DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

Módosítani kell a WTCR olasz pályáján, elhalasztják a futamot – a Hungaroring a következő állomás

A Túraautó-világkupa eredeti időrendje szerint július 31-én és augusztus 1-jén az Adria International Racewayen csapott volna össze a mezőny. Csakhogy néhány napja felülvizsgálták a pályán végzett munkálatokat, s az FIA arra jutott, hogy még további változtatások szükségesek ahhoz, hogy az megkaphassa a WTCR-rendezéshez kellő Grade 3-as besorolást. Emlékezetes, hogy tavaly is hasonló okokból kellett lefújni az olaszországi helyszínre tervezett évadzárót, amelyet egy második aragóniai hétvégével pótoltak akkor a szervezők.

Most egyelőre nincs szó arról, hogy az Adria Raceway kikerült volna a naptárból, csupán elhalasztották az ottani fordulót, mivel a hátralévő két hét nem lett volna elégséges a munkálatokhoz – derül ki a WTCR mai közleményéből, amelyben az érintettek hangsúlyozzák, hogy az első a biztonság, és igyekeznek új időpontot találni a futamoknak. Mindenesetre ez azt is jelenti, hogy legközelebb már a Hungaroringen láthatjuk pályára gurulni Michelisz Norbertet, Tassi Attilát, a Zengő Motorsportot és a többieket: a túraautósok – a Pure ETCR-rel együtt – az augusztus 20-i hosszú hétvégén látogatnak Mogyoródra.

adria-wtcr

Hiba lenne, ha Sainz az Audihoz menne?

Az Ausztrál Nagydíjat megnyerő, a pilótapiacon jelenleg elérhető versenyzők közül jelenleg talán a legértékesebbnek számító Carlos Sainz a Ferrari korábbi sportigazgatója, a hamarosan 85. születésnapját ünneplő Cesare Fiorio szerint főnyeremény lenne az Audi számára, de a spanyolnak számolnia kell azzal, hogy ha elfogadja a négykarikások ajánlatát, azzal legalább egy évet elveszteget a karrierjéből.

sainz-melbourne-2

„Ismét Sainz volt az a pilóta, aki győzelemre vezette a Ferrarit. Kétszer is meggondoltam volna, mielőtt megválok tőle. Nem mintha Lewis Hamilton nem lenne nagyszerű versenyző, épp ellenkezőleg, rengeteg tudást hozhat a Ferrarinak, de Sainz nagyon erős. Azt hiszem, az Audi Sainzot szeretné a toppilótájának, aki egyfajta világítótoronyként irányítja e nagyszerű konstruktőr F1-be érkezését. A probléma az, hogy 2025 minden bizonnyal egy elvesztett év lenne a számára” – mondta Fiorio, akivel a nála is sarkosabban fogalmazó Martin Brundle is egyetért azt illetően, hogy Sainz karrierjét visszavetheti ez az igazolás:

„Nem engedheti meg magának, hogy egy olyan csapatnál tapossa a vizet, amelyik valójában azt mondja, hogy 2027-ig kell várni arra, hogy rendesen beinduljunk. Nem, nem, nem, egyáltalán nem hiszem, hogy ez lenne a következő lépése. A Mercedesnél vagy az Astonnál kell nézelődnie, esetleg vissza kell térnie a Red Bullhoz.”

sainz-teszt

Norris: Az ilyen pályákon egy helyett három autóval kell harcolni

A Melbourne-ben a két Ferrari mögött befutva idei első dobogóját szerző Lando Norris nem bízik abban, hogy Suzukában újabb előrelépést tehet az eddigi három futamon egyre több, sorrendben 12, 16, majd 27 pontot szerző wokingi alakulat – sokkal inkább úgy érzi, hogy a melbourne-i pálya feküdt nekik jobban a korábbiaknál: „Ha visszatekintünk a tavalyi évre, szerintem akkor nem voltunk borzalmasak ahhoz képest, hogy milyen autónk volt” – utalt a tavalyi Ausztrál Nagydíjra, ahol a káoszt is kihasználva több pontot szereztek, mint az Ausztria előtti másik hét versenyen összeadva.

norris-australia-1

„Most egy jó autóval tértünk vissza, és megmutattuk, mire vagyunk képesek, de szerintem ez mindig is egy jó helyszín volt számunkra” – mondta Norris, aki bár az Albert Parkot és Suzukát több szempontból hasonlónak találja, azért sem mer igazán optimista lenni, mert a Ferrari erős formája extra kihívást jelent a számukra: „Az a gond, hogy a Ferrari sokat fejlődött a nagy sebességű részeken, pedig tavaly ezzel küszködtek, és ezért tudtak ilyen nagy lépést tenni előre.”

„De persze így is jó hétvégénk lehet, van mit várnunk, és akkor lenne igazán szép, ha ismét két autót tudnánk a dobogóra állítani. Csakhogy idén már két autóval több van, akikkel meg kell küzdenünk az ilyen típusú pályákon, nem csak Maxé.”

norris-australia-2

Japánban jöhet a szezon első esős hétvégéje

Az előrejelzések szerint a Japán Nagydíj hétvégéjét aligha ússza meg eső nélkül a mezőny, készülhetünk a szezon első olyan fordulójára, melyet az időjárás megzavar. A jelenlegi, hétfői előrejelzések szerint elsősorban a pénteki szabadedzéseken és a vasárnapi nagydíjon érkezhet az égi áldás, nagyjából 75 százalék esély mutatkozik erre, amihez vasárnap magas páratartalom és erős szél is társulhat. Az időmérőre ennél kisebb, 25 százalékos valószínűséggel jósolnak esőt.

suzuka-rain-2022-1

A hőmérsékletet illetően lassú emelkedés van kilátásban a hétvége során, pénteken 15-16, szombaton 17-18, míg vasárnap 20 fokra lehet számítani – napsütésre viszont csak elvétve.

Az utolsó esős futam a tavalyi Holland Nagydíj volt, melyet Max Verstappen Fernando Alonso és Pierre Gasly előtt nyert meg, előtte pedig Monacóban szólt bele az égi áldás a versenybe, ekkor szintén Verstappen, Alonso, Alpine volt a sorrend – csak épp nem Gasly, hanem Ocon állhatott dobogóra.

suzuka-rain-2022-2

Sainz összekuszálta a dolgokat a jó formájával

A versenyzőként nem különösebben sikeres, kommentátorként és szakértőként viszont komoly megbecsülésnek örvendő német Christian Danner érdekes szempontból közelítette meg Carlos Sainz jelenlegi helyzetét a Motorsport-Magazin.com hasábjain. A 65 esztendős expilóta úgy fogalmazott, hogy Sainz jelenlegi remek formájával megnehezíti a vörösök helyzetét:

sainz-melbourne-3

„Carlos Sainz most mindent összezavar a Ferrarinál, mintha csak azt mondaná: először is, nem a megfelelő versenyzőt szerződtettétek a jövő évre. Hamilton le van maradva, én sokkal jobb vagyok. Másodszor pedig, ha Hamiltont akarjátok, akkor nem a megfelelő embert tartottátok meg, mert én gyorsabb vagyok” – fejtette ki Danner, majd így folytatta:

„Ha engem, mint leendő első számú pilótát, lenyom a kirúgott versenyző, az nehéz. Sainz olyan elkötelezettséggel, örömmel és agresszivitással megy neki a dolgoknak, ami nagyon tetszik! Ehhez tüzes hozzáállás is szükségeltetik, azt mondja, hogy most csak én számítok és senki más. Ezt látni rajta, nemcsak a szemében, hanem minden egyes kanyarban is.”

sainz-melbourne-1

Halálra gázoltak egy motorost Hockenheimben

Tragikus baleset történt a német motoros endurance-bajnokság, a Deutscher Langstrecken Cup szezonnyitó versenyén, a Hockenheimringen rendezett Racefoxx 1000km-es futamon. A 21 esztendős Troy Beinlich elesett, és a mögötte érkező két versenyző már nem tudta kikerülni őt. A segítség azonnal a helyszínre érkezett, de nem lehetett mit tenni, a fiatal versenyző a helyszínen belehalt sérüléseibe. A szombati tragédia után a hétvége hátralévő részét törölték.

A Hockenheimringen az elmúlt években két motoros is tragikus balesetet szenvedett: Julie Brøndum Mortensen szinte napra pontosan hat évvel korábban szintén az 1000 kilométeres futam hétvégéjén vesztette életét, amikor a Parabolikában elütötték, míg Leon Langstädtler 2022 szeptemberében az IDM széria egy edzésén a stadion bejáratánál halt meg egy nagyon hasonló balesetben.

beinlich

Nincsenek rossz érzések Steinerben a Haas pontjai láttán

Év elején jelentette be a Haas, hogy 2024-ben már nem Günther Steiner, hanem Ayao Komatsu irányítja az F1-es istállót csapatfőnökként. Az amerikai istálló pedig eddig felülmúlja a várakozásokat, három nagydíjból kétszer is pontot szereztek, így a konstruktőri értékelés hetedik helyét foglalják el. Pedig Komatsu a szezon előtt sereghajtónak várta magukat – de Steiner arról beszélt, hogy a Haas alighanem szándékosan csitította a várakozásokat, miközben látni lehetett az adatokból, hogy javultak:

„Jó munkát végeztek, és mindig mondtam Gene Haasnak, hogy tudtam, hol fognak végezni, hiszen láttam a számokat a szélcsatornában. Úgy vélem, az elején lekicsinyítették az esélyeiket, hogy legyen kifogásuk, de aztán jobban kezdtek, mint várták. Szerintem ez helytelen. Szerintem mindenki meg volt róla győződve, hogy ez az út, ahogy én is. De az én véleményem nem is erre az évre, hanem közép távra szól” – idézi a volt csapatvezető szavait a MotorsportWeek.com portál.

Mivel a 2024-es autót nagyrészt még tavaly fejlesztették Steiner főnöksége mellett, az ő érdemének is lehet tekinteni a mostani eredményeket, ő azonban másképp fogalmaz: „Nem azt mondom, hogy én, hanem hogy a csapat és Simone Resta jó munkát végzett, hiszen az autó már tavaly elkészült, mielőtt én távoztam. Már összeszerelés alatt állt” – vélekedett Steiner, aki azt is hangsúlyozta, hogy nincsenek benne rossz érzések, amikor a Haas jobb teljesítményét látja:

„Nagyon örülök a csapatnak és a pontszerzéseiknek, mert kedvelem ezeket a srácokat. Sokan a kezdetek óta ott vannak, így nincsenek bennem rossz érzések ezzel kapcsolatban. Valójában nagyon boldog vagyok, amikor pontot szereznek, mivel tudom, hogy az olaszországi műszaki csapat jó munkát végzett tavaly. Nagyon-nagyon keményen dolgoztak a mostani autó gyártásán. Azt pedig majd az idő eldönti, mi történik a jövőben.”

f1-steiner-haas-1

Amelyik csapat kettős győzelmet aratott Melbourne-ben, mind világbajnok lett

Max Verstappen kiesése után Carlos Sainz és Charles Leclerc vezetésével kettős győzelmet szerzett a múlt vasárnapi F1-es Ausztrál Nagydíjon a Ferrari. Márpedig ez igencsak jó ómen a Scuderiának, ugyanis amelyik alakulat eddig 1-2-ben végzett az Albert Parkban, az rendre mindkét vb-címet bezsebelte a szezon végén: 1996-ban a Williams (Damon Hill és Jacques Villeneuve), 1998-ban a McLaren (Mika Hakkinen és David Coulthard), 2000-ben és 2004-ben a Ferrari (Michael Schumacher és Rubens Barrichello), 2009-ben a Brawn GP (Jenson Button és Barrichello), 2015-ben, 2016-ban és 2019-ben pedig a Mercedes (Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Valtteri Bottas révén) tudta ezt felmutatni. Persze az első három futamon látottak alapján könnyen megszakadhat ez a sorozat, hiszen egyelőre Verstappen és a Red Bull tűnik a favoritnak a 2024-es idényben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

„Wolff csak azért akarja Verstappent, hogy a Red Bullt bosszantsa”

Az elmúlt időszakban Toto Wolff csapatvezető már nem is titkolta, hogy Max Verstappen lenne az első számú jelöltje a Ferrarihoz átigazoló Lewis Hamilton helyére 2025-től, amennyiben a regnáló világbajnok a Red Bull belső harcai következtében valóban elhagyná az energiaitalosokat (amelyre az állítólagos Marko-záradék kapcsán lehet leginkább esély). At 1997-es F1-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint azonban Wolff valójában nem is akarja megszerezni a hollandot:

„Nem tudom elképzelni, hogy Toto Wolff Maxot akarja. Az egyetlen oka, hogy eljátszhat a gondolattal, az az, hogy bosszantsa a Red Bullt. Nem látom őt a Mercedesnél, hiszen elbukták a vb-címet Maxszal és a Red Bull-lal szemben. Biztosan nem azért történne, mert igazán akarja Maxot. Ez inkább azzal függ össze, amit a Red Bullnál akar elérni” – idézi a The Express a kanadait. Villeneuve azt is megjegyezte, hogy szerinte Verstappen nélkül is boldogulna a Red Bull, azt pedig csak a holland esetleges átigazolása esetén tudnánk meg, hogy ő is sikeres lehetne-e máshol:

„Sok személyes bosszú zajlik jelenleg, a Red Bullon belül és kívül egyaránt. Az egész egy káosz. Ugyanolyan jó lenne-e a csapat Horner nélkül? Nehéz ez. Nyerne-e a csapat Verstappen nélkül? Valószínűleg. Max azért győz, mert lenyűgöző autója van, a Red Bull pedig azért, mert egy kiváló pilótája. De nem ő az egyetlen létező kiváló versenyző. Ültessék Alonsót abba az autóba, és ő is nyerne.”

„Biztos vagyok benne, hogy Max hisz benne, hogy tudna nyerni a Mercedesnél és a Ferrarinál is, és hogy ő jelenthetné a különbséget. Hinnie kell ebben, és talán tényleg képes lenne erre. De ezt nem tudjuk meg addig, amíg meg nem teszi ezt a lépést. Jelenleg veri Perezt, és ettől lenyűgözőnek tűnik, de nem tudjuk, Perez mennyire jó, csak azt, hogy nem annyira, mint Verstappen.”

f1-wolff-mercedes-1

„Kapcsolatban vagyunk a Dornával” – egyre közelebb a BMW MotoGP-s beszállása?

Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy köszönhetően annak, hogy Markus Flasch személyében új vezetője lett a BMW Motorradnak, megváltozhat a német márka hozzáállása a MotoGP-s szerepvállaláshoz: míg korábban a bajorok többször kijelentették, hogy nem érdeklődnek a gyorsaságimotoros-vb és annak királykategóriája iránt, az új vezér már nyitott a beszállásra. „Nem titok, hogy nagy szenvedélyem a MotoGP, de nem fogunk csak azért valahogy dönteni, mert a vezérigazgatónak van egy bizonyos szenvedélye” – nyilatkozta Flasch a Motorsportnak.

Az új vezető azt is elárulta, hogy a 2027-es nagy szabályváltozások – amelyek többek között várhatóan 850 köbcentis motorokat fognak jelenteni – kínálhatják a tökéletes alkalmat a csatlakozásra. Ráadásul a kapcsolatfelvétel már meg is történt: „Kapcsolatban vagyunk a Dornával, és a szabályokról beszélgetünk. Ez része a mérlegelésünknek. A 2027-es idény egy nyilvánvaló pont lehet a kezdésre, de ez nem kényszerít minket arra, hogy döntést hozzunk.”

wsbk-motogp-bmw

A jelenleg többek között a Superbike-vb-n érdekelt és ott a múlt hétvégén épp győzelmeket arató BMW-nél Flasch szerint egy komoly stratégiai vizsgálat fogja megelőzni a döntést, ráadásul a projekt anyagi vonzata csak egy részlete a kérdésnek. „A legfontosabb szempont a márka. A MotoGP a brandről és a globális elérhetőségről szól, ezért vesznek részt benne a márkák. A technológiai transzfer egy másik aspektus, de csak a második legfontosabb” – fogalmazott.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Összetört autója darabját vágta az őt meglökő riválisához verseny közben a NASCAR-pilóta – videó

A húsvéti hétvégén Richmondban versenyez a NASCAR, szombaton pedig az Xfinity Series futamán elképesztő jelenetek játszódtak le. Történt ugyanis, hogy Dawson Cram meglökte Joey Gase-t, aki ettől a falnak ütközött. Gase pedig olyannyira dühös lett az eset után, hogy letépett egy darabot az összetört autójáról, majd a következő körben érkező riválisa szélvédőjének vágta. Mutatjuk mindezt videón:

Tokióban találkoztak a tavalyi F1-es csapattársak

Yuki Tsunoda is kilátogatott a Formula-E első tokiói futamára, ahol összefutott tavalyi csapattársával, Nyck de Vriesszel. A találkozóról de Vries csapata, a Mahindra Racing közölt képeket a közösségi médiában.

A Mahindra számára egyébként meglehetősen balszerencsésen alakult a japán hétvége, hiszen de Vries már a 17. körben kiesett, míg csapattársát, Edoardo Mortarát a leintést követően diszkvalifikálták a versenyből. Az első Tokió e-Prix-ről részletesen is beszámoltunk a Formula.hu-n, melyet ide kattintva érhettek el.

A Formula E világbajnok de Vries 5 fordulót követően pont nélkül áll a tabellán. A bajnokság két hét múlva Olaszországban, a Misano eXprix-vel folytatódik.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mahindra Racing Formula E Team (@mahindraracing) által megosztott bejegyzés

Leclerc tudta, hogy Hamilton érkezhet – mégis meglepődött

A Lewis Hamilton Ferrari-szerződésének bejelentését követően felmerült számos kérdés egyike az volt, hogyan érinti mindez a Vörös Herceget, azaz Charles Lerclerc-t, és tudott-e egyáltalán arról a monacói, hogy mire készül csapata, amikor néhány héttel korábban aláírta saját szerződéshosszabbítását. Leclerc most elárulta, hogy a tervről tudott, de meglepte, hogy ténylegesen meg is történik az átigazolás:

leclerc-2024-teszt

„Természetesen tanulni fogok Lewistól, egyúttal ez egy lehetőség számomra, hogy megmutassam, mire vagyok képes, amit izgalmas kihívásnak tekintek. Szerintem nagyszerű lesz. Tudtam már jó néhány hónapja, hogy ez a lehetőség benne van a pakliban, mégis meglepett, amikor megtudtam, hogy esély van rá, hogy ténylegesen meg is történjen” – mondta a monacói, aki szép emlékeket őriz a csapattársaként az oldalán utolsó évét teljesítő Carlos Sainzról:

„Igazán csodálatos kapcsolatom van Carlosszal, csodálatos éveket töltöttünk együtt, melyek között voltak a csapat számára nehezebb évek is, de rendkívül jól dolgoztunk együtt, és a lehető legjobban szeretnénk az utolsó évünket teljesíteni.”

leclerc-melbourne

A Drive to Survive foglalkozni fog a Horner-üggyel

Az utóbbi időben az F1-es közbeszéd egyik fő témája volt a Horner-ügy, amellyel kapcsolatban unásig ismételték azt a megjegyzést, hogy a Netflixen futó Drive to Survive alkotói dörzsölhetik a tenyerüket, hiszen a történet rengeteg alapanyagot ad a következő évadukhoz – maga Horner egyszer azzal viccelődött, hogy mindenről a Netflix tehet.

horner-melbourne

Ez valószínűleg nem így van, mindenesetre most a sorozat producerét, James Gay-Reest is megkérdezték, mit gondol az ügyről. Az 57 éves brit producer elmondta, hogy nem lehet kikerülni a témát a következő évadban, de a tálalásakor figyelni kell az érintettek szempontjaira is a sajátjuk mellett: „Mindannyian azt akarják majd, hogy egy bizonyos módon meséljük el, szóval olyan határok között kell maradnunk, hogy mindenki elégedett legyen, ahogy a Netflix is, és mi magunk is nyugodtan alhassunk éjszaka.”

Ami magát az ügyet illeti, Gay-Rees így sommázta álláspontját: „Szerintem Horner egyelőre rendben van, de nem úgy tűnik, hogy vége van a történetnek. Minden attól függ majd, hogyan folytatódik a dolog. Nem tudom, hogy mibe keveredett, és őszintén szólva nincs is véleményem róla, mindenesetre amin ő keresztülment, azt senkinek sem kívánnád.”

horner-2024-3

Alonso beülne az Aston Le Mans-i autójába – de még nem gondol erre

Amikor bejelentették, hogy az Aston Martin mégis megépíti a korábban parkolópályára állított Le Mans-i hypercarját a Valkyrie alapján, természetesen gyakorlatilag azonnal felmerült mindenkiben, hogy a zöldek F1-es csapatánál versenyző kétszeres Le Mans-győztes és endurance-világbajnok Fernando Alonso szerepet kap-e a projektben. A spanyol klasszisnak most neki is szegezték a kérdést, hogy érdekelné-e egy ülés a Valkyrie LMH-autójában.

alonso-smile

„Igen, de nem most, most nem gondolok erre” – mondta Alonso, aki hamarosan megkapja saját példányát az utcai változatból: „Imádom a Valkyrie-t. Júliusban kapom meg az enyémet, már régóta várom, egy évig tart, mire megérkezik. Szóval miért ne? Ha előbb otthon vezetném ezt az autót, aztán meg a pályán is, az gyönyörű lenne.”

Az Aston Martin a korábbi hírek szerint csak egy autót indított volna a WEC-ben, de a legfrissebb tervek szerint a gyártókat köteleznék arra, hogy két egységgel szerepeljenek a világbajnokságban.

aston-valkyrie

Elképesztő: Dobhártyasérülést okozott az üvöltő versenyző

Elképesztő történetet osztott meg a tokiói Formula–E fordulón a Nissan versenyzője, a végül tizedikként záró Sacha Fenestraz a Daily Starnak adott interjújában: versenymérnöke, Johann Aime az egyik tavalyi verseny után orvosi ellátásra szorult, mert indulatában túl hangosan üvöltött bele a rádióba: „Már nem is emlékszem, hogy miért, egyszerűen üvöltöttem egyet. Rajta volt a nagy fejhallgató, és amikor kiabáltam, megsérült a dobhártyája.”

„Elment az orvoshoz, és találtak is problémákat. Sokszor használom a rádiót keresztül, de talán néha egy kicsit túl sokat is” – mondta Fenestraz, hozzátéve, hogy a Formula–E-ben ahhoz is hozzá kellett szoknia, hogy a világ füle hallatára kommunikál: „Ha egyszer kimegyek a pályára, teljesen más ember vagyok. Soha nem volt még olyan előtte, hogy a rádiókommunikációmat hallják a tévében, és láthattuk néhányszor, hogy dühös és ideges tudok lenni helyzetekben. Magam is meglepődtem, hogyan reagálok.”

Bár a cikk a tavalyi mexikóvárosi versenyt említi, az incidens valójában az indiai fordulóban történt, amikor Sam Bird három autót golyózott ki a pályáról, köztük az övét. Aime korábban elárulta, hogy az orvos folyadékot talált a fülében az esetet követően.

fenestraz

Hülkenberg nem érti, mi történt Ricciardóval

Talán egy F1-es pilóta sem okozott akkora csalódást az idei szezonban, mint Daniel Ricciardo, akit nem is olyan rég még a Red Bull ülésével hozták szóba, mostanra viszont arról szólnak a hírek, hogy már a tavasz vége előtt kikerülhet a királykategóriából. Gyengélkedésével kapcsolatban jó néhányan megszólaltak mostanában, így tett korábbi csapattársa, Nico Hülkenberg is, aki értetlenül áll a helyzet előtt.

ricciardo-2024

„Ennek semmi értelme, nem is értem” – nyilatkozta a Haas versenyzője a minap. „2019-ben nagyon versenyképes volt, jó volt a tempója, a McLarennél töltött idő óta viszont küszködik, pedig az még ugyanaz az autógeneráció volt, és nem az új” – folytatta a német, aki azt is hangsúlyozta, hogy nemigen tudja megítélni a kialakult helyzet okait kívülről:

„Nehéz, különösen kívülről, az összes információ és adat hiányában nehéz megítélni. Nem tudom, miért van így. Szerintem még mindig jó versenyző, de akkoriban talán erősebb volt.”

hulkenberg-2024

„Ha ennyire nem bíznak benne, miért hosszabbítottak egyáltalán Sargeanttel?”

Széles körben logikus és érthető döntésnek tartják, hogy James Vowles az Ausztrál Nagydíjon a balesetező Alex Albont átültette Logan Sargeant autójába, ezzel az amerikait megfosztva a versenyzés lehetőségétől – Jolyon Palmer azonban azok közé tartozik, akik szerint védhetetlen döntés született.

„James Vowles azt mondta, ez volt a legnehezebb döntése. Ebben nem is kételkedem, de úgy gondolom, rossz volt” – írta az egykori Renault-pilóta a Formula1.com-on vezetett rovatában. „Vegyük csak sorra. Először is, Albon lett volna az erősebb versenyző a hétvégén? Igen, ez logikus az előző szezont nézve. De 34 kört kihagyott pénteken, másfél edzést. Nem voltak pénteken kvalifikációs és versenyszimulációs körei, Logannal ellentétben.”

A gondolatmenet alapján Palmer még azt is megpendítette: „Ha Vowles szerint Albon ezekkel együtt is erősebb nála, az felveti a kérdést, miért hosszabbítottak Sargeanttal egyáltalán 2024-re, ha ennyire nem bíznak benne?” – tette fel a kérdést. Palmer azzal folytatta: bár Sargeant nyilvánosan emelt fővel viselte a döntést, garantáltan időre lesz szüksége, hogy ezen túl tudjon lépni.

Szívműtéten esett át a korábbi csapatfőnök, Flavio Briatore

A Renault egykori csapatfőnöke, Fernando Alonso menedzsere a közösségi médiában számolt be arról, hogy egy rutinvizsgálat során jóindulatú daganatot találtak a szívében. Ezt követően a 73 éves olasz szívműtétre feküdt be Milánóban. A minimálisan invazív eljárás sikerrel zárult, Briatore el is hagyta a kórházat, tíz nappal a rutinvizsgálatot követően. A videóban, amelyben a beavatkozásról beszélt, hangsúlyozta követőinek, mennyire fontos a megelőzés – a két évvel ezelőtti vizsgálaton még nem volt nyoma a tumornak.

Az excsapatfőnök a Bahreini Nagydíjon még személyesen jelent meg, és vélhetően hamarosan újra látjuk őt a Formula-1-es közegben.

25 év börtönre ítélték a Mercedes F1-es csapatának korábbi szponzorát

Még 2021-ben jelentette be a Mercedes F1-es csapata, hogy szponzori megállapodást kötött a kriptopiacon komoly tényezőnek számító FTX nevű céggel, és a kontraktus több évre szólt a felek között. Azonban alig 14 hónappal később, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt már azt közölte az istálló, hogy felbontották az egyezséget, miután az FTX ellen csődeljárás indult, és Sam Bankman-Fried vezérigazgató lemondott. A Mercedes F1-es csapatán kívül olyan sportolók és sportegyesületek voltak a cég partnerei között, mint az NFL-sztár Tom Brady, vagy a Golden State Warriors és a Miami Heat NBA-csapata.

A céggel kapcsolatban aztán pénzmosás gyanújával indult eljárás, és tavaly ősszel el is ítélték a vezérigazgatót, és az egykor 32 milliárd dollárra értékelt vállalkozás ügyét úgy emlegették, mint az utóbbi évek legnagyobb pénzügyi csalását. Abban az időszakban több ügyfelet, köztük a Mercedest is beidézték azzal, hogy segített a pénzmosásban, tekintve a megkötött szerződést-

Bankman-Fried ellen aztán az utóbbi napokban született meg a végleges ítélet, előállították egy manhattani bíróságon, 25 éves szabadságvesztésre ítélték, emellett pedig 11 milliárd dollár büntetést kell megfizetnie.

f1-mercedes-2024

WEC: Három héttel a szezonnyitó után, utólag zárták ki a Cadillacet

Az ötödik helyet szerezte meg a Cadillac #2-es autója Earl Bamber, Alex Lynn és Sebastien Bourdais vezetésével a katari 1812 kilométeres versenyen, a WEC szezonnyitóján, még március első hétvégéjén. A verseny után elvégzett vizsgálatok során viszont az derült ki, hogy az autó karosszériájának bizonyos elemi nem egyeznek meg a homologizált verzióval.

Az ezt követő vizsgálat során meghallgatták a Cadillacet is, a csapat pedig azzal védekezett, hogy a karosszériát gyártó Dallara hibázott, utóbbi cég pedig elismerte, hogy két elemet is a végső minőségellenőrzés nélkül küldött el a Cadillacnek, így lehetett minimális eltérés. 

A stewardok elfogadták a magyarázatot, de úgy határoztak, hogy ettől még a szabálysértés megvalósult, így három héttel a verseny után kihirdették: kizárják a futam végeredményéből a #2-es autót. Az ötödik helyet így a #7-es Toyota kapja meg, és az utólagos döntés értelmében az első WEC-pontjait ünnepelheti a BMW is, ugyanis a tizedik helyre így a németek #20-as autója léphet előre.

A sorozat egyébként még egy ponton támadja a Cadillacet: bevezetett egy új szabályt, amelynek értelmében minden gyártónak kötelező lesz két autót indítania a sorozatban 2025-től, és ez a nagyobb istállók közül csak a Cadillacet érinti.

wec-cadillac_1