DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Marquez és Verstappen is ott volt a Honda ünnepén

Max Verstappen is részt vett Motegiben az úgynevezett Honda Thanks Dayen, vagyis a "Köszönet Napon", ahol összegyűlnek a legnagyobb sztárok, akik a Honda kötelékében versenyeztek, hogy év végén egy hatalmas motorsport-show-val köszönjék meg a japán közönség támogatását. A Red Bull háromszoros világbajnoka mellett jelen volt Marc Marquez is, akinek ez volt egyik utolsó hondás kötelezettsége, mielőtt a Gresini Ducati szerelését ölti magára 2024-től.

A két világbajnok mellett természetesen tiszteletét tette Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda is, emellett pedig egy gokartversenyen is összemérhették tudásukat a versenyzők. Emellett a helyi kedvenc Tsunoda kipróbálhatta a Brabham Honda BT16-ot - amit az 1965-ös és 66-os szezonban használtak -, míg a kétszeres Super Formula bajnok Tomoki Nojiri is megtett pár kört Verstappen 2021-es világbajnok autójával, az RB16B-vel.

Képek és videók az ünnepségről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

A Premával debütál az F3-ban a Mercedes juniorja

Az észt Paul Aron jelenleg a Regionális Formula Európa-bajnokságban versenyez, azonban a Premával közösen bejelentették, hogy az észt pilóta jövőre megkapja a csapat egyik felszabaduló ölését, így tovább folytatódik Aron és a Prema együttműködése. A Mercedes kötelékébe tartozó versenyző már ki is próbálta a csapat F3-as autóját a szezonvégi teszten, amely az elmúlt négy évben háromszor is bajnoki címhez segítette pilótáit, így Paul Aron alighanem szívesen lépne Robert Svarcman, Oscar Piastri, vagy éppen Dennis Hauger örökébe.

Fáj a fülünk: Tsunoda és Gasly karaoke-estet tartottak

A hétvégén rendezik a Japán Nagydíjat, mely az AlphaTauri versenyzőjének, Yuki Tsunodának a hazai futama lesz. A pontversenyben a 17. helyen álló pilóta elvitte egy jó kis karaoke-bulira csapattársát, Pierre Gaslyt. A Japánban már-már hagyománynak számító éneklős szórakozás - mondjuk úgy - nem az ő műfajuk, de talán ezt a videó jobban is szemlélteti.

 

Latifi rossz helyen kanyarodott be, majd az autóra fogta – videó

Furcsa jelenet játszódott le a Japán Nagydíj második edzésén: Nicholas Latifi az utolsó sikánkombinációnál járt, ahol vélhetően elvétette a pálya nyomvonalát és eggyel korábbi aszfaltozott részen fordult be, ahol viszont a korláttal találta szembe magát. A kanadai a csapatrádiózás során arra utalt, hogy „valami furcsa” volt az autójával, de egyébként jól van – a képeket elnézve viszont egyértelműen tűnik, hogy a Williamstől és alighanem az F1-ből is a szezon végén távozó Latifi szimplán elrontotta, hogy hol is kell kanyarodni:

Tíz versenyző is bajnok lehet hétvégén a DTM-ben

Hockenheimben befejeződik a Német Túraautó-bajnokság 2022-es szezonja. Hét forduló és 14 futam telt el az április végi évadkezdet óta, de matematikailag még tízen megnyerhetik a bajnoki címet, mivel két időmérőn és két futamon maximálisan 58 pont szerezhető. A fő esélyes persze a listavezető, Sheldon van der Linde (130 pont), az egyetlen, aki három versenyt nyert a szezon folyamán.

A dél-afrikai 11 pont előnnyel rendelkezik, a mögötte levő négy versenyző viszont sűrűn, öt ponton belül van. Lucas Auer (119 pont) a szezonnyitót megnyerte, azóta pedig ő szerzett legstabilabban pontokat. Szintén egy versenyt nyert az Audit év végén elhagyó René Rast (118 pont), aki negyedik bajnoki címét szerezheti Hockenheimben, a szezon meglepetése, az elsőéves Thomas Preining (116 pont) pedig kétszer is győzött, és az elmúlt két hétvégén ő teljesített legerősebben. Mirko Bortolotti (114 pont) kilóg a sorból, ő nem nyert a szezon során, dobogós helyeivel azonban féltávnál vezette is a bajnokságot, azóta viszont visszaesett kiegyensúlyozottsága. Ráadásul az öt esélyes öt különböző márkát képvisel: Van der Linde a BMW-nek, Auer a Mercedesnek, Rast az Audinak, Preining a Porschénak, Bortolotti pedig a Lamborghininek nyerné meg a bajnoki címet.

Luca Stolz (102 pont) sikeréhez már arra lenne szükség, hogy az említett öt versenyző mindegyike pocsék hétvégét zárjon. Az újonc német egyszer győzött idén, akárcsak a rutinos Nico Müller (93 pont) és szintén elsőéves Dennis Olsen (89 pont). A matematikai esélyesek listájának végén a tavalyi idény két főszereplője szerepel: a bronzérmes Kelvin van der Linde (80 pont) és a 2021-es bajnok Maximilian Götz (74 pont), akik előző évi eredményük ellenére csupán egy-egy alkalommal álltak dobogóra.

A reggeli Formula-1-es program után délután érdemes lesz újra képernyő elé ülni a DTM-szezonzáró kedvéért: szombaton és vasárnap is 13:30-kor rajtol az aktuális futam, amelyet a széria YouTube-csatornáján érdemes követni.

A Red Bull és a Mercedes sem hozott fejlesztést Japánba

Alig-alig találunk új fejlesztést a Suzukába érkező F1-es autókon: komolyabb változtatást gyakorlatilag senki sem eszközölt erre a hétvégére. A Red Bull, a Mercedes, a McLaren, az Alpine és a Haas egyáltalán semmilyen újítást nem jelzett az illetékesek felé, a kötelező, hivatalos bemutatón így összesen öt alakulat szolgált bármivel is.

A Ferrari a padlólemez geometriáján alakított kicsit, állításuk szerint ez az előre eltervezett fejlesztési ütem része és kisebb változtatásról van csak szó. Az AlphaTauri a hátsó szárnyon változtatott és nagyobb leszorítóerőt vár ettől, az Aston Martin a hátsó övszárnyon eszközölt egy apró módosítást, a Williams egy keskenyebb/kisebb motorborító elemet rakott fel, ami a suzukai körülményeknek megfelelő hűtést biztosít az autónak, míg a legnagyobb variálást az Alfa Romeo hozta: ők az első szárnyat és ezzel együtt az orrkúpot is módosították: saját bevallásuk szerint ez jelentősebb fejlesztést és megváltoztathatja az autó aerodinamikai viselkedését, egyensúlyát.

-00122041_216

fotó: dppi

Így törte össze Schumacher az edzés leintése után a Haast – videó

Már véget ért a Japán Nagydíj első szabadedzése, amikor annak legérdekesebb eseménye megtörtént: Mick Schumacher ugyanis a bokszba visszatérő körén szenvedett balesetet és törte össze eléggé rendesen az autóját. A német a rádión egy jelentősebb vízátfolyással magyarázta az incidenst. Íme, videón a történtek:

Kora reggel kezd az F1, íme a pénteki program

Az időeltolódás miatt korán kell kelnie annak, aki F1-et akar nézni: pénteke 5 órakor indul majd az első szabadedzés. Íme a program:

Péntek

5:00-6:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

8:00-9:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

11:15-12:00 DTM, első szabadedzés

11:30-12:15 Superbike, első szabadedzés (Aréna4)

15:05-15:50 DTM, második szabadedzés

16:00-16:45 Superbike, második szabadedzés

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

-00122041_076

 

fotó: dppi

Bottasnak a neonfények, Schumachernek a virágok jutottak eszébe Japánról

A Japán Nagydíjra is különleges festést választott több versenyző. Valtteri Bottas apropója, hogy ez kedvenc pályája. A dizájnt újra barátnője, Tiffany Cromwell tervezte, akárcsak a monzai sisak esetében: japán sajátosságok szerepelnek rajta a metropoliszokra emlékeztető neonfényekkel.

Mick Schumacher, aki először szerepel Suzukában, egy másik japán különlegességet választott: a japáncseresznye virágai kerültek fel a német sisakjára.

Visszatért Suzuka, visszatértek a cuki japán rajongógyerekek

A Formula-1-et elmúlt két évben hiányolni kénytelen japán rajongók köztudottan az autósport legfanatikusabbjai közé tartoznak, akiknek már megjelenésük mindent elmond rajongásuk mértékéről. Ez már a legkisebb kortól igaz: a suzukai paddockban három Alpine-rajongó kisgyereket videóztak le, akik közül ketten a csapat idei overalljába öltöztek be.

A csapat el is viccelődött vele, hogy a 2033-as versenyzőpárost láthatjuk. Azt már mi tennénk hozzá, hogy az istálló akadémiájában amúgy is lett üres hely…

Jól szórakoztak a pilóták a sajtókonferencián

Egy-egy plexifallal választották el egymástól a pilótákat Suzukában a versenyhétvégét megelőző szokásos csütörtöki sajtóeseményen. A második csoportban Max Verstappen, Daniel Ricciardo, George Russell, Guanyu Zhou, és Charles Leclerc voltak jelen, akik elég jól eljátszottak a mellettük lévő eszközökkel. A videó gyakorlatilag magáért beszél.

Újabb szponzorral gazdagodott a Red Bull csapata

Ezúttal az ázsiai piacon működő BINGO nevű céggel kötött partnerséget a Red Bull Racing, mely luxusautók árverezésével, valamint az ehhez kapcsolódó események szervezésével foglalkozik. A céget stílusosan a Japán Nagydíj hétvégéje előtt jelentették be, a logók pedig már felkerültek Max Verstappen és Sergio Perez autóira. „Nagyra értékeljük, hogy Suzukában élnek a leglelkesebb rajongóink, és ez az egyedülálló együttműködés a BINGO-val egy újabb emlékezetes kiegészítője lesz a futamnak, amikor a Formula-1 visszatér Japánba. A BINGO prémium jellege természetes módon illeszkedik az Oracle Red Bull Racinghez, és büszkék vagyunk arra, hogy a nevük szerepelhet az autójukon a várva várt suzukai versenyen” – idézte az istálló közleménye a csapatfőnök, Christian Horner szavait. Az energiaitalosok részéről nem ez volt az egyetlen komolyabb bejelentés a héten. Nemrégiben azt is megerősíteték, hogy versenygépeikre, beleértve az AlphaTaurit is, újra felkerülnek a Honda márkajelzései. 

 

 

A három legkeményebb keveréket hozta el Suzukába a Pirelli

Az C1, C2 és a C3 jelzésű gumikat használhatják a csapatok a 2019 után visszatérő Japán Nagydíj során, a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola pedig elárult néhány fontos dolgot erről a pályáról a gumibeszállító hivatalos előzetesében. „Az egyedülálló nyolcasra emlékeztető pályán, nagyjából egyenlő számú bal és jobb kanyar van, ami azt jelenti, hogy a követelményei egészen kiegyensúlyozottak. A gumikon keresztül érkező tartós energiaterhelés az egyik legmagasabb, amit egész évben regisztrálunk, és az elrendezés miatt a gumik nagyfokú igénybevételnek vannak kitéve, így a kínálatunk három legkeményebb keverékét hozzuk. Mivel az autók legújabb generációja nehezebb, mint korábban, és a teljesítmény határait folyamatosan feszegetik, ez a kihívás most nagyobb, mint valaha” – mondta a szakember. A pilótáknak egyébként a pálya kihívásai mellett vélhetőleg az időjárással is meg kell majd küzdeniük, hiszen a futam napjára az előző fordulóhoz hasonlóan ismét esőt jósolnak.

Phillip Islanden már visszatérne a Suzuki világbajnoka

Joan Mir még az augusztusi Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat, amely során megsérült a bokája. Bár a spanyol már Aragonban megkísérelte a visszatérést, a fájdalmai miatt végül inkább visszalépett az edzések után. A Suzuki most viszont arról számolt be, hogy egy minapi orvosi vizsgálat alapján kellő mértékben javult az idegek és az izmok állapota Mir lábában, így a tervek szerint a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjon már rajthoz állhat. A 2020-as MotoGP-világbajnok a jövő héten még a Phillip Island-i pálya orvosainak vizsgálatán is át fog esni, mielőtt mindez biztossá válik, de a jelek szerint tehát a fiatal motoros elindulhat a Suzuki utolsó három nagydíján, mielőtt kiszállnak a királykategóriából (Mir 2023-ban a Repsol Hondánál folytatja Marc Marquez oldalán).

mir-suzuki

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Horner szerint kár lenne elveszíteni a W Series-t

Néhány napja derült ki, hogy az idén már harmadik idényét futó női formulaautós bajnokság komoly anyagi gondokkal küzd, így még akár az idei szezon befejezése, és a pénzdíjak kifizetése is problémákba ütközhet. Mindezt a sorozat vezérigazgatója is megerősítette, nemrégiben pedig a Red Bull F1-es csapatának főnöke, Christian Horner is elmondta véleményét erről a helyzetről. „Hatalmas szégyen lenne, ha elveszítenénk a W Series-t. Szerintem nagyszerű dolog, hogy a lányok versenyezhettek, és ez egy olyan bajnokság volt, ami a nőkhöz szólt. Óriási csalódás lenne, ha eltűnne. Remélem nem így lesz, mert véleményem szerint nagy érdeklődés mutatkozik a sokszínűség iránt, nem csak az F1-ben, hanem az egész autósportban is, a széria pedig nagyon pozitívan támogatja ezt” – idézte Horner szavait a Racefans.

Webber: Abu Dhabi ismét felütötte a fejét

Az Abu-Dhabi Nagydíj utáni események jutottak Mark Webber eszébe a költségvetési limit miatt kialakult vitát illetően. Mint az ismert, a hírek szerint két csapat, a Red Bull és az Aston Martin is szabálytalanul járhatott el ezzel kapcsolatban az előző esztendőben, emiatt pedig a csapatfőnökök, legfőképpen Christian Horner és Toto Wolff között jelentős szócsata alakult ki az elmúlt napokban. A korábbi F1-es pilóta a Channel 4 adásában mondta el erről véleményét. „Abu Dhabi ismét felütötte a fejét. Horner úr nem boldog, mivel ez egy nagyon jelentős ügy, ami kihat a tavalyi évre, az ideire, de valószínűleg még 2023-ra is, mert az autókat az alapján tervezik majd, hogy mekkora volt az előző költségvetésük” – mondta Webber.

Leclerc pole-pozícióinak több mint felét a Red Bull váltotta győzelemre

Borzalmas pole/győzelem aránnyal rendelkezik Charles Leclerc a Formula-1-ben: eddig 18 alkalommal szerzett rajtelsőséget, ám ebből csak négyszer kerekedett ki futamgyőzelem (miközben hátrébbról csak egyszer, az idei Osztrák Nagydíjon tudott diadalmaskodni, amikor a második helyről startolva vadászta le Max Verstappent). Viszont érdekesség, hogy a maradék 14 futamból összesen tízet nyert meg a Red Bull valamelyik versenyzője!

Verstappen vezeti a rangsort, aki összesen hétszer győzött olyan versenyen, amelyiken Leclerc indult az élről: 2019-ben Spielbergben, tavaly Monacóban (bár ott a ferraris végül nem tudott rajthoz állni, de övé lett volna az első rajtkocka), valamint idén Miamiban, Barcelonában, Bakuban, Le Castellet-ben és Monzában. Sergio Perez pedig három ilyen sikert tud felmutatni a 2021-es Azerbajdzsáni, valamint az idei Monacói és Szingapúri Nagydíjakkal (azaz a mexikói a győzelmeinek háromnegyedét úgy aratta, hogy Leclerc-é volt a pole). Rajtuk kívül egyébként Lewis Hamilton háromszor és Sebastian Vettel egyszer szerzett győzelmet a monacói első rajthelye kíséretében.

szing-2022-start-leclerc-pole-dppi

fotó: DPPI

Így nyert Bottas a legutóbbi Japán Nagydíjon

A szingapúri helyszínhez hasonlóan Suzuka is 2019-et követően tér vissza az F1-es versenynaptárba. A koronavírus-pandémia miatti kényszerszünet előtt Sebastian Vettel szerezte meg a pole-pozíciót Japánban, azonban hiábavaló volt az első sor kisajátítása az olaszoktól, a győzelem így is a Mercedesé lett, ahogyan zsinórban a hatodik konstruktőri vb-cím is. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Aki még ehhez hasonló tartalmakra kíváncsi, annak érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű Facebook-csoportunkhoz.  

 

Az eddig utolsó F1-es pole Japánban: Vettel és a Ferrari

2019-ben rendeztek utoljára Japán Nagydíjat, akkor Sebastian Vettel futotta a leggyorsabb kört az időmérőn a Ferrarival. A belsőkamerás felvétel ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető - hangolódjunk ezzel az előttünk álló hétvégére:

pole_1

Valószínűleg a Japán Nagydíjat sem ússza meg eső nélkül az F1-es mezőny

A hétvégén három év után újra Suzukában fog versenyezni a Formula-1, az előrejelzések szerint viszont az időjárás nem biztos, hogy kegyes lesz a csapatokhoz és a versenyzőkhöz. Pénteken ugyanis minden jel szerint esőben kerülhet sor mindkét szabadedzésre – ami azért is lehet kellemetlen, mert épp a Japán Nagydíj második tréningje lenne az egyik, amelyen a Pirelli a 2023-as gumikat tesztelné a gyakorlás fél órával való meghosszabbítása mellett.

Szombaton az előrejelzések szerint napos idő várható Suzukában, vasárnapra azonban megint jósolnak záporokat a környékre: egyelőre még nem kérdőjeles, hogy a csapadék mikor érkezik meg a pálya környékére, de 70 százalék körüli eséllyel mondják azt a meteorológusok, hogy legalább részben vizes aszfalton zajlik majd a futam.

eso-f1

fotó: DPPI

Akkor és most: Verstappen több mint húsz év után ült vissza ugyanabba a Hondába

„Rendkívül különleges pillanat volt visszaülnöm ma abba az autóba, amelyikbe kisfiúként is beülhettem, amikor apám a Hondánál vezetett – főleg, ha ráeszmélünk az utóbbi néhány évben közösen elért sikerekre” – írta néhány fotó kíséretében a címvédés bebiztosítására készülő Max Verstappen. A képeken az látható, hogy a Red Bull pilótája még egészen kisfiúként, valamint most beül ugyanabba az autóba a Honda jóvoltából, amely gyártó részére az apja, Jos 1999-ben tesztpilótaként dolgozott.