DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 17. csütörtök

Videó: Így játszott egymással a leggyorsabb körért Bottas és Verstappen

A Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj hajrájának egyik érdekessége volt, hogy a rajtbalesete után top 10-en kívül autózó Valtteri Bottast kihívta a Mercedes friss szett lágy abroncsért, hogy azon a leggyorsabb kört megfutva elvegyék Max Verstappentől a bónuszpontot. Csakhogy a finn éppen a holland környékén tért vissza a pályára, akit így el kellett engednie. A Red Bull-os azonban visszalassított, hogy Bottas ne tudja megfutni a leggyorsabb kört, majd újra kék zászlós közelségbe került hozzá. Emiatt a Mercedes aztán másodszor is a bokszba hívta a pilótáját, aki végül az utolsó körben csente el az extra pontot a vb-éllovastól.

Minderről Verstappen és a két érintett csapatfőnök már nyilatkozott, most pedig a tv-közvetítésből nagyrészt kimaradt jeleneteket is visszanézhetjük – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

bot-ver-fl-video

Silverstone bírósághoz fordul, 8 millió fontra perli a pályát felújító céget

A silverstone-i F1-es pálya 8 millió fontos pert fontolgat az Aggregate Industries ellen, amely cég 2018-ban a pálya újraaszfaltozásáért volt felelős. A pályafelújítási munka nem sikerült tökéletesre és mindössze egy évvel később ki kellett javítani.

Az új felület nem nyerte el a versenyzők tetszését, a hétszeres F1-bajnok Lewis Hamilton pedig nagyon kritikus volt: „A valaha volt legrosszabb munkát végezték” – mondta Hamilton a Brit Nagydíj hétvégéjén. „Ez a leghepehupásabb pálya, amin valaha versenyeztem, jobban ráz, mint a 100 éves Nordschleife. Ettől eltekintve fantasztikus, de nem tudom, hogyan tudtak ilyen rossz munkát végezni.”

Az Aggregate Industries 2 millió fontot kapott a javítási munkákért 2018-ban. Míg az F1 hétvégéje viszonylag simán lezajlott, ugyanez nem mondható el az augusztusi MotoGP-ről. A hétvége nem a tervek szerint alakult, mivel a heves esőzés miatt végül törölték a versenyt. Öt versenyző sérült meg, köztük Tito Rabat, aki az időmérőn eltörte a lábát. Mivel az eseményt törölték, a szervezők kénytelenek voltak kárpótolni a rajongókat, ami további veszteségeket okozott Silverstone számára. Miután a törölt 2018-as hétvége miatt elvesztették a MotoGP rendezői jogát, állítólag 3,5 millió fontot veszítettek.

2019 óta nem volt ilyen probléma, miután Silverstone a Tarmac Trading Ltd-del kötött szerződést az aszfaltréteg kijavítására. A pálya így pert indít az elveszett MotoGP hétvége költségeiért, a második felújításért és a további elmaradt haszonért, így a teljes összeg megközelíti a 8 millió fontot.

 

Roscoe-val készül a folytatásra Hamilton

Régen posztolt kutyás képeket Lewis Hamilton, most azonban "követelésnek eleget téve" ismét megmutatta ezt az oldalát.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Túl a McLaren-teszten a Red Bull indiai védence

Két napon át körözött Silverstone-ban Jehan Daruvala a McLaren 2021-es autójával, az MCL35M-mel – a felállás már csak azért furcsa, mert a háromszoros Formula-2-es futamgyőztes, a bajnokság jelenlegi harmadik helyezettje a Red Bull pilótaprogramjának tagja.

„Micsoda két nap volt! Valószerűtlen élmény volt első alkalommal vezetni Formula-1-es gépet Silverstone-ban. Hatalmas köszönet jár mindenkinek, aki ezt lehetővé tette, nagyon élveztem és rengeteget tanultam ez alatt a két nap alatt” – írta a közösségi médiában Daruvala, néhány fotót is mellékelve: az indiai pilóta fekete sisakban és McLaren-overallban tesztelt, semmi sem utalt Red Bull-kötődésére. Érdekes, hogy az eseményről egyelőre csak Daruvala és az őt támogató Mumbai Falcons számolt be, a McLaren nem posztolt a tesztről.

Nehéz az élet a kenyai WRC-futamon

Legalábbis erről tanúskodik Kalle Rovanpera arca: a vb-listavezető így nézett ki az autóban a mai első kör végén. Az iszonyatos por és az autóban uralkodó 50 Celsius-fok körüli hőmérséklet ezt eredményezi - nem mellesleg már több autónak is eltömődött a hűtője, az első szakaszt megnyerő Sebastien Loeb például már fel is adta emiatt a küzdelmet. A legutóbbi futamot behúzó Ott Tanaknak három kilométer után eltört a váltókarja, onnantól a rudazaton próbált meg váltani, majd navigátorával egy kerékkulcsot szereltek be a kar helyére...

rova_1

Az F1 jobban befogadja az LMBTQ-közösséget, mint más autósport – mondja az Alpine csapattagja

Az Alpine szivárványos mintával és a Racing Pride mozgalom logójával tiszteleg a Pride-hónap előtt. Ennek kapcsán több interjút is közzétesznek, melyek közül a legfrissebb Matt Groommal, a stratégiai partnermenedzserrel készült – ő felelős a főszponzor BWT-vel való együttműködésért.

Groom elmondta, mikor munkába állt jelenlegi pozíciójában, nagyon pozitív első benyomásokat szerzett az F1-ről, amely barátságos, nyitott és befogadó: sokkal kedvezőtlenebb tapasztalatai vannak más motorsportos kategóriákból, melyeknek van még hova fejlődnie elfogadás terén, elsősorban az LMBTQ irányába. Groom maga is versenyez az Egyesült Királyságban egy Renault Clióval, amelyre felragasztotta az LMBTQ autósportban való elfogadásáért harcoló Racing Pride logóját, ezzel is segítve a szervezet munkáját.

Visszatérhet a versenypályára Danyiil Kvjat

A háromszor dobogóra álló egykori Formula-1-es pilóta is azon számos orosz versenyző közé tartozik, akik az ukrán háború kitörésével eltűntek a nemzetközi versenypályákról 2022-ben. Miután az előző évet az Alpine tartalékpilótájaként töltötte, az idei szezonra éppen a WEC LMP2-es kategóriájában szereplő orosz G-Drive-val szerződött le, amely két héttel a szezonnyitó előtt kiszállt a bajnokságból az FIA szankciói miatt. Maga Kvjat is elítélte ezeket a korlátozásokat, arra hivatkozva, hogy nem szabadna politikát keverni a sportba.

Most a Red Bull és AlphaTauri egykori versenyzője egy gokartos fotót tett közzé, és maga hintette el, a körözgetés egy nagyobb dolog előjele lehet. „Jó újra versenypályán lenni! Ki tudja, lehet, hogy készülök valamire…” – írta rejtélyesen.

MiniDrivers: Alonso álmai

Megérkezett a MiniDrivers összefoglalója a Kanadai Nagydíjról. Ezúttal sem érdemes kihagyni a humoros videót.

Így pontoztuk a pilóták montreali produkcióját

Ahogy mindig, a Kanadai Nagydíjat követően is 1 és 10 közötti skálán értékeltük a mezőny tagjainak teljesítményét, mely skálán az 5,5 az átlag, az 1 a minősíthetetlen produkció, míg 10-est csak a tökéletes (vagy ahhoz rendkívüli közeli) teljesítmény érdemel ki. 01:17:09-től meghallgathatod, milyen pontokat osztottunk a montreali hétvégére!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Beállította leghosszabb nyeretlenségi sorozatát Hamilton

A Mercedes idei küszködésének köszönhetően egyelőre győzelem nélkül áll Lewis Hamilton 2022-ben, ha pedig azt nézzük, hogy legutóbb a tavalyi Szaúd-Arábiai Nagydíjon intették le elsőként, akkor immár tíz futam óta nem pezsgőzhetett a dobogó tetején. Márpedig ennél hosszabb szériája sosem volt az F1-ben a britnek – tíz győzelem nélküli versenyig viszont már háromszor is eljutott. Egyfelől a 2009-es szezon első fele maradt elsőség nélkül a szintén egy komoly szabályváltozás után pocsékul sikerült McLarennel, másfelől az első mercedeses győzelme (2013 Hungaroring) előtt és után produkált ugyanilyen sorozatot a hétszeres világbajnok. Ha a jövő hétvégén esedékes hazai nagydíját sem nyeri meg, azzal pedig saját negatív rekordot állít fel Hamilton.

hamilton-podium-montreal-dppi

fotó: DPPI

Szokatlan bejelentés a McLarennél: A versenyző megvan, a szériája nincs

Eldőlt, hogy Felix Rosenqvist, az Arrow McLaren SP IndyCar-pilótája marad a wokingi gárda kötelékében, miután több évre szóló szerződést kötött – ugyanakkor jövőjében még mindig maradt egy nagy kérdőjel. A McLaren bejelentése ugyanis így fogalmaz: „Kellő időben meg fogjuk erősíteni, hogy Felix az Arrow McLaren SP-nél vagy Formula-E-csapatunknál fog versenyezni.”

A Ganassi színeiben korábban IndyCar-futamot nyerő Rosenqvist a McLarennél sosem végzett negyedik helyezésnél előrébb, de 2022-ben kezd formába lendülni: az év elején Texasban pole-pozícióból indult, az elmúlt négy versenyből pedig háromszor az első hat közt végzett. A McLaren versenyrészlegét bővítve a 2022/23-as szezonban beszáll a Formula-E-be, a Nissan hajtásláncpartnereként, így ebbe a sorozatba is keres két versenyzőt, az elektromos bajnokságban rutinos pilótákból azonban kevés van a piacon.

„Tekintve, hogy a csapat a Formula-E irányába bővül a következő szezonban, plusz lehetőségeim nyílnak az USA-ban és Európában egyaránt. Várom, hogy abba a pozícióba kerüljek, amelyben megerősíthetem terveim a következő hetekben” – kommentálta a furcsa bejelentést a svéd, aki a The Race szaklap szerint inkább az IndyCarban maradna.

Tsunoda elődei: akik a bokszkijáratnál törték össze az autót

Yuki Tsunoda kanadai hibája kapcsán készített egy top tízes válogatást az F1 azokból a jelenetekből, amelyeknél egy pilóta a bokszkijáraton törte össze autóját. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf3_16

A Brit Nagydíjtól megváltozik az F1-es hétvégék formátuma

Az idei szezontól már pénteken tartották a hétvégét felvezető sajtótájékoztatókat a Formula-1-ben, de ez az újítás sem a versenyzők, sem az újságírók tetszését nem nyerte el. Erre reagál most a széria azzal, hogy a RacingNews365.com forrásai szerint Silverstone-tól ismét csütörtökön tartják a sajtónapot, nem lesznek rövidebbek a hétvégék - a tervek szerint mindig 23 órával az első szabadedzés kezdete előtt kell letudni a sajtókötelezettségeket.

Ez egyelőre nem hivatalos, a Motorsport Világtanács jóváhagyása szükséges hozzá, de a hírek szerint ez nem lesz akadály.

dri

fotó: dppi

A Nissan látja el erőforrással a McLarent a Formula-E-ben

A McLaren már korábban bejelentette, hogy a következő szezonban csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez, méghozzá úgy, hogy átveszi a gyári szinten távozó Mercedes alakulatát (amely egyébként jelenleg is vezeti az összetettet). Most pedig arra is fény derült, milyen hajtásláncot fog használni a portfólióját az elektromos világbajnoksággal bővítő wokingi istálló: a csütörtöki bejelentés értelmében a McLaren többéves megállapodást kötött a Nissannal az erőforrásokról. A Nissan így a saját gyári csapata mellett egy másik gárdát is ellát majd hajtásláncokkal a jövőre induló Gen3-as érában. Arról egyelőre továbbra sincs bejelentés, hogy kik lesznek a McLaren versenyzői a Formula-E-ben.

nissan-mclaren-fe

Tsunoda hibája, Leclerc bevetődései – a legjobb montreali onboardok

A Kanadai Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban feltűnik még George Russell és Sergio Perez időmérős bakija, valamint Kevin Magnussen, Lance Stroll, Pierre Gasly és Alexander Albon közötti négyes jelenet is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

kanada-onboard-video

Marko: Visszafelé sült el a Mercedes szándéka

A szezon eleje óta a Mercedes a pattogástól leginkább sújtott csapatok közé tartozik, így nem véletlen, hogy az ő versenyzőik érveltek a leghangosabban a változtatás szükségessége mellett. Az FIA aztán az Azerbajdzsáni és a Kanadai Nagydíjak között lépett és új technikai direktívát adott ki, ám az nem feltétlenül a Mercedes szája íze szerint alakult, hiszen a delfinezéstől szenvedő istállókat kötelezi majd arra, hogy emeljék meg az autóik hasmagasságát a pilóták egészségére is káros jelenség megszüntetése érdekében. Amikor felvették Helmut Markónak, a Red Bull F1-es tanácsadójának, hogy visszaüthetett-e a rivális alakulatra a szándékuk, így felelt a szakember a Motorsport.com hasábjain: „Pontosan. A németben ezt úgy mondják, hogy ’ez a lövés visszafelé sült el’.”

Marko ugyanakkor azt is elmondta, hogy nem tartja jó iránynak az FIA beavatkozását – bár hozzátette, hogy számos részlet még nem ismert, azt a csapatok és az illetékesek e heti találkozóján konkretizálhatják: „Teljesen egyetértek Maxszal, nem korrekt egy ilyen változtatás a szezon közben. Nem határozhatja meg az FIA a beállításainkat. A hasmagasság módosítás beállítás-változtatást jelent, ezt pedig nem teheti meg az FIA. A következő szempontom pedig az, hogy mindez azért van, mert egy csapatnak problémái vannak. Annak a csapatnak magának kellene megoldania a gondjait, és nem hatással lenni a többiekre.”

marko-f1-2022-dppi

fotó: DPPI

Miért és hogyan nyúlt bele az FIA a pattogásproblémába?

Az elmúlt hétvégén egy technikai direktíva borzolta fel leginkább az érintettek kedélyeit, mely a pattogás megszüntetésével igyekszik megóvni a versenyzők testi épségét. A háttérről Mészáros Sándor beszélt a Formula Podcast legújabb adásában 16:59-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Megérkezett a Ferrari animációs összefoglalója

Igazán mókás, és látványos animációs videókat készített a Ferrari eddig idén Race Beats néven, melyben az előző futam lényeges eseményeit foglalják össze, főképp a saját versenyzőikkel a főszerepben. Ez most sem történt másképp, nemrégiben pedig a Kanadában történteket mutatták be.

Piastri, Gasly, Ricciardo – a legfrissebb átigazolási pletykák

A paddockban ezúttal is számos izgalmas pletykát lehetett hallani a mezőny különböző jelenlegi és leendő tagjairól, Mészáros Sándor pedig természetesen ezúttal is megoszt velünk mindent, amit megtudott a nagydíjhétvége során! Hallgasd meg a legújabb futamértékelő adásunkban 01:02:11-től!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Mindent megnyertek a Mercedes juniorpilótái hétvégén

A tarolás iskolapéldáját mutatta be a csillagos márka két védence hétvégén. Paul Aron a Formula Regional Alpine két futamát nyerte meg a pole-pozícióból Zandvoortban. Nem sokkal messzebb, Spa-Francorchamps-ban Andrea Kimi Antonelli ment nagyot, az olasz Formula-4 mind a három hétvégi versenyén első helyezést szerzett, kétszer az első rajtkockából.

Érdekes, hogy a söprés ellenére mindkét versenyző második saját bajnokságában. Az észt Aron 36 ponttal marad le a Ferrari kötelékébe tartozó Dino Beganovictól, míg az olasz Antonelli 3 pontra közelítette meg az éllovas Rafael Camarát.

F2-es csapatát sokkolta Vips rasszista megnyilvánulása

Nagy botrányba keveredett az észt Formula-2-es versenyző, Jüri Vips, amely ígéretes karrierjét is derékba törheti. Egy streamelt játék közben csúszott ki a száján az n-betűs szónak nevezett sértő kifejezés. A Vips pályafutását egyengető Red Bull juniorprogram azonnal lépett, és felfüggesztették a versenyzőt. Az energiaitalosok után az észt csapata, a Hitech – velük versenyez az F2-ben – is reagált: bár egyelőre retorzióról nem esett szó, elítélték a versenyzőt.

„Sokkolt és megdöbbenéssel töltött el, mikor erről az esetről hallottam. A Jüri által tett kijelentések sértők és abszolút nem tükrözik a Hitech befogadó értékeit. Akárcsak mindenki más, én is nemrég szereztem tudomást erről, a videóról és a Red Bull felfüggesztéséről. Vizsgálatra fog sor kerülni” – tudta meg a Formula.hu a csapat tulajdonosától, Oliver Oakestól.