Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Újratesztelés miatt nem engedték be a szabadedzésre az F2-es Ticktumot
https://formula.hu/parc-ferme/26462
Ki kellett hagynia a Formula-2 45 perces pénteki szabadedzését a DAMS pilótájának, Dan Ticktumnak, miután a széria tájékoztatása szerint bizonytalan eredményt mutatott ki koronavírustesztje. A második teszt eredményéig a protokoll szerint nem engedték be a spái paddockba, ami azt jelentette, hogy csapata egyetlen autóval vett részt – ezt Jüri Vips vezette, aki a Barcelonában hátsérülést szenvedett Sean Gelael helyettese.
Emlékezhetünk rá, hogy Sergio Perez esetében ugyancsak bizonytalan teszteredményről szóltak az első hírek, a második vizsgálat viszont pozitív diagnózist hozott, ami két nagydíj kihagyását jelentette a tünetmentes mexikói számára. Ticktum esetében szerencsésen végződött a történet: a Silverstone-ban sprintfutamot nyerő, bajnokság 10. helyén álló brit második tesztje negatív lett, így részt vehet a folytatásban. A péntek délutáni időmérőn azonban edzéskilométerek nélkül kell boldogulnia.

Frissítve: Ticktum végül edzéslehetőség nélkül a 14. helyet szerezte az időmérőt, ahol két újonc harcolta ki a vasárnapi főfutam első rajtsorát, a már második időmérős elsőségét szerző Yuki Tsunoda és Nyikita Mazepin.

A spái baleset másik érintettje is ellátogatott Hubert tragédiájának helyszínére
https://formula.hu/parc-ferme/26460
A Belga Nagydíj részben a tavalyi halálos Formula-2-es baleset árnyékában telik, többen is megemlékeztek már Anthoine Hubert-ről. Közéjük tartozik az említett incidensben ugyancsak érintett és a hosszú rehabilitációját töltő Juan Manuel Correa is, aki szintén kilátogatott a minap a baleset helyszínére Spa-Francorchamps-ban.
„Rengeteg érzés öntött el ma Spába visszatérve… Nem tudom, mit mondhatnék azon túl, hogy hiányzol, barátom, a paddock nem ugyanolyan nélküled. Remélem, fentről lenézve látod, mennyire sokat jelentettél az embereknek” – írta a közösségi oldalán feltöltött fotó mellé Correa, aki egyébként a Motorsport.com-nak elárulta: 2021-ben szeretne visszatérni az F2-es mezőnybe.
A spái pálya első kanyarjában egy katapultot is elrejtettek
https://formula.hu/parc-ferme/26459
Az FIA-nál valószínűleg most is lázas megbeszélés zajlik arról a fekvőrendőrről, amit a Belga Nagydíj helyszínének egyes kanyarja melletti bukótérben elhelyeztek. Az elemnek az lenne a szerepe, hogy visszatartsa a pilótákat a pálya kiszélesítésétől, de ez talán kissé túlzás... Az F3 mai szabadedzésén Luklas Dunner hajtott szerencsétlenül a szóban forgó "hurkára".
Hálás az IndyCar új szélvédőjéért a pilóta, akinek kis híján az arcába robbant a jobb első kerék
https://formula.hu/parc-ferme/26457
Egészen látványos, és legalább annyira bizarr jelenet játszódott le az idei Indianapolis 500-on, amikor James Davison autójának jobb első fékje váratlanul felhevült, a hőterhelés hatására felrobbant, végül pedig ki is gyulladt. Az utólagos vizsgálat során kiderült, a pilóta sértetlenségéhez hozzájárult az idei szezonban bevezetett Aeroscreen, ami a repeszekként szétrepülő magnéziumdarabokat felfogta, a lángokat pedig elterelte. Davison Twitteren fejezte ki háláját a sorozat felé, amiért bevezette ezt a biztonsági eszközt. Hozzátette, a csapata továbbra sem érti, hirtelen miért nőtt 17 bar fölé a fékrendszerben uralkodó nyomás, ami az egész helyzetet okozta.
Bottas panaszai ellenére a Mercedes nem változtatott a tűzálló overallokon
https://formula.hu/parc-ferme/26456
Valtteri Bottas az idei szezon eddigi legforróbb versenyén, a Spanyol Nagydíjon tapasztalta meg a Mercedes idei fekete overalljainak egyik hátulütőjét: a hőtartó képességet. A finn pilóta körülbelül 3 kilogrammot fogyott a 66 körös verseny alatt, ami a színnek, vagy a tavalyihoz képest vastagabb anyagnak is betudható. Mindenesetre jelezte problémáját a csapat felé, ám tudomása szerint a hűvös, esős körülményeket hozó Belga Nagydíjra a Mercedes nem változtatott a felszerelésén, így marad a BLM-mozgalmat támogató fekete szín.

Fotó: DPPI
Hamilton: A csend nem opció
https://formula.hu/parc-ferme/26455
"A csend nem opció! Igazságot követelünk! Igazságot érdemlünk! Megérdemeljük, hogy egyenlőként kezeljenek minket és hogy ÉLJÜNK!" - írta közösségi oldalán az alábbi fotóhoz Lewis Hamilton.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megszületett az új Concorde-egyezmény! De mi ez pontosan és miért is jó nekünk?
https://formula.hu/parc-ferme/26453
Legutóbbi podcastadásunkban többek között a múlt héten megszületett megállapodás részleteit is alaposan körbejártuk. Az adás erről szóló része 30:09-től hallható. Ha pedig nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!
Kezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje, mutatjuk a pénteki programot
https://formula.hu/parc-ferme/26454
A Formula-1 mellett mást is nézhetünk - íme a pénteki program és a tv-közvetítések listája:
9:35-10:20 Formula-3, szabadedzés
10:30-11:20 Superbike, első szabadedzés
11:00-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés
14:05-14:35 Formula-3, időmérő edzés (M4 Sport)
15:00-16:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:50 Superbike, második szabadedzés
17:00-17:30 Formula-2, időmérő edzés (M4 Sport)
23:00-00:00 IndyCar, első szabadedzés
A teljes hétvégi program itt elérhető!

fotó: dppi
Új hiperautót szerzett be magának Nico Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/26452
A visszavonulása óta vloggernek (is) állt 2016-os világbajnok egy videóban mutatta be, hogy mire esett a választása, egész pontosan egy Rimac C_Two autóra:
Belgiumtól újra motorhome-okban laknak a csapatok
https://formula.hu/parc-ferme/26449
A Belga Nagydíjtól visszahozták az egyfajta védjegynek számító motorhome-okat az F1-es paddockba. A magyarázat egyszerű: a csapatoknak és a Pirellinek is olcsóbb a már jól bejáratott épületeket magukkal vinni, mint konkténereket bérelni hétvégéről hétvégére.


Fotók: DPPI, Pirelli.
20 éves az F1 történetének egyik legnagyobb előzése
https://formula.hu/parc-ferme/26451
2000-ben ezen a napon rendezték azt a bizonyos Belga Nagydíjat, amely során Mika Hakkinen úgy ment el Michael Schumacher mellett az egyenesben, hogy kettejük között még a lekörözött Ricardo Zonta is ott volt a pályán:
Gasly virágcsokrot helyezett el Hubert balesetének helyszínén
https://formula.hu/parc-ferme/26450
Egy év után tér vissza a Formula-1 mezőnye Spába, ahol tavaly a Formula-2-esek szombati versenyén életét veszítette Anthoine Hubert. Honfitársa, Pierre Gasly csütörtökön el is látogatott a tragikus baleset helyszínére, ahol egy virágcsokrot helyezett el. Az Hubert-tel szintén szoros kapcsolatot ápoló Charles Leclerc pedig az Instagramon posztolt egy tíz évvel ezelőtti fotót, amelyen ők ketten és Gasly állnak a dobogón.
Megemlékezést tartanak Anthoine Hubert-ről
https://formula.hu/parc-ferme/26448
Kedves gesztussal állít emléket az F1, F2, F3 triója a tavaly versenybalesetben elhunyt Anthoine Hubert-nek. A fiatal francia pilótát a Formula-2 szombati futamán érte utol a végzet, amikor a Raidillon kanyarban elveszítette uralmát az autója felett, a gumifalnak ütközött, majd onnan visszapattanva Juan Manuel Correa elé sodródott, aki nem tudta elkerülni a roncsot.
Erre a hétvégére egy különleges logó kerül a helyszínen versenyző összes formulaautóra, valamint az F2 sprintfutama és az F1 vasárnapi rajtja előtt egyperces néma csenddel emlékeznek a versenyzőre. Emellett a Formula-2 bejelentette, hogy véglegesen visszavonta a pilóta rajtszámát, így a sorozatban senki más nem használhatja a 19-est.

Aki szerint Hamilton nem boldogulna az F1 középmezőnyében, az nézze meg ezt a videót
https://formula.hu/parc-ferme/26447
A Lewis Hamiltonról alkotott kritikák között rendszeresen felbukkan az a vélemény, miszerint ő csak az élmezőnyben tud versenyezni, és elveszne, ha a középmezőny darálójában kellene boldogulnia. Nos, íme egy bizonyíték az ellenkezőjére. A GP2 2006-os törökországi fordulóján a brit olyan felzárkózást mutatott be, amit inkább megnézni kell, mintsem magyarázni. A második körös hibájából fakadóan a 19. helyig esett vissza, ám onnan brilliáns módon egészen a második pozícióig kapaszkodott fel. A következő szezonra nem véletlenül igazolta le a McLaren.
A videó megtekinthető az F1 hivatalos oldalán.

Biztonságosabb lett Spa egyik leggyorsabb kanyarja
https://formula.hu/parc-ferme/26446
A Belga Nagydíjat megelőző napokban módosítottak a Raidillon kanyar bukóterén, ahol az egy évvel ezelőtti Formula-2-es futamon Juan Manuel Correa súlyos, Anthoine Hubert pedig végzetes balesetet szenvedett el. Hubert a futam második körében nekicsapódott a bukótér határán húzódó gumifalnak, ahonnan visszapattanva a nagy sebességgel érkező Correa útjába került. A fiatal pilóta életét már nem tudták megmenteni.
A balesetet kielemezve az FIA változtatást kért a szóban forgó helyszínre, így az eddig részben kétsoros gumifalat a szakasz teljes hosszán négysorossá bővítették, megduplázva ezzel az energiaelnyelő elemek vastagságát. A tragédia óta most először látogat Spába a száguldó cirkusz.

Fotó: DPPI
Hülkenberget Raikkönen helyére? És hova mennek a Ferrari-juniorok?
https://formula.hu/parc-ferme/26439
Legutóbbi podcastadásunkban több témát is érintettünk és alaposan kiveséztük a Williams leépülését, de szóba került az is, hogy mi lesz Nico Hülkenberg, vagy Kimi Raikkönen, esetlge a Ferrari fiataljainak sorsa. Az adás erről szóló része 01:01:02-től hallható.
Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!
Isztambul 2013 óta a visszatérésen dolgozott
https://formula.hu/parc-ferme/26444
Hétévnyi munka gyümölcse ért be a napokban, amikor az F1 bejelentette a Török Nagydíj visszatérését a sorozat versenynaptárába - derült ki az Isztambul Parkot tulajdonló cég vezérigazgatójától. Vural Ak a hivatalos megerősítést követően árult el részleteket az egyezségről és a mögötte húzódó munkáról.
"2013 óta, az Isztambul Park átvétele óta azon dolgoztunk, hogy visszahozzuk az F1-be a világ egyik legkülönlegesebb versenypályáját. Azóta különös gondját viseltük a pályának, és hihetetlenül izgatottak vagyunk amiatt, hogy egy F1-es helyszínt készíthetünk fel" - idézte a motorsportweek.com.
A törökországi létesítmény 2005 és 2011 között rendezett Formula-1-es futamokat, azóta többnyire pályanapokból és egyéb programokból tartotta fenn magát.

Fotó: DPPI
Névadó szponzort és 1-es besorolást kapott Zandvoort
https://formula.hu/parc-ferme/26445
A Holland Nagydíj felújított, ám az F1 által egyelőre fel nem avatott létesítményén szerdán egy sajtóeseményen fontos bejelentést tettek a szervezők: a pálya megkapta az FIA-tól az F1-es futam rendezéséhez szükséges 1-es besorolást, valamint egy új támogatónak köszönhetően nevet változtatott. Zandvoort hivatalosan mától Cm.com Circuit Zandvoort, ám ezt a különböző hivatalos dokumentumokon kívül valószínűleg kevés helyen fogjuk viszont látni.
A létesítményen az idei eltörölt nagydíj ellenére fontos munkák zajlottak. Az FIA útmutatásai alapján elkészült a versenyirányítás és az orvosi központ új épülete, emellett kerítéseket és energiaelnyelő falakat húztak fel a pálya egyes szakaszain. Zandvoort utoljára 1985-ben látta vendégül az F1-et, és idén tavasszal tért volna vissza a sorozat vérkeringésébe.

Klasszikus előzés a közelmúltból: Webber Alonso ellen Spában
https://formula.hu/parc-ferme/26443
Máig emlékezetes, mikor a 2011-es Belga Nagydíjon Mark Webber az Eau Rouge bejáratánál lepte meg Fernando Alonsót, és előzte meg a ferraris spanyolt. Az emlékezetes előzésről minden létező felvételt előbányászott az F1 közösségi médiás csapata. (A videó átkattintás után indul.)
Konteózzunk kicsit: szándékosan züllesztették le a Williamst?
https://formula.hu/parc-ferme/26438
Legutóbbi podcastadásunkban több témát is érintettünk és alaposan kiveséztük a Williams leépülését, illetve eladását - vajon kik züllesztették idáig az istállót?. Az adás erről szóló része 22:09-től hallható.
Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!