Hazai márkával tér vissza a WTCR-be a kínai futamgyőztes
https://formula.hu/parc-ferme/31596
Ma Qing Hua 2014-ben történelmet írt azzal, hogy a WTCC oroszországi fordulóján versenyt nyert, ezzel ő lett az első kínai pilóta, aki FIA világbajnoki sorozatban futamgyőzelmet könyvelhetett el. A kínai több évig szerepelt a Citroennél, majd a bajnokság WTCR-ré alakulása után a Team Mulsanne Alfa Romeójával is diadalmaskodni tudott. Az utóbbi két idényt ugyanakkor hazája és régiója sorozataiban töltötte – nem is akármilyen eredményekkel, hiszen 2020-ban a kínai széria bajnoka lett, tavaly pedig ezüstérmesként zárt a TCR Asiában.
2022-ben azonban újra visszatér a Túraautó-világkupába, méghozzá a Cyan Racing által indított egyik Lynk & Co volánjánál. „Örömmel tölt el, hogy a Cyan Racinghez csatlakozhatom, a WTCR legsikeresebb csapatához, és kínaiként képviselhetem a Lynk & Cót a nemzetközi porondon” – mondta el a versenyző, aki tehát hazai márkával tűnik fel újra a rajtrácson. A Lynk & Co és a Cyan Racing egyelőre csak Mát nevezte meg versenyzőjeként: tavaly a kétszeres bajnoki címvédő Yann Ehrlacher, az egyaránt világbajnok Yvan Muller és Thed Björk, valamint Santiago Urrutia szerepelt náluk, így egyiküknek alighanem távoznia kell majd.
Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38037
A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”
Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”
„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”
Le Mans: Bourdais nem értette, miért ünnepelnek körülötte
https://formula.hu/parc-ferme/38035
Amikor 7 perc 40 másodperccel a Le Mans-i hyperpole előtt beintették a piros zászlót, a Cadillac garázsában elszabadult az ünneplés, hiszen Sebastien Bourdais körének köszönhetően a #3-as autó vezette az időmérőt, és a csapatnál úgy vélték, már nem lesz esélye a riválisoknak javítani. Azonban akik ünnepeltek, előre ittak a medve bőrére, hiszen az egyébként büntetés miatt hátrasorolt testvérautó, és a #6-os Porsche is megelőzte őket az utolsó pillanatokban.
Amikor a „helyi fiút”, a Le Mans-i születésű Bourdais-t megkérdezték, ő is azt hitte-e, hogy megvan a rajtelsőség, a francia klasszis így felelt: „Nem! Sőt, én azt mondtam mindenkinek, hogy nem tudom, miért akartok fotózkodni, még van hátra hét perc és negyven másodperc. Mókás, mert amikor végül nem a miénk lett a pole, már senki nem volt itt. Vicces, de egészen tipikus a sajtó részéről.”
Bourdais azt is kifejtette, hogy azért nem tért vissza a pályára, mert a megnyújtott első menete és a piros zászló által megszakított második menete azt eredményezte, hogy nem maradt elég üzemanyaga, és a szabályok értelmében a hyperpole alatt nem lehet tankolni… A háromszoros Le Mans-i második helyezett pilóta Scott Dixon és Renger van der Zande partnereként a második helyről kezdheti meg a 2024-es Le Mans-i 24 órást.
A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, a futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat!
Fotó: FIAWEC / DPPI
Az F1-es Kanadai Nagydíjjal azonos hétvégén rendezik jövőre a Le Mans-t, jön a kétautós szabály
https://formula.hu/parc-ferme/38034
Ahogy azt megszokhattuk, a Le Mans-i 24 órás pénteki szünnapján jelentette be az FIA és az ACO az Endurance-világbajnokság következő évi versenynaptárát. A 2025-ös menetrend egyáltalán nem okoz meglepetést, ugyanis pontosan ugyanaz a nyolc forduló alkotja majd a szezont, mint idén. Kérdőjelek leginkább Imola körül voltak, de egyúttal azt is megerősítették, hogy az olasz pálya négyéves szerződéshosszabbítást írt alá a WEC-vel.
A szezon ismét a katari 1812-es versennyel rajtol a február 21-22-i prológ (azaz teszt) után a naptári tél utolsó napján, majd jön Imola és Spa, június közepén pedig a Le Mans – amely viszont az idei esztendővel ellentétben F1-es hétvégére került, hiszen jövőre egy héttel később rendezik majd meg a Kanadai Nagydíjat. Interlagos, Austin, Fuji és a nyolcórás bahreini finálé a folytatás a 2025-ös naptárban.
A pénteki sajtótájékoztatón egyúttal hivatalossá vált, hogy 2025-től két autót lesznek kötelesek indítani a Hypercar kategóriában induló gyártók, ezzel egyidejűleg pedig 37-ről 40-re növekszik a WEC állandó mezőnyének létszáma. A kétautós szabályra a jelenlegi márkák közül a Cadillacnek, a Lamborghininek és az Isotta Fraschininek kell reagálni, hiszen ők egy állandó egységet neveztek a szezonra, valamint eredetileg az újonnan beszálló Aston Martin is csak egy autót indított volna, de pénteken ők is jelezték: a gyári Heart of Racing csapatuk két Valkyrie-vel áll rajthoz jövőre a WEC csúcskategóriájában.
A WEC 2025-ös versenynaptára:
Február 28. | Katari 1812 km-es | Katar |
Április 20. | Imolai 6 órás | Olaszország |
Május 10. | Spái 6 órás | Belgium |
Június 14-15. | Le Mans-i 24 órás | Franciaország |
Július 13. | Interlagosi 6 órás | Brazília |
Szeptember 7. | Austini 6 órás (Lone Star Le Mans) | USA |
Szeptember 28. | Fuji 6 órás | Japán |
November 8. | Bahreini 8 órás | Bahrein |
Fotó: FIAWEC / DPPI
„Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését” – Horner
https://formula.hu/parc-ferme/38030
Sergio Perez és Yuki Tsunoda múlt heti hosszabbításával egyetlen kiadó hely maradt a Red Bull kötelékein belül a 2025-ös Formula-1-es szezonra: a Visa Cash App RB második ülése. Azt jelenleg Daniel Ricciardo birtokolja, aki egy-két alkalmat leszámítva idén elmaradt csapattársától, Tsunodától. A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner nem is tagadta, hogy az ausztrál elmaradt attól a teljesítménytől, ami a nagycsapathoz való előléptetéséhez lett volna szükséges: „Úgy vélem, Danielnek hullámzó idénykezdete volt. Tudja, hogy teljesítenie kell. Tudja, hogy nem tett eleget azért, hogy helyet szerezzen jövőre az anyacsapatnál.”
De vajon mi a helyzet a VCARB ülésével? Horner állítja, hogy nem sietnek, ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy Ricciardo helye nem biztos, hiszen többen is esélyesek rá, beleértve a tartalékversenyzőjüket, Liam Lawsont: „Még sok időnk van. Itt van Daniel, aki nyilván rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy ez Yukit is segítette, hiszen így van mérnöki iránymutatás. Érkezik néhány remek tehetségünk a Formula-2-ben, Isack Hadjar már az ajtón kopogtat. Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését, ha ezt akarja. Liam is ott van, ő szintén értékes tagja a csapatnak. Minden edzésen ott van, és tudjuk, mire képes. Úgyhogy mindig van nyomás az aktuális versenyzőkön.”
Mugellóban teszteli a Pirelli 2025-ös F1-es abroncsait a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38033
Csütörtökön és pénteken Formula-1-es autók hangjától hangos a mugellói versenypálya, ahol eddig egyszer, a koronavírus-járványtól sújtott 2020-as idényben rendeztek F1-es futamot. Itt kerül sor ugyanis a Pirelli idei ötödik gumitesztjére, amely során a 2025-ös abroncsokat teszteli a gyártó.
Ezúttal a csapatok közül a pályát birtokló Ferrari segít nekik: csütörtökön Charles Leclerc körözött az SF-24-es volánjánál, pénteken pedig Carlos Sainz váltja őt majd a volánnál. Leclerc a beszámolók szerint 120 kört tett meg, és mindenekelőtt a kemény keverék próbálgatásán volt a hangsúly a jövő évi konstrukciók közül – igaz, a délutáni eső révén az intermediate gumik tesztelésére is lehetőség nyílt.
Fotó: Pirelli
Videó: ezzel a szenzációs körrel szerezte meg a Le Mans-i pole-t Kevin Estre és a Porsche
https://formula.hu/parc-ferme/38032
Az időmérő végén csente el a Cadillacnek álló pole-pozíciót a Le Mans-i 24 órás futamra a Porsche: a Penske által üzemeltetett, és a bajnokságot is vezető #6-os autóval Kevin Estre elképesztő kört rakott össze, kockáztatott az első rajtkockáért, és bejött neki, úgyhogy ez az egység indulhat majd az élről a szombaton 16 órakor kezdődő futamon.
Az időmérő beszámolója itt található, Le Mans-i felvezető műsorunk ezen a linken tekinthető meg, Estre körét pedig érdemes megnézni:
Hatalmas baleset és korlátjavítás miatt késik a Le Mans-i Hyperpole
https://formula.hu/parc-ferme/38031
Csütörtök este 20 órakor kellett volna elkezdődnie a Le Mans-i 24 órás legjobb rajthelyeiről döntő Hyerpole-nak, azonban a kvalifikációt megelőzően óriási baleset történt a betétszéria, a Michelin Le Mans Cup első futamán. Louis Rossi csapódott a szalagkorlátnak egy LMP3-as autóval: mivel visszajátszást nem mutattak, így azt nem tudni, pontosan hogyan történt az incidens, mindenesetre a korlátot is szerelni kell, ezért legalább félórás csúszás vár a 24 órás legjobbjaira.
Oh bordel Louis Rossi est parti dans le mur d'une force...#LeMans24 #RoadtoLeMans pic.twitter.com/yYYGLSuiXv
— Upsizing @ Le Mans(@Upsizing_ju) June 13, 2024
Mick Schumacher „nem áll készen feladni” az F1-es álmát
https://formula.hu/parc-ferme/38029
Mick Schumacher két évet töltött el a Haas Formula-1-es alakulatánál, a 2023-as szezonra azonban már nem kapott ülést. Azóta a Mercedes tartalékpilótája, emellett az Alpine endurance-világbajnoki csapatát erősíti: a hétvégén velük versenyez a Le Mans-i 24 óráson. Az egynapos viadal helyszínén azonban a német ismét elmondta: a fő célja továbbra is az, hogy újra az F1-ben szerepeljen.
„Kimerítő visszaküzdeni magad. Megmutatják neked a süteményt, ami nagyon finom, de nem ehetsz belőle – és közben végig kell nézned, ahogy mások megeszik” – fogalmazott Schumacher. „Úgyhogy kemény ez, de tudom, miért csinálom. A két évvel ezelőtti énemnek köze sincs a mostanihoz.”
„Ötéves korom óta az F1 az álmom, és nem állok készen elengedni ezt. Néha úgy érzed, van esélyed, aztán az sosem történik meg végül, mert történik valami más. Érzelmi hullámvasút és kimerítő volt az utóbbi pár év. De dolgozom a visszatérésen” – mondta el a német, hozzátéve: „Többször megmutattam, hogy képes vagyok bajnokságokat nyerni. A kérdés csak az, vajon illeszkedek-e valakiknek a terveibe.”
Sainz büszke arra, hogy ő dönthet a jövőjéről az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38028
Továbbra sincs döntés Carlos Sainz jövőjéről, de a Ferraritól kitett spanyol pilóta természetesen folyamatosan kapja az ezt firtató kérdéseket – az már eldőlt, hogy topülése nem lesz, miután az Aston Martin Fernando Alonsót és Lance Strollt, a Red Bull Sergio Perezt, a Mercedes pedig az újonc Andrea Kimi Antonellit választja inkább helyette.
Sainz ezzel együtt próbálja őrizni a nyugodtság látszatát – ezt fogalmazta meg legutóbb is:
„Csak annyit mondhatok, hogy minden opcióm, ami van, és ami az asztalon van most, azok jó opciók, és büszke vagyok arra a tényre, hogy én dönthetek a jövőmről az F1-ben. Nem hiszem, hogy sok versenyző volt olyan helyzetben a karrierje során, hogy eldönthette, hol akarja tölteni a következő két-három évet. Mindenki, akivel beszéltem, azt éreztette, hogy igazán engem akar a csapatában, ami büszkévé tesz” – mondta a spanyol.
A realitások talaján maradva az Audi és talán a Williams ajánlata jöhet szóba Sainznál jelen pillanatban.
Biztonsági aggályokat vetett fel a Rossi körüli őrület Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/38027
Biztonsági aggályok merültek fel Valentino Rossi körül a Le Mans-i 24 órás viadal keddi napján. Az LMGT3-as kategóriában egy BMW-vel rajthoz álló olasz szupersztár körül ugyanis olyan szintű tömeghisztéria lépett fel, olyan tömegek próbáltak közel kerülni hozzá, ami kényelmetlenné vált – nem is elsősorban a motoros exvilágbajnok, hanem a csapattársai számára.
Ahmad Al Harthy például arról beszélt, hogy ő még soha nem látott ilyen őrületet, mint ami Rossit vette körül, maximum hiphop-sztárok esetén – az autogramm-osztás kis híján káoszba fulladt az olasz esetében.
A helyzet odáig fajult, hogy a Rossit versenyeztető Team WRT csapatfőnöke, Vincent Vosse felhívta a verseny szervezőjét, hogy erősítsék meg a biztonsági intézkedéseket a pénteki pilótaparádéra – az amúgy is őrületet szokott hozni, az eddigi tapasztalatok alapján pedig joggal merülhet fel, hogy a megszokottnál is erősebb biztosításra lehet majd szükség.
A versenyt rendező ACO nem sokkal később ki is adott egy közleményt, amiben azt írta, hogy nem volt előjele a történteknek, úgy gondolták, hogy megfelelő létszámú a biztonsági személyzet az autogramm-osztás idején, de a növekvő népszerűség miatt újragondolják a terveket – azon lesznek, hogy a versenyzők ne érezzék magukat kényelmetlenül a nyomuló szurkolók miatt.
Marko két hete koronavírusos volt, beszélni sem tudott
https://formula.hu/parc-ferme/38026
Az osztrák OE24-nek adott interjút az F1-es szezon és a Red Bull helyzetéről dr. Helmut Marko, a beszélgetés legérdekesebb információja azonban a 81 éves Marko egészségi állapotához kötődik. A Red Bull tanácsadóját ugyanis arról kérdezték, hogy fel tud-e töltődni a hazai futama (Spielberg), és úgy összességében az európai triple header előtt, amire azt válaszolta, hogy jó lenne, ugyanis a Monacói Nagydíj után (tehát május legvégén, nagyjából két héttel ezelőtt) koronavírusos lett, és ez a fertőzés eléggé le is döntötte a lábáról, saját bevallása szerint még beszélni sem tudott.
Szerencsére pár nap alatt felépült, összeszedte magát, és azt mondta, hogy most már jól van, de Montreal után azért még ráfér a pihenés a jövő hétvégi Spanyol Nagydíj előtt.
Hogy hogyan alakul az F1 őrült európai nyara, azt ebben a cikkben szedtük össze!
„A Red Bullnál mérgező a közeg, még többen fognak távozni” – Brown
https://formula.hu/parc-ferme/38025
Még a 2024-es Formula-1-es szezon rajtja előtt robbant ki a Christian Horner körüli botrány, amely hetekig meghatározta az F1-es közbeszédet. Bár az ügy pillanatnyilag csillapodni látszik, értesülések szerint nagy szerepe van annak Adrian Newey május elején bejelentett jövő évi távozásában is. Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója pedig ismételten arról beszélt, hogy még további szakemberek hagyhatják ott a világbajnok istállót a fennforgás miatt:
„A Red Bull egy meglehetősen mérgező közeg jelenleg. Még több távozó lesz. Newey távozása fontos, mert szerintem sokan vele kezdtek el dolgozni a Red Bullnál. Már említettem, hogy keringenek önéletrajzok. Ilyen mindig van, de most nagyobb szintű kényelmetlenséget látni. Úgy gondolom, a jövőben a szponzorokkal is nehezebb lesz, mert alaposan megnézik, kivel hozzák hírbe magukat. Trükkös egy helyzet ez.”
„Itt van az egész Verstappen-dráma is” – utalt arra Brown, hogy rendre felröppennek a címvédő holland esetleges átigazolásával kapcsolatos pletykák is. „Marad vagy megy? Maxnak szerződése van, csak az apja annyira szókimondó. A Red Bull egy nagyszerű versenycsapat, de destabilizálódott. Látható ez Newey távozásával. Mint mondtam, egy hihetetlen csapat, csak szerintem már nem annyira erősek, mint korábban. Ha azt nézem, ki van a leginkább lendületben jelenleg, az a Ferrari és a McLaren. Ugyanakkor gyorsan változhatnak a dolgok, szóval két lábbal kell a földön állnunk.”
„Becsuktam a szemem és vártam az ütközést” – Hülkenberg Tsunoda elkerüléséről
https://formula.hu/parc-ferme/38024
Az F1-es Kanadai Nagydíj utolsó köreiben jártunk, amikor a kilencedik helyen haladó Yuki Tsunoda hibázott és átszánkázott a füvön a 8-as kanyarban, éppen a mögötte lévő bolyban autózó Nico Hülkenberg elé visszaforogva a pályára, aki épp csak elkerülte a Visa Cash App RB autóját. A Haas német versenyzője így idézte fel a jelenetsort, amikor arról kérdezték, hogyan kerülte el Tsunodát:
„Egyszerűen nem tudom. Próbáltam reagáltam, próbáltam megállni és elkerülni őt, de millimétereken múlhatott. Nagyon-nagyon közelinek tűnt, ezért becsuktam a szemem és csak vártam az ütközést, de valahogy sikerült szerencsésen megúsznom.”
Tsunoda's world goes spinning
— Formula 1 (@F1) June 11, 2024
How did Hulkenberg not hit him?!#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/sJnbma23QS
Korábban Alexander Albon nem volt annyira szerencsés, mint Hülkenberg, őt eltalálta a megforgó Carlos Sainz Ferrarija – pedig addig jó versenyt futott a Williamsszel: „Egymást követő két körben ketten is hibáztak ugyanabban a kanyarban. Az elsőnél buktam egy pozíciót, mert el kellett kerülnöm az ütközést, aztán a következő körben jött Carlos megforgása. Arra számítottam, hogy meg fog állni, az első manőveremmel azt is hittem, hogy jó pozícióban vagyok. Aztán láttam, hogy gurul felém és gondoltam, hogy el fogja találni az autóm jobb hátulját. Kicsit utas voltam csak abban a helyzetben, és frusztráló, mert elérhetők voltak a pontok.”
„Toto egója nem fogad el más megoldást, mint Antonelli”
https://formula.hu/parc-ferme/38023
Továbbra sem dőlt el hivatalosan, ki lesz 2025-től a Mercedes másik versenyzője George Russell mellett a távozó Lewis Hamilton helyén. Toto Wolff ugyanakkor az F1-es Kanadai Nagydíj hétvégéjén minden eddiginél egyértelműbbé tette, hogy Andrea Kimi Antonelli a fő jelöltjük: mint fogalmazott, a fiatalokra és kiemelten a Formula-2-ben szereplő 17 éves olaszra szeretnének koncentrálni, hogy őt felkészítsék a Formula-1-es ülésre.
Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve úgy véli, ez már egy lefutott meccs – és a Sky Sports F1-nek nyilatkozva azt is elmondta, miért: „Toto Wolff nem fog elfogadni más megoldást, mint Antonellit. Az ajtó bezárult ott. Ez most már Antonelli csapata a jövőre nézve. Évek óta erre készül. Toto Wolff egója is nagy szerepet játszott abban, hogy Antonellit választja. Be akarja bizonyítani a világnak, hogy helyes volt fogadnia a fiatal olaszra, amikor még csak 12 éves volt. Meg akarja mutatni, hogy már akkor látta benne a jövő világbajnokát.”
Decemberi idényrajt, dupla Monaco a Formula-E 2024/2025-ös naptárában
https://formula.hu/parc-ferme/38022
Az FIA Motorsport Világtanácsának keddi ülése után közzétették a Formula-E következő, tizenegyedik szezonjának versenynaptárát. Bár hivatalosan például a jelenlegi idényt is 2023/2024-esnek tekintik, valójában az utóbbi években rendre egyetlen esztendőn belül rendezték az összes futamot. „Jövőre” azonban ez megváltozik, ugyanis az elektromos széria első szezonjainak hagyományát visszahozva már decemberben elrajtol majd az évad – igaz, egyedül a december 7-i Sao Pauló-i verseny lesz az, amelyet idén rendeznek majd.
A versenynaptár másik fő érdekessége, hogy Monacóban dupla fordulót rendeznek majd: ilyesmire először kerül sor bármilyen autósportos széria tekintetében. A menetrendbe visszatér ezen kívül Jakarta, valamint csatlakozik Miami – nem az F1-es utcai pályával, hanem a NASCAR- és IMSA-futamoknak otthont adott Homestead-Miami Speedway révén –, míg a szaúdi Dirijában új nyomvonalat alakítanak majd ki. Egy kérdőjel is maradt még a rekordot jelentő 17 versenyt számláló naptárban: a március 8-i futam helyszíne egyelőre ismeretlen.
„Így is legyőztük őket” – Horner visszaszólt a Mercedesnek
https://formula.hu/parc-ferme/38021
Még a Kanadai Nagydíj előtt nyilatkozta azt James Allison, a Mercedes technikai igazgatója, hogy szerinte a Red Bull a legutóbbi fejlesztéseivel inkább visszafejlődött, nem pedig előre – ezzel kicsit felpiszkálta az energiaitalosokat.
„Úgy tűnik, hogy az előrelépésük inkább visszalépés volt. Szóval szurkolunk, hogy ez megzavarja őket. Ha egy fejlesztési csomag nem működik, az megnehezíti az életet, mert abban a pillanatban, hogy már nem bízunk az eszközökben, akkor hátrálni kell, és rengeteg időt lehet ezzel elbukni. Az idő a legnagyobb barátunk, annak elveszítése pedig a legnagyobb ellenségünk” – mondta Allison.
Erre reagált most Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke:
„Még ezzel a visszalépésünkkel is legyőztük az ő előrelépésüket, és megnyertük a futamot” – fogalmazott elég egyértelműen a brit.
„Az utóbbi futamok nehézkesebbek voltak számunkra, de háromból kettőt megnyertünk, pole-ban voltunk Imolában, pole-időt futottunk most is. A Mercedes mindig jól ment a felgumizatlan pályákon, itt nem voltak igazán tempós kanyarok, szóval ez valószínűleg kedvezett nekik. Meglátjuk a következő futamokon, hogy ez kitart-e” – tette hozzá.
Kanada nem kér a sprintből
https://formula.hu/parc-ferme/38020
Francois Dumontier, a Kanadai Nagydíj promótere elmondta, nem szeretne sprintformátumú versenyhétvégét látni Montrealban.
„A jelenlegi formátumot kedvelem, amikor a szabadedzéseket az időmérő, majd a futam követi. Ez a tradicionális, de megfelelő út” – mondta Dumontier a Journal de Montrealnak nyilatkozva.
Egyes jelentések szerint az F1 egyébként 4 millió dollárt vesz le a promóterektől minden sprinthétvégén – arra hivatkozva, hogy ez a formátum nagyobb értéket teremt a rajongóknak.
„Az F1 azt állítja, hogy mindkét formátumban öt alkalommal látjuk pályán az autókat, de valójában a sprinthétvégék rövidebbek” – tette hozzá Dumontier.
A Haas „komolyan számol” Ocon szerződtetésével
https://formula.hu/parc-ferme/38018
Nem a Ferraritól távozó Carlos Sainz volt a pilótapiac egyetlen szabad portékája, akinek a hétvégén a sajtóban kezdett hízelegni valamelyik csapatfőnök azzal a céllal, hogy istállójához csábítsa őt. Az Enstone-t hosszú évek után elhagyó Esteban Ocon a hírek szerint a Williams kívánságlistáján nem szerepel, de így is van a mezőny hátsó felében olyan alakulat, ahol szívesen látnák a francia pilótát.
A Haas első embere, Ayao Komatsu ugyanis nyíltan kijelentette, hogy számol Ocon szerződtetésével: „Egy tapasztalt, futamgyőztes versenyző, aki dobogókat szerzett és rengeteg pontot. Több csapattal is együtt dolgozott, szóval nagyon tapasztalt, amire szükségünk van, de közben csak 27 éves, még mindig nagyon fiatal. Az elszántsága és a munkamorálja pedig nagyon-nagyon jó. Több jelenlegi pilótával beszélgetünk, tapasztalt és fiatal versenyzőkkel is, de ő mindenképp azok egyike, akikkel igazán komolyan számolok.”
A Haas egyik versenyzője, Nico Hülkenberg már biztosan távozik a szezon végén, az pedig hivatalos bejelentés híján is egyértelműnek látszik, hogy a Ferrari juniorja, Oliver Bearman érkezik a helyére.
Le Mans-i előrejelzés: Eső zavarhatja meg a 24 órást
https://formula.hu/parc-ferme/38019
Ezen a héten rendezik a Le Mans-i 24 órás 2024-es kiadását, s az előrejelzések alapján esőre van kilátás, különösen a verseny vasárnapi szakaszában. Az edzéseket és az időmérőket szerdán és csütörtökön rendezik, ekkor még száraz idő várható, a szombat délután négy órától vasárnap délután négy óráig tartó versenyen viszont nagyon jó esély van arra, hogy megérkezik az égi áldás.
Szombaton már reggelre némi esőt mondanak, a verseny első óráiban viszont csekély sansz van csak arra, hogy nedves legyen a pálya, a hőmérséklet ekkor várhatóan 17 és 19 fok között lesz. Éjszaka egészen 12 fokig csökkenhet a hőmérséklet, az eső viszont nem ekkor érkezik meg a jelenlegi előrejelzések szerint, hanem reggel kilenc óra körül, és egészen a leintésig eltarthat – bár jelen állás szerint nem kell igazán komoly zuhéra számítani, az elhúzódó zápor is megnehezítheti az ekkor már több mint 16 órája folyamatosan versenyző csapatok és pilóták dolgát.
A Le Mans-i 24 órást az idei évben is kiemelt figyelemmel kísérjük a Formula különböző felületein, a héten jelentkezünk egy beharangozó műsorral is, magát a versenyt pedig az első pillanattól az utolsóig szöveges közvetítéssel kísérjük végig.
Horner elszólta magát: Perez csak egy évet kapott?
https://formula.hu/parc-ferme/38017
A Viaplay mikrofonja előtt Christian Horner a Red Bull múlt héten bejelentett két szerződéshosszabbításáról beszélt: Yuki Tsunoda kontraktusában érvényesítettek egy opciót, mely plusz egy évre a Red Bull-családhoz köti a japánt, míg Sergio Perez kétéves hosszabbítást kapott. Vagy nem? Azoknak a felvetéseknek, melyek szerint a kétéves időtartam legjobb esetben is csak egy plusz egy év, táptalajául szolgálhatnak Horner szavai:
„Úgy döntöttünk, hogy Checóval hosszabbítunk egy évet, de ezzel együtt Yuki opciós jogát is érvényesíteni akartuk. Remekül teljesít a VCARB-nál, így egy újabb évig velünk marad” – mondta Horner, akinek szavaira persze azonnal visszakérdeztek, amire zavartan így felelt:
„Nos, egy meg egy az kettő. Szóval ez egy kétéves szerződés. Ahogy minden szerződésben, ebben is van mindenféle dolog, de ez természetesen a versenyző és a csapat belügye.”