DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek

A Formula-1 is Rossit búcsúztatja

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a MotoGP kilencszeres világbajnoka az idény végén visszavonul, a közösségi médiát pedig elárasztották az olasz motorost méltató posztok. Az F1 sem maradhatott ki ebből, a sportág hivatalos Instagram oldalára került fel egy kép, melyen a korábbi eredményei felsorolása mellett gratuláltak a doktornak és annyit üzentek neki, hogy élvezze az utolsó szezonját.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Sainz sok évig maradna következő csapatánál

A Ferraritól a szezon végén távozó Carlos Sainz komoly döntés előtt áll, hiszen a vele kapcsolatban sokszor elhangzó Audi (jelenleg még Stake) mellett a Mercedesnél garantáltan lesz egy szabad ülés 2025-ben, s emellett a nagyobb csapatok közül a Red Bullnál, az Aston Martinnál és az Alpine-nál is lehet üresedés – és e csapatok közül minden bizonnyal többen is szívesen látnák autójukban a spanyil versenyzőt.

sainz-2024

Sainz az F1 hivatalos honlapján megjelent nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem akarja elsietni a döntést: „Most itt az ideje az alapos elemzésnek, egy kicsit meg akarok hallgatni mindenkit, időt akarok adni magamnak, hogy biztos legyek abban, hogy mit akarok csinálni a jövőben, és hol akarom tölteni a következő, ki tudja hány, három vagy akár négy évet a pályafutásomból. Idén már 30 leszek, így valószínűleg a csúcs közelében vagyok, ezért szeretnék egy kis időt adni magamnak.”

„Bárhová is megyek, stabilitást keresek és egy érdekes projektet, hogy a jövőben bajnok legyek” – folytatta. „Hiszek a stabilitásban, az állandóságnak, abban, hogy meg kell ismerned azokat az embereket, akikkel együtt dolgozol, hogy egy-két évnél hosszabb ideig legyél egy csapat része. Nem titkolom, erre törekszem, és ezért kell időt szánnom a megfelelő döntésre.”

sainz-2024-2

Bejelentés: Nem tűnik el az AlphaTauri a motorsportból!

A faenzai F1-es csapatnak négy éven át a nevét kölcsönző divatmárka, az AlphaTauri a kisebbik Red Bull-istálló Visa Cash App RB Teammé átlényegülése után sem tűnik el a motorsportból, hiszen egy mai bejelentés értelmében 2024 és 2026 között az AlphaTauri lesz az FIA hivatalos ruházkodási partnere.

Ahogy a bejelentés is kiemeli, az FIA először kötött ilyen jellegű szerződést, az AlphaTauri viszont már túl van egy hasonló megállapodáson, hiszen 2022 elején  az F1-gyel írtak alá megállapodást arról, hogy két éven át a sportág hivatalos prémium ruhapartnere lesz az Ahmet Mercan vezette vállalat.

fia-alphatauri

Elképesztő: Az egész mezőnyt kizárták!

Egészen döbbenetes forgatókönyv szerint kezdődött meg az év egyik első F4-es sorozata, a Winter Series valenciai fordulója. A szombati időmérőn a 38 versenyző közül 37-nek legalább két körét érvénytelenítették a pályahatárok átlépése miatt, az egyetlen kivétel Mattia Colnaghi volt – akinek nem működött a jeladója.

winter-series_1

Így aztán a stewardok végül a teljes mezőnyt kizárták, a kvalifikációt érvénytelenítették, s az első futam rajtsorrendjét a pénteki, eredetileg tét nélküli tesztek alapján állapították meg – az Autosport beszámolója kiemeli, hogy ezen az eseményen nem szankcionálták a pályahatárok átlépését. Ha a tavalyi Osztrák Nagydíjon történteken szörnyülködtünk, hát akkor ehhez mit szóljunk…?

A bajnokságban szerepel egyébként a magyar Hideg Ádám is, a hétvége legjobb eredménye a 16. hely volt, míg a szezonbéli legjobbja a 15. pozíció.

Furcsa festést villantottak az F1 Academyben

Az F1-es szezon második, dzsiddai hétvégéjén útjára indul az F1 Academy 2024-es szezonja, melybe mind a 10 F1-es csapat benevez egy versenyzőt, s az istállók támogatása mellett a festésüket is megkapják – persze kisebb-nagyobb módosításokkal.

pin 

A fenti képen látható Doriane Pin, aki idén már túl van egy F4-es bajnokságon és a daytonai egynaposon, s az F1 Academy mellett a WEC-ben is teljes szezont fut a tavaly roppant sikeres Iron Dames tagjaként, a Mercedes támogatásával indul a sorozatban, s a csapat F1-es dizájnjának valamelyest egyszerűsített változatával indul a hét fordulón.

pin-mercedes

A tíz, F1-es csapatok által indított versenyző mellett öt további pilóta vesz részt a szériában, akit egyéb partnerek támogatnak. Hármuk neve még nem ismert, a Red Bull (mint cég) által szponzorált Emely de Heus mellett viszont immár Lola Lovinfosse-t is bejelentették, akit a szériával egyéb kapcsolatokat is építő Charlotte Tilbury kozmetikai cég támogat.

lovinfosse-2

És ezt az autón is egyértelművé teszik…

allo-lovinfosse

Időközben az is kiderült, hogy a szabadkártyás versenyzők autóját a szezonnyitón Reema Juffali, Szaúd-Arábia első autóversenyzőnője foglalhatja el. Juffali éveken át formulaautózott, mielőtt 2022-ben GT-re váltott,  eddigi legnagyobb sikere az International GT Open bajnoki 6. helye volt, benne a Pro-Am kategóriában aratott több futamgyőzelemmel.

juffali-2018

Vezető tanácsadóvá nevezték ki Takuma Satót a Hondánál

Új, az eddiginél jelentősebb szerepkört kap a Hondánál Takuma Sato: a japánok bejelentették, hogy vezető tanácsadóvá nevezték ki a gyár motorsportos részlegénél, a Honda Racing Corporationnél, azaz a HRC-nél. Sato egész karrierje során a Hondához kötődött: az ő támogatásukkal versenyzett a 2000-es években több szezonon át a Formula-1-ben, ahol egy dobogós helyezésig jutott, valamint az IndyCarban is Honda-motor által hajtott autókkal versenyzett és nyert például két Indy 500-at.

Az Indy 500-on idén is rajthoz álló pilóta eddig is szerepet vállalt a HRC-nél a fiatal versenyzőkkel kapcsolatos programokban, most azonban kiterjesztik a feladatkörét: a japánok közleménye szerint Sato a tudása és tapasztalata révén „támogatást és tanácsot fog adni a Honda pilótafejlesztési programjainak alakításában Japánban és azon kívül, a versenyeken való részvételekkel kapcsolatos tervekben, valamint a versenytevékenységek működési strukturájának kialakításában”.

Érdekesség, hogy a Toyotánál szintén két F1-et is megjárt versenyző, Kamui Kobayashi és Kazuki Nakajima ugyancsak szerepet kapott a menedzsmentben.

sato-honda

Az F1 után az FIA is közleményben reagált a Horner-ügyre

Pénteken újabb fejlemények láttak napvilágot a Christian Horner ellen független szakértő bevonásával zajló Red Bull-vizsgálat kapcsán a holland De Telegraaf lap jóvoltából, amelynek értesülései szerint a csapatfőnök elleni vádak szexuális jellegűek. Vasárnap este az F1 először reagált erre egy rövid közleményben, amelyben igazából nem kommentálták a történéseket, csupán annyit jegyeztek meg, hogy remélik, hogy minél hamarabb és igazságosan lezárulhat az ügy.

Hétfő dél körül aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség, azaz a sportot irányító FIA is kiadott egy rövid kommünikét, amelyben hasonlókat fogalmaztak meg, mint az F1: „A Red Bull GMbH által jelenleg folyó független vizsgálattal kapcsolatban az FIA megismétli, hogy amíg a vizsgálat le nem zárul és ismertté nem válik az eredménye, nem fűzünk további kommentárt hozzá. Az FIA továbbra is elkötelezett a sportban a becsületesség, a tisztesség és a befogadás legmagasabb normái iránt” – olvasható a Formula.hu-hoz is eljuttatott közleményben.

f1-horner-fia

Sajtó: Visszatérne az F1-es naptárba a Török Nagydíj

A Motorsport francia kiadásának értesülései szerint 2026-tól megpróbálhat visszatérni a Formula-1-es versenynaptárba a Török Nagydíj. Az Istanbul Park, amely 2005 és 2011 között, valamint a koronavírus-járvány miatti törlések következtében beugróként 2020-ban és 2021-ben látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, rövidesen tulajdonosváltáson fog átesni: a jelenleg bérlő, az Intercity szerződését nem hosszabbítják meg az idei év után, így már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát.

Az idézett lap pedig úgy tudja, hogy ebben a tenderben feltételül szabták ki, hogy a várható áprilisi győzteskihirdetés után egy hónapja van az új tulajdonosnak, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban. A feltétel olyannyira szigorú, hogy állítólag amennyiben ez nem sikerül, a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie. Az új tulajdonosnak az F1-es Török Nagydíj visszatérése mellett kötelező feladata lenne a létesítmény modernizálása is.

A jelenlegi állapotok szerint hét pályának jár le a szerződése az F1-gyel 2025 végén – Spa, Monaco, Monza, Mexikóváros, Imola, Zandvoort és Sanghaj (plusz Las Vegas-é is hivatalosan, de utóbbi tíz évre hosszabbíthatja a megállapodást) –, vélhetően emiatt látnak lehetőséget a visszatérésre a törökök.

f1-torok-nagydij-isztambul-start-2021

fotó: DPPI

Az F1 tud a Horner-ügyről, de nem kommentálja

A két héttel ezelőtti első hír óta foglalkoztatja a Formula-1 közönségét a Christian Hornerrel szemben megkezdett belső vizsgálat alakulása a Red Bullnál: az információmorzsák lassan szivárognak, a legaktuálisabb hír, hogy Horner tagadja az alkalmazott nő vádjait, melyek jellegéről csak sajtóértesülések vannak.

A Formula-1-es vezetés részéről eddig semmiféle reakció nem érkezett a hírre, most, két hét elteltével rövid közleményt kapott a sajtó:

„Értesültünk róla, hogy a Red Bull független vizsgálatot kezdeményezett a Red Bull Racing belső vádjai alapján. Reméljük, az ügy a lehető leghamarabb tisztázódni fog, igazságos és alapos folyamatot követően. További kommentárt egyelőre nem fűzünk hozzá.”

Ennyi a teljes közlemény – az F1 ezzel jelezte, hogy természetesen ők is hallottak az ügyről, de hozzá csak annyit fűznek, hogy nem kívánnak hozzáfűzni semmi érdemlegeset.

Raikkönen-piros, több sárga: A Ferrari-hypercar új festése

A március 2-án, Katarban induló WEC-szezon előtt, Enzo Ferrari születésnapján bemutatta hypercarja, a 499P fényezését a Ferrari. A 2023-as Le Mans-i 24 órást megnyerő és még öt dobogós helyezést szerző autó megjelenése első pillantásra nagyban hasonlít a tavalyira, de történtek változások.

A Formula-1-es dizájnnal szinkronban itt is markáns a sárga: Modena és a Ferrari-logó színe már előző évben is hangsúlyos volt a 499P-n, de idén nagyobb felületet kap. Az alapszín sem ugyanaz: a mélyebb vörös helyett egy fényesebb, pirosabb árnyalatot használtak, amelyet az F2007 inspirált – Kimi Raikkönen F1-es világbajnok autója.

Egy történelmi apropója is van a színvilágnak: vörös-sárga kombinációt használt a Ferrari 312PB, amikor a márka 1972-ben megnyerte a sportautó-világbajnokságot.

A dizájn változott, de a két pilótahármas nem: változatlanul James Calado, Alessandro Per Guidi és Antonio Giovinazzi vezeti a Le Mans-nyertes #51-es, Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen és Miguel Molina pedig az #50-es egységet.

„Niki Laudától tudom, Hamiltont a csapatának körül kell rajongani”

Az önbizalom gyakran emlegetett kulcsszó az autósportban, az egykori F1-es pilóta, a szakértőként ténykedő Christian Danner pedig arról beszélt, különösen kényes pont Lewis Hamilton számára: a hétszeres világbajnok azt szereti, sőt elvárja, ha masszírozzák egóját.

„Ezt Niki Laudától tudom: Lewis szereti, ha körülrajongják, de azt is tudom, Toto Wolffnak muszáj dicsérnie őt” – mondta a német Expressnek Danner. „A Nico Rosberg ellen vívott pszichológiai párharcban is így történt. 2016-ban túl érzékeny volt, és el is bukta a bajnoki címet. Érdekes lesz a következő szezon is a Mercedesnél, mert George Russell többé nem fog helyet hagyni Hamiltonnak…”

A 80-as években Zakspeed- és Arrows-féle kiscsapatoknál versenyző német bátor lépésnek tartja Hamilton átigazolását a Ferrarihoz, miután több elődje sem találta meg számításait: „Totálisan meglepett engem, de nagyon bátor volt Lewistól, ismerve, mi történt Fernando Alonsóval, Sebastian Vettellel és Kimi Raikkönennel a Ferrarinál. Csak Kiminek működött 2007-ben, nagy adag szerencsével.”

Porsche-győzelem, rekordszoros befutó a bathursti 12 óráson

Nyolc autó is egy körön belül végzett a legrangosabb ausztrál endurance-versenyen Bathurstben: ez rekord a viadal történetében. Közülük első helyen a Manthey EMA #912-es rajtszámú Porschéja zárt: Matt Campbell, Ayhancan Güven és Laurens Vanthoor triója az esős időszakban kontrollálta a futamot, még egy áthajtásos büntetés időveszteségét is ledolgozták. Az egység ausztrál tagja, Campbell eddig tökéletes szezonkezdetet tudhat magáénak, hiszen három hete a daytonai 24 óráson is a győztes Porsche Penske csapattagja volt.

Az utolsó etapban beküldött biztonsági autó még adott egy lehetőséget arra, hogy a címvédő egység, a #75-ös SunEnergy1 Mercedes GT3-asa zsinórban harmadszor megnyerje Bathurstöt, de Luca Stolz, Kenny Habul és Jules Gounon (akinek negyedik sikere lett volna sorozatban) végül a második helyre zártak. Egy Audi egészítette ki a pódiumot, a Melbourne Performance Center #22-es versenygépe Chistopher Haase, Kelvin van der Linde és Liam Talbot hármasával.

Az abszolút értékelés ötödik helyén a WRT #46-os egységes végzett, a legjobb BMW M4 – a rajtszám beszédes, Maxime Martin és a sokszoros GT-bajnok Raffele Marciello mellett a csapat tagja Valentino Rossi, aki erős eredménnyel melegített a WEC szezonjára. A #32-es testvérautó, a DTM-bajnok Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor és Charles Weerts indult a pole-pozícióból, de ők már a verseny első felében kiestek.

Ilyen a Mercedes tartalék versenyzőjének egy átlagos hétköznapja

Nemrég számoltunk be róla, hogy a Mercedes F1-es csapata két tartalék versenyzővel vág neki a 2024-es szezonnak, Mick Schumacher mellett a Formula–2 tavalyi második helyezettje, Frederik Vesti tölti be az említett szerepkört.

Vesti tegnap a „Team Vesti Social” névre keresztelt Instagram csoportjában osztotta meg egy átlagos hétköznapi menetrendjét. 

7:00 – Felkelés

7:20 – Szobabiciklizés

8:00 – Reggeli kávé

8:05 – Három perc hidegvizes terápia

8:10 – Felkészülés az indulásra

8:35 – Indulás a Mercedes főhadiszállására

9:00 – Egész napos szimulátorozás kezdete

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Frederik Vesti

WEC: Bemutatkozott a McLarennel versenyző United Autosports új autója

A McLaren Automotive és a United Autosports bemutatta 2024-es WEC autóját, melyet az LMGT3-as kategóriában indítanak versenybe.

A nemrég leleplezett autó papaya és fekete színekben pompázik, melynek festését az 1995-ös Le Mans győztes McLaren F1 GTR ihlette.

A WEC 2024-es szezonja március első hétvégéjén, Katarban veszi kezdetét.

Albon egyelőre csak a Williamsre koncentrál

A korábbi csapata, a Red Bull mellett a Hamilton-bejelentés előtt a Ferrarival, azóta pedig a Mercedesszel szóba hozott Alexander Albon elsősorban a menedzsmentjére bízza a jövőjét illető tárgyalásokat, de azért maga is belefolyt egy-két beszélgetésbe – árulta el egy sajtóbeszélgetésben: „Tagadnám, ha azt mondanám, hogy nem voltak érdeklődések és általános beszélgetések a témában. De az igazat megvallva ez nem igazán az én területem, ez inkább a menedzsmentemre tartozik. Én a vezetésre koncentrálok.”

albon-katar

A csapatfőnök közlése szerint a Williamsszel 2025-ig szerződéssel rendelkező Albon hangsúlyozta, hogy egyelőre kizárólag jelenlegi istállójára koncentrál: „Nagyon izgatottan várom, hogyan fejlődik az FW46-os, szeretném látni, hogy viselkedik az autó Bahreinben, valamint az azt követő négy, öt, hat versenyen. Meg akarom tapasztalni a fejlődést, amit reményeim szerint csapatként elértünk.”

„Minden figyelmem a Williamsre irányul, egyelőre ott látom magam, persze e fejlődés üteme számomra is nagyon fontos, szóval az idő eldönti, hogy alakulnak a dolgok” – mondta a brit-thai versenyző, akinek figyelmét természetesen nem kerülték el a pletykák: „A dolgok eléggé mozgásban vannak, és tudhatjátok, hogy rengeteg pletyka kering.”

albon-mexico

Két japán futam? Osaka nem mondott le az F1-ről

Miután bejelentették Suzuka szerződéshosszabbítását, sokan azt hitték, hogy elhalt az osakai F1-es futam terve, azonban a kezdeményezés élén álló Hiroshi Mizohata egy japán portálnak leszögezte, hogy szó sincs ilyesmiről. A 2029-ig tartó hosszabbításról így nyilatkozott a helyi idegenforgalmi bizottság elnöke: „Nincs hatással ránk. Suzuka nagyszerű példa a számunkra, és olyasmi, amit tisztelni kell, így reméljük, hogy együtt tudunk létezni és virágozni. Nem kívánom elvenni az F1-et Suzukától” – hangsúlyozta.

osaka

Mizohata arra hivatkozott, hogy más országokban is rendeznek egynél több futamot, és úgy vélik, Japán is képes lehet arra, hogy két versenyt is üzletileg kifizetődő módon tudjanak megtartani: „Nem folytattunk semmilyen konkrét tárgyalást a FOM-mal” – tette világossá. „Bár van egy általános elv, miszerint országonként egy nagydíjat kell tartani, az Egyesült Államokban és Olaszországban is több van.”

„Megvizsgáltuk a két japán futam lehetőségét, és arra a következtetésre jutottunk, hogy ha összeállítunk egy szilárd üzleti tervet, és követjük a szükséges lépéseket, akkor a rendezvény megtartásának lehetősége nagyobb a nullánál. Az idei év folyamán szeretnék előrehaladni a tervünkkel, és bemutatni azt a FOM-nak” – mondta Mizohata azt is elismerve, hogy még nem született döntés arról, hogy építenek-e versenypályát, vagy utcai futamot rendeznének.

piastri-suzuka-2

Hogyan lehet Hamilton minden idők legjobbja?

Az OLBG sportfogadási platformon fogalmazta meg véleményét Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződéséről Giancarlo Fisichella, aki azok közé tartozik, akik szerint Hamiltonnak legalábbis esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére: „Úgy gondolom, hogy Hamiltonnak van esélye arra, hogy nyolcadik bajnoki címét is megnyerje a Ferrarival. Nehéz megmondani, hogy mikor, de szerintem 30-40 százalék esélye van arra, hogy a bajnoki címért harcoljon.” - mondta az OLBG-nek adott beszélgetésben.

hamilton-ferrari_1

„Szép lenne. Ez az autótól függ, hogy elég gyors és megbízható lesz-e” – tette hozzá a többszörös nagydíjgyőztes, 14 szezonon át az F1-ben szereplő olasz, aki a goat-kérdésről, azaz a minden idők legjobbjáról folytatott örök diskurzusról is véleményt formált. „Azt mondanám, hogy egy nyolcadik világbajnoki címmel Hamilton Michael Schumacher és Ayrton Senna fölé kerülne.”

„Schumacher és Senna a hőseim és a kedvenc versenyzőim. Lewis ugyanezen a szinten van, és Max Verstappen is ott lehet a jövőben. Senna az első, mert ő volt a hősöm, amikor felnőttem, jóval azelőtt, hogy az F1-ben versenyeztem volna, Schumachert tenném a második helyre, mivel versenyeztem ellene, és tudom, milyen jó volt, a harmadik pedig Lewis lenne, aki ellen szintén versenyeztem” – zárta szavait Fisichella.

fisichella-wec

„Így legalább kicsit logikusabb” – Verstappen az új F1-es sprintformátumról

Múlt héten döntött arról az F1 Bizottság, hogy változatnak az idei szezonra a sprinthétvégék menetrendjén: immár az egyetlen szabadedzés után a sprintidőmérőt rendezik majd meg péntek délután, nem pedig a vasárnapi nagydíj kvalifikációt, mint tavaly, majd szombaton jön maga a sprintfutam – nagyjából déli vagy késő délelőtti kezdési időpontokkal –, amelyet a szokott idősávban követ a rendes időmérő a vasárnapi versenyre.

A sprintek egyik legnagyobb kritikusa a regnáló világbajnok Max Verstappen, így a Red Bull autóbemutatója alkalmából tartott sajtóbeszélgetésen ki is kérték a holland véleményét a módosításról: „Egy kicsit logikusabb így a formátum, azt mondanám. Ami engem illet, továbbra sem leszek izgatottabb egy sprint megnyerésétől vagy attól, hogy ezeken a versenyeken harcoljak. De legalább egy kicsit logikusabb” – fogalmazott a holland, aki a hivatalosan még meg nem erősített, de belebegtetett másik változtatásról, miszerint feloldhatják a parc fermét a sprintfutam és a klasszikus időmérő között, így nyilatkozott: „Igen, szerintem így kicsit jobb. Olykor előfordul, hogy beragadunk, és akkor tudod, hogy az egész hétvégéd tönkrement, mert nem igazán tudsz semmin változtatni. Úgyhogy ez segíteni fog kicsit.”

Verstappen korábban az utcai pályák térnyerése ellen is szót emelt, így a 2026-ban debütáló, részben városi pályán rendezendő Madridi Nagydíjról is kérdezték csütörtökön: „Imádom Barcelonát, egy igazi versenyzőknek való pálya, nagyon klassz. Nincs semmi negatív mondandóm Madridról, de elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg versenyzünk.”

f1-verstappen-redbull_2

Kikerültek a TCR World Tour naptárából az ausztrál fordulók

Még december közepén tették közzé az idei szezonra már FIA-státuszt kapó TCR Világsorozat 2024-es versenynaptárát, amelyet jelentősen átalakítottak az első kiíráshoz képest, viszont a fix pontot a makaói évadzárót megelőző dupla ausztrál forduló jelentette a Sydney Motorsport Parkban és Bathurstben. Nos, a TCR Australia szervezői viszont most bejelentették, hogy a World Tour és az egész TCR-kategória promótere, a WSC jelezte feléjük, hogy szállítási és logisztikai nehézségek miatt mégsem lesz a Világsorozat állomása a szóban forgó két ausztrál futam. A TCR Australia versenyeit ettől függetlenül persze megrendezik – igaz, a sydney-i állomást két héttel előbbre hozták november elejéről október közepére.

A TCR World Tour egyelőre azzal kapcsolatban nem kommunikált, hogy pótolják-e és ha igen, hol és mikor az így kieső Világsorozat-futamokat. Mindenesetre nem ez az első változás a túraautózás nemzetközi menetrendjében idén, hiszen néhány hete a TCR Világdöntőt is elhalasztották, ami inkább gyakorlatilag törlésnek fogható fel.

tcr-bathurst

Még a promóciós videóban is elrontotta az F1-es kerékcserét a Ferrari

Kínos baki a Ferrarinál: a minap megosztottak egy látványos(nak szánt) felülnézeti felvételt egy kerékcsere-gyakorlásról az új 2024-es autóval. Csakhogy hiba csúszott a gépezetbe: egy olyan videót tettek közzé, amelyen nem sikerült jól a művelet, a bal első kerék a kelleténél lassabban került le az autóról. Íme, az azóta az elmúlt években a bokszban a versenyeken is többször hibázó Ferrari hivatalos közösségi oldalairól már törölt felvétel:

 

A Scuderia pénteken újabb posztban jelezte, hogy rossz verziót töltöttek fel, s ezúttal már megosztottak egy jól sikerült promóciós kerékcserét is:

Norris egy barlangban rejtőzködött a Hamilton-hír napján

Az elmúlt időszak legnagyobb horderejű F1-es vonatkozású híre volt az, hogy Lewis Hamilton 2025-re átigazol a Ferrarihoz, így alighanem sokakba bevésődött a pillanat, amikor először hallottak a meglepő és szenzációs bejelentésről vagy még csak a pletykákról. Nos, Lando Norris nem tartozik közéjük, ő ugyanis csak jóval később értesült a fejleményekről – nem akármilyen okból kifolyólag:

„Biztos vagyok benne, hogy mindenkit sokkolt, de én Vietnámban fedeztem fel barlangokat, szóval négy napig nem használtam a telefonomat” – idézte fel az F1 kamerái előtt. „Úgyhogy amikor kijöttem a barlangból – amikor megtaláltam a kivezető utat! –, aludtam a buszon a hazafelé tartó úton, a barátom pedig mondta, hogy ’oh, Lewis a Ferrarinál fog versenyezni!’. Én meg mondtam neki, hogy ’oh, fogd már be’. Nem hittem neki, azt gondoltam, csak fel akar ezzel ébreszteni, mivel már mindenki újra bekapcsolta a telefonját, én meg úgy voltam vele, inkább még kikapcsolva hagyom kicsit és kihozom a legtöbbet az életemből nélküle. Aztán kiderült, hogy igazat mondott. Némi meglepetés volt, visszarántott a valóságba a hír. Úgyhogy örültem, hogy addig elkerültem, de igen, izgalmas fejlemény.”

f1-norris-hamilton-2

fotó: DPPI