DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Videó: Ismerjük meg a csapatfőnököket

Az F1 legújabb videós tartalmában a csapatvezetőket ismerhetjük meg egy kicsit közelebbről. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Tömegbalesetet okozott a sár az utolsó körben Ausztráliában – videó

A népszerű Supercars helyi túraautós sorozat hétvégéjén, a Super2-es verseny fináléjában ütközött össze több autó is, miután sár került az aszfaltra:

Raikkönen: Bárcsak több köröm lehetett volna!

Kimi Raikkönen először áll rajthoz a NASCAR Cup Seriesben: a Watkins Glen-i időmérőt a 27. helyen zárta a 39 fős mezőnyben a Trackhouse Racing színeiben. A Formula-1-től tavaly visszavonult finn így értékelt a kvalifikációt követően: „Bárcsak több köröm lehetett volna, úgy érződött, van itt potenciál bőven” – idézi szavait a Motorsport. „De még nem pontosan tudtam, milyen íveket használjak, nem volt elegendő kör, hogy minden összeálljon. De jó móka volt. Nagyjából az volt, amire számítottam a szimulátorozás után, még ha persze mindig vannak is eltérések. Legalább a pályát ismertem, de igen, néhány helyen jobbnak kellett volna lennem. Más helyeken úgy éreztem, rendben voltam. De eddig jó, nem vártam semmit, és valahol a mezőny közepén vagyunk.”

Arra a felvetésre, hogy árthat a megítélésének, ha esetleg leszerepel a NASCAR-ban, a tőle megszokott módon reagált Raikkönen: „Én nem látok rizikót. Miért ne csinálnám? Milyen veszítenivalóm van? Hogy rosszul teljesíthetek egy NASCAR-futamon vagy bármilyen versenyen? Nem érdekel, magamért csinálom. Jó vagy rossz eredmény akkor is előfordulhat, ha húsz versenyt teljesítek. Én nem látok semmi negatívumot” – fogalmazott a 2007-es világbajnok, aki a vasárnap magyar idő szerint 21 órakor kezdődő versenyre kitűzött céljai kapcsán a következőt mondta: „Szeretném jól érezni magam, de persze a lehető legjobban is teljesíteni.”

raikkonen-nascar-1

Mit választanál inkább? Nehéz döntések elé állították az F1-eseket

Hideg vagy meleg? Rock vagy hiphop? A csúcson lévő Senna vagy a csúcson lévő Schumacher ellen versenyeznének inkább az F1-esek? A videót a képre kattintva tekinthetitek meg!

Raikkönen a NASCAR-ban, itt a vasárnapi program!

Spielbergben versenyez a MotoGP mezőnye, Belgiumban randevúznak a WRC csapatai, de lesz IndyCar is, Raikkönen pedig NASCAR-ozik: mutatjuk a vasárnapi menetrendet a közvetítésekkel együtt.

Vasárnap

8:43-19:00 WRC, harmadik versenynap (WRC+ online)
11:00 Moto3, futam (Aréna4)
12:20 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:30 MotoE, második futam
21:00 NASCAR, futam (Aréna4)

NASCAR: Raikkönen a mezőny közepéről indul Watkins Glenben

Chase Elliott szerezte meg a rajtelsőséget a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i időmérő edzésén. A hétvége pikantériája, hogy több neves versenyző is rajthoz áll, akik más sorozatokban értek el sikereket, a legnagyobb sztár pedig egyértelműen a 2007-es Formula-1-es világbajnok, Kimi Raikkönen. A finn 11 év után vesz részt újfent NASCAR-hétvégén, ám a 39 fős mezőnyben csak a 27. helyre kvalifikálta magát, persze ha azt nézzük, hogy a Jégember nem hajtja ezeket az autókat hétről hétre, akkor ez nem is rossz teljesítmény. A másik egykori F1-es, Danyiil Kvjat a 36. helyet szerezte meg Watkins Glenben. A verseny vasárnap este 9 órakor kezdődik, melyet a televízió is élőben közvetít!

 

Videó: Webber felemelkedése

Az F1 YouTube-csatornájának legújabb videója Mark Webber nagyszerű karrierjét eleveníti fel egészen az ausztrál gokartos időktől a Formula-1-es dobogó legtetejéig. A Rise Of The Rookie legfrissebb epizódját a képre kattintva tekinthetitek meg!

Masi tagadja, hogy máris visszatér a motorsport világába

A tavalyi szezonzárót követően egy több hónapos vizsgálat után Michael Masit menesztették a versenyigazgatói pozícióból, majd nem sokkal később az FIA-ból is kilépett az ausztrál, aki most úgy festett, hazájában kaphat majd munkát. A hírek ugyanis arról szóltak, ő lehet az új elnöke a Supercars Bizottságnak, ami nem ismeretlen terep Masi számára, hiszen mielőtt csatlakozott volna 2018-ban az FIA-hoz, a széria ügyintézője volt.

Azóta azonban az ausztrál tagadta, hogy igaz lenne a hír: "A világ minden szegletéből ajánlottak nekem munkát. Több érdekes feladat is akad közöttük, de én nem szeretnék semmit sem elkapkodni. Van néhány meglepő és pár kevésbé meglepő ajánlat is, egyelőre szeretném a legapróbb részleteket is tisztázni, és majd csak később hozom meg a döntésem."

Így alakulnak át a MotoGP-hétvégék a sprintversenyekkel

Szombat délben hivatalosan is bejelentették, hogy már 2023-ban érkeznek a sprintfutamok a MotoGP-be: az F1-es változattal ellentétben itt minden hétvégén rendeznek a főversenyhez képest féltávú viadalt, amely viszont nem befolyásolja a rajtsorrendet, azt továbbra is az időmérő határozza meg (ahogy a sprintét is).

Később a közleményben azt is felvázolták, pontosan hogyan fognak festeni a királykategória hétvégéi a következő évtől kezdődően. Pénteken két szabadedzést rendeznek, ahogy eddig is, ezek összesítése alapján dől el, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be és kiknek kell a Q1-ben küzdeniük. Szombat délelőtt jön egy újabb félórás tréning (ami a jelenlegi FP4-nek felel meg), amelyet egyből követ a továbbra is kétrészes kvalifikáció, majd délután 15 órakor rendezik meg a sprintfutamot. A vasárnapi futamok lebonyolítása változatlan, s azt is kihangsúlyozták, hogy immár minden edzés és nap során Moto3, Moto2, MotoGP sorrendben fognak következni a kategóriák programjai, amikor csak lehetséges (eddig az edzések esetén ez legtöbbször nem így volt).

Az is kiderült, hogyan fog kinézni a pontrendszer a sprinteken: a győztes 12 egységet kap, a második helyezett 9-et, a harmadik 7-et, majd onnantól a negyediktől a kilencedikig rendre 6-ot, 5-öt, 4-et, 3-at, 2-t és 1-et. Így egy hétvégén immár 37 világbajnoki pont lesz majd szerezhető.

motogp-start-2022-dppi-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Raikkönen: Először nem vettem komolyan a NASCAR-lehetőséget

A NASCAR honlapjának adott interjút a 2007-es Formula-1-es világbajnok, aki ezen a hétvégén Watkins Glenben vesz részt a NASCAR Cup Series futamán. A finn elmondta, először nem is gondolkodott el igazán ezen a lehetőségen: "Eleinte nem is vettem komolyan ezt az egészet. Persze többször is beszéltünk róla, hogyan is nézne ki egy ilyen verseny és hogyan működhetne az egész dolog. Mivel csak egyetlen versenyről volt szó, így ez belefért a családomnak is. 2011-ben indultam néhány versenyen, ami jó móka volt, remélhetőleg most is jól fogom érezni magam és egy jó versenyt futunk. Azóta az autók újak, én pedig még sosem voltam ezeken a pályákon korábban, de remélhetőleg hamar ráérzünk a ritmusra" - mondta Raikkönen.

Mire valók a gombok a safety carban?

A biztonsági autó sofőrje mutatja meg nekünk, melyik gomb mire való a safety carban és mit jelentenek az egyes fényjelzések. De vajon mire jó a kék gomb?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

A Belga Nagydíj szervezői elébe mentek a rendbontásoknak

Egy hét múlva véget ér a nyári szünet a Formula-1-ben, s végre elkezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje. Az utóbbi időben rengeteg szurkolói rendbontásról lehetett hallani, legutóbb például Budapesten Mercedes-relikviákat égettek Verstappen-fanatikusok. Az F1 és a pilóták is kifejtették már álláspontjukat ezekkel a dolgokkal kapcsolatosan, most pedig a spái szervezők próbáltak eléb menni a rosszalkodásoknak, így egy listát tettek közzé arról, mit nem szeretnének látni.

"Légy tisztelettudó, ne hozz be üveget, ne használj füstbombát, rakétát, fegyvereket, ne igyál alkoholt, ne sütögess, ne drónozz és ne hozz be kisállatot (ez alól Roscoe kivétel). Ne lopd el a táblákat, hiszen mi mindent látunk! Ti vagytok a kulcsa egy sikeres nagydíjnak, így kérünk benneteket, tartsátok be a szabályokat és élvezzétek a hétvégét!"

Susie Wolff távozik a Formula-E-csapat éléről

A Mercedes Formula-1-es istálló csapatfőnökének, Toto Wolffnak a felesége, Susie Wolff 2018 óta volt a ROKiT Venturi Formula-E csapatának a vezetője, azonban idén, a Maserati érkezése után - mely felvásárolta a Venturit - Susie Wolff elköszönt a csapattól, akiknek további sikereket kívánt a jövőben. Wolff regnálása alatt nyolc versenyt nyert meg a csapat, idén pedig nem sokkal maradtak le a csapatvilágbajnoki címről a Mercedes mögött másodikként végezve, ezzel pedig az istálló eddigi legsikeresebb szezonját teljesítve.

Schumacher: Piastri nem tett semmi rosszat

Semmi különöset nem lát Oscar Piastri lépéseiben Ralf Schumacher. Mint ismert, a fiatal pilótát az Alpine menedzselte és fizette egészen idáig, jövőre be is ültetné az F1-es autójába, vagyis révbe érne, az ausztrál azonban visszadobta a lehetőséget és puskaporos hangulatban jelezte, hogy márpedig ő nem fog az Alpine autójába ülni. Jelenleg a jogászok harca zajlik, de afelé haladnak a dolgok, hogy Piastri 2023-ban a McLaren versenyzője lesz.

„Sajnálom. Kedvelem Otmart (Szafnauert), de még ő maga is csalódott a saját teljesítményével, hogy nem látta előre Alonso távozását és nem volt B terve. Ez a sajnálatos az egészben és ezért kell magát hibáztatnia. Oscar nem tett semmi rosszat. Én is ugyanazt csináltam volna, amit ő. A McLaren egyértelműen egy topcsapat” – fejtette ki privát véleményét Schumacher a Sky Germanynek.

-03321019_003

fotó: dppi

MotoGP, WRC és NASCAR a szombati programban

Mutatjuk, hogy mire érdemes figyelni a mai nap folyamán.

Szombat (augusztus 19.)

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:13-19:00 WRC, második versenynap (WRC+ online)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Match4)

16:25 MotoE, első futam

19:05-20:00 NASCAR, időmérő

299880382_5735567939842375_3814740545185009386_n

fotó: Hyundai Motorsport

Ezzel a felszereléssel dolgozik a Red Bull fotósa

A Red Bull versenypályákon készített képeiért felelős Vladimir Rys nyújtott betekintést eszköztárába:

Izgalmas hármas csatákra számít a továbbiakban az élen Hülkenberg

A 2022-es idény eddigi részében elsősorban a Red Bull és a Ferrari harcolt a győzelmekért, de az eleinte küszködő Mercedes egyre inkább megtalálja a formáját. Éppen ezért a jelenleg az Aston Martint teszt- és tartalékversenyzőjeként tevékenykedő Nico Hülkenberg arra számít, hogy a nyári szünet után már három csapat harcol majd az élen:

„Biztos vagyok benne, hogy még szorosabb lesz a mezőny a szezon hátralévő részében” – mondta el a pilóta az Aston félévértékelőjében. „A Mercedes keményen és sikeresen dolgozik azon, hogy csökkentse a Ferrari és a Red Bull előnyét. Silverstone-ban közel járt a csapat az első győzelméhez, Franciaországban pedig megszerezték az első kettős dobogójukat. Az idény második felében számíthatunk néhány izgalmas hármas csatára az élcsapatok között.”

Hülkenberg ráadásul a középmezőnyben is érdekességre számít: „A McLaren és az Alpine azonos szintet képviselve harcolnak a konstruktőri negyedik helyért. A többi csapat, beleértve az Aston Martint is, ugyancsak fog fejlesztéseket hozni, ami izgalmas csatákat ígér a maradék pontokért” – fogalmazott a német, akinek az új szabályok által hozott több pályaakció is elnyerte a tetszését.

ferrari-redbull-mercedes-dppi

fotó: DPPI

Perez: Nem lesz nehéz magam mögött hagyni az F1-et

Sergio Perezék a Monacói Nagydíjon aratott győzelem után jelentették be, hogy további két évre aláírt a Red Bull-lal, így 2024 végéig az energiaitalosokat fogja erősíteni. A mexikói akkor már 34 éves lesz, de most úgy érzi, nem az lesz a pályafutása vége: „2024-ig még szerződésem van, de nem tudom elképzelni, hogy akkor véget érjen a karrierem. Túl fiatal vagyok hozzá és túl jól érzem magam, még ha a sport sok időt fel is emészt. De ez ilyen. A Formula-1 az életed részévé válik, nem tudod csak úgy magad mögött hagyni. És mégis, szerintem nem lenne túl nehéz számomra.”

Ez utóbbi érzést erősíti benne az is, hogy elmondása szerint élete legszebb pillanatai nem a versenyzéshez és az F1-hez kapcsolódnak: „A gyerekeim születése például. De még a legegyszerűbb dolgok is sokat jelentenek számomra. Például amikor 20 pesóért veszek egy tacót Mexikóban és a családommal töltöm az időt: az ilyen pillanatokat nem lehet megélni a Formula-1-ben.”

perez-rb-dppi-2022

Jos Verstappen a WRC-ben: „Max bolondnak hisz”

A Rali-világbajnokság hétvégi versenyén, az Ypres Ralin a WRC-sztárok mellett egy különleges résztvevő is rajthoz áll: az 50 éves egykori F1-es pilóta, Jos Verstappen, aki egy WRC2-es Citroen C3-at vezet Belgiumban. A versenyző által tartott sajtótájékoztatón megkérdezték, fia, Max Verstappen mit gondol új keletű ralis kalandjáról: csupán idén debütált a szakágban, vb-bemutatkozása mindössze ötödik versenye.

„Azt hiszi, hogy őrült vagyok. De megért és ő is élvezi, minden nap beszélünk telefonon. Tetszik neki, amíg én jól szórakozom” – mondta az idősebb Verstappen, aki elárulta, egy teszten fia is kipróbálta az autót: „Nagyon gyors, esélyem sem volt ellene.”

„Egy Formula-1-es versenyt a futam előtti izgalom jellemez, a rajtnál pedig megugrik az adrenalin. Itt a raliban ez egy nap nyolcszor megismétlődik. Izgalmas amiatt is, mert nem ismered a pályát és figyelned kell a navigátorra” – vetette össze az F1-et és a ralit Jos Verstappen, akinek fő célja befejezni a 282 kilométeres futamot.

Videó: Óriásit esett a WRC fő vb-esélyese

Kalle Rovanpera megnyerte az Ypres Rali első szakaszát, majd jött a második, ahol egy kicsit elmért egy kombinációt és hatalmas bukás lett a vége. Szerencsére a pilóta és navigátora is jól van, kiestek ugyan, de akkora előnnyel vezetik a pontversenyt, hogy a vb-címüket igazából még így sem fenyegeti senki.