DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 6. szombat

Egy év után ismét csapatot vált Di Grassi a Formula-E-ben

Lucas di Grassi az Audi Sport Abt kiszállása után került a 2022-es szezonra a Venturi alakulatához a Formula-E-ben, ahol eddig egy győzelmet szerzett. Most azonban bejelentették, hogy a Gen3-as éra első idényében már nem a Maserativá alakuló csapatot fogja erősíteni, hanem a Mahindrát: a széria korábbi bajnoka a hírek szerint többéves szerződést írt alá az indiai gyártóval, amely a The Race értesülései szerint akár azt is magában foglalhatja, hogy a brazil később a menedzsmentben foglalhat el valamilyen pozíciót.

Di Grassi Alexander Sims helyére érkezik, aki az évadzáró Szöul ePrix után a Formula-E-nek is búcsút int, hogy a hosszútávú versenyzésre koncentráljon. A 2016/2017-es idény bajnokának csapattársa a Mahindránál maradó Oliver Rowland lesz. Érdekesség egyébként, hogy jövőre az Abt is visszatér az elektromos formulaautós világbajnokságba, s nekik is a Mahindra szállítja majd a hajtásláncot.

digrassi-mahindra-1

Kihagyja az Osztrák Nagydíjat Verstappen versenymérnöke

Nem a megszokott hangot hallhatjuk majd Max Verstappen rádióüzeneteiben az Osztrák Nagydíjon, ugyanis a holland megszokott versenymérnöke, Gianpiero Lambiase kihagyja a mostani versenyhétvégét személyes okok miatt. A hírt az Autosport szaklapnak erősítette meg a regnáló világbajnok csapata, a Red Bull.

A szakember helyét erre a hétvégére Simon Rennie fogja átvenni. Rennie korábban a Renault és a Lotus csapatánál is dolgozott, 2013-tól kezdve pedig már az energiaitalosokat erősíti. Az évek során Mark Webber és Daniel Ricciardo versenymérnökeként is dolgozott. 

A bikások arra számítanak, hogy a silverstone-i Brit Nagydíjra már visszatérhet Verstappen eredeti mérnöke, a GP becenévre hallgató Lambiase. 

Fotó: Red Bull Content Pool

Verstappen tudta, hányat nyert Ausztriában – de nem hittek neki!

Az F1-es Osztrák Nagydíj első hivatalos sajtótájékoztatóját Tom Clarkson a következő kérdéssel nyitotta Max Verstappen felé: „Max, kezdjük veled. Hihetetlen eredménylistád van itt, a Red Bull Ringen, eddig négy győzelmet szereztél. Mennyire bízol egy ötödikben ezen a hétvégén?”

Ezt követően egy érdekes párbeszéd alakult ki:

Verstappen: Négyet? Ötöt.

Clarkson: Most mész az ötödikért.

Verstappen: Ötöt nyertem.

Clarkson: Mennyire magabiztos vagy egy újabb sikerben!

A holland tehát nem tudta meggyőzni Clarksont az igazáról, akit valószínűleg az zavart meg, hogy bár tény, hogy Verstappen „csak” négyszer nyerte meg az Osztrák Nagydíjat, ám az ugyanezen a pályán rendezett Stájer Nagydíjat is behúzta 2021-ben – azaz a hollandnak volt igaza.

verstappen-spielberg-pressconf

Verstappen: Vettelnek mindig lesz helye a Red Bullnál

Max Verstappen is megszólalt a Sebastian Vettel jövőjét övező találgatások kapcsán a Red Bull hazai versenye, az F1-es Osztrák Nagydíj sajtónapján. A német klasszis, aki mind a négy bajnoki címét a Red Bull színeiben szerezte, az utóbbi időben újra kapcsolatba került az energiaitalos alakulattal, és maga is utalt rá, hogy lehetséges a visszatérése – persze már nem versenyzőként, hanem Helmut Marko utódaként.

Verstappen világossá tette: szívesen látná Vettelt újra a csapat kötelékében, bármilyen formában is térne vissza. „Teljesen természetes, hogy valakinek, aki annyi mindent elért a Red Bull-lal, akit a Red Bull nevelt fel, mindig van helye nálunk” – fogalmazott. „Seb mindig nagyon jó kapcsolatban maradt Helmuttal, még azután is, hogy elhagyta a csapatot. Nem tudtam, hogy most beszélnek, de biztos vagyok benne, hogy mindig lesz helye Sebnek, bármilyen szerepben is.”

A nyilatkozat nem sokkal azt követően hangzott el, hogy Vettel az ORF-nek adott interjújában elismerte: eszmecserét folytat Helmut Markóval a jövőről, de még nem jutottak el komoly döntésekig. A visszatérés lehetősége tehát nem csak spekuláció, hiszsen maguk az érintettek is reális lehetőségként kezelik azt.

vettel-verstappen

„Hamiltonnak kiemelkedő autó kellene már”

A Ferrari korábbi versenyzője, Rene Arnoux szerint Lewis Hamiltonon már érződik a kora: úgy látja, hogy a hétszeres világbajnok már csak kiemelkedő autóval tudna versenyképes lenni.

„Hamilton nagyon keményen próbálkozik, de a kora csak egy hátrány” – mondta Arnoux. 

„40 évesen hihetetlenül nehéz beletenni azt az erőfeszítést, amit ezek az autók megkövetelnek. Ahhoz, hogy tartani tudja a tempót, olyan autóra van szüksége, ami jelentősen gyorsabb, mint bárki másé, és ez most egyszerűen nem így van.”

A La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában azt is kiemelte, hogy Charles Leclerc viszont minden problémát megold, az autó minden gondját felülírja a vezetési tudásával. 

f1-hamilton-ferrari-2025

fotó: Scuderia Ferrari HP

Hadjar: Hamilton minden idők legjobbja, de Senna a valaha volt leggyorsabb

Isack Hadjar szerint a teljes versenyzői csomagot illetően Lewis Hamilton minden idők legjobb Formula-1-es pilótája, nyers tempó tekintetében viszont Ayrton Senna jelenti az etalont. A Racing Bulls francia újonca a Beyond the Grid podcast adásában osztotta meg ezzel kapcsolatos véleményét:

„Ha megnézzük Hamilton vasárnapjait a tavalyi évig… Számomra ez a versenytempóról szól: ahogy a rajtrács végéről indulva kerül harcba George-dzsal, aki előrébb startolt. Amilyen előnye van versenytempóban a csapattársaival szemben. Ahogy előz, amikor a mezőnyben van, mindig más volt a hozzáállása: más ívek, elkerüli a felkavart piszkos levegőt.”

„Számomra Senna minden idők leggyorsabbja” – tette hozzá Hadjar. „Úgy gondolom, minden idők legjobb versenyzője a Formula-1-ben Lewis Hamilton, ő jelenti a teljes csomagot. De a leggyorsabb egyértelműen Ayrton. Akár esett, akár száraz volt, akár vegyesek a körülmények: mindig Ayrton Senna.”

f1-hadjar-hamilton

Sainz, Gasly és Hamilton: ők lehetnének színészek Brad Pitt szerint

Brad Pitt szerint Carlos Sainz és Pierre Gasly az a két F1-es pilóta, akiből akár professzionális színész is lehetne – ezt mondta a sztár az F1 című film londoni premierén.

A vörös szőnyegen az ABC-nek adott interjújában azt kérdezték tőle, hogy szerinte kik azok az F1-es pilóták, akik színészként is megállnák a helyüket, amire így válaszolt:

„Azt mondanám, hogy Carlos Sainz, ő egyértelműen. És azt mondom, hogy Pierre Gasly, neki van hozzá érzéke. Persze Lewis bármit meg tud csinálni” – tette hozzá a producerként a filmben is közreműködő Lewis Hamilton nevét.

f1-williams-sainz-2025

fotó: Williams

 

„Hat évet fizettek” – Perez a Red Bull-éráról

A mexikói Desde el Paddock podcastnek adott interjújában arról is kérdezték Sergio Perezt, hogy hogyan kezdődött a Red Bull-os időszaka – ami egy vicces elszólást is eredményezett:

„Amikor először találkoztam és beszéltem Christiannal személyesen, azt mondta nekem: ’Nézd, két autóval versenyzünk, mert annyival kell, de őszintén szólva elégedettek lennénk csak Maxszal is.’ Akkoriban Alex (Albon) volt a másik versenyző és tudtam, hogy nagyszerű pilóta, amit azóta bizonyít is. Szóval azt mondtam, hogy na, akkor versenyezhettek kettővel is, igazoljatok le engem – és nevetett” – emlékezett vissza Perez.

„Aztán amikor megérkeztem, a történelem egyik legjobbja ellen versenyeztem, aki mélyen beágyazott volt már ott akkoriban, a mérnökeim pedig ugyan nagyon tehetségesek voltak, de nulla tapasztalattal rendelkeztek. De nem panaszkodtam, azt mondtam, hogy ez van, erre kell koncentrálnom. A második hétvégén Max elé kvalifikáltam, az ötödiken futamot nyertem. Jó jövőt láttam ott, és végül hat évig maradtam” – fogalmazott.

A kérdező itt közbevetette, hogy az igazából csak négy volt, mire Perez így felelt:

„Nos, hatot fizettettem ki velük” – nevetett.

f1-perez-hungaroring

Marko: Lindblad akár már F1-es versenyen is vezethet

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Arvid Lindblad a Motorsport Világtanács döntése értelmében korengedménnyel megkapta az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicencet – így a Red Bull fiatalja immár akár versenyhétvégén is lehetőséget kaphat. 

Helmut Marko a német Sky kérdésére elmondta, hogy bármikor beültethetik az autóba a fiatal tehetséget: „Lindblad mostantól már F1-es versenyen is vezethet. Még csak 17 éves és minden versenykategóriában nagyon gyors volt, valamint mentálisan is erős. Hihetetlenül lelkes a tanulás iránt.”

„Ayumu Iwasa személyében eddig csak egy tartalékversenyzőnk volt, neki azonban kötelezettségei vannak a Super Formulában. Fontos volt tehát számunkra, hogy legyen valaki más is. Lindbladnak minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy igazán nagyszerű versenyző legyen.”

Lindblad egyébként nemrég tesztelt Imolában egy 2023-as AlphaTaurit – azaz a mai Racing Bulls tavalyi autóját –, a teszt részletei elérhetők ide kattintva.

„A McLaren eldöntötte, hogy Piastrira fókuszál” – Ralf Schumacher

Ralf Schumacher szerint Lando Norris legutóbbi, kanadai hibája után eldönthette a McLaren, hogy Oscar Piastrira fog koncentrálni a világbajnoki versenyfutásban. Bár a wokingiak F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella állította a montreali ütközés után is, hogy továbbra is maradnak a „papaja szabályok”, azaz szabad a versenyzés a két pilóta között – ami már csak azért is logikusnak tűnik, mivel összességében úgy fest, Max Verstappen is csak ideig-óráig tudja majd tartani velük a lépést, azaz kettejük között dől majd el a vb-cím sorsa –, a korábbi többszörös nagydíjgyőztes ex-F1-es szerint a konstruktőri címvédő dönthetett:

„Úgy hiszem, csapaton belül mostanra eldöntötték, hogy Piastri az ember, akire fókuszálni fognak a világbajnokságot illetően” – elemezte a helyzetet Ralf Schumacher a Sky Germany kamerái előtt. „Lando túl sok gyengeséget mutat és túl sok hibát követ el, beleértve azt, ahogy értelmetlenül belement hátulról Oscarba Kanadában. Elnézést kért érte, ami megmutatja, mennyire remek ember. De ennek nincs haszna, mivel remek emberek ritkán nyernek címeket.”

„Ez most a mélypont, mert kissé elveszítette a higgadtságát. Egy dolgot meg kell adni neki: ismét gyorsabb volt Piastrinál. Az időmérőn nem tudta ezt összerakni, de a futamon csökkentette a hátrányát és egyszerűen jobb volt. Még mindig megvan a sebessége, főleg futamon. Norrisban megvan ez az érzékenység, ami a gumik terhelését illeti. Prost idejében professzornak hívták volna. Az egyetlen probléma Lando fejében van.”

f1-piastri-norris-mclaren-1

„Nem olyan rossz a Red Bull autója, mint gondolják” – Montoya

Juan Pablo Montoya szerint valójában eléggé versenyképes a Red Bull 2025-ös F1-es autója, csak éppen egyedül Max Verstappen tudja igazán jól vezetni azt. Az eddig látottak alapján idén egyelőre határozottan a McLarené a legjobb konstrukció a Formula-1-ben, de nyert már két futamot Verstappen is a Red Bull-lal – sőt, egy győzelmet George Russell és a Mercedes, valamint egy sprintelsőséget Lewis Hamilton és a Ferrari is magáénak tudhat.

A Red Bull kapcsán nehéz pontosan belőni az autó szintjén, mivel Verstappen mindenkori csapattársa már hosszú ideje jócskán elmarad tőle: Liam Lawson az idény első két futamán a sereghajtók között kullogott, és Yuki Tsunoda is csak pár villanásra és pontszerzésre volt eddig képes. A korábbi többszörös F1-es futamgyőztes Montoya szerint azonban valójában egész jó az RB21-es:

„Nem hiszem, hogy a Red Bull autója annyira rossz, mint azt az emberek gondolják” – nyilatkozta a kolumbiai exversenyző a CasinoHawksnak. „Ez egy autó, amelyet Max számára építettek: egy autó, amit tud vezetni, amit nem egyszerű vezetni, de az autó azt csinálja, amit ő akar. Nézzük meg Lewist a Ferrarinál és ahogy a kormánnyal bánik: nem magabiztos, csúszkál. Maxnál sosem látod, hogy izgága lenne az autó, sosem veszíti el az irányítást.”

„Idén csak akkor történt ilyen, amikor a barcelonai futam végén felrakták neki a kemény gumikat, akkor gyenge volt a tempója. Kikerült a komfortzónájából és zavarba jött. De ezt leszámítva az autó versenyképes. Nagyon másképp kell vezetni ahhoz képest, mint amit mindenki más vezet. Max lenyűgöző munkát végez: ő egy agresszív verziója George-nak. George csendesebb srác, nem vállal sok kockázatot, de tempó tekintetében azt kell mondani, hogy bámulatos volt, amit Kanadában művelt azzal a Mercedesszel.”

f1-verstappen-redbull

Humoros célzást tett Bottas a Cadillac F1-es ülésével kapcsolatban

Egy rövid vicces videóban tett utalást az esetleges jövőjére Valtteri Bottas. Az idén a Mercedes tartalékosaként állandó Formula-1-es üléssel nem rendelkező finnt jó ideje a 2026-ban tizenegyedik csapatként érkező Cadillac egyik potenciális versenyzőjeként emlegetik, és erre játszik rá a finn közösségi oldalán közzétett kisvideó, amelyben a többszörös futamgyőztes egy Cadillac SUV üléseit vizsgálja.

„Ezek tényleg remek ülések! Nem bánnám” – hangzik el Bottastól- A a pilóta kamerázó társa rámutat, hogy „két ülés van”, a finn pedig visszakérdez, hogy „mindkettő szabad?”, majd amikor megkérdezik tőle, hogy „szeretnél beülni?”, a versenyző sokat sejtető, félmosollyal kísért választ ad: „Még nem…”.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

A McLaren F2-es éllovasa veszi át Norris helyét az Osztrák Nagydíj első edzésén

Nem sokkal azt követően, hogy a Ferrari jelezte, hogy Dino Beganovic lehetőséget kap Charles Leclerc autójában pénteken, a McLaren azt jelentette, hogy náluk pedig Alex Dunne ülhet Formula-1-es autóba a Red Bull Ringen. Dunne ezzel először vesz részt F1-es nagydíjhétvége keretein belül hivatalos eseményen, Lando Norris autóját vezetheti az FP1-en. Az ír pilóta idén a Formula-2-ben pallérozódik, és jelenleg két főfutamos győzelemmel vezeti a bajnoki összetettet.

„Jól felkészültem az edzésre, részt vettem korábbi autós teszteken az MCL60-assal, valamint a szimulátorban is töltöttem időt, ami fantasztikus tanulási élménynek bizonyult” – mondta el a 2023-as McLarent korábban Zandvoortban vezető Dunne, aki egyúttal köszönetet mondott Zak Brown vezérigazgatónak és Andrea Stella csapatfőnöknek is. Dunne szerepeltetésével a McLaren letudja az elsőt a kötelezően előírt négy újoncszerepeltetésből a 2025-ös F1-es szezon során.

dunne

Leclerc helyett egy fiatal ül a Ferrariba pénteken

A Ferrari bejelentette, hogy az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén ismét Dino Beganovic ül majd az SF-25 volánja mögé.

A Scuderia akadémiájának növendéke Charles Leclerc autóját veszi majd át a Red Bull Ringen, miután korábban, Bahreinben már debütálhatott Lewis Hamilton helyett. A 21 éves versenyző jelenleg a tizedik helyen áll az F2-es pilóták tabelláján.

A spielbergi váltás azt jelenti, hogy az idei évre kiírt négy kötelező FP1-es fiatalszerepeltetés felét már teljesíti a Ferrari.

f1-ferrari-beganovic

 

IndyCar: Palou visszatért a dobogó tetejére

510239597_1136282288527554_5715896434350036290_n

Újabb győzelmet aratott a bajnokságot idén is domináló Alex Palou: a spanyol pilóta ugyan a második helyről rajtolt, de igazából nem volt meccsben a végső sikerért az IndyCar hétvégi futamán a Road America versenypályán, ám csapatával, a Chip Ganassival együtt remekül osztották be az üzemanyagot, és a szerencse is melléjük állt.

Az egész futam a spórolásról szólt, végül hat autónál is kiürült a tank a kockás zászló után, nekik ott félre kellett állniuk, Santino Ferrucci pedig víz helyett egy sört kapott a szurkolóktól, hogy közben fel tudjon frissülni.

A versenyen Palou végig okosan és taktikusan autózott, majd Josef Newgarden baleseténél a szerencse is kisegítette, mert így előnybe került a bokszkiállásoknál – a végén Scott Dixon vezetett, de nem tudott végigmenni annyi üzemanyaggal, két körrel a vége előtt kellett kiállnia, így hullott a győzelem Palou ölébe.

A listavezető mögött Felix Rosenqvist és az említett Ferrucci állhatott még fel a dobogóra, a top ötbe pedig Kyle Kirkwood és Marcus Armstrong fért még be.

A bajnokságban így kilenc fordulót követően Palou 93 ponttal vezet Kirkwood előtt.

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing 1:53:30,5
2. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing +2,1
3. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises +17,9
4. Kyle Kirkwood Andretti Global +19,1
5. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing +19,6

Perez: Lépésről lépésre kell haladnia Colapintónak

Sergio Perez dicsérő, de óvatos szavakkal beszélt Franco Colapintóról, aki Imolától kezdve Jack Doohan helyét vette át az Alpine csapatánál. A mexikói pilóta egy közösségi médiában közzétett beszélgetésben szólalt meg az argentin tehetség kapcsán.

„Szerintem Franco nagyon jó munkát végez. Nagy jövő áll előtte, de az F1-ben lépésről lépésre kell haladni, mert hosszú az út, amit be kell járni” – fogalmazott Perez.

A tapasztalt versenyző szerint Colapinto tudja, mire vállalkozott: „Biztos vagyok benne, hogy jó döntéseket fog hozni a karrierje során.”

Colapinto kapcsán nemrég Flavio Briatore is megszólalt, aki cáfolta az esetleges leváltásáról szóló pletykákat, és kijelentette, hogy az Alpine vezetése elégedett az argentin eddigi teljesítményével.

 

Alonso: „Nem mindig a legtöbbet nyerő a legjobb”

A kétszeres világbajnok szerint a paddockban sokkal árnyaltabban látják a versenyzők teljesítményét, mint azok a rajongók, akik nem követik közelről az F1-et, és csupán statisztikákból ítélnek.

Fernando Alonso kifejtette, hogy az eredménylisták nem mindig tükrözik pontosan, ki a mezőny legjobbja: „Látsz versenyzőket, akik frusztráltak az ötödik helyezéseik miatt, miközben sosem estek ki a Q1-ben, vagy nem füstölt el alattuk 12–13 motor egy idényben.”

Az Aston Martin versenyzője úgy látja, sokan kizárólag a győzelmek számából indulnak ki: „A paddockban bárkit megkérdezel, egy pillanat alatt felsorol egy top 5-ös listát. De kint, az új rajongók vagy azok, akik csak felületesen követik az F1-et, a győzelmeket látják, és azt feltételezik, hogy aki a legtöbbet nyer, az a legjobb – mindeközben a paddockban nem mindenki ért ezzel egyet.”

„Mentálisan is erősnek kell lenni. Ez a sport extrém ebből a szempontból, és a vezetésen túl rugalmasnak is kell lenned, a morált pedig mindig fenn kell tartani. Természetesen mindannyian bizonyítani akarunk, de vannak időszakok, amikor az autó egyszerűen nem teljesít.”

Túlerőlteti? Russell teóriája Hamilton küszködésére

George Russell szerint elképzelhető, hogy túlságosan is kompenzálni akarja a teljesítmény hiányát, ezért küszködik Lewis Hamilton a Ferrarinál. A hétszeres F1-es világbajnok eddigi kalandja vörösben a Kínai Nagydíj sprintjén aratott váratlan győzelemtől eltekintve nem épp diadalmenet, a nyilatkozataiban is érződik, hogy nem érzett rá az SF-25-ösre. Volt mercedeses csapattársa, az őt a három közös idényükből kettőben is legyőző Russell ennek kapcsán fogalmazott meg egy teóriát:

„Úgy gondolom, amikor egy hétszeres világbajnok vagy, bármi, ami kevesebb a győzelemnél, kudarcnak érződik, és talán túlzottan is hajtod magad és a csapatodat, hogy megpróbálj a potenciálon túlmutató eredményeket elérni, és ez valószínűleg kontraproduktív. Szóval nem tudom. Az biztos, hogy amit tavaly láttam, hogy amikor a legjobbját hozta, akkor igazi ellenfelem volt és lenyűgözően vezetett” – tette hozzá a brit, akit a MotorsportWeek.com idézett.

f1-russell-hamilton-2025

Magyar sikerek: Michelisz győzelemre, Molnár dobogóra váltotta pole-ját

Remekeltek több szériában is a magyar versenyzők szombaton. A TCR World Tour monzai állomásán Michelisz Norbert az első két forduló kisebb-nagyobb küszködése után megszerezte idei első pole-ját, amelyet rajt-cél győzelemre is váltott az első versenyen: ez volt a kétszeres bajnoki címvédő első sikere a 2025-ös idényben. A versenyen egyébként sokan defektet kaptak, köztük Michelisz csapattársa, Mikel Azcona, valamint a Lynk & Co bajnokaspiránsa, Santiago Urrutia is. Mindezek után Yann Ehrlacher és Thed Björk futott be még dobogós helyen, így Norbi minimálisan közelített csak a francia bajnoki éllovasra – igaz, viszont feljött már közben az összetett ötödik helyére. Folytatás vasárnap a fordított rajtrácsos viadallal.

Mindeközben a brit Formula-4-ben is magyar rajtelsőségnek tapsolhattunk az Oulton Parkban: a bajnokságot vezető Molnár Martin karrierje első formulaautós pole-pozícióját jegyezte. A szombat délutáni első futamon aztán riválisa, Fionn McLaughlin a rajtnál elkapta és be is húzta a győzelmet, így csökkentette a hátrányát a táblázaton. A Virtuosi Racing színeiben szereplő Molnár a második helyével viszont továbbra is tartja azt a mintázatot, hogy minden helyszínen szerzett legalább egy pódiumot – és ehhez még hozzátehet majd a vasárnapi két versenyen, amelyek közül az utolsót ugyancsak az élről kezdhet majd meg.

tcr-michelisz-monza-1

Formula-E: Ütközés az élen, Ticktum először győzött

Meglepetésre Dan Ticktum és a bajnokságban a sereghajtók közé tartozó Cupra Kiro diadalát hozta a Formula-E jakartai versenye. Ticktum és csapata ezzel első futamgyőzelmét aratta az elektromos világbajnoki sorozatban, a korábban a botrányairól elhíresült brit pilóta ráadásul csaknem négy év után, a 2021-es oroszországi Formula-2-es forduló óta először állhatott fel a dobogó legfelső fokára egy verseny után.

Ticktum sikeréhez kellett, hogy az utolsó körök kisebb káoszt hozzanak a Jakarta ePrix-n, amelyen sokáig a pole-ból induló Jake Dennis és az őt üldöző Nyck de Vries tűnt esélyesnek. Csakhogy amikor az F1-et is megjárt korábbi bajnok megelőzte ellenfelét, túl korán vágott keresztbe előtte, így összeért és megsérült a két autó, és végül pontot sem szereztek.

Később Jake Hughes is leállt, Stoffel Vandoorne pedig nagy tempónál szenvedett balesetet műszaki hiba miatt – mindezek után került az élre Ticktum, aki maga mögött tudta tartani Edoardo Mortarát, míg a dobogót büntetések után Nico Müller tette teljessé. A bajnokságot vezető Oliver Rowland tizedik lett a Nissannal, de így is megerősítette vezetését a vb-tabellán: előnye 69 és 72 pont a Porsche duója, Pascal Wehrlein és Antonio Felix da Costa előtt, miközben már csak négy futam – kettő Berlinben és kettő Londonban – van hátra az évadból.

A futam végeredménye:

1. Dan Ticktum Cupra Kiro  
2. Edoardo Mortara Mahindra 0.371
3. Nico Müller Andretti 2.936
4. Antonio Felix da Costa Porsche 4.316
5. Nick Cassidy Jaguar 4.833
6. Taylor Barnard McLaren 5.741
7. Sam Bird McLaren 6.060
8. Sébastien Buemi Envision 7.513
9. Robin Frijns Envision 7.745
10. Oliver Rowland Nissan 10.142
11. Pascal Wehrlein Porsche 13.128
12. Mitch Evans Jaguar 14.387
13. Lucas di Grassi Lola Yamaha Abt 14.965
14. Norman Nato Nissan 15.241
15. David Beckmann Cupra Kiro 16.011
16. Jean-Éric Vergne DS Penske 20.541
17. Jake Dennis Andretti 33.034
18. Zane Maloney Lola Yamaha Abt 34.737
  Nyck de Vries Mahindra Kiesett
  Stoffel Vandoorne Maserati Kiesett
  Jake Hughes Maserati Kiesett
  Max Günther DS Penske Kiesett

fe-ticktum-jakarta

Antonelli tanára: Kimi a versenyzés mellett sem hanyagolta az iskolát

Büszkén beszélt Andrea Kimi Antonelliről a pilóta középiskolai osztályát vezető Alessandra Regina. Mivel a Mercedes versenyzője még csak 18 éves, most esedékesek számára a középiskolát lezáró vizsgák: miután megszerezte karrierje első F1-es dobogóját a Kanadai Nagydíjon, egyből haza is utazott emiatt a versenyzői pályafutása mellett a tanulásra is koncentráló olasz. Erre pedig büszke tanárnője is:

„Bár Kimi Antonellinek mindig is sok sportbeli kötelezettsége volt, sosem tévesztette szem elől az iskolát és a célt, hogy letegye a záró vizsgáit. Nagyon boldogok és büszkék vagyunk, hogy Kimi az osztálytársaival együtt teljesítette a vizsgáit. Nagyon alázatos fiú, és az osztálytársai támogatják őt” – fogalmazott az ANSA hírügynökségnek, kihangsúlyozva, hogy remek a kapcsolata a Formula-1-es pilótának a társaival, akiket pár hete az imolai hétvége csütörtökjén meg is hívott a paddockba.

Antonelli korábban elmondta, hogy hálás azért, hogy a Bologna közelében található iskolája minden segítséget megadott neki, tanárnője pedig kiemelte, hogy még az F1-es futamok közben is figyelmet fordított a tanulására az ifjú olasz: „Amikor nagydíjakra utazott, felhívott vagy írt, hogy kérdéseket tegyen fel, vagy egyenesen órára jött a reptérrel, hogy valamit újra elmagyarázzanak neki, aztán pedig megcsinálta a teszteket.”

f1-antonelli-mercedes-1