„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Mennyit ér valójában Alonso indianapolisi teljesítménye?
https://formula.hu/parc-ferme/14680
Erre a kérdésre is megpróbáltunk választ találni podcast-sorozatunk legújabb adásában:
Az F1 Amatőr Kart bajnokság Csömörre látogat
https://formula.hu/parc-ferme/14679
Ha oviban is benzingőz volt a jeled, vagy csak szereted a száguldást, jelentkezz bátran! Június 10-én a csömöri KartFarmon állomásozik az amatőr gokart bajnokságunk. A pálya gyors és széles nyomvonala lendületes gokartozást tesz lehetővé. Nincs gumiból kialakított védőfal, a rázókövek (kerékvetők) pedig igazi versenypálya hangulatát idézik. A felszerelést és kezdőlökethez a RedBullt mi biztosítjuk. Mutasd meg mit tudsz!
Jelentkezés és részletek ide kattintva.

Le Mans: A Porsche beszólt a Toyotának
https://formula.hu/parc-ferme/14675
A felkészülésünk utolsó körében vagyunk - írta a Porsche a Twitteren egy a tavalyi Le Mans-győzelmüket ábrázoló kép mellé, válaszul a Toyota kérdésére, hogy hogy állnak a nagy párharc előtt. Mivel a Toyota tavaly szó szerint az utolsó körben veszítette el az elsőséget, a japánok fel is vették a csipkelődő megjegyzést, s gyorsan jött a válasz: Utolsó kör = rossz emlékek, de motiváció.
Good evening @Porsche_Team. The clock is ticking. Are you ready for the Big One? #LM24 - the duel is on pic.twitter.com/9KNtrzieaR
— TOYOTA WEC Team (@Toyota_Hybrid) June 1, 2017
Hello @Toyota_Hybrid. We’re on the last lap of our preparation We’ll be ready! #LM24 – the duel is on @24hoursoflemans pic.twitter.com/4VAxKoiqAO
— Porsche LMP1 Team (@Porsche_Team) June 1, 2017
Ouch @Porsche_Team! Last lap = bad memories but motivation. #LM24 - the duel is on! @24hoursoflemans @FIAWEC
— TOYOTA WEC Team (@Toyota_Hybrid) June 1, 2017
Minden, amit a magyar és a nemzetközi raliról tudni szeretnél!
https://formula.hu/parc-ferme/14673
Az eddigi egy helyett, immár két televíziós műsorral jelentkezik havonta az Autósport és Formula Magazin, melyek egyikét kizárólag a ralisportnak szenteljük. Közeleg a Ralihíradó első adása - vasárnap 11 órakor a Fix TV műsorán!

Harmadszorra is VW: visszatér a sikerkovács a McLarentől
https://formula.hu/parc-ferme/14678
Egy rövidke mclarenes kitérőt követően, mely szinte még azelőtt véget ért, hogy egyáltalán elkezdődött volna, újra munkába áll a Volkswagennél Jost Capito, aki először 1989-ben kezdett a cégnél dolgozni, mielőtt átszerződött a Sauberhez, majd hosszú éveken át az ő vezetésével uralták a Polók és Sebastien Ogier a világbajnokságot. Capito tavaly szerződött a McLarenhez, de az új vezetés érkezésével nem volt neki maradása, így visszatért a Volkswagenhez, ahol az "R" és a "Zubehör" részlegek vezetője lesz - azaz, legalábbis egyelőre, távol marad a motorsporttól.

Nagy szám: a Formula-E követi az F1-et!
https://formula.hu/parc-ferme/14677
Úgy megtetszettek a Formula-E vezetőségének az F1-ben májustól bevezetett nagy rajtszámok, illetve pilótanevek, hogy a soron következő, jövő hétvégi berlini fordulótól kezdve ők is bevezetik gyakorlatilag ugyanezt a szabályt. A nagy és vastag rajtszám a hátsó kerékborításra, míg a pilóta nevének hivatalos hárombetűs rövidítése az autó oldalára kerül majd. Ráadásul egy lépéssel tovább is mentek: hogy az újítás a taktika követésében is segítsen, azt is előírták, hogy minden versenyző esetében a rajtszám az egyik autón fekete, a másikon viszont piros legyen...
A képen Button a már megújult rajtszámmal:

Van egy nagyon erős jelölt a "Le Mans legszebb versenygépe" címre
https://formula.hu/parc-ferme/14672
Az idei évben az LMP1-ből az LMP2-be "költöző" Rebellion megvillantotta a Le Mans-ra készülő krómfestést - egészen gyönyörűen néz ki!


Ma 47 éve lépett át a halandóktól a halhatatlanok közé Bruce McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/14671
A legendás istálló alapítójára az alábbi videóval emlékezett a wokingi alakulat fennállásának 50. évfordulóján:
Ne hagyd magad megzavarni!
https://formula.hu/parc-ferme/14669
Vigyázat! Ne zavarj, amíg F1-et nézek! Súlyos sérülésekkel járhat! – így szól a baljóslatú, ugyanakkor humoros felirat a Fomula.hu webshop rajongói bögréjén és pólóján. Testhezálló ajándék autósportőrült ismerősöknek, vagy dísztárgyként a polcra helyezve minden alkalommal emlékeztethetjük vele a lakótársakat, mikor nem érdemes közelíteni felénk.
Nagy lehetőséget hagyott ki a McLaren Monacóban!
https://formula.hu/parc-ferme/14676
Ezúttal a tempó rendben volt, mégis üres kézzel távoztak - a McLaren monacói produkcióját is értékeltük legújabb podcast-adásunkban.
Szeretnél egy Vettel-posztert a szobád falára? Egyszerű a megoldás!
https://formula.hu/parc-ferme/14668
Még kapható az Autósport és Formula Magazin legutóbbi száma, melyben számos más érdekesség mellett, melyekről ide kattintva olvashatsz bővebben, egy nagyszerű Sebastian Vettel-posztert is találhatsz, mellyel szobádat ékesítheted!

Vigyázat, a hét legszebb lányai érkeznek a 2-es vágányon! (18+)
https://formula.hu/parc-ferme/14674
Figyelem, megújult! Ralihíradóval jelentkezünk!
https://formula.hu/parc-ferme/14667
Az eddigi egy helyett, immár két televíziós műsorral jelentkezik havonta az Autósport és Formula Magazin, melyek egyikét kizárólag a ralisportnak szenteljük. Közeleg a Ralihíradó első adása - vasárnap 11 órakor a Fix TV műsorán!

Megtörtént: Gutierrez a hétvégén debütál az IndyCarban
https://formula.hu/parc-ferme/14670
Megköttetett az egyezség, valóban Esteban Gutierrez lesz Sebastien Bourdais helyettese - a hétvégi detroiti duplafutamon legalábbis mindenképp. Az egyelőre nem derült ki, hogy mennyi időre szól a mexikói szerződése, aki holnap, azaz pénteken máris autóba ül, hogy teljesítse karrierje első IndyCar-szabadedzését.

Ez még megér egy misét: a versenyzőtársak reakciója Alonso kiesésére
https://formula.hu/parc-ferme/14665
Nem csak a rajongókat, az autóversenyzőket is világszerte érdekelte az elmúlt hétvégén rendezett Indianapolis 500, különösen pedig Fernando Alonso teljesítménye. Az alábbi három Formula-E-pilóta véleménye mindennél jobban összefoglalja, hogy hogyan érezték magukat, amikor a spanyol alatt megállt az autó. Daniel Abt ráadásul fél órával korábban éppen azzal viccelődött, hogy milyen ironikus lenne egy Honda-motorhiba...
Pfffff.......
— Sébastien Buemi (@Sebastien_buemi) May 28, 2017
— Nico Prost (@nico_prost) May 28, 2017
Imagine Alonso losing the race because of a Honda engine failure #Indy500 pic.twitter.com/aOeGaQgwFo
— Daniel Abt (@Daniel_Abt) May 28, 2017
NO WAY!!
— Daniel Abt (@Daniel_Abt) May 28, 2017
Itt az első kép a négytagú Raikkönen családról
https://formula.hu/parc-ferme/14666
Kimi, Minttu, Robin és az új jövevény, Rianna.

"Mindet megelőzzük!" - az Indy 500-on az éterbe is visszatért a vérmes Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/14664
Az elmúlt hétvégén egy verseny erejéig Fernando Alonso maga mögött hagyta a frusztrált és élcelődő csapatrádiós beszólásokat is, amelyek már-már védjegyévé váltak az F1-ben a McLaren-Hondánál. Az Indy 500-on nem csak a pályán, de mérnökének adott válaszaiban is rámenősséget sugárzott. A verseny utolsó negyedéhez közeledve a mérnök ismertette a spanyollal, hogy a taktikák jelen állása szerint melyik pilótákkal lesz harcban a győzelemért, majd megkérdezte, sorolja-e el az érintett autók rajtszámát az egyszerűség kedvéért.
Alonsónak azonban nem volt kedve válogatni a riválisok között: "Az összeset megelőzzük!" - mondta, ekkor még nem is sejtve, hogy idő előtt véget fog érni számára a küzdelem.
"Így tényleg sokkal egyszerűbb!" - jött a helyeslő válasz.
Megérkezett Magyarországra is Hamilton energiaitala!
https://formula.hu/parc-ferme/14662
Információink szerint az LH44, Lewis Hamilton signature italának magyarországi bevezetését Monster Energy stílusban fogják megünnepelni.

Az emóciók két végpontja: Raikkönen arcjátéka az időmérő és futam után
https://formula.hu/parc-ferme/14661
A finn versenyző megjárta a magasságokat és mélységeket, és ez látszott testbeszédén is Monte-Carlóban. Balra Raikkönen „elragadtatva első pole-pozíciójától 2008 óta”, a másik oldalon pedig „ledöbbenve a Monacói GP második helyétől”. (Forrás a WTF1.com.)



