DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Egy képen a Formula-1 százszoros futamgyőztesei

Az Orosz Nagydíjon aratott győzelmével Lewis Hamilton megszerezte pályafutása 100. győzelmét, ilyenre pedig még korábban senki sem volt képes a Formula-1 történetében. A Mercedes csapata kifejezetten humoránál volt, amikor egy olyan képet posztolt, melyen a brit pilóta egyedül ül egy étkező asztalnál, ehhez pedig a következő leírást adták: „Lewis Hamilton és az összes többi százszoros F1-győztes.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Már csak két kiadó hely maradt a 2023-as F1-es rajtrácson

Szombaton bejelentették, amit egy ideje már sejteni lehetett: Pierre Gasly megy az Alpine-hoz, a helyét pedig Nyck de Vries veszi át jövőre az AlphaTaurinál. Ezzel a húszból már tizennyolc ülés elkelt a jövő évi mezőnyben: egyedül a Haasnál és a Williamsnál kiadó még egy-egy hely Kevin Magnussen és Alexander Albon oldalán. A Haas esetén egyelőre csak annyit tudni, hogy Günther Steiner nem szeretne ismét újonccal dolgozni, de felmerült már a neve Antonio Giovinazzinak, Nico Hülkenbergnek, sőt még Daniel Ricciardónak is (bár esetében a mercedeses tesztversenyzői állás tűnik a legvalószínűbbnek) – de természetesen teljesen Mick Schumacher maradását sem lehet kizárni. A Williamsnél Logan Sargeant tűnik az elsődleges favoritnak, nála azonban csak az F2 Abu Dhabiban esedékes idényzáróján dől el, hogy megszerzi-e az induláshoz szükséges szuperlicenszpontokat vagy sem. Mindenesetre Jost Capito nemrég elismerte, hogy Schumacher náluk is opció lehet.

Így fest tehát pillanatnyilag a 2023-as Formula-1-es mezőny:

Red Bull: Max Verstappen, Sergio Perez

Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz

Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell

McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri

Alpine: Esteban Ocon, Pierre Gasly

Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Guanyu Zhou

Aston Martin: Fernando Alonso, Lance Stroll

AlphaTauri: Yuki Tsunoda, Nyck de Vries

Haas: Kevin Magnussen, ???

Williams: Alexander Albon, ???

f1-grid-versenyzok-2022-dppi

Közös gyerekkori fotóval köszönti honfitársát az Alpine-nál Esteban Ocon

Szombat délelőtt az Alpine bejelentette, hogy Pierre Gasly lesz a távozó Fernando Alonso utódja 2023-tól kezdődően. Ezzel összeáll a francia álomcsapat, hiszen két F1-es futamgyőztes hazai versenyzője lesz az alakulatnak – akik között viszont köztudottan nem volt felhőtlen a viszony az utóbbi években. Az Alpine vezetősége ennek ellenére sem számít drámára közöttük, és talán Esteban Ocon közösségi médiás posztja is arra utal, hogy nem annyira háborút a hangulat Gasly és közte. „Csak két normandiai srác voltunk egy lehetetlen álommal. Üdv az Alpine családjában, Pierrot, tegyük büszkévé a csapatunkat és a hazánkat” – írta Ocon egy közös gyermekkori és nemrégi fotó mellé.

Korán kell kelni, 5:00-kor kezd az F1, íme a szombati program

Az időmérő 8 órakor kezdődik, de egész nap lesznek programok: íme a szombati menetrend!

Szombat

5:00-6:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

8:00-9:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

9:00-14:00 WRX, szabadedzés, Super Pole és előfutamok

10:00-10:20 DTM, első időmérő

10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)

12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)

13:30 DTM, első futam

15:00 Superbike, első futam

15:00-15:30 WRX, továbbjutó futamok

17:00-17:50 WRX elődöntők és döntő

19:00-20:00 NASCAR, időmérő

A teljes hétvégi menetrend ezen a linken megtekinthető!

-00122041_550

 

fotó: dppi

Újra IndyCar-versenyzők tesztelték a tavalyi McLarent

Tovább zajlik a McLaren tesztsorozata a 2021-es MCL35M-mel. Miközben a versenyistálló Suzukában van, a tesztcsapat a Red Bull Ringen rendezkedett be, csütörtökön a McLaren IndyCar-pilótája, Pato O’Ward körözgetett. Szintén vezette az autót Spielbergben a 2021-es IndyCar-bajnok, Alex Palou, aki szerződéses mizériája folytán 2023-ban a Ganassi csapatnál marad, de közben a McLarennel tesztel.

A páros csupán három héttel ezelőtt szintén privát gyakorláson vett részt, O’Ward és Palou akkor Barcelonában hajtották a McLarent.

A Premával debütál az F3-ban a Mercedes juniorja

Az észt Paul Aron jelenleg a Regionális Formula Európa-bajnokságban versenyez, azonban a Premával közösen bejelentették, hogy az észt pilóta jövőre megkapja a csapat egyik felszabaduló ölését, így tovább folytatódik Aron és a Prema együttműködése. A Mercedes kötelékébe tartozó versenyző már ki is próbálta a csapat F3-as autóját a szezonvégi teszten, amely az elmúlt négy évben háromszor is bajnoki címhez segítette pilótáit, így Paul Aron alighanem szívesen lépne Robert Svarcman, Oscar Piastri, vagy éppen Dennis Hauger örökébe.

Fáj a fülünk: Tsunoda és Gasly karaoke-estet tartottak

A hétvégén rendezik a Japán Nagydíjat, mely az AlphaTauri versenyzőjének, Yuki Tsunodának a hazai futama lesz. A pontversenyben a 17. helyen álló pilóta elvitte egy jó kis karaoke-bulira csapattársát, Pierre Gaslyt. A Japánban már-már hagyománynak számító éneklős szórakozás - mondjuk úgy - nem az ő műfajuk, de talán ezt a videó jobban is szemlélteti.

 

Latifi rossz helyen kanyarodott be, majd az autóra fogta – videó

Furcsa jelenet játszódott le a Japán Nagydíj második edzésén: Nicholas Latifi az utolsó sikánkombinációnál járt, ahol vélhetően elvétette a pálya nyomvonalát és eggyel korábbi aszfaltozott részen fordult be, ahol viszont a korláttal találta szembe magát. A kanadai a csapatrádiózás során arra utalt, hogy „valami furcsa” volt az autójával, de egyébként jól van – a képeket elnézve viszont egyértelműen tűnik, hogy a Williamstől és alighanem az F1-ből is a szezon végén távozó Latifi szimplán elrontotta, hogy hol is kell kanyarodni:

Tíz versenyző is bajnok lehet hétvégén a DTM-ben

Hockenheimben befejeződik a Német Túraautó-bajnokság 2022-es szezonja. Hét forduló és 14 futam telt el az április végi évadkezdet óta, de matematikailag még tízen megnyerhetik a bajnoki címet, mivel két időmérőn és két futamon maximálisan 58 pont szerezhető. A fő esélyes persze a listavezető, Sheldon van der Linde (130 pont), az egyetlen, aki három versenyt nyert a szezon folyamán.

A dél-afrikai 11 pont előnnyel rendelkezik, a mögötte levő négy versenyző viszont sűrűn, öt ponton belül van. Lucas Auer (119 pont) a szezonnyitót megnyerte, azóta pedig ő szerzett legstabilabban pontokat. Szintén egy versenyt nyert az Audit év végén elhagyó René Rast (118 pont), aki negyedik bajnoki címét szerezheti Hockenheimben, a szezon meglepetése, az elsőéves Thomas Preining (116 pont) pedig kétszer is győzött, és az elmúlt két hétvégén ő teljesített legerősebben. Mirko Bortolotti (114 pont) kilóg a sorból, ő nem nyert a szezon során, dobogós helyeivel azonban féltávnál vezette is a bajnokságot, azóta viszont visszaesett kiegyensúlyozottsága. Ráadásul az öt esélyes öt különböző márkát képvisel: Van der Linde a BMW-nek, Auer a Mercedesnek, Rast az Audinak, Preining a Porschénak, Bortolotti pedig a Lamborghininek nyerné meg a bajnoki címet.

Luca Stolz (102 pont) sikeréhez már arra lenne szükség, hogy az említett öt versenyző mindegyike pocsék hétvégét zárjon. Az újonc német egyszer győzött idén, akárcsak a rutinos Nico Müller (93 pont) és szintén elsőéves Dennis Olsen (89 pont). A matematikai esélyesek listájának végén a tavalyi idény két főszereplője szerepel: a bronzérmes Kelvin van der Linde (80 pont) és a 2021-es bajnok Maximilian Götz (74 pont), akik előző évi eredményük ellenére csupán egy-egy alkalommal álltak dobogóra.

A reggeli Formula-1-es program után délután érdemes lesz újra képernyő elé ülni a DTM-szezonzáró kedvéért: szombaton és vasárnap is 13:30-kor rajtol az aktuális futam, amelyet a széria YouTube-csatornáján érdemes követni.

A Red Bull és a Mercedes sem hozott fejlesztést Japánba

Alig-alig találunk új fejlesztést a Suzukába érkező F1-es autókon: komolyabb változtatást gyakorlatilag senki sem eszközölt erre a hétvégére. A Red Bull, a Mercedes, a McLaren, az Alpine és a Haas egyáltalán semmilyen újítást nem jelzett az illetékesek felé, a kötelező, hivatalos bemutatón így összesen öt alakulat szolgált bármivel is.

A Ferrari a padlólemez geometriáján alakított kicsit, állításuk szerint ez az előre eltervezett fejlesztési ütem része és kisebb változtatásról van csak szó. Az AlphaTauri a hátsó szárnyon változtatott és nagyobb leszorítóerőt vár ettől, az Aston Martin a hátsó övszárnyon eszközölt egy apró módosítást, a Williams egy keskenyebb/kisebb motorborító elemet rakott fel, ami a suzukai körülményeknek megfelelő hűtést biztosít az autónak, míg a legnagyobb variálást az Alfa Romeo hozta: ők az első szárnyat és ezzel együtt az orrkúpot is módosították: saját bevallásuk szerint ez jelentősebb fejlesztést és megváltoztathatja az autó aerodinamikai viselkedését, egyensúlyát.

-00122041_216

fotó: dppi

Így törte össze Schumacher az edzés leintése után a Haast – videó

Már véget ért a Japán Nagydíj első szabadedzése, amikor annak legérdekesebb eseménye megtörtént: Mick Schumacher ugyanis a bokszba visszatérő körén szenvedett balesetet és törte össze eléggé rendesen az autóját. A német a rádión egy jelentősebb vízátfolyással magyarázta az incidenst. Íme, videón a történtek:

Kora reggel kezd az F1, íme a pénteki program

Az időeltolódás miatt korán kell kelnie annak, aki F1-et akar nézni: pénteke 5 órakor indul majd az első szabadedzés. Íme a program:

Péntek

5:00-6:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

8:00-9:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

11:15-12:00 DTM, első szabadedzés

11:30-12:15 Superbike, első szabadedzés (Aréna4)

15:05-15:50 DTM, második szabadedzés

16:00-16:45 Superbike, második szabadedzés

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

-00122041_076

 

fotó: dppi

Bottasnak a neonfények, Schumachernek a virágok jutottak eszébe Japánról

A Japán Nagydíjra is különleges festést választott több versenyző. Valtteri Bottas apropója, hogy ez kedvenc pályája. A dizájnt újra barátnője, Tiffany Cromwell tervezte, akárcsak a monzai sisak esetében: japán sajátosságok szerepelnek rajta a metropoliszokra emlékeztető neonfényekkel.

Mick Schumacher, aki először szerepel Suzukában, egy másik japán különlegességet választott: a japáncseresznye virágai kerültek fel a német sisakjára.

Visszatért Suzuka, visszatértek a cuki japán rajongógyerekek

A Formula-1-et elmúlt két évben hiányolni kénytelen japán rajongók köztudottan az autósport legfanatikusabbjai közé tartoznak, akiknek már megjelenésük mindent elmond rajongásuk mértékéről. Ez már a legkisebb kortól igaz: a suzukai paddockban három Alpine-rajongó kisgyereket videóztak le, akik közül ketten a csapat idei overalljába öltöztek be.

A csapat el is viccelődött vele, hogy a 2033-as versenyzőpárost láthatjuk. Azt már mi tennénk hozzá, hogy az istálló akadémiájában amúgy is lett üres hely…

Jól szórakoztak a pilóták a sajtókonferencián

Egy-egy plexifallal választották el egymástól a pilótákat Suzukában a versenyhétvégét megelőző szokásos csütörtöki sajtóeseményen. A második csoportban Max Verstappen, Daniel Ricciardo, George Russell, Guanyu Zhou, és Charles Leclerc voltak jelen, akik elég jól eljátszottak a mellettük lévő eszközökkel. A videó gyakorlatilag magáért beszél.

Újabb szponzorral gazdagodott a Red Bull csapata

Ezúttal az ázsiai piacon működő BINGO nevű céggel kötött partnerséget a Red Bull Racing, mely luxusautók árverezésével, valamint az ehhez kapcsolódó események szervezésével foglalkozik. A céget stílusosan a Japán Nagydíj hétvégéje előtt jelentették be, a logók pedig már felkerültek Max Verstappen és Sergio Perez autóira. „Nagyra értékeljük, hogy Suzukában élnek a leglelkesebb rajongóink, és ez az egyedülálló együttműködés a BINGO-val egy újabb emlékezetes kiegészítője lesz a futamnak, amikor a Formula-1 visszatér Japánba. A BINGO prémium jellege természetes módon illeszkedik az Oracle Red Bull Racinghez, és büszkék vagyunk arra, hogy a nevük szerepelhet az autójukon a várva várt suzukai versenyen” – idézte az istálló közleménye a csapatfőnök, Christian Horner szavait. Az energiaitalosok részéről nem ez volt az egyetlen komolyabb bejelentés a héten. Nemrégiben azt is megerősíteték, hogy versenygépeikre, beleértve az AlphaTaurit is, újra felkerülnek a Honda márkajelzései. 

 

 

A három legkeményebb keveréket hozta el Suzukába a Pirelli

Az C1, C2 és a C3 jelzésű gumikat használhatják a csapatok a 2019 után visszatérő Japán Nagydíj során, a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola pedig elárult néhány fontos dolgot erről a pályáról a gumibeszállító hivatalos előzetesében. „Az egyedülálló nyolcasra emlékeztető pályán, nagyjából egyenlő számú bal és jobb kanyar van, ami azt jelenti, hogy a követelményei egészen kiegyensúlyozottak. A gumikon keresztül érkező tartós energiaterhelés az egyik legmagasabb, amit egész évben regisztrálunk, és az elrendezés miatt a gumik nagyfokú igénybevételnek vannak kitéve, így a kínálatunk három legkeményebb keverékét hozzuk. Mivel az autók legújabb generációja nehezebb, mint korábban, és a teljesítmény határait folyamatosan feszegetik, ez a kihívás most nagyobb, mint valaha” – mondta a szakember. A pilótáknak egyébként a pálya kihívásai mellett vélhetőleg az időjárással is meg kell majd küzdeniük, hiszen a futam napjára az előző fordulóhoz hasonlóan ismét esőt jósolnak.

Phillip Islanden már visszatérne a Suzuki világbajnoka

Joan Mir még az augusztusi Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat, amely során megsérült a bokája. Bár a spanyol már Aragonban megkísérelte a visszatérést, a fájdalmai miatt végül inkább visszalépett az edzések után. A Suzuki most viszont arról számolt be, hogy egy minapi orvosi vizsgálat alapján kellő mértékben javult az idegek és az izmok állapota Mir lábában, így a tervek szerint a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjon már rajthoz állhat. A 2020-as MotoGP-világbajnok a jövő héten még a Phillip Island-i pálya orvosainak vizsgálatán is át fog esni, mielőtt mindez biztossá válik, de a jelek szerint tehát a fiatal motoros elindulhat a Suzuki utolsó három nagydíján, mielőtt kiszállnak a királykategóriából (Mir 2023-ban a Repsol Hondánál folytatja Marc Marquez oldalán).

mir-suzuki

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Horner szerint kár lenne elveszíteni a W Series-t

Néhány napja derült ki, hogy az idén már harmadik idényét futó női formulaautós bajnokság komoly anyagi gondokkal küzd, így még akár az idei szezon befejezése, és a pénzdíjak kifizetése is problémákba ütközhet. Mindezt a sorozat vezérigazgatója is megerősítette, nemrégiben pedig a Red Bull F1-es csapatának főnöke, Christian Horner is elmondta véleményét erről a helyzetről. „Hatalmas szégyen lenne, ha elveszítenénk a W Series-t. Szerintem nagyszerű dolog, hogy a lányok versenyezhettek, és ez egy olyan bajnokság volt, ami a nőkhöz szólt. Óriási csalódás lenne, ha eltűnne. Remélem nem így lesz, mert véleményem szerint nagy érdeklődés mutatkozik a sokszínűség iránt, nem csak az F1-ben, hanem az egész autósportban is, a széria pedig nagyon pozitívan támogatja ezt” – idézte Horner szavait a Racefans.

Webber: Abu Dhabi ismét felütötte a fejét

Az Abu-Dhabi Nagydíj utáni események jutottak Mark Webber eszébe a költségvetési limit miatt kialakult vitát illetően. Mint az ismert, a hírek szerint két csapat, a Red Bull és az Aston Martin is szabálytalanul járhatott el ezzel kapcsolatban az előző esztendőben, emiatt pedig a csapatfőnökök, legfőképpen Christian Horner és Toto Wolff között jelentős szócsata alakult ki az elmúlt napokban. A korábbi F1-es pilóta a Channel 4 adásában mondta el erről véleményét. „Abu Dhabi ismét felütötte a fejét. Horner úr nem boldog, mivel ez egy nagyon jelentős ügy, ami kihat a tavalyi évre, az ideire, de valószínűleg még 2023-ra is, mert az autókat az alapján tervezik majd, hogy mekkora volt az előző költségvetésük” – mondta Webber.

Leclerc pole-pozícióinak több mint felét a Red Bull váltotta győzelemre

Borzalmas pole/győzelem aránnyal rendelkezik Charles Leclerc a Formula-1-ben: eddig 18 alkalommal szerzett rajtelsőséget, ám ebből csak négyszer kerekedett ki futamgyőzelem (miközben hátrébbról csak egyszer, az idei Osztrák Nagydíjon tudott diadalmaskodni, amikor a második helyről startolva vadászta le Max Verstappent). Viszont érdekesség, hogy a maradék 14 futamból összesen tízet nyert meg a Red Bull valamelyik versenyzője!

Verstappen vezeti a rangsort, aki összesen hétszer győzött olyan versenyen, amelyiken Leclerc indult az élről: 2019-ben Spielbergben, tavaly Monacóban (bár ott a ferraris végül nem tudott rajthoz állni, de övé lett volna az első rajtkocka), valamint idén Miamiban, Barcelonában, Bakuban, Le Castellet-ben és Monzában. Sergio Perez pedig három ilyen sikert tud felmutatni a 2021-es Azerbajdzsáni, valamint az idei Monacói és Szingapúri Nagydíjakkal (azaz a mexikói a győzelmeinek háromnegyedét úgy aratta, hogy Leclerc-é volt a pole). Rajtuk kívül egyébként Lewis Hamilton háromszor és Sebastian Vettel egyszer szerzett győzelmet a monacói első rajthelye kíséretében.

szing-2022-start-leclerc-pole-dppi

fotó: DPPI