C3 kombinációt viszi az olasz gumigyártó. Nevében tehát mindhárom futam kiosztása megegyezik a tavalyival, bár Silverstone esetén a legkeményebbnek számító C1 nem egyezik meg az előző évivel, az egy új keverék a C0-ssá átnevezett (és idén még egyébként nem látott) és a C2-es opció között. A silverstone-i hétvégével kapcsolatban pedig a mostani közlemény is megerősíti, hogy oda már az új szerkezetű abroncsokat viszi majd a Pirelli, amelyet a csapatok a barcelonai pénteki szabadedzéseken tesztelhettek legutóbb.

f1-pirelli_1

fotó: DPPI

A Hungaroringen tesztel a McLarennel az IndyCar bajnoki éllovasa

Háromnapos tesztet teljesít az F1-es Magyar Nagydíjnak otthont adó pályán a McLaren: míg szerdán újonc Formula-1-es pilótájuk, Oscar Piastri körözött Mogyoródon, ma Alex Palou volt soron (pénteken pedig Oliver Turvey kap majd lehetőséget). Palou helyzete érdekes, mivel bár az IndyCarban a Chip Ganassi színeiben versenyez – és vezeti az összetett tabellát –, a McLaren pilótaprogramjához is tartozik, sőt csak egy jogi hercehurca után dőlt el tavaly, hogy 2023-ban már nem náluk indul a tengerentúli szériában. A spanyol pilóta, akárcsak előző nap Piastri, a 2021-es F1-es géppel, az MCL35M-mel köröz a Hungaroringen.

Erdőtűz fenyegeti az F1-es Kanadai Nagydíjat?

Felmerült a lehetőség, hogy veszélybe kerülhet a Kanadai Nagydíj: terjednek az erdőtüzek Kanadában. Országszerte négyszáz, Quebec megyében pedig százötven tűz tombol, emiatt füstös, szmogos a levegő Kanada nagyvárosaiban, illetve az USA északi részében: New Yorkban és Philadelphiában baseball-meccseket halasztottak el emiatt, és a levegő szennyezettsége miatt maszkot kell hordani ebben a régióban.

Torontóban arra kérték a lakosságot, hogy maradjanak az otthonaikban.

Jelen pillanatban nincs arra utaló jel, hogy a montreali F1-es hétvégét befolyásolná mindez, de a következő egy hétben még változhat a helyzet: erre az időszakra egyébként esőt jósolnak a város környékére.

FRISSÍTÉS: Csütörtökön az F1 egyik szóvivője is arról tájékoztatott, hogy a verseny nincs veszélyben, és biztosították őket a releváns információk, hogy a helyzet más Montrealban, mint más térségekben, s a levegő minősége is jó a pálya környékén.

f1-canada-montreal

fotó: dppi

Mikor lesz a Kanadai Nagydíj? Itt tart most az F1-es versenynaptár

Jövő hétvégén folytatódik az F1-es szezon: a mezőny a Kanadai Nagydíjon találkozik majd. Nem lesz sem sprint, sem más különleges esemény, simán június 16-17-18-án, péntek-szombat-vasárnap rendezik a szabadedzéseket, az időmérőt és a futamot. A pontos menetrenddel és a tv-közvetítésekkel a jövő hét elején jelentkezünk.

Ez lesz az idei bajnokság nyolcadik állomása Kína és Imola törlése után, majd egy üres hétvége követi, mielőtt elszabadul az európai F1-es július, amikor öt hétvége alatt négy versenyt rendeznek, köztük a Magyar Nagydíjjal. Eddig csak két (és fél, ha Bakut annak számítjuk) európai versenyhétvégét rendeztek, az előző két alkalommal Monacóban és Barcelonában feszültek egymásnak a csapatok, Kanada után viszont zsinórban hat európai helyszín következik, mielőtt szeptember 17-én Szingapúr újra másik kontinensre vezényli a résztvevőket. 

A szeptember 3-ai Olasz Nagydíjjal egyébként le is zárul az európai szezon, a hátralévő időben már csak más időzónában rendeznek versenyt, köztük zsinórban négyet az amerikai kontinensen.

Az idei F1-es versenynaptár ezen a linken megtekinthető!

f1-canada-verstappen

fotó: dppi

„Ne amerikanizálják Le Mans-t” – a művi biztonsági autós szabály ellen tiltakozik a Toyota

A 2023-as Le Mans-i 24 órás verseny előtt új szabályt vezettek be: a szokásos három biztonsági autó közül kettő kiáll az újraindítás előtt, és egyetlen felvezető jármű gyűjti össze a mezőnyt. Ezt követően a safety car mögött, de kategóriájuk éllovasa előtt elhelyezkedő autók megelőzhetik a biztonsági autót és felzárkózhatnak a sor végére. Ezután, még az újraindítás előtt egy újabb utasítással elkülönítik a Hypercar, LMP2 és GT Am autóinak csoportját, hogy a kategóriák ne keveredjenek egymással. Az új szabályok az IMSA-ra emlékezetnek – amit a Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon nem üdvözöl.

„Az új biztonsági autós szabály a szemünkben nincs összhangban Le Mans szellemével. Ezt a versenyt éppen az ilyen műviség ellenkezője tette nagyszerűvé. Most viszont ha elrontod a kiállást, hibázol a stratégiában, az nem számít, majd a biztonsági autó helyreállít mindent” – mondta a Motorsport.com-nak Vasselon. „Súlyos elvi dologról beszélünk: ez egy nagy lépés Le Mans amerikanizációja felé, véleményünk szerint pedig nem szabad Le Mans-t amerikanizálni, mert az már nem Le Mans.”

Vasselon a daytonai 24 órást hozta fel: a floridai klasszikusan tendenciává vált, hogy az első 22 órának nincs tétje, a verseny az utolsó két órában dől el. Ez várható Le Mans-ban is – az eddigi megszokott tendencia helyett, hogy aki győzni akart, annak az elejétől fogva oda kellett lépnie.

Letiltották a képernyőről a szexistán viccelődő F1-es kommentátorokat

Az olasz Sky Sports két kommentátora, Matteo Bobbi és Davide Valsecchi – az egykori GP2-es bajnok – egy tréfának szánt, de rosszul elsült párbeszéd miatt került bajba a Spanyol Nagydíj után. A verseny levezetése során a stúdióból bejelentkező Bobbi a háttérben látható nőre mutatott, és „fejlesztési csomag” jelzővel hivatkozott rá. Erre a pályán levő Valsecchi – aki mellett egy női kolléga állt – azzal replikázott, hogy „azt mondták, nem tesztelhetem.” A kolléganőjük, Federica Masolin ekkor azt kérte, kapcsoljanak át az interjúkra.

Később egy nézői hozzászólás érkezett az esetre vonatkozóan, amire Bobbi azzal reagált, a felesége otthon el fogja verni, Valsecchi pedig arról is beszélt, két szemműtéte volt már, mert „gyerekkorom óta rontja a látásom az ilyen.”

A hírek szerint a Sky ideiglenesen felfüggesztette a két kommentátort, a Kanadai Nagydíjon nem lesznek képernyőn. Mindketten bocsánatot kértek a közösségi médiában. „A verseny után ízléstelen viccelődésbe bonyolódtam, illetlen és tisztelettelen szavakat használtam, holott én nem vagyok ilyen. Ezért szeretnék bocsánatot kérni azoktól, akik sértve érzik magukat, a nőktől és a Skytól, őszintén” – írta Valsecchi.

Stella: Bizonyítanunk kell Norrisnak

Lando Norrist 2025 végéig köti szerződést a McLarenhez, s ha a McLaren nem lesz képes győztes kaliberű autót adni a brit tehetségnek, akkor az egyik legkelendőbb személyisége lesz az átigazolási piacnak a wokingiaknál 2019 óta versenyző brit.

Andrea Stella, a csapatfőnök nyilatkozott a Racernek Norris beléjük vetett bizalmáról: "Lando óriási bizalmat feketett belénk, mikor aláírt egy ennyire hosszútávú szerződést egy olyan időszakban, amikor nem tudtuk neki garantálni a sikert. Szóval ő nagyon erősen hisz és bízik bennünk, nekünk pedig bizonyítanunk kell, hogy jó helyre fektette be a bizalmát."

Le Mans: Dupla Ferrari-vezetés, nyolc tizeden belül a top 8 az első időmérőn

Szerdán az első szabadedzéssel és az első időmérővel megkezdődött a centenáriumát ünneplő Le Mans-i 24 órás autóverseny hivatalos programja. A piros zászlóval többször is megszakított kvalifikáció arról volt hivatott dönteni, hogy mely nyolc egység jut be a legjobb rajthelyekről döntő csütörtöki Hyperpole-ba. A Hypercar kategória szoros küzdelmet hozott, az első nyolc helyezett nyolc tizedmásodpercen belül végzett egymáshoz képest. Az élen a két Ferrari zárt: a leggyorsabb az #50-es Ferrari volt Antonio Fuocóval a volánnál, két tizedet kiosztva a márkatárs #51-es egységnek és Alessandro Pier Guidinak. A WEC-szezon eddigi három futamát behúzó Toyoták a harmadik-negyedik helyet hozták el, majd jött két Porsche – az #5-ös és a csak Le Mans-ban induló #75-ös –, valamint két Cadillac. Kiesett viszont a #6-os Porsche, a több mint két másodperces hátrányban lévő Peugeot-k, a bő három szekundumos lemaradással záró Glickenhausok, a négy és fél másodperccel lassabb Vanwall, valamint a műszaki gondok miatt mért kör nélkül záró Jota Porsche.

A Jota azzal vigasztalódhatott, hogy az LMP2-ben viszont ők voltak a leggyorsabbak – igaz, ott még szorosabb volt a versenyfutás, hiszen Pietro Fittipaldi mindössze két ezreddel (!) előzte a #41-es WRT, de a #63-as Prema és a #48-as Idec Sport is még egy tizeden belül volt. Elhullott viszont néhány nagyágyú is, beleértve a United Autosport két egységét, a #31-es WRT-t és az időmérő elején balesetbe is keveredő Alpine-t. A GTE Amban is kettős Ferrari-vezetéssel zárult a tréning: a legjobb időt a #83-as egység repesztette, míg a harmadik helyet a sokáig szerelt Corvette hozta el. Ami pedig az 56-os garázs projekt keretein belül induló NASCAR-autót illeti: a GT-ket négy másodperccel megelőzve a 38. helyen zárt a Jenson Button, Mike Rockenfeller, Jimmie Johnson trió.

A Le Mans-i program éles része csütörtökön 20 órakor folytatódik a Hyperpole-lal (előtte rendeznek még két edzést), maga a verseny pedig szombaton 16 órakor startol, amelyről a Formula.hu élő percről percre szöveges közvetítés formájában fog tudósítani!

wec-lm24-fuoco-ferrari

fotó: DPPI

 

Hill: Mókás szezon, egylábú Ferrari

Bakuban még a Ferrari, Miamiban és Monacóban az Aston Martin, Barcelonában pedig a Mercedes volt a második erő – kíváncsian figyeli a csata további alakulását az 1996-os világbajnok, Damon Hill is.

„Mókás ez a szezon bizonyos tekintetben, mert a csapatok formája nagyon eltérő egyik pályáról a másikra. Leszámítva persze a Red Bullt, akik minden pályán jól mennek” – fejtegette a Sky Sports adásában Hill. „Barcelona után sem mondhatjuk azt, hogy mostantól ez a papírforma a szezon hátralevő részére. Kanada is eltérő pálya lesz, akárcsak Silverstone. Változások lesznek a mezőnyben.”

Az állandóan változó erőviszonyok mellett egy dolog nem változik: a Ferrarival mindig történik valami. „Mit lehetne elmondani a Ferrariról? Ha az egyik versenyző jól megy, akkor a másik nem. Mintha egy lábon járnának. Úgy néz ki, valamilyen probléma mindig van velük.”

Újabb ex-F1-es debütál a NASCAR-ban

Számos korábbi Formula-1-es versenyző feltűnt a NASCAR Cup Series mezőnyében az elmúlt másfél évben, név szerint Kimi Raikkönen, Jenson Button, Jacques Villeneuve és Danyiil Kvjat. Most ötödikként Kamui Kobayashi csatlakozik hozzájuk: a Japán Nagydíj egykori dobogósa a 23XI Racing – Denny Hamlin és a kosárlabda-legenda Michael Jordan közös csapata – színeiben szerepel Indianapolisban.

Kobayashi Toyotával áll rajthoz, mondhatni, természetesen: a japán nem csupán a márka WEC-csapatának tagja, kétszeres világbajnok és jelenleg összetett második a Hypercar kategóriában, de aktív versenyzőként a gárda csapatfőnöke is.

Ugyanezen a versenyen indul a Rick Ware Racinggel a három idei fordulón szereplő 2009-es világbajnok Jenson Button – ő és Kobayashi utoljára nem az F1-ben voltak ellenfelek, hanem a WEC-ben és a japán Super GT-ben, ahol 2018-ban indultak együtt.

Egy híján visszatérnek a sérültek a MotoGP Olasz Nagydíján

A hétvégén csaknem egy hónapos szünet után folytatódik a MotoGP 2023-as idénye, a szokatlanul hosszú tavasz végi pihenő pedig jó lehetőséget kínált arra, hogy a sérültek felépüljenek. Egy kivétellel ez mindenkinek sikerült is: egyedül Pol Espargaro nem kísérel meg rajthoz állni Mugellóban. A még az évadnyitó portimaói hétvége péntekjén súlyos sérüléseket szenvedő spanyol ugyan eredetileg indulni akart az Olasz GP-n, de a Gas Gas Tech3 közlése szerint még kezelésre szorul egy ödéma a csigolyája körül, így továbbra is Jonas Folger helyettesíti majd őt.

Rajthoz próbál állni ugyanakkor az idén már kétszer is megsérült Miguel Oliveira – annak ellenére, hogy nemrég még bizonytalan volt a válla állapota. Ugyancsak visszatérhet az RNF Aprilia másik motorosa, a Francia Nagydíjtól végül az előtte végrehajtott arm-pump műtét miatt visszalépő Raul Fernandez: rá és a portugálra is vár még majd a csütörtöki orvosi vizsgálat. Emellett pedig ott lesz a mezőnyben Enea Bastianini is: a ducatis egyszer már megpróbált visszatérni a Portugál Nagydíjon elszenvedett vállsérüléséből, ám Jerezben végül még korainak bizonyult mindez, viszont nemrég épp Mugellóban körözött egy Panigale V4 S-sel, amelynek nyergében jól érezte magát.

bastianini-motogp-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Piastri a Hungaroringen tesztel a McLarennel

Rövid posztban számolt be róla a McLaren, hogy másfél hónappal az F1-es Magyar Nagydíj előtt a Hungaroringen tesztel egyik versenyzőjük, Oscar Piastri. Mint írják, az újonc ausztrál az MCL35M-et, azaz a 2021-es versenygépet viszi pályára a mogyoródi helyszínen (a szabályok csak minimum kétéves technikával teszik lehetővé a tesztelést a csapatok számára).

Videó: Mick Schumacher újra F1-es autóban

Mint arról beszámoltunk, Mick Schumacher vezetheti a Mercedest a barcelonai Pirelli-gumiteszt második, szerdai napján. A csapat egy rövid videót is feltöltött a jeles alkalomból, ahogy a német először gurul pályára a W14-essel, s így édesapja, a hétszeres világbajnok Michael után bő tíz évvel ismét egy Schumacher vezet egy F1-es Mercedest:

 

Schumacher télen csatlakozott a Mercedeshez teszt- és tartalékpilótaként, s eddig a szimulátorból segítette az istálló munkáját, amely kapcsán Lewis Hamiltonék a hétvégi dupla dobogó után különösen meg is dicsérték őt.

„Nem tudtuk életben tartani őket” – brutális gumikopás kínozza a Haast

Nem először láthattuk azt a trendet kirajzolódni a 2023-as F1-es szezonban, hogy a Haas viszonylag versenyképes a középmezőnyben az időmérőn, a futamon mégis elsüllyednek. Ezt a Spanyol Nagydíjon Nico Hülkenberg prezentálta remekül, aki miután Q3-ba jutott és a hetedik helyről startolhatott, mindössze a 15. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Ő és a 17. helyen záró Kevin Magnussen a borzalmas gumikezelést emelte ki fő okként:

„Kemény, nehéz. Sajnos túlságosan jelentős volt a gumikopásunk, emiatt háromkiállásos versenyt kellett teljesítenünk, míg szerintem a riválisaink kétszer álltak ki, mégis hasonló volt a tempónk. Elsőre úgy tűnik, egy körön versenyképesek vagyunk, de a hosszú etapokon vár még ránk házi feladat” – fogalmazott Hülkenberg, míg Magnussen a következőket mondta: „Minden etap elején versenyképesek voltunk, de nagyon gyorsan elkoptak az abroncsaink, ezért háromszor kellett kiállnunk, ami nem volt optimális.”

A csapatvezető Günther Steiner is ugyanezt a problémát emelte ki: „Meglehetősen csalódáskeltő az eredmény, egyszerűen nem tudtuk életben tartani a gumikat. Eggyel többször álltunk ki, mint mindenki más, de ha nem tettünk volna így, akkor is lassabbak lettünk volna és ugyanott végzünk. Vissza kell mennünk a tervezőasztalhoz és megoldást találnunk a gumikopásunkra.”

f1-haas-barcelona-pit

Leclerc volt a gyorsabb és a szorgalmasabb a Pirelli-teszt első napján

Kedden és szerdán kulcsfontosságú gumitesztet tart a Pirelli a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj helyszínén, a Circuit de Catalunya pályán, ugyanis ezt követően születhet meg a végső döntés annak kapcsán, hogy 2024-re a terveknek megfelelően betiltsák-e a gumimelegítő paplanokat. A Ferrari és a Mercedes részvételével zajló gyakorláson már az ennek megfelelően fejlesztett prototípus abroncsokat próbálgatják a pilóták. Kedden Charles Leclerc és George Russell ült volán mögé, kettejük közül pedig a ferraris volt a gyorsabb és a szorgosabb is: a monacói 167 kört tett meg a barcelonai pályán, s ez alatt 1:18,197 volt a legjobbja a Pirelli tájékoztatása szerint, míg a mercedeses brit 151 körig és 1:18,400-ig jutott.

A szerdai nap más szempontból is jelentőséggel bír majd, hiszen a Mercedest ekkor már Mick Schumacher fogja vezetni: a német először ülhet be a csapat igazi versenyautójába, amióta leigazolták teszt- és tartalékversenyzőnek.

Ralf Schumacher: Mick határozza meg a Mercedes fejlesztési irányát

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton és George Russell is kiemelte: a Mercedes hétvégi teljesítményében a tartalék- és fejlesztőpilótának, Mick Schumachernek is szerves szerepe volt, a pénteki szabadedzések után ugyanis éjszakába nyúlóan tesztelt a csapat brackley-i szimulátorában, és segített megtalálni a szombaton már jól működő beállításokat.

Az F1-es médiában előszeretettel szereplő nagybácsi, Ralf Schumacher azonban ezen is túlmutatott: ő arról beszélt, unokaöccsének jelentős szerepe van a W14 fejlesztési irányának kijelölésében.

„Szimulátorban végzett munkáját Hamilton kimondottan dicsérte Barcelonában. Örülök Micknek. Ő hozza meg a döntéseket a mérnökökkel együtt a szimulátorban az autó fejlesztését és beállítását illetően, ezért Hamiltonnak és Russellnek bíznia kell benne. Ha beválik, akkor fontos részévé válik a csapatnak és így is tekintenek rá. Mick dönti el, milyen irányba menjen el az autó fejlesztése, visszajelzése rendkívül fontos a csapat számára” – mondta Ralf Schumacher a német Skynak.