DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Negyedmillió dollárt adományoz a Formula-E főnöke, ha nem Verstappen nyeri az F1-es vb-címet

Max Verstappen tavaly minden idők legdominánsabb szezonját produkálva vált háromszoros világbajnokká, és mivel nagy fölényben volt a Red Bull és a holland, jó esély van a címvédésre. Mike Dodds, az elektromos világbajnokság, a Formula-E vezérigazgatója konkrétan 99 százalékot ad erre – ha pedig nem így lesz, egy nem is kis összeget fog adományozni: „Ha nem ő nyer, akkor van 19 másik pilóta: ha a másik 19 versenyzőből győz valaki, negyedmillió dollárt adományunk a szóban forgó pilóta által kiválasztott jótékonysági szervezetnek” – idézi szavait a RaceFans.net.

Dodds megjegyezte, hogy az F1-gyel szemben a Formula-E kiszámíthatatlan: „Ott leszek a Formula-E következő, Sao Pauló-i fordulóján, és fogalmunk sincs, ki fogja megnyerni azt a futamot. Úgyhogy izgatott vagyok emiatt. Formula-1-es rajongóként várom a szezonkezdetet, nézni fogom a körülötte lévő felhajtással együtt, ugyanakkor már most abszolút tudom, ki fog nyerni. Az nem történhet meg, hogy az előző szezonban 22 futamból 19-et megnyersz, elmész pihenőre, fejlesztesz kicsit az autón, visszatérsz, aztán nem nyered meg a következő idényt. Nem látom, hogy ez megtörténne.”

f1-verstappen-redbull-1

Min fejleszt a Red Bull a Magyar Nagydíjra? Verstappen megválaszolta…

Az RB19 újításokat kap a soron következő versenyre. A silverstone-i futamgyőztesnél az FIA-sajtótájékoztatón próbáltak puhatolózni, milyen területeken igyekszik javítani a csapat eleve kiválóan működő, szezon 10. nagydíját is megnyerő autóját. Max Verstappen frappáns választ adott:

„A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!”

Fotó: DPPI

Verstappen közel száz pont előnyben, nagyot ugrott a McLaren – így áll a világbajnokság az F1-es Brit Nagydíj után

Max Verstappen győzött Silverstone-ban (is), ezzel pedig 99 pontnyira növelte az előnyét a vb-tabella élén a csapattárs Sergio Perezzel szemben. Fernando Alonso a haloványabb hétvége ellenére is őrzi a harmadik helyét Lewis Hamilton előtt. A hétvége nagy nyertese persze a két McLaren-pilóta: Lando Norris már konkrétan a kilencedik a négy élgárda versenyzői mögött.

A konstruktőrök között pedig az ötödik helyre kapaszkodott fel a wokingi istálló, megelőzve a most nullázó Alpine-t, de a Williams is előretört a remek Brit Nagydíjnak köszönhetően a hetedik helyre, pontegyenlőséggel ugyan, de előzve a Haast. Itt a Red Bull még hatalmasabb előnyben a Mercedesszel szemben.

Az F1-es világbajnoki pontversenyek állása a Brit Nagydíj után:

VERSENYZŐK   CSAPATOK
1. Max Verstappen Red Bull-Honda RBPT 255   1. Red Bull-Honda RBPT 411
2. Sergio Perez Red Bull-Honda RBPT  156   2. Mercedes 203
3. Fernando Alonso Aston Martin-Mercedes 137   3. Aston Martin-Mercedes 181
4. Lewis Hamilton Mercedes 121   4. Ferrari 157
5. Carlos Sainz Ferrari 83   5. McLaren-Mercedes 59
6. George Russell Mercedes 82   6. Alpine-Renault 47
7. Charles Leclerc Ferrari 74   7. Williams-Mercedes 11
8. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 44   8. Haas-Ferrari 11
9. Lando Norris McLaren-Mercedes 42   9. Alfa Romeo-Ferrari 9
10. Esteban Ocon Alpine-Renault 31   10. AlphaTauri-RBPT 2
11. Oscar Piastri McLaren-Mercedes 17        
12. Pierre Gasly Alpine-Renault 16        
13. Alexander Albon Williams-Mercedes 11        
14. Nico Hülkenberg Haas-Ferrari 9        
15. Valtteri Bottas Alfa Romeo-Ferrari 5        
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo-Ferrari 4        
17. Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda RBPT 2        
18. Kevin Magnussen Haas-Ferrari  2        
19. Nyck de Vries AlphaTauri-Honda RBPT 0        
20. Logan Sargeant Williams-Mercedes  0      

f1-brit-podium

A többi versenysorozat összetett pontversenyeinek állása IDE KATTINTVA érhető el!

Russell: A McLaren az ellenfél, nem fognak hátracsúszni

A Brit Nagydíj időmérője óta foglalkoztatja az F1 közönségét a kérdés, a McLaren bravúrja – Norris második és Piastri harmadik helyezése – egykörös csoda volt-e, vagy versenytempóban is felzárkózott fejlesztéseinek köszönhetően a wokingi csapat. George Russell, aki a hatodik rajthelyről indul, utóbbira számít:

„Rendkívül meglepődtem rajtuk, lenyűgöző munkát végeztek, nem is tudom, honnan jött az a teljesítmény, ha a múlt hétvégét nézzük is. És a versenytempójuk is gyors volt. Érdekes lesz a futamon, mert sokszor előfordul, hogy egy-egy csapat gyors szombaton, vasárnap viszont hátrafelé lépdel. Most viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy a McLarennel nem feltétlenül ez fog történni. Tehát harc vár ránk” – jósolt a kvalifikáció után nyilatkozó Russell McLaren–Mercedes küzdelmet a dobogós helyekért.

A két brit csapat autói között ott lesznek a rajtrácson még a Ferrarik, de hozzájuk képest Russell jobb versenytempóra számít: „Nagyjából tudjuk, hol lesz a Ferrari: talán egy-két tized az előnyünk hozzájuk képest, kérdés, elég lesz-e ez a pályán előzni, vagy a bokszutcában kell. De a McLarenek ott lesznek.”

Fotó: DPPI

„Most már félek kihajtani a bokszból!” – Verstappen elviccelte az időmérős bakiját

Pole-t szerzett ugyan az F1-es Brit Nagydíjra Max Verstappen, de neki is volt egy necces momentuma a szombati kvalifikáción. Még a Q1 végén, a piros zászlós megszakítás alatt találta el a bokszutca falát, ahogy ki akart kanyarodni a garázsából, ami miatt első szárnyat is kellett cserélni a Red Bullján. A sajtótájékoztatón így elevenítette fel a történteket, megidézve az interneten sok éve elterjedt, fiatalkori Charles Leclerc-esetnél a monacói által használt akcentust is: „Volt az a kis ’incsidensem’ a bokszban, ahol megsérült az első szárnyam. Egy kis alulkormányzottság lépett fel, ahogy kijöttem a garázsból. Túl sok volt a hátsó tapadás, szóval új szárnyat kellett feltennünk, de ez természetesen azt jelentette, hogy a sor végéről kellett indulnom az utolsó köröm előtt” – fogalmazott a vb-éllovas, aki ezután előzte meg Lewis Hamiltont is a pályán.

Amikor arról kérdezték Verstappent, hogy a bokszbaki hatással volt-e az önbizalmára, viccelődve reagált: „Hogy eltaláltam a falat a bokszutcában? Azt hiszem, most már félek kihajtani a bokszból! Nem, ennek semmi köze az önbizalomhoz. A mérnököm kérdezte, mi történt, mondtam neki, hogy alulkormányzottság. Előfordul néha. Legutóbb épp itt találtam el egy igazi falat néhány éve” – utalt az emlékezetes Hamiltonnal történt 2021-es ütközésre. „Egyszer már ütköztem a bokszutcában is, de nem az F1-ben.”

f1-verstappen-pit-video

Formula-3: Taroltak a Trident újoncai

Kisajátította a Formula-3 silverstone-i főfutamának első rajtsorát a Trident: az újonc Leonardo Fornaroli a szezonban először indulhatott a pole-pozícióból, őt csapattársa, Oliver Goethe követte.

Fornaroli elhúzott a rajtnál, Pepe Martí és Goethe pedig egymást szorongatták a második helyért. Pár kör eltelte után jönnie kellett a biztonsági autónak, mivel a pálya több pontján is kisebb összeérések történtek, a Williams-junior Luke Browningnak fel is kellett adnia a futamot. A tridentes páros jól kapta el az újraindítást az élen, Martít Paul Aron üldözte mögöttük. Az utolsó helyről induló Ferrari-akadémista Dino Beganovic szépen lopta magát előre a mezőnyben, a tizedik körre már 14 pozíciót javított.

A futam kétharmadához közeledve elkezdtek kopni a gumik, Fornaroli az élen feltűnően lelassult, így Goethe le is hagyta csapattársát. Plusz izgalmakat hozott a végére a csepergő eső, ennek esett áldozatául Roberto Faria is, aki egy összeérés után a pályaszéli falnak csapta autóját, megint jöhetett a biztonsági autó. Az utolsó két körben aztán a gyenge esőben próbáltak a pilóták a pályán maradni, az élen nem is történt változás. Oliver Goethe első futamgyőzelmét aratta, valamint Bahrein óta első pontjait szerezte. Fornarolinak be kellett érnie a második hellyel, míg Martí a dobogó alsó fokára állhatott fel.

Kézsérülés is hátráltatja Verstappent az F1-es Brit Nagydíjon

Max Verstappen a silverstone-i időmérőn sem talált legyőzőre, ismét pole-pozíciót szerzett. Ám mint az a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón kiderült: minimális sérülés is hátráltatja őt az F1-es Brit Nagydíjon. A holland ugyanis egy kötéssel a kezén jelent meg a médiaeseményen, amelyre természetesen rákérdezett egy újságíró. Verstappen azonban nem tulajdonított túl nagy jelentőséget a dolognak és a pontos részleteket sem árulta el:

„Kicsit érdekesen néz ki, nem igaz? Ez csak egy kézsérülés” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében. „Megsérült egyszerre az ujjam és a kezem, de rendben van vezetés közben. Először nem tudtam rendesen összeszorítani a kezem, de ez is újra rendben van most. Nem tudom, pontosan hogyan, nagyon furcsa. Az adrenalin persze segít, de vezetés közben amúgy sem igazán gondolok rá. Pénteken még nehezebb volt az ügy, de a szombat már nagyjából rendben volt megint.”

f1-verstappen-redbull-silverstone

fotó: Red Bull Content Pool

Helyszíni: ezt tapasztaltuk a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton

McLaren-bravúr, Verstappen-pole, lógó orrú Perez, egymással kedélyesen elbeszélgető Wolff és Leclerc, megjelenő Vijay Mallya: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója foglalta össze legutóbbi videós bejelentkezésében, hogy mi történt a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton.

A videó megtekinthető ezen a linken a YouTube-csatornánkon (amelyre érdemes feliratkozni), vagy az alábbi képre kattintva is!

mclaren_1

F1-es Brit Nagydíj, monzai 6 órás, F2, F3, DTM: a vasárnapi menetrend

Elérkeztünk az igazi futamnaphoz: több kategóriát és szériát is nézhetünk ma, íme a menetrend.

Vasárnap (július 9.)  
09:20 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:55 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:30-18:30 WEC, Monzai 6 órás, Futam (eurosport.hu, előfizetés után élő)
13:30 DTM, 2. futam  
16:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
16:00-18:00 Extreme-E, 2. versenynap, döntők  

f1-britishgp_1

Mi történt megint Verstappen és Hamilton között az időmérőn?

Egy hete Spielbergben is egymásra talált a két többszörös F1-es világbajnok a kvalifikáción: akkor Toto Wolff meg is jegyezte, hogy Max Verstappen szerinte revánsot akart venni Lewis Hamiltonon az 1-es kanyarban a feltartásával, amiért előtte pedig a holland érte utol a pálya végén a Mercedest. Most a Q1 hajrájában történt majdnem incidens közöttük, amikor Verstappen úgy előzte meg Hamiltont, hogy a brit közben a gumiját melegítette a kivezető körön. Ezt az esetet azonban egyik érintett sem lihegte túl:

„Ez csak a kivezető kör volt, nekem meg nagyon hidegek voltak az abroncsaim, mert a legtöbbek előttem friss szettet raktak fel, én viszont maradtam a használtakon. Csak próbáltam elmenni mellette, de nyilván ő pedig igyekezett felmelegíteni a gumikat, úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire találtam helyet, ahol megelőzhettem” – magyarázta el az eseményeket Verstappen az időmérő utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. Hamilton is úgy fogalmazott, hogy ő „nem versenyzett senkivel”, s ezúttal Wolff is úgy vélte, hogy semmi szokatlant nem láthattunk a Q1 végén.

f1-verstappen-hamilton-silverstone-video

Bottast kizárhatják az F1-es Brit Nagydíj időmérőjéről

Nem elég, hogy a Q1 végén leálló autója miatt nem tudott részt venni a kvalifikáció második felvonásában, így eredetileg csak a 15. rajthelyet szerezte meg Silverstone-ban, valószínűleg azt sem tarthatja meg Valtteri Bottas. Az utólagos mintavételnél ugyanis nem tudtak a szabályokban előírt egy liternyi mennyiségű üzemanyagot kinyerni az Alfa Romeójából: az FIA közlése szerint csupán 0,090 liternyi mintát tudtak kinyerni a finn autójából. Jo Bauer technikai delegált szerint az egyliteres előírás és a bokszba való visszatéréshez szükséges üzemanyag együttesen 2,39 litert tett volna ki, ezért az ügyet jelentette a felügyelőknek. Márpedig ha a csapatot vétkesnek találják, az ilyenkor járó büntetés a kizárás, így Bottas alighanem a mezőny végéről startolhat majd csak a vasárnapi Brit Nagydíjon.

FRISSÍTÉS: Bottast végül ki is zártak a kvalifikációról.

f1-bottas-silverstone

fotó: DPPI

A Balaton Park Circuiten tesztelte a Hyundai TCR-autóját Bucsi Attila

„A vadonatúj Balaton Park Circuiten teszteltünk a M1RA-val. Ismeretlen pálya nekem is, a csapatnak is, és egyelőre mindenkinek. Összehasonlíthatatlan a Hyundai i30 N TCR változata mindenhez képest amit eddig vezettem, ez már igazi versenyautó. Persze nem ok nélkül tesztelünk, több informacióval később jelentkezünk” – írta közösségi oldalán Bucsi Attila, a M1RA fiatal túraautósa.

 

17 ezred döntött a WEC monzai időmérőjén a Toyota és a Ferrari között

Kiélezett küzdelmet hozott a WEC monzai hatórás versenyének időmérője: végül a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t Kamui Kobayashi kezei között, de a japán veterán csak 17 ezredmásodperccel előzte meg Antonio Fuocót és az #50-es Ferrarit.

Kobayashi 1:35,358-as idejéhez végül többen is közel tudtak menni: a másik Toyotával Brendon Hartley lett a harmadik, a #93-as Peugeot-val remek eredményt ért el Jean-Eric Vergne és behozta a negyedik helyre a franciák sokat szapult autóját, de a #2-es Cadillac is négy tizedmásodperces lemaradáson belül zárt a pole-hoz képest. Antonio Giovinazzi nem tudott igazán jó kört futni az #51-es Ferrarival, így csak hatodik lett, majd jön a másik Peugeot, és ezúttal a Porsche tűnt lassabbnak a top öt gyártó közül. A Glickenhaus és a Vanwall a várt tempót produkálta.

Az LMP2-ben a Team WRT #41-ese szerezte meg a pole-t Robert Kubicával a #28-as Jota előtt (három és fél tizeddel), míg a GT-autók között az Iron Dames női egysége volt a leggyorsabb, méghozzá több mint négy tizedmásodperccel.

A Hypercar kategória végeredménye:

1. #7 Toyota Kamui Kobayashi 1:35,358
2. #50 Ferrari Antonio Fuoco +0,017
3. #8 Toyota Brendon Hartley +0,102
4. #93 Peugeot Jean-Eric Vergne +0,304
5. #2 Cadillac Alex Lynn +0,362
6. #51 Ferrari Antonio Giovinazzi +0,413
7. #94 Peugeot Gustavo Menezes +0,422
8. #5 Porsche Penske Frédéric Makowiecki +0,615
9. #38 Jota Porsche Yifei Yei +0,830
10. #6 Porsche Penske Kevin Estre +1,139
11. #708 Glickenhaus Olivier Pla +1,256
12. #99 Proton Porsche Harry Tincknell +1,310
13. #4 Vanwall Esteban Guerrieri +2,731

wec-toyota-kobayashi-monza

fotó: dppi

Videó: óriási baleset és totálkár a svéd ERC-futamon

A Royal Rali rendkívül gyors murvás pályákon zajlik, ahol egy apró hibából is hatalmas baleset lehet: így járt a norvég Frank Tore Larsen is, aki a dobogóért harcolt, amikor szombat délelőtt rommá törte a Volkswagen Polót. 

Szerencsére a pilóta és navigátora is sértetlenül szálltak ki a roncsból.

Ingyenes különbuszok és egyéb segítség az F1-es Magyar Nagydíjra való utazásban

Július 21-23. között rendezik a Formula-1-es Qatar Airways Magyar Nagydíjat, amire idén is óriási az érdeklődés, a vasárnapi versenynapra már tavaly decemberben elkelt az összes belépő - számolt be a Hungaroring.

A Hungaroringgel kötött megállapodás értelmében a MÁV-VOLÁN-csoport a látogatók minél gördülékenyebb ki- és hazajutásának elősegítése érdekében készül a háromnapos versenyre: a MÁV-START gödöllői járatai KISS és FLIRT motorvonatokkal, a MÁV-HÉV járatok több kocsival kiegészülve közlekednek, a Volánbusz pedig ingyenes különbuszokat indít.

A jegyváltás megkönnyítése érdekében a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz érintett, menetrendszerinti járataira fixáras, egyútra vagy oda-vissza utazásra jogosító jegyet is bevezetnek.

_f1_aramco_hun_2022_223_0

F3: Williams-junior nyerte a félig esős, félig száraz sprintet

Az F3 pénteki időmérője után Sebastian Montoya kezdhette az élről a fordított rajtrácsos sprintfutamot Jonny Edgar és Taylor Barnard előtt. Már a felvezető kör alatt elkezdett cseperegni az eső, a mezőny azonban továbbra is a száraz abroncsoknak szavazott bizalmat.

Montoya simán tartotta a vezetést a rajt után, Edgar viszont folyamatosan esett vissza, a harmadik körben már a pontszerző helyeken kívül autózott. Barnard mögé a két Williams-akadémista, Franco Colapinto és Luke Browning jöttek fel. A középmezőnyben több látványos előzésnek is szemtanúi lehettek a szurkolók, az élmezőny azonban érintetlenül haladt. Eközben lassan megérkezett az erősödő esőzés, így a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, a szárazgumikon egyre inkább szenvedtek a pilóták. Meg is kezdődtek a kerékcserék, először a mezőny hátsó felében, majd az előrébb haladók is kijöttek a kék oldalfalú abroncsokért. A végére csupán az első tíz maradt a szárazokon, hat körrel a vége előtt pedig újraindították a versenyt egy végső sprintre.

A nedves körülmények között jött a dráma: Barnard kiütötte az élről Montoyát, aki így a pontszerző helyekről is kicsúszott, Colapinto pedig kihasználta a helyzetet és átvette a vezetést. A bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto és Christian Mansell feljöttek az első háromba. A Williams juniorja aztán simán behozta az első helyre az MP Motorsportot, Bortoleto tovább növelte előnyét az összetettben, míg Mansell első dobogós helyezését ünnepelhette a szezonban. A sokáig kényelmesen vezető Montoya három pontot tudott megmenteni a csalódást keltő futam végén.

 

Mikor kezdődik az F1-es Brit Nagydíj?

A brit időszámítás egy órával eltolódik a magyarhoz képest, így a szombati időmérő és a vasárnapi nagydíj is 16:00-kor kezdődik magyar idő szerint. Silverstone-ban ez 15:00-s kezdést jelent.

A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!

f1-britishgp-start

„Nem tudom, hogy Toto jár-e kocsmába” – Horner nem barátkozna Wolff-fal

Az elmúlt években a csapatfőnökök frontján egyértelműen Christian Horner és Toto Wolff között a legnagyobb a feszültség: ez főleg a 2021-es végletekig kiélezett vb-harc során csúcsosodott ki, de legújabban a 2026-os motorszabályokról alkotott véleményen is érződik. Éppen ezért a Red Bull csapatfőnöke nem érzi reálisnak, hogy barátságot kötne kollégájával – így felelt arra a kérdésre, hogy koccintanának-e közösen:

„Nem vagyok benne biztos, hogy Toto olyan ember, aki kocsmába jár” – viccelődött Horner a talkSport adásában. „De sosem hittem ebben. Ő keményen próbálkozik, hogy legyőzzön minket, mi keményen próbálkozunk, hogy előttük maradjunk. És míg tiszteletnek lennie kell, nem látom, hogy hamis barátság alakuljon ki közöttünk. Számomra ez nem reális. Ez része a sportnak és a versengésnek. És nagyon könnyű megrángatni a láncait! Kell is lennie versengő rivalizálásnak, ez nem egy kertiparti. Azért vagyunk itt, hogy győzzünk, hogy versenyezzünk, ezt minden csapattag tudja. Fontos, hogy érezzék ezt a rivalizálást az emberek, ez hajtja őket arra, hogy jobban teljesítsenek. Nyerni akarunk.”

f1-horner-wolff

Helyszíni: a Williams van a középpontban az F1-es Brit Nagydíjon

Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója a silverstone-i F1-es paddockban tölti a hétvégét, ahonnan már szállított is egy exkluzív sztorit pénteken: erről és a helyszíni hírekről számolt be legutóbbi videós bejelentkezésében.

A videó megtekinthető YouTube-csatornánkon ezen a linken vagy a képre kattintva!

356935503_825946852206011_9042367319831113753_n

Jön az időmérő az F1-es Brit Nagydíjon – itt a szombati program

Magyar idő szerint 16 órakor kezdődik a nap legfontosabb eseménye, de előtte láthatjuk az F2 és az F3 sprintfutamát – de emellett lesz WEC és DTM is:

Szombat (július 8.)  
10:20 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:45-11:45 WEC, 3. szabadedzés  
12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam  
14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
14:40-15:45 WEC, Időmérő (eurosport.hu, előfizetés után élő)
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
16:00-18:00 Extreme-E, 1. versenynap, döntők  

f1-silv

Sztrókot kapott nemrég Jackie Stewart

Nemrég sztrókot kapott a háromszoros F1-es világbajnok Jackie Stewart: erről maga az expilóta mesélt a Daily Mailnek. A 84 éves skót Jordániában tartózkodott Hussein koronaherceg esküvőjén, amikor az egyik este megtörtént a baj. Túl sok emléke nincs az eseményekről Stewartnak, aki azonban szerencsére mostanra jobban van, s a hétvégén a Brit Nagydíjon is tiszteletét fogja tenni.

„Ez az esküvő előtti éjszaka történt. Felébredtem az éjszaka során, hogy furcsán érzem magam” – mesélte 1969, 1971 és 1973 világbajnoka. „Összeestem, aztán nem emlékszem. Elég sokáig eszméletlen voltam. Jordániában szállítottak kórházba. A fiam, Paul és a felesége ott voltak az esküvőn egy másik emeleti hálószobában. Mai napig nem tudom, hogyan jutottam el Paul szobájába, valamennyire magamnál kellett lennem. Bejuttattak a mentőautóba, de erre sem emlékszem. Őfelsége a legjobb orvosokat bocsátotta a rendelkezésemre.”

„A lehető leghamarabb haza akartam jutni, a bahreini koronaherceg pedig nagylelkűen felajánlotta a repülőjét, hogy visszautazzak Európába. Addigra nagyjából rendben voltam, még ha nem is tudtam túl jól sétálni. Most rengeteg fizioterápián veszek részt és majdnem teljesen tökéletesen tudok már járni. Minden jól halad, a hétvégén pedig ellátogatok Silverstone-ba.”

f1-jackie-stewart