DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Negyedmillió dollárt adományoz a Formula-E főnöke, ha nem Verstappen nyeri az F1-es vb-címet

Max Verstappen tavaly minden idők legdominánsabb szezonját produkálva vált háromszoros világbajnokká, és mivel nagy fölényben volt a Red Bull és a holland, jó esély van a címvédésre. Mike Dodds, az elektromos világbajnokság, a Formula-E vezérigazgatója konkrétan 99 százalékot ad erre – ha pedig nem így lesz, egy nem is kis összeget fog adományozni: „Ha nem ő nyer, akkor van 19 másik pilóta: ha a másik 19 versenyzőből győz valaki, negyedmillió dollárt adományunk a szóban forgó pilóta által kiválasztott jótékonysági szervezetnek” – idézi szavait a RaceFans.net.

Dodds megjegyezte, hogy az F1-gyel szemben a Formula-E kiszámíthatatlan: „Ott leszek a Formula-E következő, Sao Pauló-i fordulóján, és fogalmunk sincs, ki fogja megnyerni azt a futamot. Úgyhogy izgatott vagyok emiatt. Formula-1-es rajongóként várom a szezonkezdetet, nézni fogom a körülötte lévő felhajtással együtt, ugyanakkor már most abszolút tudom, ki fog nyerni. Az nem történhet meg, hogy az előző szezonban 22 futamból 19-et megnyersz, elmész pihenőre, fejlesztesz kicsit az autón, visszatérsz, aztán nem nyered meg a következő idényt. Nem látom, hogy ez megtörténne.”

f1-verstappen-redbull-1

Már áll Brad Pitték F1-es garázsa Silverstone-ban – fotó

A hétvégi Brit Nagydíjon kezdik meg forgatni a Brad Pitt és Lewis Hamilton nevével fémjelzett F1-es mozifilmet. A helyszíni képek tanúsága szerint a bokszban be is rendezték az ApexGP névre hallgató (magyarul ez Kanyarcsúcspont GP-t jelent) fiktív 11. csapat garázsát, s megjelent a Pitt által játszott főhős, Sonny Hayes névtáblája is. A sztori szerint Hayes egy veterán versenyző, aki azért tér vissza, hogy a Damson Idris által megformált csapattársát, Joshua Pearce-t mentorálja és egyúttal utoljára harcba szálljon a sikerekért a pályán.

A RacingNews365.com portál úgy tudja, hogy a versenyjeleneteket a hivatalos edzések és futamok között forgatják majd a hétvégén Silverstone-ban, ahol Pitt egy módosított, a Mercedes által tervezett és filmforgatásra optimalizált F1-es aerodinamikával felszerelt Formula-2-es géppel gurul majd pályára. A kiszivárgott videók szerint már a nagydíjat megelőző hetekben is rögzítettek felvételeket esőben és száraz pályán egyaránt. Az autót állítólag 6K-s kamerákkal fogják felszerelni. A tervek szerint Silverstone mellett további F1-es nagydíjhétvégéken is forgat majd a stáb, amelyet a Top Gun: Maverick című filmet is jegyző Joseph Kosinski fog össze rendezőként.

Egyből egyedi festéssel debütál az Aston Martin új partnere az F1-es Brit Nagydíjon

Új hosszútávú technikai és márkaegyüttműködést jelentett be az Aston Martin Formula-1-es alakulata a hétvégi hazai versenye előtt: a Brit Nagydíjtól kezdődően a Valvoline Global az istálló hivatalos kenőanyagpartnere. A két fél a közlemény szerint szorosan együtt fog dolgozni a Valvoline termékein, amelyek elősegíthetik az Aston Martin F1-es sikerességét.

A kapcsolat kezdetét pedig egyből különleges festéssel ünnepli a csapat Silverstone-ban: Fernando Alonso és Lance Stroll AMR23-asának több pontján – így például a motorborításon és az első szárnyon – megjelennek a Valvoline piros-kék színei és logója. Mutatjuk a fotókat a persze javarészt továbbra is zöldben pompázó versenygépről:

f1-aston-valvoline-1

f1-aston-valvoline-2f1-aston-valvoline-3_1

Élő streamen lehet majd követni a Spában elhunyt pilóta temetését

A Formula Regional Európa-bajnokság hétvégi spái fordulóján szenvedett halálos balesetet az esős verseny hajrájában Dilano van ’t Hoff. A mindössze 18 éves versenyző temetését jövő kedden tartják a Ridderkerk holland város szélén található Reyerparcban. A temetés nyilvános lesz, de a részvétel regisztrációhoz kötött. A délben kezdődő ceremóniát pedig egy élő streamben is követni lehet majd.

Van ’t Hoff családja egy alapítványt is létrehozott „Versenyezzünk Dilanóért” néven, amellyel a céljuk a versenybalesetekben megsérült pilóták rehabilitációjának támogatása. Az elhunyt versenyző családja azt kéri, hogy virágok helyett inkább az alapítványnak nyújtott támogatással adózzanak a pilóta emléke előtt.

A spái balesetben szintén érintett és megsérült, jelenleg kórházban lábadozó Adam Fitzgerald egyébként egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy folytatja-e a versenyzői karrierjét a tragikus események után: a pilóta részvétét fejezte ki Van ’t Hoff családja számára. Az elhunyt pilóta csapata, az MP Motorsport egyébként kihagyja a mugellói hétvégét.

dilano

Mészáros Sándorral sétálták körbe a Magyar Nagydíj helyszínét az F1-rajongók

A Formula.hu munkatársát, Mészáros Sándort kérte fel a Hungaroring, hogy július 4-én, kedden az F1-rajongókkal együtt sétálja körbe a Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló pályát. Az esemény remek hangulatban zajlott, sok témát érintettek a megjelentek, Sanyi pedig igyekezett sok éves helyszíni tapasztalatát segítségül hívva minden kérdésre válaszolni. Előbb jöjjön a hétvégi Brit Nagydíj (amelynek menetrendje itt olvasható), aztán találkozzunk a Magyar Nagydíjon!

 

A Red Bull 520 körrel töltött többet az élen bárkinél

Talán sehol sem annyira nyomasztó a Red Bull idei fölénye, mint az élen töltött körök statisztikáit tekintve: az eddigi 558 versenykörből 532-t az energiaitalosok valamely versenyzője zárt az élen (419-113 megoszlásban Verstappen „javára”), őket a Ferrari követi 12-vel, majd jön 11-gyel a Mercedes és 3-mal az Aston Martin. Ez azt jelenti, hogy a körök több mint 95 százalékát egy Red Bull fejezte be az első helyen, de még ennél is elképesztőbb, hogy nyolc pilóta, azaz mezőny 40 százaléka kevesebb versenykört teljesített, mint ahányat elsőként fejezett be a címvédő istálló – köztük Russell (500) és Leclerc (482) is.

További érdekes statisztikákat találhatnak kedves olvasóink F1Stat sorozatunk legújabb részében, többek között a Ferrari nagy mérföldkövével, Verstappen sorozataival és Ocon rekordjával.

verstappen-perez-rbr

Visszalép a hétvégi futamtól a Spában elhunyt holland pilóta csapata

Az MP Motorsport közleményben tudatta, hogy nem áll rajthoz a Formula Regional Európa-bajnokság hétvégi, mugellói fordulóján. A csapat autójában veszítette életét szombaton Spában Dilano van 't Hoff, a 18 esztendős holland pilóta.

A csapat hozzátette, hogy folytatják a versenyzést, mert "Dilano is ezt akarná", de ez a mugellói hétvége még túl közeli, és a temetés miatt most még az elhunyt versenyző családja és barátai mellett lesznek.

354655636_109928185482599_7264175834285211229_n

Körtörlések: „A nagymamán nem értette, mi történik!”

A hétvégi Osztrák Nagydíj slágertémája egyértelműen a fehér vonalak átlépése és az azért kiosztott büntetések voltak, ami sokak szerint nevetséges helyzetbe hozta magát a sportágat, illetve annak résztvevőit. Bár az igazi őrület a versenyen szabadult el, az Alpine versenyzője, Pierre Gasly már az időmérő kapcsán is meglehetősen sarkosan fogalmazott: „Ha 43 kört törölnek egy időmérőn, akkor valami nincs rendben. A nagymamám a tévé előtt ülve nem értett semmit! Valahogy így: mégis mi a fene történik? Lewis az előbb még első volt, két másodperccel később meg csak tizennyolcadik?! Ez egyszerűen nem tűnik helyesnek.

Gasly úgy érzi, a pályaelhagyásra vonatkozó szabályokat mindenképpen felül kell vizsgálni: „A választ alaposan végig kell gondolni, mivel mi, versenyzők gyakran következetességet szeretnénk, máskor viszont a józan ész eset- és pályaspecifikus megoldások felé mutat. Ahogy ezen a hétvégén is.”

gasly-spielberg-2023

Így fűszerezné meg a „túl rövid” F1-es sprinteket Russell

Mozgalmasan alakult az F1-es Osztrák Nagydíj szombati sprintfutama, köszönhetően a vizes-száradó körülményeknek. George Russell is az egyik haszonélvezője volt a változó pályaállapotoknak azáltal, hogy elsőként állt ki slick abroncsokért, így a pontszerzők közé került. A fiatal brit ugyanakkor továbbra is úgy érzi, hogy túl rövidek a sprintek a harmadtávval, így ugyanis még nem tudnak érvényesülni olyan tényezők, mint például a gumikopás – ellenben ennek néminemű orvoslására tett is egy javaslatot a mercedeses Spielbergben:

„Úgy gondolom, érdekes a sprintverseny koncepciója, bár még mindig túl rövidnek érzem. Szerintem normál, száraz körülmények között ez is egy eléggé unalmas futam lett volna. Úgy gondolom, hogy valami, például a lágy gumi kötelező használata a sprinteken és ezáltal a kicsit jelentősebb gumikopás némileg több akciót eredményezhetne. Jelenleg felteszed a közepes gumit, és teljes gázzal mehetsz az egész versenyen egy DRS-vonatban, így nem tehetsz semmit” – mutatott rá Russell.

f1-russell-spielberg-sprint

Tripla BoP-változtatással sújtják Le Mans-i győzelme után a Ferrarit

Történelmi sikert aratott néhány hete a Le Mans-i 24 óráson a Ferrari, legyőzve a Toyotát. A legendás viadal előtt azonban kisebb balhét váltott ki az, hogy a szervezők hozzányúltak a Balance of Performance teljesítmény-kiegyenlítő rendszer értékeihez, s ez a változtatás főként az első három WEC-futamot megnyerő Toyotát sújtotta. Most viszont a Ferrari kapja a nagyobb nehezítést (szó szerint is): a hétvégi monzai 6 órás versenyre ugyanis 5 kg-val megnövelték a 499P-k tömegét, miközben a Toyota súlya változatlan marad. És ez még nem minden: a Ferrarik teljesítményét 12 kW-tal csökkentik Monzára, míg a Toyotáét csak 5 kW-tal – ezzel 10 kW-ra nő a két gyártó gépe között a különbség. A vörös autóknak ráadásul az egy etap során felhasználható energia mennyiségét is csökkentették 8 megajoule-lal 893 megajoule-ra.

A legjelentősebb változtatás amúgy a Le Mans-ban dobogós Cadillacnél történik, csak náluk kedvezőbb irányba: 14 kilogrammal lesznek ugyanis könnyebbek – még ha ez 15 kW-os teljesítménycsökkentéssel is párosul. A Porsche 1 kg-mal lesz nehezebb Olaszországban és 2 kW-tal csökkentették a teljesítményét; a Peugeot-nál 4 kg-os súlynövekedés és 4 kW-os teljesítménynövekedés szerepel a BoP-táblázatban; a Vanwall 8 kW-os emelést kapott; a Glickenhausnál pedig minden maradt változatlan.

A szervezők amúgy a világbajnoki évad hátralévő két futamára, Fujira és Bahreinre is közzétették a Balance of Performance-táblázatot, több ponton Monzához képest is változó adatokkal. A Toyota például újra 514 kW-os teljesítménnyel számolhat a hazai versenyén és az évadzárón, ami 2 kW-tal még annál is több, mint amit Le Mans-ig használhattak, míg a Ferrari 12 és 11 kg-val lesz nehezebb Japánban és Szahírban, mint volt a 24 óráson, miközben 4 kW-tal fogják vissza a teljesítményüket. Az FIA közlése szerint a különböző értékekkel az eddig nyert adatok alapján igyekeznek kiegyensúlyozni a különböző karakterisztikájú pályákból adódó különbségeket.

wec-ferrari-lemans

Nem csak a pályán volt váratlanul gyors a McLaren Spielbergben – videó

Eddig a Red Bull és a Ferrari párharcát láthattuk a 2023-as F1-es szezonban a leggyorsabb kerékcserék terén, amely az utóbbi nagydíjakon kezdett eldőlni a területet az előző években is uraló bikák javára. Az Osztrák Nagydíjon azonban egy új istálló iratkozott fel a „győztesek” listájára: a McLaren. A fejlesztésekkel megpakolt MCL60-assal egész hétvégén remeklő Lando Norris autóján ugyanis 2,10 másodperc alatt cserélték le a szerelők az abroncsokat: ez az egész idényben a második leggyorsabb szervizelés volt, mindössze három századmásodperccel elmaradva a Red Bull barcelonai 2,07 szekundumos teljesítményétől! Az energiaitalosok Spielbergben amúgy a harmadik helyre szorultak Max Verstappen 2,32 másodperces cseréjével, ugyanis még a testvéristálló, az AlphaTauri is megelőzte őket Nyck de Vries 2,28 szekundumos kiállása révén (a Ferrari negyedik lett Charles Leclerc 2,40 másodperces szervizelésével). Íme, videón is a McLaren villámgyors bokszmunkája:

Megműtötték a MotoGP vb-összetettjében második helyen álló motoros lábát

Újabb MotoGP-versenyző feküdt a kés alá: Jorge Martin a közösségi oldalán posztolt róla, hogy a minap megműtötték a lábát (a harmadik fotón látszik, hogy a lába van bekötve). Bár a konkrét problémát nem írta le a Pramac Ducati motorosa, arról posztolt, hogy régóta kísértette őt a gond a motoron ülve. Valószínűleg ennek a portimaói évadnyitón történt Marc Marquez-féle incidens során összeszedett láb- és bokasérülése áll a hátterében, amely akkor nem igényelt egyből operációt. Martin azt írta, hogy minden rendben ment, mostantól pedig arra koncentrál, hogy százszázalékos állapotba kerüljön a nyári szünet utáni első versenyre, az egy hónap múlva esedékes silverstone-i Brit GP-re.

A spanyol motoros jelenleg a vb-tabella második helyét foglalja el, 35 pontos hátrányban az éllovas címvédővel, Francesco Bagnaiával szemben, s egy egységgel megelőzve Marco Bezzecchit.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Miért nem borul teljesen krómba a McLaren Silverstone-ra?

A McLaren hétfő este mutatta be a hétvégi F1-es Brit Nagydíjra szánt különleges festését, amely a Google Chrome-mal való partnerség révén visszahozza a króm színt a wokingiak dizájnjába, amely 2006 és 2014 között határozta meg a versenygépeik fényezését. Csakhogy Lando Norris és Oscar Piastri MCL60-asa nem fog teljes egészében ezüstszürkében pompázni Silverstone-ban, a papaja is megmaradt a festésben, amely így csak részleteiben emlékeztet a korábbi dizájnra, amelyhez kapcsolódik a McLaren máig utolsó vb-címe is (Lewis Hamilton, 2008). Zak Brown elnök-vezérigazgató elmondta, hogy ugyan bevállalhattak volna még több krómot is (amelynek visszahozásával Norris a saját bevallása szerint a csapathoz csatlakozása óta nyaggatta főnökét), de mégsem tették – meg is indokolta mindezt:

„Meg akarjuk tartani a papaja identitásunkat. Nagyon fontos számunkra, hogy fejet hajtsunk a múlt előtt, de egyúttal a jövőbe is tekintsünk. Ráadásul extrém módon csak kevés alkalommal lehet változtatni a festésen, mint tettük azt néhány éve Monacóban, az alapséma módosított variációit kicsivel többször lehet bevetni. De a szabályokat leszámítva is fontos volt számunkra, hogy hasonlók maradjunk. Igyekszünk felépíteni, hogy a papajával azonosítsanak minket. A Ferrari vörös, és a Mercedesnek is megvan a maga színbéli identitása. Rengeteg visszajelzést kapunk a rajongóktól, hogy szeretik a papaját, ezért készítettük ezt a kombinációt” – idézi az Autosport Brownt, aki megjegyezte: annak idején sokáig a Vodafone piros színe is megjelent az ezüst mellett a McLareneken, emellett fontos szempont volt, hogy még több krómmal nehezebbé vált volna az autó, az pedig teljesítményvesztést jelentett volna. Viccesen hozzátette: ők kezdték elindítani ezt a trendet az említett 2021-es monacói festéssel, és büszkék rá, hogy valamiben a Red Bull pedig őket másolja azzal, hogy a három amerikai fordulón speciális dizájnnal indulnak idén.

f1-mclaren-krom-norris-piastri

„Kétségbeesett, a jövőjéért versenyez” – Magnussen a De Vries-esetről

Két hete Kanadában is egymásra talált Kevin Magnussen és Nyck de Vries – emlékezetes volt a közös bukóteres tolatásuk –, s ugyanígy tettek a minap az F1-es Osztrák Nagydíjon is. A dán előbb a 4-es kanyarban próbálkozott előzéssel, de a sóderágyban kötött ki, majd később a 6-os kanyarban is leszorította őt a holland, akit ezért öt másodperces büntetéssel sújtottak. Magnussen szerint az AlphaTauri pilótájának vezetéséből is látszik, hogy inog alatta az ülés: „Kapott érte büntetést, igaz? Szóval tényleg leszorított, de gondolom, a jövőjéért versenyez. Lehet, hogy kicsit kétségbeesett helyzetben van, szóval nem igazán tudok mit mondani. Kapott büntetést, ennyi a történet” – idézi szavait a Crash.net.

Maga De Vries így nyilatkozott a történtekről: „Hajlamosak vagyunk mi ketten összetalálkozni a pályán, de szerintem ez kemény versenyzés volt. Elfogadom a büntetést, nem az én tisztem ezt megítélni. A felügyelők büntetést adtak, mi meg elfogadtuk. Szerencsére jelentős előnyünk volt, hogy ne veszítsünk ezzel pozíciót. De nem én döntöm el, hogy miért jár büntetés és miért nem. Keményen versenyzünk, keressük a határokat, és olykor átlépjük őket.”

f1-devries-magnussen-spielberg_1

Agresszív gumikiosztással rukkolt ki a Pirelli az F1-es Magyar Nagydíjra

Bejelentette a Pirelli, hogy mely három keveréket szállítja a hétvégi Brit GP-t követő két, még a nyári szünet előtti futamra. A Magyar Nagydíjon a tavalyinál egy fokozattal lágyabb keverékek lesznek majd jelen, azaz konkrétan a három legpuhább variáció: a C3-as, a C4-es és a C5-ös. Ezt idén eddig Bakuban, Monacóban, Kanadában és a minap Spielbergben láthattuk (illetve Imolában is ez lett volna a helyzet). A Belga Nagydíj kiosztása változatlan 2022-höz képest: Spába ismét a C2–C3–C4 kombinációt viszi a gumigyártó. Ezek már értelemszerűen mind az új, Silverstone-ban debütáló új szerkezetű abroncsok lesznek. A legkeményebb C0-as gumikat továbbra sem jelölte ki egyetlen helyszínre sem a cég.

Azt is megerősítette a Pirelli, hogy a Hungaroringen debütál a kísérleti időmérős gumikiosztás, amelyet eredetileg a törölt imolai fordulón próbáltak volna ki. Ennek értelmében a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban pedig csak lágy abroncsokat használhatnak a pilóták. Emiatt a Magyar Nagydíjra a szokott 13 helyett csupán 11 szettet hoz a Pirelli (három kemény, négy-négy közepes és lágy).

f1-pirelli-gumi

„Messze vagyok a száz százaléktól” – Perez aludni is alig tudott a hétvégén

Sergio Perez közvetlenül a harmadik helyet hozó F1-es Osztrák Nagydíj után elárulta: egész hétvégén kínozta az a betegség, amely miatt csütörtökön még a sajtónapot is ki kellett hagynia Spielbergben. A Red Bull-os mexikói később a dobogósok sajtótájékoztatóján részletesebben is beszélt arról, milyen állapotban volt és hogy egyelőre csak bízni tud benne, hogy a néhány nap múlva esedékes Brit Nagydíjra felgyógyul:

„Nem tudtam rendesen pihenni. Minden este lázas voltam, és úgy gondolom, amikor ilyen történik és gyógyszereket szedsz, automatikusan egyáltalán nem vagy százszázalékos állapotban. Ez a sport nagy igénybevételt jelent az autóban és azon kívül egyaránt. Igazán beteg voltam, szóval remélem, meg tudok gyógyulni pár napon belül, mert Silverstone egy újabb kemény verseny, az is komoly igénybevételt jelent. Tényleg időre van szükségem. Jelenleg nagyon messze vagyok a száz százaléktól.”

f1-perez-redbull-spielberg_1

Alonso sejti, miért lett „csak” ötödik Ausztriában

Az Osztrák Nagydíjon elmaradt a várakozásoktól az Aston Martin, hiszen a domináns Red Bull mellett a Ferrari is előttük járt, valamint a megújult McLaren is átugrotta őket – pontosabban Fernando Alonsót, hiszen Lance Stroll ritkán tud a Red Bullt üldöző boly küzdelmébe beleszólni. A spanyol klasszis úgy érzi, nincs miért kétségbe esni, hiszen a relatív visszaesés akár pályaspecifikus is lehet:

„Tavaly az Aston Martin volt a leglassabb Ausztriában, a Haas viszont nagyon gyors volt, a hatodik és a hetedik helyről indultak. És idén is nagyon jók voltak” – tegyük hozzá, hogy legalábbis egy körön. „Szóval vannak hasonlóságok, melyeket úgy tűnik, hogy évről évre magunkkal viszünk egyes pályákon. Szerintem kissé pályaspecifikus lehet, hogy itt nem vagyunk jók, de ez nem jelenti, hogy ezt el kell fogadnunk, hogy jövőre ismét lassúnak kell lennünk itt” – mondta Alonso, aki azt is hozzátette, hogy tudja, hogy a Ferrari és a McLaren fejlesztései is hozzájárultak ahhoz, hogy Sainz büntetése után is „csak” ötödik lett az Osztrák Nagydíjon.

alonso-spielberg-2

Leclerc Sainzot nézte a kivetítőn

Az Osztrák Nagydíj utolsó szakaszában Sergio Perez a Ferrarik nyomába eredt, s egy ideig az sem tűnt kizártnak, hogy a második helyet is megszerezheti Charles Leclerc-től, de végül erre nem volt esélye – többek között azért sem, mert Carlos Sainz megelőzése a vártnál tovább tartott a számára. Leclerc nem is maradt adós a dicsérettel csapattársa felé: „Carlos remek munkát végzett, egyértelműen megkönnyítette az életemet” – mondta a monacói, aki azt is elárulta, hogy a pálya melletti kivetítőkön követni tudta a csatát: „Nagyon izgalmas volt. Igen, jó volt.”

Leclerc azt is hangsúlyozta a versenyt követően, hogy a fejlesztésekkel jó irányba halad a csapat, de hozzátette, hogy a lemaradás a Red Bullhoz képest továbbra is megvan: „Ha megnézzük egy-egy etap elejét és végét, nincs igazán nagy különbség. Egyszerűen lassabbak vagyunk a Red Bullhoz képest.”

f1-sainz-perez

Hamilton Vettel csapattársa szeretett volna lenni

Christan Horner nemrég arról beszélt, hogy Fernando Alonso annak idején szeretett volna a Red Bull pilótája lenni, és most ugyanezt elmondta Lewis Hamiltonról is, aki Sebastian Vettel nagy sikereinek esetén vágyott az energiaitalosokhoz: „2010 és 2013 között nagyon szeretett volna a Red Bullnál vezetni, de akkoriban nálunk volt Sebastian és nem lett volna értelme két alfahímet versenyeztetni a csapatban.”

hamilton-vettel-2010

Most is hasonló lenne a helyzet, ha Max Verstappen mellé vinnék a britet, s az ennek valószínűségét firtató kérdést Horner igyekezett inkább elviccelni: „Mostanában egyáltalán nem gondoltunk erre, hiszen ha ki akarnánk fizetni ezt a két versenyzőt, valószínűleg el kellene adnunk a gyárat” – mondta, majd így folytatta:

„Lewis természetesen egy szenzációs versenyző, remélhetőleg még sokáig itt lesz. Régen többször is beszéltünk az esetleges ideszerződéséről, de mostanság már nem.”

Loeb új csapatba igazol: a Daciával indul a Dakaron

Hosszabb távú tervekben gondolkodik Sebastien Loeb: a jövő februárban 50. életévét betöltő kilencszeres ralivilágbajnokot ugyanis bejelentette új projektjéhez a Dacia.

A Renault-tulajdonú márka 2025-ben csúcskategóriás autóval szeretne részt venni a Dakar Ralin, erről tett bejelentést hétfőn, és már meg is nevezte két pilótáját: Cristina Gutierrez és Loeb. Loeb jelenleg a RallyRaid projektjében vesz részt, amellyel idén például második lett a sivatagi viadalon és a tereprali-világbajnokságon is ezzel küzd, de úgy fogalmazott, hogy egy igazi autógyár komoly lehetőséget jelent, számára pedig most már a Dakar a fő cél, szeretné azt megnyerni.

A gyártónál a szintetikus üzemanyaggal hajtott autót tekintik a jövőnek, ilyennel is szeretnének majd rajthoz állni.

Gutierrez is tapasztalt terepralis, a két versenyző pedig az Extreme E-ben már dolgozott is együtt.

loeb-dakar

fotó: dppi

A csapatfőnök is rajthoz áll a Toyota WRC-csapatában a Finn Ralin

Persze ez azért annyira nem ördögtől való: Jari-Matti Latvala még csak 38 esztendős és 2019-ben még teljes szezont futott a Toyota WRC-projektjében. A finnt végül 2021-ben nevezték ki a viéágbajnok csapat főnökévé, azóta minden címet bezsebelt, amit bezsebelhetett.

Hazai futamán, a Finn Ralin azonan egy Yarisszal ő is rajthoz áll: Kalle Rovanpera, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett saját magát nevezi a Toyota negyedik csúcskategóriás autójába. Érdekesség, hogy a hibrid Rally1-esekkel már nem versenyzett, így ez az autó számára teljesen új lesz, a pályákat viszont természetesen tökéletesen ismeri.

wrc-toyota-latvala

fotó: dppi