DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese

Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.

Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.

Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.

Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton

Első győzelmére tör, de mérnökként is dolgozna az autósportban a magyar rali fiatal trónkövetelője

A 25 éves Klausz Kristóf volt az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradó augusztusi stúdióvendége. A korábban nemzetközi porondon is versenyző ralis tavaly Nyíregyházán és legutóbb Veszprémben szerzett már egy dobogót, az ob-szezon további részében pedig győzelemmel jelezné a bajnokság nagy öregjeinek, hogy vele is számolni kell. De arra az eshetőségre is van terve, ha nem jönnek be számításai versenyzőként.

Hollandiában még a sebességhatárt is Verstappenhez igazítják

Bár most a Belga Nagydíj hétvégéje zajlik, már a jövő heti hollandiai utazásra is izgatottan készül mindenki, hiszen 1985 után először tér ide vissza a mezőny. A legjobban természetesen a helyi hős, Max Verstappen várja, aki pontosan tudja, szívélyes fogadtatásban lesz majd része.

Zandvoort városának akciójára azonban minden bizonnyal ő sem számított. A Holland Nagydíjnak otthont adó településen ugyanis útmunkálatokba kezdtek, egészen konkrétan a közlekedési táblákat frissítették, így még ők is a Red Bull-pilótát fogják ünnepelni.

A szenzációs kameraállás: ezt látja Alonso a spái F1-es pályán

Újítással jelentkezett a Belga Nagydíj második szabadedzésén a Formula-1, ugyanis mutatott egy olyan felvételt, amelyen Fernando Alonso sisakjának belsejéről tekinthetünk körbe - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

maxresdefault_1

Hatalmas tömegbaleset az Eau Rouge-ban, áll a W Series időmérője - videó

Egyelőre csak videókat találhatunk az esetről, több információnk nincs, amint lesz, frissülünk - egyelőre annyi biztos csak, hogy egy hatalmas baleset miatt áll a W Series időmérője.

FRISSÍTÉS: 17:00-kor folytatódik az időmérő a W Series tájékoztatása szerint. Hivatalos információ továbbra sincs, egyelőre annyit tudni, hogy mindenki kiszállt, ketten kerültek az orvosi központba - mindebből azért azt szűrhetjük le, hogy nem történt nagy baj.

Vettel énekes és kosárlabdázó is akart lenni – és mindenhol egy Michael volt a példaképe

Idei újítás a csütörtöki F1-es sajtótájékoztatókon, hogy fiatal rajongók is kérdezhetnek a versenyzőktől. Így kapta meg azt a kérdést Sebastian Vettel, hogy mindig is F1-es pilóta akart-e lenni. „Énekes akartam lenni, mert imádtam Michael Jacksont, de az énekeshangom lehetetlenné tette a küldetést” – felelte a német, aki hozzátette: „A táncképességeim egész jók, szerintem elég sok itallal közelébe tudok kerülni Michael Jacksonnak.”

„Egy ponton a kosárlabdát is szerettem” – folytatta az Aston Martin versenyzője. „Nagy rajongója voltam Michael Jordannek. De ránéztem anyukámra, apukámra és a nagyszüleimre, és rájöttem, hogy talán ez sem az én utam” – utalt a magasságára Vettel, aki elmondta: ezután gyorsan kiszemelte magának az autóversenyzést, ahol pedig az éppen az ő gyerekkorában nyerni kezdő és vb-címeket szerző Michael Schumacher volt a németek hőse, így onnantól kezdve egyértelmű volt a választása. Érdemes megfigyelni, hogy a négyszeres világbajnoknak mindhárom területen egy Michael volt a példaképe…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kimi Raikkönen találkozása Lea hercegnővel

Az Alfa Romeo csapatánál járt Lea belga hercegnő, aki a két versenyzővel, Antonio Giovinazzival és Kimi Raikkönennel találkozott. A hercegnő által patronált alapítvány az utóbbi időben történt áradások belgiumi áldozatait segíti, a jótékonysági árveréshez pedig az Alfa is hozzájárult, a képek alapján Raikkönen overalljával és egy kormánnyal.

Apja első sisakját másolja Spában Mick Schumacher, Verstappené narancsba borult

Szokás szerint több versenyző is különleges bukósisakkal készült az aktuális versenyhétvégére. Mick Schumacher apja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher harminc évvel ezelőtti F1-es debütálására emlékezik azzal, hogy szinte egy az egyben a német legenda legelső sisakdizájnját idézte meg, amellyel az 1991-es itteni futamon szerepelt:

 

Mindeközben a félig hazai pályán szereplő Max Verstappen bukója a korábbi évek hagyományait követve narancsba borult a Belga Nagydíjra:

Visszatért a tragédia helyszínére Juan Manuel Correa

Szívfacsaró képek a közösségi médiában: Juan Manuel Correa visszatért Spa-Francorchamps-ba, és felkereste a Raidillon kanyart, ahol két évvel ezelőtt a Formula-2-ben végzetes baleset történt. Anthoine Hubert életét veszítette az ütközésben, az amerikai pilóta lába súlyosan sérült, de ő elutasította az amputációt. Másfél év küzdelmes felépülés után Correa újra versenyez, az ART csapattal a Formula-3-ban, amely az F1 mellett pályára lép hétvégén Spában.

„Furcsa érzés újra versenyzőként itt lenni. Alázattal tekintek a lehetőségre, hogy tovább űzhetem, amit szeretek, és megpróbálok kibékülni a tudattal, hogy ő is ugyanezt tenné. Ezen és minden hétvégén érted versenyzünk, barátom” – írta a fotók mellé a Twitteren Correa.

Nem csupán a túlélő kereste fel a 2019. augusztus 31-én történt baleset helyszínét. Anthoine Hubert két barátja, Pierre Gasly és Charles Leclerc is virágot vitt a végzetes kanyarba: a franciák korán elvesztett tehetségét nem felejtik el. 

Megszűnik a MotoGP egyik meglepetéscsapata – de érkezik a helyére egy új

Néhány hete még csak a Petronas mint névadó szponzor távozása volt biztos, a Brit Nagydíj előtt azonban a Sepang Racing Team azt is bejelentette, hogy 2021 végén teljesen beszünteti a jelenlegi formában a részvételét a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes géposztályában, így a MotoGP-ben is. A malajziai pályához kötődő SRT 2015-ben mutatkozott be a Moto3-ban, majd 2018-tól szerepelnek a Moto2-ben, 2019-ben pedig a királykategóriában is debütáltak. Nem is akárhogy, hiszen Fabio Quartararo révén egyből pole-pozíciókat és dobogós helyezéseket gyűjtöttek szatellit csapatként, második idényükben pedig már a futamgyőzelmek is összejöttek. Razlan Razali csapatvezető a bejelentéssel kapcsolatos nyilatkozatában azt is érdemként említette, hogy idén „minden idők legjobbjával”, Valentino Rossival dolgozhattak együtt.

A Sepang Racing Team év végi megszűnése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy eggyel kevesebb csapat lesz jövőre a MotoGP rajtrácsán. A jelenlegi vezetés, Razali és Johan Stigefelt sportigazgató vezetésével ugyanis egy új csapat fog formálódni, amelynek pontos részleteit várhatóan Misanóban, a San Marinó-i Nagydíjon fogják bejelenteni. Az időzítés aligha véletlen, a minden bizonnyal továbbra is a Yamaha szatellit gárdájaként működő leendő új istálló főtámogatója ugyanis a híresztelések szerint az olasz WithU lesz – nekik köszönhetően került képbe állítólag Andrea Dovizioso is, aki az Apriliánál Maverick Vinales szerződtetésével nem jut üléshez, így elképzelhető, hogy a hangvillásokon keresztül jut vissza a MotoGP mezőnyébe (sőt, az is felmerült, hogy már idén felülhet az M1-esre, ha Franco Morbidelli egyből a gyári csapatnál térne vissza a sérülésből való felépülése után).

rossi-srt-yamaha-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem aprózta el a pályabejárást a McLaren

A versenyhétvégék egyik szokásos programja sokaknál, hogy bejárják a pályát, a Belga Nagydíj helyszínén viszont ez is egy elég embert próbáló feladat. A hét kilométeres pálya gyalog is kifejezetten megterhelő tud lenni, a McLaren pedig erről osztott meg egy fotót. „A versenyhétvége első köre befejeződött. Lando és a csapat bejárja Spa mind a 7004 méterét” ─ írták a Twitteren.

Nem tudták megmenteni Verstappen és Perez motorját sem

A legutóbbi két futamon Max Verstappen és Sergio Perez is nagy erejű ütközések elszenvedőjévé vált, az eredmény pedig mindkettejüknél többek között a motor sérülése is lett. A Honda az elmúlt heteket az erőforrásokért való küzdelemmel töltötte; már a balesetek után aggasztó volt a helyzet – előrevetítették azt is, hogy ebből rajtbüntetés is lehet –, de igyekeztek minden tőlük telhetőt megtenni.

Nem sikerült. A japán gyártó csütörtökön tudatta, egyik Red Bull-pilóta motorja sem javítható. Tekintve, hogy mindkét autóban ez volt a második erőforrás, a limit pedig egy szezonon belül három, ezzel szinte biztossá vált, hogy sem Verstappen, sem Perez nem ússza meg büntetés nélkül. Hogy mindez a hátralévő 12 futam melyikén várható, azt egyelőre nem tudják megjósolni.  

Visszatér az F1 és az F3, folytatja a MotoGP - mutatjuk a pénteki menetrendet

Egy hónap szünet után ismét F1-es "sessiont" hirdethetünk meg - 11:30-kor az első szabadedzéssel megkezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje. Mást is érdemes lesz azért nézni pénteken, mutatjuk a programot:

Péntek (augusztus 27.) 

10:05 - 10:50 Formula-3, Szabadedzés 

10:55 - 11:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

11:30 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

13:55 - 14:25 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:00 - 16:00  Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:10 - 15:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

00121025_030

fotó: dppi

Ennyi a különbség egy jó és egy nagyon jó kör között Spában

Az F1 szokásos összehasonlító videójában most Daniel Ricciardo és a 2020-as Renault az alany - ez erre a linkre, vagy a képre kattintva nézhető meg!

pf1_12

Kiss Norbi is feltűnik a Jet Power Hungary reklámfilmjeiben

A kétszeres kamionos Európa-bajnok magyar autóversenyző a Sea-Doo ès a Can-Am hazai màrkanagyköveteként szerepel a hazai importőr videóiban:

Rali, rali és egy kis tereprali: Az augusztusi Motorsporthíradó

Tartalom:

- A Székesfehérvár-Veszprém Ralival folytatódott a hazai bajnokság.

- Vendégünk a veszprémi dobogós Klausz Kristóf.

- Világkupa-verseny Várpalotán.

Már néhány nap múlva felpattan az Aprilia nyergébe Maverick Vinales

A nyári szünet utáni hetekben gyorsan eszkalálódott Maverick Vinales és Yamaha kapcsolatának romlása: Assen után még csak azt jelentették be, hogy a szezon végén elválnak az útjaik, a Stájer GP utáni szabotázsügynek azonban előbb egy egyversenyes felfüggesztés, majd a végleges és azonnali hatályú szerződésbontás lett az eredménye. Mindeközben arra is fény derült, hogy a pletykáknak megfelelően a spanyol motoros 2022-ben már az Aprilia versenyzője lesz a MotoGP-ben.

A yamahás szerződésbontással viszont felmerült, hogy akár már idén felülhet az RS-GP-re Vinales. Nos, ezt ma a noalei gyártó meg is erősítette: augusztus 31-én és szeptember 1-jén, azaz jövő kedden és szerdán Misanóban fog tesztelni a motoros az Apriliával. Massimo Rivola, a gyártó elnök-vezérigazgatója egyelőre csak arról beszélt, hogy kíváncsiak a rutinos versenyző műszaki visszajelzéseire, de elképzelhető, hogy a teszt alapján döntik el, hogy még idén bevetik-e nagydíjhétvégén is Vinalest – akár már a szeptemberi Aragóniai GP-n. Az még egyelőre nem világos, hogy szabadkártyásként állna-e rajthoz a spanyol vagy pedig Lorenzo Savadori helyét venné át.

Vinales apriliás leigazolása kapcsán egyébként Andrea Dovizioso jövője is kérdésessé vált: a legfrissebb pletykák a Petronas távozása után főszponzort váltó SRT Yamahával hozták szóba az idén „szabadságon” lévő rutinos olaszt, sőt az is felmerült, hogy akár már idén feltűnhet náluk.

vinales-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

2022-ben is folytatódik a Drive To Survive

Tekintve, hogy a Netflix már korábban is arról beszélt, sok évadot szeretnének gyártani a Formula-1-ről szóló sorozatukból, talán nem túl meglepő a hír, miszerint jövőre érkezik a negyedik felvonás, mindenesetre most hivatalossá tették. A legújabb részek a 2022-es szezon elején érkeznek majd. A már most sem épp unalmas év, élén a Verstappen-Hamilton párharccal érdekes tartalmat vetít előre.

 

10 lóerővel lesz erősebb a Ferrari új motorja

Az olaszok még a nyári szünet előtt elárulták, várható még tőlük motorfejlesztés a szezon hátralévő részében. Mindezt a szabályok teljes betartásával teszik, hiszen a 2021-re tervezett motorjukon még nem eszközöltek minden lehetséges változtatást.

A Gazzetta dello Sport értesülései szerint a frissítés 10 lóerő pluszt fog jelenteni a vörösöknek. Hogy ez azonban pontosan mikortól fogja segíteni őket, elsősorban a McLarennel vívott küzdelemben, az továbbra sem tisztázott. Annyi bizonyos, hogy a Belga, a Holland és az Olasz Nagydíjon még változatlan erőforrással állnak rajthoz. Egyes értesülések szerint Oroszországban érkezhet az új motor, a pesszimistább informátorok azonban a Török Nagydíj előtt nem valószínűsítenek semmiféle fejlesztést.

Real-mezben focizott a ferrarisokkal, aztán Fioranóban tesztelt Sainz

Idei harmadik vlogjával jelentkezett Carlos Sainz, melynek témája Olaszországba tett kiruccanása volt, melyre még a nyári szünet előtt került sor. A „vörös családjával” találkozó spanyol éjszaka egy focimeccsen vett részt a csapat tagjaival – melyen a Real Madrid mezét viselte –, másnap 8-kor pedig már Fioranóban körözött az istálló 2018-as modelljével, az SF71H-val.

Hakkinen, Schumacher, Zonta és AZ előzés – az összes kameraszögből!

Ha a Belga Nagydíjra hangolódunk, nem kerülhetjük ki a 2000-as spái futamon látott manővert, amely során Mika Hakkinen Ricardo Zonta lekörözése közben előzte meg Michael Schumachert. Az F1 YouTube-csatornája az összes elérhető kameranézetből felidézte a legendás mozdulatsort – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

hakkinen-schumacher-2000-spa-video