DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Sportágat váltanak Norrisék egy estére Las Vegasban

Golfütőt ragad négy F1-es pilóta a profik ellen a Las Vegas-i Nagydíj előtt. A The Netflix Cup névre hallgató sporteseményt élőben közvetíti majd a streaming szolgáltató november 14-én a Wynn Golf Club pályájáról. A meccs során Lando Norris, Carlos Sainz, Pierre Gasly és Alexander Albon képviseli majd a Formula-1-es pilótákat, míg a profi golfozók csapatát Rickie Fowler, Max Homa, Collin Morikawa és Justin Thomas teszik ki.

A golf egyébként igazán népszerű sport az F1-es mezőny körében: Norris és Sainz köztudottan évek óta örömmel hódolnak hobbijuknak, míg Albon nem mással, mint profi golfozó barátnőjével, Lily Muni He-vel készülhet a megmérettetésre.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Albon (@alex_albon) által megosztott bejegyzés

Stroll helyett Drugovich az Aston pilótája az austini plakáton

Furcsa baki kavarta fel az állóvizet a Formula-1-fanok körében a közösségi médiában: az F1 Academy egyik csapatának, a Camposnak a szerelője lett figyelmes arra, hogy Felipe Drugovich szerepel az utóbbi időben rendkívül gyengén szereplő Lance Stroll helyett az austini pálya körül kihelyezett plakátokon a többi pilóta mellett.

Az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája maga is csodálkozva vette tudomásul az esetet, egy, az X-re kirakott posztjában csak ennyit írt: „Megnyitom ezt az appot és nem értek semmit.” A hibát észlelő szerelő későbbi posztjából kiderül, hogy időközben eltávolították a poszter Drugovichot ábrázoló részét.

Először tesztelte az Alpine LMDh-autóját Mick Schumacher

Mick Schumachert már néhány hete szóba hozták az Alpine endurance-világbajnoki alakulatával: a WEC csúcskategóriájához jövőre csatlakozó franciák meg is erősítették, hogy érdeklődnek az előző két F1-es szezont a Haas színeiben végigversenyző, jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedő német iránt. Nos, a Motorsport.com beszámolója szerint Schumacher kedden túl is esett az első tesztjén az Alpine A424 volánjánál: egy többnapos jerezi gyakorlás keretein belül próbálhatta ki a jövőre debütáló és most először a márka ikonikus kék színeiben pompázó LMDh-modellt.

A tudósítások szerint a német ugyan nem tett meg sok kört a géppel, de így is belekóstolhatott abba, hogyan viselkednek a Hypercarok, amelyeknek például a tömege is jelentősen nagyobb, mint a Formula-1-es autóké. Schumacher mellett egyébként az Alpine kötelékeibe tartozó Nicolas Lapierre, Charles Milesi és Andre Negrao is körözött az A424-essel, ők mind esélyesek arra, hogy 2024-ben a kétautós felállás versenyzői legyenek – igaz, a franciák saját bevallásuk szerint sem sietnek a pilóták kiválasztásával. A hírek szerint egyébként egyelőre nem terveznek több tesztet Schumacherrel.

Nem ő amúgy az egyetlen korábbi F1-es, akit szóba hoztak egy esetleges WEC-üléssel: a Jota Porsche például Jenson Buttont, Robert Kubicát és Sebastian Vettelt is megszerezné magának.

alpine-lmdh-jerez

„Perez csalódást okozott az F1-es rajongóknak” – Rosberg

Hiába kezdte biztatóan a 2023-as szezont Sergio Perez, aki négy futam után még közel volt Max Verstappenhez a vb-pontversenyben, azóta elveszítette a formáját: nem elég, hogy versenyt sem nyert az Azerbajdzsáni Nagydíj óta, de sokszor a dobogóra sem fért fel, ráadásul az utóbbi hetekben többször is hibázott. Emiatt az egyéni összetettbeli második helye mellett a 2024-es ülése is veszélybe kerülhetett a Red Bullnál – igaz, eddig Christian Hornerék rendre kiálltak a mexikói mellett. Mindenesetre most a kritikusok sorához csatlakozott Nico Rosberg is, bár a 2016-os F1-es világbajnok sajnálja is Perezt:

„Először is, együttérzek vele. Borzalmas az ő helyzetében lenni. Nagyon komoly nyomással kell szembesülnie, a közösségi médiában pedig mindenki kritizálja” – fogalmazott Rosberg a Sky Sports F1 podcastjában. „A katari egy újabb nagyon rossz hétvégéje volt. A Red Bullnak óvatosan kell átgondolnia a pozícióját. Nagy fejfájás ez a Red Bullnak, hiszen a csapatnak két jó pilótára van szüksége. Sergio nem igazán teljesít a képességei legjobbjának megfelelően. Nem értem, hogyan lehet ennyire messze tőle. Talán azért, mert Verstappen teljesít túl látványosan, de még így is túl nagy a különbség. A Formula-1-es rajongók izgalmat láttak benne. Bizonyos tekintetben csalódást okozott a rajongóknak, hiszen túlságosan megkönnyítette Verstappen dolgát.”

f1-perez-redbull_3

Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál

Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:

„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.

Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”

motogp-zarco-pramac

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A katarihoz hasonló hőség várható az F1-es USA Nagydíjon

Az előrejelzések szerint újabb forró hétvégére készülhet a Formula-1-es mezőny. Két hete a Katari Nagydíjon komoly megterhelést jelentett a versenyzők számára az esti futam ellenére is meglévő hőség és magas páratartalom, ehhez azonban hozzájárult az is, hogy gyors kanyarokkal tűzdelt a lusaili pálya, ráadásul a gumigondok miatt 18 körben maximalizálták az etaphosszakat, ami azt eredményezte, hogy nem kellett a pilótáknak spórolniuk az abroncsokkal, hanem végig teljes gázzal nyomhatták neki.

Az előttünk álló napokban Austinban is a Texasban ilyenkor megszokottnál melegebb lesz: rengeteg napsütés várható a nagydíjhétvége mindhárom napján, legfeljebb vasárnap lehet némi felhőre számítani, de csapadékra akkor sem. Nap közben akár 30 fok fölé is kúszhat a hőmérő higanyszála a Circuit of the Americas pályán, de a péntek késő délutáni időmérőn és a szombati sprinten is még 26-28 fok várható – olvasható a RacingNews365.com szaklap jelentésében. Ennél lehet néhány fokkal kellemesebb a levegő a vasárnapi futam során az említett felhőknek köszönhetően.

f1-austin

A sárga és piros lapokhoz hasonló rendszer kellene a MotoGP-be?

Érdekes ötlettel állt elő Luca Marini a vasárnapi Indonéz Nagydíjat követően. Az olasz versenyző hamar kiszállt a küzdelemből a mandalikai futamon, miután Brad Binder nekiütközött. Később aztán a versenyt folytatni tudó dél-afrikai Miguel Oliveirát is leterelte a pályáról egy merész előzési kísérlet közben. Binder mindkét incidensért a MotoGP-ben megszokottá vált hosszúkörös büntetést kapott – Marini azonban úgy véli, ha valaki egy futamon belül több kihágást is elkövet, másodjára is szigorúbb szankciót érdemelne:

„Furcsa eset, lehet, hogy most történt először. De ha van egy büntetés, akkor a második lehetne talán kicsit keményebb, mint például a futballban a sárga és piros lapokkal. Valami ilyesmi. Közösen kell gondolkodnunk erről, hiszen mint mindig, nagyobb biztonságot szeretnénk. Úgyhogy szerintem téma lesz ez a Biztonsági Tanács következő ülésén” – mondta el a VR46 olasz motorosa.

motogp-marini-binder

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Itt az Enzo Ferrariról szóló film első teljes előzetese – videó

Nemrég mi is írtunk róla, hogy végre elkészült az Enzo Ferrari életéről szóló játékfilm, amelynek másfél hónapja még csak egy kedvcsináló trailerét mutatták be, most azonban megérkezett az első teljes előzetes is. A címszereplő legendás csapatalapítót a többek között a legújabb Star Wars-trilógia Kylo Renjeként ismert Adam Driver játssza majd, de feltűnik a filmben mások mellett Penelope Cruz és Shailene Woodley is. A rendező pedig az a Michael Mann, aki a 2019-es Ford vs. Ferrari (magyarul: Az aszfalt királyai) című filmnél produceri feladatokat látott el. A mozikban az év végén, a karácsony utáni napokban mutatják be a filmet.

Fiatal hölgyversenyzőt igazolt a McLaren

A McLaren szerdán bejelentette, hogy szerződtette a pilótanevelő programjába Bianca Bustamentét. A fülöp-szigeteki hölgyversenyző ötéves kora óta versenyez, megfordult az utóbbi években a W Seriesben, az arab Formula-4-es bajnokságban, az olasz F4-ben, idén pedig az F1 Academy első idényében a mezőny tagja. Méghozzá eredményesen, hiszen szerzett két győzelmet a női szériában, amellyel a szezonzáró előtt az összetett hetedik helyén áll.

A McLaren bejelentése értelmében Bustamente 2024-ben is az F1 Academyben fog rajthoz állni, méghozzá az ART Grand Prix csapatát erősítve, autóján a McLaren színeit viselve. A 18 éves hölgypilóta munkáját a pilótanevelő programban az azt vezető Emanuelle Pirro fogja vezetni: mint írják, a projekt célja felkészíteni a résztvevőket a későbbi Formula-1-es, Formula-E- vagy IndyCar-karrierre. A McLaren neveldejében olyan tehetségekhez csatlakozik most, mint Pato O'Ward vagy Gabriele Bortoleto.

bianca-buscamente_1

Damon Hill szerint Norris nyeri a szombati F1-es sprintet Austinban

Lando Norrist várja a szombati austini F1-es sprintfutam győztesének Damon Hill: 1996 világbajnoka a várakozásait mondta el a hétvégi USA Nagydíjjal kapcsolatban.

„Szerintem Landónak nyernie kell. Esedékes már egy győzelem, nem, Lando? A sprint Landóé, a futam Maxé lesz majd. Szerintem csak az a kérdés, hogy ki lesz még ott a dobogón. Checónak össze kell kapnia magát, jön a Mexikói Nagydíj, tennie kell valamit” – mondta Hill.

f1-norris-mclaren

Négy év doppingeltiltás után a Superbike-vb-n tér vissza a MotoGP-s futamgyőztes

Andrea Iannone szervezetében 2019 végén találtak tiltott anyagot, amely miatt hosszas tárgyalásokat követően négyéves eltiltást kapott mindenféle motorversenyzéstől. Ez idén év végén jár le, ám mivel az olasz 34 éves, korábban nem sokan fogadtak volna arra, hogy még láthatjuk komoly nemzetközi sorozatban. Márpedig 2024-ben ez fog történni: az elmúlt hetek pletykái után ma megerősítették, hogy Iannone jövőre a Superbike-világbajnokság mezőnyében fog szerepelni, méghozzá a GoEleven csapat privát Ducatijának nyergében.

Iannone 2005 óta versenyzett a gyorsaságimotoros-vb-n, a 125 köbcentis kategóriában futamgyőzelmekig, a Moto2-ben pedig zsinórban három világbajnoki bronzéremig jutott. A MotoGP-ben 2013-ban debütált, egyetlen ottani diadalát a 2016-os Osztrák Nagydíján szerezte, amely a Ducati első sikere volt Casey Stoner 2010 végi eligazolása óta. Később Iannone a Suzukinál, majd az Apriliánál szerepelt, utóbbi márka színeiben érte a doppingvétség, amely után a noalei gyártó a végsőkig kitartott az olasz mellett.

iannone

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fittipaldi szerint is a McLaren pilótapárosa a legjobb az F1-ben

A katari hétvége előtt Max Verstappen mondta ki, hogy szerinte jelenleg a McLarennek van a legerősebb pilótapárosa, és azóta többen is csatlakoztak ehhez, vagy kifejtették a véleményüket – Verstappen csapatfőnöke, Christian Horner például azt tette hozzá, hogy a Red Bullnak sajnos nincs ilyen erős duója.

Most Emerson Fittipaldi értett egyet a hollanddal: ő is a mezőny legjobb párosának nevezte Lando Norrist és Oscar Piastrit.

„Szerintem Oscar hihetetlen munkát végez, és ismerjük Lando Norris képességeit, tehetségét. Az már bizonyított. Ez a legjobb egyensúly az egyforma pilóták között egy csapatban. Ez segít is abban, hogy versenyképesek legyenek. Biztos, hogy együtt dolgoznak, a mérnökök és a pilóták információkat cserélnek, és egyértelmű, hogy ez javítja a McLaren teljesítményét is” – fogalmazta meg mondandóját a kétszeres F1-es világbajnok.

f1-mclaren-piastri-norris_2

Verstappen is „húzna egy Rossit” később

Szívesen kipróbálná a GT-versenyzést Max Verstappen: erről többször is beszélt már az immár háromszoros F1-es világbajnok, most pedig a Gazzetta dello Sport kérdésére példálózott az olaszok motoros legendájával, Valentino Rossival.

„Jó lenne úgy versenyezni, ahogy Valentino Rossi teszt: szeretem nézni a GT-versenyeit, azt a kategóriát, ami iránt én is érdeklődöm, mert a mi autónk is versenyez. Mindent elért a MotoGP-ben, őrült karrierje volt, most pedig élvezi a versenyzést, de közben keményen dolgozik és nyerni akar. Szerintem én is valami hasonlót fogok keresni a jövőben” – mondta a holland, akinek saját csapata már versenyeztet GT-autót.

f1-verstappen-redbull-rossi

„Lewis és Fernando érkezésekor végtelen mennyiségűt lehetett tesztelni” – Sargeant

Noha James Vowles, a Williams Formula-1-es csapatfőnöke folyamatosan türelméről és támogatásáról biztosította eddig Logan Sargeantot, az amerikai alatt így is inog az ülés 2024-re vonatkozóan. Az újonc az utóbbi futamokon többször is autót tört, ráadásul a csapattársával, Alexander Albonnal ellentétben a pontszerzésig sem jutott még el idén. Sargeant úgy érzi, az F1-be most érkező debütánsoknak sokkal nehezebb a dolga, mint korábban, mivel gyakorlatilag egyetlen háromnapos előszezoni teszt – és annak is csak fele – áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy belerázódjanak a kategóriába:

„Ideális esetben több lehetőségünk lenne tesztelni, hiszen az a legjobb módja a felkészülésnek. Úgy értem, annak idején, amikor Lewis és Fernando csatlakozott, mindenki végtelen mennyiségűt tesztelhetett, ráadásul az aktuális autókkal, ami nagyon más, mint amit most tapasztalhatunk. Manapság mindig korábbi generációjú autóval lehet körözni, ami nagy különbség, de még ha azt is használnánk, a több tesztnap összességében is jelentős különbség” – vélekedett a fiatal pilóta, akit a Crash.net idézett.

f1-sargeant-williams

Motor nélkül maradhat-e az F1-ben az Andretti?

Az Alpine-előszerződés semmis, de a franciákat mégis kötelezheti valami arra, hogy kiszolgálja az F1-be esetlegesen megérkező új csapatot. Hogy miről is van szó? Pitwall című műsorunkban beszéltünk erről is - nézzétek meg a vonatkozó részt 35:50-től, tekintsétek meg a teljes adást, és iratkozzatok fel YouTube-csatornánkra, hogy ne maradjatok le műsorainkról, videós tartalmainkról:

Megvan a TCR Világdöntő helyszíne és időpontja

Nyilvánosságra hozta a TCR jogait birtokló WSC Group, hogy hol és mikor kerül sor az első TCR Világdöntőre, amely nem sorozatként vagy bajnokságként, hanem egyetlen versenyhétvégés eseményként vonultatja fel a legjobb túraautósokat. Helyszínül Portimaóra esett a választás – a portugál pálya adott otthont a TCR World Tour idei évadnyitójának is –, az időpont pedig 2024. március 1-3. lesz, azaz nem az idei szezon végén, hanem tulajdonképpen a következő elején kerül majd rá sor.

A TCR Világdöntőn összesen 60 pilóta vehet részt: a TCR Világsorozat (amely több regionális és nemzeti szériával együtt fut idén több kontinensen) összetettjének első 15 helyezettje, valamint az összes TCR-bajnokság eredményeit alapul véve összeálló TCR Világranglista további 45 helyezettje az október eleji rangsort figyelembe véve. Magyar szempontból ez értelemszerűen azt jelenti, hogy Michelisz Norbert ott lesz az indulók között, hiszen jelenleg is vezeti a World Tour pontversenyét a novemberi két ausztrál forduló és a makaói finálé előtt. A TCR Világdöntő három napon át tart majd edzésekkel, időmérőkkel, kvalifikációs futamokkal és a végén a nagy döntő versennyel, amely után a pilóták, a csapatok és a márkák között is bajnoki címet osztanak majd.

tcr-portimao

„Nem a Red Bull verhetetlen, hanem Max” – Villeneuve

Max Verstappen rekordokat döntögetve húzta be a harmadik világbajnoki címét a Formula-1-es Katari Nagydíj sprintjén, minden idők legdominánsabb szezonjai közé tartozik az övé, amit jól fémjelez a zsinórban aratott tíz győzelme. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint pedig az érdem elsősorban a hollandé, nem pedig a Red Bull RB19-esé:

„Helytelen azt mondani, hogy a Red Bull verhetetlen: Max az” – nyilatkozta a kanadai a Gazzetta dello Sportnak. „Emlékezzünk rá, hogy a Mercedes egy másodperccel gyorsabb volt a többieknél, amikor domináltak. Akkoriban csak azért volt harc, mert konfliktus volt a Mercedes pilótái között. A Red Bull nem gyorsabb egy másodperccel a mezőny többi részénél. Csak küszködve tudnak pole-okat szerezni, és ha sikerül is, akkor is egy tizedmásodperccel.”

Villeneuve szerint Sergio Perez eredményei mutatják meg a Red Bull autójának valódi szintjét: „Verstappen szerezte a pole-okat, nem Perez. A mexikói minden alkalommal sokkal hátrébb végez, ami mutatja az autó szintjét. Verstappen egy fenevad. Az elmúlt három évben ő nyerte a vb-címeket, nem az autó volt a döntő tényező.”

f1-verstappen-redbull-katar_1

Sztárgolfozó, nehézsúlyú bokszbajnok és futballisták az Alpine F1-es befektetői között

Néhány hónappal ezelőtt jelentette be az Alpine Formula-1-es alakulata, hogy befektetőként érkezett hozzájuk az Otro Capital, a RedBird Capital Partners és a Maximum Effort Investments. A befektetői csoport együttesen 200 millió eurót invesztál az F1-es istállóba, amivel 24 százalékos részesedést szereztek a csapatban. A Maximum Efforts Investmentst egyébként két hollywoodi sztárszínész, Ryan Reynolds és Rob McElhenny vezeti.

Most az Otro Capital árulta el, hogy számos sztársportoló hozzájárult a befektetéshez. Közöttük van a négyszeres majorbajnok és korábbi világelső golfozó, Rory McIlroy, az olimpiai bajnok és kétszeres nehézsúlyú világbajnok ökölvívó, Anthony Joshua, valamint Juan Mata és Trent Alexander-Arnold futballista. Emellett a támogatók között van a Kansas City Chief két amerikaifocistája, Patrick Mahomes és Travis Kelce is.

f1-alpine-katar_1

Még legalább három-négy évig maradna az F1-ben Perez

Ugyan múlt héten felmerült, hogy Sergio Perez akár vissza is vonulhat az F1-től, maga a mexikói pilóta másról beszélt: maradni akar a Red Bullnál, méghozzá nem is csak 2024-re, amire érvényes a szerződése.

„Jelenleg van egy megállapodásom a következő évre, és fontos lesz, hogy az egy jó év legyen. Megvan a motivációm a folytatáshoz, és maradni akarok még további évekre, mert hiszem, hogy még sok van bennem az F1-ben. Legalább három-négy évig maradni akarok még” – idézi Perez szavait az Express.

f1-perez-redbull-2023

Több csapat és kevesebb futam: ez kell az F1-nek?

Mohammed ben Sulayem FIA-elnök beszélt a címben szereplő ötletekről, mi pedig a Pitwall című hírműsorunkban kibeszéltük, hogy mit gondolunk erről. Nézzétek meg a vonatkozó részt 30:47-től, tekintsétek meg a teljes adást, és iratkozzatok vel YouTube-csatornánkra, hogy ne maradjatok le műsorainkról, videós tartalmainkról!