Szenzáció: újonc beugró győzött az esős-száradó versenyen a Superbike-vb-n!
https://formula.hu/parc-ferme/37788
Nem akármilyen eredményt hozott a Superbike-világbajnokság asseni fordulójának első, szombati futama. A verseny startjánál szemerkélni kezdett ugyanis – a korábbi csapadék után újra – az eső, így az a Nicholas Spinelli tört az élre, aki az intermediate abroncsokra szavazott, és aki a múlt héten motokrosszozás közben súlyos sérülést szenvedő Danilo Petrucci helyére ugrott be kategóriaújconként (korábban a MotoE-ben szerzett győzelmet). Néhány kör után aztán elállt az eső és száradni kezdett a pálya, így a pillanatok alatt kiépített 25 másodperces előnye fogyni kezdett a Barni Racing szatellit ducatis versenyzőjének.
Hét körrel a vége előtt azonban piros zászlót kellett belengetni, mivel Andrea Locatelli elfüstölő motorja teleszórta olajjal a pályát, és mivel a WSBK szabályai szerint amennyiben a táv kétharmada után szakítják meg a versenyt, azt már nem indítják újra, ez Spinelli parádés beugrós győzelmét eredményezte. Mögötte amúgy Toprak Razgatlioglu és Alvaro Bautista állhatott dobogóra, így mindketten egy pontra megközelítették a vb-tabella élén Nicolo Bulegát.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
További három pozíciós rajtbüntetést kapott Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/39377
A kanadai pilóta az időmérő edzés első szakaszában tartotta fel a mért körön érkező Pierre Gaslyt, amely incidenst követően a versenybírák azonnal jelezték, hogy vizsgálni fogják az esetet. A stewardok indoklása szerint az Aston Martin versenyzőjét tájékoztatták arról, hogy érkezik mögötte az Alpine-pilóta, azonban ezt követően nem a francia, hanem a nem gyorskört teljesítő Lewis Hamilton haladt el mellette a Ferrarival, akit ugyanezen a körön előzőtt meg korábban Stroll.
Ezután a kanadai visszatért a versenyívre, éppen Gasly elé, ezzel feltartva őt. Stroll védekezésében elmondta, hogy a nap elhelyezkedése miatt nem tudta megállapítani a mellette elhaladó autó színét, így jutott arra a rossz következtetésre, hogy már nem volt több versenyzőtárs, akit el kellett volna engednie. A stewardok ugyan elfogadták ezt a magyarázatot, de az általános, három rajthelyes büntetést rótták ki az Aston Martin pilótájára.
Gasly aborts a flying lap as he encounters Stroll at the Nouvelle Chicane
— Formula 1 (@F1) May 24, 2025
Stewards will look at this after the session #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/ladXcRTVGe
A kanadai pilótát elsőízben pénteken, Charles Leclerc-rel történő koccanása miatt sorolták hátrébb egy pozícióval a Monacói Nagydíj rajtrácsán.
Luxus a kikötőben – hosszabbított az MSC és az F1
https://formula.hu/parc-ferme/39376
A Formula–1 és az MSC Group Cruise Division – amely az MSC Cruisest és az Explora Journeyst foglalja magába – bejelentette, hogy 2030-ig meghosszabbítják globális partnerségüket. A megállapodás korai meghosszabbítása a felek közötti sikeres és növekvő együttműködés újabb bizonyítéka, amely még 2022-ben indult. A partnerség révén tovább folytatódik a versenyek névadó szponzorációja, a pályaszéli megjelenés és a különböző aktivációk, valamint az Explora Journeys márkanév is egyre hangsúlyosabb lesz a versenyhétvégéken.
Az idei Monacói Nagydíj hétvégéjén különleges elemként az Explora Journeys legújabb luxushajója, az EXPLORA II a verseny szívében, a Port Hercule kikötőben horgonyoz, és úszó boutique hotelként szolgál a vendégek számára, az exkluzív fedélzeti események mellett páratlan kilátást kínálva a világ egyik legikonikusabb futamára.
„A partnerségünk korai meghosszabbítása annak az erős kapcsolatnak a jelképe, amely közös szenvedélyünkre épül, az innovációra, az élményre, az utazásra és a szórakozásra” – mondta Stefano Domenicali, a Formula–1 elnök-vezérigazgatója. „Az EXPLORA II jelenléte Monacóban új szintre emeli az együttműködésünket.” Pierfrancesco Vago, az MSC Cruise Division ügyvezető elnöke hozzátette: „Ez a partnerség az elmúlt három évben csak erősödött. Idén három futam névadói vagyunk, és most Monacóban az EXPLORA II fedélzetén talán a világ egyik legjobb helyéről nézhetik a rajongók a versenyt.”
Herbert: Briatore káros mentálisan és a versenyzők karrierjére is
https://formula.hu/parc-ferme/39375
Az Alpine továbbra is hivatalos csapatfőnök nélkül működik Oliver Oakes távozása óta, így Flavio Briatore befolyása még erősebb a csapaton belül. A botrányairól is ismert csapatvezető az elmúlt 12 hónapban több kulcsfontosságú döntésben is szerepet játszott, köztük Franco Colapinto leigazolásában Jack Doohan helyére.
Briatore visszatérése komoly visszatetszést váltott ki a Formula–1-es közösség egy részében, köztük Johnny Herbertben is, aki az 1990-es évek közepén maga is versenyzett alatta, és tapasztalatból beszél a módszereiről: „Nem értettem egyet Briatore visszatérésével, és most sem értek egyet vele. De visszajött, és most ő irányítja az Alpine-t, ám ez szerintem nem jó.” – mondta Herbert a Hochgepokert.com-nak.
A brit exversenyző szerint Briatore hozzáállása káros a versenyzők számára. „Ha például megszerzi Perezt az Alpine-hoz, és Perez jól teljesít, akkor Flavio mellé áll, és az erős pozícióba hozza őt. De ha nem megy jól, akkor pont az történik majd, mint Jack Doohannel. Ez mindig is része volt annak, ahogyan Flavio működik. Mindig kiválaszt magának egy kedvencet. Ez pedig nagyon káros lehet a versenyzők karrierjére és mentális állapotára is.”
Hadjar statisztikás sisakkal tiszteleg Senna előtt
https://formula.hu/parc-ferme/39373
A monacói F1-es hétvégén Hadjar egy különleges sisakot visel, amellyel a legendás Ayrton Sennának állít emléket. A francia pilótának az is eszébe jutott, hogy Brazíliában tisztelegjen példaképe előtt, ám végül úgy döntött, Monte-Carlo a legmegfelelőbb hely ehhez: „Eredetileg Brazíliában terveztem, mert ott lenne értelme, de végül úgy éreztem, itt még inkább van” – mondta Hadjar az FIA sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu munkatársa is részt vett.
„Monacónak egy királya van, és az Ayrton. Gyerekként rengeteg videót néztem róla, ahogy mindenkit leiskolázott itt. Azt gondoltam, hogy ha egyszer Formula–1-es pilóta leszek és Monacóban versenyzem, tisztelegni akarok előtte” – folytatta Hadjar, akinek sisakján Senna statisztikái is megjelennek, a festés felidézi a brazil klasszis pole-köreit és monacói győzelmeit.
A pálya egyébként maga Hadjar számára is különleges helyszín: „Monaco eddig mindig jól bánt velem. Itt írtam alá a Red Bull-szerződésem 16 évesen, szóval számomra is különleges hely. És itt rendezik messze a legjobb időmérőt az évben.”
Hamilton nem áll le: új filmek, saját gyártásban
https://formula.hu/parc-ferme/39372
Lewis Hamilton egyre komolyabban építi filmes karrierjét: a monacói F1-es nagydíjhétvégén elárulta, hogy az F1: The Movie csak az első lépés volt – a jövőben saját stúdiójával, a Dawn Apollo Films nevű cégével újabb filmeket tervez. „Nagyon magasra tettem a lécet az első filmmel, magasabbra nem is lehetett volna, de még több produkció jön a következő években” – mondta Hamilton.
A hétszeres világbajnok elárulta, hogy három filmötletet is fejleszt, ezek közül kettő animáció lesz. „Az egyik projekt már a forgatókönyv első szakaszánál tart, izgalmas munka előtt állunk. Még sosem írtam filmet, ezért egy írót is bevonok. Aztán lesznek dokumentumfilmek, egyszer talán sorozat is, de többnyire filmek, mert ezt szeretem a legjobban.”
A brit versenyző az F1 exkluzív vetítésén a többi pilóta reakcióját figyelte, és persze izgult is, hiszen a saját cége logója is feltűnt a vásznon a készítők között: „Hirtelen ott volt az összes versenyző, én pedig ott ültem köztük. Ideges voltam, az járt a fejemben, hogy mindenki most látja először. Nagyszerű volt körülnézni, és látni a reakciókat, különösen a versenyzőkét. Nagyon fontos számomra, hogy jó véleménnyel legyenek róla.
MotoGP: Alex Marquez körrekordot futott, Marc Marquez bukott pénteken Silverstone-ban
https://formula.hu/parc-ferme/39371
Alex Marquez 1:57,295-ös pályarekordjával zárult a MotoGP Brit Nagydíjának pénteki edzésnapja Silverstone-ban. A Gresini Ducati spanyolja a délutáni tréning hajrájában futotta meg az időt, szűk fél tizeddel megelőzve az ismét remeklő Fabio Quartararót. A Yamaha ráadásul ezúttal három motorossal képviselteti magát a top 10-ben és ezáltal a Q2-ben, hiszen a pramacos Jack Miller a harmadik, a gyári csapattárs Alex Rins pedig a kilencedik lett.
Marc Marquez a délelőtti szabadedzésen még a leggyorsabb volt, ezúttal be kellett érnie a negyedik pozícióval – valamint a gyakorlás elején egy esést is produkált, ahogy amúgy Miller és Franco Morbidelli is. Marco Bezzecchi ötödik helye bizakodásra adhat okot az Apriliánál, s a Q2-be bejutott egy Honda is Johann Zarco révén, azaz a gyártók közül egyedül a KTM maradt le erről. Ai Ogura viszont szinte teljes egészében kihagyta az edzést, miután a délelőtti tréningen nagyot esett.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'57.295 | |
2. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'57.342 | 0.047 |
3. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'57.642 | 0.347 |
4. | Marc Márquez | Ducati | 1'57.655 | 0.360 |
5. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'57.667 | 0.372 |
6. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'57.699 | 0.404 |
7. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'57.703 | 0.408 |
8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'57.741 | 0.446 |
9. | Alex Rins | Yamaha | 1'57.819 | 0.524 |
10. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'57.821 | 0.526 |
11. | Pedro Acosta | KTM | 1'57.865 | 0.570 |
12. | Joan Mir | Honda | 1'57.917 | 0.622 |
13. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'57.999 | 0.704 |
14. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'58.062 | 0.767 |
15. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'58.103 | 0.808 |
16. | Luca Marini | Honda | 1'58.151 | 0.856 |
17. | Brad Binder | KTM | 1'58.325 | 1.030 |
18. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'58.670 | 1.375 |
19. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'58.725 | 1.430 |
20. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'59.102 | 1.807 |
21. | Aleix Espargaró | Honda | 1'59.322 | 2.027 |
22. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'59.648 | 2.353 |
23. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 3'06.995 | 1'09.700 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Stroll rajtbüntetést kapott a Leclerc-rel történt ütközésért az F1-es Monacói Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/39370
Egyhelyes rajtbüntetést, illetve egy büntetőpontot kapott Lance Stroll a Formula-1-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén történt incidensért, amikor a hajtűkanyar előtt jobbra húzódott, a mögötte érkező Charles Leclerc pedig emiatt hátulról nekiment. Az incidensben mindkét autó megsérült, Stroll nem is tudott részt venni az FP1 további részében.
A felügyelők mindkét versenyzőt és csapataik képviselőit is meghallgatták, valamint átnézték a felvételeket és a telemetriai adatokat, ezek után jutottak arra a döntésre, hogy az ütközésért teljes mértékben az Aston Martin versenyzője tehető felelőssége. A stewardok által kiadott indoklás szerint Stroll elmondta, hogy bár csapata szólt neki rádión a Ferrari érkezéséről, de nem hallotta ezt az üzenetet, és ez vezetett a balesethez. A felügyelők megítélése szerint Leclerc nem tehetett semmit a kontakt elkerüléséért, ezért kapott egyhelyes rajthelybüntetést a kanadai. A szankció a „következő futamra vonatkozik, amelyen a pilóta részt vesz”, azaz amennyiben valamilyen okból kifolyólag vasárnap nem tudna rajthoz állni Monacóban, Stroll továbbvinné magával a büntetést.
Here's how Leclerc damaged his front wing
— Formula 1 (@F1) May 23, 2025
Sound on#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/lZkuzU2WoG
Tsunoda korábbi padlólemezt használ imolai autótörése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39369
Hosszabb távon is vannak következményei Yuki Tsunoda múlt szombati időmérős balesetének: a japán a Q1-ben törte össze csúnyán a Red Bullt az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, amely után csak a bokszutcából rajtolhatott másnap, viszont mint kiderült, Monacóban emiatt más specifikációjú padlólemezt kénytelen használni, mint Max Verstappen. A Motorsport.com úgy tudja, Tsudonánál egy Miamit megelőző padlólemez-verzióra kellett visszaváltaniuk a Monacói Nagydíjra.
„Ami a csomagot illeti, őszintén szólva eddig nem is mentem a teljesen új csomaggal, még Imolában is kicsit eltért. Nem hiszem, hogy itt lesz egy teljes új csomagunk, úgyhogy egyet vissza kell lépnem az én hibámból” – fogalmazott maga a versenyző. Tsunoda amúgy megjegyezte: az imolai bukása annak volt betudható, hogy még nem ismeri a Red Bull autójának határait.
Hivatalos: Megvan a befektető, elkerülte a csődöt a KTM
https://formula.hu/parc-ferme/39368
Az előző napok sajtóértesülései után csütörtökön a KTM hivatalosan bejelentette az örömhírt, hogy elkerülték a csődeljárást annak köszönhetően, hogy az indiai Bajaj Auto – amely eleve részvényese volt eddig is az osztrák gyártó anyavállalatának – 600 millió eurós hitelt biztosít a KTM AG és a Pierer Mobility AG felé, és ezáltal el tudták fogadni az újrastrukturálási terveket is. A KTM tavaly év vége óta küzd anyagi nehézségekkel, több milliárdos tartozást halmoztak fel, a mostani lépés azonban biztosítja a gyártó jövőjét, hiszen így ki tudják fizetni a hitelezőiket.
A KTM közleménye megerősíti, hogy ezzel folytatódik a cég története, és továbbra is a régió meghatározó munkaadói maradnak. A kommüniké azonban nem tesz említést a motorsportos szerepvállalásukról, így a MotoGP-projektről sem, amely kapcsán ugyan rendre hangsúlyozták, hogy folytatni tervezik, de a The Race arról ír, hogy feltehetőleg még nem született döntés arról, hogy a KTM a 2027-es új szabályciklusban is rajthoz áll-e a motoros királykategóriában.
A nap másik fontos MotoGP-s híre, hogy az Aprilia közleményt adott ki a Jorge Martinnal kapcsolatos pletykák okán, amelyben hangsúlyozták, hogy mindkét fél számára kötelező érvényű a 2026 végéig szóló megállapodás – bővebben minderről és egyéb MotoGP-s hírekről a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk.
Privát vetítésen nézte meg a mezőny az F1 című filmet – Verstappen inkább streamelt…
https://formula.hu/parc-ferme/39367
Bár a nagyközönség majd csak egy bő hónap múlva, június végén tekintheti meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című mozifilmet, a Monacói Nagydíj előtti szerda este privát vetítést tartottak a Formula-1 mezőnye számára, ahova a pilótákat és a csapatvezetőket is meghívták. Az F1 Instagram-oldalára feltöltött fotók tanúsága szerint a 20 versenyzőből 18 meg is jelent az eseményen: a két kivételt Lance Stroll és a regnáló világbajnok Max Verstappen jelentette – utóbbi ráadásul a vetítéssel egy időben éppen Twitchen streamelt, Franz Hermann néven…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mindeközben egy másik F1-es alkotás, a Netflix nagysikerű, de sokat kritizált sorozata, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) hatodik – azaz nem a legutóbbi, hanem a 2023-as idényt feldolgozó – évada Emmy-díjat nyert „Kiemelkedő sportos dokumentumfilm-sorozat” kategóriában. Ez a második alkalom, hogy ezzel a díjjal jutalmazták az alkotást, 2022-ben ugyancsak elnyerte az Emmyt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Monaco sokkal rosszabb lehet” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/39366
Működnek a Red Bull imolai fejlesztései, ezt szűrte le Helmut Marko, a csapat Formula-1-es tanácsadója Max Verstappen vasárnapi győzelméből. A szakember ugyanakkor figyelmeztet rá magához a pilótához hasonlóan, hogy a soron következő monacói helyszín sokkal kevésbé passzolhat az RB21-eshez:
„Az autó most újra azt csinálja, amit Max akar. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek hála istennek működtek. De ez csak Imola volt: a kövezkező nagydíjon nagyon másképp nézhetnek ki a dolgok. Monaco egy teljesen más pálya csak lassú kanyarokkal. Sokkal rosszabbak lehetnek ott a dolgok” – nyilatkozta az OE24-nek Marko, aki hozzátette: Verstappen az első kanyaros manőverével Oscar Piastri ellen ismét megmutatta, hogy jelenleg ő a legjobb, csak ő tudta így kihasználni a megnyíló rést.
Távozott a Penske csapatelnöke és további két vezérfigura az Indy 500-botrány után
https://formula.hu/parc-ferme/39365
A Team Penske szerdán bejelentette, hogy távozik tőlük az IndyCar-csapatuk elnöke, Tim Cindric, valamint Ron Ruzewski ügyvezető igazgató és Kyle Moyer általános igazgató. Minderre azok után kerül sor, hogy a hétvégén az autósportos szezon egyik legkomolyabb botránya pattant ki a patinás alakulat körül azzal, hogy illegálisan módosított alkatrészt találtak a csapat két autóján, a Josef Newgarden és Will Power által vezetett #2-es és #12-es versenygépen az Indy 500 kvalifikációjának vasárnapi szakasza előtt. A két autót a rajtrács végére sorolták – az ügy részleteiről és a további szankciókról itt írtunk bővebben.
„Semmi sem fontosabb, mint a sportunk és a versenycsapataink tisztessége. Voltak szervezetei hibáink az utóbbi két évben, és szükséges változtatásokat hajtottunk végre. Elnézést kérek a rajongóinktól, a partnereinktől és a szervezetünktől, amiért cserbenhagytuk őket” – olvashatók a csapattulajdonos Roger Penske szavai az istálló közleményében. A balhé azért is pikáns, mivel Penske a tulajdonosa az IndyCarnak mint versenysorozatnak. A fent említett három távozó közül Cindric 1999 óta volt tagja a gárdának, de a vasárnapi Indy 500 előtt már amúgy is felfüggesztették Newgarden stratégájaként a kihágás után.
Várható-e eső az F1-es Monacói Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/39364
Az előttünk álló hétvégén rendezik a Formula-1 egyik legikonikusabb, legtörténelmibb versenyét, ha pedig a címben feltett kérdésre akarunk válaszolni: elképzelhető, de nem valószínű – s ha mégis, akkor sem igazán fontos eseményen. A RacingNews365.com által közölt előrejelzés szerint ugyanis a legnagyobb esélye pénteken van annak, hogy csapadék képződjön Monte-Carlo utcái fölött: az időjósok szerint a késő délutáni második szabadedzésre nem kizárt, hogy lecsaphat egy vihar. Szombaton is van minimális esélye az esőnek, de valószínűbb, hogy száraz időmérőnk, majd vasárnap száraz futamunk lesz. A hőmérsékletek amúgy kellemesnek ígérkeznek, valamivel 20 Celsius-fok fölötti levegő várható a hétvégén.
A hat éve elhunyt Laudára emlékeznek egykori F1-es csapatai
https://formula.hu/parc-ferme/39363
Hat éve ezen a napon, 2019. május 20-án hunyt el a Formula-1 egyik legnagyobb legendája, a háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki 1976-ban a Nordschleifén rendezett Német Nagydíjon életveszélyes égési sérüléseket szenvedett – majd alig pár héttel később máris visszatérjen a versenypályákra.
A szomorú évfordulóról több egykori csapata is megemlékezett, így például a McLaren, amelynek színeiben utolsó, 1984-es vb-címét szerezte: „Hiányzol, Niki” – írták az alábbi poszthoz.
Remembering the late, great Niki Lauda who sadly passed away six years ago today.
— McLaren (@McLarenF1) May 20, 2025
We miss you, Niki pic.twitter.com/wy1lfhHrxC
A Mercedesnél nem versenyzőként, hanem a vezetőségben vállalt kulcsfontosságú szerepet a 2010-es években, az Ezüst Nyilak pedig a mai napig viselnek egy háromágú vörös csillagot az autóik festésén, amellyel Lauda előtt tisztelegnek. „Hat év telt el, de mindig a szívünkben maradsz. Hiányzol, Niki” – posztolta a Mercedes.
Six years on – but always in our hearts. We miss you, Niki pic.twitter.com/JQ0BfxjVrG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 20, 2025
Új, fehér Ferrari-overallt mutatott be a Monacói Nagydíjra Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/39362
A hazai futamára készülő Ferrari-pilóta fehér szerelést mutatott be a hétvége előtt:
Először fog részt venni F1-es nagydíjon az Aston Martinnal Adrian Newey
https://formula.hu/parc-ferme/39361
Még március elején állt munkába technikai ügyvezető partnerként az Aston Martinnál Adrian Newey, mostanáig azonban nem láthattuk új munkaadója színeiben Formula-1-es nagydíjon. De csak mostanáig: amire már a múlt héten publikált első astonos interjújában is utalt a tervezőzseni, azt most a RacingNews365.com szakoldal megerősítette, azaz a hétvégi Monacói Nagydíj lesz az első F1-es futam, amelyre a silverstone-i istálló alkalmazásában látogat ki a szakember.
Az eddigi távolmaradása persze abszolút érthető, hiszen Newey gyakorlatilag maximálisan az új szabályok szerint tervezendő 2026-os autóra koncentrál az Astonnál. Az említett interjúban is utalt rá, hogy csak érintőlegesen foglalkozott az egyébként eléggé problémás idei konstrukcióval: „Lawrence [Stroll, a tulajdonos – a szerk.] érthető módon azt akarja, hogy a lehető legjobban teljesítsünk 2025-ben, ezért egy kis csapat még dolgozik az idei autón is aerodinamikai szempontból. Volt néhány beszélgetésem ebédidőben ezzel a kis csapattal, átbeszélve az autót és hogy mit lehet csinálni vele” – fogalmazott Newey.
„Fejezzétek be a családom zaklatását!” – Doohan
https://formula.hu/parc-ferme/39360
Komoly érzelmeket váltott ki a szurkolókból az Alpine azon döntése, hogy mindössze hat futam után Franco Colapintóra cserélték Jack Doohant. Amikor pedig az argentin az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén összetörte az autóját, a közösségi médiában elkezdett terjedni egy kép, amelyen az volt látható, hogy Doohan apja, az ötszörös motoros világbajnok Mick Doohan röhögős emojik kíséretében annyit írt a Colapinto-baleset képe mellé, hogy „nagyon lenyűgöző”. Mindez azonban álhír volt – noha korábban az idősebb Doohan arról tényleg posztolt Instagramon fia lefokozása után, hogy milyen eredményeket ért el az ausztrál és a csapattárs Pierre Gasly –, s emiatt Jack Doohan hétfő este Instagram-sztorit is tett közzé:
„Mint világosan láthatjátok, a terjedő sztori teljesen hamis. Argentin szurkolók találták ki, hogy megpróbáljanak engem és a családomat negatív fényben feltüntetni. Úgy szerkesztették az eredeti tartalmat, hogy úgy tűnjön, apám posztolta, ami teljes hazugság. Kérlek, hagyjátok abba a családom zaklatását. Nem hittem, hogy el kell jutnunk erre a pontra” – írta a pilóta, megosztva a parodisztikus formulafakers Twitter-oldal eredeti bejegyzését (ők egyébként ugyancsak elnézést kértek és elismerték, hogy hiba volt a Mick Doohan-poszt). Később aztán annyit pontosított, hogy nem argentin volt az eredeti forrás, de argentin lapok is újra megosztották a sztorit.
Hétfő este emellett az Alpine is kiadott egy kommünikét: „Mint minden F1-es csapat, hisszük, hogy szerencsések vagyunk, hogy egy globális sport részesei lehetünk, amely komoly szenvedélyt és érzelmeket vált ki, folyamatosan növekvő rajongótáborral, akik lelkesen követik kedvenc versenyzőjük minden megmozdulását, legyen szó egy bátor előzésről a pályán vagy arról, milyen stílust viselnek a paddockba megérkezve. Mindenkit arra bátorítanánk, hogy emlékezzenek rá, hogy a szuperhősök sisakrostélya mögött egy ember rejlik. Egy személy érzésekkel, családdal, barátokkal és a szeretteivel. Csapatként nem tűrhetjük az online zaklatást, és arra buzdítjuk imádott sportunk összes rajongóját, hogy legyenek kedvesek és tisztelettudók.”
Az ügyben még az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem is megszólalt, aki kiállt Colapinto és az argentin szurkolók által egy szabadedzéses incidens okán szintén célba vett Yuki Tsunoda mellett, megköszönve nekik, hogy felszólaltak a témában, és hangsúlyozva, hogy senkit nem szabad fenyegetéseknek, gyűlöletnek vagy diszkriminációnak érnie.
„Ez a szezon még messze nem ért véget” – Brown
https://formula.hu/parc-ferme/39359
Míg szombaton a McLarené volt a leggyorsabb autó, vasárnap Max Verstappen győzni tudott Imolában – Zak Brown szerint a bajnoki csata még messze nem lefutott.
A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen már a rajtnál kemény manőverrel megelőzte a pole pozícióból induló Oscar Piastrit, és végül a futamot is magabiztosan megnyerte.
„Nagyszerű húzás volt” – értékelt Zak Brown a Viaplay kérdésére, amikor Verstappen előzéséről kérdezték. „Most nem tudtuk legyőzni őket, gyorsak voltak. Hosszú az év, sok van még hátra, és azt hiszem, ez a verseny is azt mutatja, hogy ez a szezon még messze nem ért véget.”
Brown szerint Verstappen végig kontrollálta a futamot, és nem igazán volt esélyük ellene: „Max a verseny elejétől a végéig gyors volt. Úgy érzem, az egész futamon gyorsabb volt nálunk. Nagyjából hasonló köridőket futottunk, de ő tökéletesen uralta a helyzetet.”
A McLaren főnöke azt is megerősítette, hogy a csapat szabad kezet adott a két versenyzőnek a küzdelemben: „Hagytuk őket versenyezni. Ez volt a boxfal döntése, és jó lépés volt, amit Lando tett.”
„Szükségtelenül próbáltam hősködni a Q1 első körében” – Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39358
Egy ponttal távozhatott az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjról Yuki Tsunoda azok után, hogy a szombati időmérő első szakaszában csúnyán összetörte az autóját, majd a bokszutcából kellett nekivágnia a futamnak Imolában. „Annak örülök, hogy legalább visszaadhattam valamit a csapatnak azért a munkáért, amit éjszaka beleöltöttek, különösen a szerelők” – nyilatkozta a Red Bull japánja a tizedik helye után. „Szóval legalább adtam valamit cserébe. Ugyanakkor még mindig roppant frusztrált voltam az időmérő miatt, nem igazán tudtam sokat aludni előző éjjel. De tovább kell lépnem, ez van.”
Tsunoda arról is beszélt, hogy pénteken még kifejezetten biztatónak tűnt a tempója, ezért is volt különösen bosszantó és fájó a kvalifikációs hibája: „Az egykörös tempó elég jó volt, különösen a második edzésig voltam meglehetősen közel Maxhoz. Az FP3-on nem volt lehetőségem sok kört megtenni. Úgyhogy rendben volt az önbizalmam a kvalifikációhoz érve. Emiatt még rosszabb volt, hogy talán túl magasak voltak az elvárásaim magammal szemben, és hős próbáltam lenni a Q1 első körében, ami tényleg szükségtelen. Az ilyeneket kell átgondolnom és jobban csinálnom legközelebb.”
fotó: DPPI
„Nem kezeltem a legjobban” – Antonelli a hazai F1-es nagydíj tanulságairól
https://formula.hu/parc-ferme/39357
Formula-1-es karrierje során először versenyzett hazai pályán Andrea Kimi Antonelli, az imolai produkciója azonban elmaradt a várakozásoktól: az időmérőn már a Q2-ben búcsúzott, a futamon pedig műszaki probléma miatt kiállni kényszerült. Az ifjú olasz nem tagadta, hogy komoly tanulságokat tudott levonni az Emilia-romagnai Nagydíjból:
„Rendkívül intenzív hétvége volt, mentálisan és érzelmileg is, és szerintem a magam részéről nem kezeltem a legjobban a dolgokat. Úgy érzem, különösen olyan téren, hogy próbáljak energiát spórolni: nem végeztem jó munkát ebben, és ennek a hatását kicsit éreztem a vezetésben, mert éreztem, hogy nincs annyi energiám. Határozottan jó lecke volt ez a következő hazai futam előtt.”
Antonelli arról is beszélt, milyen műszaki hiba okozta a kiesését: „Egyértelműen nem a legboldogabban alakult a vége. Nehéz volt, először is az, hogy beragadtam a DRS-vonatba, ami nyilván megviselte a gumikat, szóval csak próbáltam kitartani. Aztán szerencsések voltunk a VSC-vel és a közepesre váltással. Nagy reményeim voltak, de aztán pár kör után elkezdett megjelenni a probléma a gázadással, ami aztán végül teljesen el is szállt.”
„Természetesen sajnálatos, de előfordul ilyesmi, és szerintem összességében nem volt annyira rossz a tempó. Nem tudom, mennyivel lett volna jobb a probléma nélkül, de éreztem, hogy motorerőből sokat veszítek. De nem tudtam többet tenni, és így jó lecke volt a hétvége.”