DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Gyász: elhunyt Robert Fernley

Elhunyt az FIA együléses autókért felelős testületének elnöke. Robert Fernley, vagy ahogya a paddockban ismerték, Bob Fernley Stefano Domenicalitól vette át az imén említett titulust, mikor az olasz a Formula-1 vezérigazgatójává vált. Amellett, hogy számos IndyCar-csapatnál megfordult, az F1-ben is fontos szerepet játszott Fernley. Amikor Vijay Mallya felvásárolta a Spyker csapatát, nem kellett sok időnek eltelnie, hogy Bob Fernley legyen a Force India megbízott csapatfőnöke. Egészen Lawrence Stroll érkezéséig dolgozott a csapatnál Fernley, majd a McLaren Indy500-as projektjének felelőse lett. Miután 2019-ben Fernando Alonso nem tudott kvalifikálni a legendás versenyre, a felek bejelentették, hogy nem hosszabbítanak szerződést, ezután vette át Domenicalitól az együléses versenyautókért felelős bizottság irányítását. Robert Fernley 70 évet élt. Nyugodjon békében!

Hat-hét versenyen tartanak még idén pilótabemutatást

Az érintettek, a versenyzők tetszését nem nyerte el a Miami Nagydíj újdonsága: a rajtot megelőző procedúra részeként az F1-eseket egyesével hívták ki a pályára nagy felhajtás mellett, zenekari kísérettel, cheerleaderekkel, szpíkerként egy amerikai rapperrel. Zavaró, szükségtelen, nem tetszik – ez volt a versenyzők többségének véleménye, egyedül Lewis Hamilton nyilatkozott támogatólag.

A Miamiban tartott pilótabemutatás nem egyszeri alkalom volt – a Formula-1 vezetésének terve a The Race szerint az, hogy összesen hat-hét 2023-as nagydíjon tartson ehhez hasonló eseményt. A bemutatás tehát nem kizárólag az amerikai közönség kiváltsága, de nem is lesz a menetrend állandó része.

A szaklap szerint az F1-es vezetés szándéka, hogy a pályán és tévé előtt levő nézők jobban megismerjék a verseny szerepelőit. A sportág irányítása meg akarja újítani a versenyek előtti programot, amely már évtizedek óta állandó, középpontban a nemzeti himnuszszal – néhány kivételtől eltekintve, mint a 2017-es USA Nagydíj hasonló pilótabemutatása, vagy 2020-ban a térdelős demonstráció.

Messi elhappolta a rangos díjat Verstappen elől

Elhappolta Max Verstappen elől az év férfi sportolójának járó díjat Lionel Messi, aki tavaly megnyerte a labdarúgó-világbajnokságot Argentínával. Max Verstappent azután nevezték a sportolók Oscar-díjaként is emlegetett elismerésre, hogy a 2022-es szezonban rekordot jelentő 15 futamgyőzelmet és 454 pontot szerezve gyűjtötte be második világbajnoki címét. A legjobb csapatnak járó elismerésre a Red Bullt is nevezték, ám végül itt is a Lionel Messit a soraiban tudó argentin válogatott kapta meg a Laureus-díjat. Korábban már bezsebelte a díjat az F1-esek közül Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is.

Egy területen még mindig kimagaslóan teljesít a Ferrari

Mostanában nincs túl sok ok az örömre Maranellóban, ám a bokszkiállások miatt abszolút nem panaszkodhatnak. Bár 2022-ben ez a terület is a gyengeségeik közé volt sorolható, az idei évre ebben jelentősen sikerült javulniuk. A kerékcseréket ugyanis pokoli gyorsan végzik a Ferrari szerelői, nem meglepő tehát, hogy Miamiban is a lista elejére kerültek. A DHL Fastest Pit Stop Award névre hallgató versenyben idén eddig háromszor tudtak diadalmaskodni, legutóbb éppen Carlos Sainz kiállása miatt, amit 2.21 másodperc alatt abszolváltak. Ezt valamelyest a Red Bull szerelői tudták megközelíteni Sergio Perez kerékcseréjével, amit 2.27 másodperc alatt végeztek el. A Sainz kiállásáról készült videó ide kattintva érhető el.

NASCAR: Ezért esett egymásnak Ross Chastain és Noah Gragson

A Cup Series Kansasben rendezett futamának leintése után látható jelenetek hatalmas port kavartak a sajtóban. A felvételeken jól látszik, ahogy a Legacy Motor Club 42-es autójának pilótája határozottan odalép Ross Chastain felé, akit dühösen kérdőre vont. Mint kiderült, elege lett a Trackhouse Racing versenyzőjének agresszív manővereiből, miután egyik csatájuk közben érintőre vette a falat, szóváltásuk közepette pedig megragadta riválisát. Chastain még ezelőtt jelezte Gragsonnak, hogy hagyja békén, ám ahogy kezdtek eldurvulni a dolgok, végül megütötte versenytársát. Az esetről a média munkatársai természetesen az érintetteket is kifaggatták.

„Talladegában is elintézett minket. Márkatársak vagyunk a Chevrolet-nál, de nem akart együtt dolgozni velünk, helyette a falnak nyomott” – idézte Gragsont a RACER. „Senki más nem volt elég tökös szembeszállni vele, márpedig, ha nem kapod el és nem teszel valamit, akkor csak ugyanezt fogja folytatni. Én már túl vagyok ezen, már a második alkalomról volt szó. Tisztelem Justin Marksot és a Trackhouse csapat többi tagját, éppen ezért nem fogom őt a versenypályán tönkretenni, de készen állunk arra, hogy megküzdjünk vele. Még csak rendes ütést sem kaptam, mert a biztonsági őrök közénk álltak, de senki sem száll szembe a fickóval. Egyszerűen csak folytatja, amiből már elegem van” – tette hozzá.

Az incidensről persze Chastinnek is megvolt a maga véleménye, ugyanakkor az 1-es autó versenyzője sokkal nyugodtabban nyilatkozott, mint Gragson. „Noah és én nagyon hasonlóan viselkedünk a versenypályán. A közös felkészülések miatt minden apró dolgot tudunk a másikról. A 4-es kanyarban határozottan kifelé tereltem és megszorongattam, de később ő volt az, aki eltalált, majd idejött és megragadott engem. Egyszer egy nagyon nagy ember azt mondta nekem, hogy itt a Trackhouse-ban nincs helye a lökdösődésnek” – mondta el Chastain, aki később egy másik sajtóorgánumnak elárulta, Gragson már Talladega után a repülőn is hasonló módon közelítette meg őt.

Az FIA júliusban adhat választ az Andrettinek

Továbbra sem tett le az F1-es szerepvállalásról az Andretti Global. A cég részéről ahol csak lehet,  igyekeznek azt kommunikálni, hogy továbbra is komolyan gondolják a sportágba való belépést, ezért pedig mindent megtesznek, amit szükséges. A General Motors révén egy komoly támogatót kaptak ehhez, ráadásul a gyártó részéről pár napja megerősítették, hogy fontolóra vették a saját erőforrások fejlesztését. Ennek ellenére egyelőre nem tűnnek túl jónak az esélyeik, Michael Andretti azonban a Sky Sportsnak elárulta Miamiban, hogy hamarosan minden szükséges dokumentumot benyújtanak az FIA felé, amelytől nyáron várnak választ.

„Továbbra is az F1 a célunk, ezért is dolgozunk rajta. Van egy folyamat, amelynek a közepén vagyunk az FIA-val. Ezen a héten benyújtjuk a papírmunkát, aztán remélhetőleg július közepén választ kapunk. Jó úton haladunk, éppen most építjük fel a csapatot” – mondta el az 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti fia.

A nyaka is hátráltatta Leclerc-t a balesetei után

Charles Leclerc két nap alatt kétszer csapta falnak és törte meg a Ferrarit az F1-es Miami Nagydíj edzésein és időmérőjén. Mint azt még a futam előtt a GPFans portálnak nyilatkozva elárulta, a két ütközés fizikailag ki is hatott rá: „Nem vagyok a legjobb fizikai formámban ma. A nyakam teljesen beállt, de mindent megteszek, hogy jó versenyt fussak” – fogalmazott a monacói.

A futamon aztán a hetedik helyről indulva ugyanabban a pozícióban is végzett, köszönhetően az SF-23-as szokás szerint gyenge versenytempójának, amely után következetlen autóviselkedésről beszélt Leclerc és csapattársa, Carlos Sainz is.

f1-leclerc-ferrari-miami-3

Már a nyitókörben elszúrta első hazai versenyét Sargeant

Három Egyesült Államokban tartott nagydíj is lesz az évben, de a Williams újonca számára a Miami Nagydíj az abszolút hazai pálya, hiszen Logan Sargeant floridai születésű. Az amerikai 20. rajtkockából elkezdett versenye már az első körben megpecsételődött: a 14-15-ös kanyarkombinációban hátulról Lance Strollnak rohant. Sargeant első szárnya megsérült, de csak a második kör végén állt ki lecserélni – innentől végig az utolsó helyen haladt.

„Olyan helyre tettem be az autót a második szektorban, ahova nem kellett volna. Megsérült az első szárnyam és ezzel tönkrement a versenyen” – nyilatkozta a médiának Miamiban Sargeant. „Fájdalmas első hazai verseny volt, utálom, hogy így végződött, de összességében azért élveztem a hétvégét.”

Az amerikai végül a mezőny végén ért célba, mivel Miamiban nem volt kieső, a 20. helyen. Egy pozitívumot talált vasárnapjában: „54 kör a kemény keveréken a végéig nem volt rossz. A rajtnál kicsit konzervatív egyensúlyt választottunk, ezzel kellett boldogulnom végig az etapban. De szívás, hogy egy hiba az első körben tönkretette az esélyeinket. Nagyon sajnálom a csapatot, de elviselem a kellemetlenségeket.”

Fotó: Williams

Leclerc tör-zúz, nem tudja, hol a határ – kritika az ex-F1-estől

Kétszer is összetörte a Ferrarit a Miami Nagydíjon Charles Leclerc, a 6-os kanyarban történt Q3-as baleset miatt csak a kilencedik rajthelyről indult – innen kezdve zárta a versenyt hetedik pozícióban. Bár a monacói csapattársához, Carlos Sainzhoz hasonlóan az SF-23 kiszámíthatlan viselkedését emlegette, Martin Brundle nem ment el szó nélkül amellett, hogy Leclerc túl sűrűn hajlamos vezetői hibákat elkövetni.

„Rettentően sok Ferrari-alkatrészt zúz le, lehetőségeket pocsékol el. Minden porcikájában van olyan gyors, mint a többiek, ha nem a leggyorsabb versenyző nyers tempó tekintetében. De úgy tűnik, nem tudja, hol van a határ” – fejtegette a Sky Sportsnak Brundle. „Emlékszem, amikor a Saubernél ment, azt mondtam, alig várom, hogy ez a gyerek a Ferrarinál vezessen. De be kell fejeznie, hogy ennyit hibázik. Pár éve tart már ez a dolog, állandóan a határ határán megy, és ez rendszeresen kifog rajta. Egy nagyon kicsit vissza kell vennie.”

Fotó: Ferrari

Botrány a NASCAR-ban: Ross Chastain verekedett, a győztest kifütyülték

Míg az F1 Miamiban száguldott, addig a NASCAR a Kansas Speedwayen versenyzett, unalmasnak pedig cseppet sem volt mondható a Cup Series 267 körös versenye, ami hatalmas balhéval ért véget. Fordulatokból nem volt hiány, amit jól mutat, hogy a Hendrick Motorsports pilótái mennyit lifteztek a mezőnyben. Az első sorból induló Kyle Larson és Williams Byron ugyanis még a verseny első felében bajba kerültek, előbbit Tyler Reddick forgatta ki a pályáról, pole-pozíciós csapattársa pedig a fallal is találkozott két ízben, majd egy büntetést is kapott, mivel gyorsan hajtott a pitben.

A felsorolt tényezők ellenére az utolsó szakaszban meccsben voltak győzelemért ahogyan az a Chase Elliott is, aki csak a 21. helyről rajtolt, mégis az élre tört egy rövid ideig. Ennek oka a Hendrick jó stratégiája mellett az összesen 11 sárga zászlós periódus volt, ami eléggé megkavarta a lapokat. A megszakításokkal együtt is jó tempót ment még a második szakaszt megnyerő Joey Logano, illetőleg a nyitó etapot az élen záró Denny Hamlin, aki később az egyik főszereplővé lépett elő. A legvégére ugyanis Larson került az élre, akit a Joe Gibbs Racing versenyzője folyamatosan támadott, ebből azonban véletlenül egy lökés kerekedett ki az utolsó körben. Ennek köszönhetően az 5-ös autó eltalálta a falat, Hamlin pedig nyert és megszerezte csapata 400. győzelmét, ám a közönség hangos hangos füttykoncerttel jelezte, hogy nem díjazták a látottakat. 

Önmagában már ez sem volt szerencsés, ám a botrány akkor robbant ki igazán, amikor a 29. helyen leintett Noah Gragson az autóból kiszállva rátámadott Ross Chastinre, aki az 5. helyen ért célba. A dinnyés ember korábban Kyle Busch haragját vívta ki agresszív manővereivel, majd később Gragson lett rá mérges, amikor az 1-es autó pilótája majdnem a falnak nyomta. Az alábbi videón jól látható, hogy riválisa megragadja Chastaint, aki erre válaszul ököllel ütötte meg versenytársát, a feleket pedig a NASCAR tisztviselőinek kellett szétválasztania.

Ami a további eredményeket illeti, Byron jött be végül a harmadik helyen, a negyedik pedig Bubba Wallace lett, aki szintén nagy versenyt futott a 17. helyről indulva. Mögötte Chastain, Logano, Elliott, Truex Jr., Reddick és Dillon zárták a legjobb tízet.

 

Verstappent kifújolták Miamiban: „Rendben van, amíg én nyerek”

Nem mindenki örült a helyszínen Max Verstappen parádés felzárkózásának, amely harmadik futamgyőzelmét eredményezte. A Miami Nagydíj dobogós ceremóniája közben fújolás hallatszott a lelátóról – az FIA-sajtótájékoztatón megkérdezték a kétszeres bajnokot a barátságtalan reakcióról.

„Ha a mezőny végén vezetnék, akkor senki sem reagálna ilyen módon, nincs igazam? Szerintem normális, amikor az ember nyer, nekik pedig nem tetszik, hogy ő nyer. Nekem ez a dolog teljesen rendben van addig, amíg én állok a dobogó tetején, ami a legfontosabb számomra. Én hazaviszem a trófeát, ők pedig hazamehetnek és lehet egy szép estéjük” – hangsúlyozta Verstappen, hogy a sport része a közönség nemtetszése, de egyben oda is szúrt kicsit a hurrogóknak.

Nem akarnak verseny végi állórajtos újraindításokat az F1-esek

Az Ausztrál Nagydíj végi őrület óta forró téma a Formula-1-ben a piros zászlós megszakítások utáni állórajtot újraindítás. A kérdéskör a Motorsport.com beszámolója szerint a versenyzők pénteki megbeszélésén is előkerült Miamiban, George Russell GPDA-főnök elmondása alapján pedig igencsak egységes a mezőny álláspontja:

„Szerintem mindannyian egyetértésre jutottunk. Úgy gondolom, nagy kihívást jelentenek a verseny végi újraindítások, mert rengeteg a törmelék az ideális íven kívül. Ez eléggé igazságtalan azokkal szemben, akik a belső, piszkos ívről indulnak, és további esélyt teremt a káoszra. Úgyhogy meglátjuk, merre lépünk tovább, de szerintem mind a 20 versenyző egyetért abban, hogy nem akarunk állórajtot, ha a futam 50 vagy 75 százalékát már teljesítettük.”

A Russell által említett törmelékek kapcsán az idézett lap úgy tudja, az FIA ígéretet tett rá, hogy a jövőben takarítaná fogják a megszakítások során a rajtrácsot, ezzel elkerülve az igazságtalan helyzeteket – kérdés, hogy ez elegendő-e a pilóták számára.

f1-aus-restart

fotó: DPPI

Megrovásban részesítették a parádéról elkéső Perezt

Nem sokkal az F1-es Miami Nagydíj leintése után érkezett a hír, hogy a stewardok beidézték Sergio Perezt, mivel késve érkezett meg a versenyzői parádéra. Ahogy az várható volt, a mexikói gyakorlatilag jelképes büntetéssel, egy „nem vezetéshez kapcsolódó” megrovással megúszta a kihágást, azaz értelemszerűen a második helye sem forgott veszélyben. A felügyelők indoklásukban kitértek arra, hogy Perez azért késett, mert a Red Bull egyéb média- és reklámtevékenységein kellett részt vennie, de ez nem elfogadható magyarázat minderre.

f1-perez-redbull-miami-pareda

Ricciardo inkább Leclerc-t képzelné el Taylor Swift oldalán

Hetek óta tart az Alonso–Taylor Swift-sztori: egy spanyol bulvárlap indította útjára a pletykát, miszerint az egyaránt nemrég egyedülállóvá vált kétszeres világbajnok és az Grammy-díjas énekesnő egy párt alkot – és valljuk be őszintén, Alonso sem tett meg mindent annak érdekében, hogy eloszlassa a szóbeszédeket. Daniel Ricciardo viszont egyértelműen úgy gondolja, hogy nincs alapja a pletykáknak, legalábbis ezt mondta az ESPN-nek, s arra is felelt, a mezőnyből kiről tudná ezt elképzelni:

„Biztos, hogy nem Alonsóról, az első pillanattól marhaságnak tartottam ezt a sztorit! Nem tudom, olyan valakire gondolnék, akit érdekel a művészet” – mondta Ricciardo, aki szerint Leclerc és De Vries lehetne potenciális partner Swift számára a mezőnyből. „Alonsót a versenyzés érdekli, valószínűleg csakis a versenyzés, valahányszor látom, mindig olyasmit csinál, aminek köze van a versenyzéshez. Ezért zárnám ki teljesen.”

leclerc-piano

Vasseur megvédte a balesetező Leclerc-t

A második Miami Nagydíj időmérőjének Charles Leclerc balesete vetett véget, s miután a monacói versenyző az első körébe is belehibázott, csak a negyedik sorból várhatja a piros lámpák kialvását magyar idő szerint fél tízkor – ráadásul további kellemetlenség számára, hogy ugyanott dobta el az autót, ahol egy nappal korábban a második szabadedzésen. A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur azonban ennek ellenére megvédte pilótáját, s mint mondta, versenyzője inkább hibázzon, mint hogy megijedjen és meg se próbálja megszerezni a rajtelsőséget:

leclerc-miami-crash

„Charles keményen nyomta, próbált a pole-ba kerülni. Ez ennyi, megvolt a tempója a jó szerepléshez és az első sor eléréséhez” – mondta a francia sportvezető, majd így folytatta: „Ha a pole-ért küzdesz, nyomnod kell neki, nem mondhatjuk, hogy túl keményen nyomta volna. Inkább legyen olyan versenyzőm, aki megkeresi a határt, és megpróbálja megszerezni a rajtelsőséget, mint egy olyan, aki azt mondja a verseny végén, hogy ha keményebben nyomom, akkor jobban szerepeltem volna.

Régi-új arc a McLarennél

Nagy változások zajlanak a McLarennél, melyek keretében Andreas Seidl csapatfőnök helyére Andrea Stella került, James Key távozása után pedig David Sanchez érkezett a Ferraritól. A folyamatnak pedig még nincs vége, és bár nem akkora horderejű változás, mint az említettek, mindenképpen említést érdemel egy „nagy visszatérő”: az Eric Boullier távozását követően 2018 nyarától 2020 végéig sportigazgatóként a McLarennél dolgozó Gil de Ferran ezentúl tanácsadóként segíti Stella és Piers Thynne munkáját.

ferran-2019-d

A kétszeres Champ Car-bajnok versenyzőtől sokat várnak Stella elmondása szerint: „Úgy gondoltuk, hogy Gil visszatérésével kapunk némi lóerőtöbbletet vezetői oldalról ehhez a folyamathoz, ehhez az úthoz. Nemcsak hatalmas tudása van a versenyzést illetően, de a tehetségek azonosításában és támogatásában is nagyon erős. Remek tréner, briliáns a stratégiai gondolkodása, és már inkább mérnökként, mint versenyzőként beszélhetsz vele. Hogy őszinte legyek, nem is tudom, honnan gyűjtött ekkora technikai tudás. Fantasztikus személyiség, akit magunk mellett akarunk tudni.”

„Nem szabad Leclerc mögött kihajtani!”

Vicces kedvében találta a Sky kamerája Helmut Markót, aki a Max Verstappen számára csalódással végződő időmérőt követően odaszúrt egyet a kvalifikációnak piros zászlóval véget vető Leclerc-nek – de azt is elismerte, hogy a Red Bull se csinált mindent tökéletesen. És legalább előre szólt, hogy szarkasztikus lesz… 

„Hogy szarkasztikusan fogalmazzak: nem szabad Leclerc mögött kihajtani! Max roppant balszerencsés volt, az első körén kicsit szélesen vett egy kanyart, ezt követően viszont korábban kellett volna kijönnünk a bokszból. Meglett volna a sebességünk, nem kellett várnunk arra, hogy a pálya még tovább javuljon. Legalább az első két sor meglett volna.”

„De ez is a tanulás része: teljesen arra akartunk fókuszálni, hogy az utolsó körből a lehető legjobbat hozzuk ki. Minél később mész ki, annál jobb lesz a pálya. De most nem ez volt a helyes döntés.”

leclerc-ferrari-miami

Ralf Schumacher ezúttal Hülkenberg balesete miatt szólt be

Hosszú ideje húzódik az elsősorban a sajtón keresztül való üzengetésben megtestesülő konfliktus Ralf Schumacher és a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner között, s az egykori F1-es pilóta, a két évet az amerikaiaknál versenyző Mick Schumacher nagybátyja ismét megragadta az alkalmat, hogy odabökjön egyet az olasz sportvezetőnek.

hulkenberg-steiner-miami

Schumacher Hülkenberg pénteki balesete kapcsán a következőt mondta a Sky Deutschlandon arra utalva, hogy Steiner hogyan kezelte unokaöccse tavalyi baleseteit a nyilvánosság előtt, illetve a Netflix kameráinak kereszttüzében: „Ha a csapat legszebb hagyományait folytatják, akkor nagyon hamar megtudjuk, mennyibe került ez a baleset, és legkésőbb jövőre azt is mind megtudjuk a Netflix dokumentumfilmjéből, hogy mit gondol az esetről.”

Ralf Schumacher komolyra fordítva a szót azt is leszögezte, hogy a megjegyzése egyáltalán nem Hülkenberg ellen szólt, és méltatta is honfitársát: „A korrektség jegyében: Nico gyakran egészen remek volt, az autó neki köszönhetően jobbnak tűnik, mint amilyen. Minden elismerést megérdemel, nagyszerű munkát végez!”

Spanyol győzelem az Aston Martin háziversenyén

Szórakoztató vetélkedősorozatot indított útjára az Aston Martin, melynek keretében a csapat két versenyzője és más kulcsszereplői csapnak össze egymással: fókuszban a sebesség, a precizitás és a koncentráció – épp mint a versenypályán, de a feladatok koránt sem a szokványosak…

Stroll a csapat hibája miatt esett ki a Q1-ben

Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack az időmérő edzést követően Fernando Alonso méltatása mellett kitért Lance Strollra is, aki kellemetlen meglepetést keltve már a Q1-ben elbúcsúzott, és a kilencedik sorból rajtolhat csak – csapattársánál 16 pozícióval hátrébbról. A luxemburgi sportvezető felmentette a versenyzőt, és a csapat nevében magára vállalta a hibát:

stroll-miami

„A Q1-ben túlságosan agresszívek voltunk a gumistratégiával, hiszen úgy döntöttünk, hogy a második menetre mindkét versenyzőnek fent hagyjuk a használt lágyakat. Kicsin múlott, de nem jött be, a pálya javult, és a friss gumin autózó versenyzők sok időt találtak. Így aztán Lance a 18. helyen fejezte be az időmérőt, ami nem a valóságot tükrözi, hiszen ha jobb munkát végzünk, könnyedén bejutott volna a következő két szakaszba” – nyilatkozta Krack, majd hozzátette:

„Tanulni fogunk ebből a jövőre nézve. Láthattuk, hogy ezen a pályán gyorsan változik a szerencse, mi pedig mindent bele fogunk adni, hogy mindkét autóval pontot szerezzünk.”

Ha lemaradtál az F1-es Miami Nagydíj időmérőjéről, itt pótolhatod a lényeget!

Szokatlanul izgalmas kvalifikációt rendeztek magyar idő szerint szombat éjjel Miamiban – ha esetleg a kései időpont miatt lemaradtál, a hivatalos összefoglaló IDE vagy a képre kattintva megtekinthető:

f1-miami-kvali-2