DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda

W Series: Verseny a biztonsági autó mögött, tovább nőtt a bajnoki éllovas előnye

Szombaton rendezték a hölgyek szériájának ötödik versenyét Spában. Mivel az F1-es időmérő Lando Norris balesete és az eső miatt hosszúra nyúlt, így ez a futam is később kezdődött. Az időjárási körülmények szinte semmit sem javultak, így a versenyigazgatóság úgy döntött, csak a biztonsági autó mögül rajtolhat a mezőny. A sorrend így majdnem a versenytáv felében változatlan is maradt, a bajnokságot is vezető Jamie Chadwick állt az első helyen, mögötte a bajnoki rivális Alice Powell-lel és Nerea Martival. A versenyből mindössze 16 perc maradt, mire útjukra engedték a pilótákat, ez azonban eseménydúsan telt. Szerencsére akkora baleset, mint előzőleg a sorozat időmérőjén nem történt, de a győzelemért való küzdelem az utolsó körökig nyitott maradt. A finn Emma Kimilainen ugyanis három körrel a vége előtt vadászta le Chadwicket, második győzelmét aratva. A dobogóra még Marta Garcia fért fel. Chadwick előnye a győzelem elvesztése ellenére is tovább nőtt a bajnokságban, miután Powell csak a negyedik helyen zárt.

A W Series következő állomása a jövő heti Holland Nagydíj.

Miért nincs ott Vettel Goodwoodban?

A Red Bull 20 éves évfordulót ünnepel Goodwoodban, az energiaitalos istálló ugyanis már két évtizede jelen van az F1 mezőnyében.

A Red Bull ennek apropóján a legikonikusabb F1-es autóival készült a 2024-es Goodwoodi Sebességfesztiválra, olyan versenyzőkkel a volán mögött mint Mark Webber, David Coulthard, Max Verstappen és Sergio Perez.

Egy név azonban hiányzik a listáról, a Red Bull színeiben négy egyéni világbajnoki címet bezsebelő Sebastian Vettel.

Christian Hornernek természetesen feltették a kérdést, hogy miért nem vesz részt Vettel az évfordulós fesztiválon, melyre így felelt a Red Bull csapatfőnöke: „Az volt a terv, hogy Sebastian vezeti majd az egyik autónkat, de éppen nyaral a családjával, ezért nem tudott eljönni Goodwoodba.”

Sargeant a végsőkig harcolni fog

Logan Sargeant ülése továbbra is veszélyben van a Williamsnél, az amerikai versenyző 2025-ös szerződése erősen kérdéses, sőt, abban sem lehet biztos, hogy az idei szezont befejezheti a Williamsnél. A 23 éves versenyző mindezek ellenére magabiztos, saját véleménye szerint jó teljesítményt nyújt az idei szezonban.

„Ismerem a tényeket és tudom, hogy jó munkát végzek az idei szezonban. Számomra ez számít” – mondta Sargeant.

„Nehéz tisztán látni a dolgokat amiatt, hogy mennyi ideig tartott, amíg egyenlő autót kaptunk az idei évben. Elégedett vagyok azzal, ahogy vezetek – ezt tavaly nem tudtam elmondani magamról, idén azonban változott a helyzet.”

„Tudom, hogy jól vezetem azt, ami a rendelkezésemre áll az idei évben. Harcos vagyok, helyzettől függetlenül a végsőkig harcolni fogok” – tette hozzá az amerikai versenyző.

Ilyen idő várható az F1-es Magyar Nagydíjon

Hazánkban rendezik a 2024-es F1-es világbajnokság 13. fordulóját, ennek apropóján pedig megnéztük, hogy milyen idő várható a Magyar Nagydíj ideje alatt.



Csütörtök – High Speed Test és boxutca látogatás

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 3%

Péntek – FP1 és FP2

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 6%

Szombat – FP3 és Időmérő edzés

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 2%

Vasárnap – Futam

Előrejelzés: Napos idő, zápor előfordulhat 

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 38%

Newey korábbi F1-es Ferrarit vezetett

Adrian Newey, a Red Bulltól távozó technikai guru Niki Lauda korábbi F1-es Ferrariját vezethette a Goodwoodi Sebességfesztiválon.

„Niki korábbi bajnoki címet nyerő autóját vezetni nagyon különleges érzés. Rendkívül jól ismertem Nikit, hihetetlenül különleges érzés itt ülni és átérezni azt, amit ő tapasztalhatott ebben az autóban” – mondta Adrian Newey a Sky Sports-nak nyilatkozva.

A Haasnál sem számítottak erre

Míg tavaly 12 ponttal utolsóként zárt a Haas F1-es csapata a konstruktőri pontversenyben, a 2024-es szezon féltávjánál már 27 pont áll az amerikai istálló neve mellett.

Nico Hülkenberg egy vele készült interjúban bevallotta, még ők sem számítottak erre a teljesítményjavulásra: „Úgy gondolom, hogy saját magunkat is megleptük. Nem számítottunk erre, hiszen a tavalyi egy nagyon nehéz év volt. A tél során nem igazán volt jele annak, hogy ennyire jók lehetünk.”

„A téli tesztek és az első versenyek során aztán kiderült, hogy az autó elég sokat változott, különösképpen az aerodinamika terén léptünk előre sokat” – mondta Hülkenberg.

Ez nehezíti meg a Pirelli felkészülését 2026-ra

A RaceFansnek nyilatkozva Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója elmondta, hogy a 2026-os F1-es autógeneráció érkezésére való felkészülést jelentősen megnehezíti, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem tudnak kísérleti úgyszólván „öszvérautót” létrehozni, melynek segítségével a változásokat szimulálhatják. Az autók méretének csökkentése nem az egyetlen probléma (legalábbis ebből a szempontból), hiszen az aktív aerodinamika szintén nagyban befolyásolja a gumik működését – s ezt nem lehet egy jelenlegi autón szimulálni.

pirelli-monaco

„Azt mondanám, hogy lehetetlen egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező öszvérautót létrehozni” – idézi a portál Isolát. „Nem lesznek kisebb autóink. Tudunk spórolni némi súlyt, például ahelyett, hogy hosszú meneteket futnánk teljes tankkal, csökkenthetjük az üzemanyagszintet, hogy ezzel szimuláljuk a súlycsökkenést. De más téren ez is lehetetlen, mert nincs meg az aktív aerodinamika” – mondta az olasz szakember, majd kitért a korlátozott lehetőségekre:

„Az a kulcsa számunkra a dolognak, hogy párhuzamosan dolgozzunk a virtuális modellel és a fizikai modellel. Megpróbáljuk megérteni, hogy függ össze a kettő, hogy olyan teszteket végezhessünk a pályán, amelyek a lehető legjobban reprezentálják azt, ami 2026-ban elérkezik. De tudjuk, hogy ez soha nem lesz 100%-ban reprezentatív. Egyelőre olyan szimulációink vannak, amelyek az FIA-tól érkeznek, a csapatoktól még nincsenek. De a szokásos fejlesztési folyamat során a 10 csapattól is kapunk majd szimulációkat, és megérthetjük, hogy mi az általános elképzelés a 2026-ra becsült teljesítményről.”

pirelli-japan

Horner szívesen látná Le Mans-ban a két és fél milliárdos csoda-Red Bullt

A goodwoodi fesztiválon mutatták be a Red Bull Adrian Newey által tervezett hiperautóját, az RB17-est, melyről további képek ide kattintva érhetők el. Az autó elnevezése az F1-et idézi, hiszen a Red Bull 2005-ös bemutatkozásakor az RB1-es kódnevet használta, majd következett 2006-ban az RB2-es és így tovább egészen az idei RB20-ig. Csakhogy a két Covid-szezon között a Red Bull nem épített új autót, azaz a 2020-as RB16-ot az RB16B követte, 2022-ben viszont már az RB18-assal szerezték meg a konstruktőri címet – így maradt „szabadon” az RB17 elnevezés.

rb17

A bemutató kapcsán Christian Horner elárulta, mennyire kell mélyen a zsebébe nyúlnia, aki szeretné magáénak tudni az 1200 lóerő feletti teljesítményre képes csodamasinát – megsúgjuk, nagyon: az 50 példány darabjáért valamivel kevesebb, mint hatmillió fontot, azaz több mint két és fél milliárd forintot kell kipengetni. De mást is mondott a csapatvezető, amitől minden autósport-rajongónak könnybe lábadhat a szeme, hiszen a Le Mans-i 24 órást is szóba hozta az autóval kapcsolatban.

Newey egy másik alkotása a Red Bull és az Aston Martin által közösen épített Valkyrie mindenesetre 2025-ben ott lesz a rajtrácson: „A Valkyrie jövőre már indul Le Mans-ban, és ha ez megtörténhet, akkor az is csodálatos lenne, ha az RB17 is rajthoz állna ott” – mondta Horner, aki azt is elismerte, hogy nem tudja, hogy férne be a jelenlegi kategóriákba az autó.

rb17-2

Newey Angliában keres házat magának?

A Motorsport olasz kiadása szerint a Ferrarinak egyre rosszabbak az esélyei Adrian Newey megszerzésére, s a 65 esztendős tervezőlegenda következő állomáshelye a McLaren és az Aston Martin közül kerülhet ki – állításuk szerint a döntés szeptemberben születhet meg, ami egybevág azzal, amit Newey nemrég a Sky Sports kamerái előtt mondott azzal kapcsolatban, hogy őszre-télre megtudhatjuk-e, hol folytatja páratlanul sikeres karrierjét: „Igen, egyértelműen ez a cél, de még meg kell hoznom a döntést.”

Newey egykori iskolatársa, a Top Gear műsorvezetőjeként ismertté vált Jeremy Clarkson beledobott egy követ az állóvízbe, amikor a holland Viaplay mikrofonjába a következőt mondta bele: „Akarnak valami exkluzívat? Tudom, hogy Adrian Newey házat keres, méghozzá Oxfordshire-ben, nem Maranellóban!” Márpedig ez egy újabb jel lehet abba az irányba, hogy nem a Ferrari lesz a befutó...

newey-miami-4

Fotók: Bemutatkozott a Red Bull új hiperautója

Nem egészen 900 kilogramm és több mint 1200 lóerő: a Red Bull tájékoztatása szerint F1-szerű köridőket és 350 km/h-s végsebességet is képes elérni az energiaitalosok most bemutatott új hiperautója, az RB17-es.

V10-es motorja 15 ezres fordulatszámon szabályoz le.

Az Adrian Newey által tervezett sportautóból összesen 50 darabot gyártanak. A tervezéstől a vevőknek való kiszállításig mindent a Red Bull Advanced Technologies vállal.

A vevők egyébként lehetőséget kapnak a világ bizonyos pályáin is arra, hogy kipróbálják az RB17-es erejét.

rb17-1_1

rb17-2_1

rb17-3

rb17-4

„Minden F1-es szerződésből van kilépés” – Marko

Újabb utalást tett Sergio Perez esetleges lecserélésére dr. Helmut Marko, aki a GrandPrix247-nek beszélt arról, hogy az aláírt szerződésekből ki lehet szállni, és van két fiataljuk is, akit érdemes mérlegelniük, ha a változtatás mellett döntenek.

„Minden F1-es szerződésben vannak kilépési záradékok, a legtöbbjük teljesítményhez kötődik. Ahogy említettem már korábban, a nyári szünet alatt kiértékeljük a helyzetet, aztán döntést hozunk. Van még két futam, és több lehetőséget kap Liam Lawson, de ott van Yuki Tsunoda is, aki nagyon jól végzi a dolgát” – mondta Marko.

f1-redbull-marko-perez

fotó: Red Bull Content Pool

Pontszámok: Teljesen megváltozott az F1 május óta

Az alábbi táblázatban a szezon első és második negyedévét mutatjuk be abból a szempontból, hogy a négy nagycsapat hány pontot szerzett, illetve az egyes hétvégéken melyik csapat szerezte a legtöbb, a második legtöbb, illetve a harmadik legtöbb pontot (ezeket arany, ezüst és bronz színnel jelöltük).

pf-pontszamok

A táblázatban megfigyelhető, mennyire ellentétesen alakult a 2024-es szezon első két negyedéve. Míg az első hat futamon csak egyszer fordult elő, hogy nem a Red Bull szerezte a legtöbb pontot, addig a második haton csak egyszer igen, és akkor is csak egyetlen ponttal megelőzve a Mercedest, sőt a második legtöbb is csak egyszer jött össze nekik.

A Ferrari az első negyedévben végig a hétvégék két legeredményesebb csapata között volt, az elmúlt hat futamon viszont csak egyszer sikerült ez nekik, sőt a hatból négyszer a három legeredményesebb közé sem fért oda. A McLaren az első negyedben csak egyszer volt a két legtöbb pontot szerző alakulat között, a másodikban viszont csak egyszer nem fért oda (Spanyolországban, akkor is csak négy pontra voltak az elsőtől), míg a Mercedes azok után, hogy a szezonnyitót követő hat futamon a három legtöbb pontot szerző csapat közé sem került be, mostanában folyamatosan a legjobbak között van.

Megjegyzés: Ausztráliában az Aston Martin szerezte a harmadik legtöbb pontot, szám szerint 12-t.

f1-spanyol-rajt-2024

Jordan: Piastri minden idők egyik legjobbja lehet

Oscar Piastri jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban, s mindössze két dobogója van szemben csapattársa, Lando Norris hét pódiumos helyezésével. A fiatal ausztrált sok dolog hátráltatta az idei szezonban, számos alkalommal volt balszerencséje, legutóbb például egy stratégiai hiba miatt veszítette el az esélyét a győzelemre, sőt a dobogóra is. Teljesítményével viszont egyre többek elismerését vívja ki magának, így például az egykori legendás csapatfőnök, Eddie Jordanét is, aki egyenesen a jövő nagy bajnokának nevezte a McLaren versenyzőjét.

piastri-imola

„Piastri ismét pórul járt. Emlékezhetünk Ausztriából a pályahatárokra, máskor pedig mással járta meg” – mondta Jordan az egyelőre egy sprintgyőzelemnél, nagydíjakon pedig három második helynél járó 23 esztendős ausztrálról. „Most ismét fontos tapasztalatot szerzett, egy kört lényegében vezethetetlen helyzetben, slick gumikon kellett megtennie, és ez a legkellemetlenebb dolog, mert az autót a pályán kell tartani.”

„Szerintem rengeteget tanul ebből, és persze tanul a McLarentől, és tanul Landótól is” – folytatta Jordan. „Ha a kristálygömbömbe nézek, teljesen biztos vagyok benne, hogy nagyon rövid időn belül világbajnok lesz. Minden megvan benne, amivel egy világbajnoknak rendelkeznie kell, és most nagyon sok tapasztalatot és önbizalmat szerez ebben a csapatban. Nincs kétségem afelől, hogy ő lesz a sportágunkban minden idők egyik legnagyobb királya.”

piastri-austria

Verstappennek látási gondjai voltak a 2021-es silverstone-i baleset után

Max Verstappen a Red Bull honlapján kiválasztotta karrierje tíz legemlékezetesebb győzelmét, melyek közül az első helyre aligha meglepő módon pályafutása első sikere, a 2016-os Spanyol Nagydíj került. A háromszoros világbajnok a 10-es listára felvette a 2021-es USA Nagydíjat is, melyet Lewis Hamilton előtt mindössze 1,3 másodperces előnnyel nyert meg, s ezzel sikerült az előző hétvégén visszaszerzett bajnoki vezetését 12 pontra növelnie.

A győzelemhez vezető út azonban nem volt egyszerű, hiszen mint azt Verstappen elárulta, még mindig érezte a hónapokkal korábbi, 51G erejű becsapódás következményeit: „A silverstone-i balesetem óta látási problémákkal küzdöttem, különösen a hullámzó pályákon, illetve azokon a helyszíneken, ahol sok hirdetés van a pálya mellett. Ezen a verseny nem csak Lewisszal kellett megküzdenem, hanem az elmosódott képekkel is.”

pf-max-crash-silverstone-1

„Olyan volt, mintha 300 kilométeres sebességgel motorcsónakot vezetnék!” – folytatta Verstappen. „Ezt még sosem árultam el, de pár kör erejéig annyira rossz volt, hogy komolyan elgondolkodtam rajta, hogy kiállok a versenyből. Csak az segített, hogy a légzésemre figyeltem, miközben Lewis a nyakamon volt. Fontos győzelem volt, melyre hatalmas szükségem volt a bajnoki küzdelemben.”

pf-max-crash-silverstone-2

F1 film: Új szereplőt jelentettek be, nem igaz a 300 milliós költség

A jövő júniusban mozikba kerülő F1 című film költségei egyes sajtóhírek szerint túllépték a 300 millió dollárt, ami – ha igazak lennének ezek ez értesülések – azt jelentené, hogy minden idők 10-12 legdrágább mozis produkciója közé tartozna az alkotás. Ezt azonban Jerry Bruckheimer producer és Joseph Kosinski rendező is cáfolta, előbbi azt emelte ki, hogy a versenyautón szereplő szponzorokból nagyobb bevételük lett, mint némely F1-es csapatnak, míg utóbbi hangsúlyozta, hogy ekkora tévedést még soha nem tapasztalt ezen a téren:

f1-film

„Csak annyit mondok, hogy sok filmnél, amin dolgoztam, hozzászoktam ahhoz, hogy valamilyen okból túlbecsülték a költséget, de még soha tapasztaltam olyat, hogy egy filmnél ennyire ekkorát tévedtek volna. Nem tudom, honnan jött ez a szám” – mondta, amivel egybevágnak Bruckheimer szavai is, aki azokat a pletykákat is határozottan cáfolta, hogy a tavalyi hollywoodi sztrájkok miatt újraforgatásokra került volna sor.

Időközben újabb ismert színész csatlakozott az impozáns, Brad Pitt, Damson Idris, Kerry Condon, Tobias Menzies és Javier Bardem nevével fémjelzett szereplőgárdához a többek között a Bridgerton című sorozatból ismert Simone Ashley személyében.

simone-ashley

Horner: Le a kalappal Hamilton előtt!

A Silverstone-ban elsőként leintett Lewis Hamilton már a hatodik különböző futamgyőztes volt az idei F1-es szezonban, s ez a változatosság nagyon jót tett az elmúlt egy évtizedben többnyire két versenyző, Hamilton és Max Verstappen dominanciája által meghatározott sportágnak. Így érzi ezt Christian Horner is, aki amellett, hogy elismeri a változatosság előnyeit, azt is kiemelte, hogy az ő versenyzője az egyetlen, aki konstans a csúcson tud lenni:

horner-montreal

„Azt hiszem, az F1 jelenleg nem is lehetne jobb helyzetben” – nyilatkozta a Red Bull első embere a sajtó képviselőinek. „Ha megnézzük az elmúlt öt-hat versenyt, volt Lewis, volt Lando, volt Max, volt Charles. Változnak a dolgok. Az egyetlen, akinek sikerült folyamatosan ott lennie, az Max volt” – mondta, majd azt is elismerte, hogy Hamilton silverstone-i győzelme őt sem hagyta hidegen:

„Gratulálnunk kell Lewisnak a győzelemhez. Szerintem nagyon jó versenyt futott, és megérdemelten nyert. Természetesen ez egy rendkívül érzelmes dolog. Kiemelkedő teljesítmény, hogy egy versenyző kilencszer megnyert egy futamot, és ráadásul itt, az Egyesült Királyságban győzött, ami brit versenyzőként nyilvánvalóan nagyon különleges számára, erre nagyon büszke lehet. Szóval le a kalappal előtte!”

hamilton-silverstone-win-2

Jótékonysági focimeccset játszik az Aston és a Mercedes F1-es csapata

Az Aston Martin közölte, hogy ma este, július 11-én jótékonysági futballmérkőzést vív az F1-es csapata a Mercedes F1-es alakulata ellen. Az összecsapásra Brackley-ben kerül sor, és a találkozó bevételeit egyenlő arányban elosztják a két istálló által kiválasztott jótékonysági szervezetek között.

A silverstone-i társaság sietett mindenkit emlékeztetni arra, hogy tavaly is játszottak egy ugyanilyen mérkőzést, amelyet ők nyertek meg 5-4-re.

aston-f1-futball

Horner: Max büntetése elkerülhetetlen

Sergio Perez már az ötödik belsőégésű motorját kapta meg Silverstone-ban az időmérőn elkövetett hibája miatt, hiszen így nem sokat  veszítettek a rajtbüntetéssel – viszont Christian Horner egyértelműen kimondta, hogy hamarosan Max Verstappennél is motort kell cserélniük, és a szezon későbbi szakaszában büntetés vár emiatt a világbajnokra.

„Biztos, hogy később extra motort kell használnunk Maxnál, csak az a kérdés, hogy stratégiailag melyik hétvégét, melyik pályát választjuk ki erre. Ezen dolgozunk a Hondával, de az elkerülhetetlen, hogy Max büntetést kapjon emiatt később” – mondta Horner.

Verstappen már most, féltávnál a büntetés határán mozog több alkatrésszel is – de kiválaszthatják Spát vagy akár Monzát is arra, hogy kicserélnek mindent, a rajtrács végére kerül, és ezeken a pályákon lesz esélye az előzésre onnan indulva is.

SI202407050538_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

fotó: Red Bull Content Pool

F1-es erősorrend: Hülkenberg már a top ötben, Hamilton Alonso előtt

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Brit Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, és mögötte sem változott a sorrend: Lando Norris, Oscar Piastri és Carlos Sainz alkotja a top négyet, az ausztrál és a spanyol versenyző eddigi összteljesítménye között minimális a különbség. A két bombasztikus hétvégét teljesítő Nico Hülkenberg azonban már a top ötben van, megelőzve Charles Leclerc-t, Geurge Russellt és Yuki Tsunodát, míg Lewis Hamilton már Fernando Alonso elé, a kilencedik helyre lépett a futamgyőzelmét követően.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 12 nagydíj, vagy az első félszezon átlaga alapján:

podcast-rankings_12

A Formula Podcast futamértékelő adása itt meghallgatható:

Kubica szívesen indulna újra raliversenyeken

Szívesen indulna ismét raliversenyen Robert Kubica, aki az F1-es pályafutását derékba törő ralibalesete után éveket töltött el a WRC-ben. A lengyel pilóta később visszatérhetett az F1-be, jelenleg pedig a WEC-ben versenyez, de kérdésre elárulta, hogy szívesen indulna újra raliversenyeken.

Azt viszont hozzátette, hogy eredménycentrikusan már nem szeretne: mint mondta, olyan szintű felkészülést igényel a profi ralizás, hogy az hatalmas terhet jelent, ő inkább csak élvezetből indulna már néhány WRC-futamon. Elmondta, hogy mindennél jobban követi a versenyeket most is, és néha elgondolkodik rajta, hogy egy-kettőn jó lenne ott lenni.

wrc-kubica

fotó: dppi

Perez az új padlólemeztől várja a megváltást

Az utóbbi hetek borzalmas teljesítménye után erősen inog a kispad Sergio Perez alatt, ahogy futballnyelven mondani szokás – nagyon úgy fest, hogy elveszítheti az ülését a Red Bullnál annak ellenére, hogy több évre szóló szerződéssel rendelkezik.

Az ügyben többen is megszólaltak a napokban, maga Perez viszont rámutatott: Silverstone-ban például nem volt egyforma az autója Max Verstappenével.

SI202407050259_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

„Próbálok megoldásokat találni, és szerintem haladunk. Most készülünk megtalálni pár tizedmásodpercet, és onnantól az életünk könnyebb lesz, visszatérünk oda, ahol az év elején voltunk” – mondta Perez a Racefansnek.

A mexikói itt arra gondolt, hogy neki nem állt rendelkezésre az a padlólemez, amit Verstappen már használhatott a Brit Nagydíjon – Christian Horner csapatfőnök azt mondta, hogy csak egy darabbal készültek el a hétvégére, amit a holland kapott meg.

Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szerinte ez csak egy minimális fejlesztés volt, nem várható tőle jelentős időnyereség – Perez mégis ettől várja azt, hogy előre tud lépni.