DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

Saját pilótájából csinált mémet a Red Bull

Az utóbbi napok egyik népszerű F1-es videója volt az a 15 perces anyag, amit a Red Bull istállója Sergio Perez érkezéséről készített. A pilótát a csapat egyik magasra nőtt tagja vezette körbe a gárda főhadiszállásán, ami a lezajlott beszélgetések és felfedett kulisszatitkok mellett sokak számára el sem érte az ingerküszöböt. A Red Bull közösségi médiafelelőse azonban gondoskodott róla, hogy senki ne menjen el a két férfi közötti termetbeli különbség mellett.

EtzZzmIWYAEpWwA

Legközelebb nem húzza eddig az egyezkedést a Mercedes

Az utóbbi hetek-hónapok során sok szó esett Lewis Hamilton és a Mercedes egyre későbbre halasztott szerződéskötéséről, amiről végül február 8-án érkezett bejelentés. A két fél egy évnyi közös versenyzésről döntött, de a kései aláírás érezhetően kellemetlen helyzetbe hozta őket. Toto Wolff leszögezte, még egy ilyen alkalomra valószínűleg nem kerül sor.

"Biztosan hamarabb, mint 2021-ről" - reagált arra a kérdésre, 2022-ről mikor kezdenek tárgyalni. "Versenyzés közben mindig trükkös időt találni rá, de megtanultuk a leckét, hogy vannak rajtunk kívül eső faktorok, amelyek miatt csúszhatnak az egyezkedések. Nem akarjuk ismét januárig halasztani, ezért 2022-ről valószínűleg sokkal hamarabb elkezdünk beszélgetni" - idézte a Racefans.

Em3sf9fW8AAR6x_

A pontszerző debütálástól a nürburgringi varázslatig – Jackie Stewart legnagyobb pillanatai

Ezúttal a háromszoros világbajnok Jackie Stewart legnagyobb teljesítményei kerültek sorra a Formula-1 YouTube-csatornáján – az első helyezett egy all-time lista dobogójára is jó eséllyel pályázna (a videó átkattintás után nézhető!):

Hulladékból készítik az Extreme-E trófeáit

Extrém környezetbarát módot választott az Extreme-E a legjobban teljesítő pilótái megjutalmazására: százszázalékban újrahasznosított műanyagból készült trófeákkal díjazza őket. Az április első hétvégéjén elrajtoló, környezettudatosságot hirdető versenysorozat számára a 3devo techcég 3D nyomtatással készíti a serlegeket.

Bár a széria elsődleges célja az emberek figyelmének felhívása a világ minden kontinensén nyilvánvaló környezetszennyezésre, a szervezők ennél messzebbre mentek. 2019 decemberében tartották az első akciójukat, amely során Szenegál tengerpartjának egy szakaszát tisztították meg a műanyaghulladéktól. Az összegyűjtött szemétből téglákat gyártottak, azokból pedig helyi iskolás gyermekek számára építettek mosdókat. A mezőny idei második versenye épp az említett szakaszon lesz május utolsó hétvégéjén.

EszLsk0XMAEp2Pm

 

Meddig várathatja a Mercedes George Russellt?

Legutóbbi podcastadásunkban az F1-es csapatok 2021-es pilótapárosait vettük górcső alá, a Williams brit tehetsége kapcsán pedig szóba került (egyébként még Lewis Hamilton hosszabbításának bejelentése előtt), hogy vajon nem veszítheti-e el őt a Mercedes, ha nagyon rövid időn belül nem ad lehetőséget neki. Hallgassátok a vonatkozó részt 23:11-től (meg persze a teljes adást is!):

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Héttagú bizottság pótolja az F1-be távozó Briviót a Suzukinál

Január elején robbant a bomba, miszerint Davide Brivio elhagyja a Suzuki általa tavaly vb-címig vezetett MotoGP-csapatát, s helyette a Formula-1-es Alpine-nál vállal versenyigazgatói szerepkört. A japán gyártót bevallottan sokként érte csapatmenedzserük hirtelen távozása, és természetesen azonnal adódott a kérdés, hogy vajon ki tudja pótolni Briviót.

Az első konkrét információk is arról szóltak, hogy a Suzuki a felsővezetés tagjai között osztja meg a csapatmenedzseri teendőket, s ezt most Shinichi Sahara, a MotoGP-s projekt vezetője meg is erősítette a sajtónak. Egy héttagú bizottságot hoztak létre, amelyben rajta kívül ott lesz Ken Kawauchi technikai igazgató, a két versenyző, Joan Mir és Alex Rins főmérnöke, Frankie Carchedie és José Manuel Cazeaux, Alberto Gomez marketing- és kommunikációs menedzser, valamint Mitia Dotta és Roberto Brivio csapatkoordinátorok.

Sahara elmondta: nem tudja, meddig lesz érvényben ez a felállás, mindenesetre az elmúlt egy hónap tapasztalatai alapján működőképesnek tűnik a rendszer szerinte. A projektvezető szerint persze az lenne az ideális, ha előbb-utóbb egyiküket kinevezhetnék csapatmenedzsernek, de az sem kizárt hosszú távon, hogy majd egy külsős szakembert igazolnak erre a posztra.

Brivio távozása amúgy leginkább az évek óta pletykált esetleges szatellit csapatra lehet hatással, ugyanis főként a volt csapatmenedzser tárgyalt a potenciális jelölt istállókkal, ugyanakkor nem tettek le róla, hogy 2022-ben ne csak a gyári gárdával képviseltessék magukat a rajtrácson (a fő esélyesnek a Petronas SRT vagy a minden bizonnyal érkező Sky Racing VR46 tűnik – attól függően, hogy melyikük partnere lesz vagy marad a Yamaha). Idén mindenesetre a cél az, hogy Mirrel és Rinsszel célba vegyék mindhárom világbajnoki elsőséget, amelyből két értékelésben (az egyéniben és a csapatok között) a Suzuki lesz a címvédő 2021-ben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

sahara-suzuki-motogp-1

Fotó: MotoGP Media

Így vezet vakon egy ralivilágbajnok - videó

A Hyundai WRC-csapat furcsa küldetést adott pilótáinak: vakon kellett végigmenniük navigátoruk segítségével egy kibólyázott pályán. Nézzük meg, hogy a 2019-es világbajnok Ott Tanak hogyan teljesített bekötött szemmel:

 

Mostantól elektromos rollert is hívhatunk Ezüst Nyílnak

Váratlan formát öltött a Mercedes és a Xiaomi együttműködése, aminek legújabb produktuma egy elektromos roller. A Xiaomi Electric Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition névre keresztelt járgányhoz az elektronikai eszközöket gyártó cég adta a technológiát, a versenycsapat pedig a dizájnelemeket. A járgány vonalai a marketinganyag szerint "egy versenyautó aerodinamikai formáit idézik", de ami kézzelfoghatóbb információ vele kapcsolatban, hogy 45 kilométeres hatótávval rendelkezik, tárcsafékkel szerelt, és akár 20%-os emelkedőt is képes megmászni.

Az eszköz áráról és forgalmazásáról egyelőre nem esett szó, első körben vélhetően csak a csapattagok használhatják majd.

Etsp1HZXYAEp-RQ

mi-amg1

mi-amg2

További fotók, információk és egy 3D-s animáció ezen a linken.

Videó: egy klasszikus Senna-Prost párharc Silverstone-ban

1993-ig repít vissza minket az F1 - a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

xspma6dge6dt0254zfro

Így előzték végig a mezőnyt az első körös menők

Újabb mozgó infografika, amely a szezon első versenyétől fogva számlálja az első körben történt pozíciószerzéseket. A műfaj mestere, Antonio Giovinazzi a szezonnyitótól fogva vezette a listát, azonban később felzárkózott rá Kevin Magnussen, és végül 50-50 nyert hellyel holtversenyben zártak. A harmadik helyen Nicholas Latifivel szoros csatában Kimi Raikkönen végzett, azt pedig gondolnánk, hogy Lewis Hamilton nulla, Valtteri Bottas csupán kettő pozíciót nyert az első körben?

(Ez a videó kizárólag a nyert pozíciókat számolja, az első körben elvesztett helyek nem vonódnak le, ezért különbözhet más, hasonló statisztikáktól.)

GT-futamokon indul a Ferrari F1-es reménysége

Callum Ilott egyelőre nem került be az F1-be, mert a Ferrari-neveltek közül Mick Schumachert emelték be a Haasba, Antonio Giovinazzit pedig megtartották az Alfa Romeóban - Ilottnak egyelőre marad a tesztpilótai szerepkör, de emellett természetesen versenyezni is szeretne. A Ferrari most azt jelentette be, hogy a 22 éves fiatal ezt GT-futamokkal érheti el idén: GT-s Ferrarikkal versenyezhet különböző, állításuk szerint a világ leghíresebbjei közé tartozó futamokon. Emellett ott lehet a legtöbb F1-es hétvégén is - hogy mikor lesz ebből F1-es ülés, az viszont erősen kérdéses...

ilott

fotó: dppi

Eldőlt, ki kapja az utolsó szabad ülést a MotoGP-ben?

Kevesebb mint egy hónap választ el minket a katari előszezoni tesztig, de még mindig akad egy kiadó hely a MotoGP 2021-es rajtrácsán. Az Aprilia még az előző szezon vége után jelentette be, hogy csak a téli tesztidőszak után dönt arról, hogy Bradley Smith és Lorenzo Savadori közül ki lesz Aleix Espargaro csapattársa és ki a gyár tesztmotorosa. Azért a doppingeltiltott Andrea Iannone két tavalyi helyettese maradt a tarsolyukban, mert több fiatal Moto2-es is visszautasította a kétségkívül sereghajtó márka megkeresését.

Az utóbbi hetekben viszont arról szóltak a pletykák, hogy döntött az Aprilia, és Savadorinak ajánlanák fel a versenyzői, Smithnek pedig a tesztmotorosi állást. Carlo Pernat, a MotoGP-paddock ügyeivel kapcsolatban általában jól értesült menedzser nemrég a GPOne.com szaklapnak arról beszélt, hogy Smith ezt elutasította, így az Apriliának új tesztelője után kell néznie.

Ezt erősítheti az is, hogy a brit versenyző a napokban egy Yamaha R3-asról posztolt az Instagramon „Nem nézünk hátra” és „Kész a Project #109” szövegek kíséretében – a rivális márka motorjáról közzétett fotó alapján sokan arra gyanakodnak, hogy Smith valóban szakított az olaszokkal. Menedzsere, Bob Moore azonban a Crash.net érdeklődésére elmondta: továbbra is zajlanak az egyeztetések az Apriliával, s maga a gyártó is cáfolta a híreszteléseket, hogy döntöttek volna az idei felállásukat illetően.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bradley Smith (@bradleysmith38) által megosztott bejegyzés

Kulisszák mögött: Így telt Perez első napja a Red Bullnál – videó

Még januárban megejtette első látogatását új csapata, a Red Bull központjában Sergio Perez, most pedig közzé is tettek erről egy negyedórás videót, benne többek között azzal, ahogy megismerkedik Adrian Newey tervezőasztalával, az energiaitalosok korábbi autóival, és persze az üléspróba sem maradhatott el:

Leclerc és Sainz: előre leosztották a kártyákat?

A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, így természetesen szóba került a Ferrari duója is - vajon milyen lesz a dinamika Charles Leclerc és Carlos Sainz között? Az erről szóló rész 57:33-tól hallgatható:

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Tragédia az M6-oson: Összefogás kollégánkért

Tisztelt Olvasók!

Ritkán fordul elő, hogy ilyesmivel fordulunk önökhöz, de az élet most úgy hozta, hogy meg kell tennünk. Kiváló szakmabelinket, kollégánkat és jóbarátunkat súlyos csapás érte: családjával néhány napja súlyos autóbalesetet szenvedtek az M6-os autópályán, a hátborzongató esetről szóló tudósítások bejárták az országos sajtót is. A többgyermekes család élete egyik napról a másikra tragikusan megváltozott, emiatt lakóhelyükön, Martonvásáron példás összefogással kezdeményezés indult annak érdekében, hogy mielőbb segítséget kapjanak a rájuk szakadt anyagi-egészségügyi kiadásokhoz.

Izsányi Szabolcs, a családfő hosszú éveken át példás munkát végezve tudósított a legnagyobb hazai sportlap hasábjain az F1 eseményeiről, számos kellemes percet szerezve nagyon sok rajongónak, ezért most arra kérünk mindenkit, aki teheti, hogy támogassa őt és a családját a megrázó tragédia után. Akik pénzügyi hozzájárulással tudnak és szeretnének segíteni, kérjük, hogy az 57800040-10069121 számlaszámra, Izsányi Szabolcs nevére utaljanak, jelezve a megjegyzés rovatban, hogy adomány.

Minden segítség és megosztás számít!

Üdvözlettel:
a Formula.hu szerkesztősége

Szupercsapatot állított össze a Le Mans-ba visszatérő Peugeot

Korábbi F1-esek – Kevin Magnussennel az élen –, egy DTM- és egy Formula-E-bajnok, valamint több Le Mans-győztes is lesz a Peugeot csapatában, amely idén még nem, hanem 2022-ben csatlakozik a WEC mezőnyéhez a Hypercar kategóriában két autóval. Már ránézésre is ütőképes hatost toboroztak, a következő nevekkel:

Kevin Magnussen: korábbi F1-es versenyző.

Paul di Resta: korábbi F1-es versenyző, DTM-bajnok, Le Mans-i LMP2-es kategóriagyőztes.

Jean-Eric Vergne: korábbi F1-es versenyző, kétszeres Formula-E-bajnok.

Loic Duval: Le Mans-győztes, WEC-világbajnok, Super GT- és Super Formula-bajnok.

Gustavo Menezes: WEC abszolút futamgyőztes, WEC LMP2 trófea nyertese.

Mikkel Jensen: ELMS LMP3 bajnok.

A tartalékversenyző James Rossiter lesz, aki nagy LMP1-es versenytapasztalattal rendelkezik.

Teljes az F1 2021-es mezőnye, emlékeztetőül mutatjuk a párosokat

Lewis Hamilton és a Mercedes bejelentésével február 8-án az utolsó darab is a helyére került a kirakósban, így érdemes felidézni, hogyan mutat a Formula-1 2021-es évfolyama.

Etsz-shXIAAZ-vM

Nyitókép: DPPI

Hamilton is gratulált „testvérének”, Tom Bradynek

A helyi idő szerint vasárnap esti Super Bowlt ismét, immár hetedik alkalommal megnyerő Tom Brady kifejezetten jó viszont ápol Lewis Hamiltonnal - a brit pilóta nemrég még azt nyilakozta, hogy örülhet, hogy Brady egyáltalán tudja a nevét, utóbbi pedig tavaly méltatta hosszasan az F1-es pilótát, amikor az megnyerte a hatodik vb-címét. A 43 évesen ismét, minden NFL-csapatnál többször a csúcsra érő irányítónak Hamilton a közösségi oldalán "testvéreként" gratulált, kijelentette, hogy Brady a valaha volt legnagyobb, majd hozzátette, hogy üdvözli a 7-esek klubjában - jelenleg mindketten hétszeres bajnokok.

Brady egyébként két és fél éve még Daniel Ricciardónak adott "touchdown-passzt":

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Nincs opció plusz egy évre Hamilton szerződésében, 2022 más lapra tartozik - mondja a Mercedes

Ma délben végre bejelentette a Mercedes, hogy megállapodott Lewis Hamiltonnal és a világbajnok 2021-re is marad az istállónál - a szerződés viszont csak egyetlen évre szól, legalábbis ami a csapatot illeti, Hamilton pályán kívüli tevékenységének támogatásáról állítólag megegyeztek hosszabb időre. A pletykák azonnal felmerültek, hogy talán van opció abban a kontraktusban 2022-re, de a Mercedes ezt a közösségi oldalán tagadta - mint írták, nem, ez nem igaz, ez egy sima egyéves szerződés, 2021-re koncentrálnak, 2022-ről majd akkor fognak egyeztetni, ha annak lesz itt az ideje.

 

Nagy Dani: Nem szeretnék eltartott autóversenyző lenni

Érdekes beszélgetést folytattunk az ország egyik jól ismert túraautósával, Nagy Dániellel az Autósport és Formula Magazin stúdiójában. Előző szezonja mellett jövőképe volt a fő téma. Bár a pilóta még mindig csupán 22 éves, kiforrott elképzelése van: csak akkor folytatja az autósportot, ha elérhetőnek érzi fő céljait, hogy gyári csapat versenyzője legyen és világbajnoki címért harcolhasson. Elmondta, nem kizárt a WTCR-be kerülés, de más kategóriák felé is nézelődni kezdett, így lehetséges, hogy a GT-versenyzés felé fordul.