Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Valentino Rossi tavaly kikerült a Yamaha gyári csapatától, ám akkor még úgy döntött, folytatja a karrierjét, így a hangvillások szatellit gárdájához, a Petronas SRT-hez került. Az olasz azonban minden eddiginél haloványabb idényt fut: az első kilenc futamon a tizedik hely volt a legjobbja, így pillanatnyilag a vb-összetett 19. pozícióját foglalja el. Dobogóra legutóbb a tavalyi második versenyen állhatott, győzelmet pedig már több mint négy éve nem aratott.
Emiatt egyre felerősödtek a hangok, hogy Rossi az évad végén visszavonul: a döntést a nyári szünetre ígérte a 42 éves motoros, akivel kapcsolatban másik fő opcióként a saját csapatánál, a jövőre a királykategóriába Ducatikkal fellépő Aramco VR46-nál való szereplést emlegették.
Nos, a nyári szünet után egyből, a Stájer Nagydíj sajtónapjára rendkívül sajtótájékoztatót hirdetett Rossi, amelyen végül a legvalószínűbb forgatókönyvet jelentette be: a 2021-es szezon végén visszavonul a motorversenyzéstől. „Ahogy azt a szezon során elmondtam, a nyári szünet során meghoztam a döntést a jövő évet illetően. Úgy döntöttem, az év végén abbahagyom. Sajnos ez lesz az utolsó fél szezonom MotoGP-versenyzőként. Nehéz és szomorú pillanat ez, hiszen nagyjából 30 éve motorokkal versenyzem, úgyhogy bizonyos szempontból jövőre megváltozik az életem. De nagyszerű volt a karrierem, nagyon élveztem az utat, remek móka volt. 25-26 évet töltöttem a világbajnokságon, felejthetetlen pillanataink voltak a csapataimmal és a srácokkal, akikkel együtt dolgoztam.”
Rossi később újságírói kérdésekre válaszolva elmondta: lett volna lehetősége a saját csapatában folytatni 2022-ben, és szívesen is tette volna ezt, ám mint azt korábban többször hangsúlyozta, elsősorban az eredmények alapján hozta meg a döntését, márpedig azok idén nem úgy alakultak, ahogy azt szerette volna, ráadásul akkor Yamaháról Ducatira kellett volna váltania. A petronasos versenyző azt is kiemelte, hogy az idény elején még mindenképp tovább akart versenyezni, de a döntése előtt fel akarta mérni, mennyire versenyképes. Ami pedig a jövőt illeti: nagy valószínűséggel autókkal fog versenyezni 2022-től kezdődően, hiszen azokat „majdnem annyira imádja”, mint a motorokat, a pontos részletekről azonban még nem tudott beszámolni.
Rossi 1996-ban mutatkozott be a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis kategóriájában, azaz az idei a 26. világbajnoki szezonja. Ez idő alatt összesen 115 futamot nyert, amellyel az örökranglista második helyén áll a 122 elsőséget számláló Giacomo Agostini mögött, valamint kilenc világbajnoki címet szerzett (egyet-egyet a 125-ösök és a 250-esek között, majd hetet a királykategóriában). A „Doktor” becenévre hallgató olasz ezzel minden idők egyik legeredményesebb versenyzője – azt pedig kétségkívül ki lehet jelenteni, hogy a legnagyobb hatású és legismertebb motoros, aki a sportágban valaha szerepelt: győzelmei mellett emlékezetes csatái, rivalizálásai, ünneplései egyaránt a MotoGP egyik legnagyobb alakjává tették.