DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Versenyt fut az idővel, de bizakodik 2026-os F1-es motorprojektje kapcsán a Red Bull

Komoly új kihívással néz szembe a 2026-ban érkező új motorszabályok kapcsán a Red Bull, hiszen először fejlesztenek teljesen egyedül – a Ford némi támogatásával – egy új Formula-1-es hajtásláncot. A Red Bull Powertrains kapcsán sokszor merülnek fel kérdőjelek a sajtóban, egyes találgatások szerint a 2026-os projekttel kapcsolatos bizonytalanságok is közrejátszhatnak abban a csapaton belüli feszültség mellett, hogy Max Verstappen esetleg a 2028 végéig szóló szerződése ellenére idejekorán elhagyhatja az energiaitalosokat. Maga a regnáló világbajnok néhány hete egy erre irányuló kérdésre úgy válaszolt, hogy ennyi erővel azon is aggódhatna, hogy másnap felkel-e, de persze nem becsülik alá a kihívás mértékét.

A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner a Motorsport.com portálnak arról beszélt, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok – de hogy ez mit jelent a versenytársakhoz képest, azt persze jelenleg nem tudni: „A motort illetően egy agresszív úton haladunk, hiszen új motorgyártó vagyunk. De a csapat igazán felnő ehhez a kihíváshoz. A létesítményeink elkészültek, tesztelési és fejlesztési szempontból egyaránt a próbapaddal, a gyártási kapacitással. De két év rendkívül rövid időszak az erőforrások világában. Meredek tanulási görbén haladunk, de haladunk az úton és azon a pontján tartunk, ahol arra ebben a pillanatban számítottunk is. Teljesítjük azokat a célokat, amelyeket magunk elé kitűztünk. Azt mindig nehéz tudni, hogy ezek a célok hogyan állnak a riválisokhoz képest. De óriási erőfeszítések zajlanak a háttérben, mert ez szó szerint egy versenyfutás az idővel 2026 elejére.”

f1-redbull-powertrains

Távozik Hamilton csapatából Loeb, jamaicai versenyző váltja

Az X44 csapata nyerte az Extreme-E-t 2022-ben, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez párosával. Az újabb versenysorozatot meghódító ralilegenda azonban a bajnoki címet már nem fogja megvédeni. Az X44 bejelentése értelmében – amelyet nem sietettek el, hiszen hétvégén kezdődik az új évad Szaúd-Arábiában – Fraser McConnell lesz az egység férfi pilótája, egy jamaicai ralikrosszos, aki jelenleg az elektromos Nitro RX-ben szerepel. McConnell egyszer már indult az Extreme-E-ben, tavaly Uruguayban Jenson Button csapatában, Kevin Hansen helyén.

Egy másik változás, hogy a technikai hátteret a Prodrive helyett ezentúl a Rodin Carlin biztosítja – ez összefügghet a cserével is, hiszen Loeb a Prodrive versenyzőjeként folytatja a Tereprali-világbajnokságon 2023-ban.

Lewis Hamilton csapata egyúttal bejelentette, hogy nagyobb hangsúlyt fektet a sokszínűségre és befogadásra. Ennek jegyében két női csapatvezetőt neveztek ki, Stephanie Carlint és helyettesét, Stephanie Traverst – a Petronas F1-es mérnökét –, a csapat állományában több színesbőrű szakember szerepel, és McConnell is fiatal tehetségként aposztrofálva csatlakozik hozzájuk, az autósportban szokatlannak számító Jamaicát képviselve.

Két szponzor, két dizájn: bemutatkoztak az LCR Hondák

Ahogy az előző években már megszokhattuk, kétféle festést mutatott be az eltérő névadó támogató okán az LCR Honda. Az egyik motort ugyanis a Castrol támogatja – ezen láthatjuk majd az Alex Marquez helyét átvevő exsuzukis Alex Rinst –, míg a másikat az Idemitsu – ennek nyergében továbbra is Takaaki Nakagami ül majd. A színvilágok nagyjából megegyeznek a 2022-ben látottakkal – galéria további fotókkal IDE vagy a képekre kattintva nyílik:

lcr-rins-2

Már csak két bemutató maradt hátra egyébként a MotoGP-ben: március 10-én az Aprilia gyári csapata, 16-án pedig az új szatellit alakulatuk, az RNF Racing rántja le a leplet a dizájnjukról (a kettő között pedig a portimaói tesztre is sor kerül).

lcr-nakagami-4

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Szkander Russell-lel, pisilés az autóban, nyolcadik cím – hazugságvizsgálóra kötötték Hamiltont

Rendhagyó „interjút” készített Lewis Hamiltonnal a Sky Sports F1 a hétvégi Bahreini Nagydíjat megelőzően: hazugságvizsgálóra kötötték a Mercedes pilótáját. A brit az esetek többségében őszinte volt a válaszait illetően, csak néhány esetben kellett korrigálnia magát a hazugságvizsgáló hatására: így például akkor, amikor azt állította először, hogy nem szereti, ha figyelnek rá.

Viszont az is kiderült, hogy sosem hazudott Toto Wolffnak, akit legyőzne szkanderben, s bár ezt állította George Russellről is, ennél az állításánál jelzett a hazugságvizsgáló. Ahogy annál is, amikor megpróbálta letagadni, hogy egyszer előfordul vele, hogy az F1-es autójába pisilt. Azt is megtudhattuk, hogy Valtteri Bottast tartja a legjobb csapattársának, valamint azt is kijelentette, hogy addig marad a Formula-1-ben, amíg meg nem szerzi a nyolcadik vb-címet.

Legalább a bokszban legyőzte a Ferrari a Red Bullt Bahreinben – videó

Nem sok oka volt az örömre a Ferrarinak az F1-es évadnyitó után: úgy fest, hogy sem tempóban, sem megbízhatóságban nem javultak 2022 végéhez képest, hiszen Charles Leclerc alatt megállt az autó, Carlos Sainz pedig még az astonos Fernando Alonsóval szemben is alulmaradt a dobogóért folytatott versenyben. Viszont legalább annak örülhet a Scuderia – bár ez sovány vigasz –, hogy legalább ők teljesítették a leggyorsabb kerékcserét a Bahreini Nagydíjon: 2,22 másodperc alatt végeztek Leclerc kiállásával. Ezzel három századdal múlták felül a Red Bullt, amely tavaly és az azt megelőző években is a legerősebbnek tűnt ezen a téren.

Verstappen elképesztő formában: 12 verseny, 10 győzelem

Az előző két szezon világbajnoka, Max Verstappen idén is megtette az első lépést a címvédés felé, ráadásul ez egy akkora lépés volt, amivel alaposan feladta a leckét a riválisok számára. A holland a végletekig kiélezett 2021-es győzelmét követően 2022-ben magabiztos teljesítménnyel nyerte meg második vb-címét, s miután idén is egy győzelemmel kezdett, immáron 10 sikernél tart az elmúlt 12 futamon.

2022:

Francia Nagydíj - 1. hely
Magyar Nagydíj - 1.
Belga Nagydíj - 1.
Holland Nagydíj - 1.
Olasz Nagydíj - 1.
Szingapúri Nagydíj - 7.
Japán Nagydíj - 1.
USA Nagydíj - 1.
Mexikói Nagydíj - 1.
Sao Pauló-i Nagydíj - 6.
Abu Dhabi Nagydíj - 1.

2023:

Bahreini Nagydíj - 1.

Stroll nem tudhatta, hogy működnek az abroncsai

Az Aston Martin ezen a néven története legjobb eredményét érte el Bahreinben Fernando Alonso 3. és Lance Stroll 6. helyének köszönhetően, de a jogelődöket tekintve is nagyon ritkán szerepelt ennél jobban a korábban többek között Jordanként és Force Indiaként is versenyző silverstone-i alakulat. Természetesen a rivaldafény legnagyobb része a 99. F1-es dobogóját szerző Alonsóra esett, de Mike Krack csapatfőnök arra is rámutatott, micsoda hőstett volt a sérülése miatt a tesztet kihagyó, fájdalmakkal és más problémákkal is küzdő Stroll hatodik helye:

„Ne feledjük el, egyáltalán nem tesztelt, pénteken műszaki hibája volt, s óriási volt rajta a nyomás az időmérőn” – utalt Krack arra, hogy a kanadai a Q1-ben és a Q2-ben is belehibázott a körébe, így egyetlen lövése volt továbbvinni az autót. „Az edzéseken egyáltalán nem használta a kemény keveréket, mivel mindkét szettet a versenyre tartogattuk, így aztán semmilyen referenciája nem volt a gumikezelést illetően. Persze most a dobogó miatt beszél rólunk mindenki, de Lance-nak is kijár az elismerés azért, amit véghezvitt.”

stroll-2023-bahrein

Újabb zseniális F1-paródiával jelentkezett a humorista

Conor Moore neve 2021-ben vált igazán ismertté az F1-rajongók körében, aki akkoriban kezdte el kifigurázni a versenyzőket, csapatfőnököket és kommentátorokat, ráadásul mindegyik figurát nagyszerűen hozta. A 2023-as szezon elején újabb paródiával jelentkezik a brit humorista, és ezúttal sem kímél senkit!

Bottas robbantott egy sört a pontszerzése után

A két Alfa Romeo a 12-13. helyről vághatott neki a Bahreini Nagydíjnak, s míg Zhounak nem igazán jött ki a lépés a szezonnyitón, Bottas már a rajt után a pontszerző helyek egyikén találta magát. Ezt követően a finn a verseny zömében a kilencedik helyen autózótt, ám Charles Leclerc kiesése után a nyolcadik helyen ért célba a finn pilóta, amivel négy pontot szerzett az Alfa Romeónak.

"Jól kezdtük a szezont, de biztosnak kell lennünk abban, hogy az év további részében is ilyen és ehhez hasonló eredményeket tudunk majd hozni. Elégedett vagyok a versenyemmel, bár néha kissé csendes volt számomra. Mivel a mezőny körülöttünk meglehetősen szoros, ezért rendkívül fontos volt a jó rajt, aztán pedig jól kezeltük a gumikat és a stratégiánk is rendben volt. Zhoutól szép munka, hogy elvette a leggyorsabb körért járó pontot a riválisunktól" - összegezte Bottas a vasárnapi történéseket, majd a Facebookon egy sör társaságában ünnepelte a nyolcadik helyet. "Pontszerzési hagyományok" - tette hozzá a finn.

 

Egy rendszerhiba is közrejátszott Ocon vesszőfutásában

A Bahreini Nagydíj után az egyik fő beszédtéma Esteban Ocon büntetéshalmaza volt. A francia pilótát három alkalommal is fegyelmezték a versenybírák, melyből az első büntetés a rajtrácsra rosszul történő felállásból adódott. A másodikat az első kihágásért kiosztott időbüntetés letöltése közben sikerült összehozni, mert a csapattagok még a kapott öt másodperc alatt kezdtek el dolgozni az autón.

Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer elmagyarázta, hogy ezt mi okozta: „Van egy rendszerünk, amely visszaszámol és a szerelők fülébe mondja, hogy mikor kezdhetnek, és ez el volt állítva négy tizedmásodperccel. Ezt követően valahogy kicsúszott a kezünkből a dolog.”

A harmadik büntetés – amelyet a bokszutcai sebesseghatár átlépése indokolt – kapcsán is kifejtette a szakember, hogy mi történt: „A harmadik az volt, hogy fél méterrel korábban került megnyomásra a bokszutcai sebességkorlátozó gomb a kijáratnál” – mondta Szafnauer, amellyel kapcsolatban a pilóta annyit mondott, hogy „öt éve így csinálja”.

A francia gárda főnöke összegzésül annyit jelentett ki, hogy ilyen szinten nem megengedhetőek ezek a hibák: „Mind olyan működési hiba, amelyet nem szabadna elkövetnünk ezen a szinten, belső vizsgálat lesz velük kapcsolatban és nem követjük el őket újra.”

Négyszeres világbajnoka nélkül vált teljessé a Lynk & Co felállása

Bejelentette másik két pilótáját is a Lynk & Co autóit indító Cyan Racing a WTCR örökébe lépő TCR Világsorozatban: miután már korábban kiderült, hogy Thed Björk és Ma Qing Hua az új bajnokságban is őket fogja erősíteni, aligha lepett meg bárkit is, hogy a szintén a Túraautó-világkupából ismert Yann Ehrlacher és Santiago Urrutia vezetheti a másik két versenygépet. Ehrlacher a WTCR-éra egyetlen kétszeres bajnoka volt, míg Urrutia különösen tavaly nyújtott erős teljesítményt, s a márka legjobbja is lett, mielőtt az bojkottálta, majd vissza is lépett a sorozatban való szerepléstől. A mostani bejelentés pedig azt is jelenti, hogy a négyversenyzős felállásban nem maradt hely a négyszeres világbajnok Yvan Mullernek, aki ezzel 53 évesen alighanem be is fejezi nemzetközi túraautós karrierjét – miután azt egyszer már 2016-ban, még a WTCC-s korszak alkonyán egyszer már megtette.

Egyelőre egyébként a Lynk & Co jelentette be egyedül a versenyzőit a TCR World Tour 2023-as idényére, rajtuk kívül csupán annyi a biztos, hogy a BRC Racing két Hyundait, a Comtoyou Racing pedig négy Audit fog indítani a szezonban. A magyar szereplőkről sincs egyelőre hír. Az idény április végén rajtol Portimaóban.

ehrlacher-urrutia-lynkco-wtcr

„Jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – Horner élcelődött az Aston Martinnal

A könnyed kettős győzelmet arató Red Bull pilótái mellé az Aston Martint képviselő Fernando Alonso állhatott még fel a Formula-1-es évadnyitó Bahreini Nagydíj dobogójára. Az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner amellett, hogy megemelte a kalapját a középcsapatok közül szemlátomást az élmezőnybe betörő rivális alatt, azért finoman oda is szúrt nekik:

„Szerintem ez mutatja minden csapat számára, hogy ez igenis lehetséges. Nyilvánvalóan remek munkát végeztek a télen. Azt mondják, az a leghízelgőbb, ha másolnak, és jó látni, hogy ilyen jól megy a régi autó!” – jegyezte meg Horner, a tavalyi Spanyol Nagydíjra célozva, ahol az Aston Martin a Red Bull koncepciójára hajazó B autóval rukkolt elő a gyenge szezonkezdést követően. A bikák F1-es tanácsadója, Helmut Marko pedig azzal élcelődött, hogy az Aston sikerében kulcsszerepet játszhatnak a tőlük igazolt szakemberek, élükön a technikai igazgató Dan Fallowsszal: „Ha összevetjük az autókat, az Aston Martiné hasonlít a legjobban a Red Bullunkra. Ennek oka van. Nemcsak Dan Fallows váltott, hanem sok más alkalmazottunk is, akiknek nyilvánvalóan jó a memóriája.”

Horner mindenesetre tényleg örült Alonso szereplésének: „Élvezet volt látni elöl Fernandót: ez reményt ad a negyveneseknek, hogy van még élet a fiúban! Remekül versenyzett, rendkívül versenyképes volt, az Aston pedig jó autónak tűnik” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a Bahreinben látottak alapján tényleg az AMR23-as tűnt a második leggyorsabb autónak a hétvégén.

f1-alonso-aston-bahrein-2023

Irányt váltottak a stewardok: Időbüntetést igen, de büntetőpontot nem adtak Hülkenbergnek

Talán a kihagyás tette, mindenesetre Nico Hülkenbergnek meggyűlt a baja a pályahatárokkal a Bahreini Nagydíjon: a futam során öt alkalommal is indokolatlanul átlépte a fehér vonalat, márpedig három szabályszegés után büntetés jár. A harmadik alkalommal fekete-fehér zászlót kapott a német, a negyediknél öt másodperces időbüntetést, majd az ötödiknél még tízet. A leintésnél hozzáadott 15 másodperc nem befolyásolta helyezését, a 15. pozíciót – a tizedik rajtkockából több lehetett volna visszatérő versenyében.

Ami azonban nem csupán a hétvégére vonatkozóan, hanem hosszabb távon érdekes, hogy a versenyfelügyelők az időbüntetés mellett nem osztották ki az ilyenkor megszokott büntetőpontokat – vétségenként egyet, azaz összesen kettő járt volna Hülkenbergnek. Tavaly Ausztriában négy F1-es is kapott büntetőpontokat pályaelhagyásért, egy igazán extrém eset pedig az F2-ben történt: Olli Caldwellre csak Bahreinben hét büntetőpontot szórtak pályaelhagyásokért – ennek nagy szerepe volt abban, hogy 12 pontnál el is tiltották egy hétvégére.

A versenyzők többször kritizálták, hogy olyan csekély kihágásért járjon büntetőpont, mint a pályaelhagyás. Úgy tűnik, meghallgatták őket, a stewardok ezért irányt váltottak, és ezentúl csak időbüntetés jár a fehér vonal ismételt átlépéséért.

Fotó: Haas

NASCAR: William Byron és a Hendrick Motorsports elképesztő dominanciát mutatott be Las Vegasban

A Las Vegas Motor Speedway adott otthon a Cup Series idei harmadik versenyének, ahol Joey Logano és William Byron várhatták az első sorból a futam kezdetét jelentő zöld jelzést, míg mögöttük Ryan Blaney és Ty Gibbs foglalhattak helyet a második sorban. Bár a felállás elég vegyesnek tűnt, nem kellett sokat várni, hogy a Hendrick Motorsports pilótái kerüljenek oda az elejébe. Byron mellett a 2021-es bajnok, Kyle Larson, valamint Alex Bowman is kiváló tempóra volt képes szinte az egész futamon, a 9-es autó viszont már az elején a mezőny hátsó részében volt. Ennek oka, hogy ezúttal Josh Berry vezette azt beugróként, mivel Chase Elliott snowboardozás közben eltörte a bal sípcsontját, ami azonnali operációt igényelt, így most otthonában lábadozik.  

Ami a futam további kimenetelét illeti, az első két szakasz szinte teljesen nyugodt volt, Byron pedig mindkettőt behúzta, de az utolsó etap már jóval izgalmasabban alakult. A szakasz elején Logano falazása után jött egy sárga, ami alatt Denny Hamlin bevállalva egy kockázatos taktikát, mindössze két kereket cserélt, ezzel azonban egy idő után elég szépen feltartotta a mezőnyt. Heves csaták alakultak ki, végül többen is átrágták magukat, a Hendrick autói mellett pedig már Christopher Bell, Martin Truex Jr. vagy éppen Bubba Wallace Toyotáival is számolni kellett.

A végére Larsonnak ugyan sikerült meglépnie a mezőnytől, ekkor azonban Aric Almirola is találkozott a fallal néhány körrel a leintés előtt, így a hosszabbítás döntött. Mivel ezt megelőzően szinte mindenki kiment kereket cserélni, Truex Jr. az élre került, ám vezető pozícióját nem sokáig tudta megtartani, hiszen az újraindítás pillanataiban Byron ezt hamar elvette tőle, innen pedig már senki sem állította meg a fiatal pilótát. A 25 esztendős versenyzőnek az utolsó másodpercekben szerencséje is volt, mert bár mögöttük történt egy nagyobb baleset, ez már kevesebb, mint félkörrel a vége előtt történt, vagyis könnyedén beérhetett a célba, megszerezve karrierje ötödik győzelmét a kategóriában. A Hendrick csapatának örömét teljessé teheti, hogy a második helyen Larson, a helyen pedig Bowman futott be, így elhozták az első három helyet. További eredményekért ide kell kattintani.

Folytatás a Phoenix Racewayen március 12-én.

Videó: Hamilton odament Alonsóhoz, és egy öleléssel gratulált neki a dobogóhoz

Szép jelenet a két legenda között: ugyan most a Mercedes volt lassabb Bahreinben, de Lewis Hamilton természetesen gratulált Fernando Alonsónak a parádés dobogós eredményéhez.

Vastaps Alonsónak és Binotto utolsó csókja – bejelentkezés Bahreinből

Papírformát hozott a Red Bull, Binotto utolsó csókja a Ferrarinál, B autó a Mercedesnél: helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor bejelentkezése az F1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj után. Videó ide vagy az alábbi Megtekintés a YouTube-on gombra kattintva.

„Öt éve így csinálom” – Ocon a háromból kettő büntetést nem ért

Nem nagyon látni Formula-1-es szinten olyan büntetéssorozatot, mint amilyent Esteban Ocon harcolt ki a Bahreini Nagydíjon: az egyébként erősen, kilencedik rajtkockába kvalifikáló francia az első, öt másodperces időbüntetést azért kapta, mert rosszul állt fel rajtkockájába. A büntetést azonban helytelenül töltötte le, a csapat túl hamar kezdett dolgozni az Alpine-on, ezért egy szigorúbb, tíz másodperces szankciót szabtak ki rá – plusz még egy öt másodpercest, amiért gyorsan hajtott a bokszutcában.

„Általában az ilyenekben jók vagyunk, odafigyelünk a részletekre, nehogy büntetést kapjunk, de ma minden rosszul sült el” – nyilatkozta a helyszíni újságíróknak a Bahreini Nagydíj után Ocon. „Nem értem, miért történt gyorshajtás, hiszen a bokszutcában a limitert mindig így használom, ugyanígy megyek be öt éve. A rajtnál szintén így szoktam elfoglalni a pozíciót. Tavalyig sosem kaptam büntetést ezért. Úgy tűnik, ez újdonság.”

A francia állítja, a rajtrácson más is rosszul állt be, mégis csak őt büntették: „Négy autó is előrébb volt a vonalnál, nem csupán én, mondjuk az igaz, hogy én voltam a legelőrébb. De nem voltam az egyetlen, ez pedig frusztrál” – mondta Ocon, aki az utolsó helyre ítélve az összesített 15 másodperces büntetést végül nem töltötte le, helyette a bokszban feladta a szétcsúszott futamot.

Hatalmas balesetekkel és levegőbe repülő autókkal indult az IndyCar-szezon – videó

Nem sokkal az F1-es Bahreini Nagydíj leintése után startolt el az IndyCar 2023-as évadnyitója St. Petersburgben, ahol azonban már néhány kanyar elteltével lendülnie kellett a piros zászlóknak. A mezőny hátsó felében több autó is összeütközött, látványos tömegkarambolt okozva, amelyben érintett volt többek között Simon Pagenaud és Helio Castreneves is – Benjamin Pedersen pedig a már összetört riválisaiba beleszáguldva meg is reptette Devlin de Francesco autóját. Szerencsére mindegyik pilóta megúszta komoly sérülés nélkül az incidenst – mutatjuk mindezt videón:

Az újraindítást követően, a féltávhoz közeledve aztán újabb olyan baleset történt, amelyben a levegőbe emelkedett az egyik autó: Rinus Veekay koccant neki a gumifalnak, a mögötte érkező Jack Harvey és Kyle Kirkwood pedig már nem tudta őt elkerülni, utóbbi pedig felrepült:

Idén is elkészült a közös fotó a mezőnyről

Ahogyan minden év elején, úgy most is elkészítette az F1 a hivatalos fotót a teljes mezőnyről. Az elején még kissé rendetlenség uralkodott a pilóták között, de aztán csak sikerült őket lencsevégre kapni. A szezonnyitó Bahreini Nagydíj 16:00-kor rajtol el!

 

A Red Bull és a Ferrari is alkatrészeket cserélt a futam előtt

Rendkívül magabiztosan futhat neki a szezonnyitónak a Red Bull csapata, akik megszerezték az első rajtsort szombaton, ám a verseny előtt végrehajtottak egy biztonsági óvintézkedést, nehogy úgy járjanak, mint a 2022-es Bahreini Nagydíjon, amikor egy nullázással kezdték meg az egyébként domináns szezonjukat. Az energiaitalosok Sergio Perez és a pole-ból induló Max Verstappen belső égésű motorján is kicserélték az olajbeömlő csövet, amiből már többet is kipróbáltak, hiszen a probléma nem újkeletű az RB19-esen. Először az első tesztnapon vették észre, hogy kisebb megbízhatóság gondok vannak a kérdéses alkatrésszel, most pedig újfent kicserélték – tudta meg a Racing News 365.

Eközben a Ferrarinál máris a második energiatároló egységet tették be Charles Leclerc autójába, amiből hat megengedett a szezon során, miután írásbeli kérelmet nyújtottak be az FIA felé, a technikai delegátus vezetője, Jo Bauer pedig engedélyt is adott az olaszoknak a beavatkozásra. A Ferrari – saját elmondásuk szerint – nagyon figyelt a megbízhatóságra a téli fejlesztések alatt, ám ez kétségkívül hátrányosan érintheti őket a jövőben. A monacói épp a két Red Bull mögül, a harmadik helyről várja a piros lámpák kialvását.

 

 

Tisztáztak egy nagyon fontos szabályt 2023-ra

A 2022-es Monacói Nagydíjon nagy vita kerekedett abból, hogy Max Verstappen megcsípte a csúszós körülmények között a bokszutcából kivezető határolóvonalat, ám mégsem kapott büntetést, holott a szabály kimondja, hogy négy kerékkel a vonalon belül kell tartania a bokszból a pályára visszaérkező pilótának az autóját. Az FIA a Bahreini Nagydíj előtt arról tájékoztatta a csapatokat, hogy átírták az ide vonatkozó regula szövegezését, hogy egyértelműbb legyen: "A további kényelmetlenségek elkerülése érdekében, az átlépés azt jelenti, hogy az autó bármely kerekének külső pereme nem kerülhet a vonal külső oldalára. A szabály természetesen a bokszbejárati vonalra is érvényes."