DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

Hírek, információk, beszámolók, érdekességek: csatlakozz a Formula.hu ralis csoportjához!

Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Erre a linkre, vagy a képre kattintva csatlakozzatok a Formula.hu új ralis Facebook-csoportjához!

xgkuhiouwcvqshu9vkd4_lg

fotó: Béres Gábor

Az ifjú Trulli máris az F3-ba igazolt

Nem fecsérli az időt a Formula-1-ben 15 szezont lehúzó és 2004-es Monacói Nagydíjat megnyerő Jarno Trulli 16 éves fia: Enzo Trulli mindössze második együléses szezonjában már az FIA Formula-3-ban versenyez, a Carlin színeiben. Trulli 2021-ben a gokartot követően előbb a téli emirátusokbeli F4-es szériában debütált, melyet megnyert, majd az Euroformula Openben folytatta, ahol hetedik lett a bajnokságban – szezon közben váltott jelenlegi csapatára.

A Carlin három újonccal indul a 2022-es F3-as szezonban, Trulli két csapattársa a brit Zak O’Sullivan – a GB3 bajnoka, a rangos Autosport Award legfrissebb nyertese – és az amerikai Brad Benavides lesznek.

Túl zajos lett volna, ezért nem jön a Hungaroringre a Le Mans Series

Az előzetes tervezzek ellentétben mégsem versenyez Magyarországon az európai Le Mans Series - erről a Hungaroring adott ki egy közleményt.

„A Le Mans Seriesről kapott adatokat elemezve világossá vált, hogy a sorozat hazai megrendezése a zajhatás szempontjából nem fért volna bele a jelenleg érvényes jogszabályban meghatározott maximum 70 decibeles legfelső kategóriába" - számoltak be.

"A Hungaroring betartja és betartatja a rá vonatkozó jogszabályi előírásokat, hosszas mérlegelés után emiatt kellett meghozni azt a nehéz döntést, hogy nem véglegesítjük a megállapodást a Le Mans Series rendezőjével a magyar versenyről. A kormányhatározattal biztosított Formula 1 Magyar Nagydíj, valamint a további, bejelentett nemzetközi versenyek – amelyek zaj szempontból is megfelelnek az előírásoknak – megrendezését semmi sem veszélyezteti.”

A sorozat már be is jelentette, hogy a Hungaroring helyett Monzában fog versenyezni.

pf2_14

fotó: Hungaroring

22 másodpercben a 2022-es autók tudnivalói

Minden eddiginél rövidebb idő alatt foglalta össze a Formula-1, pontosan miben más az idei autó a tavalyihoz képest. De lépést tudunk-e tartani ezzel a gyors magyarázattal?

Tesztprogramot indítana fiataljainak a McLaren

A csapatok aktívan gondoskodnak az F1 utánpótlásáról pilótaneveldéiknek köszönhetően, a fiatalok felkészítését azonban megnehezíti a kevés gyakorlási lehetőség. Ezt kiküszöbölendő, az F1 idén előírta, hogy legalább két pénteki első szabadedzésen kötelező a juniorokat szerepeltetni, amivel az istállók is egyetértettek, és sokan hamar keresni is kezdték a jelöltjeiket.

A McLaren még nem tudja 100%-os biztonsággal, kik kapnak majd lehetőséget, de Zak Brown elárulta, ki a legnagyobb esélyes rá. Pato O’Ward neve talán senkit nem lep meg. „A szabályok alapján valakit be kell ültetnünk két szabadedzésre, de még nem döntöttük el, ki lesz az. Ő mindenesetre az egyik jelöltünk” – mondta Brown, aki szerint ha O’Ward megnyeri az IndyCart, az közel sem jelenti azt, hogy az F1-ben helytállna, ezért is kell kipróbálni őt. A McLaren a szabadedzések mellett épp ezért kihasználna egy másik szabályváltozást is. „Hosszú idő óta először, a nagy szabályváltozásoknak köszönhetően, tesztelhetünk a tavalyi autóval. Ez alapján szeretnénk is egy olyan tesztprogramot indítani, mint régen.”

Egy másik IndyCar-pilóta neve is felmerült azonban a csapatnál, és Brown még őt sem zárja ki teljesen. „Colton? Ha nagyon szépen megkérnek, akkor talán. Azt hiszem, Colton nagyon jó” – utalt Colton Hertára, akit az F1-es csapatvásárláson gondolkodó Michael Andretti szeretne a száguldó cirkuszba vinni.

Vajon hová tűntek a Ferrari pilótái?

Két átlagos fotó, melyen két pilótát kell megtalálni. Mindez elég egyszerűen hangzik, ám annyira mégsem könnyű. A képeken Charles Leclerc és Carlos Sainz lettek valahová elrejtve, a Ferrari pedig arra bátorít mindenkit, hogy játsszon egy jót és keressük meg a versenyzőket.

Ha lemaradtál az IndyCar szezonnyitójáról, itt pótolhatod a lényeget

Vasárnap este St. Petersburgben rendezték meg az IndyCar idei első futamát – mutatjuk a videós összefoglalót a legfontosabb történésekkel:

Rajtol a MotoGP-szezon: csatlakozz Facebook-csoportunkhoz, hogy ne maradj le semmiről!

A hétvégén a Katari Nagydíjjal elstartol a MotoGP 2022-es idénye, így értelemszerűen felpörögnek az események a gyorsaságimotoros-világbajnokság háza táján. Ha imádod a kétkerekűeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még részletesebben számolunk be még több hírről és információról a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-teszt

 

Holnap döntenek az orosz versenyzők sorsáról?

Fontos döntések születhetnek március első napján: rendkívüli ülést tart kedden az FIA Motorsport Világtanácsa, amelynek témája az orosz-ukrán konfliktus lesz. Vélhetően ezen a tanácskozáson születhet döntés a motorsportban szereplő orosz versenyzők és szponzorok jövőjéről is. „A Motorsport Világtanács rendkívüli ülést hív össze holnapra, hogy megvitassák az ukrajnai válsággal kapcsolatos kérdéseket" - tudtuk meg az FIA szóvivőjétől, aki közölte azt is: további információkkal a keddi ülés után szolgálnak majd.

Videó: A Svéd Rali legjobb és legfontosabb pillanatai

Íme, a WRC-szezon második fordulójának mozgóképes összefoglalója:

Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!

Andretti–Honda: az IndyCar után az F1-ben is?

Az Alfa felvásárlására tett sikertelen kísérlet és a minapi puhatolózásra érkezett elutasító reakció után újabb, minden korábbinál izgalmasabb forgatókönyv rajzolódott ki az Andretti F1-es beszállását illetően: két Renault-val töltött év után a sportágba „visszatérő” Honda gyári csapata lehet az amerikai alakulat. Hogy mi a helyzet aktuálisan az amerikai alakulat F1-es próbálkozásaival, arról a Formula Podcast legutóbbi adásában 01:11:12-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Kilenc kanyarban is alakítanak a dzsiddai pályán

2021-ben a szezon utolsó előtti versenye volt a Szaúd-Arábiai Nagydíj, 2022-ben pedig a második lesz, egy héttel közvetlenül a szezonnyitó előtt. A debütáló futamon több biztonsági aggály érte a nagy átlagsebességű aszfaltcsíkot beláthatatlan kanyarjai miatt – erre reagálva a szervezők több ponton módosítanak a pályán.

A szervezők közleménye szerint a 2-es, 3-as, 14-es és 21-es kanyarban másfél-két méterrel hátrébb kerülnek a falak és korlátok, így segítve a beláthatóságot. Az utolsó, 27-es kanyarban a jobboldali falat ugyancsak kitolják másfél méterrel, ezzel magát a pályát is kiszélesítve. (A többi ponton a pálya határa változatlan marad.)

A pálya konzultált a versenyzőkkel, akik több kanyarban simább felületű falat kértek, hogy ne okozzon gondot, ha közel haladva megsúrolják. Ennek érdekében a 4-es, 16-os, 22-es és 24-es kanyarban a betonelemekre acéllemezeket szerelnek.

Az ukrán szövetség bevonatná az orosz versenyzők licencét

Napok óta zajlik az ukrán-orosz háború, amely a sportra, azon belül a Formula-1 is hatással van. Jelen állás szerint nem rendezik meg szeptemberben az Orosz Nagydíjat, emellett nagy kérdés, hogy mi lesz a sorsa a Haas névadó szponzorának, az Uralkalinak, s ezáltal az általuk támogatott Nyikita Mazepinnek.

Az orosz versenyző azonban más miatt is aggódhat az ülése kapcsán. Az Ukrán Automobil Szövetség ugyanis azt kérte az FIA-tól, hogy a fegyveres konfliktus okán vonják be az összes nemzetközi porondon szereplő pilóta licencét, amelyet az orosz vagy a fehérorosz szövetségek állítottak ki – ez pedig értelemszerűen Mazepint is érintheti. Az ukrán szövetség emellett azt is kéri, hogy Oroszország és Fehéroroszország ne adhasson otthont egyetlen FIA-eseménynek sem, ne használhassák a zászlójuk színeit és egyéb jelképeket, valamint zárják ki az FIA összes orosz és fehérorosz tagját.

mazepin-teszt-dppi

Bemutató Horner, bokszoló Mazepin a Drive to Survive 4. évad előzetesében

A Netflix kiadta az első, bő egyperces trélert Formula-1-es dokumentumsorozatának új évadáról, amely március 11-től lesz elérhető a szolgáltatón. A fent említett momentumok mellett Hamilton és Verstappen silverstone-i és monzai ütközése, Ocon hungaroringi győzelme és Toto Wolff emlékezetes fejhallgató-ledobása is felsejlik a lendületes pillanatképek közt.

Hülkenberg: Emlékeztek erre a kis ukrán lányra?

A Force India és Renault egykori pilótája, Nico Hülkenberg is kiállt Ukrajna mellett a kelet-európai országban zajló konfliktusban. Egy személyes kötődést is felhozott: egy ukrán kislány éveken keresztül járt a nagydíjakra, német kedvencének szurkolni.

„Gondolataim az ukrán emberek körül forognak napok óta. Nem akarom elhinni, szomorú és dühös vagyok, ahogy azt látom, mi történik. Ez elfogadhatatlan, meg kell állítani” – írta a 182-szeres nagydíjrésztvevő. „Egyesek közületek emlékezhetnek erre a kislányra, Anastasiiára Kijevből, aki 11 éves ma. Az utóbbi években eljött pár futamra apukájával, hogy engem támogasson. Olyan erős egyéniség és szereti a sportot. Most itt az idő, hogy mi támogassuk őt és az összes többi ukrán embert és családot, akiknek el kell hagyniuk otthonaikat.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Domenicali: Nem lesz gond Szocsi pótlása

Az F1 vezére, Stefano Domenicali egyértelművé tette, hogy az orosz-ukrán háborús helyzett miatt kiebrudalt Orosz Nagydíj pótlása nem okoz majd gondot a Formula-1-nek, hiszen már tudják, hogy nem szabad olyan merevnek lenniük: "Az elmúlt években sok tapasztalatot szereztünk azzal kapcsolatosan, miként kell gyorsan elintézni azt, hogy egy pálya beugorjon a versenynaptárba, éppen emiatt nem okoz majd gondot a szocsi verseny pótlása, ha arra kerülne a sor" - nyilatkozta az olasz az F1i-nak, emellett pedig azt is megemlítette, hogy a jövőben 25 versennyel szeretnének számolni egy szezonban.

Ki a V8-as éra királya?

Egy érdekes mozgóképes statisztika arról, ki is a 2006 és 2013 között futott V8-as korszak koronázatlan (vagy inkább mégiscsak koronázott) királya. Persze az egész csak nézőpont kérdése, hiszen nem az a versenyző érte el a legtöbb pontot, aki a legtöbb győzelmet szerezte.

MiniBikers: Az előszezon

Jöjjön a szokásos, humoros összefoglaló a MotoGP szezon előtti tesztjéről!

Miért lehet veszélyben Mazepin F1-es ülése?

Rengeteg helyen lehetett az elmúlt napokban azt a roppant egyszerű valóságértelmezést olvasni, mely szerint Nyikita Mazepin helye pusztán azért került veszélybe a Haasnál, mert orosz. Ezt a súlyos félreértést is igyekeztünk körüljárni a Formula Podcast legújabb adásában, melynek első fél órájában az ukrajnai háborús cselekmények F1-re gyakorolt hatásáról beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A legtöbb dobogó örökranglistája – 1950-től napjainkig

Már megint egy látványos mozgó infógrafika a Racing Statistics részéről: így alakult az összes dobogó ranglistája versenyről versenyre az F1 indulása óta. A csúcsot Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Graham Hill, Jackie Stewart, Carlos Reutemann és Niki Lauda tartotta, mígnem eljött a több mint száz dobogót felhalmozó ultraeredményes versenyzők kora: Alain Prosttól 2002-ben Michael Schumacher, tőle pedig 2020-ban Lewis Hamilton vette át a csúcsot. Mindez sokkal látványosabban: