DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Mercedes-győzelemmel és balesetekkel rajtolt az F1 Academy szezonja

Szintet lépett a 2024-es évre a Formula-1 támogatásával életre hívott női formulaautós széria, az F1 Academy, hiszen a csapatok saját támogatású neveltjeiket indítják a szériában, amelynek futamait immár a száguldó cirkusz betéteseményeként rendezik. Az idény első fordulójára most hétvégén, Szaúd-Arábiában kerül sor, ahol a Mercedes színeit képviselő Doriane Pin indulhatott a pénteki nyitóversenyen a pole-ból. Pin nem is engedte ki a kezéből a vezetést, így a WEC-ben is versenyző hölgypilóta rajt-cél győzelmet aratott.

Mögötte az Alpine támogatásával szereplő Abbi Pulling futott be másodikként, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta a versenyen, míg a dobogót a Ferrari-nevelt Maya Weug tette teljessé. Mögöttük azonban zajlott az élet: a futam elején Reema Juffali és Amna Al Qubaisi koccant össze – emiatt a safety cart is be kellett küldeni –, később Ken Block lánya, Lia mutatott be egy kisebb megforgást, míg az utolsó kör elején Lola Lovinfosse öklelte fel a célegyenes végén Nerea Martít.

f1-academy-crash-dzsidda-1

„Ne ítéljünk a tények ismerete előtt” – Horner a Ben Sulayem elleni vizsgálatokról

Nemcsak Christian Horner ügye, hanem az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem ellen zajló két etikai vizsgálat is felforgatta az elmúlt napokban az F1 állóvízét. A BBC számolt be róla, hogy egyfelől Fernando Alonso tavalyi dzsiddai büntetésének visszavonásába avatkozott be Ben Sulayem, másfelől pedig azt is kiadta utasításba, hogy akár nem létező problémákra hivatkozva akadályozzák meg, hogy a Las Vegas-i pálya homologizációs engedélyt kapjon a novemberi F1-es futam előtt. Az FIA csupán annyit reagált egy rövid közleményben, hogy zajlanak vizsgálatok a „vezetőség bizonyos tagjai” elleni panaszok miatt – igaz, az elnököt és az ügyeket sem nevesítették.

A téma előkerült a csapatfőnökök sajtótájékoztatón is az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj első napján. Az Alpine-t irányító Bruno Famin arról beszélt, hogy a sportra kellene koncentrálniuk, míg a Williams főnöke, James Vowles a vizsgálat helyességét emelte ki. Az egyik ügyben érintett Aston Martin csapatvezetője, Mike Krack így nyilatkozott: „Azt hiszem, 12 hónapja mi voltunk az érintettek. Szerintem a felügyelők dokumentumait újra lehet olvasni, hogyan zajlott az egész folyamat: éltünk a felülvizsgálati kérelem jogával, új bizonyítékokat vonultattunk fel, a büntetést pedig visszavonták. Szóval ilyen szempontból számunkra világos és egyértelmű az ügy.”

A maga is botrányba keveredő Christian Horner pedig aligha véletlenül arra helyezte a hangsúlyt, hogy ne ítélkezzen senki a tények pontos ismerete nélkül: „Úgy gondolom, amit bármilyen nyomozásból láttam és tanultam, hogy ne előlegezzük meg a tényeket. Kell egy vizsgálat, és biztos vagyok benne, hogy az érintett felek követni fogják az FIA szabályzatában foglalt folyamatokat, és én csak annyit kérek, hogy ne ítéljünk előre. Várjuk meg a tényeket. Várjuk meg, mi a valóság, mielőtt ítéletet mondunk.”

f1-bensulayem-horner-olleivan

fotó: Ollé Iván

Jön az F1-es időmérő: íme a pénteki program

Ahogy egy hete, úgy most is pénteken nézhetjük meg az F1-es nagydíj időmérő edzését, Szaúd-arábiában magyar idő szerint 18:00-kor kezdődik majd a kvalifikáció. Előtte délután szokás szerint lesz szabadedzés, és más szériákkal is foglalkozhatunk majd: íme a pénteki menetrend!

Péntek (március 8.)  
13:10 F1 Academy, 1. futam  
13:45-14:30 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
14:30-15:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
16:10 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
18:00-19:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
18:00-19:00 MotoGP, Edzés (tv: Aréna4, élő)
20:45-22:00 IndyCar, 1. edzés  

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

f1-dzsidda

F1 Academy: A Mercedes versenyzőnője uralta az első napot

Két betétsorozat kísérte a Formula-1-et Szaúd-Arábiába: a Formula-2 mellett ezúttal nem a Formula-3, hanem a nőknek szóló F1 Academy került be a programba, amelynek szezonja ezen a hétvégén indul.

A tíz F1-es csapat egy-egy versenyzőt delegál a 16 fős mezőnyben, akik közül a francia Doriane Pin magasodott ki csütörtökön. A Mercedes pártfogoltja a szabadedzést, majd a 30 perces időmérőt is leggyorsabbként zárta, utóbbit tetemes, 0,785 tizedmásodperces előnnyel. Mindkét dzsiddai futamra rajtelsőséget szerzett: a második rajtrácsát minden versenyző második legjobb köre határozza meg.

Pin korábban már számos szériában, férfiak között is bizonyított: 2022-ben a Ferrari Challenge Europe-ban bajnok lett, tavaly LMP2-es dobogót szerzett a Premával a WEC-ben (ahol idén is indul az Iron Dames GT3-as csapatával), februárban pedig F4-es futamot nyert a közel-keleti sorozatban.

Az Alpine-színekben szereplő Abbi Pulling lett a második, a Ferrari-kötődésű Maya Weug pedig harmadik a kvalifikáción, ő már egy másodperc feletti hátrányban. Lia Block hetedik helyéről is érdemes szót ejteni, Ken Block 17 éves lánya ugyanis eddig raliban és ralikrosszban, valamint Extreme-E-ben szerepelt.

A Formula-2 időmérőjén életre kelt a pocsék szezonnyitót teljesítő Prema: a Bahreinben pont nélkül maradt Ferrari-junior, Oliver Bearman rajtelsőséget szerzett, és sokat emlegetett csapattársa, a Mercedes pártfogoltja, Andrea Kimi Antonelli is az élcsoportban, hatodikként végzett. A bahreini pole-tól megfosztott Kush Maini ismét remekelt az időmérőn, ő szerezte a második helyet. Jak Crawford és a szintén pont nélkül álló Victor Martins a főfutam második sorába kvalifikáltak, a sprint pole-ját pedig Paul Aron jegyezte tizedik helyével.

A Bahreinben duplázó Zane Maloney csupán 16. helyre kvalifikált, időmérőjét megnehezítette, hogy a bokszban vesztegelt motor- és váltóhiba gyanúja miatt. 22-ből 18 versenyző végzett egy másodpercen belül – az F2 rendkívül szoros, tekintve, hogy egy hosszabb pályáról beszélünk, a köridő 1:42 volt az időmérőn.

Hamiltont csak figyelmeztették, a Mercedest megbüntették a Sargeant-esetért

A második szabadedzésen többször is gondot okozott a forgalom Szaúd-Arábiában: a legkomolyabb incidens az első percekben történt, Logan Sargeant kénytelen volt a rázóköveken keresztül levágni a pályát a 11-es kanyarban, hogy elkerülje a nagyon lassan haladó Lewis Hamiltont.

A stewardok közvetlenül az edzés után berendelték a két versenyzők, valamint a csapatok képviselőit, és a lehetséges bizonyítékokat, a sportbírói rendszer adatait, az onboard képeket és a csapatrádiót is felhasználva megállapították, hogy a Mercedes részéről „súlyos mulasztás” történt, mivel nem figyelmeztették Hamiltont a gyorskörön érkező Williamsről – áll a 16-os sorszámú dokumentumban.

Ebből kifolyólag a csapatot 15 000 euró pénzbírsággal sújtották, Hamilton pedig büntetés helyett egy figyelmeztetést kapott.

„Idén kiderül, hanyatlásnak indultam-e már” – Marquez

Marc Marquez 11 évnyi hondázás után a Gresini Racing 2023-as specifikációjú Ducatiján vág neki a hétvégén Katarban startoló 2024-es MotoGP-szezonnak. Mivel a bolognaiak uralják az elmúlt néhány évben a királykategóriát, a spanyol pedig a mezőny legsikeresebb tagja, sokan máris azt várják, hogy Marquez visszatér a MotoGP trónjára. Maga a nyolcszoros világbajnok ugyanakkor rendre óvatosan fogalmaz, s a katari sajtónapon is elismételte: botorság lenne a győzelmekre gondolnia egyelőre, főleg úgy, hogy szerinte a Ducatin belül is gyorsabb nála pillanatnyilag Francesco Bagnaia, Jorge Martin és Enea Bastainini, akik a GP24-es Desmosedicin ülnek. Ráadásul a saját bevallása szerint magát komfortosan érző, de a dobogós csatákra még nem készen álló 31 éves motoros hozzátette:

„Nem felejthetjük el, hogy minden sportolónak megvan a maga pillanata, majd utána elkezd visszaesni. Ekkor egyre keményebben kell dolgoznia, hogy tartsa a lépést. Érkeznek a fiatalok, mint anno Fabio az első évében, most pedig Pedro, emellett Pecco és Martin elképesztően gyorsak. Úgyhogy tanulnom kell a fiataloktól, hogy a lehető legtovább megpróbáljam fenntartani a szintet” – idézi szavait a Crash.net portál.

Amikor arról kérdezték, hogy nála elérkezhetett-e már az említett hanyatlási pont kezdete, így felelt Marquez: „Idén meglátom. Tavaly küszködtem, de így is a legjobb hondás voltam. Korábban hét év alatt hat bajnokságot nyertem és egy harmadik helyet szereztem. 2020 viszont megváltoztatta az életemet, azóta egy rémálom volt, rendkívül nehéz négy esztendő. Most szeretnék sok kérdést magamnak is megválaszolni. Emiatt időre van szükségem, nem kell ezeket mind az első versenyen megválaszolnom. Lépésről lépésre kell haladnom, mint az előszezonban is. Ha egyik nap 14. leszek, nem kell pánikolni. Egyszerűen csak újra versenyképesnek akarom érezni magam. De ez nem a bajnokság megnyerését jelenti, hanem azt, hogy az első öt-hat helyért harcolhassak. Ezt akarom, de nem egyből az első futamon. Egy házat sem lehet a tetőtől kezdve felépíteni.”

motogp-marquez-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kezdődik az F1 Academy szezonja, az F1-esek is izgatottan várják

Ezen a hétvégén kezdődik a Formula-1 hölgyversenyzőknek létrehozott sorozatának, az F1 Academynek a második szezonja. Dzsiddában 16 versenyző – köztük a szabadkártyás Reema Juffali, Szaúd-Arábia történetének első női autóversenyzője – gurul majd pályára, az évben pedig még további hat alkalommal kísérik el a lányok a száguldó cirkuszt. A Szaúd-arábiai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón több Formula-1-es pilóta is az F1 Academy fontosságáról beszélt.

„Nagyszerű, hogy megadják a lehetőséget ennek a sok nőnek, akik abban reménykednek, hogy a jövőben csatlakozhatnak majd az F1 mezőnyéhez, illetve, hogy van egy platformjuk, ahol megmutathatják, mire képesek” – idézi a Formula-1 hivatalos oldala Charles Leclerc-t.

A résztvevő versenyzők egy részét az F1-es csapatok, míg másokat nagynevű márkák és maga a versenysorozat támogat. A Mercedes festését például a hosszútávú-versenyzés világában elismert Doriane Pin, a Ferrariét a holland Maya Weug, a McLarenét pedig a Fülöp-szigeteki Bianca Bustamante autója viseli majd.

 

 

„A Formula-1-es csapatok támogatása, valamint az, hogy ugyanazon hétvégéken fognak versenyezni, extra figyelmet biztosít nekik. Ez csak a kezdet, sok nagyszerű dolog fog még következni” – tette hozzá George Russell.

Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Valtteri Bottas mindhárman elmondták, hogy izgatottan várják a hétvége történéseit és figyelemmel fogják követni a hölgyek futamait. Könnyű dolguk lesz, mivel idén már több mint 160 országban lesz elérhető az F1 Academy élő közvetítése, többek között a széria közösségi média oldalain és az F1TV-n is.

Az első szektor lehet a döntő faktor Dzsiddában

Charles Leclerc úgy fogalmazott a Szaúd-arábiai Nagydíj szerdai sajtótájékoztatóján, hogy Dzsiddában kockáztatni kell egy jó körhöz, és egyetértett vele Guanyu Zhou, a Stake F1-es pilótája is. A kínai viszont hozzátette, hogy a 10-es kanyarban lévő kerékvető még mindig nagyon veszélyes, meg tudja vezetni az autót, és hatalmas baleseteket okozhat – akár olyat, mint amikor 2022-ben Mick Schumacher kettévágta a Haas autóját.

„Kedvelem a pályát, az egyetlen olyan kanyar, amit kevésbé, az a tízes: a kijáraton lévő kerékvető brutális, és elég veszélyes. De összességében jó ez a pálya, nagy a tapadás ezen az aszfalton, és nagyon jó érzés a határon autózni ilyen nagy tempóval. Az első szektorban érezni a különbséget, amikor sikerül jól összerakni és megvan a ritmus. Ott sok a vak kanyar, és ha megvan a kellő önbizalmad, akkor sok időt nyerhetsz ott. Viszont amikor nem vagy elég magabiztos az autóban, akkor az első szektor sok tempós részén szenvedni fogsz…” – mondta  Zhou.

f1-saudi

Sainz beteg, kihagyja a mai napot Szaúd-Arábiában

Nem vesz részt a szerdai médianapon Carlos Sainz: a Ferrari tájékoztatása szerint a Bahreinben dobogóra álló spanyol pilóta nem érzi jól magát, emiatt inkább visszament a hotelbe, és kihagyja a mai eseményeket. 

A csapat hozzátette, hogy Sainz arra koncentrál, hogy a holnaptól kezdődő feladatokat már 100%-os állapotban tudja megoldani, és a pályán ne érződjön rajta ez a probléma.

240006-scuderia-ferrari-bahrain-gp-2024-media-day-gallery_0c54de47-0a03-460e-98e9-67c44e9c8b30_resize

Verstappen apja és menedzsere nem, a Red Bull osztrák felsővezetője viszont ott lesz Dzsiddában

Megérkezett a hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínére a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor, aki arról számolt be, hogy bár talán nem lesz annyira puskaporos a hangulat a Red Bullnál, mint egy hete Bahreinben, így is zajlanak majd az események. Nem lesz jelen Dzsiddában Jos Verstappen, de ennek nincs köze a Christian Horner elleni kirohanásához, ugyanis egy raliversenyen indul, de a Formula.hu információi szerint elképzelhető, hogy Max Verstappen menedzsere is kihagyja a szezon második állomását. Ott lesz viszont „az osztrák vonulat képviseletében két ottani erős ember, Oliver Mitzlaff, a Red Bull vállalati projektekért (például a sportokért) felelős vezérigazgatója, valamint Franz Watzlawick, az üdítőitalos üzletág első embere” – írta kollégánk a Facebook-posztjában, amely az alábbiakban olvasható:

Ikonikus veterán F1-es mérnök távozik az Alpine kötelékeiből

Távozik az Alpine-tól Bob Bell, aki tanácsadói szerepkört töltött be a franciáknál az utóbbi években – számolt be róla a Motorsport.com szaklap. Bell a McLarennél mutatkozott be aerodinamikai szakemberként a Formula-1-ben, 1997-től napjainkig pedig három különböző időszakban is az enstone-i csapatnál dolgozott, amely hol Benetton, hol Renault, jelenleg pedig Alpine néven szerepel a száguldó cirkuszban. A szakember technikai igazgatóként tevékenykedett az alakulatnál Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os vb-címe idején, míg a 2009-ben kirobbant előző évi Crashgate-et és Flavio Briatore távozását követően rövid ideig a csapatfőnöki posztot is betöltötte a Renault-nál.

Az előző évtized első felében a Mercedesnél és a Marussiánál is megforduló Bell 2016-ban tért vissza Enstone-ba, ahol 2018 óta szerepelt tanácsadóként, s ahogy az több más veterán mérnökként megszokott, az F1-es projekt helyett más területeken próbálta ki magát: az Alpine Labsnál dolgozott, amely a versenyzés során gyűjtött tudás felhasználását vizsgálja más területeken.

Bár Bell távozása a lap szerint nincs kapcsolatban ezzel, de érdemes megemlíteni, hogy a korábbi kulcsfigura azok után hagyja el Enstone-t, hogy néhány napja is két fontos technikai vezető felmondását és ebből kifolyólag a stáb átalakítását erősítette meg a szezont borzalmas formában indító Alpine.

f1-bob-bell-renault

fotó: DPPI

A McLarennél erősebb hétvégét várnak maguktól Dzsiddában

A McLaren hatodik és nyolcadik helyen zárta a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat, ami kétségkívül nagy előrelépés a tavalyi első versenyen való nullázásukhoz képest.

Bahreinben úgy tűnt, hogy a wokingiak a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes mögött jelenleg a negyedik erőt képviselik.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke elmondta, hogy nem Max Verstappen foglalkoztatja őket, sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy a Mercedest és a Ferrarit beérjék.

Az olasz csapatfőnök mindezek mellett erősebb teljesítményt vár csapatától a soron következő dzsiddai versenyen: „Meglátjuk, hogy hol leszünk Dzsiddában, ami egy sokkal inkább kedvező pálya lesz a mi autónknak. Ezt követően, a Bahreinben és Dzsiddában nyújtott teljesítményünk alapján komplett elemzést fogunk végezni arról, hogy hol is állunk az erősorrendben.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Kétségbeesett pozitívumkeresés az Alpine-nál

Sokkoló eredménnyel zárult a bahreini szezonnyitó az Alpine számára, hiszen a franciák összességében a mezőny leggyengébb produkcióját nyújtották: miután az időmérőn az utolsó két helyet szerezték meg, a futamon csak két, súlyos technikai problémákkal küzdő autót tudtak megelőzni. Ma pedig már kezdődik is a következő versenyhétvége, így nem volt sok idő a sebek nyalogatására, s a Szaúd-arábiai Nagydíjat megelőzően kiadott sajtóközleményben a csapatfőnök mellett mindkét versenyző igyekezett tompítani a Szahírban történtek okozta sokkhatást.

ocon-2024-bahrein

Esteban Ocon az ilyenkor szokásos szólamok mellett azt emelte ki, hogy bár az utolsó két helyen végeztek az időmérőn, a lemaradása nem volt olyan nagy a többiekhez képest: „A legutóbbi kvalifikáción rendkívül szoros volt, hiszen kevesebb mint másfél tizeddel maradtunk el a Q2-től” – olvashattuk szavait, míg a Bahreinben zsinórban másodszor az utolsó helyre kvalifikáló csapattárs a külső hátráltató tényezőkre mutatott rá: „Volt egy zűrös Q1-em, némi forgalommal a kifelé vezető körben. A versenyen kissé szerencsétlenek voltunk, például egy jó rajt után belekeveredtünk az 1-es kanyar káoszába, valamint a bokszkiállásunk során felmerült egy probléma, ami egy kicsit visszavetett minket.”

A csapat sajtósai minden lehetséges eszközt megragadtak, hogy némi pozitívumot csempésszenek az előzetesbe, így például kiemelték, hogy Ocon azon mindössze hat versenyző egyike, aki már vezette a Szaúd-arábiai Nagydíjat, ahogy azt is, hogy Gasly és Ocon egyaránt pontot szerzett mindhárom dzsiddai futamon, és rajtuk kívül egyedül a Ferrarinak van olyan párosa, akik mindketten elmondhatják ezt magukról. Jegyezzük meg csendben, elég kétségbeejtő a helyzet, ha ez a legfőbb pozitívum, amit ki tudnak emelni…

gasly-2024

„Verstappen, Newey és Marko is távozik”

Az egykori F1-es pilóta, Gerhard Berger, aki annak idején a Red Bull akkor még Toro Rosso névre hallgató kisebbik csapatának résztulajdonosa is volt, illetve köztudottan nagyon közel áll Helmut Markóhoz, az F1-Insider-nek így összegezte, hogy mi vár a Red Bull csapatára a Horner-ügy folyományaként: „Horner marad, Helmut Marko és Adrian Newey távozik, Max pedig a Mercedeshez megy.”

berger

Berger egyébként más téma miatt is a címlapokra került: még 1995-ben a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén lopták el tőle azt a Ferrari F512M sportautót, melyet a tavaly év végén találtak meg az Egyesült Királyságban. Akkori csapattársa, Jean Alesi Ferrariját szintén ellopták azon a hétvégén, ez azóta sem került elő.

Arról az eshetőségről már a Formula Podcast legutóbbi adásában is szót ejtettünk, hogy a Red Bullnál zajló események miatt Max Verstappent elveszítheti a világbajnok alakulat, ahogy az Adrian Newey és Christian Horner közötti feszültségről is hallgattunk korábban – a sztártervezőt újabban a Toyota WEC-projektjével hozták kapcsolatba.

Leclerc elkeseredett harca a fékproblémákkal

A Ferrari mindkét versenyzője fékproblémákkal küzdött az F1-es Bahreini Nagydíjon, s kettőjük közül Leclerc-é bizonyult a komolyabbnak: az első fékek nem kiegyensúlyozottan melegedtek, 100 fokos különbség is volt a kettő között, ami féktávon nagyon rossz hatással volt az autó egyensúlyára. Az alábbiakban néhány rádióüzenet olvasható, melyeket Leclerc a verseny különböző szakaszaiban megfogalmazott a versenymérnöke felé.

5. kör: Nagyon furcsa az egyensúly, erősen túlkormányzott.
12. kör: Valami nagyon furcsa volt ezen a keveréken. Őrült módon blokkoltak az elsők. (Az üzenet közvetlenül az első kerékcsere után hangzott el, amikor még úgy vélték, az abroncsok okozták a problémát.)
17. kör: Srácok, féktávon nagyon jobbra húz. Így nem tudok csatázni, kezd veszélyes lenni.
30. kör: Össze-vissza megy!

leclerc-2024-teszt

31. kör: Még mindig szarnak érződik!
33. kor: A vezetéstechnikát szerintem felejtsük el, kib***ttul húz mindenfelé. Ahányszor a fékre lépek, nem tudom, mit fog csinálni az autó!
45. kör: Nehéz lesz, a fék túlságosan húz. (Russell megtámadásáról)
56. kör: Igen, még mindig szar! (Válaszul arra, hogy a fékek helyzete változatlan)

leclerc-2024-bahrein-3

Életmentő műtétre szorulhat Heikki Kovalainen

A 2008-as Magyar Nagydíj győzteséről, a többek között a McLaren és a Renault csapatánál is versenyző Heikki Kovalainenről aggasztó hírek láttak napvilágot. A most 42 éves finn versenyző a tavalyi WRC-szezonzáró után felfüggesztette versenyzői karrierjét, ugyanis aneurizmát találtak a mellkasában. Ezt Kovalainen maga is megerősítette a finn sajtónak:

kovalainen-2018

„A tavalyi szezon végén úgy döntöttem, hogy alapos orvosi kivizsgáláson veszek részt, és ezt találták. Ez egy örökletes betegség, amivel nem tudok mit kezdeni, mindenesetre jó, hogy felfedezték” – mondta a finn, akit eltiltottak mindenfajta fizikai megterheléstől. Kovalainen azt is elmondta, hogy az aorta annyira kitágult, hogy könnyen lehet, hogy nyitott szívműtétet kell rajta végrehajtani, ami önmagában is veszélyes, s egy rövid időre le is kell állítani a szívet időközben.

A finn versenyző fókuszában nemrég még az állt, hogy megvédje japán ralibajnoki címét, most viszont egy sokkal fontosabb küzdelem vár rá – és bár szeretné még folytatni karrierjét, ez mostantól másodlagos: „Az esélyek az én oldalamon állnak. Ha úgy alakul, hogy a műtét ellenére sem tudom folytatni a versenyzést, akkor legyen így. Az elsődleges célom az, hogy visszatérjek a normális élethez.”

kovalainen-2023

Kovalainen a 2023-as Japán Ralin

Bohózat és súlyvesztés: Holland reakciók a Horner-ügyre

Az F1-ben versenyzőként és csapatfőnökként is megforduló Christijan Albers az elmúlt időben többször is megszólalt nyilvánosan a Red Bull-család különböző tagjaival kapcsolatban: Sergio Perezt például tavalyi mexikói produkciója miatt kritizálta, míg pár hónapja Christian Hornerről úgy nyilatkozott, hogy egyeduralomra tör. Ezek után aligha meglepő, hogy az úgynevezett Horner-ügyben is megfogalmazta véleményét, méghozzá annak a De Telegraafnak a mikrofonja előtt, akik elsőként hozták a világ tudomására a Red Bullnál zajló belső vizsgálatot.

horner-2024-3

„Ez egy elég nehéz történet. Kívülről nézve úgy látom, hogy viszonyuk volt, majd vége lett, ő pedig továbblépett” – utalt Hornerre és a szóban forgó Red Bull-alkalmazottra, majd azt is hozzátette, hogy a sajtó képviselői által megkapott anyagból nehéz pontosan megmondani, mi is történt. Azt illetően viszont jóval kritikusabban szólalt meg, hogy Bahreinben felesége, Geri felvonult Horner oldalán: „Miféle bohózat volt ez?! Mondjuk meg őszintén, akár a PR-os találta ki, akár ő maga, hogy Gerivel sétál végig a paddockon, az abszolút nonszensz. Ez csak egy színjáték volt, én magam soha nem tettem volna ilyet.”

Hollandia más korábbi F1-es pilótái is megszólaltak a témában, és most elsősorban nem a Horner távozását javasló Jos Verstappenre gondolunk. Az autósportos karrierje után a szexuális segédeszközök piacán szerencsét próbáló Robert Doornbos arról beszélt, hogy a konkurens csapatok a Red Bull kizökkentésére fogják használni a kialakult helyzetet, míg Giedo van der Garde így sommázta azt, amit kívülről lát: „Jól látható, hogy hatással van rá a helyzet. Súlyt is veszített, de szerintem egyúttal befolyást is a csapaton belül.”

horner-geri

Dzsiddában debütál az Aston Martin új F1-es biztonsági autója

Közzétette az első fotókat az új Vantage safety carról az Aston Martin, amely az idei Formula-1-es nagydíjak felén fog szolgálatot teljesíteni a másik biztonsági autó, a Mercedes AMG GT Black. Az új Vantage, amelyet először a most hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon fognak bevetni, az Aston tájékoztatása szerint négyliteres V8-as ikerturbó erőforrást használ, amely az elődjénél 30 százalékkal erősebb lesz. Íme, a képek:

f1-aston-sc1

f1-aston-sc-2

Az F1-es nagydíj visszatéréséről tárgyalt az FIA és Törökország elnöke

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy lejárt az Istanbul Park eddigi tulajdonosának, az Intercitynek a szerződése, s már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát. Ebben a tenderben feltételül szabták, hogy a győztesnek egy hónapja lesz, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban, különben a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie.

A friss hírek fényében úgy fest, a másik fél is nyitott arra, hogy a 2005 és 2011 között az F1-es naptár állandó részét képező, s a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as és 2021-es szezonban oda beugró isztambuli helyszín visszatérjen a körforgásba. Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanis vasárnap megbeszélést tartott a török elnökkel, Erdogannal: mint azt Ben Sulayem elmondta, többek között arról egyeztettek, hogyan térhetne vissza az autósport az országba, s ennek része lenne a Formula-1-es nagydíj felélesztése mellett a WRC-futam visszahozása is (a Rali-vb legutóbb 2020-ban látogatott Törökországba). Ben Sulayem a találkozó után elmondta: az Istanbul Park népszerű a pilóták és a rajongók körében, s a török elnök is látja a gazdasági és kulturális hatását a nemzetközi autósportos szériáknak, így „ha együtt állnak csillagok”, mindkét széria visszatérhet Törökországba.

f1-torok-nagydij-isztambul-start-2021

Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj

George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.

„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.

„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés