Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!
https://formula.hu/parc-ferme/2917
| Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye: | |||
| 1 | Vincze Ferenc /Kuti Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 03:12,8 |
| 2 | Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek | Ford Fiesta RS WRC | 00:00,1 |
| 3 | Lovász Pál / Mihalik Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:00,6 |
| 4 | Grzegorz Grzyb / Robert Hundla | Ford Fiesta RS WRC | 00:01,4 |
| 5 | ifj. Tóth János / Szőke Tamás | Peugeot 208 T16 R5 | 00:02,9 |
| 6 | Botka Dávid / Tóth Imre | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:03,5 |
| 7 | Turán Frigyes / Zsíros Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:03,9 |
| 8 | Jozef Béres jr / Répás Zoltán | Mini John Cooper Works WRC | 00:05,5 |
| 9 | Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | 00:05,5 |
| 10 | Balogh János / Holczer Dániel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:05,7 |
| 11 | Herczig Norbert / Igor Bacigal | Skoda Fabia S2000 | 00:05,8 |
| 12 | Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,0 |
| 13 | Krózser Menyhért / Buchholz János | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,1 |
| 14 | Matics Mihály / Zejda Viktória | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:06,1 |
| 15 | Kazár Miklós / Ferencz Ramón | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 16 | Trencsényi József / Verba Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 17 | Marozsi Zsolt / Szeles Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:07,0 |
| 18 | Nagy Mátyás / Nagy Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,1 |
| 19 | Pavel Valousek / Veronika Havelkova | Skoda Fabia S2000 | 00:07,7 |
| 20 | Osváth Péter / Farnadi Ágnes | Mitsubishi lancer Evo IX | 00:07,8 |
| 21 | Budavári Zoltán / Lukács Csaba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,9 |
| 22 | Igor Drotar / Vladimir Banoci | Citroen DS3 WRC | 00:08,6 |
| 23 | Rongits Attila / Hannus László | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,0 |
| 24 | Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr | Subaru Impreza S12B WRC07 | 00:09,2 |
| 25 | ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,7 |
| 26 | Hadik András / Kertész Krisztián | Ford Fiesta R5 | 00:10,2 |
| 27 | Tomas Kurka / Adam Skubnik | Mini John Cooper Works WRC | 00:10,6 |
| 28 | Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:11,1 |
| 29 | Fogasy Gergely / Berendi Dávid | Peugeot 207 S2000 | 00:11,3 |
| 30 | Ollé Sasa / Tóth Zsolt | Ford Fiesta S2000 | 00:11,6 |
| 31 | Kovács Antal / Istovics Gergő | Ford Fiesta R5 | 00:12,6 |
| 32 | Tomas Ondrej / Petr Tesinsky | Subaru Impreza WRX STi | 00:14,5 |
| 33 | Sebestyén István / Radó István | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:15,3 |
| 34 | Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka | Subaru Impreza WRX STi | 00:16,1 |
| 35 | Kurtos Róbert / Repka Róbert | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:17,0 |
| 36 | Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:22,6 |
| 37 | Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám | Skoda Fabia S2000 | 00:23,3 |
| 38 | Tomas Konecny / Lukas Sintal | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:26,0 |
| 39 | Vladimir Hanus /Slavomir Harabin | Skoda Octavia WRC | 00:31,4 |
Koronavírus-fertőzés miatt két napot kórházban töltött Nelson Piquet
https://formula.hu/parc-ferme/27820
A világjárvány nemcsak az aktív Formula-1-es pilótákat – csak az utóbbi hetekben Lando Norrist és Charles Leclerc-t –, hanem a korábbi klasszisokat is érinti: brazíliai jelentések szerint Nelson Piquet is elkapta a koronavírust. A háromszoros világbajnoknak ugyan enyhei tünetei voltak csupán, ám mivel már a veszélyeztetett korosztályba tartozik, elővigyázatosságból kórházba szállították, ahonnan viszont két éjszakán át tartó megfigyelés után ki is engedték Piquet-t.

Fotó: DPPI
Schumacher rendes volt Baumgartnerrel, Montoya morgolódott
https://formula.hu/parc-ferme/27796
A Formula Podcast legutóbbi adásában vendégünk, Baumgartner Zsolt elmesélte, hogyan álltak hozzá a mezőny tagjai, amikor újoncként belépett a száguldó cirkuszba, s azt is, kiktől kapott pozitív visszajelzéseket, s kik voltak türelmetlenebbek vele és más ifjú tehetségekkel. Az adás ezen részét 40:13-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!
Navigátor vezet világtalant, ő meg autót
https://formula.hu/parc-ferme/27806
A Hyundai WRC-csapatának különös játéka elérkezett harmadik felvonásához: Thierry Neuville-ék és Ott Tanakék után ezúttal Dani Sordo igyekszik bekötött szemmel is utat találni a bóják között Borja Rozada iránymutatásai alapján. A virágpermetező itt sem maradhatott el.
Bottas helytállt a kőkemény havas finn raliverseny első napján
https://formula.hu/parc-ferme/27819
Az Arctic Lapland Ralin versenyez péntek-szombaton Valtteri Bottas, a Mercedes F1-es pilótája. Bottas egy régebbi fejlesztésű Citroen DS3 WRC-vel áll rajthoz a kőkemény, havas megmérettetésen, ahol elég speciálisak a körülmények - ez a mezőny harmadik legjobb autójának számít, de tegyük hozzá, hogy az egy-két esetben gyári támogatással érkező R5-ös autók bizonyos szempontból már megütik a régebbi WRC szintjét.
Bottas az első napot a nyolcadik helyen zárta szűk két perc lemaradással a futamot vezető, korábban a Skoda és a Toyota gyári pilótájaként is dolgozó, a japánok friss Yaris WRC-jével induló Juho Hanninenhez képest - három szakasz alatt közel kilenc kilométert kellett eddig megtenni, holnap pedig további 130 vár a mezőnyre.

„Kemény éjszakád volt, tesó?” – parádésan folytatódott Raikkönen hóemberes sztorija
https://formula.hu/parc-ferme/27817
Kimi Raikkönen néhány napja osztotta meg azt a fotót, amelyen egy frissen épített hóember társaságában látható, amelyet „harmadik testvérnek” nevezett, utalva arra, hogy vélhetően gyermekei, Robin és Rianna is segédkeztek az építésben. Nos, a legutóbbi, az Instagram-sztorijában közzétett fotó alapján Finnországban enyhébbre fordult az időjárás, a hóember ugyanis kissé megroggyant – az erről készült kép mellé pedig jégemberes humorát megcsillogtatva csak annyit írt a 2007-es F1-es világbajnok: „Kemény éjszakád volt, tesó?”.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ilyen autót várhatunk, ha a McLaren csatlakozik a Formula-E-hez
https://formula.hu/parc-ferme/27815
A hét egyik híre volt, hogy a McLaren opciós szerződést írt alá a Formula-E-vel: a sorozatban szereplő 12 csapathely egyikét a wokingi istállónak tartják fenn. Olvasónk, Veres András – akinek már több grafikáját megmutattuk – fantáziáját is megmozgatta a hír, és elképzelte, hogyan fog kinézni a narancssárga FE-gép.

Magyarázat nélkül kukázta oroszországi szezonnyitóját a DTM
https://formula.hu/parc-ferme/27816
A GT3-as bajnoksággá alakuló DTM már hetekkel ezelőtt közzétette 2021-es menetrendjét, most azonban újra kiadták a versenynaptárt, amelyben találhatunk egy igen lényeges változtatást. Eltűnt a sor elejéről ugyanis a május végére tervezett oroszországi évadnyitó forduló, amelyet az új Igora Drive Circuiten rendeztek volna meg.
A Német Túraautó-bajnokság nem fűzött semmilyen magyarázatot a forduló elmaradásához, és nem is fogják helyettesíteni az ottani versenyhétvégét, ami azt jelenti, hogy összesen nyolc állomásból – köztük négy német és négy egyéb európai helyszín (Monza, Zolder, Spielberg és Assen) szerepel – fog állni a megújuló széria idei szezonja, amely így június közepén Monzában fog rajtolni.

Elözönlik a Red Bull utánpótláspilótái az F2-t és F3-at
https://formula.hu/parc-ferme/27814
Pénteken egy sor bejelentést tett a Red Bull juniorcsapata, kijelölve, a kötelékbe tartozó versenyzők melyik sorozatban és csapatnál folytatják. Az indiai Jehan Daruvala – aki a Formula-2 utolsó futamán megszerezte első győzelmét – marad a Carlinnál még egy szezonra. A Hitech formációhoz ketten csatlakoznak, Jüri Vips, aki tavaly beugróként dobogós helyet szerzett, valamint Liam Lawson, a Formula-3 ötödik helyezettje. Az új-zélandi a DTM-ben is indul Alex Albon társaként, ha nem lesz ütközés a naptárak között.
Úgy tűnik, a Hitech – Nyikita Mapezin tavalyi istállója – Red Bull-ificsapatként fog működni. A gárda Formula-3-as részlegéhez is az osztrákok két juniorja érkezik: Jak Crawford és Ayumu Iwasa egyaránt újoncok, előbbi a német F4-ben lett második, utóbbi a francia sorozatot nyerte meg. Az ugyancsak bikás logóval versenyző német Formula-4-es bajnok, Jonny Edgar pedig a Carlinnal folytatja az F3-ban.

Új korszak: Bemutatkozott a Toyota Hypercar
https://formula.hu/parc-ferme/27813
Az LMP1 ideje lezárult a WEC-ben, a prototípusokat az LMH (Le Mans Hypercar) kategória váltja fel. A Toyota új versenygépe, a GR010 hibrid, akárcsak elődje, 2,4 literes helyett azonban 3,5 literes hathengeres motor hajtja, csúcsteljesítménye pedig 670 lóerő.
A két autót a szokásos pilótahármasok vezetik: a #7-es számút a Kobayashi, Conway és Lopez címvédő trió, a #8-ast Buemi, Nakajima és Hartley. Galéria ide kattintva található.

Ezzel az 55 lóerős autóval kezdődött az Aston Martin története
https://formula.hu/parc-ferme/27811
Ma már hihetetlennek tűnik az a motorteljesítmény, amivel az előző évszázad elején egy jármű versenyautónak minősült. Manapság a legkisebb utcai kocsik is kétszer annyi lóerő leadására képesek, mint az Aston Martin 1910-es években használt, még típusmegnevezés nélküli versenyautója. A képen látható gép 135 km/órás végsebességre volt képes, és a pilóta mellett egy extra üléssel rendelkezett, ami az utazó szerelő kényelmét szolgálta.
Where it all began.
— Aston Martin (@astonmartin) January 14, 2021
Equipped with a 55bhp engine, the first Aston Martin Grand Prix car could reach 85mph and featured two seats – the regulations at the time mandated that a mechanic had to travel with the driver!#AstonMartinF1 pic.twitter.com/W9VodAVln6
Elmenekült Baumgartner mellől az IndyCar-klasszis
https://formula.hu/parc-ferme/27795
Emlékeztek még Ryan Briscoe-ra? A Formula Podcast legutóbbi adásában Baumgartner Zsolt felidézte, hogyan menekítették ki mellőle F3000-es csapatukból az akkori Toyota-tesztpilótát. Az adás ezen részét 30:20-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!
MotoGP: Meghosszabbítják a katari tesztet, biztató hírek Marquezről
https://formula.hu/parc-ferme/27812
Mint arról beszámoltunk, a Malajziában a koronavírus-járvány terjedése miatt életbe lépett veszélyhelyzet miatt néhány napja kénytelenek voltak törölni a MotoGP sepangi tesztjét. A világbajnokság szervezői és a királykategóriás csapatok éppen ezért csütörtökön online összeültek, hogy megvitassák, hogyan módosítsák az előszezoni programot. A minap már felröppent, hogy a másik teszt helyszínéül szolgáló Katarba helyezik át a shakedownt, amelyen a tesztcsapatok, az újonc versenyzők, valamint kedvezménnyel rendelkező gyártóként az Aprilia motorosai vehetnek részt.
Nos, ez így is lesz, annyi módosítással, hogy a háromnapos gyakorlásnak csupán az első napja lesz hivatalosan shakedown, a második és harmadik már hivatalos tesztnapnak fog minősülni, amelyen a teljes mezőny részt vehet. Ez azt jelenti, hogy összességében a versenyzők csupán egyetlen napot veszítenek az eredetileg tervezett hathoz képest (plusz két napnyi shakedownt a gyártók tesztcsapatai), viszont a teljes felkészülési időszakot egyetlen pályán bonyolítják le.
Arról egyelőre nem szól a hivatalos közlemény, hogy a minap felröppent sajtóértesüléseknek megfelelően módosítják-e az évadnyitó Katari Nagydíj időpontját, egy héttel a tervezettnél előbbre hozva azt, hogy időben közelebb kerüljön a teszthez, s ezáltal a csapatok a sivatagi országban maradhassanak: erről vélhetően hosszabb egyeztetések szükségesek a felek (például a tv-társaságok és a katari szervezők) között.
A katari teszt módosított programja:
Március 3-4.: Előkészületek a bokszban/paddockban
Március 5.: Shakedown (tesztcsapatok, újoncok, Aprilia versenyzői)
Március 6-7.: Hivatalos teszt
Március 10-12.: Hivatalos teszt
FRISSÍTÉS: Az egyébként, hogy később kezdődik a felkészülési időszak, jól jöhet a kartörését követő harmadik műtétjéből lábadozó Marc Marqueznek. Vele kapcsolatban szintén csütörtök esti fejlemény, hogy a Repsol Honda közleménye szerint a nyolcszoros világbajnok ma orvosi ellenőrzésen járt a Hospital Ruber Internacional kórházban hat héttel az operációt követően, ahol megerősítették, hogy a tervek szerint és kielégítő ütemben halad a felépülése. Ugyanakkor a korábban talált fertőzés miatt folytatnia kell az antibiotikus kezeléseket is, valamint az egészségügyi állapotának megfelelő funkcionális rehabilitációt is.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Ijesztő balesetet úszott meg a a dubai F4-es futam éléről kieső pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/27810
Pepe Marti az Egyesült Arab Emírségek 2021-es szezonjának első futamán szenvedett csúnya balesetet, amikor az élről állva betonfalnak ütközött. A becsapódást követően az autója a motor környékén lángra kapott, ám az ifjú pilóta magánál volt, így pillanatok alatt saját lábán távozott a helyszínről. A baleset körülményeiről egyelőre nincsenek további információk, de a pilóta jól van. Az eset az alábbi videón látható, alatta pedig a teljes futam megtekinthető angolul.
Így kell otthon a szobában raliversenyzőset játszani
https://formula.hu/parc-ferme/27803
Nem ő szerepel ugyan rajta (bár belőle is kinéznénk hasonló őrültséget), de a jelenleg a Dakaron szereplő Tom Coronel osztotta meg az alábbi videót, amelyen a @leealexanderbrown névre hallgató TikTok-felhasználó mutatja be, hogyan lehet egy nappaliban szimulálni a ralizást – többek között egy vasalót is használva…
Furcsa helyzet: Albon Red Bull-színekben, Ferrarival versenyezhet a DTM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/27809
A Red Bull Racingből és teljes Formula-1-ből kikerülő Alex Albon az energiaitalos cég támogatásával a Német Túraautó-bajnokságban folytatja – érkezett a hír január elején. Arról azonban nem volt információ annak idején, melyik csapatnál és milyen autóval indul a GT3-as szabályrendszerre váltó sorozatban.
A Motorsport.com szerint a Honda, amely a logikus választást képviselné, nem érdeklődik a DTM iránt, mivel számára nem jelent nagy reklámértéket a széria. A lap információi alapján Albon – valamint a szintén Red Bull kötelékébe tartozó Liam Lawson – Ferrari 488 GT3-mal fog versenyezni, egyszerre képviselve két Formula-1-es riválist. Ami a csapatot illeti, a forrás szerint a befutó az AF Corse lehet, ami szintén ironikus, hiszen az olasz formáció szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, a WEC-ben gyári státuszban szerepel.
A lap arról is ír, hogy azokon a versenyeken, melyeken Albon F1-es tartalékpilóta státusza miatt nem tud részt venni, Nick Cassidy, a Super GT 2017-es és Super Formula 2019-es bajnoka vezetheti az autót, aki szintén Red Bull-támogatott sportoló. Azonban Cassidy esetében is van akadály: ő a Formula-E-ben teljesíti első szezonját 2021-ben, ami szintén ütközéseket jelenthet DTM-hétvégékkel.

Amikor a navigátor virágpermetezővel locsolja a bekötött szemű versenyzőt
https://formula.hu/parc-ferme/27807
Akkor egész biztosan a Hyundai őrült kihívását nézzük, ahol Ott Tanakék után ezúttal Thierry Neuville-en és Nicolas Gilsoulon van a sor, hogy minél kevesebb bója ledöntésével átnavigálják magukat a pályán. Vizesárkok helyett most arcon locsolás a nehezítés.
Sarkvidéki versennyel pótolja a kieső Svéd Ralit a WRC
https://formula.hu/parc-ferme/27808
Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy máris bele kellett nyúlni a Rali-világbajnokság 2021-es naptárába a koronavírus-járvány miatt, ugyanis törölték a Svéd Ralit. A helyére viszont bekerül egy másik esemény, nevezetesen az Arctic Rali, amelyet február utolsó hétvégéjén rendeznek meg a szezon második állomásaként Finnországban (ahol így a nyári Finn Ralival együtt két fordulót is tartanak idén).
A helyszín egész pontosan Lappföld központja, Rovaniemi lesz, ami az északi sarkkör közvetlen közelében található, a küzdelmeket viszont már a sarkvidéken belül rendezik, így értelemszerűen havas-jeges versenyről lesz szó. A WRC idénye így továbbra is 12 fordulót tartalmaz – így fest jelenleg a kalendárium:

A Rotax Max Challenge Grand Finalsre is lecsapott a koronavírus
https://formula.hu/parc-ferme/27804
Úgy tűnik, a 2021-es év eleje sem telhet el a pandémia miatti versenytörlések nélkül. Most a Rotax Max Challenge Grand Final szervezői jelentették be, hogy a korábbi halasztás után – eredetileg Bahreinben rendezték volna meg novemberben, onnan került át januárra és Portimaóba – kénytelenek véglegesen törölni a 2020-as eseményt. A fő akadályt a portugál kormány által bejelentett komoly lezárások jelentik, amelyek ellehetetlenítik a Világdöntő megrendezését.
Pedig a megmérettetésen több honfitársunk is indult volna: a hazai bajnokság győzteseiként MicroMaxban Gáspár Benett, MiniMaxban Krausz Dániel, Max Juniorban Krepcsik Áron, Max Seniorban Sövér László, DD2-ben pedig Major Bence képviselte volna a magyar színeket.
Jó hírek Zanardiról: orvosa szerint újra képes beszélni
https://formula.hu/parc-ferme/27805
Alex Zanardi még tavaly nyáron szenvedett súlyos fejsérüléssel járó balesetet egy kézzel hajtott kerékpárversenyen. Azóta többször is megműtötték már az F1-et is megjárt pilótát, aki egy ideig mesterséges kómában is volt. Olasz lapok – így a Corriere della Sera és az Autosprint – most arról számoltak be, hogy egy újabb, „ébresztő” műtét után a paralimpián aranyérmet nyerő sportoló újra képes a beszédre.
„Érzelmes pillanat volt, amikor elkezdett beszélni, senki nem akarta elhinni. De jelen volt, és utána a családjával is beszélt” – nyilatkozta a legutóbbi műtétet végző, a milánói San Raffaelle Kórházban dolgozó Dr. Federica Alemanno.

Zajlanak a barcelonai 10-es kanyar átalakításának munkálatai
https://formula.hu/parc-ferme/27801
Mi is beszámoltunk róla néhány hete, hogy a Formula-1 Spanyol és a MotoGP Katalán Nagydíjának otthont adó barcelonai pályán átszabják a 10-es kanyart. Korábban egy elnyújtott balos volt a hátsó egyenes végén, amelyet aztán előbb az F1-ben, majd Luis Salom 2016-os halálos balesete után a motorosoknál is felváltott az új, élesebb kanyar. Most a két verzió között alakítanak ki egy harmadikat, amellyel a cél, hogy egyfelől szélesítsék a bukóteret, másfelől visszatérjenek a nyomvonal eredeti szellemiségéhez, így újfent egy tempósabb kanyart teljesítenek majd a versenyzők. A munkálatok javában zajlanak Barcelonában – íme, néhány fotó erről:









