DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Minden eddiginél korábban megjelenik az F1 24-es videojáték – videó

Az EA Sports az új Formula-1-es szezon előestéjén bejelentette, hogy minden eddiginél korábban, már május 31-én érkezik majd a 2024-es hivatalos Formula-1-es videojáték, az F1 24. Túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, csupán annyit, hogy átalakították és kijavították benne a karriermódot. Egy rövid kedvcsináló viszont már érkezett is a játékhoz:

Hülkenberg: Emlékeztek erre a kis ukrán lányra?

A Force India és Renault egykori pilótája, Nico Hülkenberg is kiállt Ukrajna mellett a kelet-európai országban zajló konfliktusban. Egy személyes kötődést is felhozott: egy ukrán kislány éveken keresztül járt a nagydíjakra, német kedvencének szurkolni.

„Gondolataim az ukrán emberek körül forognak napok óta. Nem akarom elhinni, szomorú és dühös vagyok, ahogy azt látom, mi történik. Ez elfogadhatatlan, meg kell állítani” – írta a 182-szeres nagydíjrésztvevő. „Egyesek közületek emlékezhetnek erre a kislányra, Anastasiiára Kijevből, aki 11 éves ma. Az utóbbi években eljött pár futamra apukájával, hogy engem támogasson. Olyan erős egyéniség és szereti a sportot. Most itt az idő, hogy mi támogassuk őt és az összes többi ukrán embert és családot, akiknek el kell hagyniuk otthonaikat.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Domenicali: Nem lesz gond Szocsi pótlása

Az F1 vezére, Stefano Domenicali egyértelművé tette, hogy az orosz-ukrán háborús helyzett miatt kiebrudalt Orosz Nagydíj pótlása nem okoz majd gondot a Formula-1-nek, hiszen már tudják, hogy nem szabad olyan merevnek lenniük: "Az elmúlt években sok tapasztalatot szereztünk azzal kapcsolatosan, miként kell gyorsan elintézni azt, hogy egy pálya beugorjon a versenynaptárba, éppen emiatt nem okoz majd gondot a szocsi verseny pótlása, ha arra kerülne a sor" - nyilatkozta az olasz az F1i-nak, emellett pedig azt is megemlítette, hogy a jövőben 25 versennyel szeretnének számolni egy szezonban.

Ki a V8-as éra királya?

Egy érdekes mozgóképes statisztika arról, ki is a 2006 és 2013 között futott V8-as korszak koronázatlan (vagy inkább mégiscsak koronázott) királya. Persze az egész csak nézőpont kérdése, hiszen nem az a versenyző érte el a legtöbb pontot, aki a legtöbb győzelmet szerezte.

MiniBikers: Az előszezon

Jöjjön a szokásos, humoros összefoglaló a MotoGP szezon előtti tesztjéről!

Miért lehet veszélyben Mazepin F1-es ülése?

Rengeteg helyen lehetett az elmúlt napokban azt a roppant egyszerű valóságértelmezést olvasni, mely szerint Nyikita Mazepin helye pusztán azért került veszélybe a Haasnál, mert orosz. Ezt a súlyos félreértést is igyekeztünk körüljárni a Formula Podcast legújabb adásában, melynek első fél órájában az ukrajnai háborús cselekmények F1-re gyakorolt hatásáról beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A legtöbb dobogó örökranglistája – 1950-től napjainkig

Már megint egy látványos mozgó infógrafika a Racing Statistics részéről: így alakult az összes dobogó ranglistája versenyről versenyre az F1 indulása óta. A csúcsot Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Graham Hill, Jackie Stewart, Carlos Reutemann és Niki Lauda tartotta, mígnem eljött a több mint száz dobogót felhalmozó ultraeredményes versenyzők kora: Alain Prosttól 2002-ben Michael Schumacher, tőle pedig 2020-ban Lewis Hamilton vette át a csúcsot. Mindez sokkal látványosabban:

Már pályán a befestett Alfa Romeo

A csapat nem csupán képeket mutatott a végleges színeket kapott C42-ről, de röviddel a bemutató után pályára is gurult Guanyu Zhouval a volán mögött – az Alfa Romeo a teszt után is Barcelonában maradt, és 100 kilométeres filmforgatási lehetőséget tesz még meg plusz köröket.

A legtöbb szem a dísztárcsára szegeződött, amelyet a legtöbb csapattal ellentétben az Alfa kreatív dizájnerei nem hagytak feketén, hanem beszíneztek.

Grosjean csúnyán neki ütközött Sato autójának

A hétvégén kezdődik az IndyCar 2022-es szezonja St. Petersburg utcáin, a kvalfikáción pedig Scott McLaughlin szerezte meg a pole-pozíciót, ám már ezt megelőzően is zajlottak az események. Az időmérő előtti második edzésen több baleset is történt, ezek közül viszont a két korábbi F1-es pilóta, Romain Grosjean és Takuma Sato találkozója volt a legérdekesebb. A francia pilóta nem vette észre japán kollégáját, akinek nagy tempóval ütközött neki, így a kétszeres Indy500 győztes érthető módon nem volt elragadtatva, Grosjeanra pedig elég mérges lett.

„Szégyen. Mindenki helyet akart csinálni magának és lassított. Nekem is fékeznem kellett a 9-es kanyarban. Mégis mit képzelt? Nem tudom, hogy mire gondolt, mert látnia kellett az autókat. Ez csak egy edzés, így nincs értelme az ilyeneknek, nekem még a piros abroncs sem volt feltéve” – mondta Sato az NBC számára adott interjúban.

„Egyetértettünk abban, hogy nem értünk egyet” – mondta Grosjean, aki szerint zászlózni kellett volna a lassú autók miatt. A francia azt hitte, csak ketten vannak előtte, holott a belátatlan kanyarban öt autóból álló csoport torlódott fel.

A kvalifikáció kettejük közül Grosjeannak sikerült a legjobban, aki az ötödik leggyorsabb volt, míg Sato csak a 22. helyen zárt. A futam magyar idő szerint 18:30-kor rajtol el.

  

 

Ritkán látjuk ilyen közelről Daniel Ricciardo szemeit

A tavalyi évben elért teljesítményük miatt a McLaren igazán büszke lehet pilótáira, ám úgy látszik, a wokingiak könnyen találnak más okot is arra, hogy elismerjék valamelyik versenyzőjüket. Ezúttal épp Daniel Ricciardót, akiről egy egészen különleges képet osztottak meg, melyen közelről nézhetjük meg az ausztrál tekintetét. A csapat a következő kérdést tette fel rajongók számára: "Látjátok a csillogást Daniel Ricciardo szemében?” – írták a posztban.

Scott McLaughlin indulhat az élről az IndyCar szezonnyitóján

A hétvégén rajtol el az IndyCar 2022-es szezonja, az első versenyt pedig St. Petersburgben rendezik. Az időmérő edzést magyar idő szerint szombaton este rendezték, melyen a Team Penske pilótája szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi versenyre. Az alakulat kiváló szériát tudhat maga mögött ezen a helyszínen, miután ez már a 14. rajtelsőségük volt az elmúlt 16 esztendőben, míg versenyzőjük pályafutása során először rajtolhat majd az élről. McLaughlin mellől a Will Power indulhat majd, a második sort pedig Colton Herta és Rinus VeeKay foglalhatja majd el.

A futam vasárnap 18:30-kor kezdődik.  

A WTCR sem utazik el Oroszországba

Sorra mondják le az Oroszországba tervezett sporteseményeket az Ukrajnában zajló háborús események miatt. Korábban az UEFA elvette Szentpétervár városától a labdarúgó Bajnokok Ligája döntéjének rendezési jogát, később pedig a Formula-1 is bejelentette, hogy jelen körülmények között lehetetlen lenne versenyt rendezni az országban. Hasonlóan tett most a Túraautó-világkupa is, melynek hivatalos oldalán egy közleményben tudatták mindenkivel, hogy az idei Szocsiba tervezett futamokat nem rendezik meg a jelenlegi helyzetben. Mindez az F1-hez hasonló reakció, így tehát a törlést hivatalosan még nem erősítették meg, főként hogy a WTCR versenyhétvégéjére majd csak augusztusban kerülne sor.

„Tekintettel az Ukrajnában történt szomorú és nyugtalanító eseményekre, a Discovery Sports Events, az FIA-WTCR promótere megerősíti, hogy a jelenlegi körülmények között nem lehetséges a 2022-es 13/14. forduló megrendezése. Gondolataink mindazokkal vannak, akik szenvednek” – áll a közleményben.

 

Jelentősen megváltoztak az autók az idei évre

A barcelonai teszteken már a pályán is láthattuk az új aerodinamikai szabályok szerint épült autókat. Az idei versenygépek nagyban eltérnek azoktól, melyeket az utóbbi években láthattunk, de a biztonság kedvéért a Red Bull ezt fotókkal is szemléltette a közösségi oldalain. A baloldali fotón az osztrák istálló 2021-as, míg a jobb oldalin a 2022-es autója látható.

Hírek, információk, beszámolók, érdekességek: csatlakozz a Formula.hu ralis csoportjához!

Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Erre a linkre, vagy a képre kattintva csatlakozzatok a Formula.hu új ralis Facebook-csoportjához!

xgkuhiouwcvqshu9vkd4_lg

fotó: Béres Gábor

A Barcelona sztárjátékosa meglátogatta a teszten Verstappent

Memphis Depay már évek óta jól dokumentálhatóan szurkol honfitársának a Formula-1-ben, már 2017-ben is Max Verstappen posztjait osztotta a közösségi oldalakon. A holland válogatott futballista jelenleg az FC Barcelona játékosa, így nem kellett messzire mennie ahhoz, hogy válthasson pár szót Verstappennel a hét folyamán.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

Grosjean az IndyCar legnépszerűbb versenyzője

Egy szurkolói felmérésből az derült ki, hogy az F1-től visszavonuló francia pilóta a legnépszerűbb az IndyCar-versenyzők között - közösségi oldalán köszönte meg a támogatást.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

A Pirelli szerint az idei F1-es autók mégis gyorsabbak lehetnek a tavalyiaknál

Érdekes dolgot pendített meg a háromnapos barcelonai teszt után Mario Isola, a Pirelli F1-es projektjének vezetője. Szerinte a gumigyártó elégedett lehet ezzel az eseménnyel, nem voltak problémák az abroncsok körül, jól vizsgáztak a vadonatúj 18-as kerekek és ők is rengeteg fontos adatot gyűjtöttek így, hogy végre igazi, aktuális autókkal dolgozhattak. Az adatokból azt látja, hogy egyelőre korai beszélni a gumik kopásáról és a különböző keverékek közötti különbségekről, mert még túl korai stádiumban jártak a csapatok a teszt során. Viszont ami a köridőket illeti:

"Nyilván nem a leggyorsabb köridő megszerzése volt a cél most, de így is láttunk néhány érdekes időt. Nagyjából egy másodpercre vagyunk a tavalyi Spanyol Nagydíj versenyben futott leggyorsabb körétől. Ebből következően valószínű, hogy ezek az autók az év végére még a tavalyiaknál is gyorsabbak lesznek" - mondta Isola.

pf9

fotó: Pirelli Motorsport

Mit tudunk az átalakított versenyigazgatásról?

Megtörtént a nagy bejelentés Masi eltávolításáról, megnevezték az utódait is (sőt, egyiküket már el is kezdte a közvélemény szétszedni, miközben még bele sem ült abba a bizonyos székbe), de így is sok a nyitott kérdés még. Hogy mi biztos, mi nem, és mi vezetett idáig, azt megpróbáltuk összeszedni a Formula Podcast legutóbbi adásában, melynek e szakaszát 03:38-tól hallhatjátok.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A létszámbővítés most nem könnyítette meg az Aston Martin dolgát

Lawrence Stroll tovább folytatja az Aston Martin F1-es csapatának építését, a gigantikus új gyárkomplexum mellett pedig a személyi feltételeken is folyamatosan javít. A hírek szerint a kanadai milliárdos kétszáz új embert vett már fel és próbálja ezen a téren is utolérni a sportág legnagyobb csapatait - ez viszont nem segített, sőt néha inkább hátrányt okozott a csapatnak a teljesen új autó tervezésekor.

Erről Andy Green technikai igazgató beszélt: még soha nem volt ilyen intenzív téli időszaka és ennek csak az egyik oka az, hogy 1991-től íródó pályafutása során még nem szembesült ekkora szabályváltozásokkal. Mint mondta, tavaly január óta dolgoztak az új autón, de közben rengeteg új embert kellett beépíteni a csapatba, megtalálni a helyüket és ez rengeteg időt, valamint energiát vont el a konkrét autóépítéstől. Emiatt nagyon büszke az istállóra, hogy végül elkészültek és összeraktak egy olyan autót, ami szerinte jó lesz - mint mondta, ötéves terv szerint dolgoznak, és nagyon szigorúan tartaniuk kell magukat hozzá...

FMb8x_yXMAsivTv

fotó: Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Az Andretti már a motorszállítóval is megegyezett

Múlt héten érkezett a hír, hogy az egyik legnevesebb amerikai istálló, az Andretti 2024-ben csatlakozna a Formula-1-hez – a sportág vezetése és az FIA azonban nem kap két kézzel az új jelentkező után.

Az 1978-as világbajnok, Mario Andretti egy friss interjúban David Land újságírónak újabb részleteket árult el a projektről: eszerint a csapat már formális megállapodást is kötött a Renault-val arról, hogy a franciák biztosítanák az erőforrást. Elmondta azt is, hogy az Andretti Global az Egyesült Királyságban hozna létre bázist.

Andretti hozzátette, Toto Wolff Mercedes-főnök azért beszélhetett szkeptikusan a programról – kiemelve, hogy először meg kell mutatniuk, mit tudnak felmutatni –, mert azt feltételezte, hogy a Ferrarival fognak motorszállítói együttműködést kötni, ez a lépés pedig azonos számú partnercsapatot eredményezne a két márkának, így csökkentené a Mercedes politikai befolyását.

Ez a két Red Bull-junior kap idén lehetőséget pénteken

A 2022-es szezon egyik új sportszabálya jó hír a Formula-1 előszobájában várakozó fiatalok számára: minden csapat köteles legalább két pénteki szabadedzésen újonc pilótát ültetni autójába – az újonc besorolás feltétele legfeljebb két nagydíjrészvétel.

Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost árulta el, ki az esélyes a két Red Bull-tulajdonú csapatnál: „A döntés természetesen a Red Bullé, de jelen állás szerint a két versenyző Liam Lawson és Jüri Vips. Azt hiszem, Vips fog vezetni a Red Bull Racingnél, Lawson pedig a Scuderia AlphaTaurinál” – idézi Tostot a The Race. A Formula-2-ben szereplő két fiatal részt vett már a szezon végi Abu Dhabi újoncteszten (Vips kétszer is a Red Bull-lal), de szabadedzésen még nincs tapasztalatuk.

Bár az új-zélandi és észt tehetségek a favoritok, az Tost szavaiból is kiderül, hogy pozíciójuk nem kőbe vésett. Mások is ácsingóznak a kivételezett helyekre: a Formula-2-ben öt Red Bull-juniorpilóta is szerepel idén, rajtuk kívül Jehan Daruvala, az F3-bajnok Dennis Hauger és a Hondához kötődő Ayumu Iwasa.