DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 20. csütörtök

Csökkenthetik Perez F1-es fizetését? Marko reagált

Mint arról mi is beszámoltunk néhány napja, felröppentek olyan sajtóértesülések, miszerint van egy záradék Sergio Perez szerződésében, amely lehetővé teszi a fizetése csökkentését, amennyiben 125 pontnál nagyobbra hízik a hátránya a csapattárs Max Verstappennel szemben az összetettben. Márpedig a nyári szünetre fordulva most épp ennyi a különbség a két Red Bull-os között – az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko azonban kitalációnak nevezte a híreszteléseket:

„Nem tudom, ez már megint honnan jött. Teljes mértékben légből kapott az egész. A szerződéseket pontosan szabályozzuk, nem lesz fizetéscsökkentés. Csak újra és újra ugyanazt tudom elmondani: mindkét pilótánk az élen van a versenyzői világbajnokságban és vezetjük a csapatértékelést is” – nyilatkozta az F1-Insidernek Marko, hozzátéve: „Max a saját ligájában versenyez, éppen ezért nincs okunk Perezt érintő lépéseken gondolkodnunk. Továbbra is szerződése van a Red Bull Racinggel 2024-re.”

f1-perez-marko-redbull

Vowles: Nem mázli volt, Sainz megérdemelte a bakui dobogót

Carlos Sainz Azerbajdzsánban elért harmadik helye nemcsak a Williams számára jelentett mérföldkövet, hanem James Vowles számára is, aki csapatfőnöki pályafutása első dobogóját ünnepelhette. A Williams 2021 óta nem végzett a top háromban, Sainz pedig korábban mindössze 16 pontot gyűjtött az idényben, miközben csapattársa, Alexander Albon már 70-nél járt.

„A szezon eleje óta vágytam arra, hogy Carlos egy ilyen nagyszerű eredményt érjen el” – mondta Vowles a kiugró eredmény kapcsán. „Látszott, hogy benne van a lehetőség, de valamiért sosem jött össze. Az ilyen eredmények hihetetlenül sokat adnak egy versenyző önbizalmának és lendületének. Pontosan ezt akartam neki.”

vowles-sainz-baku

Vasárnapig Sainz legjobb idei helyezése egy nyolcadik hely volt, bakui produkciója viszont nemcsak ezt múlta felül, hanem meg is erősítette a spanyol számára, hogy jó döntést hozott, amikor Grove-ba szerződött. „Szüksége volt erre, és nekünk is csapatként. Megmutattuk a világnak, hol tartunk, és milyen utat járunk be közösen. Carlos számára ez alapvetően igazolása annak a döntésnek, amit egy éve meghozott.”

Vowles külön kiemelte: „Carlos megdolgozott ezért. Ez nem a szerencsén múlt, egész hétvégén fantasztikusan vezetett.”

Fotó: Williams

Formula1.5 – Sainz előrelépett, dupla RB-dobogó

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Carlos Sainz a pole-ból szerezte meg idei második futamgyőzelmét, amivel három versenyzőt is átugrott a tabellán, köztük azt a Nico Hülkenberget, akinek mélyrepülése odáig vezetett, hogy Oliver Bearman is visszazárkózott rá a tabellán.

sainz-baku-2

Mindez azért történt, mert Belgium óta a németnél csak az Alpine két versenyzője szerzett kevesebb pontot, miközben csapattársa, Bortoleto közel annyit húzott be, mint a bajnoki címre törő Isack Hadjar. Ő most kikapott csapattársától, de továbbra is űzi hajtja Albont a tabella élén, ám a különbség érdemben csak nem akar változni.

pf-bliga-17

Kigyulladt Hamilton öccsének autója a BTCC-ben, véget érhet a szezonja (videó!)

Drámai módon ért véget Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton számára a Brit Túraautó Bajnokság múlt hétvégi, silverstone-i fordulója. Autója ugyanis az első futamon kigyulladt, és bár az ifjabb Hamilton sértetlenül kiszállt a versenygépből, a masina annyira megrongálódott, hogy a hétvége további részében már nem tudott vele rajthoz állni. Sőt, mint Nicolas Hamilton alábbi Instagram-posztjából is kiderül, az is kérdéses egyelőre, hogy a BTCC Brands Hatch-i évadzáróján el tud-e indulni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nicolas Hamilton (@nicolashamilton) által megosztott bejegyzés

Így állnak az F1-es büntetőpontok Baku után

Az F1-es pilóták számára nemcsak a világbajnoki pontok számítanak, hiszen működik egy büntetőpont-rendszer is, amit bizonyos szabályszegések után visznek tovább magukkal a pilóták. Miután 12 pont begyűjtését követően egyfutamos eltiltás jár, nagyon oda kell figyelnie néhány versenyzőnek, különösen a lista élére álló Oliver Bearmennek és a vb-csatába talán visszaszálló Max Verstappennek.


Fotó: Red Bull Content Pool

 

Fontos tudnivaló, hogy a büntetőpontok nem gyűlnek a végtelenségig: egy év után elévülnek, így nem olyan könnyű összeszedni egy egy futamra szóló eltiltást.Mutatjuk, hogyan állnak most, az Azerbajdzsáni Nagydíj után a pilóták!

VersenyzőBüntetőpontokKövetkező pont elévüléseElévülő pontok száma
Oliver Bearman 10 2025. november 2. 2
Max Verstappen 9 2025. október 27. 2
Liam Lawson 6 2025. december 1. 2
Oscar Piastri 6 2025. november 2. 2
Lance Stroll 5 2025. december 1. 2
Yuki Tsunoda 5 2026. június 14. 5
Kimi Antonelli 4 2026. június 29. 4
Franco Colapinto 3 2025. október 27. 3
Lando Norris 3 2025. december 1. 3
Alex Albon 2 2025. december 1. 2
Carlos Sainz 2 2026. április 13. 2
Pierre Gasly 2 2026. augusztus 3. 2
Lewis Hamilton 2 2026. augusztus 31. 2
Charles Leclerc 1 2026. augusztus 3. 1
George Russell 1 2025. december 1. 1
Esteban Ocon 1 2026. szeptember 7. 1

Wolff meglepte a Williams csapatfőnökét Sainz dobogója után

Carlos Sainz harmadik helyezésével a 2021-es Belga Nagydíj után állhatott fel ismét egy Williams-versenyző F1-es dobogóra, ráadásul ez csapatfőnökük, James Vowles számára az első alkalom volt, hogy dobogóra vezette a grove-i istállót. A Mercedestől 2023 elején érkező 46 éves szakember kezei alatt folyamatosan fejlődik a nemrég még pontokat is csak ritkán szerző istálló, ma pedig már a konstruktőri tabella ötödik helyén állnak.

Vowles 13 évet töltött a Mercedesnél, mielőtt a Williams elcsábította volna, de a barátság közte és Toto Wolff között megmaradt, aki egy kisebb ajándékcsomaggal lepte meg régi barátját, és az alábbi üzenettel: „Szerencsés gazember! Gratulálok az első dobogódhoz csapatfőnökként!”

 

Carlos Sainz vitte haza Leclerc-t a bakui verseny után

Kalandos úton keveredett haza Charles Leclerc és Carlos Sainz Bakuból Monacóba, miután az egykori csapattársak repülőgépe nem tudott leszállni Franciaországban egy vihar miatt, így fogták magukat, kibéreltek egy kisbuszt, és közösen hazautaztak. Az esetről Lecerc osztott meg egy rövid videót a közösségi médiában.

„Szóval egy nagyon nehéz bakui hétvége után azt hittem, ennél rosszabb már nem lehet” – kezdte a Ferrari pilótája.

A monacói sztár ezután megfordította a kamerát, hogy megmutassa az utat és a sofőr oldalát, ahol Carlos Sainz oldalról tűnt fel a képen.

„Carlos, hol vagyunk?” – kérdezte Leclerc.

„Olaszország közepén” – válaszolta Sainz.

Amikor Leclerc megkérdezte, miért, Sainz elárulta: „Eltérítettek minket egy vihar miatt, nem tudtunk Nizzában landolni. Így Olaszország közepén szálltunk le, béreltünk egy furgont, és most úton vagyunk Monaco felé. Kétórás út, de másfél óra alatt lehozzuk.”

 

Erre Leclerc felkiáltott, hogy „Ne!”, mire Sainz kissé bűnbánóan hozzátette: „Nem, nem, soha.”

 

Amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…

Véget ért az F1 történetének második leghosszabb célba érési sorozata, Oscar Piastri 44 nagydíj után, azaz a 2023-as austini futam óta először nem látta meg a kockás zászlót. Hogy kontextusba helyezzük, nézzük, mi volt a helyzet az F1-ben akkor, amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…

…két héttel korábban életében először megnyert egy sprintet.

…Lando Norrisnak még nem volt futamgyőzelme.

…Fernando Alonso hét dobogónál járt a szezonban.

…az Aston Martint aznap előzte meg a McLaren a konstruktőri bajnokságban.

…Max Verstappen a szezon 18. versenyén 15. győzelmét aratta.

…Nyck de Vries három hónappal korábban veszítette el az állását.

…az őt elküldő csapatot AlphaTaurinak hívták.

…az Alpine csapatfőnöke Bruno Famin volt.

…az újonc Logan Sargeant aznap megszerezte karrierje egyetlen pontját.

…Andrea Kimi Antonelli a Formula Regional európai sorozatában versenyzett.

piastri-mclaren-2

Wolff: Kérdéses volt, Russell tud-e indulni Bakuban

George Russell második helyen végzett az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, amivel a Mercedes brit pilótája igazi hőstettet hajtott végre, hiszen betegen, legyengülten teljesítette a versenyhétvégét. Csapatfőnöke, Toto Wolff szerint Russell részvétele egyáltalán nem volt biztos, sőt, a csapat már tartalékpilótájuk, Valtteri Bottas beugrására is készült.

„Nagyon rosszul volt. Pénteken reggel konkrétan kérdéses volt, hogy egyáltalán tud-e majd vezetni” – mondta Wolff a Sky Sportsnak. „Ő maga is azt mondta, hogy nem vagyok benne biztos, hogy meg tudom csinálni. Aztán valahogy összeszedte magát, de éjszaka minden egyes nap rosszabbul lett.”

A 27 éves versenyző vasárnapig a sajtóval sem beszélt, és még a pénteki versenyzői eligazításon sem jelent meg – utóbbi alól orvosi engedéllyel kapott felmentést. Végül vasárnapra össze tudta szedni magát, és nagyszerű teljesítménnyel megszerezte a második pozíciót Max Verstappen mögött. „Már az is hatalmas dolog, hogy egyáltalán autóba ült, de az, hogy ilyen teljesítményt nyújtott, egészen elképesztő” – méltatta pilótáját Wolff.

russell-baku-3

Bajnokavatás elnapolva: így védhet címet Szingapúrban a McLaren

Bár Norris nem érzi úgy, hogy bármilyen lehetőséget elszalasztottak volna Baku utcáin a hétvégén, egy dolog azért biztos: hiába volt esélyük már ezen a versenyhétvégén bebiztosítani a konstruktőri elsőséget, ezt bizony elszalasztották. Legközelebb két hét múlva, Szingapúrban szerezhetik meg a 2025-ös világbajnoki címet a wokingiak. Lássuk, mire van ehhez szükségük.

A McLaren 623 ponttal vezeti a konstruktőri világbajnokságot, míg a Mercedes 290, a Ferrari pedig 286 pontot gyűjtött eddig. A szezonból a szingapúri versenyhétvége után már csak hat marad, amelyek között három sprinthétvége is szerepel, így egy csapat legfeljebb 303 pontot szerezhet még. Fontos megjegyezni, hogy mivel a futamgyőzelmek számában már senki sem érheti utol a McLarent, így pontegyenlőség esetén is megvédenék címüket a wokingiak.

A McLaren előnye a Mercedeshez képest 333, a Ferrarihoz képest 337 pont, ezért ha Szingapúr után legalább 303 pontot meg tudnak őrizni ebből az előnyből, matematikailag is bebiztosítják a konstruktőri világbajnoki címet. Így ha a McLaren a szingapúri hétvégén legfeljebb 30 pontot veszít a Mercedeshez, és legfeljebb 34-et a Ferrarihoz képest, akkor hat versenyhétvégével a szezon vége előtt világbajnokként ünnepelhet.

Kiss Norbert hetedszer Európa-bajnok, minden idők legeredményesebbje lett a Kamion-Eb-n!

A Le Mans-i harmadik futamon aratott győzelmével már több mint egy teljes fordulóval a szezon vége előtt bebiztosította zsinórban ötödik, összességében pedig hetedik Európa-bajnoki címét Kiss Norbert, aki ezzel a kamionos Eb történetének legeredményesebb versenyzőjévé avanzsált, maga mögött hagyva a hatszoros bajnok Jochen Hahnt.

Kiss újabb címvédéséhez a szezon első pillanatától nem fért kétség, Misanóban kapásból mind a négy versenyt behúzta, majd tarolt a Slovakia Ringen is. Összesen 17 győzelmet aratott a maival együtt a Révész Racing pilótája – konkrétan az összes normál rajtrácsos futamot megnyerte eddig 2025-ben–, ezzel pedig a jaramai évadfinálé eredményeitől függetlenül bebiztosította az összetettbeli elsőségét, épp az örökrangsorban ezzel lehagyott Hahn előtt kiépítve a behozhatatlan pontelőnyt.

kiss-norbert-kamion

Fotó: Kiss Norbi Facebook

Kovács Bálinték kategóriagyőzelmet és abszolút dobogót szereztek a 24 órás Bol d’Oron!

Óriási magyar siker született a motoros endurance-vb idényzáróján, a legendás Bol d’Oron: a Kovács Bálintot is a soraiban tudó Tecmas BMW összesítésben a harmadik, a Superstock kategóriában pedig az első helyen ért célba! Bár a tavaly alapított magyar alakulat, a HERT by Moto-Jungle anyagi nehézségek miatt nem tudott rajthoz állni a 24 órás viadalon, három versenyzőjük is ott volt a mezőnyben.

Közülük Kovács szerepelt a legjobban: már az éjszakától fogva vezették a kategóriájukat, s bár két és fél órával a leintés előtt műszaki gondjai adódtak a #9-es egységnek és így visszacsúszott, Bálinték visszakapaszkodtak az első helyre a géposztályban. És mivel előttük két EWC kategóriás BMW is megadta magát a fináléban, ez összesítésben pedig a harmadik helyet, azaz dobogót jelentett a csapat számára! Magyar kategóriagyőzelmet legutóbb 1956-ban láthattunk ezen a viadalon, akkor Kurucz György és Reisz János nyert egy 250 köbcentis Pannóniával.

A másik két magyar szereplő közül Számadó Mátéék egysége, a #14-es Maco Racing Yamaha a 14. helyen látta meg a kockás zászlót, ez az EWC kategóriában a hatodik pozíciót jelentette számukra. Görbe Somáék (#36-os 3art Best of Bike Yamaha) viszont már az éjszaka folyamán kiállni kényszerültek, miután egy bukást követően megsérült a hűtőjük.

Ami pedig az élmezőnyt illeti: a győzelmet az #1-es Yoshimura SERT Motul Suzuki (Gregg Black, Etienne Masson, Dan Linfoot) zsebelte be, a világbajnoki cím pedig a #37-es gyári BMW utolsó órás drámája – a második helyről füstölt el a technika – után a pozíciót megöröklő YART Yamaháé (Karel Hanika, Marvin Fritz, Jason O’Halloran) lett, egyetlen ponttal a Suzuki előtt.

kovacs-balint-boldor

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ocont kizárták az időmérőről a Haas elhajló szárnya miatt

Esteban Ocont technikai szabályszegés miatt kizárták az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzéséről.

Miután a 18. helyet szerezte meg, Ocon autója a FIA műszaki csapata által végzett rutin parc ferme teszteknek volt alávetve, de kiderült, hogy hátsó szárnyának fő síkja a műszaki szabályzat 3.15.17. cikke szerint megengedett 0,5 mm-nél nagyobb mértékben elhajolt. 

Ocon és a Haas helyi idő szerint 19:45-kor megjelentek a versenybírók előtt, ahol a várt kizárást szabták ki rájuk. 

Ez azt jelenti, hogy Pierre Gasly és Alex Albon a kizárás után a 18., illetve a 19. helyre kerültek. 

G1SIb8nXEAAlyCI

Antonelli és Hülkenberg megúszta a büntetést, Ocon valószínűleg nem fogja

Nico Hülkenberget még a kvalifikáció előtt hívatta be magához az FIA felügyelő bizottsága, miután a német a harmadik szabadedzés végén előzött meg több autót is sárga jelzés alatt, azonban végül nem meszelték el a Stake versenyzőjet. Kimi Antonelli egy megrovásban részesült, miután egy, a közvetítésben is visszajátszott, meglehetősen furcsa eset történt vele az időmérőn. Az olasz versenyző előtt nem volt sárga jelzés a pálya széli paneleken, azonban egy pillanatra bevillant a kormányán a sárga LED, ami szinte azonnal el is tűnt. Antonelli eközben többeket is megelőzött, mikor a versenymérnöke rászólt, hogy inkább szakítsa meg a körét, mert lehet, hogy egy pillanatra egész pályás sárga zászlós jelzés volt érvényben, de a valóságban végül nem ez volt a helyzet.

Nem fogja azonban valószínűleg ennyivel megúszni Esteban Ocon, aki azért került bajba a kvalifikáció után, mert a hátsó szárnya a megengedett 0,5 mm-nél jobban elhajlott. Ezt az ügyet Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja máris a versenybírák elé terjesztette. Amint megjön az ítélet, azonnal beszámolunk róla. Sokkal rosszabb helyzetbe egyébként nem kerülne Ocon, aki csak a 18. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.


Fotó: Haas

„2026 lehet az utolsó évem, ha…” – Alonso

Közeledik az F1-es visszavonulás Fernando Alonso számára, ezt maga a 44 éves pilóta ismerte be, de sokban függhet ennek időzítése attól, hogy mennyire lesz versenyképes jövőre az Aston Martin. A silverstone-i alakulat sokat vár az új szabályrendszerrel induló új érától, hiszen immár Adrian Newey vezeti a technikai stábot, vadonatúj az infrastruktúrájuk, valamint a Honda gyári partnerei lesznek 2026-tól.

Nem véletlenül írt alá legalább 2026 végéig Alonso, aki az új szabályrendszert érzi az utolsó esélyének arra, hogy megszerezze a hőn áhított harmadik Formula-1-es vb-címét vagy legalább pár győzelmet – és a spanyol AS-nek adott interjúban elismerte, hogy ha már jövőre ütőképes autót adnak alá, akkor az jelentheti a zárást számára, míg ha gyengébben kezdenek, akkor még maradhat, hogy szépen fejezhesse be az F1-es karrierjét:

„Attól függ, hogyan érzem magam jövőre, hogyan érzem magam fizikailag és mentálisan. De nem tudom, nincs még világos elképzelésem most. Ha az autó jól megy, jó esély van rá, hogy az lesz az utolsó évem. Igen, tudom, hogy jobb esélyem van jól teljesíteni 2027-ben és 2028-ban, amikor már stabilitás lesz a csoportunkban Adrian Newey-val és a többiekkel. Talán jól teljesítenek az első évben, de a második-harmadikra garantáltan jól fognak. De magamnak kell ezt átgondolnom. Ha az autó rosszul megy, van esély rá, hogy maradok még egy évet, hogy pozitívan fejezhessem be. Ha az autó jó lesz, akkor talán 2026 lesz az utolsó évem.”

f1-alonso-aston

„Egyelőre működik” – áttörést ért el Tsunoda a versenytempóval?

Bizakodva értékelte a versenytempóját a pénteki szabadedzések után az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon Yuki Tsunoda. A japán elődjeihez hasonlóan rendszerint jelentős hátrányban van Red Bull-os csapattársával, Max Verstappennel szemben, ugyanakkor például Sergio Perezzel ellentétben neki nem elsősorban az időmérős, hanem a futamokon nyújtott teljesítményével van a legnagyobb problémája. A japán azonban a pénteki tréningek után úgy érzi, áttörést érhettek el:

„Jó volt. Mármint egy körön nyilván van még tér arra, hogy mindent összerakjunk. De kipróbáltam valamit, és az jó: tapasztaltunk valamit a második szabadedzés során, de főként a hosszú etapokra koncentráltunk, és sokkal jobbnak tűnik. Még soha nem láttam ilyesmit eddig idén a versenyetapban. Egyelőre működik. Egyelőre van értelme ennek a hosszú etapok során” – értékelt Tsunoda.

A The Race adatai alapján egyébként valóban erősebb volt a megszokottnál Tsunoda hosszú etapja: Verstappenétől ugyan elmaradt, de Oscar Piastri szintje és a Mercedesek előtt mozgott. Mindez pedig rendkívül fontos lehet a japán jövője szempontjából, hiszen a Red Bull bő egy hónap múlva tervez dönteni a Red Bull második üléséről, amelyre jelenleg inkább a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar tűnik befutónak, nem pedig ő.

f1-tsunoda-redbull-baku-day1

Megrovással megúszta Piastri a sárga zászlós incidenst

Enyhítő körülmények miatt megrovásban részesítették csupán a bakui F1-es felügyelők Oscar Piastrit, aki nem lassított le eléggé sárga zászló hatálya alatt a pénteki második szabadedzésen. A stewardok indoklásából kiderül, hogy Piastri épp elhaladt az 1-es és 2-es LED-panelek mellett, amikor a sárga jelzés megjelent, ám eközben a 3-as panelen már zöld jelzést láthatott a McLaren pilótája, a versenyzőket pedig arra utasították előzetesen, hogy ilyen esetekben, amikor zöldet látnak, a sárga zászló hatályának megfelelően járjanak el addig a pontig (elvégre a zöld fény arra utal, hogy az addig tartó szakaszon viszont sárga van érvényben). A sárga zászlót azonban „kevesebb mint egy másodperccel azt követően” visszavonták, hogy a zöld panel láthatóvá vált az ausztrál számára. Mindezeket az enyhítő körülményeket figyelembe véve kapott megrovást Piastri, amely egyébként az első számára ebben a szezonban.

f1-mclaren-baku-day1-piastri

Így lehet világbajnok a McLaren Bakuban

Bár egy korábbi cikkünkben már írtunk róla, de mivel már megkezdődött az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéje, jobb felfrissíteni az emlékezeteket. A McLaren eddig soha nem látott bravúrt hajthat végre, ugyanis már hét versenyhétvégével a bajnokság vége előtt bebiztosíthatnák a világbajnoki címet, amivel a Red Bull 2023-as rekordját adnák át a múltnak, akik hat futammal a vége előtt biztosították be év végi elsőségüket.


Fotó: McLaren

A McLaren jelenleg 337 ponttal vezet a Ferrari, 357-tel a Mercedes és 378-cal a Red Bull előtt, miközben a hétvégi Azerbajdzsányi Nagydíjat követően a sprintekkel együtt is csak 346 egység szerezhető. Vagyis a McLaren világbajnok lesz ezen a hétvégén, ha legalább 9 ponttal többet szerez, mint a Ferrari, és nem szerez 12-vel kevesebbet, mint a Mercedes, vagy 33-mal kevesebbet, mint a Red Bull.

Ennek a kritériumnak idén eddig csak egyetlen alkalommal nem feleltek meg a wokingiak egyébként, még Kanadában, ahol Norris felöklelte Piastrit. Minden más hétvégén tudták hozni azt a pontszámot, amivel Bakuban bebiztosíthatnák a vb-címüket, így jó esélye van a McLarennek arra, hogy a hétvégén 10. alkalommal koronázzák őket az F1 királyaivá, amivel egyedüli másodiknak lépnének előre a 16 vb-címmel büszkélkedő Ferrari mögé az örökranglistán.

Verstappen jövőre indulhat a Nürburgring 24-en – Le Mans viszont nincs tervben

Monzai győzelme után Max Verstappen Németországba utazott, hogy teljesítse a Nürburgringi 24 órás verseny engedélyéhez szükséges feltételeket. A holland pilóta egy 240 lóerős Porsche 718 Cayman GT4 CS-t vezetett a Lionspeed GP színeiben az NLS-sorozat szombati futamán, ahol változékony körülmények között kellett teljesítenie 14 versenykört és egy elméleti vizsgát. Bár az egyik autó a kvalifikáción elszenvedett sérülés miatt nem állt rendelkezésre, Verstappen így is teljesítette az előírt köröket, és az illetékesek jóváhagyták a teljesítményét – ezzel megkapta a hivatalos engedélyt a részvételhez.

Helmut Marko a Sport.de-nek nyilatkozva megerősítette: a Red Bull nem gördít akadályt Verstappen elé, ha a 2026-os versenyen indulni akar. „Szerintem fantasztikus, hogy egy Formula–1-es pilóta, akinek a versenyek mellett rengeteg kötelezettsége van, szimulátor, marketing, PR, ilyen lelkesedéssel vesz részt egy ilyen projektben” – mondta Marko, kiemelve a német engedélyezési eljárást is: „Ez a német rendszer, hogy egy négyszeres világbajnoknak egy 240 lóerős Porschéval kell bizonyítania, hogy képes körbemenni a Nordschleifén, egészen egyedi.”

Marko azt is leszögezte: más hosszútávú események, például Le Mans, jelenleg nem szerepelnek a tervben. „Le Mans nincs a programban. A sebességkülönbség még nagyobb a különböző kategóriák között. Egyelőre a hosszútávú versenyzés csak a Nürburgringre korlátozódik.”

verstappen-nordschleife

A hétvégi finálé után megszűnik a ralikrossz-vb

A hétvégi szezonzáró futammal véget ér a ralikrossz-világbajnokság története: az FIA bejelentette, hogy a sorozat 2026-tól ismét csak európai státuszt kap. A döntés egy átfogó reform része, amelynek célja a nézői elköteleződés növelése, ugyanakkor egy korszak lezárását is jelenti.

A 2014 óta világbajnoki rangot viselő sorozat az elmúlt években elektromos hajtásláncra váltott, ám ez sok nehézséget okozott. Új gyári csapat alig érkezett, a legnagyobb figyelmet pedig a 2023-as lydden hilli futamon történt tűzeset kapta, amikor a Special ONE Racing két Lancia Delta Evo-E RX versenygépe semmisült meg. A szezon hátralévő részét a mezőny RX2e autókkal teljesítette, majd a következő évtől opcionális volt az elektromos hajtás használata.

Az FIA most úgy döntött, visszatér a gyökerekhez: a ralikrossz csúcskategóriája újra Európa-bajnokságként fut majd, hatfordulós naptárral, a kontinens ikonikus helyszíneire koncentrálva. A világbajnoki státusztól búcsúzó sorozatnak ugyanakkor marad globális eleme: egy külön világkupa futamot is terveznek, Európán kívüli helyszínen.

Az idei szezonzáró jól mutatja a sorozat válságát: a többszörös csapatbajnok Hansen Motorsport pénzügyi okokból visszalépett, így mindössze négy állandó WRX-pilóta rajtol Isztambulban, a mezőnyt az európai sorozat tagjai egészítik ki…

wrx

Hamilton eladta az összes autóját – de egy Ferrarira még benevezne

Lerántotta a leplet Bakuban egy érdekes fejleményről Lewis Hamilton: nevezetesen arról, hogy megvált a sportautó-kollekciójától. Korábban a hétszeres F1-es világbajnok számos autóval rendelkezett, kezdve Mercedesektől több LaFerrarin át egy igen ritka Pagani Zondáig. Ám mostanra ez a kollekció már a múlté – igaz, egy legendás Ferrarira még azért benevezne a Scuderia pilótája.

Minderre akkor derült fény, amikor arról kérdezték a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján, hogy érdekelné-e egy Ferrari F80-as megvásárlása, ami az olasz márka egyik legújabb szuperautója: „Nincsenek már autóim. Nincs már egy autóm sem, megszabadultam az összestől. Manapság sokkal inkább érdekel a művészet. Ha lesz majd egy autóm, az az F40-es lenne. De az is egy szép műalkotás.”

hamilton-ferrari