DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Sajtó: Visszatérne az F1-es naptárba a Török Nagydíj

A Motorsport francia kiadásának értesülései szerint 2026-tól megpróbálhat visszatérni a Formula-1-es versenynaptárba a Török Nagydíj. Az Istanbul Park, amely 2005 és 2011 között, valamint a koronavírus-járvány miatti törlések következtében beugróként 2020-ban és 2021-ben látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, rövidesen tulajdonosváltáson fog átesni: a jelenleg bérlő, az Intercity szerződését nem hosszabbítják meg az idei év után, így már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát.

Az idézett lap pedig úgy tudja, hogy ebben a tenderben feltételül szabták ki, hogy a várható áprilisi győzteskihirdetés után egy hónapja van az új tulajdonosnak, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban. A feltétel olyannyira szigorú, hogy állítólag amennyiben ez nem sikerül, a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie. Az új tulajdonosnak az F1-es Török Nagydíj visszatérése mellett kötelező feladata lenne a létesítmény modernizálása is.

A jelenlegi állapotok szerint hét pályának jár le a szerződése az F1-gyel 2025 végén – Spa, Monaco, Monza, Mexikóváros, Imola, Zandvoort és Sanghaj (plusz Las Vegas-é is hivatalosan, de utóbbi tíz évre hosszabbíthatja a megállapodást) –, vélhetően emiatt látnak lehetőséget a visszatérésre a törökök.

f1-torok-nagydij-isztambul-start-2021

fotó: DPPI

Az F1 tud a Horner-ügyről, de nem kommentálja

A két héttel ezelőtti első hír óta foglalkoztatja a Formula-1 közönségét a Christian Hornerrel szemben megkezdett belső vizsgálat alakulása a Red Bullnál: az információmorzsák lassan szivárognak, a legaktuálisabb hír, hogy Horner tagadja az alkalmazott nő vádjait, melyek jellegéről csak sajtóértesülések vannak.

A Formula-1-es vezetés részéről eddig semmiféle reakció nem érkezett a hírre, most, két hét elteltével rövid közleményt kapott a sajtó:

„Értesültünk róla, hogy a Red Bull független vizsgálatot kezdeményezett a Red Bull Racing belső vádjai alapján. Reméljük, az ügy a lehető leghamarabb tisztázódni fog, igazságos és alapos folyamatot követően. További kommentárt egyelőre nem fűzünk hozzá.”

Ennyi a teljes közlemény – az F1 ezzel jelezte, hogy természetesen ők is hallottak az ügyről, de hozzá csak annyit fűznek, hogy nem kívánnak hozzáfűzni semmi érdemlegeset.

Raikkönen-piros, több sárga: A Ferrari-hypercar új festése

A március 2-án, Katarban induló WEC-szezon előtt, Enzo Ferrari születésnapján bemutatta hypercarja, a 499P fényezését a Ferrari. A 2023-as Le Mans-i 24 órást megnyerő és még öt dobogós helyezést szerző autó megjelenése első pillantásra nagyban hasonlít a tavalyira, de történtek változások.

A Formula-1-es dizájnnal szinkronban itt is markáns a sárga: Modena és a Ferrari-logó színe már előző évben is hangsúlyos volt a 499P-n, de idén nagyobb felületet kap. Az alapszín sem ugyanaz: a mélyebb vörös helyett egy fényesebb, pirosabb árnyalatot használtak, amelyet az F2007 inspirált – Kimi Raikkönen F1-es világbajnok autója.

Egy történelmi apropója is van a színvilágnak: vörös-sárga kombinációt használt a Ferrari 312PB, amikor a márka 1972-ben megnyerte a sportautó-világbajnokságot.

A dizájn változott, de a két pilótahármas nem: változatlanul James Calado, Alessandro Per Guidi és Antonio Giovinazzi vezeti a Le Mans-nyertes #51-es, Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen és Miguel Molina pedig az #50-es egységet.

„Niki Laudától tudom, Hamiltont a csapatának körül kell rajongani”

Az önbizalom gyakran emlegetett kulcsszó az autósportban, az egykori F1-es pilóta, a szakértőként ténykedő Christian Danner pedig arról beszélt, különösen kényes pont Lewis Hamilton számára: a hétszeres világbajnok azt szereti, sőt elvárja, ha masszírozzák egóját.

„Ezt Niki Laudától tudom: Lewis szereti, ha körülrajongják, de azt is tudom, Toto Wolffnak muszáj dicsérnie őt” – mondta a német Expressnek Danner. „A Nico Rosberg ellen vívott pszichológiai párharcban is így történt. 2016-ban túl érzékeny volt, és el is bukta a bajnoki címet. Érdekes lesz a következő szezon is a Mercedesnél, mert George Russell többé nem fog helyet hagyni Hamiltonnak…”

A 80-as években Zakspeed- és Arrows-féle kiscsapatoknál versenyző német bátor lépésnek tartja Hamilton átigazolását a Ferrarihoz, miután több elődje sem találta meg számításait: „Totálisan meglepett engem, de nagyon bátor volt Lewistól, ismerve, mi történt Fernando Alonsóval, Sebastian Vettellel és Kimi Raikkönennel a Ferrarinál. Csak Kiminek működött 2007-ben, nagy adag szerencsével.”

Porsche-győzelem, rekordszoros befutó a bathursti 12 óráson

Nyolc autó is egy körön belül végzett a legrangosabb ausztrál endurance-versenyen Bathurstben: ez rekord a viadal történetében. Közülük első helyen a Manthey EMA #912-es rajtszámú Porschéja zárt: Matt Campbell, Ayhancan Güven és Laurens Vanthoor triója az esős időszakban kontrollálta a futamot, még egy áthajtásos büntetés időveszteségét is ledolgozták. Az egység ausztrál tagja, Campbell eddig tökéletes szezonkezdetet tudhat magáénak, hiszen három hete a daytonai 24 óráson is a győztes Porsche Penske csapattagja volt.

Az utolsó etapban beküldött biztonsági autó még adott egy lehetőséget arra, hogy a címvédő egység, a #75-ös SunEnergy1 Mercedes GT3-asa zsinórban harmadszor megnyerje Bathurstöt, de Luca Stolz, Kenny Habul és Jules Gounon (akinek negyedik sikere lett volna sorozatban) végül a második helyre zártak. Egy Audi egészítette ki a pódiumot, a Melbourne Performance Center #22-es versenygépe Chistopher Haase, Kelvin van der Linde és Liam Talbot hármasával.

Az abszolút értékelés ötödik helyén a WRT #46-os egységes végzett, a legjobb BMW M4 – a rajtszám beszédes, Maxime Martin és a sokszoros GT-bajnok Raffele Marciello mellett a csapat tagja Valentino Rossi, aki erős eredménnyel melegített a WEC szezonjára. A #32-es testvérautó, a DTM-bajnok Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor és Charles Weerts indult a pole-pozícióból, de ők már a verseny első felében kiestek.

Ilyen a Mercedes tartalék versenyzőjének egy átlagos hétköznapja

Nemrég számoltunk be róla, hogy a Mercedes F1-es csapata két tartalék versenyzővel vág neki a 2024-es szezonnak, Mick Schumacher mellett a Formula–2 tavalyi második helyezettje, Frederik Vesti tölti be az említett szerepkört.

Vesti tegnap a „Team Vesti Social” névre keresztelt Instagram csoportjában osztotta meg egy átlagos hétköznapi menetrendjét. 

7:00 – Felkelés

7:20 – Szobabiciklizés

8:00 – Reggeli kávé

8:05 – Három perc hidegvizes terápia

8:10 – Felkészülés az indulásra

8:35 – Indulás a Mercedes főhadiszállására

9:00 – Egész napos szimulátorozás kezdete

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Frederik Vesti

WEC: Bemutatkozott a McLarennel versenyző United Autosports új autója

A McLaren Automotive és a United Autosports bemutatta 2024-es WEC autóját, melyet az LMGT3-as kategóriában indítanak versenybe.

A nemrég leleplezett autó papaya és fekete színekben pompázik, melynek festését az 1995-ös Le Mans győztes McLaren F1 GTR ihlette.

A WEC 2024-es szezonja március első hétvégéjén, Katarban veszi kezdetét.

Albon egyelőre csak a Williamsre koncentrál

A korábbi csapata, a Red Bull mellett a Hamilton-bejelentés előtt a Ferrarival, azóta pedig a Mercedesszel szóba hozott Alexander Albon elsősorban a menedzsmentjére bízza a jövőjét illető tárgyalásokat, de azért maga is belefolyt egy-két beszélgetésbe – árulta el egy sajtóbeszélgetésben: „Tagadnám, ha azt mondanám, hogy nem voltak érdeklődések és általános beszélgetések a témában. De az igazat megvallva ez nem igazán az én területem, ez inkább a menedzsmentemre tartozik. Én a vezetésre koncentrálok.”

albon-katar

A csapatfőnök közlése szerint a Williamsszel 2025-ig szerződéssel rendelkező Albon hangsúlyozta, hogy egyelőre kizárólag jelenlegi istállójára koncentrál: „Nagyon izgatottan várom, hogyan fejlődik az FW46-os, szeretném látni, hogy viselkedik az autó Bahreinben, valamint az azt követő négy, öt, hat versenyen. Meg akarom tapasztalni a fejlődést, amit reményeim szerint csapatként elértünk.”

„Minden figyelmem a Williamsre irányul, egyelőre ott látom magam, persze e fejlődés üteme számomra is nagyon fontos, szóval az idő eldönti, hogy alakulnak a dolgok” – mondta a brit-thai versenyző, akinek figyelmét természetesen nem kerülték el a pletykák: „A dolgok eléggé mozgásban vannak, és tudhatjátok, hogy rengeteg pletyka kering.”

albon-mexico

Két japán futam? Osaka nem mondott le az F1-ről

Miután bejelentették Suzuka szerződéshosszabbítását, sokan azt hitték, hogy elhalt az osakai F1-es futam terve, azonban a kezdeményezés élén álló Hiroshi Mizohata egy japán portálnak leszögezte, hogy szó sincs ilyesmiről. A 2029-ig tartó hosszabbításról így nyilatkozott a helyi idegenforgalmi bizottság elnöke: „Nincs hatással ránk. Suzuka nagyszerű példa a számunkra, és olyasmi, amit tisztelni kell, így reméljük, hogy együtt tudunk létezni és virágozni. Nem kívánom elvenni az F1-et Suzukától” – hangsúlyozta.

osaka

Mizohata arra hivatkozott, hogy más országokban is rendeznek egynél több futamot, és úgy vélik, Japán is képes lehet arra, hogy két versenyt is üzletileg kifizetődő módon tudjanak megtartani: „Nem folytattunk semmilyen konkrét tárgyalást a FOM-mal” – tette világossá. „Bár van egy általános elv, miszerint országonként egy nagydíjat kell tartani, az Egyesült Államokban és Olaszországban is több van.”

„Megvizsgáltuk a két japán futam lehetőségét, és arra a következtetésre jutottunk, hogy ha összeállítunk egy szilárd üzleti tervet, és követjük a szükséges lépéseket, akkor a rendezvény megtartásának lehetősége nagyobb a nullánál. Az idei év folyamán szeretnék előrehaladni a tervünkkel, és bemutatni azt a FOM-nak” – mondta Mizohata azt is elismerve, hogy még nem született döntés arról, hogy építenek-e versenypályát, vagy utcai futamot rendeznének.

piastri-suzuka-2

Hogyan lehet Hamilton minden idők legjobbja?

Az OLBG sportfogadási platformon fogalmazta meg véleményét Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződéséről Giancarlo Fisichella, aki azok közé tartozik, akik szerint Hamiltonnak legalábbis esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére: „Úgy gondolom, hogy Hamiltonnak van esélye arra, hogy nyolcadik bajnoki címét is megnyerje a Ferrarival. Nehéz megmondani, hogy mikor, de szerintem 30-40 százalék esélye van arra, hogy a bajnoki címért harcoljon.” - mondta az OLBG-nek adott beszélgetésben.

hamilton-ferrari_1

„Szép lenne. Ez az autótól függ, hogy elég gyors és megbízható lesz-e” – tette hozzá a többszörös nagydíjgyőztes, 14 szezonon át az F1-ben szereplő olasz, aki a goat-kérdésről, azaz a minden idők legjobbjáról folytatott örök diskurzusról is véleményt formált. „Azt mondanám, hogy egy nyolcadik világbajnoki címmel Hamilton Michael Schumacher és Ayrton Senna fölé kerülne.”

„Schumacher és Senna a hőseim és a kedvenc versenyzőim. Lewis ugyanezen a szinten van, és Max Verstappen is ott lehet a jövőben. Senna az első, mert ő volt a hősöm, amikor felnőttem, jóval azelőtt, hogy az F1-ben versenyeztem volna, Schumachert tenném a második helyre, mivel versenyeztem ellene, és tudom, milyen jó volt, a harmadik pedig Lewis lenne, aki ellen szintén versenyeztem” – zárta szavait Fisichella.

fisichella-wec

„Így legalább kicsit logikusabb” – Verstappen az új F1-es sprintformátumról

Múlt héten döntött arról az F1 Bizottság, hogy változatnak az idei szezonra a sprinthétvégék menetrendjén: immár az egyetlen szabadedzés után a sprintidőmérőt rendezik majd meg péntek délután, nem pedig a vasárnapi nagydíj kvalifikációt, mint tavaly, majd szombaton jön maga a sprintfutam – nagyjából déli vagy késő délelőtti kezdési időpontokkal –, amelyet a szokott idősávban követ a rendes időmérő a vasárnapi versenyre.

A sprintek egyik legnagyobb kritikusa a regnáló világbajnok Max Verstappen, így a Red Bull autóbemutatója alkalmából tartott sajtóbeszélgetésen ki is kérték a holland véleményét a módosításról: „Egy kicsit logikusabb így a formátum, azt mondanám. Ami engem illet, továbbra sem leszek izgatottabb egy sprint megnyerésétől vagy attól, hogy ezeken a versenyeken harcoljak. De legalább egy kicsit logikusabb” – fogalmazott a holland, aki a hivatalosan még meg nem erősített, de belebegtetett másik változtatásról, miszerint feloldhatják a parc fermét a sprintfutam és a klasszikus időmérő között, így nyilatkozott: „Igen, szerintem így kicsit jobb. Olykor előfordul, hogy beragadunk, és akkor tudod, hogy az egész hétvégéd tönkrement, mert nem igazán tudsz semmin változtatni. Úgyhogy ez segíteni fog kicsit.”

Verstappen korábban az utcai pályák térnyerése ellen is szót emelt, így a 2026-ban debütáló, részben városi pályán rendezendő Madridi Nagydíjról is kérdezték csütörtökön: „Imádom Barcelonát, egy igazi versenyzőknek való pálya, nagyon klassz. Nincs semmi negatív mondandóm Madridról, de elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg versenyzünk.”

f1-verstappen-redbull_2

Kikerültek a TCR World Tour naptárából az ausztrál fordulók

Még december közepén tették közzé az idei szezonra már FIA-státuszt kapó TCR Világsorozat 2024-es versenynaptárát, amelyet jelentősen átalakítottak az első kiíráshoz képest, viszont a fix pontot a makaói évadzárót megelőző dupla ausztrál forduló jelentette a Sydney Motorsport Parkban és Bathurstben. Nos, a TCR Australia szervezői viszont most bejelentették, hogy a World Tour és az egész TCR-kategória promótere, a WSC jelezte feléjük, hogy szállítási és logisztikai nehézségek miatt mégsem lesz a Világsorozat állomása a szóban forgó két ausztrál futam. A TCR Australia versenyeit ettől függetlenül persze megrendezik – igaz, a sydney-i állomást két héttel előbbre hozták november elejéről október közepére.

A TCR World Tour egyelőre azzal kapcsolatban nem kommunikált, hogy pótolják-e és ha igen, hol és mikor az így kieső Világsorozat-futamokat. Mindenesetre nem ez az első változás a túraautózás nemzetközi menetrendjében idén, hiszen néhány hete a TCR Világdöntőt is elhalasztották, ami inkább gyakorlatilag törlésnek fogható fel.

tcr-bathurst

Még a promóciós videóban is elrontotta az F1-es kerékcserét a Ferrari

Kínos baki a Ferrarinál: a minap megosztottak egy látványos(nak szánt) felülnézeti felvételt egy kerékcsere-gyakorlásról az új 2024-es autóval. Csakhogy hiba csúszott a gépezetbe: egy olyan videót tettek közzé, amelyen nem sikerült jól a művelet, a bal első kerék a kelleténél lassabban került le az autóról. Íme, az azóta az elmúlt években a bokszban a versenyeken is többször hibázó Ferrari hivatalos közösségi oldalairól már törölt felvétel:

 

A Scuderia pénteken újabb posztban jelezte, hogy rossz verziót töltöttek fel, s ezúttal már megosztottak egy jól sikerült promóciós kerékcserét is:

Norris egy barlangban rejtőzködött a Hamilton-hír napján

Az elmúlt időszak legnagyobb horderejű F1-es vonatkozású híre volt az, hogy Lewis Hamilton 2025-re átigazol a Ferrarihoz, így alighanem sokakba bevésődött a pillanat, amikor először hallottak a meglepő és szenzációs bejelentésről vagy még csak a pletykákról. Nos, Lando Norris nem tartozik közéjük, ő ugyanis csak jóval később értesült a fejleményekről – nem akármilyen okból kifolyólag:

„Biztos vagyok benne, hogy mindenkit sokkolt, de én Vietnámban fedeztem fel barlangokat, szóval négy napig nem használtam a telefonomat” – idézte fel az F1 kamerái előtt. „Úgyhogy amikor kijöttem a barlangból – amikor megtaláltam a kivezető utat! –, aludtam a buszon a hazafelé tartó úton, a barátom pedig mondta, hogy ’oh, Lewis a Ferrarinál fog versenyezni!’. Én meg mondtam neki, hogy ’oh, fogd már be’. Nem hittem neki, azt gondoltam, csak fel akar ezzel ébreszteni, mivel már mindenki újra bekapcsolta a telefonját, én meg úgy voltam vele, inkább még kikapcsolva hagyom kicsit és kihozom a legtöbbet az életemből nélküle. Aztán kiderült, hogy igazat mondott. Némi meglepetés volt, visszarántott a valóságba a hír. Úgyhogy örültem, hogy addig elkerültem, de igen, izgalmas fejlemény.”

f1-norris-hamilton-2

fotó: DPPI

Elkészült Leclerc első kislemeze – hallgass bele az Álmodozókba

A Ferrari-bemutatót követően is tartogatott egy hírt Charles Leclerc: csütörtök délután jelentette be a közösségi médiában, hogy éjfélkor érkezik első kislemeze, a Dreamers (Álmodozók).

Négy szám jelent meg, melyek Focus (Fókusz), Heartbeat (Szívdobogás), Limitless (Végtelen) és The Dream Continues (Az álom folytatódik) címre hallgatnak, Leclerc és az ismert francia zenész, Sofiane Pamart zongorajátékával. A felvételt két nap alatt rögzítették a stúdióban, derül ki Leclerc posztjából, a YouTube-on itt meghallgatható lemezt pedig bakelitverzióban is kiadják, jelenleg előrendelhető.

A Ferrari ötszörös nagydíjgyőztese már a 2023-as szezon közben kiadta több zongoraszámát, tárgyilagos címekkel: AUS23, MIA23 és MON23, ahonnan hamar kiderül, melyik nagydíjat követően készültek – Pamart már ezek elkészítésében segítette őt.

Videó: Misanóban gurult pályára az új F1-es VCARB

Miközben a csapatok jelentős része Silverstone-ban tartja meg a bejáratást egy filmforgatási nap keretében – vagy épp Barcelonában, ahogy azt a Stake F1 Team tette még a múlt héten –, a két olasz istálló hazai földön maradt. Két napja a Ferrari a saját fioranói pályáján körözött, ma pedig a Visa Cash App RB az elsősorban a MotoGP-futamairól ismert misanói létesítményben gurította ki először a garázsból a VCARB 01-est. Íme, néhány rövid felvétel az átalakuló istálló első autójának első métereiről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

„Természetesen segíteni fogok Charles-nak, ha kell” – Sainz

Érdekes helyzetben lesz a 2024-es F1-es szezonban Carlos Sainz, hiszen úgy kell teljesítenie egy egész évadot a Ferrarinál Charles Leclerc csapattársaként, hogy már tudni lehet, hogy az idény végén távozik a vörösöktől (az egyelőre nem dőlt el, hol folytatja pályafutását). A spanyol azonban az SF-24-es bemutatója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen leszögezte: ennek ellenére ugyanúgy segíteni fogja minden tekintetben a Scuderiát, mint eddig – és ebbe az is beletartozik, ha esetleg Leclerc segítésére kérik a versenyeken, mert ő áll majd jobban a vb-címért folyó harcban:

„Természetesen. Mindig is csapatjátékos voltam. Úgy gondolom, bármit csináltam a Formula-1-ben, mindig nagyszerű csapatjátékos voltam, szerintem ilyen értelemben mindegyik csapatomnál példás voltam versenyzőként. Egyértelműen segíteni fogok Charles-nak, ha ezt kell tennem – pontosan ugyanúgy, ahogy Charles-tól is számítok segítségre, ha én harcolnék a világbajnoki címért” – tette hozzá Sainz.

f1-sainz-leclerc-ferrari

Itt nézheted élőben a Red Bull F1-es autóbemutatóját

Ma este nézhetjük meg a címvédő Red Bull idei F1-es autóját, az RB20-ast, amely a riválisok után, a sorban utolsóként lepleződik majd le. Az energiaitalos istálló eseményét az alábbi linken a YouTube-on lehet majd követni este 20:30-tól:

Két szponzor, két dizájn: bemutatták az LCR Hondákat

A Honda szatellit csapata, az LCR folytatta csütörtökön a MotoGP-s bemutatók sorát, s mint azt már évek óta megszokhattuk, az istálló két motorját és versenyzőjét más főszponzor támogatja. Így az újonnan igazolt Johann Zarco a Castrol zöld-fehér-piros színeit magán viselő, de a tavalyi kéket elhagyó RC213V-vel indul csatába 2024-ben, míg csapattársa, az LCR-nél már a hetedik idényére készülő Takaaki Nakagami versenygépe ismét az Idemitsu némi arannyal megbolondított fekete-piros-fehér dizájnjában pompázik. Íme, a két motor és a két versenyző:

motogp-lcr-1-zarco

motogp-lcr-2-nakagami

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem Hamilton ferraris átigazolása miatt sietett Norris hosszabbításával a McLaren

A pilótakeringő eddigi legfontosabb fejleménye idén, hogy Lewis Hamilton a 2024-es szezon végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz, de emellett történt két másik bejelentés is, hiszen Charles Leclerc-rel a vörösök, Lando Norrisszal pedig a McLaren hosszabbított „több évre”. Felmerült, hogy a wokingiak azért írtak alá ilyen gyorsan Norrisszal, akinek eleve 2025 végéig szólt a kontaktusa velük, hogy kivegyék őt a pilótapiacról és így fel se merülhessen Hamilton potenciális mercedeses utódjaként. Zak Brown elnök-vezérigazgató a McLaren szerdai bemutatója után viszont cáfolta ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:

„Tudatában voltunk annak, hogy lehetnek esetleges mozgások, de ennek igazából semmi köze Landóhoz. Aláírtunk vele. Korábban igazából csak arra vártunk, hogy visszatérjen, hogy megtehessük a bejelentést. De tudtuk, hogy Lando és persze Oscar is, de vele már korábban hosszabbítottunk, mindketten kelendő portékák. Úgyhogy ez kevésbé szólt konkrétan arról, ami Lewisszal, a Ferrarival és a Mercedesszel zajlott, sokkal inkább arról, hogy tudtuk, hogy Lando mindenkinél a lista tetején szerepel, beleértve minket is.”

f1-norris-hamilton

fotó: DPPI