DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach

Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

pf_piquets

Videó: Hamilton is szörfölt egyet

A világbajnok kiélvezte a Melbourne-ben töltött idejét. Charles Leclerc-rel ellentétben neki nem csak az úszásról szólt a szörf...

 

Látványos jelenetek a hétvégi WRC-futamról

A Mexikó Ralit még megrendezték, igaz, az utolsó versenynapot végül itt is törölték. Egy összefoglaló videó a futamról:

Leclerc megpróbált szörfözni egyet, de nem nagyon sikerült neki

"Ez a nap inkább az úszásról szólt és nem a szörfözésről, de jó móka volt! Amúgy senki se közelítsen rá az arcomra az első képen, köszi! Remélem, hogy ezekkel a fotókkal mosolyt csalok az arcotokra ezekben a nehéz időkben. Ma hazamegyek és ott is maradok, amíg nem javul a helyzet" - írta közösségi oldalán Charles Leclerc. A Ferrari pilótája érdekes fotókat osztott meg...

 

Gasly és Kvjat élete nem lett számottevően bonyolultabb a csapatnévváltással

Eddig is Red Bullt kellett kortyolniuk, ezután is azt kell. Eddig is lépten-nyomon fotózták őket, ami továbbra is így van. A különbség csak annyi, hogy most az overallokon túl az Alpha Tauri divatmárka cuccait is magukra kell venniük néhány kattintás erejéig.

Nincs az a mutálódott koronavírus, ami gátat szabhatna a Raikkönen iránti rajongásnak

Maga Kimi Raikkönen osztotta meg az alábbi képet Instagramon a következő szöveggel:

"Ő itt egy egészségügyi nővér Sanghajban.  Nehéz idők köszöntöttek a világra, vigyázzatok magatokra."

ETExzeOXgAA0J1u

Norrisnak talán föl se tűnt, hogy nem igazi versenyen van

Lando Norris volt az egyik színfoltja a Bereznay Dániel győzelmével véget ért vasárnapi F1-es virtuális versenynek. Nemcsak azért, mert a mezőny végéről zárkózott fel a 6. helyig, hanem azért, mert a futam közben elejtett megjegyzései által a hangulatfelelős is ő volt. Pont, mint egy valódi F1-es futamon.

Bottas szemlélteti, hogyan kell elkapni a „koronát”

Bár verseny nem volt, azért igyekezett vidáman tölteni a vasárnapot Valtteri Bottas, akinek Insta Storyjában hemzsegteg a képek és a videók arról, mi mindent csinált új barátnőjével, Tiffany Cromwell-lel. Bár már eléggé elkoptatott poén, nem bírta ki, hogy a koronavírus-őrület jegyében fényképezkedjen a Corona nevű sörrel. 

És bizony, az alsó képen az a furcsa mamusz is az ő lábán van.

90085960_575103189745631_1154822150200066754_n

 

Clipboard

Mindennapi versenytörlésünket add meg nekünk ma (is)

Lassan az összes autós-motoros bajnokság reagált a koronavírus terjedésére a versenynaptára módosításával, de azért még mindig lehet találni új híreket ebben a témában. Most a Rali-Európa-bajnokság is lépett azzal, hogy az azori-szigeteki szezonnyitót elmozdította a március 26-28-i időpontról, és biztos távolságba, szeptember 17-19-re helyezte át azt. A bajnokság így jelen állás szerint a május 7-9-i eseménnyel startol a Kanári-szigeteken. De persze sose lehet tudni... 

02-Chris-Ingram

Grosjean példát mutat: Így kell alaposan kezet mosni

Romain Grosjean járványvédelmet szemléltetett Instagramján, a teljes folyamat 40 másodpercen keresztül tartott.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hand hygiene is key to protect all of us against and beat #COVID19 Advices from @who here

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés,

Twitter-körkép: Csapatok posztjai az elmaradt versenynapon

Egy ideális világban most a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj eseményeit tárgyalnák ki a Formula-1 résztvevői. Helyette az autósport csendbe borult, a közösségi médiát görgetve a csapatok posztjai köszönnek szembe, melyekben sajnálkoznak az elmaradt futam miatt.

Mercedes: „A versenyzés a szenvedélyünk. Ez vagyunk mi. Ezt csináljuk. Sajnáljuk, hogy ma nem lehetünk kint a pályán. De egyes dolgok nagyobbak, mint a verseny… Vigyázzatok magatokra, figyeljetek egymásra, és hamarosan újra találkozunk.”

Ferrari: „Nehéz tudomásul venni, hogy nem versenyzünk ma értetek, tifosi. Ez nehéz időszak mindenki számára szerte a világon. Maradjatok erősek, maradjatok biztonságban.”

Red Bull: „Aznap, ami a versenynap lett volna Ausztráliában, csapatunk hazatért a bázisra. Habár a versenyzés az, amiben a legjobbak vagyunk, most a legfontosabb első helyre helyezni az egészséget és biztonságot.”

Alpha Tauri: „A várakozás az első fordulóra folytatódik… Kár, hogy nem tudtunk versenyezni ezen a hétvégén, ám dolgozóink egészségének és biztonságának kell fő prioritásunknak lennie. Reméljük, hogy hamarosan visszatérünk!”

Haas: „Szerettünk volna versenyezni a mai napon Melbourne-ben az F1-es szezon első fordulóján, mert ezért élünk, de egyes dolgok fontosabbak a versenyzésnél. Mindazokra gondolunk, akiket érint a jelenlegi helyzet.”

Williams: „Miután felébredtünk azon a napon, ami versenynap lett volna, furcsa érzés, hogy nem érezzük a várakozás miatti pillangókat. Az F1 azonban vissza fog térni, mi is vissza fogunk térni. Egyelőre azonban azt reméljük, hogy mindenki vigyáz magára, amennyire tud, és azokra gondolunk, akik érintettek.”

Videó: Öt elfeledett pillanat az Ausztrál Nagydíjról

Ha verseny nincs, legalább nézzük vissza, az F1 szerint milyen események történtek a múltban Melbourne-ben, amikről a többség megfeledkezett.

 

A versenyek elmaradhatnak, de a Motorsporthíradó nem: 13 óra, FIX TV

Az Autósport és Formula Magazin tv-műsora márciusban is jelentkezik. A tartalomban a MotoGP-vel foglalkozunk, bemutatjuk a felújított Zandvoortot és Bereznay Dániellel is beszélgetünk.

Lefújták a dél-afrikaiak Nagy Futamát is, melynek Bottas lett volna a sztárja

A Formula-1 az idei évre is rajongói fesztiválokat tervezett a világ nagyvárosaiba, köztük Johannesburgba, ahol március 29-én bemutatózott volna három csapat, a Mercedes, a Red Bull és a Renault. Húzónévként Valtteri Bottast és David Coulthardot ígérték a közösségnek.

Annak fényében, hogy Formula-1-es futamot legkorábban májusban rendeznek a koronavírus terjedése miatt, nem váratlan fejlemény, hogy erre az eseményre sem kerül sor. A szervezők egy későbbi időpontban meg akarják tartani az F1 Joburg Festivalt.

Ezt az őrült szerkezetet egy korábbi F1-es pilóta tervezte

Egy elképesztő felvételre bukkantunk az internet bugyraiban: a több szempontból is életveszélyesnek tűnő, tudományos fantasztikumba illő járgányról listázhatnánk a különböző jelzőket, de az alábbi videó mindennél többet elmond róla. A gép tervezője az a Tarso Marques, aki 1996 és 2001 között 26 F1-es futamon vett részt, és utolsó aktív évében Fernando Alonso csapattársa volt a Minardinál.

Tíz éve ezen a napon Alonso beült a Ferrariba és megnyerte a futamot

Fernando Alonso 2010. március 14-én állt először rajthoz a vörösökkel, ami egy emlékezetes nap lett mindkét fél számára. Erre mondhatná, hogy jött, látott és győzött.

Nem hiszed el, melyik cég támogatja a hétvége egyik talpon maradt sorozatát

Tudjuk, hogy a Corona sörgyárnak semmi köze a világot lázban tartó koronavírushoz, de a neve miatt érdekes információ, hogy a sok más szériával ellentétben kitartóan versenyző WRC aktuális fordulójának épp ez a cég az egyik támogatója. 

gwo6d80gydm41

Egy éve hunyt el Charlie Whiting

2019. március 14-én ébredt arra a Formula-1-es paddock: Charlie Whiting tüdőembóliában veszítette életét a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra készülve, Melbourne-ben. Whiting a Hesketh csapatánál kezdett dolgozni az F1-ben, leginkább azonban a Brabhamnél eltöltött évei alatt ismerték meg a sportág követői. A főszerelői pozícióig jutó brit tevékeny szerepet játszott Nelson Piquet 1981-es és 1983-as bajnoki címében, és egészen addig a csapatnál maradt, amíg Bernie Ecclestone túl nem adott a Brabhamen 1988-ban.A Forma-1 egykori első embere közbenjárásával Whiting a Nemzetközi Automobil Szövetség egyik technikai ellenőre lett, 1997-től pedig az FIA versenyigazgatójaként, valamint biztonságért felelős szakembereként folytatta munkáját. Ebben a minőségében ő felelt a pályák és az autók biztonságáért, a versenyhétvégék szabályoknak megfelelő lebonyolításááért. 

Whiting kiemelt szerepet játszott az F1 biztonságosabbá tételében az elmúlt több mint húsz év során, és ő volt az, aki a kezdetektől fogva kiállt a 2018-ban kötelezővé tett halo mellett. A szakember a történtek után kiemelte: hosszú évek kutatása és fejlesztése után váltak olyan biztonságossá az F1-es autók, mint manapság. Visszanézhetjük Sebastian Vettel tavaly mondott beszédét - egyúttal Isten nyugosztalja Charlie Whitingot!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

One year ago today, we lost our dear friend Charlie Whiting His passion and incredible commitment to Formula 1 will never be forgotten, and he is deeply missed

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Falmászással üti el az időt Hamilton

A hatszoros világbajnok Melbourne-ben maradt és az F1-es időmérő helyett talált magának más elfoglaltságot:

hamilton pf

hamilton pf2

Michelisz: Sajnálom, de nem lehet kérdés

"Törölték a WTCR szezonnyitóját a Hungaroringen a koronavírus-járvány miatt, ami azt jelenti, hogy idén nem lesz verseny Magyarországon. Sajnálom, mert mindig az a legkülönlegesebb, amikor hazai közönség előtt versenyezhetek, de nem lehet kérdés, hogy az emberek egészsége a legfontosabb. Vigyázzatok magatokra, és remélem, minél hamarabb találkozunk!" - írta közösségi oldalán Michelisz Norbert.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Törölték a WTCR szezonnyitóját a Hungaroringen a koronavírus-járvány miatt, ami azt jelenti, hogy idén nem lesz verseny Magyarországon. Sajnálom, mert mindig az a legkülönlegesebb, amikor hazai közönség előtt versenyezhetek, de nem lehet kérdés, hogy az emberek egészsége a legfontosabb. Vigyázzatok magatokra, és remélem, minél hamarabb találkozunk! The @fia_wtcr season opener is cancelled due to the #coronavirus outbreak, which means it is not possible to organise race in Hungary this year. I feel sorry, because racing in front of home crowd is always the most special weekend for me, but - no question - everyone's health is the most important. Take care and I hope we will meet as soon as possible!

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés,

A McLaren csapatvezetője szolidaritásból ott maradt Ausztráliában

Bár a száguldó cirkusz java már maga mögött hagyta a szezonnyitó helyszínét, a McLarennek több mint egy tucat alkalmazottja nem utazhatott el Melbourne-ből. Mivel a csapat egyik tagja bizonyítottan megfertőződött a koronavírussal, a hatóságok mindenkit karanténba zártak, aki érintkezett a szóban forgó személlyel. A McLarennek így további 14 embere vár a vizsgálat eredményére, akik nem maradtak támogatás nélkül - szolidaritásból velük van Andreas Seidl, a csapatvezető is. A német szakember a sajtónak elárulta, ő volt az, aki az istálló visszalépéséről döntött, miután a teszteredmény pozitív lett, és most ő az, aki kizárólag az embereivel együtt utazik majd haza Európába.

seidl-2019-portre1

Fotó: DPPI