Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem Hamilton ferraris átigazolása miatt sietett Norris hosszabbításával a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37451
A pilótakeringő eddigi legfontosabb fejleménye idén, hogy Lewis Hamilton a 2024-es szezon végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz, de emellett történt két másik bejelentés is, hiszen Charles Leclerc-rel a vörösök, Lando Norrisszal pedig a McLaren hosszabbított „több évre”. Felmerült, hogy a wokingiak azért írtak alá ilyen gyorsan Norrisszal, akinek eleve 2025 végéig szólt a kontaktusa velük, hogy kivegyék őt a pilótapiacról és így fel se merülhessen Hamilton potenciális mercedeses utódjaként. Zak Brown elnök-vezérigazgató a McLaren szerdai bemutatója után viszont cáfolta ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:
„Tudatában voltunk annak, hogy lehetnek esetleges mozgások, de ennek igazából semmi köze Landóhoz. Aláírtunk vele. Korábban igazából csak arra vártunk, hogy visszatérjen, hogy megtehessük a bejelentést. De tudtuk, hogy Lando és persze Oscar is, de vele már korábban hosszabbítottunk, mindketten kelendő portékák. Úgyhogy ez kevésbé szólt konkrétan arról, ami Lewisszal, a Ferrarival és a Mercedesszel zajlott, sokkal inkább arról, hogy tudtuk, hogy Lando mindenkinél a lista tetején szerepel, beleértve minket is.”
fotó: DPPI
Horner ott lesz a Red Bull F1-es bemutatóján, Marko nem kommentál
https://formula.hu/parc-ferme/37450
A hírek szerint még akár hetekig elhúzódhat Christian Horner ügye, amelyről egyelőre hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a Red Bull külső szakértő bevonásával belső vizsgálatot indított ellene „nem megfelelő viselkedés” miatt. A jelek szerint azonban a kellemetlen ügy ellenére Horner továbbra is maximálisan betölti csapatfőnöki teendőit: a minap az RB20-as silverstone-i bejáratásán ott látták a bokszutcában, a friss beszámolók szerint a Milton Keynes-i gyárban is járt, a PlanetF1.com és több más portál is arról számolt be, hogy a csapat csütörtök este sorra kerülő F1-es csapat- és autóbemutatóján is jelen lesz.
A Red Bull oldaláról a múlt hétfői szűkszavú közlemény óta senki nem kommentálta az ügyet. Az energiaitalosok F1-es tanácsadója, Helmut Marko sem árult el semmit, amikor az OE24 interjút készített vele és arról kérdezte, hogy találkozott-e Hornerrel az autó bejáratásán: „Ezt és mást sem tudok mondani ebben a témában. Amíg a vizsgálat folyamatban van és nincs eredmény, nem fogok semmit mondani. Ez egy folyamatban lévő vizsgálat. Remélem, rövidesen csillapítani tudjuk a hullámokat.”
A Horner-vizsgálatról a Pitwall e heti adásában is részletesen beszéltünk:
Két tartalékpilótával vág neki a szezonnak a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/37449
Frederik Vesti lesz a Mercedes Formula-1-es csapatának tartalékversenyzője 2024-ben. A dán pilóta második helyen végzett a tavalyi F2-es bajnokságban, mindössze 11 ponttal elmaradva a bajnokká avatott Sauber-junior, Theo Pourchaire mögött. A 22 éves Mercedes-akadémista jövőre nem tér vissza a Formula-2-be, helyette az európai Le Mans-széria LMP2-es kategóriájában fog rajthoz állni a Cool Racing csapatában.
Vesti tavaly kétszer is vezette a német istálló autóját F1-es szabadedzéseken, először Mexikóban, majd Abu Dhabiban. A dán pilóta azzal a Mick Schumacherrel osztja majd meg tartalékversenyzői szerepkörét, aki szintén a hosszútávú versenyzés világában foglalja el magát F1-es kötelességei mellett, ő az Alpine Hypercar-csapatában szerepel majd. Nagy valószínűséggel idén is láthatjuk majd Formula-1-es szabadedzésen Vestit a ma délelőtt bemutatott W15 volánja mögött.
Quartararo elismerte: történt már kezdeti kapcsolatfelvétel más MotoGP-s gyártókkal
https://formula.hu/parc-ferme/37448
Ha csak Fabio Quartararo megnyilvánulásaiból indulunk ki, könnyen elképzelhető, hogy a Yamaha hasonló sorsra fog jutni, mint a Honda, és a riválishoz hasonlóan elveszítik a sztárversenyzőjüket. A 2021-es világbajnok ugyanis többször jelezte már, hogy bár a hangvillásokhoz húz a szíve, ha nem tudják meggyőzni arról, hogy képesek fejlődni az elmúlt másfél év küszködései után, benne van a pakliban, hogy elhagyja őket. A Yamaha vette is a lapot, több szakembert megszereztek a Ducatitól és igyekeztek Quartararo kérdéseit meghallgatva fejleszteni a motoron – igaz, a sepangi teszt tapasztalatai alapján ez csak részben sikerült egyelőre.
A francia Malajziában a Motorsport.com szaklapnak elárulta: valóban változott a csapat mentalitása és agresszívebbé vált a munkájuk, de hogy ez elég lesz-e a maradásához, az még kérdés, ugyanis már történt kapcsolatfelvétel más gyártókkal. „Történt reakció arra, amit kértem, még ha ennek az eredménye talán nem az, amit akartunk. A kezdeti kapcsolatfelvétel már megtörtént más márkákkal, de a Yamaha biztosan tudni fog erről. Most a Yamahán múlik, hogy lássuk, milyen lépéseket tesznek. Meglehetősen elégedett vagyok azzal, amit csináltak, de ez annak a kérdése, hogy lássuk, hogyan fejlődnek rövid távon a dolgok” – mondta el Quartararo.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ecclestone cáfolja, hogy a lemondást tanácsolta volna Hornernek
https://formula.hu/parc-ferme/37447
Az utóbbi napokban több sajtóértesülés is arról számolt be, hogy többek között Bernie Ecclestone is azt tanácsolta Christian Hornernek, hogy mondjon le a Red Bull csapatfőnöki posztjáról. Az információk szerint Horner ezt nem szeretné meglépni, és a múlt héten kirobbant botrány kapcsán tartott pénteki meghallgatásán is védekezett a vádakkal kapcsolatban, illetve ott lesz csütörtökön a csapat autóbemutatóján is.
A sajtóhírekre pedig most Ecclestone reagált: az F1 korábbi ura a közösségi oldalán posztolta azt, hogy teljességgel valótlan az a híresztelés, mely szerint ő a lemondást tanácsolta volna Hornernek, de ennél többet nem tett hozzá az ügyhöz.
A Horner-ügyről részletesebben beszéltünk Pitwall című műsorunkban:
Nézd élőben a Mercedes F1-es autóbemutatóját!
https://formula.hu/parc-ferme/37446
A McLaren bemutatója finoman fogalmazva is elmaradt a várakozásoktól (itt írtunk róla), magyar idő szerint 11:15-kor viszont megnézhetjük a W15-ös Mercedest, és a csapat a YouTube-on közvetíti is az eseményt.
Exkluzív: Tsunoda új edzővel készül a 2024-es szezonra
https://formula.hu/parc-ferme/37445
Miután Yuki Tsunoda és korábbi trénere, Michael Italiano útjai a tavalyi szezon végén elváltak, a Visa Cash App RB japán versenyzője új trénerrel készül a 2024-es szezonra.
Az igazán szemfülesek már észrevehették, hogy Tsunoda a közösségi médiában több bejegyzést is közzétett, melyeken John Noonan társaságában végez edzésmunkát.
Noonan a Formula.hu megkeresésére megerősítette, hogy az idei szezonban a Formula-1-ben fog dolgozni, Yuki Tsunodát támogatva.
John Noonan egy rendkívül tapasztalt és nagy szakmai tudással rendelkező edző, aki legutóbb Frederik Vesti mellett tevékenykedett a Formula-2-ben. A brit szakember több sportágban szerzett már tapasztalatot, korábban például a Premier League-ben szereplő Chelsea-nél és Evertonnál is megfordult.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ferrari: Több mint 50 év után tért vissza a sárga csík
https://formula.hu/parc-ferme/37444
A Ferrari legújabb, SF-24-es kódjelű autója természetesen vörös alapszínű, méghozzá ugyanaz a vörös, mint amit a maranellóiak endurance-versenygépe, a 499P visel, de ezen túllépve jó néhány érdekességet is felfedezhetünk a dizájnban, mely több szempontból különbözik elődeitől.
A fényezést tekintve a fekete szín az idei trendektől eltérően jelentősen visszább szorult, ezzel együtt fontosabb szerepet kapott az autón a fehér és a sárga – utóbbi amellett, hogy a Ferrari második számú színe, egyfajta főhajtás az autón sárga csíkkal aratott tavalyi Le Mans-i győzelem előtt. A sárga csík egyébként 1968 után tér vissza az F1-es autóra, és először kombinálják azt egy fehérrel.
Ugyanezek a színek alkotják a rajtszámot is, a 16-os és az 55-ös ezúttal is a márka hivatalos betűtípusával, a Ferrari Sansszal került fel az autóra, ezúttal a dőlt változattal.
Sainz pályára vitte az új Ferrarit!
https://formula.hu/parc-ferme/37443
A csapattól a szezon végén távozó Carlos Sainzot érte a megtiszteltetés, hogy először taposhasson bele a gázba a Ferrari idei versenygépe, az SF-24 leleplezését követően. A Ferrari ezt a videót tette közzé az X-en:
The SF-24 hits the track for the first time with @carlossainz55 behind the wheel! #CarlosSainz #F1 #SF24 pic.twitter.com/Im30njxAFh
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 13, 2024
Gyorshír: Horner ott volt Silverstone-ban!
https://formula.hu/parc-ferme/37442
Ma délelőtt megtartották a Red Bull legújabb autója, az RB20-as „bejáratását” Silverstone-ban, méghozzá zárt kapuk mögött, de néhány videó azért kikerült a közösségi médiába.
Red Bull breaks cover for 2024 @redbullracing @f1 pic.twitter.com/60ItV87vZh
— Paul Bridgen (@PaulBridgen) February 13, 2024
Ennél talán fontosabb hír, hogy Christian Horner a holland De Telegraaf beszámolója szerint ott volt a silverstone-i eseményen, és a tervek szerint részt vesz a csapat csütörtöki bemutatóján is. Horner jövője a csapattal azt követően vált kérdésessé, hogy a Red Bull egy független vizsgálatot indított a brit csapatvezető ellen, akivel pénteken hosszú órákon át tárgyalt a megbízott.
A vizsgálat még hetekig eltarthat.
„Kib***ottul elegem van!” – Nézz bele az új Drive to Survive-évadba!
https://formula.hu/parc-ferme/37441
A bahreini teszt utolsó napján, február 23-án érkezik a Drive to Survive új évada, mely 10 epizódban foglalja össze a tavalyi szezon történéseit. Az évad epizódjainak címei egyelőre nem ismertek, de hogy mi mindenről lesz szó a széria legújabb, immáron hatodik felvonásában, arról néhány információmorzsát elcsippenthetünk a rövid, de annál hatásosabb előzetesből:
Már ma pályára vitték az új Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37440
Még a hivatalos bemutató előtt pályára viszik a Red Bull legújabb versenygépét, az RB20-ast, mellyel sorozatban harmadik konstruktőri és negyedik egyéni bajnoki címükre törnek. A RacingNews365 értesülései szerint Max Verstappen Silverstone-ban fogja bejáratni az autót a szabályok által engedélyezett, 200 kilométeres forgatási nap keretében.
Az eseményen Verstappen és Perez a Pirelli demo abroncsait használhatják, s ezzel futhatnak összesen 33 kört. Az RB20-ast csütörtökön mutatják be.
FRISSÍTVE: Néhány videó is napvilágot látott az eseményről!
Red Bull breaks cover for 2024 @redbullracing @f1 pic.twitter.com/60ItV87vZh
— Paul Bridgen (@PaulBridgen) February 13, 2024
Red Bull at Silverstone @redbullracing @f1 @Max33Verstappen pic.twitter.com/RJxELnjw0j
— Paul Bridgen (@PaulBridgen) February 13, 2024
Red Bull wet shakedown day @redbullracing @Max33Verstappen pic.twitter.com/XjQnTPq9zR
— Paul Bridgen (@PaulBridgen) February 13, 2024
Mindjárt jön a Ferrari-bemutató – itt nézheted élőben!
https://formula.hu/parc-ferme/37439
Ma 12 órakor leleplezik a Ferrari új versenygépét, az SF-24-et! A Scuderia bemutatóját élőben is megtekintheted, ne maradj le róla!
Az Egyesült Királyságból Spanyolországba költözik a Formula-E központja
https://formula.hu/parc-ferme/37438
Az elektromos széria főhadiszállása eddig a Donington Park volt, a székhely azonban átkerül Valenciába, a Ricardo Tormo versenypályára – a hivatalos álláspont szerint a fő ok a tengeri kikötő közelsége, ami kedvez a széria fenntartható törekvéseinek.
A logisztikai és fejlesztési központ egyelőre a pálya bejáratánál található ideiglenes épületbe költözik, de később állandó csarnok és iroda épül. Valencia egyúttal a széria állandó tesztpályája lesz.
A Formula-E 2018 óta rendszeresen tesztel a Ricardo Tormo aszfaltcsíkon, a Covid alatt pedig a pálya beugróként versenyt rendezett – ez volt az első alkalom, hogy a Formula-E állandó épített pályán szerepelt, ami egyre inkább tendencia, hiszen a 2023/24-es szezonban Mexikóváros, Misano, Sanghaj és Portland is a menetrend része.
Stroll reméli, idén elkerüli a balszerencse
https://formula.hu/parc-ferme/37437
Fernando Alonso 206, Lance Stroll 74 – az előbbi számok az Aston Martin két versenyzőjének 2023-as szezonban szerzett világbajnoki pontjainak számát mutatják.
A számok alapján sem férhet kétség ahhoz, hogy Alonso magasan jobb teljesítmény nyújtott kanadai csapattársánál. Strollnak nem okozott problémát elismerni, hogy Alonso jobb volt nála, egyben reméli, hogy idén kevesebb probléma hátráltatja majd.
„Alonso egyszerűen gyorsabb volt nálam, de vannak ötleteim, hogy miként tudok jobb teljesítmény nyújtani” – mondta Stroll.
„Nem szeretek a szerencsével dobálózni, de nagyon sokszor voltam balszerencsés a tavalyi évben. Sok olyan versenyünk volt, ahol technikai hiba hátráltatott, egyszerűen nem alakultak jól a dolgaink. Ez remélhetőleg idén másképp lesz” – tette hozzá.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Red Bull-akadémiájáról kitették, az Aston Martin felkarolta a 18 éves amerikait
https://formula.hu/parc-ferme/37436
Új tagot jelentett be az Aston Martin fiatal versenyzői programja: az utánpótlásosztályra Jak Crawford került be, aki négy éven keresztül, egészen tavaly novemberig a Red Bull juniorcsapat tagja volt. A német F4 ezüstérme és egy F3-as győzelem után 2023-ban, debütáló szezonjában egyszer, a Red Bull Ringen nyert az F2-ben is, ötször állt dobogón a Hitech versenyzőjeként, de a stabil eredmények hiányoztak, így csak 13. helyen végzett az összetettben.
Második F2-es szezonjáról már korábban megállapodott a DAMS-szel, az Aston Martin-megállapodás keretében pedig további teendői lesznek: szimulátormunka mellett „mélységi Formula-1-es teszttapasztalatot” ígér a csapat közleménye.
Az Aston Martin utánpótlásprogramja más csapatokhoz képest, mint például az említett Red Bull, továbbra is sovány: sokáig csak a 2022-es Formula-2-es bajnok, Felipe Drugovich tartozott a keretbe, aki tavaly a két fiatal versenyzőknek biztosítandó szabadedzésen és teszteken vezetett – a brazilnak kis esélyt adtak a Williams vagy a Stake egyik ülésére, de 2024-ben marad az Aston tartalékja Stoffel Vandoorne mellett. A többi csapathoz hasonlóan a silverstone-i istálló az F1 Academybe is delegál egy versenyzőt a 17 esztendős svájci Tina Hausmann személyében, aki a Prema brit versenyzöldbe bújtatott autóját vezeti a női szériában.
Mi sem tűnik természetesebbnek annál, hogy együtt kávézik a Mercedes csapatfőnöke és Alonso menedzsere
https://formula.hu/parc-ferme/37435
Olyannyira, hogy Flavio Briatore még ki is posztolta Instagramon „reggeli Toto Wolff-fal” címen a közös programon készült fotót. Tekintve, hogy a pilótapiac legfőbb nyitott kérdése most az, ki foglalja el a Mercedes Lewis Hamilton után megüresedő ülését 2025-ben, az F1-es sajtó rárepült a posztra, megpendítve, hogy talán az egyeztetések első lépését örökítette meg és osztotta meg a nagy nyilvánossággal az olasz.
Hozzá kell tenni, a Mercedes vezetője és az egykori Renault-csapatfőnök jó kapcsolatot ápolnak, szintén a közösségi médiát előszeretettel használó Briatore posztolt még 2022-ben a Wolff-fal és Stefano Domenicalival közös hajókázásról, így akár a mostani események mögött is állhat egy ártatlan baráti kávé.
Ezt-azt bele lehet látni abban is, hogy a poszt éppen aznap került napvilágra, amikor az Aston Martin AMR24-es modelljét bemutatták, a csapattal 2024 végéig szerződéssel rendelkező Fernando Alonso pedig a sajtónak nyilatkozott – kifejezetten a Mercedes-kérdésről azt, hogy nem történt kapcsolatfelvétel. Kiemelte azonban, vonzó lehet a csapatok számára, hiszen jelenleg ő a mezőny egyetlen elérhető világbajnoka, de a prioritás számára (mi mást is mondott volna) az Aston Martin.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Neki köszönhető az F1-es visszatérésem” – Hülkenberg sajnálja Steiner távozását
https://formula.hu/parc-ferme/37433
Bár azóta az Andretti elutasítása, Lewis Hamilton ferraris átigazolása és a függőben lévő Christian Horner-ügy elterelte róla a fókuszt, a 2024-es esztendő egyik első F1-es fejleménye az volt, hogy távozott a Haas csapatfőnöki posztjáról Günther Steiner, akinek a helyét Ayao Komatsu eddigi mérnökigazgató vette át. Most a Sky Sports Germanynek az amerikai istálló pilótája, Nico Hülkenberg nyilatkozott a váltásról:
„Kaptam egy telefonhívást Gene-től karácsony és újév között. Tájékoztatott a döntéséről, ami meglepő volt, nem számítottam rá egyáltalán. Azóta többször is beszéltem Güntherrel, és mindig jó móka vele beszélgetni. Jó a kapcsolatom vele mind professzionális, mind személyes szinten: nagyrészt neki volt köszönhető a visszatérésem. Ő nyitotta ki előttem ismét az ajtót, és részben emiatt sajnálom, hogy távozott, de ez Gene Haas döntése, mi pedig továbblépünk.”
„Günther nagyon komolyan hozzájárult a csapathoz marketing szempontból, és nem titok, hogy a Netflix sorozata is részben miatta lett akkora siker. Hiányozni fog, ő építette fel mindezt, az ő koncepciója, üzleti terve volt a Haas, a távozása pedig űrt fog hagyni maga után, amelyet ki kell töltenünk, és el kell kezdenünk az újraépítést. Erre koncentrálunk most.”
Így festenek a pályán az új F2-es autók
https://formula.hu/parc-ferme/37434
A bahreini előszezoni tesztek alkalmával gördültek pályára a Formula-2-es bajnokság kívül-belül teljesen megújult autói. A biztonság és teljesítmény terén is előrelépést mutató új versenygépeket a jelenlegi F1-es autók képére tervezték.
Night testing + wet track = absolute treat#F2 #F2Testing pic.twitter.com/2S0Sx1X1FN
— Bahrain Int. Circuit (@BAH_Int_Circuit) February 11, 2024
A három napos teszt első napján heves esőzések is nehezítették a fiatal versenyzők dolgát a sivatagban. A 22 fős mezőnyből végül az MP Motorsport norvég versenyzője, Dennis Hauger bizonyult a leggyorsabbnak, a legtöbb kört pedig – szám szerint 24-et – a sokak szerint a Mercedes 2025-ös ülésére pályázó újonc, Andrea Kimi Antonelli tette meg a Prema volánja mögött.
Bahrain.
— Formula 2 (@Formula2) February 11, 2024
With extra emphasis on the "rain"#F2 #F2Testing pic.twitter.com/AHeHFBaCTG
Alonso nem érti, hogy miért ilyen kevés tesztnapot ad az F1, szerinte ez így nem jó
https://formula.hu/parc-ferme/37432
Fernando Alonso már többször beszélt arról az utóbbi években, hogy nem érti, miért ennyire korlátozott az év eleji tesztidőszak, miért ilyen kevés idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy felkészüljenek a csapatok a szezonra – ezt pedig a mostani autóbemutatón is elmondta annak ellenére, hogy konkrét kérdést nem kapott ezzel kapcsolatban.
„Nagyon korlátozott tesztlehetőségek állnak rendelkezésünkre, és egész télen azon gondolkodtam, hogy milyen unfair az, hogy csak másfél napunk van pilótánként arra, hogy felkészüljünk egy egész világbajnokságra” – emelte ki ezt most is a kétszeres világbajnok.
„Nincs még egy ilyen sport a világon, ahol ennyi pénzzel, ekkora piaccal ilyen közel kerülünk a szurkolókhoz, és nem értem, hogy miért nem úgy megyünk Bahreinbe, hogy négy tesztnapunk van. Abból kettő-kettő lehetne a két versenyzőé, mert most a három egy páratlan szám, nem lehet egyenlően elosztani a pilóták között. Azt sem tudom, hogy miért nem mehetünk két autóval. Úgyis ott vagyunk teljes csapattal, mert a következő héten ugyanott lesz a szezonnyitó…” – tette hozzá a spanyol.