„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Konkrétan össze kell foltozni a Man-szigeti TT két sérült sztárját (fotó csak erős idegzetűeknek!)
https://formula.hu/parc-ferme/14981
Az utcai motorversenyzés világa ebben az évben a Man-szigeti TT legnagyobb alakjait sem kímélte. Az idén a mindenkori győzelmi rekordot célba vevő John McGuinness végül a sziget kísérteties pályájának egyetlen versenyén sem állhatott rajthoz, miután nem sokkal korábban egy másik utcai futamon, a North West 200-on bukott nagyot és súlyos bokasérülést szenvedett, ami miatt még jelenleg is kórházban kezelik.
Bit of steel work going on! Just trying to keep the ankle moving!! pic.twitter.com/J8d02IbnVi
— John McGuinness (@jm130tt) June 23, 2017
Nála is rosszabbul járt riválisa, Ian Hutchinson, aki két győzelmet idén is begyűjtött a Man-szigeten, mielőtt maga is nagyot bukott volna. Hutchy is kórházba került, műtétjéről pedig egy meglehetősen gyomorforgató fotót tett fel a Twitterre, ugyanis a bokacsontját is ki kellett venni, hogy aztán eredeti helyére próbálják visszarögzíteni az orvosok. A tényleg csak erős idegzetűeknek való képet itt nézhetitek meg.
McGuinness fűzött is egy kommentárt Hutchinson képe alá: "Ha már a pályán nem versenghetünk egy ideig, most majd abban versenyzünk egymással, hogy melyikünk épül fel gyorsabban!"
Motort cserél a Ferrari Vettel autójában!
https://formula.hu/parc-ferme/14982
Végigszenvedte a harmadik szabadedzést Sebastian Vettel a Ferrarival, egyetlen érdemi kört tudott megtenni a bakui gyakorláson - a Scuderia úgy döntött, hogy kicseréli a motort az autóban. A német mégis megússza a büntetést, mert a csapat egy korábbi erőforrást szerel be - ez plusz kockázatot jelent. Máshogy azonban nem lehetett megoldani az edzésen jelentkező folyadékszivárgást időben.
Alonso menedzsmentje már puhítja a Mercedest és a Renault-t?
https://formula.hu/parc-ferme/14980
A Fernando Alonso pályafutását egyengető Flavio Briatore és Luis Garcia Abad mindketten más-más csapatok vezetőivel társalogtak, és nem is csináltak titkot ebből. Abad Bakuban szem előtt lévő helyen, a Renault vendéglátóegységének teraszán társalgott valamiről Alain Prosttal és Cyril Abiteboullal, míg Briatore este posztolt is egy közös képet Toto Wolff és Niki Lauda társaságában. Vajon az történt, amire mindeki következtet, azaz a Renault-nál és a Mercedesnél puhatolóznak a lehetséges jövő évi üléseket illetően?



DTM-pilóta ugrott be az IndyCarba
https://formula.hu/parc-ferme/14979
Az IndyCar ezen a hétvégén a Wisconsin államban található Road America versenypályán rendezi legújabb fordulóját, nem ért azonban időben oda a pénteki edzésekre a Schmidt Peterson Motorsports orosz pilótája, Mihail Aljosin, aki vízumproblémák miatt Franciaországban ragadt, miután az elmúlt hétvégén rajthoz állt a Le Mans-i 24 óráson.
Aljosin értesítette a csapatot arról, hogy határozatlan ideig nem tud repülőre szállni, az SPM-nél pedig váratlan helyről szereztek beugrót: másik pilótájuk, a kanadai James Hinchcliffe honfitársát és jó barátját, Robert Wickenst hívták be, akinek idén éppen volt egy tesztje az IndyCar-géppel, amikor a DTM-pilóta autót cserélt Hinchcliffe-fel. Kezdetben csak a pénteki edzésekre kérték fel, a folytatása pedig attól függött, hogy Aljosin megérkezik-e a helyszínre az időmérőre és a versenyre.
A DTM-ben évek óta a Mercedesszel versenyző Wickens elmondta, előbb a stuttgartiaktól kellett engedélyt kérnie a beugrásra, és tartott attól, hogy az éppen Baku felé repülő sportigazgató, Toto Wolff nem lesz azonnal elérhető, végül azonban nagyon gyorsan, időben megérkezett a jóváhagyás. "Csomagold el a sisakodat is és érezd jól magad!" - hangzott Wolff üzenete Wickens elmondása szerint, aki mindkét belerázódó szabadedzését az utolsó előtti helyen, a 20. pozícióban zárta.

FRISSÍTÉS:
Wickens legnagyobb bánatára Aljosin szombatra nemcsak hogy mindenféle beutazási problémáját megoldotta, de az alábbi videóval már be is jelentkezett a Road Americáról, szóval az orosz visszakapja ülését a hétvége hátralévő részére. A kanadai pedig talán soha nem fog már ilyen közel kerülni az IndyCar-debütáláshoz.
Update pic.twitter.com/lmdHz9F2NF
— Mikhail Aleshin (@mikhailaleshin) June 24, 2017
Michelisz csapattársa megviccelte riválisát: ezer szelfivel!
https://formula.hu/parc-ferme/14974
Tom Chilton posztolta az alábbit a Twitterre: "Amikor szem elől téveszted a telefonond öt másodpercre... nézd mi történik. Ezer szelfi" - majd megköszönte a dolgot Tiago Monteirónak és Nick Catsburgnak...
When you leave your phone for 5seconds. Look what happens. 1000selfies. Thank you @tiagosworld18 and @nickcatsburg #selfie #wtcc pic.twitter.com/KKSt6CWlVs
— Tom Chilton (@TomChilton_) 2017. június 23.
Coronel egy tűzoltót vert telibe a WTCC első szabadedzésén
https://formula.hu/parc-ferme/14978
A versenyző fékhiba miatt csúszott ki egy olyan helyen, ahol arra nem nagyon lehetett számítani - szerencsére nem történt sérülés:
Meanwhile in Vila Real #WTCC @TomCoronel pic.twitter.com/kWv2fker87
— Markus Lüttgens (@MST_MarkusL) 2017. június 24.
Megtörtént: módosították a bakui 8-as kanyart
https://formula.hu/parc-ferme/14977
Pénteken sokan szenvedtek a pálya legszűkebb kanyarjával, amelyet Sergio Perezék kérésére módosítottak is - a képen a sárga vonal jelzi, hogy hol volt eddig a kerékvető.
FIA amends Baku's Turn 8 following driver complaints #F1 #AzerbaijanGP https://t.co/QJwsH9zRY6 pic.twitter.com/wA4rDaKhQs
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) 2017. június 24.
70 rajthelyes büntetésnél tartanak a McLarenek
https://formula.hu/parc-ferme/14976
Hivatalossá vált, hogy Fernando Alonso negyven, Stoffel Vandoorne pedig harminc rajthelyes büntetésig "jutott" Bakuban - a spanyolnál az ötödik belsőégésű motor és MGU-K, valamint a hetedik turbó és MGU-H. Nála így további huszonöt rajthely érkezett az eddigi tizenöthöz, Vandoorne-nál pedig tizenöt - ketten együtt már hetvennél járnak és hosszú még a mai nap...
Ugye te sem zavarnád meg, ha ilyen szépen kéri...?
https://formula.hu/parc-ferme/14969
Ha F1-et nézek, ne bosszants! Hozd mindenki tudtára, hogy vannak határok!
Módosíthatják a bakui 8-as kanyart Perez miatt
https://formula.hu/parc-ferme/14975
Alaposan összetörte a Force Indiát pénteken Sergio Perez a bakui pálya híres nyolcas kanyarjában, amely borzasztóan szűk - a mexikói szerint éppen ezért módosítani is kellene, mert nem lehet biztonsággal beférni. Nagyon sokan rontották ezt el, de aki nem akart átmenni a rázókövön, az kiengedte az autót a bukótérbe, majd megkereste a hátramenetet.
"A kerékvető nagyon nehéz és megkértük Charlie-t (Whitingot), hogy módosítsuk valahogy. Nagyon szűk így a kanyar és túl könnyű hibázni. Megmondtuk ezt Charlie-nak, aki azt ígérte, hogy átgondolja, mik a lehetőségek és megpróbál javítani rajta" - nyilatkozta Perez az Autosportnak.
Ha a sisakdizájnokból autófestés születne...
https://formula.hu/parc-ferme/14971
Akkor az valami ilyesmi lenne... Ugye mindet felismeritek?


Ez lett volna a valaha volt legőrültebb Le Mans?
https://formula.hu/parc-ferme/14970
A WTF1 szerint igen, persze az is lehet, hogy csak azért mondják, mert ott voltak... ![]()
Kik ezek a kissrácok?
https://formula.hu/parc-ferme/14968
Segítünk, egy F1-es futamgyőztes, egy Le Mans-győztes, két jelenlegi F1-es pilóta, valamint egy FE/WEC-versenyző. Na, így megvan?

Balról jobbra: Sainz, Hartley, Vergne, Kvjat, Ricciardo.
Így törte össze Verstappen az utolsó pillanatban
https://formula.hu/parc-ferme/14973
40 seconds left in FP2... @Max33Verstappen fastest, quiet night ahead for the @RedBullRacing mechanics... what could go wrong? #F1 pic.twitter.com/h9bOoAP2z7
— Formula 1 (@F1) June 23, 2017
Ma 15 éve: egy egészen szenzációs rajt!
https://formula.hu/parc-ferme/14967
Élmény visszanézni a 2002-es nürburgringi Európa Nagydíj első körét:
A nagy melegben nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel!
https://formula.hu/parc-ferme/14966
Ezért ajánljuk a Ferrari-rajongók figyelmébe ezt a praktikus kulacsot, mely remek társ lehet sportoláskor, kirándulásokkor.
Pillantsunk bele a legendás Mátrai Hegyiverseny múltjába!
https://formula.hu/parc-ferme/14972
Közeleg a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny, aminek apropóján a szervezők megosztottak néhány képet a verseny múltjából - az 1987-es futam műsorfüzete:



Bakuban olyan esemény zajlott le a Mercedes garázsában, ami korábban még soha
https://formula.hu/parc-ferme/14963
A csütörtöki rajongó bokszlátogatás során egy párnak lehetősége volt belépni a Mercedes bokszába, és ha már megadatott számukra ez a ritka lehetőség, hát a férfi még különlegesebbé tette a pillanatot azzal, hogy megkérte a hölgy kezét.
Well... this is a new one
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 22, 2017
A proposal in our garage... and the lucky lady said YES!!
Congratulations #AzerbaijanGP @F1 pic.twitter.com/rUd0Iez6bq
A Renault-nál már nem is csak az F1-es autó viselkedéséről kérik ki Hülkenberg véleményét
https://formula.hu/parc-ferme/14964
Az új Megane tesztelésére is a németet kérték fel, aki össze is hasonlította a két általa kipróbált karosszériát.
Unique in its category, the #MéganeRS will offer 4Control. @HulkHulkenberg gives you his impressions #RenaultSport #4Control pic.twitter.com/YF6cfLNnGi
— Renault Sport (@RenaultSport) June 23, 2017
Perezé az első bakui baleset: Így törte össze a Force Indiát
https://formula.hu/parc-ferme/14965
Videó Perez balesetéről:

