Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Volt főnöke szerint Tsunoda gyors és tehetséges, de nem elég szorgalmas
https://formula.hu/parc-ferme/39744
Franz Tost véleménye szerint hiába gyors és tehetséges Yuki Tsunoda, hiányzik belőle az F1-hez szükséges szorgalom és munkamorál. Tost anno több éven át volt a japán pilóta csapatvezetője az AlphaTaurinál, így alaposan ismerheti a versenyzőt, akit hiába léptetett elő idén év közben a Red Bull az anyacsapatához, Liam Lawsonhoz hasonlóan jórészt csak küszködik Max Verstappen oldalán. Tost a Servus TV-nek nyilatkozva fejtette ki a véleményét Tsunodáról:
„Yuki nagyon jó a nyers tempó tekintetében, de lehet, hogy ez a probléma. Mindig lenyűgözött a kisebb kategóriákban nyújtott nagyon jó teljesítményével a Formula-3-ban és a Formula-2-ben egyaránt. Minden az ölébe hullt. Mindig mondtam neki, hogy ’Yuki, a Formula-1-ben dolgoznod kell’. Ha fél-egy másodperccel lassabb vagyok a csapattársamnál, akkor éjt nappallá téve maradnák a paddockban, hogy tanulmányozzam az adatokat, miért vagyok lassabb. És Yukit mégis rá kell venni erre. Tehetséges, de sajnos nem elég lelkes és szorgalmas ahhoz, hogy kompenzálja a hiányosságait.”

Kevésbé látványosan, de folytatódott a Hungaroring fejlesztése – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/39743
Amint lezajlott augusztus elején a jubileumi 40. Formula-1-es Magyar Nagydíja, máris folytatódtak a fejlesztési munkálatok a Hungaroringen. Mint az a pálya által megosztott lenti fotós posztból kiderül, a korábbi fázishoz képest ezek kevésbé látványos változások, „hiszen többnyire belső munkálatok zajlanak a főépületben és a főlelátón, de ezek a végső simítások szükségesek ahhoz, hogy a Hungaroring jövő tavasszal F1-színvonalon fogadhassa az első látogatókat”. Íme, a Hungaroring képes bejegyzése minderről:
Így juthat „Nordschleife-jogosítványhoz” Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39742
Mi is írtunk arról az Auto Motor und Sport értesülései alapján, hogy a GT-versenyzéshez és a Nordschleiféhez is köztudottan vonzódó Max Verstappen hamarosan élesben is rajthoz állhat a legendás 25 kilométeres pályán. Ám hiába egy négyszeres Formula-1-es világbajnokról beszélünk, Verstappennek is eleget kell tenni a helyszín speciális előírásainak ahhoz, hogy indulhasson a helyi endurance-széria, az NLS versenyein.
Ehhez mindenekelőtt egy „vizsgát” kell teljesítenie a hollandnak pénteken a RacingNews365.com cikke szerint, amelyen bizonyítja a képességeit a német motorsport szövetség számára. Ezzel Verstappen egy „B-licenszet” kaphat, amellyel B kategóriás versenygépekkel állhat rajthoz a Zöld Pokolban. Verstappenék elképzelései szerint ez egy Porsche Cayman GT4 lenne a Lionspeed GP csapatánál. Egy ilyen típusú autóval normál esetben legalább két versenyt és minimum 14 kört kell teljesítenie az adott pilótának, miközben az ideje mellett a forgalomban való mozgását is figyelik.
Viszont egyedi esetekben a döntéshozók akár egyetlen futam alapján is ítélhetik úgy, hogy a szóban forgó versenyző alkalmas az A-licenszre – de a szabályok azt is lehetővé teszik, hogy a pilóta egyetlen verseny alatt két különböző csapattal induljon és úgy teljesítse az előírt körszámot. Mindenesetre az A-licensszel Verstappen már GT3-as autóval is indulhatna a Nürburgringen: a végcél az, hogy a Verstappen.com Racinggel együttműködő Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-asával versenyezhessen a Nordschleifén.

Napra pontosan 40 éve történt: aláírták a szerződést az F1-es Magyar Nagydíjról
https://formula.hu/parc-ferme/39741
Történelmi nap volt a magyar autósport számára a negyven évvel ezelőtti, hiszen 1985. szeptember 10-én írták alá a szerződést arról, hogy a következő évtől Magyar Nagydíjat rendeznek az F1-ben. Az aláírásra Londonban került sor a felek között, és mint a Hungaroring a lenti posztjában felidézi, „hosszú hónapok előkészítő munkája után addigra már eldőlt, hogy a mogyoródi dombok között építik meg a Hungaroringet.”
Ahogy mondani szokás, a többi pedig már történelem: rekordidő, kevesebb mint egy év alatt felhúzták a Hungaroringet, amely 1986 augusztusában otthont adott az első F1-es Magyar Nagydíjnak, és azóta is minden évben vendégül látta a száguldó cirkuszt – ennél hosszabb aktuális sorozattal csak Monza rendelkezik –, ennek köszönhető, hogy bő egy hónapja már a 40. futamot rendezték az azóta ikonikussá vált helyszínen.
Russell: Nem értem a Verstappen-jelenséget…
https://formula.hu/parc-ferme/39740
George Russell szerint nehezen emészthető, hogy egyik hétről a másikra hogyan történhetnek ekkora fordulatok a mai F1-ben – erről beszélt a Mercedes brit pilótája Monza után.
„Ebben a pillanatban nehéz megérteni a sportot” – mondta Russell a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.
„Ha azt nézzük, hogy Verstappen Magyarországon még negyven másodpercre volt a győzelemtől, aztán Monzában ő nyert húsz másodperccel, akkor nehezen tudom megemészteni ezt a hullámzást a teljesítmény terén” – fogalmazott.
„Mi egy normál futamon 12 másodperccel végeztünk a McLaren mögött, az egy elég sikeres futam. A Ferrari most erős, a szombatok szorosak, szóval egy tized ide vagy oda már két pozíciót is jelenthet.”

fotó: Mercedes
„Mintha a McLaren Norrist akarná világbajnoknak” – Ecclestone
https://formula.hu/parc-ferme/39739
Bernie Ecclestone nem feltétlenül ért egyet azzal, hogy fair volt a McLaren részéről a pozíciók visszacserélése az F1-es Olasz Nagydíjon, és úgy érzi, inkább azt szeretné a csapat, ha Lando Norris lenne a világbajnok. Monzában azok után futott ismét kínos helyzetbe a wokingi istálló, hogy egyfelől a megszokottól eltérő módon a hátrébb álló pilótát, Oscar Piastrit hívták előbb a bokszba, majd Norris kerékcseréjét elrontották, így az ausztrál az addig egész hétvégén gyorsabb csapattársa és vb-riválisa elé került.
Ezt csapatutasítással „korrigálta” a McLaren, amely részéről Andrea Stella csapatvezető arról beszélt, hogy ez felelt meg az elveiknek, a Formula-1 korábbi mindenható ura, Bernie Ecclestone azonban némileg másképp látja a helyzetet:
„Folyton az igazságosságról beszélnek. De igazságos-e Piastrit büntetni egy csapathiba miatt? Nem. Lassan az az érzet kezd kialakulni, hogy a McLaren azt preferálná, ha Lando Norrisnak hívnák a világbajnokot. Az olyan hibák, mint az elrontott kerékcsere, a motorhiba vagy a futómű meghibásodása talán ritkábbá vált, de részei a sportnak.”

Verstappen elmondta, visszaengedte-e volna Norrist Piastri helyében
https://formula.hu/parc-ferme/39738
Az F1-es Olasz Nagydíjat megnyerő Max Verstappen egy ideig vonakodott egyértelmű álláspontot megfogalmazni a mögötte kibontakozott McLaren-mizéria kapcsán. Igaz, már a csapatrádióban is finom nevetés kíséretében kérdezett rá, hogy csupán egy lassú kerékcsere miatt cserélték-e vissza az eredeti sorrendet Lando Norris és Oscar Piastri között.
Az FIA dobogósok számára tartott sajtótájékoztatóján ugyanakkor kikerülte az arra vonatkozó kérdést, mit tett volna a helyükben, ha mindeközben még a vb-címért is harcolna: „Tudom, hogy mókás választ szeretnétek erre, de ez nem az én problémám. Jobb nem beszélni róla.”
Később azonban Verstappen a Servus TV-nek már egyértelműbb választ adott. Ugyanis amikor arról kérdezték, hogy mit csinált volna a monzai futamon Piastri helyében a csapat kérése után, így felelt a Red Bull négyszeres világbajnoka: „Akkor én nem tettem volna meg.”

Egy szó, csend, két szó, csend, egy mondat – Stroll szürreálisan rövid interjúja
https://formula.hu/parc-ferme/39737
Lance Stroll sosem a bőbeszédűségéről volt híres a nyilatkozatai során, a vasárnapi F1-es Olasz Nagydíj után azonban alighanem személyes rekordot döntött. A kanadai az utolsó, 18. helyen futott be, miután csupán a 49. körben állt ki kereket cserélni. A Formula.hu jelenlétében pedig a szokottnál is kurtábban értékelte mindezt vasárnap:
„Igen” – csupán ennyi volt a reakciója arra a kérdésre, hogy nem működött-e a stratégiájuk. Amikor a versenye kifejtésére kérték az újságírók, Stroll néma maradt, és arra is csak két szóban válaszolt, hogy volt-e bármi pozitívum a nagydíjában: „Nem sok.”
Az Aston Martin versenyzőjét arról is próbálták kérdezni, mit szólt ahhoz, hogy Esteban Ocon leszorította őt a pályáról, és egyáltalán annak érezte-e a francia megmozdulását – de erre is csend volt a pilóta válasza. A leghosszabb feleletet azzal sikerült kicsikarni Strollból, hogy egyetértett-e Ocon öt másodperces büntetésével, de abban sem volt tartalom: „Nincs mit mondanom róla” – summázott a kanadai, majd ezzel le is zárta a médiabeszélgetését és elsétált.

MotoGP: Így pontoztuk a versenyzők barcelonai teljesítményét
https://formula.hu/parc-ferme/39736
Bár a Formula Motocast ezúttal nem jelentkezik futamértékelő adással, a következő műsor a San Marinó-i GP után érkezik (hiszen rendre a dupla fordulók második állomása után készülünk műsorral), az idén bevezetett versenyzői pontozás így sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Ferenci Péter ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.
A legmagasabb pontszámot, konkrétan a 9-est három versenyző kapta tőlünk: a két Marquez testvér – Alexnek csupán a sprinten elszenvedett bukása miatt nem járt a maximális érték –, illetve a Yamahával erőn felüli első rajtsort, sprintdobogót és ötödik helyet szállító Fabio Quartararo. Kiemelendő még Enea Bastianini remeklése is, aki első KTM-es pódiumát jegyezte, de viszonylag erős hétvégét produkált gyári márkatársa, a futam gumiválasztását elszúró Pedro Acosta, valamint a hondás Luca Marini is.
Az pedig aligha meglepő, hogy a szokásos nevek mellett Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli is a legalacsonyabb pontszámot kapók között szerepel: előbbi a vasárnapi felzárkózását leszámítva tragikusan szerepelt Barcelonában, míg utóbbi ugyan jól kvalifikált, viszont a sprinten és a versenyen is elesett és büntetést gyűjtött be.
| Ducati Team | KTM Factory | |||
| Marc Marquez | 9 | Pedro Acosta | 7,5 | |
| Francesco Bagnaia | 3,5 | Brad Binder | 5,5 | |
| Gresini Ducati | Tech3 KTM | |||
| Alex Marquez | 9 | Maverick Vinales | 5 | |
| Fermin Aldeguer | 4 | Enea Bastianini | 8,5 | |
| VR46 Ducati | Monster Yamaha | |||
| Fabio di Giannantonio | 6,5 | Fabio Quartararo | 9 | |
| Franco Morbidelli | 3,5 | Alex Rins | 4 | |
| Aprilia Racing | Pramac Yamaha | |||
| Marco Bezzecchi | 6,5 | Jack Miller | 4 | |
| Jorge Martin | 6 | Miguel Oliveira | 6 | |
| Lorenzo Savadori | 3,5 | |||
| Honda HRC | ||||
| Trackhouse Aprilia | Joan Mir | 5 | ||
| Raul Fernandez | 6 | Luca Marini | 7,5 | |
| Ai Ogura | 7,5 | Aleix Espargaro | 4,5 | |
| LCR Honda | ||||
| Johann Zarco | 6 | |||
| Somkiat Chantra | 2,5 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az egész 2025-ös F1-es szezon leggyorsabb kerékcseréjét produkálta Piastrival a McLaren – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39735
Lando Norris lassú, csaknem hat másodperces bokszkiállása volt a(z egyik) kiváltó oka a McLaren újabb kellemetlen kálváriájának az F1-es Olasz Nagydíjon, hiszen ezzel – és a fordított sorrendű cserével – került Oscar Piastri mögé a brit, amit aztán a wokingi alakulat korrigált egy csapatutasítással. Viszont egy körrel korábban kiválóan dolgoztak a McLaren szerelői, Piastri kerékcseréjével ugyanis 1,91 másodperc alatt végeztek, amely az egész idény leggyorsabbja lett. Ezzel a csapat saját dupla hungaroringi produkcióját múlta felül, hiszen ott Norris és Piastri szervizelése is 1,94 mp-ig tartott. Íme, Piastri monzai cseréje:
Sajtó: Verstappen élesben is rajthoz áll a Nordschleifén?
https://formula.hu/parc-ferme/39734
A német Auto Motor und Sport értesülései szerint hamarosan az F1-en kívül láthatjuk versenyezni Max Verstappent, méghozzá a legendás Nordschleifén! A négyszeres Formula-1-es világbajnok pár hónapja már tesztelt GT-autóval a Zöld Pokolban, és köztudott róla, hogy mind a GT-versenyzésért, mind az ikonikus német pályáért oda van. Az AMuS úgy tudja, néhány nappal az F1-es Olasz Nagydíjon aratott győzelme után újra a Nürburgring felé veheti az irányt a Red Bull pilótája, ahol a helyi endurance-széria, az NLS versenyén indulhat.
Persze nem kapásból: előbb pénteken teljesítenie kell egy „tesztet”, s ha ezen megfelelt, még akkor sem ülhet be kapásból a legutóbb tesztelt Ferrari 296 GT3-asba, hanem a pálya speciális szabályai szerint előbb egy kisebb, kevésbé erős versenygéppel kell rajthoz állnia – legalább 14 kört teljesítve, büntetés nélkül. Ezt pipálhatja ki szombaton az állítólagos tervek szerint Verstappen, és mivel profi versenyzőként rögtön platina besorolást kapott, a két hét múlva esedékes NLS-fordulón már a GT3-as Ferrarit is vezetheti – azaz ha ez mind megvalósul, a bakui F1-es futam előtti és utáni hétvégén egyaránt versenyezni fog a 28. életévét hamarosan betöltő pilóta. Aki amúgy ezúttal már nem fogja a Franz Hermann fedőnevet használni, mint az említett tesztje alkalmával.

Formula1.5 – Albon Hadjar előtt, Alonso már a harmadik
https://formula.hu/parc-ferme/39733
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Az előző három nagydíjon a tabella jelenlegi első három helyezettje osztozott a „B-liga” győzelmein, hiszen a magyarországi legjobb Fernando Alonso monzai kiesése ellenére is feljött a harmadik helyre, köszönhetően többek között annak, hogy az elmúlt hétvégéken az igazán erős pontokat olyan versenyzők szakították, akik a szezon korábbi részében nemigen jeleskedtek.

A spanyol klasszis előrébb viszont már nemigen léphet, hiszen az idei szezon két élmenője, Hadjar és Albon egyaránt szorgosan gyűjtögetik a pontokat, s a thai pilóta előnye továbbra is megvan, sőt az elmúlt két hétvégén még növelni is tudta azt, különösen Hadjar spái nullázásának „köszönhetően” – igaz, a franciát így is dicséret illeti, miután Monzában a mezőny végéről indulva tudott bejönni harmadiknak.
Ki kell még emelnünk Gabriel Bortoletót, aki még Jack Doohant is négy futammal annak kiszállása után, Barcelonában tudta megelőzni, azóta viszont ihletett formában versenyez, Monzában az első pole-ját is megszerezte, és a spanyol hétvége óta Alonso és Hülkenberg után a harmadik legtöbb pontot szerezte – amiből az is kiderül, hogy a csapatok közül a Sauber gyűjtötte a legtöbb egységet e nyolc hétvége alatt.

Tsunoda: Mi értelme volt így küzdeni?
https://formula.hu/parc-ferme/39732
Yuki Tsunoda nem volt különösebben elégedett Liam Lawson versenyzésével az F1-es Olasz Nagydíjon. A japán pilóta a középmezőnyben haladva ütközött össze az új-zélandi beugróval a Roggia sikánban, miután a kerékcseréket követően egymás mellett haladtak. Lawson korábban a mezőny egyetlen lágygumis indulójaként jóval korábban keményekre váltott, így alapvetően eltérő stratégián voltak.
A kanyarban kisebb kontakt történt köztük, mindketten a bukótérbe kényszerültek, majd Lawson megelőzte a japánt, de hamarosan visszaadta a pozíciót. Tsunoda ennek ellenére kritikus hangon beszélt az esetről: „Körönként egy másodpercet hoztam rajta. Ő az utolsó helyről indult, és nem is küzdött a pontokért. Ha pontokért harcolt volna, azt meg tudom érteni. De így?”
„Még ha testvércsapat is, mi ellenségek vagyunk. Ez a világ legkeményebb mezőnye, de van egy határ, amit nem lehet átlépni. Mi értelme volt ennek? Én pontokért mentem, ő nem” – mondta Tsunoda, aki a rajtot követően Lewis Hamiltonnal is majdnem ütközött az első kanyarban, s végül a bukótéren át ment tovább. „Egyértelmű, hogy beszorított, ő maga sem tudta bevenni az első kanyart. Örülök, hogy elkerültem az ütközést. Szerintem jól döntöttem” – tette hozzá.

Marko: Feltámadás volt Verstappen győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/39730
Helmut Marko a Red Bull „feltámadásának” nevezte Max Verstappen monzai győzelmét, amely egyúttal minden idők leggyorsabb Formula–1-es futama lett. A négyszeres világbajnok holland a pole-pozícióból rajtolt az Olasz Nagydíjon, és bár az első körben a sikán levágása miatt vissza kellett engednie Lando Norrist maga elé, gyorsan visszaszerezte a vezetést, majd 19,2 másodperces előnnyel nyert.
„Két futammal ezelőtt, Magyarországon még annak is örültünk volna, ha egyetlen pontot szerzünk, most pedig 20 másodperccel győztünk. Max végig kontroll alatt tartotta a versenyt, az egyetlen aggodalmunk egy esetleges biztonsági autó volt, ezért is halogattuk a kerékcserét” – mondta Marko a Sky DE-nek. A Red Bull tanácsadója szerint a monzai siker igazi fordulatot jelenthet: „Ez most egy feltámadás volt, mindannyian rendkívül boldogok vagyunk.”
Marko kiemelte, hogy az istálló új padlólemeze is jobban teljesített a vártnál, ami önbizalmat adhat a szezon hátralévő részére. „Tavaly Monza volt a legrosszabb versenyünk, most viszont egészen más a helyzet. A gyors pályák, mint Baku, kifejezetten fekszenek nekünk. Szingapúrban még sosem nyertünk, de úgy gondolom, a legtöbb helyszínen képesek leszünk önálló erőből az élmezőnyben küzdeni.”

WSBK: Razgatlioglu újabb triplával távolodott Bulegától
https://formula.hu/parc-ferme/39731
Bő egy hónappal a Balaton Park-i forduló után Magny-Cours-ban folytatódott a hétvégén a Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja, az eredmények azonban nagyon hasonlóan alakultak. Toprak Razgatlioglu ugyanis Franciaországban is behúzta mindhárom futamot: ezzel már zsinórban négy (!) versenyhétvégén produkált tökéletes teljesítményt a török.
A BMW címvédője mögött mindháromszor kihívója, Nicolo Bulega végzett, ezzel 26-ról 39-re nőtt a ducatis lemaradása Razgatliogluval szemben. A dobogó harmadik fokán is triplázást láthattunk Alex Lowes és a Bimota révén, míg az összetettbeli pódiumért folyó versenyben Danilo Petrucci két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtve erősítette meg pozícióját Andrea Locatelli és Alvaro Bautista előtt.
Ami a többi kategóriát illeti: a Supersportban Stefano Manzi mindkétszer az utolsó körben gyűrte le Can Öncüt, ezzel tovább növelte kettejük között a különbséget; a Supersport 300-ban Loris Veneman és David Salvador nyerte a két futamot, utóbbi ezzel 11 pontra felzárkózott Benat Fernandez mögé a vb-összetettben; a női vb-n pedig a két bajnokaspiráns, Maria Herrera és Beatriz Neila osztozkodott a győzelmeken, viszont utóbbi hat pontra megközelítette honfitársát a jerezi évadzáró előtt.
A Superbike-vb állása:
| 1. | Toprak Razgatlioglu | BMW | 469 |
| 2. | Nicolo Bulega | Ducati | 430 |
| 3. | Danilo Petrucci | Barni Ducati | 260 |
| 4. | Andrea Locatelli | Yamaha | 236 |
| 5. | Alvaro Bautista | Ducati | 230 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Utólag figyelmeztették egy futam előtti kihágásért a két Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/39729
Az Olasz Nagydíj leintése után két órával tették közzé a versenyfelügyelők azt a két dokumentumot, amelyben Fernando Alonso és Lance Stroll futam előtt történt kihágásáról döntöttek.
A két Aston Martin 14:25-kor, azaz a bokszutca futam előtti kinyitásakor indultak a pályára. Nem teljesítettek próbarajtot, így a kijárati vonalnál elhaladtak a próbarajtra sorakozó versenyzők mellett. Ez a szabálynak megfelelően történt, az azonban megszegte a vonatkozó előírást (a versenyigazgatói jegyzetek 13.5-ös pontját), hogy az előzéseket követően nem a versenyívre fordultak, hanem visszatértek a bokszkijárati sávra.
A stewardok dokumentuma kiemeli, a szabálysértés veszélytelen volt. Ezért a két versenyző, az utolsóként célba ért Stroll és a felfüggesztés miatt kiesett Alonso figyelmeztetésben részesült.
Három versenyző, Bearman, Ocon és Antonelli időbüntetést kapott, valamint büntetőpontokkal távozott Monzából – róluk itt írtunk.

Fotó: Aston Martin
Ketten is a bokszutcából rajtolnak
https://formula.hu/parc-ferme/39728
Az Alpine megerősítette, hogy Pierre Gasly a bokszutcából kezdi meg az Olasz Nagydíjat motorcsere miatt.
Már tegnap az is biztossá vált, hogy Isack Hadjar sem állhat fel a rajtrácsra ugyanezen okból, a fiatal Racing Bulls-versenyző az időmérő után maga is utalt rá, hogy büntetésre számít.
Íme a teljes rajtrács a 2025-ös Olasz Nagydíjra!

Briatore elmondta, mikor döntenek Gasly csapattársáról
https://formula.hu/parc-ferme/39727
Az Alpine szombaton hivatalosan bejelentette, hogy Pierre Gasly többéves szerződéshosszabbítást írt alá a csapattal, amelynek értelmében 2028-ig biztos helye van az enstone-i alakulatnál.
A frania versenyző csapattársának kiléte egyelőre nem ismert, a Sky Sports ezen témát firtató kérdésére Flavio Briatore, az Alpine tanácsadója így reagált: „Nem, még nem döntöttünk. Úgy gondolom, hogy Franco jó munkát végez. Az elején megmutatkozott a tapasztalatlansága, mint sok újoncnak, de az elmúlt három-négy futamon sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott.”
„Talán Franco lesz az, aki választunk. Majd meglátjuk. Még négy-öt futamunk van, hogy gondolkodjunk, és novemberben meg kell hoznunk a döntést.”

Domenicali: Nincs már hely több csapatnak az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39726
A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali ismét erős utalást tett arra, hogy nem kívánják tovább bővíteni a mezőnyt a közeljövőben a Cadillac jövő évi megérkezésén túl. Az F1 első embere nemrég utazó tudósítónknak, Mészáros Sándornak is arról beszélt egy exkluzív interjúban a mezőny összetétele kapcsán, hogy „a jövőre vonatkozóan soha ne mondd, hogy soha, de rövid távon nem látom, hogy bármi is történne azon túlmenően, ami jövőre történik majd”, most pedig a FOM-vezér arra hivatkozva ismételte meg ugyanezt, hogy logisztikailag nem lenne hely például a paddockban egy újabb istállónak:
„Óvatosnak kell lennünk. Csak komoly jelentőségű ajánlatokat értékelünk, mert szerintem már most elértük azt a pontot, hogy nincs több hely: logisztikailag a határon vagyunk” – idézi a Motorsport Domenicalit, aki ezért egy jelenlegi csapat felvásárlásán keresztül látja elképzelhetőnek új formációk érkezését: „Nagy érdeklődést látok befektetők részéről, hogy jelenlegi franchise-ok közül vásároljanak – nevezzük így őket, mert exponenciálisan nő a csapatok értéke –, és ezáltal az F1-be való pénzügyi befektetés iránti érdeklődés is növekszik. Első kézből látjuk ezt, hiszen számos megkeresést kapunk, és ugyanez igaz a csapatokra is. De éppen azért, mert jól mennek a dolgaink, óvatosnak kell lennünk és meg kell védenünk annak az értékét, amit felépítettünk.”
Emlékezhetünk rá, hogy az Andretti projektjeként induló Cadillac is csak vért izzadva tudta kiharcolni a helyet 2026-tól az F1-es rajtrácson – ehhez Michael Andrettinek háttérbe, a General Motorsnak pedig az előtérbe kellett vonulnia –, erről így nyilatkozott Domenicali:
„Mindig mondtuk, hogy számunkra kulcsfontosságú, hogy minőségi projekt legyen terítéken, hogy közép és hosszú távon megvizsgáljuk. Amikor megkaptuk az Andretti-projekt ajánlatát, negatív volt a hozzáállásunk – és nem azért, mert az Andretti nem jó. Mario egy legenda, a sportunk ikonja, és a barátunk. De egyszerűen nem láttuk azt a tartalmat a projekt mögött, amelyet szükségesnek éreztünk. A dolgok megváltoztak, amikor beszállt a General Motors. Jelentős befektetést láttunk egy tízéves tervvel, és azonnal kedvezően is nyilatkoztunk, mert úgy véljük, így a projekt hozzáadott értéket jelenthet a rendszernek. Már most látjuk ezt: invesztálnak az amerikai piacba, hogy népszerűsítsék a kezdeményezésüket, ami garantálja a hasznot.”

„Leclerc szerelmes Monzába” – Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/39725
A Ferrari csapatfőnöke különleges szavakkal jellemezte Charles Leclerc kötődését a monzai versenypályához, ahol már két alkalommal, 2019-ben és 2024-ben is diadalmaskodni tudott a Scuderiával.
„Charles szerelmes Monzába, a pályába, a rajongókba, mindenbe. A hét eleje óta nagyon nyugodt. Meglátjuk, milyen eredményt hoz a hétvége, még sok idő van vasárnap estig” – mondta Vasseur.
„Tavaly nem voltunk túl jók a kvalifikáción, de a versenyen sikerült visszakapaszkodnunk” – tette hozzá a francia csapatvezető.
_4b472b45-a00a-436f-a9dc-7d449810a027.jpg)