DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. február 5. vasárnap

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Ricciardo együttérzett az őt az F1-ből kitúró Piastrival

A nyári szünet körüli időszak egyik legfontosabb témája volt a Formula-1-ben, hogy az Alpine elől elhappolt Oscar Piastri váltja Daniel Ricciardót a McLarennél. A többszörös nagydíjgyőztes akár neheztelhetne is honfitársára, ám Ricciardo valójában még támogatja is a fiatal tehetséget. Az In the Fast Lane című podcast adásában azt is elmondta, hogy bizonyos szempontból még sajnálta is Piastrit amiatt, hogy olyan helyzetbe került, hogy balhé alakult ki a szerződtetése körül, ráadásul épp a honfitársát túrta ki a wokingiaktól és egyúttal az F1-es mezőnyből:

„Egyértelműen együttéreztem vele. Ne értsetek félre: természetesen bizonyos szempontból a karrierem félresiklott és eléggé elfoglalt voltam magammal és azzal, hogy mi a fenét fogok csinálni, de ugyanakkor tisztában voltam néhány megjegyzéssel és dologgal, ami az irányába érkezett. Több okból is együttéreztem vele. Először is, ennek kellene lennie életed legnagyobb pillanatának, hogy bekerülsz a Formula-1-be. Ez egy valóra vált álom, és nagy kár, ha ezt nem tudod megünnepelni vagy kiélvezni. Ráadásul csak így alakultak a dolgok: nem ő kreálta a helyzetet, csak belekerült” – fogalmazott Ricciardo. Hozzátette: Piastrival és menedzserével, Mark Webberrel is hamar tisztázni akarta, hogy nem neheztel rájuk, hogy részben miattuk – meg persze a gyenge teljesítménye miatt – veszítette el az ülését a McLarennél.

f1-ricciardo-mclaren-abudhabi-2022

Megnehezítették a versenyzőtársak Vettel F1-es búcsúját

A bő egy hónappal ezelőtti Abu Dhabi Nagydíj volt Sebastian Vettel utolsó Formula-1-es versenyhétvégéje, amely emiatt gyakorlatilag végig róla is szólt. A pilóták már csütörtökön összegyűltek egy rendhagyó közös vacsorára, egykori csapatai ajándékokkal lepték meg őt, a futam előtt pedig a versenyzőtársak sorfalat álltak a négyszeres világbajnoknak. Vettel nem is tagadta a Servus TV-nek nyilatkozva, hogy meghatotta ez a búcsúztatás, ami nehezebbé is tette a visszavonulást:

„Kicsit furcsa volt, nem igazán tudhatod, mire számíts. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen szép búcsúval ünnepelhettem. Sokat jelentett a többi versenyző elismerése. Különleges volt, és kétszer annyira megnehezítette a dolgot.”

f1-vettel-abudhabi-2022-bucsu

fotó: DPPI

„Marc mérges volt, nem működött semmi” – tényleg szakítás előtt Marquez és a Honda?

Nemrég maga Marc Marquez beszélt arról, hogy bármennyire is szeretne hűséges lenni a Hondához a MotoGP-ben, ahova 2024 végéig szerződés is köti, amennyiben nem tudnak fejleszteni a motoron a borzalmasan sikerült és mindössze két dobogós helyezést hozó 2022-es szezon után, elkezdhet más opciók után nézni. Erre erősített rá most a nyolcszoros világbajnok öccse, Alex, aki jövőre már nem is Hondával, hanem a Gresini Racing Ducatijával fog versenyezni, aki így beszélt az idényzárót követő valenciai teszt utáni benyomásokról:

„Együtt ültünk az autóban és egy szót sem szóltunk egymáshoz. Marc mérges volt. Megkérdeztem, hogy próbált-e ki új dolgokat, amire azt mondta, hogy igen, de semmi sem működött. Ennyi. Annyit mondtam neki, hogy a Ducati más volt. A testvérem, de le akarom őt győzni” – fogalmazott a Gazetta dello Sport hasábjain az ifjabb spanyol, aki maga is úgy érezte: váltania kell, s a Ducatin egyből jobban is érezte magát a teszten.

Amikor arról kérdezték, el tudja-e képzelni, hogy bátyja tényleg elhagyja a Hondát, hasonlóan fogalmazott, mint nemrég a testvére: „Úgy vélem, ha a Honda megteszi a szükséges lépéseket előre, Marc nem fog távozni. Mivel ezzel a csapattal versenyzett, ők vártak rá és tartották őt tiszteletben, amikor sérült volt. De ha a motor nem lesz alkalmas a világbajnokság megnyerésére, akkor elképzelhető.”

marquez-honda-teszt-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

 

A Piastri-fiaskó ellenére is kitart versenyzői akadémiája mellett az Alpine

Miután az Alpine kalandos körülmények között elveszítette egyik kiemelt neveltjét, Oscar Piastrit, aki a McLarennél fog debütálni 2023-ban az F1-ben, az is felmerült a franciáknál, hogy akár a teljes versenyzői akadémiájukat bezárhatják. Otmar Szafnauer csapatfőnök azonban a Mirrornak nyilatkozva megerősítette, hogy a történtek ellenére is kitartanak a fiatal tehetségek felkarolása és kinevelése mellett:

„Akkor mindent megnéztünk. Azt hiszem, Laurent [Rossi, az Alpine vezérigazgatója – a szerk.] mondta azt, hogy meg kell fontolnunk, hogy tényleg azt akarjuk-e csinálni, hogy pénzt áldozunk egy versenyzőre, akit eljuttattunk egy pontra, majd aztán máshova akar menni. Megvizsgáltuk ezt, de egyértelműen elkötelezettek vagyunk a fiatal pilótákkal kapcsolatos programunk és az Alpine Akadémia irányába” – fogalmazott Szafnauer. Hozzátette: az akadémia jelenlegi első számú pilótája, Jack Doohan jövőre is a Formula-2-ben fog versenyezni, s a cél, hogy megnyerje a bajnokságot.

f1-piastri-alpine-2022

Kedden debütál az Ecclestone-ról készült dokumentumfilm-sorozat

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy dokumentumfilm-sorozat készült a Formula-1 egykori első emberének, Bernie Ecclestone-nak az életéről. A Lucky! címet viselő alkotást az a Manish Pandey rendezte, aki a „Senna” című sokszorosan díjnyertes dokumentumfilm írója és producere volt. A műsor gazdag archívumból dolgozik, a készítők ígérete szerint egészen elképesztő felvételeket mutat be 1950-től egészen napjainkig. A műsor készítői ráadásul magát Eccelstone-t tették meg a sorozat narrátorának, így történetét a saját szemszögéből láthatjuk.

Az AMC Networks International együttműködésével készült nyolcrészes dokumentumsorozat első epizódja kedd este 21 órakor debütál a Spektrumon, a további részek minden hétköznap ugyanezen időpontban kerülnek adásba.

f1-ecclestone

Az utolsó női F1-es pilóta autóját vezette a női pilóta

Egy álom vált valóra a német versenyzőnő, a korábban formulaautózó, mostanában ELMS-ben és Le Mans-i 24 óráson szereplő Sophia Flörsch számára: egy Dubajban tartott historic-eseményen az 1992-es Brabhamet próbálhatta ki.

A Judd-motoros autó jelentősége, hogy ezzel szerepelt a máig utolsó női F1-es pilóta, Giovanna Amati. Az olasz hölgy csak három nagydíjon volt a mezőny tagja – melyeken a kvalifikáción nem jutott túl –, de a helyét átvevő versenyző személye is érdekes, a későbbi világbajnok Damon Hill ekkor mutatkozott be a királykategóriában.

 

Ezt a tanácsot kapta első évében a McLaren-vezér

Zak Brown 2016 végén lett a McLaren Csoport vezérigazgatója: az amerikai üzletember korábban marketingcégét vezette, amely kifejezetten a motorsportra összpontosított. Ebben a minőségben jó viszonyban volt az összes F1-es istállóval – ehhez kapcsolódott a tanács, melyet az egykori versenyző Martin Brundle-től kapott.

„Mielőtt átvettem a McLaren vezetését, sok csapattal és sorozattal együtt dolgoztam. Svájcként kellett viselkednem, hiszen mindenkivel üzleteltem, versengés viszont nem volt köztünk. Az első évemben Spában Martin Brundle adott egy tanácsot, amely megmaradt bennem” – mondta Brown a Marshall Pruett Podcastben.

„Nem fogom megismételni, mert a nyelvezete nem volt ideillő, de lényegében azt mondta, meg kell változtatnom a stílusom: a bokszutcában mindenki barátjából versengővé és keménnyé kell válnom” – fedte fel a tanácsot Brown. Hozzátette: nagyon kevés embert ismer, aki le akar csapni a másik versenyzőjére, szponzoraira vagy szakembereire, de éppen ők a legsikeresebbek. 2022 történéseiből pedig látszik, hogy Brown megfogadta a tanácsot, gondoljunk csak a Piastri-ügyre.

Korhatáros oldal szponzorál egy csapatot az amerikai szériában

Lelkesen osztogatják egy Porsche 911 GT3 R fényezésének rajzait a közösségi médiában a rajongók, nem kizárólag sportszakmai megfontolásból: Alex Vogel autóját ugyanis, amellyel az MRS GT-Racing csapat támogatásával a GT Americában fog versenyezni, egy sokaknak ismerősen hangzó felnőttoldal, az OnlyFans fogja szponzorálni. Hasonló színekben a dubaji 24 óráson is indítanak egy Porsche 992 GT3 Cupot.

„A Mercedes már most győzelemesélyes” – háromcsapatos harcot vár Coulthard

A Red Bull óriási, 205 pontos előnnyel nyert konstruktőri vb-címet 2022-ben, de a Ferrari a szezon nagy részében hozta az RB18 tempóját, év végére pedig a Mercedes is megérkezett. Az optimistábbak ezért a három csapat közti küzdelmet várnak 2023-ban, és közéjük tartozik a 13-szoros nyertes David Coulthard is.

„Határozottan úgy gondolom, hogy a Mercedes közelebb lesz jövőre. Felszálló ágban vannak, és elméletileg már most futamgyőzelemre alkalmas autóval rendelkeznek. Bár csak egy nagydíjat nyertek, ha a sprintfutamokat is számoljuk, akkor kettőt, de az autóban megvan a potenciál a győzelemhez, ami tagadhatatlan. Úgy vélem, akár háromcsapatos harcot is láthatunk jövőre, a Mercedesszel és a Ferrarival együtt. Ez nagyszerű lenne számunkra és azt is jelezné, hogy a 2022-ben bevezetett új szabályok működnek” – mondta a skót ex-F1-es a holland Motorsportnak.

Még karácsonykor is bicikliversenyen indult Valtteri Bottas

A finn versenyző ennyire nem tud elszakadni szeretett hobbijától: a téli szünidőt Ausztráliában töltő versenyző december 24-én még manóként fotózkodott, 26-án viszont már rajthoz állt egy kisebb, helyi érdekeltségű bicikliversenyen Adelaide-ben, az Ausztrál Nagydíj egykori helyszínén.

A rövid, technikás pályán a női mezőnyben Bottas párja, Tiffany Cromwell is elindult: a hivatásos kerékpárversenyző a győzelmet is megszerezte.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Látványos helyszínnel bővülhet az IndyCar versenynaptára

Igazi luxuskörülmények között tesztelhet majd az IndyCar mezőnye jövő februárban, miután a széria egyik szezont megelőző tesztjét a The Thermal Club road nevű pályán rendezik. A 2,9 mérföldes és 17 kanyarból álló aszfaltcsíkon azonban hamarosan akár versenyt is rendezhetnek a RACER beszámolója szerint. A portál úgy tudja, hogy a pálya akár már 2024-ben csatlakozhat, ha minden a tervek szerint alakul. A helyszínen ugyanis jelenleg nincsenek lelátók, így a tesztet is nézők nélkül rendezik, a rajongók pedig csak egy hivatalos stream által láthatják majd a történéseket.

Jos Verstappen: A Pirellinél azt hiszik, elég jó gumikat gyártanak

Több kritikát is kaptak idén a Pirelli esős abroncsai, amire az F1 hivatalos beszállítója is reagált azzal, hogy az esztendő vége felé két téli tesztet is kiírtak a Paul Ricard pályán és Fioranóban, jövő februárban pedig ismételten Franciaországban dolgoznak majd. Ezek ellenére nemrégiben a Viaplay F1 Talks című műsorában Jos Verstappen élesen kritizálta az olasz céget. „Erőfeszítéseket kellene tenniük. Szerintem tényleg úgy gondolják, hogy a gumik elég jók, de javulniuk kell. Amíg erről nincsenek teljesen meggyőződve, addig ez nem fog megtörténni” – mondta el véleményét az egykori F1-es pilóta.

Alexander Albont is legyőzné a világbajnok thaiföldi pilóta

2022-ben Enzo Tarnvanichkul lett az FIA Gokart-világbajnokság OK Junior kategóriájának legjobbja. A mindössze 13 esztendős tehetség már most a Red Bull támogatását élvezheti, és természetesen a Formula-1 a célja. A spanyol-thai versenyzőnek Alexander Albon a példaképe, aki 2010-ben hozzá hasonlóan szintén világbajnoki címet nyert ebben a kategóriában.

„Mindent beleadtam, és természetesen megpróbáltam a lehető legjobban képviselni az országomat. Azt hiszem, én voltam az egyetlen thaiföldi származású pilóta a világbajnoki döntőben. Alexhez hasonlóan én is megpróbáltam a legjobbat kihozni magamból, és végül a legjobb eredményt értem el. Szerintem egy olyan ország képviseletében, amely nem volt annyira sikeres, mint talán más országok, egy kicsit nagyobb nyomást helyezel magadra. Úgy akarsz teljesíteni, hogy büszke legyél magadra és a hazádra. Általánosságban azt hiszem, Alex a mérce. Ő az, aki eddig a legtovább jutott a F1-ben, ezért őt kell legyőzni” – mondta el a Motorsportnak adott interjúban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Enzo Tarnvanichkul (@enzo.tarnvanichkul) által megosztott bejegyzés

Michelisz Norbi mérnöke: Beállításokkal meg lehetett oldani a WTCR gumigondjait

Az év végén megszűnt Túraautó-világkupa utolsó idényének legemlékezetesebb botránya a Goodyear abroncsaihoz kötődtek: előbb a Nordschleifén törölték a gyártó szerint nem biztonságos gumik miatt a futamokat, majd Vallelungában a Lynk & Co bojkottálta a versenyeket és később a bajnokság hátralévő fordulóit is. Feltűnő volt azonban, hogy nem minden márkát sújtott egyformán a defektekkel és futófelület-leválásokkal tarkított jelenség: a Lynk & Co szenvedett a legtöbbet, valamint a Hondának is többször meggyűlt a baja a gumikkal, de például a Hyundainak kevesebb gondja akadt.

Michelisz Norbert versenymérnöke, Boriszov Dániel az Eurosport Magyarország stúdiójában beszélt arról, hogy igenis meg lehetett oldani beállításokkal a problémákat: „Itt nem szerénykednék, mert tényleg arról volt szó, hogy találtunk egy olyan ablakot a gumikkal és az autóval, amivel megbízhatóan tudtunk versenytávot teljesíteni. A nürburgringi események különösen azért voltak bosszantók, mert úgy éreztük, hogy mi Norbival az időmérős teljesítményünket is feláldozva csak azon dolgoztunk az edzéseken, hogy a versenytávot problémák nélkül teljesíteni tudjuk – és ez sikerült is” – fogalmazott a mérnök.

„Az a helyzet, hogy nem az autó konstrukciójában keresendő a megoldás – ezt az is bizonyítja, hogy egy évvel korábban Norbinak is volt ilyen problémája futamon” – mutatott rá Boriszov, hozzátéve: a szezon végéig maradt benne tüske, hogy nem mindig tudták kihasználni a jó munkájuk előnyét „mások politikai ereje és az egész közeg furcsa reakciója” miatt. A Michelisz mérnökével készült teljes beszélgetés, amelyben természetesen szó esik a Norbival közös munkáról és a 2022-es szezonról is, IDE KATTINTVA hallgatható meg.

wtcr-michelisz-boriszov-2022

A sportautózás csúcsát is célba venné a McLaren

Az utóbbi években egyre szélesebb portfólióval rendelkezik a McLaren: a Formula-1 mellett már jelen vannak az IndyCarban, az Extreme-E-ben, 2023-tól pedig immár a Formula-E-ben. Itt azonban nem állna meg a wokingi gárda: Zak Brown elnök-vezérigazgató álma, hogy a hosszútávú sportautózás világába is belekóstoljanak. Méghozzá a cél a Hypercar és az LMDh átjárhatóságával létrejövő csúcskategória, amely révén a géposztály szereplői az Endurance-vb-n és az amerikai IMSA-ban is rajthoz állnak. Brown szerint csak idő kérdése, hogy a McLaren is beszálljon a számos márkát – így a többek között a Peugeot-t, a Porschét, a Ferrarit, a BMW-t és a Lamborghinit is – bevonzó szakágba:

„Nagyon szeretném a McLarent a sportautózás csúcsszintjén látni. Úgy gondolom, ott kell lennünk, passzol a márkánkhoz. Biztosra kell mennem, hogy amikor – és direkt ezt a kifejezést használom a „ha” helyett – csatlakozunk, azt megfelelően tudjuk megtenni, és minden mással jól álljunk, amit csinálunk. Úgy vélem, ez még néhány év. Hamarosan döntést kell hoznunk, mert már tudjuk, mi kell ahhoz, hogy elhatározásra jussunk. Minden attól függ, mi zajlik a McLaren világában, hogy a legjobb időben szálljunk be” – mondta el a McLaren-vezér a Marshall Pruett podcastban.

f1-zak-brown-mclaren

Őrületes VIP-csomagot kínálnak a Las Vegas-i F1-re – ötmillió dollár az ára

Már a verseny bejelentésekor sejteni lehetett, hogy elképesztően drága jegyeket fognak árulni a 2023-as Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra, a Caesars Entertainment által kínált VIP-csomag ára és tartalma azonban egy teljesen más szintet jelent. A nem kevesebb mint ötmillió dollárba kerülő jegy tartalmazza az öt éjszakára szóló szállást a Nobu Hotel Caesars Palace-ban található Nobu Sky Villában, amely egy 40 méter magasságban lévő óriási teraszt is magában foglal, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a majdani F1-es pályára. Az árban benne van 12 ember belépője a Paddock Clubba és a bokszutcai sétára, de a jegy tulajdonosa egy saját sofőrrel „felszerelt” Rolls-Royce-t is kap a teljes ott-tartózkodása idejére. Ez pedig még mindig nem minden, a jegy ugyanis egy 12 fős magánvacsorára, valamint a hétvége során esedékes Adele-koncertre is belépést kínál.

f1-vegas-caesars

Több mint 3 millió dollárért árverezhetik el Alesi F1-es Ferrariját

Ismét árverésre bocsátanak rövidesen egy Formula-1-es Ferrarit: ezúttal az 1991-es versenygép, a 643-as egyik példányát, a Jean Alesi által a Francia és a Brit Nagydíjakon használt autó kerül kalapács elé. Az árverés az RM Sotheby’s vállalat szervezi, s a tervek szerint február 1-jén indul az aukció. Alesi a szóban forgó autóval egy negyedik helyet gyűjtött hazai nagydíján. Ez a bő 30 éves masina most a becslések szerint 3,1-3,6 millió dollárt ér és ennyiért kelhet el. A leírás szerint egyébként a versenygép továbbra is működőképes a benne dobogó 3,5 literes V12-es erőforrással.

f1-alesi-ferrari-1991

Szenteste napján jegyezte el kedvesét a MotoGP világbajnoka

Élete alighanem legboldogabb karácsonyát tölti épp Francesco Bagnaia, és nem csak azért, mert először ünnepelhet MotoGP-világbajnokként. Mint az az Instagramra feltöltött posztjából kiderült, a Ducati versenyzője december 24-én megkérte párja, Domizia Castagnini kezét, aki igent mondott:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Francesco Bagnaia (@pecco63) által megosztott bejegyzés

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezek voltak Hamilton legjobb momentumai 2022-ben

Az F1 YouTube-csatornája gyűjtötte össze a hétszeres világbajnok legemlékezetesebb pillanatait a mögöttünk hagyott szezonból. Ugyan ez volt az első év, mikor Lewis Hamilton nem tudott versenyt nyerni, mióta megérkezett a száguldó cirkuszba, azért mégis volt miből válogatni!

Itt az F1 karácsonyi üdvözlőkártyája

A pilóták karácsonyi képei és a Red Bull üdvözlőkártyája után megérkezett a közösségi felületekre az F1 képeslapja is, melyen megannyi részletet lehet felfedezni. A bajszos-deszkás Bottas az egyik legjobb!