Már Miamiben változhat a kiugrásokra vonatkozó szabály?
https://formula.hu/parc-ferme/37791
A Szaúd-Arábiai Nagydíjon került a figyelem középpontjába a rajtnál történő kiugrásokra vonatkozó szabály, miután Lando Norrist annak ellenére nem büntették meg, hogy még a lámpák kialvása előtt megmozdult az autója. Mindez azért történt, mert a sportszabályzat 48.1-es cikkely értelmében az adatokat szolgáltató transzponder jelzése alapján kell megítélni a kiugrást – és az eszköz nem érzékelte Norris egyébként valóban kis mértékű bemozdulását, melyet követően ráadásul meg is torpant.
Brit sajtóértesülések szerint a csapatvezetők és az FIA között a témában zajló egyeztetések gyors eredményt hozhatnak, s ha sikerül az F1 Bizottságban szupertöbbséget szerezni (ehhez az F1 és az FIA támogatása mellett 8 csapat egyetértése szükséges), akkor már a Miami Nagydíjtól kezdve változtathatnak az eddigi gyakorlaton, s videófelvételek alapján is szankcionálni lehet a hasonló eseteket.
Azonban egyes források szerint nem minden csapatnak van ínyére ez a módosítást, hiszen ez azzal is jár, hogy az objektív, műszeres mérés helyett ebben a tekintetben is szubjektív elem kerül az ítélkezésbe. Az ellenzők szerint inkább arra kellene fókuszálni, hogy a szenzorok az eddiginél pontosabban meg tudják ítélni a bemozdulásokat.
Montoya egy verseny erejéig visszatér a NASCAR-ba
https://formula.hu/parc-ferme/38254
Ismerős név fog feltűnni a NASCAR Cup Series szeptemberi, Watkins Glen-i futamán, rajthoz áll ugyanis az eseményen Juan Pablo Montoya. A 48 éves pilóta a 23XI Racing #50-es rajtszámú fekete-arany Toyotájának volánjánál fog feltűnni, amelyet alkalmanként indít a csapat különböző versenyzőkkel (velük szerepelt korábban Kamui Kobayashi is).
Montoya 2007 és 2013 között a mezőny állandó tagja volt a NASCAR-ban, két győzelmet is aratott ezen időszak alatt – az egyiket épp Watkins Glenben –, összetettben pedig a legjobb helyezése a nyolcadik pozíció volt. A legendás kolumbiai versenyző emellett kétszer nyert Indy 500-at, és megfordult persze az F1-ben is, ahol hét győzelemig és 2003-ban világbajnoki bronzéremig jutott.
Martin-vezetéssel tért vissza a nyári szünetről a MotoGP
https://formula.hu/parc-ferme/38253
Véget ért a nyári szünet a MotoGP-seknek, a Brit Nagydíj pénteki edzéseivel megkezdődött a „második félidő”. Délelőtt Jorge Martin volt a leggyorsabb Silverstone-ban az Apriliák előtt, de a hangsúly persze a délutáni egyórás tréningen volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros kvalifikálja magát automatikusan az időmérő második szakaszába.
A legjobb időt – 1:57,911-et – ismételten Martin motorozta, a vb-tabellán második spanyol így mindkét edzésen behúzta az elsőséget. A tavalyi brit győztes Aleix Espargaro 45 ezreddel maradt el tőle, míg az összetett éllovasa, Francesco Bagnaia 74 ezredes hátránnyal harmadik lett. Bejutott még a top 10-be és ezzel a Q2-be Enea Bastianini, a két gyári KTM-es, a két VR46-os, valamint Maverick Vinales és Marc Marquez.
A pénteki nap hírei közé tartozik egyébként, hogy a Ducati bejelentette, hogy a Pramac Yamahára váltása után a VR46 lesz a gyári támogatott szatellit csapatuk. Sőt, Davide Tardozzi a Canal+-nak azt is elárulta – a VR46-főnök Uccio Salucci nem túl nagy örömére –, hogy a GP25-ös Desmosedicin Fabio di Giannantonio, a GP24-esen pedig Franco Morbidelli fog ülni az istállónál.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'57.911 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'57.956 | 0.045 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'58.030 | 0.119 |
4. | Enea Bastianini | Ducati | 1'58.190 | 0.279 |
5. | Jack Miller | KTM | 1'58.260 | 0.349 |
6. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'58.318 | 0.407 |
7. | Brad Binder | KTM | 1'58.386 | 0.475 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'58.389 | 0.478 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'58.506 | 0.595 |
10. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'58.585 | 0.674 |
11. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'58.642 | 0.731 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'58.776 | 0.865 |
13. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'58.833 | 0.922 |
14. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.954 | 1.043 |
15. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'59.160 | 1.249 |
16. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'59.273 | 1.362 |
17. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'59.409 | 1.498 |
18. | Alex Rins | Yamaha | 1'59.455 | 1.544 |
19. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'59.644 | 1.733 |
20. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'59.835 | 1.924 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 2'00.277 | 2.366 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 2'00.575 | 2.664 |
23. | Remy Gardner | Yamaha | 2'01.312 | 3.401 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
DTM-mérnököt nyűgözött le Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38252
Mugellóban tesztelt egy DTM-Ferrarit Max Verstappen még korábban, de most beszélt az eseményről az autóval egyébként versenyző Thierry Vermeulen, valamint versenymérnöke, Graziano Michelacci – főleg utóbbit nyűgözte le teljesen az F1-es világbajnok.
„Én általában tudom, hogy mit várjak bizonyos pilótáktól, de ez tényleg váratlan volt. Olyan szinten javította a köridejeit, hogy az nem is létezik. Még ha valami hasonlót is vársz Verstappentől, de akkor is meglepődsz” – mondta Michelacci a Viaplaynek.
Vermeulen rámutatott arra, hogy mi volt igazán lenyűgöző:
„Mindenki képes gyors kört futni egy bizonyos ponton, de ő nagyon hamar képes rá. Még akkor is, ha új autóba ül, képes megoldani a problémákat, és a tehetsége, tapasztalata miatt azonnal gyors tud lenni.”
Ez Verstappen azon erénye, ami az F1-ben is érvényesül – Christian Horner és a Red Bull szokta mondani, hogy a holland már az első szabadedzés első körétől gyors, míg ez más pilótáknál kevésbé jelentkezik.
fotó: Red Bull Content Pool
Albon alig várja a Williams idei „első igazi fejlesztését”
https://formula.hu/parc-ferme/38251
A tavalyi remek konstruktőri hetedik hely után 2024-ben nagyot esett vissza a Williams: a nyári szünetre fordulva csupán négy pontot szerezve a kilencedik pozíciót foglalják el a csapatértékelésben. Az istálló vezérpilótája, Alexander Albon nem is értékelte pozitívan az eddigieket:
„Csalódáskeltő. Úgy vélem, az elejétől kezdve hátrányban voltunk. Későn készültünk el az autónkkal, és eddig ennek fizetjük meg az árát a szezonban. De mélyre ásunk, és szerintem érkezik néhány jó dolog a jövőben. Ezzel egyidejűleg van néhány terület, amin dolgoznunk kell” – fogalmazott az F1i által idézett Albon, aki hozzátette: eddig a késésből is adódóan gyakorlatilag nem volt érdemi fejlesztésük.
„Nem volt sok fejlesztésünk idén, ha volt egyáltalán eddig, úgyhogy hátrányban voltunk. Mindenki keményen dolgozik a gyárban… Most persze leállás jön, de ha fel tudjuk tenni az autóra az első igazi fejlesztést, amikor visszatérünk, akkor szerintem kicsit rendszeresebben harcolhatunk a pontokért.”
Hatalmasat borult és kiesett a Finn Ralin a WRC második helyezettje – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/38250
A hétvégén a Finn Ralival folytatódik a WRC idénye, a vb-összetettben második helyen álló Ott Tanak számára azonban már a péntek reggeli második szakaszon véget ért a viadal. Mint az a lenti videón is látható, Tanak lesodródott az útról, borulás közben pedig egy fának csapódott. A Hyundai Motorsport közleménye szerint a versenyző jól van, a navigátort, Jarveoja Martint viszont további vizsgálatok céljából kórházba szállították.
Steiner szerint így alakul a 2025-ös F1-es mezőny
https://formula.hu/parc-ferme/38249
Günther Steiner, a Haas F1-es alakulatának korábbi csapatfőnöke arról beszélt, hogy véleménye szerint kihez kerül a Mercedes, a Sauber és az Alpine még kiadó ülése 2025-ben.
A Mercedes és a Sauber kapcsán magabiztosan nyilatkozott Steiner: „Véleményem szerint Kimi Antonelli lesz a Mercedes választottja. Ami a Saubert illetti, szerintem ők meg fogják tartani Bottast.”
Steiner szerint az Alpine döntését már nehezebb megjósolni: „A kollégám megkérdezte a rajtrácson Flavio Briatorét ezzel kapcsolatban, aki azt mondta, hogy mindenki versenyben van az ülésért. Magnussen is opció lehet számukra, de ott van Jack Doohan és Mick Schumacher is.”
Vandoorne és Doohan is F1-es autóba ült a Pirelli spái tesztjén
https://formula.hu/parc-ferme/38248
Az előző két nap során a hétvégi Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban került sor gumitesztre, ahol a Pirelli elsősorban a 2025-ös slick abroncsait igyekezett tesztelni. Ebben ezúttal az Aston Martin és az Alpine volt a segítségére: kedden előbbi autóját a teszt- és tartalékpilótájuk, Stoffel Vandoorne vezette, aki 91 kört tett meg az AMR24-essel, amelyek közül 1:45,561 volt a leggyorsabb, míg utóbbi csapatnál Esteban Ocon teljesített 97 kört és 1:44,445-ös legjobb időt. A Pirelli közleménye szerint a gumikonstrukciók véglegesítésén és a keményebb keverékek összevetésén volt a hangsúly.
A tervek szerint szerdán is a 2025-ös slickek fejlesztésével folytatódott volna a munka, ám a délelőtt 10-re megérkező és olykor igen hevessé váló eső keresztülhúzta a Pirelli számításait. Így a két résztvevő csapattal egyetértésben úgy döntöttek, inkább az intermediate és extrém esős abroncsokra koncentráltak. Vandoorne 71 kört tett meg az Astonnal (1:48,342-t ért még el szárazon), míg az Alpine-nál az a Jack Doohan váltotta Ocont, aki a hírek szerint közel jár ahhoz, hogy ezt a versenyzői ülésben is megtegye a következő szezonra: az ausztrál viszont mindössze 17 kört teljesített a minap (1:45,559 volt a legjobbja). A következő Pirelli-tesztre Monzában, az Olasz Nagydíj után kerül majd sor a Red Bull, a Mercedes és a Visa RB részvételével.
„Túl sokat hibázunk” – Gasly frusztrált
https://formula.hu/parc-ferme/38247
Pierre Gasly mindössze a 13. helyen zárta a hétvégi Formula-1-es Belga Nagydíjat – ezt is annak köszönhette, hogy George Russellt utólag kizárták. Az Alpine francia versenyzője rendkívül frusztrált is volt a spái vasárnapot követően, amely elmondása szerint hemzsegett a problémáktól:
„Nagyon-nagyon nem vagyok boldog. Egész délután problémánk volt a motorral, hét tizedet veszítettünk az egyenesekben minden körben, gondunk volt a motor hőmérsékletével, a kormány sem volt egyenes egész végig, nem volt meg a megfelelő stratégia… Egyszerűen túl sok hibát követtünk el.”
„Az utóbbi három hétvége abszolút frusztráló volt. Nem vagyunk urai a dolgoknak alapvetően, és tudom, hogy a srácok sokkal jobbra képesek ennél. Kemény volt az évkezdet, aztán csapatként szereztünk nagyjából tíz pontot. Azt akarom, hogy sokkal jobban teljesítsünk ennél, szóval fontos, hogy együtt újraszervezzük magunkat és biztosra menjünk, hogy jobban sikerül a második félév.”
Eközben amúgy a csapattárs Esteban Ocon, aki jövőre már a Haasnál fog szerepelni, kilencedik lett Spában, és ő arról beszélt, hogy jobb volt a tempójuk, mint várta, és tudtak előzni is – igaz, szerinte sem maximalizálták az elérhető eredményt.
Új amerikai F1-es projekten dolgozik Szafnauer
https://formula.hu/parc-ferme/38246
Otmar Szafnauer hosszú éveken át irányította a Force India csapatát a Formula-1-ben, majd rövid ideig az Alpine csapatfőnöke is volt, ahonnan majdnem pontosan egy évvel ezelőtt rakták ki. Ám mint azt a szakember a James Allen on F1 podcast adásában elárulta: érdeklődik a visszatérés iránt – amely viszont nem biztos, hogy egy már létező istállóval fog megtörténni! Szafnauer ugyanis hangsúlyozta, hogy olyan szerepkörre vágyik, ahol építkezhet egy csapattal, és azt is elhintette, hogy egy új amerikai alakulat indításán dolgozhat a háttérben:
„Csak tíz csapat van. Sokaknál megvannak az emberek ezekben a szerepekben. Szóval nem tudom, mennyi lehetőség van, de ott van a 11. és 12. csapat lehetősége is. Úgyhogy talán az is érdekes lehet számomra. Együtt dolgozom néhány szervezettel Észak-Amerikából, amelyek rendelkeznek egy 11. csapat indításához szükséges anyagi forrásokkal. Nem az Andrettiről van szó. Most még csak a helyükre teszünk néhány építőelemet, hogy biztosítsuk, hogy minden adott ahhoz, hogy sikeresek legyünk nemcsak egy csapat indításában, de abban is, hogy megkapjuk a nevezést. Úgyhogy ez is érdekes.”
Az új csapatok szereplése másfél éve beszédtéma az F1-ben: az FIA tavalyi pályázatán csak a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti kapott zöld jelzést, a FOM azonban mégsem engedi be őket a mezőnybe, legalábbis egyelőre – emiatt pedig kérdéses, hogy a Szafnauer által belebegtetett, még csak készülőben lévő projekt mekkora esélyekkel indulhatna.
Az F1 történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz az új Alpine-vezér
https://formula.hu/parc-ferme/38245
Szerda késő délelőtt hivatalosan is bejelentették, amiről utazó tudósítónk, Mészáros Sándor már néhány napja beszámolt: az eddig a Hitech juniorcsapatait – a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is érdekelt az alakulat – irányító Oliver Oakes lesz az Alpine új csapatvezetője a Formula-1-ben a nyári szünetet követően, váltva az alig egy évig regnáló Bruno Famint.
Oakes mindössze 36 éves, ezzel pedig az F1 teljes történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz. A rekordot Christian Horner tartja, aki csupán 31 éves volt, amikor 2005-ben a Red Bull Racing élére kinevezték – nem véletlen, hogy az energiaitalosokat azóta is irányító csapatvezetőhöz hasonlítottuk Oakest is az őt bemutató korábbi cikkünkben.
Ocon más F1-es csapatokkal is tárgyalt, de elégedett
https://formula.hu/parc-ferme/38243
Esteban Ocon 2025-től a Haas versenyzőjeként folytatja F1-es pályafutását, a francia versenyző pedig úgy nyilatkozott, hogy rendkívül elégedett és boldog a döntésével, azt viszont nem árulta el, hogy mely csapatokkal állt még tárgyalásban a jövő évet illetően.
„Nagyon elégedett vagyok a döntésemmel – nevekről és más csapatokról viszont nem fogok beszélni” – mondta Ocon.
„Számos megbeszélést tartottunk különböző csapatokkal 2023 óta. Mostanra azonban hivatalossá vált, hogy hol folytatom a pályafutásom, így csak erről fogok nyilatkozni.”
Ocont a Haas 2024-es teljesítményéről is kérdezték: „Ez megerősíti azt a munkát, amit Ayao végez. Amikor mondasz valamit, és viszontlátod a tényeket a pályán, az nagyon egyértelmű irányt mutat. Számomra ez egy nagyon könnyű döntés volt. Nagyon boldog vagyok, és várom már, hogy miként megyünk előre.”
F1-es erősorrend: Perez már Sargeant mögött
https://formula.hu/parc-ferme/38244
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Belga Nagydíj után továbbra is Max Verstappen vezeti ezt a rangsort, mögötte Lando Norris és Oscar Piastri révén a két McLaren-pilóta következik, de George Russell javított és már ott van a top négyben, míg a két Ferrari-versenyző rontott a számain. Zölddel láthatóak azok, akik javítottak, arra viszont felhíavnánk a figyelmet, hogy Sergio Perez immár Logan Sargeant mögé csúszott, és Guanyu Zhouval holtversenyben az utolsó helyen található.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 14 nagydíj, vagyis a nyári szünet előtti időszak átlaga alapján:
A Formula Podcast Belga Nagydíjat értékelő adását itt tudjátok meghallgatni:
Lágy szeptember: íme, a Pirelli gumikiosztása a következő F1-es futamokra
https://formula.hu/parc-ferme/38242
Újabb három verseny gumikínálatát ismertette a Pirelli. Azt már korábban közölték, hogy a nyári szünetet követő első futamra, a Holland Nagydíjra a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as opciót viszi el a gumigyártó Zandvoortba. Most arra derült fény, hogy az Olasz, az Azerbajdzsáni és a Szingapúri Nagydíjak felhozatala azonos lesz: mindhárom futamon a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keverék lesz használatban.
Mint azt a Pirelli közleménye is kiemeli, Baku és Szingapúr esetén utcai helyszínekről van szó, így ott természetes a legpuhább abroncsok használata, Monza azonban annak ellenére is okozhat kihívást és meglepetéseket, hogy tavaly is a C3-C4-C5 kombinációt vitték oda, ugyanis a legendás olasz pályát teljes egészében újraaszfaltozták, és csak néhány hete végeztek a munkálatokkal.
„Egy nagyon erős ajánlás” – Marko Verstappen szimulátoros „eltiltásáról”
https://formula.hu/parc-ferme/38241
Az F1-es Magyar Nagydíjon elért ötödik helye és rádiós kirohanásai után komoly témává vált, hogy Max Verstappen a versenyt megelőző éjszaka hajnali 3-ig szimulátorversenyzett. Nem ez volt persze a első alkalom, Imolában is hasonlóan cselekedett, csak akkor megnyerte másnap a futamot. Bár a Red Bull eleinte megvédte a címvédőt, később Helmut Marko elárulta, hogy megállapodtak abban, hogy többször nem fog előfordulni hasonló – igaz, maga Verstappen Spában tagadta, hogy tiltást kapott volna, elvégre ő sem szól bele abba, mások mit csinálnak a szabadidejükben.
A Belga Nagydíj után Marko a Sky Germanynek tisztázta a helyzetet: „Megegyeztünk abban, hogy a jövőben nem fog jócskán éjfél után vezetni, még ha egyébként teljesen más ritmusban is éli az életét. De akkor is el kell kerülni az ilyesmiket, amelyeket érthető módon támadnak a nyilvánosságban” – fogalmazott a Red Bull F1-es tanácsadója, aki azért megjegyezte, hogy nem szigorú tiltásról van szó: „Ez egy nagyon erős ajánlás.”
„Carlos otthon fogja magát érezni a Williamsnél” – Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/38240
Hétfő délután végre eldőlt, hogy a Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt a szezon végén távozni kényszerülő Carlos Sainz a Williams versenyzője lesz az F1-ben 2025-től. A hírre jelenlegi munkaadója, a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur is reagált egy rövid közlemény formájában:
„Örülök, hogy Carlos a Williamshez csatlakozik a következő szezontól. Egy nagyszerű történelemmel és örökséggel rendelkező csapatról van szó, amelyet egy tisztán látó és ambiciózus vízióval rendelkező ember alapított, úgyhogy tudom, hogy Carlos otthon fogja magát ott érezni. Nagyon tisztelem Jamest, és biztos vagyok benne, hogy Carlos rengeteg fog hozzáadni a csapathoz” – fogalmazott Vasseur.
„Egyelőre viszont Carlos még mindig nagyon is a Ferrari versenyzője, a hátralévő tíz futamon mind keményen fogunk dolgozni, fókuszálni a céljainkra és együtt harcolni minden egyes pontért az idei bajnokság legutolsó köréig.”
Hamilton: Ez évek óta nem volt meg...
https://formula.hu/parc-ferme/38239
Elégedett a Mercedes F1-es autójával Lewis Hamilton: a három versenyhétvége alatt két győzelmet jegyző, az európai szezon során a harmadik legtöbb pontot szerző, és a tabellán rohamosan zárkózó hétszeres világbajnok a siker mellett annak örül leginkább, hogy az autó is kezd olyanná válni, amilyennek ő szeretné.
„Pénteken szörnyű volt az autó, nagyon szenvedtünk az egyensúlyával, aztán vasárnap életre kelt, amin nagyon meglepődtem: először átvettem a vezetést, aztán elhúztam a többiektől” – mondta Hamilton még az FIA sajtótájékoztatóján.
„Teljes mértékben úgy érződött, hogy kontroll alatt van minden, és ez az érzés évek óta nem volt meg. Éppen ezért volt furcsa érzés így befutni” – utalt arra, hogy végül ennek ellenére is második lett George Russell mögött, akit utólag kizártak a túl könnyű autója miatt.
Formula1.5 – Belehúzott az Aston Martin!
https://formula.hu/parc-ferme/38238
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?
Fiktív másodosztályú bajnokságunkban Nico Hülkenberg az egymás után szerzett két győzelemmel egészen megközelítette Fernando Alonsót Silverstone után, ám az Aston Martin visszavágott, így nem csupán a spanyol előnye hízott meg ismételten, hanem Lance Stroll is vissza tudta venni a második helyet a némettől. Ők ketten, valamint Yuki Tsunoda alkotják az üldözőbolyt, míg mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott fel az 5. helyre.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Utoljára Schumachert zárták ki az élről technikai okok miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38237
Nagyon régen, kereken 30 éve fordult elő utoljára, hogy technikai szabálysértés miatt kizártak egy futamgyőztest az F1-ben – ráadásul szintén Spában történt az eset, az érintett pedig az első világbajnoki címe felé tartó Michael Schumacher volt, akinek Benettonján túl vékony volt a fa padlólemez, s így közvetlen bajnoki riválisa, Damon Hill örökölte meg a győzelmet.
Egyébként azóta is előfordult egyszer, hogy utólag változott a Belga Nagydíj győztesének kiléte, Lewis Hamiltont 2008-ban egy pályaelhagyáshoz kapcsolódó jogosulatlan előnyszerzés miatt sújtották időbüntetéssel.
Wolff: Talán az egy kiállás miatt nem volt meg a minimumsúly?
https://formula.hu/parc-ferme/38236
Miközben az F1 világa a stewardok vizsgálatára vár abban az ügyben, miszerint George Russell autója megsértette a minimumsúllyal kapcsolatos előírásokat, Toto Wolff a Skynak nyilatkozott, s elmondta, szerinte miből fakadhatott a probléma: „Jelentették a stewardoknak, hogy gond volt a súllyal, meglátjuk, hogyan döntenek. Nem tudom kommentálni a dolgot, mert a stewardok még nem mondták ki az ítéletüket, de gyanítom, hogy azért történhetett, mert ilyen hosszan használtunk egy szett versenygumit.”
„Az embernek el kell fogadnia az ilyesmit, ha a stewardok ellenünk döntenek, akkor valami hiba történt. Egy kettős győzelem nagyszerű eredmény lett volna a nyári szünetre, ennél jobb nem is lehetne. A pozitívum ebből a versenyből az lehet, hogy két olyan autónk volt, amely két különböző stratégiával etalont jelentett. Ki mondta volna meg ezt néhány hónappal ezelőtt?”
GYORSHÍR: Kizárhatják George Russellt a Belga Nagydjíról!
https://formula.hu/parc-ferme/38235
FRISSÍTVE: A stewardok 18:10-re rendelték be az illetékeseket meghallgatásra.
Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer által jegyzett dokumentum értelmében a futamgyőztes George Russell autója másfél kilogrammal könnyebbnek találtatott a 798 kilogrammos súlyhatárnál. Az eset a stewardok elé került, az ilyen kihágások következménye rendszerint a kizárás. Amint lesz friss információnk, jelentkezünk.
A képen a Mercedes garázsában uralkodó tanácstalanságot örökítette meg helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor: