DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Életmentő műtétre szorulhat Heikki Kovalainen

A 2008-as Magyar Nagydíj győzteséről, a többek között a McLaren és a Renault csapatánál is versenyző Heikki Kovalainenről aggasztó hírek láttak napvilágot. A most 42 éves finn versenyző a tavalyi WRC-szezonzáró után felfüggesztette versenyzői karrierjét, ugyanis aneurizmát találtak a mellkasában. Ezt Kovalainen maga is megerősítette a finn sajtónak:

kovalainen-2018

„A tavalyi szezon végén úgy döntöttem, hogy alapos orvosi kivizsgáláson veszek részt, és ezt találták. Ez egy örökletes betegség, amivel nem tudok mit kezdeni, mindenesetre jó, hogy felfedezték” – mondta a finn, akit eltiltottak mindenfajta fizikai megterheléstől. Kovalainen azt is elmondta, hogy az aorta annyira kitágult, hogy könnyen lehet, hogy nyitott szívműtétet kell rajta végrehajtani, ami önmagában is veszélyes, s egy rövid időre le is kell állítani a szívet időközben.

A finn versenyző fókuszában nemrég még az állt, hogy megvédje japán ralibajnoki címét, most viszont egy sokkal fontosabb küzdelem vár rá – és bár szeretné még folytatni karrierjét, ez mostantól másodlagos: „Az esélyek az én oldalamon állnak. Ha úgy alakul, hogy a műtét ellenére sem tudom folytatni a versenyzést, akkor legyen így. Az elsődleges célom az, hogy visszatérjek a normális élethez.”

kovalainen-2023

Kovalainen a 2023-as Japán Ralin

Bohózat és súlyvesztés: Holland reakciók a Horner-ügyre

Az F1-ben versenyzőként és csapatfőnökként is megforduló Christijan Albers az elmúlt időben többször is megszólalt nyilvánosan a Red Bull-család különböző tagjaival kapcsolatban: Sergio Perezt például tavalyi mexikói produkciója miatt kritizálta, míg pár hónapja Christian Hornerről úgy nyilatkozott, hogy egyeduralomra tör. Ezek után aligha meglepő, hogy az úgynevezett Horner-ügyben is megfogalmazta véleményét, méghozzá annak a De Telegraafnak a mikrofonja előtt, akik elsőként hozták a világ tudomására a Red Bullnál zajló belső vizsgálatot.

horner-2024-3

„Ez egy elég nehéz történet. Kívülről nézve úgy látom, hogy viszonyuk volt, majd vége lett, ő pedig továbblépett” – utalt Hornerre és a szóban forgó Red Bull-alkalmazottra, majd azt is hozzátette, hogy a sajtó képviselői által megkapott anyagból nehéz pontosan megmondani, mi is történt. Azt illetően viszont jóval kritikusabban szólalt meg, hogy Bahreinben felesége, Geri felvonult Horner oldalán: „Miféle bohózat volt ez?! Mondjuk meg őszintén, akár a PR-os találta ki, akár ő maga, hogy Gerivel sétál végig a paddockon, az abszolút nonszensz. Ez csak egy színjáték volt, én magam soha nem tettem volna ilyet.”

Hollandia más korábbi F1-es pilótái is megszólaltak a témában, és most elsősorban nem a Horner távozását javasló Jos Verstappenre gondolunk. Az autósportos karrierje után a szexuális segédeszközök piacán szerencsét próbáló Robert Doornbos arról beszélt, hogy a konkurens csapatok a Red Bull kizökkentésére fogják használni a kialakult helyzetet, míg Giedo van der Garde így sommázta azt, amit kívülről lát: „Jól látható, hogy hatással van rá a helyzet. Súlyt is veszített, de szerintem egyúttal befolyást is a csapaton belül.”

horner-geri

Dzsiddában debütál az Aston Martin új F1-es biztonsági autója

Közzétette az első fotókat az új Vantage safety carról az Aston Martin, amely az idei Formula-1-es nagydíjak felén fog szolgálatot teljesíteni a másik biztonsági autó, a Mercedes AMG GT Black. Az új Vantage, amelyet először a most hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon fognak bevetni, az Aston tájékoztatása szerint négyliteres V8-as ikerturbó erőforrást használ, amely az elődjénél 30 százalékkal erősebb lesz. Íme, a képek:

f1-aston-sc1

f1-aston-sc-2

Az F1-es nagydíj visszatéréséről tárgyalt az FIA és Törökország elnöke

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy lejárt az Istanbul Park eddigi tulajdonosának, az Intercitynek a szerződése, s már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát. Ebben a tenderben feltételül szabták, hogy a győztesnek egy hónapja lesz, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban, különben a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie.

A friss hírek fényében úgy fest, a másik fél is nyitott arra, hogy a 2005 és 2011 között az F1-es naptár állandó részét képező, s a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as és 2021-es szezonban oda beugró isztambuli helyszín visszatérjen a körforgásba. Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanis vasárnap megbeszélést tartott a török elnökkel, Erdogannal: mint azt Ben Sulayem elmondta, többek között arról egyeztettek, hogyan térhetne vissza az autósport az országba, s ennek része lenne a Formula-1-es nagydíj felélesztése mellett a WRC-futam visszahozása is (a Rali-vb legutóbb 2020-ban látogatott Törökországba). Ben Sulayem a találkozó után elmondta: az Istanbul Park népszerű a pilóták és a rajongók körében, s a török elnök is látja a gazdasági és kulturális hatását a nemzetközi autósportos szériáknak, így „ha együtt állnak csillagok”, mindkét széria visszatérhet Törökországba.

f1-torok-nagydij-isztambul-start-2021

Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj

George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.

„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.

„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Nem ez volt Bottas legrosszabb bokszkiállása

A Stake Kick Sauber csapata valamelyest elégedetten könyvelhette el a bahreini szezonnyitót, hiszen Guanyu Zhou a verseny nagy részében tartotta a tizedik pozíciót, sőt, valós esélye is volt a pontszerzésre, mielőtt az első körben megforgó Lance Stroll visszaküzdötte magát a legjobb tízbe. A garázs másik oldalán viszont már nem alakult ilyen jól a szombat, hiszen Valtteri Bottas egy 52 (!) másodperces kerékcserét követően utolsóelőttiként zárta a szahíri futamot.

A finn igyekezett humorral reagálni az esetre, utalva a 2021-es Monacói Nagydíjra, ahol a Mercedes szerelői nem tudták lecserélni a jobb első gumiját: „Ez volt életem második legrosszabb bokszkiállása! Remélhetőleg nem ugyanolyan típusú a kerékanya" – kezdte Bottas. „Úgy néz ki, hogy a bal első kerékanyával volt gond. Valami beragadt, vagy keresztbe állt, vagy valami ilyesmi. Meg fogjuk vizsgálni, most az a legfontosabb, hogy megértsük, mert ilyennek nem szabad megtörténnie. A szoros középmezőnyben nem igazán lehet 52 másodpercet tölteni egy bokszkiállással."

A korábbi Mercedes-pilóta legrosszabb bokszkiállása ebben a videóban tekinthető meg 0:36-tól.


Szafnauer: A stopper nem hazudik

Az Alpine katasztrofális szezonnyitót teljesített Bahreinben, az időmérő edzésen az utolsó sorba kvalifikálták magukat, majd a versenyen sem sikerült sokkal előrébb végezniük, Esteban Ocon csak a 17., Pierre Gasly pedig a 18. helyen zárt.

Az Alpine korábbi csapatfőnöke, Otmar Szafnauer nem kímélte korábbi csapatát, az 59 éves szakember szerint nem meglepő a franciák gyenge szereplése.

„A stopper nem hazudik, egyáltalán nem tűntek versenyképesnek” – mondta Otmar Szafnauer.

„Érthető azonban a helyzet. Amikor a legmagasabb szinten lévő emberek nem hoznak túlságosan jó döntéseket, kirúgnak embereket, valamint a biztonságérzetet teljesen megölik, annak ez az eredménye.”

„Az F1 nehéz játék – ez teljesen nyilvánvaló. Sok dolgot kell helyesen csinálnod, ha ezek közül néhány rosszul sül el, az visszaüt rád” – tette hozzá Szafnauer.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Tsunoda nem érti a csapatot, de látja a saját felelősségét is

A Bahreini Nagydíj egyik emlékezetes jelenetét Yuki Tsunoda produkálta, aki a leintést követően a levezető körön bevetődött csapattársa mellé, akit a hajrában a VCARB bokszfaláról elengedtettek vele, s a japán versenyző ezt látta a legjobb módnak nemtetszése kifejezésére. Verseny utáni nyilatkozatában Tsunoda már valamelyest higgadtabban értékelte a helyzetet, de így sem érezte korrektnek a csapat eljárását.

l-rb

„A pontzónán kívül voltam, és épp Magnussent előztem volna, a célegyenesben már mellé is értem” – idézte fel a csapatutasítás pillanatát a japán, aki úgy érzi, még meg kell értenie a csapata döntését, ahogy azt is, hogy miért nem cserélték vissza a pozíciót a leintés előtt: „Ő sem előzte meg Magnussent, és ez amolyan szabályszerűség.”

„Elég jól vezettem, pontszerző helyen voltam, de hirtelen hátraestem a kiállásoknál, szóval határozottan fájdalmas verseny volt, de tanulni fogunk belőle” – mondta Tsunoda, aki azért arra is rámutatott, az ő felelőssége hol lehet az elmaradt pontszerzésben: „Azt hiszem, inkább a stratégia volt az oka, mint maguk a kiállások. Valószínűleg többek között azért sem működött a stratégia, és ezen a téren nekem is fejlődnöm kellene, hogy több információt adhatnék a gumik állapotáról, így a csapat pontosabban tudná beállítani a stratégiát.”

tsunoda-bahrein-2024-1

Sainz nem hiszi, hogy a csapat ki akart tolni vele

Carlos Sainz a Bahreini Nagydíj első szakaszában megelőzte csapattársa, Charles Leclerc Ferrariját, csakhogy a monacói nem sokkal később kiállt kerékcserére, és mivel Sainz még a pályán maradt, saját kiállását követően csak a #16-os rajtszámú autó mögé tért vissza. A spanyol aztán újra megelőzte őt a pályán, s előtte is maradt, s a jelenetsor kapcsán egyesekben az is felmerült, hogy a Ferrari szándékosan próbálta „helyzetbe hozni” Leclerc-t.

Az év végén a csapattól távozó Sainz azonban nem hiszi, hogy erről lett volna szó: „Nem hiszem, hogy ez egy szándékos elévágás lett volna” – mondta. „Szerintem Charles-nak valószínűleg egy kicsit hamarabb elfogytak a gumijai, mint nekem, és úgy döntöttek, hogy még három-négy körig kint tartanak. Őszintén szólva, az a három-négy kör nagyon erős volt, azt hiszem sikerült lemennem 37 aljáig, szóval megérte.”

„Szerencsére ez nem károsította a versenyemet, mert viszonylag gyorsan el tudtam menni Charles mellett, és George nyomába eredhettem, akit szintén elég gyorsan megelőztem. Szóval nem hiszem, hogy túl sok időt vesztettem ezzel.”

sainz-2024-bahrein-2

Dupla dráma: A kevés megmentett pontot is elvették az üzemanyagból kifogyó Peugeot-tól

Legjobb WEC-eredményét bukta el a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába visszatérése óta a Peugeot a katari 1812 kilométeres verseny hajrájában. A #93-as számú egység a hátsó szárny nélkül utoljára versenyző 9X8 első dobogója felé tartott a második helyen, mikor két körrel a vége előtt lelassult egy banális probléma miatt: a vártnál többet fogyasztó Hypercar kifogyott az üzemanyagból.

A Porsche ennek köszönhetően a Penske és a Jota három autójával kisajátította a dobogót, Jean-Eric Vergne, Nico Müller és Mikkel Jensen az MGU-K által begyűjtött elektromos energiát felhasználva még becsorgott a célba egy kör hátrányban, abban a reményben, hogy hetedik helyezettként legalább 12 pontot megment. (A nyolc-tíz órás versenyekre vonatkozó pontrendszer másfélszeres szorzót ad a normál pontokhoz képest, a győztesnek 25 helyett 38 egység jár.)

A Peugeot azonban nem tarthatta meg a pontokat, ugyanis az egység két szabályt is megszegett azzal, hogy a leintés után, az elektromos energiából kifogyva megállt az egyenesben. A technikai szabályzat előírja, hogy a futam végén vissza kell térni a bokszutcába, a sportszabályzatban pedig az is benne áll, hogy önerőből meg kell érkezni a parc fermébe. A Peugeot így pont nélkül kezdte a WEC-szezont, miután a versenyt eleinte vezető #94-es autó akkumulátorcsere miatt a top 10-en kívülre került.

Fotó: Peugeot Sport

Verstappen ötödször vitt mindent!

Huszonhat versenyző van az F1 történetében, aki legalább egyszer megcsinálta a tökéletes versenyt, azaz a pole-pozícióból úgy szerzett rajt-cél győzelmet, hogy még a leggyorsabb kör is az övé lett. Ezt a bizonyos „grand slamet” Max Verstappen már ötödik alkalommal hajtotta végre az idei szezonnyitón, korábban a 2021-es Osztrák, a 2022-es Emilia-Romagna-i, valamint a 2023-as Spanyol és Katari Nagydíjakon ért el hasonló bravúrt.

Verstappen ezzel az ötödik versenyző lett, aki ötször is grand slamet ér el, az örökranglistán beérte Alberto Ascarit és Michael Schumachert. Előtte van még Lewis Hamilton 6-tal, míg a csúcstartó Jim Clark nyolccal – ez a nagyon kevés számszaki rekord egyike, amelyet sem Schumacher, sem Hamilton, sem Verstappen nem tudtak megdönteni – legalábbis egyelőre.

verstappen-2024-bahrein-3

Kétszer csapott le ugyanaz a technikai hiba Sargeantra

A Williams egyik érdekes 2024-es újítása az átalakított, digitális kijelzővel felszerelt kormány, az elem azonban egyelőre nem funkcionál tökéletesen – ennek pedig a csapat amerikaija itta meg a levét.

A szombati futam egyik emlékezetes pillanata volt, mikor Sargeant félreállt a bukótérbe, aztán egy kényszerű kiállást iktatott be (így járt háromszor a bokszban), amely során kormányt is cserélték a Williamsben. Ráadásul az alkatrész nem először hibásodott meg: már előző nap is gondja volt vele.

„Frusztráló, mivel a kormány elektronikai problémája sújtott minket a tegnapi időmérőn, aztán visszatért ma. A legfontosabb, hogy megértsük ennek eredetét és kijavítsuk a későbbiekben. Az első köröm és első etapom nagyon jó volt, de aztán jött a probléma” – mondta Sargeant, akinek a folytatásban az erőforrás hőmérsékletével is gondja volt. A nehézségek ellenére az amerikai célba ért, 20. lett a kieső nélkül végződő Bahreini Nagydíjon.

Sainz máskor is meg fogja támadni Leclerc-t

A szezonnyitót harmadik helyen záró Carlos Sainz a leintés utáni nyilatkozatában arról beszélt, hogy a Ferrari nem tart ott, ahol tartani szeretnének, de a Scuderia két versenyzője közül mindenképpen ő lehet elégedettebb, a jobb helyezés mellett már csak azért is, mert a pályán vívott harcot Charles Leclerc-rel, amit kettőből kétszer meg is nyert. Amikor arról kérdezték, máskor is belemegy-e hasonlóba, a spanyol így felelt:

sainz-bahrein-2

„Ha meglesz az esélyem arra, hogy biztonságosan és tisztán előzzek, akkor meg fogom tenni. Így volt ma is, különösen azzal együtt, hogy jó tempóm volt és meg tudtam nyújtani az első etapomat, ezzel gumielőnybe hoztam magam. Minden előzésem tiszta, sima és biztonságos volt, én így szeretek versenyezni” – mondta Sainz, akinek azt a kérdést is feltették, hogy úgy érzi-e, hogy minden egyes futamon bizonyítania kell a reménybeli 2025-ös munkaadójának.

„Kilenc éve vagyok az F1-ben, és minden egyes futamon megpróbálom bebizonyítani mindenkinek, hogy mire vagyok képes, viszont már annyi évet lehúztam itt, hogy már mindenki tudhatja, mit tudok kihozni magamból a megfelelő munkakörnyezetben és a megfelelő eszközökkel” – mondta a spanyol, hozzátéve, hogy amikor a pályán van, nem foglalkozhat azzal, hol folytatja karrierjét: „A jövőmre jelenleg nem gondolok, csakis a szabadidőmben foglalkozom ezzel.”

sainz-bahrein-1

Dráma a pole-pozíciósnál, először győzött az F3-ban a Williams akadémistája

Drámával indult a szombati nap első versenye, a Formula-3-asok főfutama Bahreinben: a pole-pozíciót megszerző Dino Beganovic borzalmasan befulladt az első méterek után a rajtnál, a mezőny legvégére esett vissza. A vezetést így a mellőle startoló Luke Browning ragadta magához, de nem dőlhetett hátra a Hitech brit pilótája, néhány kör után ugyanis megérkezett rá a nyolcadik helyről induló, szép felzárkózást bemutató Christian Mansell. Féltáv környékéről ráadásul műszaki hibával is küzdött Browning, amitől furcsává vált az autójának motorhangja, bár csapata szerint „”csak a kipufogóval adódtak gondok.

Mindezek ellenére Browningot igazán támadni sem tudta ausztrál üldözője, így a Williams akadémistája megszerezte első győzelmét az FIA Formula-3-as bajnokságában (tavaly a legendás Makaóban nyert már F3-as futamot, de az nem a széria része). Mansell lett a második, a pódiumot pedig Tim Tramnitz tette tejessé. Beganovic a borzalmas startja után parádés felzárkózást és az élbollyal azonos tempót produkálva a 13. helyig kapaszkodott előre, amiért viszont még nem járt pont a Ferrari juniorjának.

f3-browning-bahrein-1

A Mercedes még tanulja az idei autót

Felemás időmérőt teljesített a Mercedes Bahreinben, hiszen miközben George Russell mehetett nyilatkozni a kvalifikáció után, addig Lewis Hamilton mindössze a 9. rajthelyet szerezte meg. Toto Wolff csapatfőnök természetesen csak részben volt elégedett, de elsősorban nem Hamilton helyezése, hanem a lemaradásuk miatt:

mercedes-2024-bahrein

„Azt hiszem, a 3. hely rendben van, de azt hittük, hogy egy kicsit nagyobb a tempónk. Három tizeddel maradtunk el a pole-tól, tegnap jobbnak tűnt a helyzet, de a holnapi versenyre jó helyzetben vagyunk, legalábbis ebben bízunk” – mondta Wolff, aki azt is hangsúlyozta, hogy a Mercedes szeretné zárni az ollót.

Hamilton teljesítményét illetően a csapatfőnök arról beszélt, hogy a nagyon kicsi különbségek miatt több helyezést lehet nyerni és veszíteni azon, hogy ideális tartományba kerülnek-e az abroncsok. Végül Wolff arra is kitért, hogy a beállítások miatt van okuk bizakodva tekinteni a nagydíjra: „A beállítási változtatások hozzájárultak a teljesítményhez, bár az elején azt gondoltuk, hogy talán túl sokat vettünk le a teljesítményből, és feláldoztuk a holnapi futamra, de a végére George esetében egészen rendben volt. A holnapnak jobbnak kell lennie, de még mindig tanuljuk ezt az autót.”

russell-bahrein-2024

Perez a megspórolt abroncsokban bízik

Az F1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzésén Sergio Pereznek nem sikerült kihoznia az autóból, ami benne van, hiszen miközben csapattársa karrierje 33. rajtelsőségét szerezte, ő mindössze az 5. helyen végzett – apró szépségtapasz, hogy lemaradása legalább nem olyan nagy, mint a tavalyi átlagos hátránya volt Verstappenhez képest.

Időmérő utáni nyilatkozatában a mexikói két pozitív gondolatot hangsúlyozott a szombati nagydíjra előretekintve: a jó rajt reményét és a megspórolt lágy abroncsokat. „Fontos lesz, hogy jól rajtoljunk, ha ez sikerül, és onnan tudunk építkezni, akkor a csapatunknak jó napja lesz. Jó helyzetben vagyunk, sikerült gumit spórolnunk a kvalifikáción, hiszen úgy döntöttünk, hogy holnapra tartogatjuk az új szetteket, szóval meglátjuk, hogyan alakul majd.”

perez-2024-bahrein-1_1

Óriási csata az F3-as sprinten, 16 éves Red Bull-junioré a győzelem

Miközben az F1-esek még edzenek és kvalifikálnak pénteken Bahreinben, a Formula-3-asok számára a sprintfutammal ténylegesen is elrajtolt a 2024-es szezon. A fordított rajtrács értelmében Laurent van Hoepen várhatta a 19 körös viadal startját, de már az első kanyarban kívülről megelőzte őt ART-s csapattársa, Nikola Tsolov. Kettejük között kemény csata bontakozott ki, a negyedik körben Van Hoepen megelőzte a bolgárt, aki azonban rögtön visszavette tőle az első pozíciót a következő egyenesben.

Féltávnál aztán újra próbálkozott a holland újonc, de Tsolov ismét egyből visszatámadta – kettejük csatája révén pedig megérkezett a nyakukra Arvid Lindblad, Leonardo Fornaroli és Max Esterson triója is. Előbbi pedig szintén keményen megtámadta Van Hoepent, de végül annak hibája kellett ahhoz, hogy Lindblad feljöjjön a második pozícióba. Ott viszont nem is állt meg a 16 éves Red Bull-junior: második nekifutásra ugyan, de legyűrte Tsolovot is, így a Prema újoncának győzelmét hozta a bahreini F3-as sprint. Tsolov végül a pódiumról is lecsúszott, hiába védekezett hősiesen sokáig: Van Hoepen lett a második, Fornaroli pedig a harmadik.

A csütörtöki időmérős remeklő párosnak nem volt jó napja: a szombati főversenyen pole-ból induló Dino Beganovic már a start utáni első kanyarban ütközött Santiago Ramosszal, így defekt miatt a bokszba kellett hajtania, míg Luke Browning egy szabálytalan előzés miatt kapott tíz másodperces büntetéssel csúszott ki a pontszerzők közül.

f3-lindblad-prema-bahrein

Visszavonták az F1-es időmérőre tervezett szigorítást

Mint arról mi is írtunk néhány napja, az FIA szigorítani igyekezett az előírásokon, hogy megakadályozzák, hogy a pilóták túl lassan haladjanak a pályán a kvalifikáció során. A tavalyi Olasz Nagydíjtól kezdve van érvényben az az útmutatás, hogy a versenyzőknek egy előírt maximum időhöz kell tartaniuk magukat a két safety car-vonal közötti szakaszon (ami gyakorlatilag a bokszkijáratot és a bokszbejáratot jelenti). Most ezt tervezték szigorítani azzal, hogy az egyes sportbírói szektorokban is a megadott időnél nem mehettek volna lassabban az autók: ezzel azt akarták elérni, hogy ne úgy tartsák be a teljes körre vonatkozó maximum köridőt, hogy a pálya bizonyos szakaszain így is túl lassan, máshol pedig gyorsabban haladjanak.

Nos, ez a plusz kitétel azonban a pénteki napra kikerült Niels Wittich versenyigazgató útmutatásával: az új szövegezés alapján ismételten csak a két SC-vonal közötti kvázi teljes körben futott időt nézi, amelyet egyébként 1:54,0-ban határoztak meg a csütörtöki szabadedzések tapasztalatai alapján. Az a kiegészítés viszont maradt, hogy a bokszutcában is figyelni kell, hiszen az előző évad végén tendenciává vált, hogy a bokszkijáratnál is hajlamosak voltak feltartani egymást a versenyzők. A 2023-as szezon utolsó futamain amúgy jellemzően hiába vizsgáltak számos ilyen jellegű kihágást a stewardok, néhány figyelmeztetéssel járó kivételtől eltekintve elfogadták az érvelést, miszerint jó okuk volt a pilótáknak a megengedettnél nagyobb mértékű lassításra (például azzal, hogy így nem tartották fel a másik autót).

f1-bahrein-1

Videó: egy kör Valentino Rossival a WEC-BMW-ben és Kubicával a Ferrari hypercarjában

Ezen a hétvégén a WEC-szezonja is megkezdődik Katarban, a szabadedzéseken már túl vagyunk, és mutatunk két belsőkamerás felvételt két, sokak által követett versenyzőtől. Egyrészt Valentino Rossi egy körét a GT3-as BMW-vel, másrészt Robert Kubica teljesítményét az AF Corse által felkészített Ferrari-hypercarban:

 

Melyik két csapatból választhat Sainz, széteshet-e az Alpine?

Mészáros Sándor kollégánk több érdekes információt is begyűjtött csütörtökön a bahreini F1-es paddockban, Carlos Sainz jövője és az Alpine helyzete is szóba került a nap során. Erről és a nap érdekességeiről szokásos videós bejelentkezésében beszélt a YouTube-csatornánkon.

A videó megtekinthető az alábbi képre, vagy erre a linkre kattintva!

hornerweb