6,2 millió dollárért kelt el Michael Schumacher egykori versenygépe
https://formula.hu/parc-ferme/33274
Nem először talált új gazdára egy korábbi F1-es autó, ám az RM-Sotheby's aukciósháznál meghirdetett licit során egy igazán különleges darab került eladásra. Ezúttal a Ferrari F300-as konstrukciójának azon darabjáról volt szó, amellyel az 1998-as szezonban Michael Schumacher négy versenyen, Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban indulhatott. A legérdekesebb ebben, hogy a német pilóta az említett futamok mindegyikén győzni tudott. A versenyautó végül 6,2 millió dollárért került új tulajdonosához.
Michael Schumacher’s 1998 Ferrari F300 just sold for $$6,220,000 at the RM Sotheby’s Auction in Monterrey, California. Read about this amazing car at https://t.co/U2PG8La7KM (Lots of photos too).#KeepFightingMichael pic.twitter.com/CZvxZmfmBv
— Salracing (@salracing) August 21, 2022
Videó: Először pályán egy 2024-es F1-es autó!
https://formula.hu/parc-ferme/37424
Bár a bahreini előszezoni tesztre még várnunk kell másfél hetet, eljött a nagy pillanat: az egyik Formula-1-es csapat pályára vitte az új versenygépét. Az első fecske pedig nem más, mint a Stake F1 Team, amely Barcelonában gurult ki a C44-essel. A szabályok értelmében ugyanis a csapatok összesen 400 kilométert teljesíthetnek – két napra bontva – az aktuális évi autójukkal filmforgatási célzattal, s az istállók nagy része az egyik napot rendszerint már a téli teszt előtt elhasználja egyfajta bejáratásként.
A Stake is így tett most, amely egy rövid videót is közzétett arról, ahogy a 2024-es versenygép elsuhan a katalán pálya célegyenesében:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„A bukott törésteszt is csak az ambíciónkat mutatja” – Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/37422
Alaposan átdolgozta F1-es autóját a 2024-es szezonra az Alpine: saját bevallásuk szerint amit csak lehetett, kicseréltek az elődhöz képest. Néhány hete fel is röppent a hír, miszerint az A524-es nem ment át az egyik törésteszten, amelyen minden versenygépnek meg kell felelnie az FIA biztonsági előírásai miatt, s amelyet azóta teljesített is az alakulat. Ezt az immár állandó csapatvezetőnek tekinthető Bruno Famin gyakorlatilag megerősítette az Alpine e heti bemutatóján, de hangsúlyozta, hogy ez is csak a franciák elszántságát bizonyítja:
„Néhány tesztet újra kellett csinálnunk, néhány homologizációs tesztet. De szerintem ez része a megszokott folyamatnak. Ha minden teszten elsőre átmész, az azt jelenti, hogy nem voltál elég ambiciózus. Úgyhogy meglátjuk, mi lesz a végeredmény, de az egyáltalán nem kritikát érdemlő, hogy néhány tesztet újra kellett csinálnunk” – idézi Famint a Motorsport.com lap.
Több fehér és sárga: miről árulkodhat a Ferrari új F1-es versenyzői overallja?
https://formula.hu/parc-ferme/37421
Néhány napot még várnunk kell arra, hogy megláthassuk az SF-24-es kódnevet kapó 2024-es Formula-1-es Ferrarit, hiszen csak február 13-án, kedden tartják a bemutatójukat. A Scuderia azonban a versenyzők overallját már leleplezte, amelyben a továbbra is domináns vörös alapszín mellett az eddiginél nagyobb szerepet kapott a sárga és a fehér, utóbbi különösen a pilóták hátán. A színösszetétel így a Ferrari tavaly Le Mans-t nyerő Hypercarjának dizájnjára hajaz – vajon Charles Leclerc és Carlos Sainz idei versenygépe is emlékeztetni fog a 499P festésére?
Red, yellow and white. What. A. Sight.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 10, 2024
Introducing our new 2024 race suits pic.twitter.com/XpoSVqHdC7
Nyolc órán át tarthatott a találkozó, hetekig elhúzódhat a Horner-ügy
https://formula.hu/parc-ferme/37420
Hétfőn robbantotta a bombát a holland De Telegraaf, amikor beszámolt róla, hogy a Red Bull belső vizsgálatot indított az F1-es csapat főnöke, Christian Horner ellen. A vádak szerint Horner „nem megfelelően viselkedett”, a sajtóhírek szerint pedig egy női alkalmazott fogalmazta meg mindezt. A Red Bull anyavállalata külső szakértő segítségével folytatja le a vizsgálatot, pénteken pedig sor került a felek találkozójára is Londonban.
Bár hivatalos információk erről nem láttak napvilágot – a Red Bull jelezte is, hogy nem kíván kommunikálni, amíg le nem zárul a folyamat –, de sajtóbeszámolók szerint elég hosszan tartott a megbeszélés: a Sky Sports F1 szerint több mint nyolc órán át egyeztettek a felek, Horner pedig továbbra is tagadja a vádakat. A Sky arról is tudósított, hogy bár korábban úgy hírlett, az energiaitalosok szeretnék még a jövő csütörtökön esedékes F1-es autóbemutatójukig lezárni az ügyet, hogy az ne vessen árnyékot az eseményre, könnyen elképzelhető, hogy ennél tovább fog elhúzódni a történet. „Amennyire hallottam, ez nem F1-es ütemterv szerint fog zajlani, hanem egy megfelelő időrend szerint, hogy tiszta és fair megoldás szülessen a felek számára” – jelentette a Sky riportere, Craig Slater, aki hozzátette: lehet, hogy még a bahreini előszezoni tesztig sem születik majd ítélet az ügyben, ami persze kellemetlen kérdések özönével járhat majd a csapat számára.
Batman lesz az F1-es Ausztrál Nagydíj egyik sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/37416
Idén is az Albert Park Circuit 9-es kanyarja mellett, a golfpályán kap helyet az Ausztrál Nagydíj családi zónája, ahol egy különleges főszereplő, Batman várja majd a kicsiket és a kicsit nagyobbakat. Az újragondolt family zone elnevezése a nagydíj szervezői és a Warner Bros. Discovery együttműködésének köszönhetően Pit Stop Park Powered by DC Super Heroes lesz.
A program középpontjában a köpenyes igazságosztó, Batman fog állni, aki 85 évvel ezelőtt, a Detective Comics 27. füzetében jelent meg először, s ezt a jubileumot ünnepli a WB ezen a különleges módon. Számos más attrakció, többek között egy mászófal, egy óriáscsúszda és egy akadálypálya mellett az 1966-os Batmobil replikáját is megtekinthetik az érdeklődők.
Wolff: Hat héttel korábban több lehetőségünk lett volna
https://formula.hu/parc-ferme/37419
A német Motorsport-Totalnak nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kifejtette, hogy mindkét félnek érdekében állt a Lewis Hamilton 1+1 évre szerződésében szereplő kilépési pont, mellyel a hétszeres világbajnok élt, amikor úgy döntött, hogy 2025-től a Ferrari színeiben folytatja páratlanul sikeres karrierjét.
„Tudtuk, miért csináljuk így. Ez arról szólt, hogy nyitva hagyjunk lehetőségeket az ő számára, de a magunk számára is” – mondta Wolff, akinek szavaiból kimondatlanul is érződik, hogy Hamilton nehéz helyzetbe hozta őket: „Jó pár versenyző elérhető lett volna 2024 végén, s közülük néhányan az elmúlt hetekben írtak alá. És ők is szóba jöhettek volna nálunk. Hat héttel korábban még sokkal több lehetőségünk lett volna, de ez van” – utalt Wolff a nem sokkal korábban hosszabbító Norrisra és Leclerc-re.
„A pilótapiac érdekes, nekünk pedig a jövőre kell gondolnunk” – folytatta Wolff. „Ki illik a legjobban George mellé? Mi lenne a legjobb páros a számunkra? Jó néhány versenyző szóba jöhet, mi pedig ráfordítjuk a kellő időt a döntésre.”
Magnussen szereti Steinert, de örül Komatsunak
https://formula.hu/parc-ferme/37418
A Haas történetének 166 nagydíjából 123-at a csapattal töltő, s az istálló számára egyedüliként rajtelsőséget és leggyorsabb kört szerző Kevin Magnussen az idei autó, a VF-24-es virtuális leleplezése után egy szűk héttel a névadó szponzor, a MoneyGram által szervezett londoni eseményen nyilatkozott a távozó csapatfőnökről, Günther Steinerről, valamint utódjáról, Ayao Komatsuról.
A dán versenyző elmondta, hogy bár kiváló a kapcsolata Steinerrel, véleménye szerint eljött a változás ideje: „Szeretem Günthert, nagyszerű kapcsolatom volt vele a Haasnál töltött idő alatt, de az is izgalmas, hogy változást látok. Valódi változást. Szerintem nagyszerű, hogy Ayao nem kerülgeti a forró kását, például azt illetően sem, hogy a fejlődési pályánk egy teljesen szezonon keresztül egyszerűen nem volt jó. Egyértelmű, hogy nagyon izgalmas időszak ez a Haasnál.”
Magnussen csapattársa, Nico Hülkenberg egészen máshol, az X-en nyilatkozott meg azzal kapcsolatban, hogy valóban érvényes szerződése van-e 2025-re a csapattal – úgy tűnik, valaki túl komolyan vett egy viccet…
Többéves szerződést kötött egy energiaital a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/37417
Valószínűleg sokan számítottak arra, hogy Lewis Hamilton szerződtetése újult erővel fogja vonzani a szponzorokat a Ferrarihoz, s ezek első jelei már meg is mutatkoznak: miután 2023-ban egy jóval kisebb megállapodás keretében a három amerikai versenyen partneri kapcsolatra léptek a Celsius energiaitallal, mostantól a teljes szezonban a csapat támogatója lesz a PepsiCo érdekeltségébe tartozó, mintegy 12,5 milliárd dollár értékű Celsius Holdings legfontosabb terméke – méghozzá egy többéves szerződéssel.
A Celsius logók az autókon és a versenyzők overálján is megjelenik már az idei szezonban. A tavaly szerződtetett, korábban az AC Milannál is dolgozó versenysportbevételekért felelős igazgató, Lorenzo Giorgetti így értékelte az együttműködés bejelentését:
„Nagy örömünkre szolgál, hogy miután tavaly csatlakoztak hozzánk, most kibővítjük együttműködésünket a Celsiusszal, amely a Scuderia Ferrari globális partnere lesz a 2024-es szezonban és azon túl. A Celsius nélkülözhetetlen energiával látja el versenyzőinket és csapattagjainkat, hogy a 24 nagydíjból álló intenzív szezon során a legjobb teljesítményt nyújthassák.”
Schumacher úgy érzi, készen áll a Mercedes ülésére
https://formula.hu/parc-ferme/37415
Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásának bejelentése új reménnyel kecsegtet Mick Schumacher rajongói számára, hiszen az Alpine WEC programjában való részvétele mellett a csillagosok tartalékosi szerepét is betöltő ifjú német sokak szerint szóba jöhet a hétszeres világbajnok lehetséges utódai között.
Így gondolja többek között nagybátyja, Ralf is, aki arról beszélt, hogy csak pozitív dolgokat hallott unokaöccséről, most pedig maga Mick is megengedett magának egy nyilatkozatot, melyben hangsúlyozta, hogy készen áll: „Persze ez egy olyan pozíció, amely nagyon nagy nyomással jár, de úgy érzem, hogy készen állok.”
„De ez nem az én döntésem. Mindenesetre ez most egy lehetőség a számomra, csak épp még nem tudom, hogy mekkora” – mondta az RTL-nek a német versenyző, aki azt is elárulta, hogy őt magát is sokkolta Hamilton lépése.
Porschével kóstol bele a pályaversenyzésbe a kétszeres WRC-világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/37414
Kalle Rovanpera az elmúlt két szezon ralivilágbajnoka a WRC-ben, idén azonban csupán „részmunkaidősként” áll rajthoz a vb-n: az első versenye a jövő heti Svéd Rali lesz, a többi programja pedig nem ismert egyelőre a Toyota versenyzőjének.
Az viszont most kiderült, hogy láthatjuk más sorozatban is őt, Rovanpera ugyanis rajthoz fog állni a Porsche Carrera Cup Benelux bizonyos állomásain. A 23 éves pilóta már korábban jelezte, hogy más szakágakat is kipróbálna a ralizás mellett, a Porsche-szériában egy 911 GT3 Cupot fog vezetni a Red Ant Racing színeiben, a tervek szerint a versenynaptárban szereplő hat fordulóból négyszer. „Nagyon izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kihívásba a pályaversenyzés terén” – mondta el Rovanpera.
Így született meg a Visa Cash App RB név
https://formula.hu/parc-ferme/37413
Amióta bejelentették, hogy az egykori AlphaTauri 2024-ben két névadó szponzorral együtt a Visa Cash App RB Formula 1 Team nevet fogja felvenni hivatalosan, kritikákat áradata zúdult a faenzai istállóra. Sok rajongó szerint túl hosszú a megnevezés, nem könnyű rövid formában használni, ráadásul az alakulat azt sem tisztázta pontosan, hogy az RB az anyavállalat Red Bullra vagy a hivatalos cégnévként a nevezési listán szereplő Racing Bullsra utal. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója a Las Vegas-i bemutatón magyarázta el, hogyan is született meg a vitatott csapatnév és identitás:
„A Visa szponzorációért felelős vezetője, Andrea [Fairchild] azt mondta egy interjúban, hogy kissé túl hosszú a név, de a valóság az, amit tavaly a kezdetektől fogva mondtunk, hogy közelebb fogunk kerülni a Red Bull családhoz” – idézi szavait a RacingNews365.com portál. „Vissza akartuk hozni a bikát és az RB-t, és a Red Bull családon belül ott van a Flying Bulls (Repülő Bikák), ami egy repülőgép-gyűjtemény, amellyel Mateschitz úr rendelkezett. Aztán valaki a vállalatnál mondta, hogy ’miért nem hívjuk ezeket a srácokat Racing Bullsnak (Versenyző Bikák)?’, így lenne egy identitásuk, amelyre alapozhatnak, ha változik a szponzor.”
„Mindent meg kellett változtatnunk: a csapatnevet, a vállalat minden egyes részét, beleértve az adóhatóságot is, úgyhogy ez komoly munka volt. Jól illeszkedik ez a családba, és az RB valójában a Red Bullt jelenti, aztán pedig kellemes probléma volt, hogy mind a Visa, amely a világ egyik legnagyobb márkája, mind a Cash App, amely az egyik leglátványosabb márka a pénzügyi világban, különösen az USA-ban, egyaránt partnerségre akart lépni velünk. Úgy voltunk vele, oké, legyen Visa Cash App RB Formula 1 Team, és nem hallom sokaktól azt sem, hogy Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team vagy Moneygram Haas Formula 1 Team, úgyhogy csak reálistának kellett lennünk és a tartalomra koncentrálunk – és ez egy igen szép és gyors autó lett.”
„Valaki túl komolyan vett egy viccet” – Hülkenberg cáfolja a 2025-ös Haas-szerződést
https://formula.hu/parc-ferme/37412
Mint a mezőny jelentős részének, Nico Hülkenbergnek is az idei szezon végén jár le a jelenlegi megállapodása csapatával, a Haasszal. Csütörtökön azonban felröppent, hogy a német valójában már hosszabbított is az amerikai istállóval: a Sports Illustrated F1-es szakírója, Alex Harrington ugyanis arról posztolt Twitteren, hogy a Tottenham stadionjában létesített F1-es gokartpálya átadóján a kérdésére Hülkenberg megerősítette, hogy 2025-ig szóló meghosszabbított szerződése van a Haasszal.
Azonban mint kiderült, a pilóta a választ nem gondolta komolyan: „Ne higgyetek el mindent. Valaki kissé túl komolyan vett egy viccet” – posztolta az újságíró azóta törölt bejegyzésére adott válaszul, egy kacsintós szmájli kíséretében. Később maga a szakíró is kiírta Twitteren, hogy elnézést kér, az ő hibája volt a félreértés, nem észlelte, hogy Hülkenberg viccnek szánta a válaszát.
Az autót még nem, az overallt már megmutatta a Visa Cash App RB
https://formula.hu/parc-ferme/37411
Az F1-es rajtrács másik névváltó formációja, a Visa nem tart hagyományos, online közvetített autóleleplezést, hanem lassanként csepegteti az információkat: tegnap már megvillantották a festés néhány részletét, az éjszaka folyamán pedig nyilvánosságra hoztak egy képet Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda overalljáról.
A tűzálló árulkodik arról, milyen dizájnt kaphat maga az autó: a fehér mellett az AlphaTauriénál jóval világosabb színt kapó kék került másodlagosan a kombinációba. Megfigyelhetők a szponzorok és reklámfelületeik arányai is: a Visa és Cash App mellett új érkező a Hugo, amely korábbi hírek alapján akár a csapatnevet is biztosíthatta volna, az Orlen továbbra is fedélzeten marad, de egy szürke RB-logó is kiszúrható, utalva a Racing Bulls identitásra (amely csak fokozza a zavart, hogyan is nevezzük ezt a csapatot idén.)
A csapat – amely konstruktőrként az RB nevet viseli az FIA nevezési listája alapján – várhatóan a reggeli órákban érkezik.
„Ha nem követik a többiek példáját, a Haas nem fogja tudni tartani a lépést” – Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/37410
Néhány hete jelentette be a Haas, hogy Günther Steiner távozik az F1-es istálló éléről, és Ayao Komatsu veszi át a helyét. A csapatfőnöki pozíciót az alakulat 2016-os érkezése óta betöltő Steiner többször elmondta már a távozása óta, hogy nem értettek egyet Gene Haas tulajdonossal abban, hogy kellene-e az infrastruktúrába invesztálniuk, miközben egyszerre van bázisuk az Egyesült Királyságban és Olaszországban – most az Auto Motorsportnak ismét arról beszélt az excsapatvezető, hogy enélkül az amerikai gárda küszködésre van ítélve a Formula-1-ben:
„Be akartam fektetni a csapatba, ő nem. Egyszerűen eltérő nézeteink voltak arról, hogyan kellene haladniuk a dolgoknak” – mondta Gene Haasról Steiner. „Ahogy ezt a csapatot felépítettük, ennél többet nem kérhettünk. Ez nem kritika a csapatnak, hanem a realitás. A költségsapka teljesen megváltoztatta a Formula-1-et. Már nem működnek a régi struktúrák. A McLaren, a Williams, az AlphaTauri mind két éve invesztál az infrastruktúrába, így nagyobb költségvetésük lehet a működési részre. Ha nem követed a példát, nem fogod tudni tartani a lépést.”
Steiner elismerte: 2023-ban rossz koncepciót választottak az autó kapcsán, és túl sokáig tartott, mire erre reagálni tudtak. „Ez történik, ha feleannyi embered van, mint a többieknek. De a srácaink nem végeztek rossz munkát” – fogalmazott.
Részleteket már megvillantott festéséből a Visa Cash App RB – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/37409
Las Vegasban helyi idő szerint csütörtök este, azaz magyar idő szerint péntek reggel mutatja be 2024-es versenygépét az AlphaTauri helyett immár Visa Cash App RB név alatt futó alakulat. Viszont kedvcsináló gyanánt már néhány részletet közzétették a közösségi oldalaikon: ez alapján a sötétkék domináns szín lesz a festésben, valamint nem meglepő módon a Visa logója is meg fog jelenni rajta a Red Bullé mellett – a lenti videóban pedig azt is ki lehet szúrni a hátsó szárnyon, hogy az Orlen is maradhatott a szponzorok között:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Verstappen elárulta, milyen lesz a Red Bull új F1-es autója
https://formula.hu/parc-ferme/37408
Javában zajlanak a Formula-1-es autóbemutatók: eddig a Haas, a Williams, a Stake és az Alpine rántotta le a leplet a 2024-es versenygépéről, plusz még korábban a McLaren már prezentálta az idei dizájnját. Ami szembetűnő, hogy egyre nagyobb felületen marad karbonfekete a festés: ez különösen az Alpine-nál volt látványos, amely két verziót is bemutatott a fényezésből, de valójában a kék és a rózsaszín variáció alapszíne is a fekete volt.
A regnáló világbajnok Red Bull eseményére kerül majd sor utoljára, egy hét múlva csütörtökön, Max Verstappen azonban a szimulátoros csapata, a Team Redline minapi streamjében elhintette, hogy az RB20-as színezésénél nem kell meglepetésre számítani: „Pontosan ugyanúgy fog kinézni” – árulta el a címvédő holland, majd amikor egyik csapattársa megjegyezte, hogy az eddig bemutatott autókról nagyrészt hiányzott a festék, Verstappen elismételte: „Én mondom: pontosan ugyanúgy fog festeni.”
Mick Schumacher Hamiltonról: „Sokkolt, de azt teszi, amit jónak érez”
https://formula.hu/parc-ferme/37404
A 2024-ben Alpine hypercar-csapatával versenyző, ennek apropóján szerdai közös bemutatón részt vevő német meglátása több szempontból is érdekes a pilótapiac nagy sztorija kapcsán: egyrészt jelenleg a Mercedes tartalékpilótája és a brit csapattársa, ezért az ülés egyik potenciális esélyeseként emlegetik, másrészt pedig ott a családi Ferrari-kapcsolat: Michael Schumacher, a Ferrari legendájának hét világbajnoki címét Hamilton Ferrari-versenyzőként szárnyalhatja túl.
„Ez nyilván mindenkit sokként ért – köztük engem is” – mondta Schumacher a bemutatót követő sajtótájékoztatón. „Másrészről azonban mindenkinek azt kell tennie, amit jónak érez. Hogy mi történik jövőre vagy a következő hetekben, még talány, számomra is. Ezért egyszerűen izgalommal várom, hogy mi lesz, mit tartogat a jövő.”
Közel hétszeresére nőtt Norris követőbázisa
https://formula.hu/parc-ferme/37406
2019-es debütálása óta közel hétszeresére nőtt Lando Norris követőinek száma az Instagramon, mely kiválóan mutatja a fiatal brit versenyző népszerűségének gyors növekedését.
Lando Norris öt évvel ezelőtt debütált az F1-ben, ekkor 1,1 millió követővel rendelkezett, mely az idei évre már 7,3 millióra rúgott. Norris számára az F1-es futamgyőzelem még nem jött össze, a második helyre azonban már hétszer odaért, további hat alkalommal pedig harmadikként zárt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az új csapat élén tér vissza a MotoGP-be az Alpine-tól távozott szakember
https://formula.hu/parc-ferme/37407
Óriási igazolást jelentett be a MotoGP új csapata, a tavalyi szezon végén kiebrudalt CryptoDATA RNF helyét átvevő Trackhouse Racing: a komoly tapasztalattal bíró Davide Brivio lesz az Aprilia új szatellit partnerének a csapatfőnöke. „Minden nagyon gyorsan történt, Justin [Marks, a Trackhouse tulajdoosa] az előző napokban kért fel arra, hogy segítsem a Trackhouse-t a MotoGP-s kihívásban. Rendkívül izgalmas az új projekt részének lenni az elejétől kezdve” – fogalmazott a frissen kinevezett csapatvezető.
Brivio legutóbb három évig az Alpine F1-es csapatánál és projektjében dolgozott, de az igazán komoly sikereit a kétkerekű motorsportokban és a MotoGP-ben érte el. Előbb a Yamaha csapatmenedzsereként kulcsszerepet vállalt a 2000-es évek közepén Valentino Rossi átcsábításában a Hondától, akivel négy vb-címet is szereztek, majd pedig a 2010-es évek közepén a MotoGP-be visszatérő Suzuki irányítását vállalta el, amely pedig 2020-ban Joan Mir révén jutott vissza a csúcsra. Most a Trackhouse-nál egy harmadik gyártó színeiben kísérelhet meg sikereket elérni (korábban egyébként a Repsol Hondával és a Yamahával is szóba hozták), hiszen az amerikai istálló az Aprilia szatellit csapataként csatlakozik a mezőnyhöz, méghozzá úgy, hogy az RNF-nél szorosabbra igyekszik fűzni a szálakat a noalei márkával: Miguel Oliveira egyből a 2024-es motort kapja tőlük, de Raul Fernandez is válthat rá majd az évad során.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kiszáll Hamilton csapata az Extreme-E-ből
https://formula.hu/parc-ferme/37405
Nem indul a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 formáció az elektromos széria 2024-es szezonjában – a hírt mindössze 10 nappal a szaúd-arábiai szezonnyitó előtt jelentette be a csapat.
A kiszállás arra vezethető vissza a Racer információi szerint, hogy a 2023-ban csapathátteret adó Carlin teljes egészében a Rodin tulajdonába került – az új vezetés pedig nem folytatja az Extreme-E-programot, amelynek csapatfőnöke a nemrég McLaren F1-es üzleti műveleti igazgatójának kinevezett Stephanie Carlin volt. A kiszállásnak Hamilton Ferrarihoz igazolásához nincsen köze.
Az X44 a Rosberg X Racing mögött a széria második legsikeresebb csapata volt az eddig lefutott három szezon alapján, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez bajnoki címet szereztek 2022-ben – a spanyol hölgy idén a McLaren versenyzőjeként folytatja.
Az Extreme-E egy hete jelentette be egy új csapat, a SUN Minimeal Team érkezését, amellyel Klara Andersson és Timo Scheider versenyez, a német pedig a csapatfőnöki feladatokat is ellátja.