Ijesztő pillanatok után Kyle Busch szinte üzemanyag nélkül nyert Talladegán
https://formula.hu/parc-ferme/35372
A tekintélyes múltra visszatekintő Talladega Superspeeswayen folytatódott a NASCAR Cup Series, ahol Denny Hamlin és Aric Almirola várták az első sorból a zöld jelzést. Az aszfaltcsík elég híres arról, hogy egy apróbb hiba után is óriásit lehet bukni, a nagyobb balesetek pedig most sem maradtak el, ugyanakkor a mezőny sokáig tiszta versenyt futott. A verseny első felében alig volt szükség a sárga zászlóra, igaz amikor Chase Briscoe csúszott be keresztbe a pitroad irányába, az sokaknak esélyt adott. Ennek a sárgának köszönhetően tört előre például a Hendrick Motorsports gárdája a mezőny hátsó részéből, így az első szakaszt végül a 29. helyről induló Chase Elliott nyerte meg, aki a második etapot is elvihette volna, ám ott a leintésnél Almirola az utolsó pillanatokban előzte meg őt.
A végjátékhoz közeledve aztán a 23XI Racing és a Joe Gibbs Racing Toyotái tűntek az egyik legnagyobb esélyesnek, mellettük pedig a Forddal versenyzők különítménye alkotott egy hosszú sort Harrison Burton vezetésével, aki első győzelméért hajtott. Burton álmai aztán a mögötte autózó Noah Gragson lökése miatt törtek össze, ezt a balesetet viszont még további három követte a folytatásban. Öt kör volt még hátra, amikor Joey Logano és Corey LaJoie összeütköztek, így a hosszabbítás következhetett, ami a lehető legrosszabb hír volt az élmezőny jelentős részének. Sokan már ekkor is nagyon kevés üzemanyaggal rendelkeztek, így a például a versenyt ekkor vezető Ryan Blaney, vagy a 17. helyről induló Kyle Busch is kockáztatott azzal, hogy nem jöttek ki tankolni a legvégén, főként úgy, hogy kétszeri hosszabbításra volt szükség, de mégis nekik lett igazuk.
Az első próbálkozásánál ugyanis egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket. Ross Chastain merészen tört volna előre, amikor bement két autó közé, így viszont csak Gragson és a mögöttük érkező Kyle Larson versenyét tette tönkre. Utóbbi ráadásul hálát mondhat az égieknek, hogy megúszta az esetet, mivel visszasodródott a pályára, Ryan Preece pedig akkora erővel csapódott bele, hogy a bukókeret is meghajlott az 5-ös számú versenygépben. Ezek után következhetett a második hosszabbítás, ahol ismét jött egy baleset Bubba Wallace hibája után, ez viszont már a fehér zászló után történt, vagyis a verseny végét, egyúttal Busch győzelmét is jelentette. Mögötte Blaney lett a második, a 10. pozícióból induló Chris Buescher a harmadik, Chase Briscoe pedig a korábbi bakija ellenére is negyedik helyen zárt.
Horner: Nem tudom, Fernando milyen tablettákat szed
https://formula.hu/parc-ferme/35683
Viccesen odaszúrt ellenfelüknek Christian Horner. A Red Bull csapatfőnöke elárulta, tisztában vannak azzal, hogy milyen veszélyt jelent rájuk az Aston Martin kétszeres világbajnoka a rajtnál, egyúttal arra is kitért, a pályán látottak alapján sokban hasonlítanak egymásra Max Verstappennel. „Fernando és Max között nagy a tisztelet, de nagyon hasonló karakterek. Ugyanabból a fából faragták őket, mindketten kemény versenyzők. Szeretnék megnyerni ezt a versenyt, és biztos vagyok benne, hogy Fernando látja az esélyt. Tudja, milyen értékes a rajt. Az első 500 méter az, ami igazán meghatározó lesz ezen a nagydíjon” – fejtette ki a Sky kamerái előtt, majd kicsivel később a Servus TV adásában ennél is érdekesebb megjegyzést tett, amikor Alonso formája volt a téma.
„Mindent be fog vetni a rajtnál. Nem tudom, hogy Fernando milyen tablettákat szed, de nagyon jó formában van. Max és Fernando elég hasonlóan vezetnek és nagyon tisztelik egymást, pedig akár az apja is lehetne!” – utalt Alonso életkorára Horner.
F2: Vesti győzelmét még a piros zászló sem vehette el
https://formula.hu/parc-ferme/35682
Folytatódott a Formula-2 hétvégéje is Monacóban vasárnap. Szombaton Ayumu Iwasa szerezte meg harmadik győzelmét, a japán pedig ezzel a pontversenyben is átvette a vezetést, de mindösszesen kettő pont volt az előnye Theo Pourchaire előtt, valamint négy egység Frederik Vestivel szemben. Ebből a hármasból Vesti várhatta a legjobb helyről a lámpák kialvását, hiszen a pole-pozícióból indulhatott, mellőle Victor Martins várta a rajtot, Pourchaire a harmadikról startolt Jack Doohan mellől, míg a bajnoki éllovas a kilencedik pozíciót foglalhatta el.
A rajtnál gond nélkül eljött a mezőny, Vesti megtartotta a vezetést, Pourchaire pedig jól indult ugyan, de Martinst nem tudta megelőzni. Az elején nem volt túl sok izgalom, tíz kör után viszont megkezdődtek a kerékcserék, egyúttal folytatódott Arthur Leclerc balszerencséje. Charles Leclerc öccse az időmérőn összetörte az autóját, így kvázi az egész hétvégéjét tönkretette, hiszen szombaton sem tudott túl sokat javítani, ma pedig fékhiba miatt volt kénytelen kiállni. Bár nem sokkal később Enzo Fittipaldi elfüstölő autója miatt volt egy VSC-fázis a 20. körben, az igazi őrület majd három körrel később követezett. Az élmezőny tagjai még ekkor sem tudták le kötelező kiállásukat, Jack Doohan balesete után viszont jöhetett a biztonsági autó, mivel a versenygép rossz helyen állt meg, illetőleg kigyulladt. Ez jó esélyt kínált azoknak, akik még nem voltak kint friss abroncsokért, Pourchaire számára pedig ez volt a mázli, hiszen jelentős időt bukott volna azok után, hogy a kerékcseréje során leejtették az autóját.
LAP 22/42
— Formula 2 (@Formula2) May 28, 2023
JACK DOOHAN IS OUT OF THE RACE!
He's safely out of the car #MonacoGP #F2 pic.twitter.com/q2BMhrUYAc
Ezt követően a versenyirányítás a piros zászló mellett döntött, mivel a korlát is sérült, így elég sokáig állt a verseny, ami 15 körrel a leintés előtt folytatódhatott, ám végül ezt nem tudták lefutni, miután átlépte volna az időlimitet. Az újraindítás után mindenesetre Vesti elég hamar elnyúlt az üldözőktől megfogni pedig már nem tudták, így átvette a vezetést tabellán. Mögötte Pourchair zárt a második helyen, aki egy jó meccset vívhatott volna Martins ellen, erre azonban nem volt szükség. Csapattársa kapott egy áthajtásos büntetést, mivel jelentős sebességgel haladt el sportbírók mellett a dupla sárga alatt, ezáltal jó néhány pozíciót elbukva. A dobogóra még Zane Malonay fért fel, mögötte pedig Vesrschoor, Hauger, Maini, Stanek, Martint, Crawford és Iwasa zárt még a legjobb tízben.
LAP 22/42
— Formula 2 (@Formula2) May 28, 2023
JACK DOOHAN IS OUT OF THE RACE!
He's safely out of the car #MonacoGP #F2 pic.twitter.com/q2BMhrUYAc
Hamilton Alonso pole-jának szurkolt Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/35681
Hihetetlen izgalmas végjátékot hozott a Formula-1-es Monacói Nagydíj időmérője szombaton, az utolsó percekben előbb Esteban Ocon, majd Charles Leclerc is vezetett, majd Fernando Alonso tört az élre – hogy aztán végül Max Verstappen elorozza előlük a rajtelsőséget. A hatodik helyen végző, de Leclerc büntetése révén az ötödik kockából startoló Lewis Hamilton a kvalifikáció után elhintette, hogy még szurkolt is egykori nagy riválisának és csapattársának, Alonsónak, hogy közel 11 év után újra pole-t szerezzen az F1-ben:
„Ha belegondolunk, jelenleg másokra kell hagyatkoznunk. Úgyhogy amikor Checo falnak ment, akkor úgy voltunk vele, hogy köszönjük” – magyarázta a Mercedes hétszeres világbajnoka a Formula.hu jelenlétében. „Ocon a semmiből került elő, nagyszerű kört futott. Nagyon reméltem, hogy Fernandóé lesz a pole a végén: láttam, és arra gondoltam, hogy ’oh, ez lenyűgöző lenne számára’. A Red Bull azonban egyszerűen túl gyors volt. De egyébként wow, az Aston most majdnem egy szinten van azzal a Red Bull-lal? Fenomenális munka. Nagyon örülök az Astonnak, és igen, reméljük, rövidesen mi is ott leszünk.”
F3: Mini magabiztos teljesítménnyel iratkozott fel a győztesek listájára
https://formula.hu/parc-ferme/35680
A Formula-3 idei hatodik futamát rendezték meg vasárnap reggel Monacóban. A hercegség utcáin szombaton az a Josep Maria Martí szerezte meg a futamgyőzelmet, aki így Gabriel Bortoleto mellett a 2023-as év második duplázója lett a futamgyőzelmek szempontjából, vasárnap viszont a pole-ból induló Gabriele Mini tűnt a legesélyesebbnek. Az élről indulóra a rajtnál senki sem jelentett komolyabb veszélyt, a nagy csaták ellenére pedig úgy tűnt, megússza baleset nélkül a mezőny a futam elejét, ám sajnos már az első kört követően szükség volt a biztonsági autóra. A 12-es kanyarban ugyanis Ido Cohen került a falba, így csak öt körrel később folytatódhatott a száguldás.
A verseny azonban innentől elég sokáig egy vonatozásra hasonlított, bár idővel elkezdett szétszakadni valamelyest a mezőny. A futamot továbbra is Mini vezette, akit nagyjából egy másodperces lemaradással követett Dino Beganovic, Paul Aron, Luke Browning, valamint Caio Collet és Sebastian Montoya, végül utóbbi két pilóta gondoskodott az izgalmakról. Collet egyre lassabb volt, Montoya pedig többször is megkísérelte megelőzni, de elég türelmetlen módon tette mindezt, így a kolumbiainak az első szárnya bánta, ellenfele pedig defektet kapott. A futam ezek után sem volt már unalmas, hiszen Mini abroncsai a végére elég rossz állapotba kerültek, így az utolsó öt körben Beganovic folyamatosan lopta a távolságot, előznie viszont nem sikerült, így tehát a 18 esztendős olasz pilóta ünnepelhetett, mégpedig karrierje során először ebben a kategóriában. Mögöttük. Aron, Browning, Bortoleto, Colapinto, O’Sullivan, a kisebb időbüntetést begyűjtő Barnard, Martí, valamint Saucy zárta a legjobb tízet.
Szükséges-e megfelezni a mezőnyt a monacói időmérőre?
https://formula.hu/parc-ferme/35679
A Formula.hu jelenlétében nemcsak arról kérdezték Carlos Sainzot, hogy mennyire elégedett a szombati teljesítményével, hanem arról is, hogy szerinte szükség van-e változtatásra az időmérő lebonyolítása kapcsán Monacóban. A Q1-ben a mezőny könnyedén feltorlódott a körök megkezdése előtt a harmadik szektorban, ennek veszélyeire pedig a spanyol is igyekezett kitérni.
„A Q1 túl sok. Ezekkel a széles autókkal ez túl veszélyes, és találnunk kellene egy megoldást, hogy elválasszunk kétszer 10 autót az időmérőre, minden csapatból egyet. Biztos vagyok benne, hogy ez könnyítene a Q1-ben látott káoszon" – magyarázta a Ferrari-pilóta. Az F2-ben és az F3-ban jelenleg is osztott mezőnnyel mennek a pole-pozícióért a versenyzők, Sainz javaslata is egy hasonló megoldást sugall.
Hülkenberg még érzi a potenciált a Haas autójában
https://formula.hu/parc-ferme/35677
Jubileumi 150. nagydíjára készül a Haas istállója, amelyet eredetileg Imolában futottak volna, ám az a futam elmaradt a helyi áradások miatt, így az ünnepre egy szintén legendás helyszínen Monacóban kerülhet sor. Bár korábban Günther Steiner arról beszélt, hogy ezt egy pontszerzéssel akarják megünnepelni, valójában erre most még azzal együtt is kevés esély mutatkozik, hogy a hercegség utcáin sok dolog megtörténhet. Kevin Magnussen csak a 17. helyen zárt, Nico Hülkenberg pedig a 18. hellyel kellett beérje az időmérő edzés végén. A német pilóta azonban úgy érzi, volt elég potenciál az autóban.
„Csalódást keltő kvalifikáció, mert mindannyian tudjuk, ez milyen fontos Monacóban. A piros zászló után lehetőségünk volt két kört is teljesíteni. Mások rögtön a zöld zászlót követően kimentek, és kint is maradtak, de nekünk a gumi csak az első körben működött igazán. Én is azt hittem, hogy egy kicsit gyorsabbak vagyunk, illetőleg azt, hogy bent leszünk a Q2-ben, de végül hiányzott a tempó” – idézte Hülkenberg szavait a Motorsport.
Leclerc nem úszta meg a büntetést
https://formula.hu/parc-ferme/35678
Bár nagyszerűen teljesített és a harmadik helyen zárt az időmérőn Charles Leclerc, már a leintés után egyértelművé vált, hogy vizsgálódni fognak ellene, miután az alagútban kifejezetten veszélyes módon tartotta fel a mögötte nagy tempóval érkező Lando Norrist. A döntést a kora esti órákban hozták meg végül, melynek értelmében a monacói pilóta három rajthelyes büntetésben részesült, így a vasárnapi futamot csak a hatodik pozícióból kezdheti majd meg. Az incidens az alábbi videón tekinthető meg.
A closer look at the incident between Norris and Leclerc in the tunnel #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/uxp1jIRhq1
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Segít-e Alonsónak nyerni Verstappen? „Át fogom gondolni!”
https://formula.hu/parc-ferme/35676
Bár egy darabig úgy tűnt, Fernando Alonso csaknem tizenegy év után újra pole-t szerezhet a Formula-1-ben, ami Monacóban fél győzelemmel is felér, végül Max Verstappen néhány századdal megelőzte őt a Q3 legvégén. Persze a spanyol az első sorral is elégedett volt, s mint azt a sajtótájékoztatón elmondta: ez Monaco, semmi sem garantálja, hogy mindenki épségben célba ér. Verstappen és Alonso ráadásul kifejezetten jó viszont ápol, így a hollandnak neki is szegezték a kérdést, hogy segíteni fog-e a spanyolnak, hogy újra futamot nyerjen: „Hát, szeretném látni őt győzni, de szeretném magamat is győztesként látni! Nehéz ez. Át fogom gondolni!” – felelte nevetve a Red Bull világbajnoki címvédője.
„Észrevehetően más autó lesz” – megvan, mikor érkezik a McLaren nagy fejlesztése
https://formula.hu/parc-ferme/35675
Bakuban vetette be az első komolyabb újításait a McLaren, amelyek azonban nem igazán váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, továbbra is roppant hullámzó a csapat produkciója. Viszont még egy ideig várniuk kell Lando Norriséknak a következő nagyobb csomagra, ugyanis Andrea Stella csapatvezető szerint a Brit Nagydíjon érkeznek az újabb nagy fejlesztések – amelyek azonban elmondása alapján tényleg jelentősek lesznek!
„Azon dolgozunk, hogy a fejlesztések legfontosabb körét Ausztria és Silverstone között vessük be. Egy észrevehetően nagyon más autó lesz. Reményeink szerint a nyári leállás után is jön egy újabb adag fejlesztés” – tette hozzá a Speedcafénak nyilatkozva Stella.
fotó: DPPI
Csaknem félmilliárd forintért eladó a soha el nem készült balatoni MotoGP-pálya
https://formula.hu/parc-ferme/35674
Egy nyilvános pályázati felhívás szerint négyzetméterenként 240 forintért eladó az eredetileg 2009-ben, majd 2010-ben a MotoGP Magyar Nagydíj helyszínének szánt 200 hektáros terület – írta meg a 24.hu. A Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Kft. tulajdonában álló ingatlant 470 millió forintos minimáláron kínálja eladásra a felszámoló Cég-Controll Kft., ugyanis a projekt nélkül maradt társaságot 2015 májusában a bíróság megszűntnek nyilvánította. A pályázatban az olvasható, hogy a fejlesztési terület a rekultivációra alkalmatlan, az ingatlant „jelenleg elburjánzott növényzet jellemzi”, és a jelenlegi szabályozás értelmében a területen sportlétesítmények létesíthetők.
A 2008-ban megtervezett pálya soha el nem készült Balatonring először 2009-ben adott volna otthont a MotoGP hazai fordulójának, de végül sem abban az évben, sem 2010-ben nem látogattak ide Valentino Rossiék. A pálya nem keverendő össze a magánberuházból épült, néhány hete átadott Balaton Park Circuittel, amely a tó másik oldalán, Balatonfőkajárnál nyitotta meg kapuit.
Új grafikai elem a közvetítésben
https://formula.hu/parc-ferme/35673
A monacói harmadik szabadedzéstől egy új grafikai elem kerül az F1-es közvetítésbe a FOM tájékoztatása szerint. A „Közel a falhoz” infografika különleges kamerák és számítások alapján azt jelzi ki, mekkora a távolság a fal és az autók legközelebbi alkatrésze között. Az innováció célja, hogy megmutassa, mennyire pontosnak kell lennie egy versenyzőnek Monacóban és az utcai pályákon, hogy baleset nélkül megússza.
Inkább ralikrosszozna rali helyett az F1 után Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/35672
A kétszeres világbajnok sokszor beszélt már arról, hogy Formula-1-ből való távozása után – amely akár 2028 végén megtörténhet, ha lejár szerződése – más szakágakat próbálna ki. Elsősorban a Le Mans-i 24 órás és hosszú távú versenyzés mozgatja, most azonban a ralizásra is kitért.
„Máshol is versenyeznék, például az endurance-ben. Az IndyCar nem annyira érdekel, de máshol próbálnék győzni” – mondta az AS lapnak. „Rali vagy Dakar? Apám ralizik most, de én inkább zárt pályán csinálnám, a ralikrossz formájában, biztonságosabbnak tűnik. Nagyon kockázatosnak tűnnek, amikor fák között törnek össze az autók, sokkal veszélyesebb, mint a Formula-1” – folytatta Verstappen, hozzátéve: „Jelenleg nem számolok ezzel.”
Jachtról jelentkezett be kollégánk a Monacói Nagydíj edzésnapján
https://formula.hu/parc-ferme/35671
A katari és mexikói rendezők beharangozó eseménye, a Ferrari erős kezdése és a Mercedes fejlesztései: ezeket a híreket szállította Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítója a monacói paddockból és kikötőből. A videót a képre vagy ide kattintva találod!
Még több hír egy helyen a frissülő hétvégi hírfolyamban található.
Ne maradj le semmiről szombaton: jön az F1-es Monacói Nagydíj időmérője, és sok más minden
https://formula.hu/parc-ferme/35670
Íme a szombati nap motorsport-programja:
Szombat (május 27.)
02:30 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
10:40-11:15 TCR Világsorozat, Időmérő
11:00 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam
14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:30 TCR Világsorozat, 1. futam
16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
19:00 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
fotó: dppi
Russellt és Tsunodát is megbüntették péntek este
https://formula.hu/parc-ferme/35669
George Russell és Yuki Tsunoda is büntetést kapott a felügyelőktől a Monacói Nagydíj pénteki napjának végén, de egyikük sem kapott pénzbüntetésnél súlyosabbat. Mindketten túllépték a Monacóban 60 km/h-s bokszutcai sebességhatárt, de Russell tényleg csak épphogy: 60,2 km/h-val mérték be, amiért egy százeurós bírságot kapott a Mercedes, Tsunoda viszont 76,2 km/h-val haladt, ami ezer eurót ért. A hivatalos dokumentum szerint Tsunoda beismerte, hogy elfelejtette benyomi a sebességkorlátozót.
fotó: dppi
Formula-2: Leclerc autót tört, Vesti pole-t szerzett az időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/35668
Az F3-hoz hasonlóan a Formula-2 mezőnye is két csoportra bontva gurult ki a monacói időmérőre a sok hibával és piros zászlókkal tarkított csütörtöki szabadedzést követően.
Az A-csoport futása közben rögtön jött is a piros zászló: a helyiek pilótája, Arthur Leclerc mérte el az utolsó kanyart és csapta a falhoz autóját. Az újraindítás után Victor Martins és Jack Doohan ugrottak az első két helyre, a többieknek pedig nem volt esélye beérni őket, miután másodjára is meg kellett szakítani a kvalifikációt, Jehan Daruvala a Mirabeau-kanyarban szemlélte meg közelebbről a falat. A bakui hős Bearman csak a nyolcadik lett csoportjában. A B-csoport nagyon szoros küzdelmet hozott az élmezőnyben, végül a Clement Novalak hibája okozta idő előtti befejezés Frederik Vestinek kedvezett, Theo Pourchaire-nek pedig be kellett érnie a második hellyel.
Mivel a Prema dánja gyorsabb kört futott, mint Martins az A-csoportban, így ő kezdi pole-pozícióból a főfutamot, Vestit az ART párosa és Doohan követik. Iwasa a kilencedik, Bearman pedig csak a 16. pozícióból indulhat majd vasárnap. A sprintfutamos rajtelsőség Isack Hadjart illeti meg szombaton.
Egyelőre minden a tervek szerint halad a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/35667
Ahogyan arról már mi is többször beszámoltunk, a Mercedes átfogó fejlesztésekkel érkezett meg Monaco utcáira, így számukra a szokásosnál is nagyobb kihívást jelenthet ez a versenyhétvége. A csapat részéről a vezető pályamérnök, Andrew Shovlin árult el néhány dolgot az első szabadedzés után. A szakember szerint eddig elégedettek lehetnek, de igyekezett óvatosan fogalmazni. „Nehéz megítélni a dolgokat a hétvége ezen szakaszában, de nem tapasztaltunk nagyobb problémákat, ami egy hasznos kezdet” – kezdte értékelését Shovlin, aki a Sky Sports számára nyilatkozott pénteken délután.
„Összehasonlítottuk a beállításokat az autók között, szóval úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk. Lewis eddig jobban érezte magát, George kicsit kevésbé, Monacóban viszont gyorsan változhatnak a pálya körülményei. Egy dolog, hogy jó pozícióban vagy az első szabadedzésen, de ott kell maradnod a második és a harmadik edzésen is. Ezt sokkal könnyebb mondani, mint megtenni. Jól kezdtünk, de természetesen óvatosak vagyunk, mert Monacóban sokféleképpen el lehet rontani a dolgokat” – tette hozzá miután a pénteki első gyakorlás során Lewis Hamilton a harmadik, George Russell viszont csak a 15. helyen zárt.
Elektromos superbike-kal futott be az edzésnapra Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/35665
Egy különleges motoron érkezett meg a Monacói Nagydíj első napjára Valtteri Bottas. A finn a Verge Motorcycles járművén ült: az elektromos superbike kategóriát képviselő motor 1200 Nm nyomatékra képes, 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra (épp, mint egy F1-es autó), és 375 kilométeres a hatótávja. Bottas helyében mi azért a védőruházatra egy fokkal jobban figyeltünk volna.
A finn nem kerüli a feltűnést ezen a hétvégén: tegnap arról írtunk, hogy sisakja dizájnját a Pac-Man játék ihlette – a fejvédőt Bottas és barátnője Bot-Mannek keresztelte el.
Friday #VB77 #F1 #MonacoGP@VERGEmotorcycle
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 26, 2023
@ThomasMaheux pic.twitter.com/9qkTLcH3TH
A rajongók szavazhatnak róla, milyen Gulf-festésbe boruljon a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/35666
Amikor az év elején bejelentették, hogy a Gulf a Williams F1-es szponzora lesz, egyből megkezdődtek a találgatások arról, vajon a grove-i alakulatnál is láthatunk-e majd hasonló ikonikus festést, mint amivel a McLaren állt elő a 2021-es Monacói Nagydíjon. Nos, igen, ráadásul a Williams a rajongókat is bevonja ebbe: az istálló ugyanis négy különböző Gulf-dizájnnal rukkolt elő, s a szurkolók szavazhatják meg, hogy a csapat melyiket használja a Szingapúri, a Japán és Katari Nagydíjakon ősszel. A négy festésből az egyik hasonlít a McLarenen látott verzióra, míg a másik három annak egy modernizált interpretációja. Alább mutatjuk a négy dizájnt, szavazni pedig a Williams honlapján lehet.
Formula-3: Mini leiskolázta a mezőnyt az időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/35664
A juniorkategóriák is elkísérték a Formula-1-et ezen a hétvégén Monacóba, az F3 mezőnye az itt megszokottak szerint két csoportban gurult ki a pályára, hogy elkerüljék a 30 fős mezőny feltorlódását a versenynaptár legrövidebb aszfaltcsíkján.
A páros rajtszámú autókat felvonultató A-csoportban a Prema svéd pilótája, Dino Beganovic végzett az élen. Őt két Hitech-versenyző, Luke Browning és az autóját az időmérő végén összetörő Sebastian Montoya követte. A B-csoportban nem volt kérdés, ki viszi el az első helyet, hiszen Gabriele Mini a saját ligájában versenyzett, csaknem kilenc tizeddel verte a másodikként végző Paul Aront.
A két csoport időeredményeit összevetve Mini simán szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi főfutamra Beganoviccsal szemben, mögülük Aron, Browning, Caio Collet és Montoya indulhatnak majd. A szombati fordított rajtrácsos sprintfutamot Gregoire Saucy kezdheti majd az élről.