DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat

Versenyt fut az idővel, de bizakodik 2026-os F1-es motorprojektje kapcsán a Red Bull

Komoly új kihívással néz szembe a 2026-ban érkező új motorszabályok kapcsán a Red Bull, hiszen először fejlesztenek teljesen egyedül – a Ford némi támogatásával – egy új Formula-1-es hajtásláncot. A Red Bull Powertrains kapcsán sokszor merülnek fel kérdőjelek a sajtóban, egyes találgatások szerint a 2026-os projekttel kapcsolatos bizonytalanságok is közrejátszhatnak abban a csapaton belüli feszültség mellett, hogy Max Verstappen esetleg a 2028 végéig szóló szerződése ellenére idejekorán elhagyhatja az energiaitalosokat. Maga a regnáló világbajnok néhány hete egy erre irányuló kérdésre úgy válaszolt, hogy ennyi erővel azon is aggódhatna, hogy másnap felkel-e, de persze nem becsülik alá a kihívás mértékét.

A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner a Motorsport.com portálnak arról beszélt, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok – de hogy ez mit jelent a versenytársakhoz képest, azt persze jelenleg nem tudni: „A motort illetően egy agresszív úton haladunk, hiszen új motorgyártó vagyunk. De a csapat igazán felnő ehhez a kihíváshoz. A létesítményeink elkészültek, tesztelési és fejlesztési szempontból egyaránt a próbapaddal, a gyártási kapacitással. De két év rendkívül rövid időszak az erőforrások világában. Meredek tanulási görbén haladunk, de haladunk az úton és azon a pontján tartunk, ahol arra ebben a pillanatban számítottunk is. Teljesítjük azokat a célokat, amelyeket magunk elé kitűztünk. Azt mindig nehéz tudni, hogy ezek a célok hogyan állnak a riválisokhoz képest. De óriási erőfeszítések zajlanak a háttérben, mert ez szó szerint egy versenyfutás az idővel 2026 elejére.”

f1-redbull-powertrains

Már nem először adódott gondja Alonsónak a melegedő F1-es üléssel

Fernando Alonsónak nemcsak a katari hőséggel gyűlt meg a baja a vasárnapi Formula-1-es nagydíjon, hanem még az ülését is forrónak érezte. Emiatt a rádión is érdeklődött az Aston Martintól, hogy nem tudnak-e bármit tenni ez ellen, például vizet locsolni a pilótafülkébe, ám ezt a szabályok miatt nem tehette meg a csapat. Mike Krack csapatvezető később aztán elárulta, hogy visszatérő probléma a melegedő ülés náluk:

„Igen, már korábban is jelentette néhány alkalommal. Dolgozunk rajta, és nem arról van szó, hogy ne csináltunk volna semmit. Szingapúrban is jelentkezett a gond, amiről azt gondoltuk, sokkal-sokkal jobb volt. De nyilván újra extrém körülményekkel szembesültünk, szóval szerintem nem vagyunk már messze a légkondicionálástól, ha így folytatódik” – nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain Krack, aki az ülésmelegedés okait firtató kérdésre így felelt: „Hidraulikus vezetékek és ECU-k vannak az ülés körül, amelyek mind melegszenek, de igyekszünk elválasztani ezt az üléstől. Ugyanakkor nem akarunk semmilyen aktív hűtőrendszert, hiszen az meg pluszsúly.”

f1-alonso-aston-katar

A 92 éves Ecclestone ismét a bíróságra megy

Újra bíróság elé állítják a Formula–1 korábbi mindenható urát, a 92 esztendős Bernie Ecclestone-t, miután a mai napon bűnösnek vallotta magát abban, hogy 2015 júliusában eltitkolt több mint 400 millió fontot, melyet egy szingapúri trösztben „tárolt”.

A brit adó- és vámhivatal egy teljeskörű, közlésük szerint „világszintű” vizsgálatot tartott, mely során Ecclestone csak egyetlen trösztről tett vallomást, s úgy nyilatkozott, hogy az Egyesült Királyság területén kívül egyetlen trösztnek sem alapítója vagy haszonélvezője. Ennek ellenkezőjére talált bizonyítékot a vizsgálat, s ezért emeltek vádat a dörzsölt üzletember ellen.

ecclestone

A Haas boldogan szabadult meg az autójától

Austinban veti be a Haas idei legnagyobb fejlesztési csomagját, mellyel gyakorlatilag búcsút vesznek az eddig használt, számos bosszúságot okozó koncepciótól: az amerikai csapat a legtöbb hétvégén teljesen versenyképtelen volt, mivel extrém gumikopástól szenvedtek. Az istálló dán versenyzője, Kevin Magnussen természetesen nagyon örül a változásnak: „A következő versenyre érkezik egy fejlesztés, aminek mind nagyon örülünk, és izgatottan várjuk. Talán az első futamon még nem várhatunk csodát, kell egy-két verseny, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet, de így is van mit várnunk.”

haas-chipotle

Günther Steiner csapatfőnök erőteljesebben fogalmazott az eddig használt VF-23 leváltásáról: „Ez az autóspecifikáció a végére rosszabb lett, mint eleinte volt, szóval örülünk, hogy megválunk tőle. Austinba egy fejlesztett verzióval érkezünk, remélhetőleg működni fog, és legalább tudhatjuk, hogy teszünk az előrehaladásért, nem csak ülünk, és várunk, hogy vége legyen a szezonnak. Keményen fogunk dolgozni az év végéig.”

Erősorrend: Norris közelít Hamiltonra

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Katari Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

 podcast-rankings07

A katari hétvégén a sprintet pole-ból megnyerő Oscar Piastri kapta a legmagasabb pontszámot, de kiemelkedő értékelés jutott Verstappennek, Russellnek és Bottasnak is, míg a leggyengébbnek Lance Stroll produkcióját találtuk. A katari hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

Hamilton nem akar máshol versenyezni az F1-en kívül

Nem akar más technikai sportba belevágni Lewis Hamilton, nem vonzza más széria, más szakág az esetleges F1-es visszavonulása után – erről beszélt a Canal+ kérdésére.

„Nem érzem a késztetést, hogy máshol versenyezzek az F1 után. Imádom nézni az olyan futamokat, mint a Le Mans, hihetetlennek tűnnek. Szeretem a motorozást, mindig is imádtam a MotoGP-t, és ez most is így van. Szerintem fogok majd motorozni, de nem fogok versenyezni. Sok más dolgot szeretek csinálni, de szerintem nem fogok majd versenyezni, legalábbis nem profi szinten, mert túl sok időt vesz igénybe” – mondta a hétszeres világbajnok.

f1-hamilton-mercedes-hungaroring

fotó: Ollé Iván

Megválik fiatal pilótáitól a Red Bull

Megválik két fiatal pilótájától a Red Bull – mondta a The Mirrornak a Rodin vezérigazgatója, David Dicker. Információi szerint Enzo Fittipaldi és Zan Maloney sem kap már támogatást az energiaitalosok juniorprogramjából.

„Az információim alapján a srácok közel semmilyen támogatást nem kapnak ezekben a junior csapatokban. Nem fogja támogatni őket jövőre a Red Bull, amennyire én tudom. Lássuk be, a Red Bullnak már így is több jó pilótája van, mint ülése, szóval miért erőlködjön?” – mondta Dicker.

f1-redbull

Hamilton a második helyről: Ez csak Checón múlik...

Lewis Hamilton is odaszúrt a padlón lévő Sergio Pereznek a Katari Nagydíj után: a brit pilóta még utolérheti a mexikóit az egyéni második helyen, de elmondása szerint ez egyáltalán nem rajta múlik, csak Perezen.

„Ez csak Checo teljesítményétől függ a későbbiekben, mert simán másodiknak kellene lennie. Büszke vagyok arra, ahol tartunk, ahova el tudtam jutni, nagyon elégedett vagyok a versenyteljesítményekkel eddig. Nyilván megpróbálom, ha második lehetek, az csodás lenne, de a lényeg most a csapat második helye” – értékelte a helyzetet Hamilton.

Az ő hátránya Perezzel szemben kereken harminc pont, a Mercedes pedig huszonnyolccal vezet a Ferrari előtt a konstruktőri versenyben.

f1-hamilton-mercedes

A Puma lett a Williams új szponzora

Több évre szóló megállapodást kötött a Puma ruha- és sportszermárkával a Williams - jelentette be az F1-es csapat szerda délután. A szerződés értelmében a hivatalos csapatruházatot és a pilóták versenyzői felszerelését is a Puma prezentálja majd 2024-től, de a közleményben az nem szerepel, hogy mennyi időre szól a megállapodás, csak annyi, hogy több évre. 

f1-williams-puma

Ad-e ki csapatutasítást a Red Bull Perez világbajnoki második helyéért?

Mindkét világbajnoki címet bebiztosította már a Red Bull – Max Verstappen a katari sprinten, a csapat pedig már a két héttel korábbi Japán Nagydíjon –, így az egyetlen bezsebelhető eredmény az egyéni összetett második helyezése maradt számukra. Márpedig ez nem tűnik egyértelműnek Sergio Perez számára, hiszen a mexikói két borzalmas hétvégét fogott ki, az előnye pedig 30 pont a mercedeses Lewis Hamiltonnal szemben. De vajon megkérik-e arra Verstappent, hogy segítse csapattársát a vb-ezüstért folyó harcban? Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója határozott választ adott az ORF-nek:

„Nem fogunk csapatutasítást kiadni. Láthattuk korábban, hogyan alakult ez Maxszal” – fogalmazott Marko. A szakember egyértelműen a tavalyi interlagosi incidensre utalt, amikor szintén meg akarták kérni Verstappent, hogy adja át Pereznek a hatodik helyet, ezt azonban a holland megtagadta, jelezve, hogy már korábban elmondta, miért ne kérjenek tőle ilyesmit.

f1-perez-verstappen-katar

fotó: DPPI

Bécsbe költözik jövő év elején az F1-es kiállítás

Óriási sikert aratott az év korábbi részében az első hivatalos Formula-1-es kiállítás Madridban, amely soha nem látott módon hozta közelebb az emberekhez a száguldó cirkusz világát. Ritkán látható felvételeket, tárgyakat és természetesen versenyautókat lehetett megtekinteni – köztük a kiállítás talán legtöbbet emlegetett elemét, Romain Grosjean 2020-as Bahreini Nagydíjon megégett Haasának maradványait.

Nos, ez a kiállítás jövő februárban újranyit, de ezúttal már sokkal közelebb hozzánk: Bécs lesz az új házigazda. Egész pontosan az osztrák főváros METAStand nevű rendezvényközpontjában rendezik be az átmeneti kiállítást, amely február 2-án nyit és késő tavaszig lesz látogatható. A jegyek elővételben október 23-tól lesznek kaphatók.

f1-kiallitas

Korábbi tömeggyilkosság miatt nem használják a paddock kifejezést az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon

Sok szempontból rendhagyó lesz a november közepi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj, többek között azzal is kilóg majd a sorból, hogy helyi idő szerint szombat este rendezik a futamot (ami magyar idő szerint vasárnap reggelt jelent). Lesz azonban még egy szokatlan tényező: a paddock kifejezést ugyanis kerülni fogják a szervezők a hétvégén. Azt még nem jelentették be, milyen más névvel illetik majd a paddockot, egyelőre „bokszépületként” hivatkoznak rá.

A szokatlan és az autósporttól idegen lépésre egy hat évvel ezelőtti szomorú esemény miatt van szükség. 2017 októberében ugyanis egy Stephen Paddock nevű férfi kezdett lövöldözésbe a Stripen – amelyet az F1-es pálya nyomvonala is érinteni fog –, amelyben összesen 60-an haltak meg és további 867 ember megsérült.

f1-las-vegas-2023

A Red Bullnál a McLarentől félnek a legjobban

Elképesztő formajavuláson esett át a McLaren nyár közepe óta: míg az első 8 hétvégén mindössze 17 pontot gyűjtöttek, az azóta eltelt újabb 9 fordulóban 202 jutott nekik – amit vajmi kevéssé magyaráz, hogy hárommal több sprint volt ebben az időszakban. A Kanada óta eltelt időszakban egyedül a Red Bull szerzett több pontot náluk (szám szerint 336-ot), Lando Norrisnál pedig csak Max Verstappen, így nem csoda, hogy az energiaitalosok immár őket tekintik első számú riválisnak.

norris-verstappen

Helmut Marko, a csapat tanácsadója kifejtette, miért is ez a helyzet: „Minden pályán gyorsak és stabilak. Ők nyújtják a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, és azt kell mondjam, a McLaren autója  a nagyon gyors kanyarokban jobb a miénknél” – mutatott rá a veterán szakember arra, amit magunk is láthattunk Katarban. „Az ilyen helyszíneken igazi nehézségeket okoznak nekünk, és egészen a határig el kell mennünk.”

Katarban Oscar Piastri megnyerte a sprintet, ezzel a Szingapúri Nagydíj után másodszor fordult elő, hogy a Red Bull akár nagydíjat, akár sprintversenyt elveszít az idén.

mclaren-katar

Magyarázatot adott Ricciardo szerződtetésére az AlphaTauri

Az AlphaTauri előde, a Toro Rosso sokáig kizárólag a Red Bull juniorprogramjának ígéretes fiatal tehetségeit versenyeztette, az egyetlen kivétel Sebastien Bourdais volt. Aztán az elmúlt időben több Red Bull-kötődésű, de tapasztaltabb versenyző tűnt fel az istállónál, majd az alulteljesítő Nyck de Vries helyére idén Daniel Ricciardót hívták vissza, aki a Red Bull B-csapata történetének legidősebb versenyzője.

ricciardo-spa

Amikor Peter Bayer vezérigazgatót megkérdezték, hogy az AlphaTauri még mindig a Red Bull juniorcsapatának tekinthető-e, így felelt: „Igen, de nem kizárólag. Az a helyzet, hogy ha megnézzük a mezőnyt, annyira szoros és akkor a versengés, hogy minden tizedmásodpercért meg kell küzdeni, éppen ezért arra jutottunk, hogy ha a középmezőny élén akarunk küzdeni, ahhoz szükségünk van egy rutinos versenyzőre. De emellett továbbra is neveljük azokat a fiatal tehetségeket, akik végül a Red Bullban köthetnek ki” – mondta Bayer.

Tegyük hozzá, hogy Ricciardo ha nem is fiatal, egyáltalán nem zárható ki, hogy egy 2025-ös (vagy akár 2024-es?) Red Bull-os szerepvállalásra készítik fel Faenzában. Bayer azt is elmondta, hogy ismét kipróbálták az ausztrált a szimulátorban, és jó eséllyel visszatérhet Austinban, de ez még mindig nem száz százalékig biztos. Azaz Lawson reménykedhet egy utolsó bevetésben…

ricciardo-spa-2

Több tiszteletet! Megvédte a dühöngő Strollt főnöke

A később a vonalátlépések miatti büntetések ellen is komoly kirohanást intéző Lance Stroll pénteki időmérős kiesését követően a kamerák kereszttüzében lökte odébb trénerét, Henry Howe-t, majd a sajtónak nyilatkozva is roppant frusztráltnak látszott. Csapatfőnöke, Mike Krack igyekezett lehűteni a kedélyeket – mármint nem a versenyzőét, hanem a közvéleményét: „Ha a várakozásaid alatt teljesítesz, a frusztráció egyszer kijön belőled” – kezdte, majd egy másik sportágból hozott példát:

stroll-face

„Vegyünk csak egy lecserélt focistát, sokat látjuk, hogy nem pacsizik le a menedzserrel, vagy épp elhajítja a mezét vagy a vizespalackot. Bennük tízszer-hússzor annyi adrenalin dolgozik, mint bennünk, a pitwallon, mégis azonnal az orruk alá dugják a mikrofont, méricskélik minden reakciójukat. Szerintem épp az érzelmek azok, amit egy sportembertől várunk, mégis azonnal ítélkezünk a reakcióikat illetően” – mondta Krack, majd így folytatta:

„De ezt akarjuk látni, mert akkor van miről beszélnünk, de ha egy kicsit messzire mennek, akkor a kanapén a légkondicionált szobában azt mondják az emberek, hogy hát ez túl sok, ilyet nem lehet csinálni. Szerintem a versenyzők és más elitsportolók több tiszteletet érdemelnek.”

krack

Formula1.5 – Alonso még mindig vezet, Sainzra felzárkóznak

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

Oscar Piastri a sprintet és a nagydíjat is megnyerte Katarban így egyetlen hétvége alatt több egységet szerzett mint a szezonnyitótól Silverstone-ig összeadva – a Brit Nagydíjtól mostanáig viszont csak Lewis Hamilton, illetve az azóta eltelt időben toronymagasan legsikeresebb csapattársa, Lando Norris szerzett nála is több egységet.

piastri-trophy

Hamilton egyébként a sprinten már kettő pontra megközelítette az éllovas Fernando Alonsót, de a brit vasárnapi balesete miatt a spanyol lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. A mezőny másik spanyolja, Carlos Sainz viszont nagyot veszített azon, hogy nem tudott rajthoz állni a nagydíjon, hiszen üldözői sokat hoztak rajta. A zsinórban két versenyt nyerő spanyol az elmúlt két hétvégén egyébként mindössze 14 pontot szerzett, ami az első hetesből a legkevesebb.

pf-bliga17

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Verstappen szerint a McLarené a legerősebb páros az F1-ben

Sorozatban másodszor ünnepelhetett kettős dobogót a McLaren: a Japán Nagydíjon Lando Norris, Oscar Piastri sorrendben, míg a hétvégén Katarban fordított felállásban futottak be a második-harmadik helyen. A wokingi istálló az utóbbi futamok többségében rendre a második erőnek tűnik Max Verstappen Red Bullja mögött, a gazdag ponttermése révén pedig már a konstruktőri negyedik helyezett Aston Martin nyakára estek a vb-tabellán.

A McLarent a már háromszoros világbajnok Verstappen is dicsérte, aki szerint ők az első számú kihívóik jelenleg – nem kis részben Norrisnak és Piastrinak köszönhetően: „Valóban úgy gondolom, hogy csapatként valószínűleg ők a legkonstansabbak, összevetve a többi üldözőnkkel” – fogalmazott a holland a Katari Nagydíj utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. „És úgy vélem, az övék a legerősebb versenyzői felállás is közülük. Úgyhogy igen, remekül működnek. És igen, érdekes lesz az év vége, de egyúttal a következő szezon eleje is, hogy lássuk, ki hol áll.”

f1-verstappen-mclaren-podium-katar

Ma lenne 100 éves az „F1 hangja”, Murray Walker

Ha van kommentátor, akinek a neve és hangja összeforrt a Formula-1-gyel, az egyértelműen Murray Walker, aki 1978 és 2001 között volt a száguldó cirkusz állandó közvetítője a BBC-nél az ITV-nél, de már 1949-ben tudósított nagydíjról – azaz egy évvel az F1 megszületése előtt. A 2021-ben 97 évesen elhunyt Murray Walkerhez számos emlékezetes közvetítés fűződött, ezzel emlékezünk a legendás riporterre, aki a mai napon lenne 100 éves – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

murray-walker_1

fotó: F1

Oliveirát szemelte ki Marquez utódjául a Repsol Honda?

Múlt szerdán jelentették be, hogy közös megegyezéssel szerződést bontott Marc Marquez és a Repsol Honda, így 2023-as MotoGP-szezon végén a spanyol távozik az alakulatától. Bár azt még mindig nem erősítették meg hivatalosan, de valószínűsíthetően a Gresini Ducatinál fog kikötni a nyolcszoros világbajnok, így a másik érdekes kérdés, hogy vajon ki fogja őt pótolni a Honda gyári istállójánál.

Most a Motorsport.com arról számolt be, hogy értesüléseik szerint Miguel Oliveira lehet a japánok kiszemeltje. Oliveira 2024 végéig rendelkezik szerződéssel az RNF Apriliával, de mint a lap rámutat, alighanem az LCR Hondától a Yamahához távozó Alex Rinshez hasonlóan az ő kontraktusában is lehet olyan kilépési záradék, amely lehetővé teszi a búcsút számára, ha egy gyári csapat vinné. Oliveira az Aprilián és a KTM-en szerzett tapasztalata révén lehet értékes a Hondának, ráadásul állítólag a Repsol is szívesen látná a portugál érdekeltségei miatt. A nagy kérdés persze, hogy maga a versenyző eldobná-e a jelenleg egyértelműen versenyképesebbnek tűnő RS-GP-t a gyári RC213V-ért.

Korábban amúgy felröppent olyan variáció is, hogy az LCR által leigazolt Johann Zarco „léptethetnék elő” a Repsolhoz inkább, a francia ülését pedig Iker Lecuona foglalhatná el 2024-ben.

motogp-oliveira-rnf-aprilia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Lehetetlen volt előre látni” – Sainz az üzemanyagrendszer hibájáról

Carlos Sainz a bokszból sem tudott kigurulni a vasárnapi Formula-1-es Katari Nagydíjon, miután a Ferrari bő egy órával a start előtt problémát észlelt az üzemanyagrendszerrel, amelyet nem is tudott megjavítani. A spanyol érthető módon sajnálta, hogy nem tudott rajthoz állni – már csak a gumigondok miatti rendhagyó kötelező kerékcserés előírás okán –, de úgy érzi, a sprintformátum is belejátszhatott abba, hogy észrevétlen maradt a Scuderia számára a hiba, hiszen az egyetlen szabadedzésen, majd a két kvalifikáción és a sprinten sem mentek olyan üzemanyagszint mellett, mint a vasárnapi futamon tették volna:

„Lehetetlen lett volna ezt látni előtte olyan üzemanyagszint mellett, amivel addig mentünk a hétvégén. Kár érte. Meglehetősen csalódáskeltő két órával a futam előtt megtudni, hogy rajthoz sem tudsz majd állni az egész hétvégés felkészülés után. Az autósport olykor kegyetlen, ma pedig megízlelhettük a legrosszabb részét. Ez ilyen, mostantól a hátralévő öt futamra koncentrálunk” – nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében Sainz, aki hozzátette: bár lehetőséget és pontokat buktak Katarban, de a következő öt nagydíjon még javíthatnak. A Ferrari a konstruktőri vb-tabellán a Mercedest üldözi a második helyért, jelenleg 28 pont a különbség közöttük.

f1-sainz-ferrari-katar

fotó: DPPI

Nem hűthette le vízzel Alonsót az Aston Martin

Komoly problémákat okozott a hőség a vasárnapi F1-es Katari Nagydíjon, többen az orvosi központban kötöttek ki emiatt. Fernando Alonsónál azonban egy speciális gond is jelentkezett, az ülése égette ugyanis a kétszeres F1-es világbajnokot. A spanyol kérte is rádión a csapatát, hogy hűtsék le vízzel a kerékcserénél, de mint Alonso utólag rámutatott, ezt a szabályok nem is teszik lehetővé:

„Szerintem Lance-szal együtt mindketten szenvedtünk kicsit a hőmérséklettel az ülés jobb oldalán. Gyakorlatilag égetett az első 15 körben, ezért még a rádión is megkérdeztem, tudnak-e rám önteni vizet vagy bármit a bokszkiállásnál, ami nyilván nem engedélyezett” – idézi a RaceFans.net portál. A szabály, amire Alonso utalt, nem teszi lehetővé folyadék hozzáadását (beleöntését) az autóhoz a csapatok számára, ezzel ugyanis a minimumsúlyhatárral is trükközhetnének.

f1-alonso-aston_3