Vasárnap ezer szurkoló veheti birtokba a Spanyol Nagydíj lelátóit
https://formula.hu/parc-ferme/28843
Az előzetes számításoktól eltérően szurkolókat is láthatunk a hétvégi Spanyol Nagydíjon, méghozzá ezer főt. A helyi járványügyi intézkedéseknek megfelelően ez a maximum, amit vasárnap megengedhet magának egy szabadtéri rendezvény Spanyolországban.
A helyszínre érkezők hőmérsékletét a belépéskor ellenőrizni fogják, a maszkviselés kötelező, a táplálkozás viszont tiltott, a pálya területén senki sem fogyaszthat ételt vagy italt.
Fotó: DPPI
„Tudom, mennyire brutális ez a sport” – Albon üzent Sargeantnak
https://formula.hu/parc-ferme/38344
Kedd este jelentette be a Williams, hogy azonnali hatállyal Franco Colapinto váltja a hátralévő kilenc 2024-es Formula-1-es nagydíjra Logan Sargeantot az autójukban. A közleményben az alakulat hangsúlyozta, hogy a menesztett amerikait továbbra is támogatni fogják és a Williams család részeként kezelik, ugyanakkor a csapattárs Alexander Albon volt az, aki igazán szívhez szóló üzenettel búcsúzott tőle az Instagramon:
„Első kézből tudom, mennyire brutális tud lenni ez a sport” – írta a thai-brit pilóta, utalva a saját Red Bull-os elküldésére, amely után egy évig csak tesztpilóta volt az F1-ben –, „és nehéz azt látni, hogy Logan év közben hagyja el a csapatot. Mindent beleadtál, haver, és megtiszteltetés volt a csapattársadnak lenni. Tudom, bármit is csinálsz legközelebb, lenyűgöző leszel benne.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Karbonfekete-sárga ruházatot villantott az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38343
Egyedi versenyruházatot és pólókat mutatott be a Ferrari két Formula-1-es pilótája, Charles Leclerc és Carlos Sainz az istálló hétvégi hazai futama, az Olasz Nagydíj előtt. A „Monza Karbonszálas Kollekció” névre hallgató dizájn alapja a karbonfekete, némi sárgával fűszerezve. A Ferrari több fotót is videót is posztolt a speciális öltözékről – de vajon az autó festése is hasonló egyedi festést kap majd Monzára?
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Where innovation meets fashion
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Unveiling our special Monza Carbon Fibre collection pic.twitter.com/iRNuA7YEuc
Új fejlesztési csomagot hoz az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38342
Charles Leclerc megerősítette, hogy Monzában hozza új fejlesztési csomagját a Ferrarit. Az olaszok a félresikerült barcelonai csomag óta keresik a válaszokat arra, hogy miért pattog az autó, és hogy hogyan tudják megoldani a problémát, az utóbbi versenyhétvégéken inkább erre koncentráltak és nem az eredményességre – a hétvégi Olasz Nagydíjon viszont már megérkeznek a megoldásnak szánt frissítések.
„Szerintem volt három-négy olyan versenyünk, ahol elég sokat foglalkoztunk a felfedezéssel és azzal, hogy megértsük, mik az autó alapvető problémái, illetve hogy hogyan kellene fejlesztenünk középtávon. Most viszont jön egy fejlesztési csomagunk, sőt igazából már ki is mondhatom, hogy Monzában jön. Az pedig reményeim szerint segít csökkenteni a hátrányunkat” – mondta a Holland Nagydíj után Leclerc.
A Ferrari csomagjáról korábban olyan hírek jöttek, hogy a jelenlegi konfigurációval nem tudják megoldani a plusz leszorítóerő által generált pattogást, és a padlólemez módosítása mellett a futóműhöz is hozzá kell nyúlni – kíváncsian várjuk, hogy mit mutat majd be a Scuderia pénteken.
fotó: Ollé Iván
Antonelli már alig várja a pénteki F1-es debütálását
https://formula.hu/parc-ferme/38341
Toto Wolff a hétvégén elárulta, hogy pénteken szabadedzésen kaphat lehetőséget Monzában, saját hazájában Andrea Kimi Antonelli: az olasz fiatalról már azt is elmondta a Mercedes csapatvezetője, hogy 2025-ben ő lesz George Russell csapattársa és bemutatkozik az F1-ben, most pedig szabadedzésen vezetheti majd a W15-öt.
Antonellivel komoly tesztprogramot futtat idén a Mercedes, többször is vezette már a korábbi autókat, de ez lesz az első alkalom, hogy egy F1-es hétvégén, élesben, aktuális autóval is tesztelhet.
„Az első F1-es szabadedzésemen való részvétel különleges lesz. Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy vezethetem a W15-öst, és hogy ennyi csodálatos versenyzővel lehetek egy pályán. Alig várom! Hihetetlen lesz az is, hogy hazai közönség előtt debütálhatok. Szeretnék sokat tanulni, és közben hozzátenni a csapat hétvégéjéhez” – idézi Antonelli szavait a Racingnews365.com.
Újabb fontos kinevezés az Audi F1-es projektjében
https://formula.hu/parc-ferme/38340
Hétfő délelőtt a Sauber közleményben jelezte, szeptember 1-jétől új kommunikációs igazgatót neveztek ki a csapat és az Audi Formula-1-es projektjének élére Florian Büngener személyében. Büngener egy személyben fogja irányítani a 2026-tól a német márka gyári csapatává avanzsáló istálló kommunikációs tevékenységeit, beleértve az Audi neuburgi motorfejlesztéseivel kapcsolatos ilyen irányú feladatokat is. A szakember komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen megfordult az ABT Sportsline-nál és a Fiatnál, legutóbb pedig nyolc éven át töltötte be a Hyundai Europe-nál a PR- és kommunikációs igazgató posztját.
„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38339
Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?
„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:
„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”
Dixont a falba rakták, Power győzött Portlandben – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38338
A hétvégén Portlandben versenyzett az IndyCar mezőnye, ahol ugyan Santino Ferrucci tíz év után szerzett pole-t A.J. Foyt csapatának, a futam azonban nem róla szólt (végül csak nyolcadik lett). Will Power ugyanis némi kontakt árán, de rögtön a start után átvette tőle a vezetést, onnantól kezdve pedig igazából semmi sem jelentett fenyegetést a Penske ausztráljának idei harmadik győzelmére. Hátrébb ellenben történt némi kalamajka az első körben, Pietro Fittipaldi hathatós közreműködésével Scott Dixon állt falba, így a rekordbajnok ezzel gyakorlatilag kiszállt az összetett elsőségért folyó harcból.
Alex Palou viszont megerősítette vezető pozícióját, hiszen másodikként futott be, így a spanyol még mindig 54 pontos előnnyel rendelkezik a második helyre feljövő Power előtt. A vasárnapi dobogót Josef Newgarden tette teljessé, megelőzve egy büntetés ellenére – a bokszban a hibrid hajtás segítségével indította újra a motorját, ami tiltott – is negyedik Colton Hertát, aki a harmadik a bajnoki tabellán. A verseny krónikájához tartozik még Romain Grosjean, aki egy potenciális ötödik helyet dobott el egy megforgással, amely után menetirányba visszaállva még Christian Rasmussennel is ütközött.
A szezon néhány nap múlva a Milwaukee-ben rendezendő duplával folytatódik, majd két hét múlva következik a nashville-i évadzáró.
A futam végeredménye:
1. | Will Power | Penske | |
2. | Alex Palou | Ganassi | 9.8267 |
3. | Josef Newgarden | Penske | 23.2046 |
4. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | 37.1039 |
5. | Marcus Armstrong | Ganassi | 38.0334 |
6. | Marcus Ericsson | Andretti | 40.7687 |
7. | Scott McLaughlin | Penske | 42.3498 |
8. | Santino Ferrucci | Foyt | 44.8556 |
9. | Graham Rahal | RLL | 49.5811 |
10. | Kyle Kirkwood | Andretti | 50.9987 |
11. | Rinus VeeKay | Carpenter | 52.1760 |
12. | Alexander Rossi | McLaren | 52.4979 |
13. | Christian Lundgaard | RLL | 55.4967 |
14. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | 56.7606 |
15. | Pato O’Ward | McLaren | 58.3930 |
16. | Kyffin Simpson | Ganassi | 59.4851 |
17. | Toby Sowery | Coyne/WR | 1 kör /7.6330 |
18. | Sting Ray Robb | Foyt | 1 kör /16.2000 |
19. | Juri Vips | RLL | 1 kör /17.4028 |
20. | David Malukas | Meyer Shank | 1 kör /22.0858 |
21. | Nolan Siegel | McLaren | 1 kör /31.0681 |
22. | Conor Daly | DRR-Cusick | 1 kör /31.7385 |
23. | Linus Lundqvist | Ganassi | 1 kör /31.8149 |
24. | Jack Harvey | Coyne | 1 kör /34.7839 |
25. | Pietro Fittipaldi | RLL | 1 kör /36.4838 |
26. | Christian Rasmussen | Carpenter | 2 kör /13.5292 |
27. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | 3 kör /11.6560 |
28. | Scott Dixon | Ganassi | Kiesett |
Sargeant reagált a távozásáról szóló hírekre
https://formula.hu/parc-ferme/38337
Logan Sargeant akár már az Olasz Nagydíj előtt távozásra kényszerülhet a Williamstől, a zandvoorti paddockból származó információk szerint James Vowles komolyan fontolgatja annak a lehetőségét, hogy azonnali hatállyal megváljon az amerikai versenyzőtől.
Sargeant a futamot követő interjúk során megkapta a kérdést, hogy érez-e extra nyomást a távozásáról szóló híresztelések miatt, amire így felelt: „Minden hétvégén erről beszélnek, nincs ebben semmi újdonság” – mondta a Williams versenyzője.
Korábbi cikkünkben arról is írtunk, hogy Sargeant menesztése esetén milyen forgatókönyvek vannak James Vowles csapatfőnök asztalán.
Wolff: Pénteken Olaszországban mindenki büszke lesz Kimire
https://formula.hu/parc-ferme/38336
A Holland Nagydíj vasárnapja egybeesett a Mercedes-növendék, Andrea Kimi Antonelli születésnapjával: az elmúlt időszak egyik sztorivonala középpontjában az állt, hogy az ifjú pilóta szabadedzés-debütálására az Olasz Nagydíjon kerül sor – valószínűleg Lewis Hamilton helyén –, egyúttal pedig 2025-ös szerződését is megerősíthetik. A zandvoorti hétvége befejezéseként Toto Wolff csapatfőnök megerősítette a sajtónak, hogy Antonelli debütál a monzai első szabadedzésen: a szóban forgó sajtótájékoztatón a Formula.hu is ott volt.
„Jó ötlet, legyen így!” – válaszolta Wolff a kérdést Antonelli születésnapjára felfűző újságírónak: a sajtómunkás is meghökkent a válaszon, mire az osztrák így folytatta: „Nem teljesen, de Monzában FP1-et teljesítünk Kimivel, ami nagyon érzelmes pillanat lesz, hiszen már 11 éves kora óta szemmel tartjuk őt, azóta, hogy bébi gokartversenyző volt a Mercedes-szerelésében. Arra, hogy pénteken a garázsunkból fog kihajtani az első szabadedzésen, Monzában, a tifosi előtt, egy versenyképes autóban, Olaszországban mindenki büszke lehet. Aztán innen folytatjuk. Sok Lewis-rajongó lesz ott Monzában, akik neki szurkolnak, és sok Kimi-rajongó is.”
Ugyancsak Zandvoortban Wolff részéről elhangzott az a kijelentés is a Sky stábjának: a fiatal olasz nem opció a Williams számára a szezon hátralevő nagydíjakon – a holland paddockban Logan Sargeant küszöbönálló menesztéséről beszélnek –, az eltervezett tesztprogramot folytatják vele a Mercedesnél a monzai szabadedzés után.
Visszafejleszt a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38335
A Holland Nagydíj hétvégéjén a Red Bull mindkét autóját tekintve visszatért a szezon korábi szakaszában használt elemekhez.
A De Telegraaf jelentése szerint Max Verstappen azt a specifikációjú padlólemezt használja, amivel az energiaitalos istálló a szezont kezdte, míg Sergio Perez autóján számos alkatrészt a Kínai Nagydíjon használt specifikációra cseréltek vissza.
Egyes jelentések szerint a Red Bull egyik fő tevékenysége az volt a nyári szünet során, hogy megvizsgálják, mely területeken vettek rossz irányt az autó fejlesztésével, ahogy erre korábban a Ferrarinál, a Mercedesnél és az Aston Martinnál is láttunk példát.
Doppingellenőrök ébresztették Zandvoortban Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/38334
Max Verstappen számára nem épp álomszerűen kezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, hiszen ahogy egy Twitch-stream során elmesélte, péntek reggel nem az ébresztőóra keltette, hanem a WADA doppingellenőrei. Innentől idézzük a holland versenyző elbeszélését:
„Szóval ágyban vagyok, és hirtelen megszólal a csengő. Mire én, mi a f***? Ki a f*** csenget a motorhome ajtaján? Aztán ránézek a telefonomra, hét óra van, és arra gondolok, hogy mi a f*** történik itt? Szóval odamegyek az ajtóhoz, kinyitom, és igen, doppingellenőrzés. Hét órakor! Mondom remek, micsoda remek kezdése egy hétvégének. Aztán egy órába tellett, mire vécézni tudtam, hát az is fantasztikus volt.”
Verstappen azt is elmondta, hogy meglehetősen gyakran tesztelik őt tiltott szerek használata miatt: „Nem tudom miért, de idén már ötször teszteltek, ami szerintem az F1-ben egészen sok.”
Verstappen „nem emlékszik” a találkozóra Wolff-fal
https://formula.hu/parc-ferme/38333
Az F1-es Holland Nagydíj időmérőjét követő sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu tudósítója is jelen volt, a második helyen záró Max Verstappent megkérdezték arról a találkozóról, mely Toto Wolff elmondása szerint a Mercedes első embere és a Verstappen-tábor között zajlott le egy esetleges Mercedeshez igazolással kapcsolatban.
„Milyen találkozó?” – kérdezett vissza Verstappen, majd amikor arról érdeklődtek nála, hogy részt vett-e ezen a találkozón vagy csak a menedzsmentjével egyeztetett Wolff, így reagált: „Nem emlékszem.”
A hollandnak azt a kérdést is nekiszegezték, hogy szerinte Wolffnak abba kellene-e hagynia, hogy rendszeresen róla és a leigazolásáról beszél, ám Verstappen sokkal megengedőbb ezzel kapcsolatban, mint főnöke, Christian Horner: „Nem, mindenki azt mond, amit akar. Jól kijövök Totóval, szerintem nyíltan beszél arról, ami a csapatával történik, beleértve a pilótafelállást és hasonlókat is. Nincs ezzel semmi baj. Én viszont csak a saját dolgomra koncentrálok, hiszen bőven van mit csinálnunk.”
(FRISSÍTVE!) Perez: Hamilton „sajnos” büntetést fog kapni
https://formula.hu/parc-ferme/38332
Sergio Perezt az időmérő első szakaszában tartotta fel Lewis Hamilton a 10-es kanyarban, amire a mexikói meglehetősen indulatosan reagált, többek között idiótának nevezte a hétszeres világbajnokot és még a Q1 megnyerése után is ezen az eseten dühöngött a csapatrádióban. Perez azóta megenyhült, hiszen az időmérő leintése után úgy nyilatkozott a sajtó képviselőinek, hogy Hamilton mindent megtett, hogy elkerülje a feltartást, de „sajnos” büntetést fog kapni.
„Mindent megtett, de sajnos rossz helyen voltunk rossz időben. A sportfelügyelők nagyon szigorúak idén, én kevesebbért is kaptam már büntetést, szóval szerintem sajnos meg fogják büntetni. Pedig szerintem megtette, ami tőle tellett, és talán egy kicsit nagyobb mozgástérre lenne szükség ebben a tekintetben, de ez van” – nyilatkozta a mexikói.
FRISSÍTVE (20:20) A sportfelügyelők 17 órára idézték be a két versenyzőt, s a vártnál jóval később ugyan, de megszületett az ítélet Hamilton háromhelyes rajtbüntetéséről.
Árulás! Felháborodtak az Alpine dolgozói a Renault döntésén
https://formula.hu/parc-ferme/38331
Szinte készpénznek tekinthető a döntés, hogy a Renault megszünteti saját motorprogramját, így 2026-tól nem az új szabályrendszerbe regisztrált Alpine-erőforrások, hanem a Mercedes motorjai kerülnek az enstone-i istálló autóiba. A bejelentés szeptemberre várható, de a Viry-Chattilonban található motorrészleg munkatársai már most tiltakoznak a döntés ellen, ahogy az az alábbi, az ESPN-hez eljuttatott nyílt levélben olvasható:
De Meo úr biztosított minket arról, hogy az Alpine márka lelkét a gyökerektől kell táplálni, és hogy szó sem lehet ezek elszakításáról. Azt mondta nekünk, hogy a pénz nem kérdés, és hogy csak az innováció számít. Nem értjük, mi indokolja, hogy szétverjük a Viry-Châtillon gyár elit egységét, és eláruljuk az örökségét és a DNS-ét azzal, hogy Mercedes szívet ültetünk az Alpine F1-es autójába. A francia Formula–1-es erőforrások fejlesztésének és gyártásának befejezéséről szóló bejelentés értelmetlen.
Licit: Legyen a tiéd egy Piastri, Norris és Hamilton által dedikált Ferrati Trento
https://formula.hu/parc-ferme/38330
Egy egészen különleges portéka kerülhet most a legnagyobb F1-es rajongók birtokába: licit indult a 2024-es Magyar Nagydíj dobogósai által dedikált, a pódiumos ünneplések során is használt Ferrari Trento habzóborra.
Az üveget Oscar Piastri, Lando Norris és Lewis Hamilton is ellátta a saját kézjegyével. A licit a Make-A-Wish nevű kezdeményezés keretein belül történik, a befolyt összegből súlyosan beteg gyermekek gyógyítását segítik majd.
A licit ide kattintva érhető el, mely augusztus 30-án, magyar idő szerint este 10 órakor zárul.
Briatore: Newey? Ő túl olcsó nekünk!
https://formula.hu/parc-ferme/38329
Nem sokkal ezelőtt sajtótájékoztatót tartott Flavio Briatore és Oliver Oakes az Alpine részéről Zandvoortban, melyre a Formula.hu is meghívást kapott.
A sajtótájékoztatón feltették a kérdést Flavio Briatorénak, hogy fontolgatja-e Adrian Newey megszerzését, hiszen korábban kijelentette, hogy a legjobb embereket akarja a csapatában tudni.
„Adrian túl olcsó nekem” – mondta nevetve Briatore.
„Ha benne van valaki a bizniszben és a körforgásban, akkor több különböző emberrel folytat tárgyalásokat. Bármilyen lehetőség adódik, azt meg kell fontolni – ha jó lehetőségről beszélünk és az jó a csapat számára is, akkor meg kell ragadni. Fontos azonban hozzátenni, hogy egy ember nem képes megváltoztatni egy teljes csapatot.”
„Az Alpine ismét létezik, ott van a körforgásban. Sokáig a háttérben voltunk és senki nem beszélt a csapatról. Az életben minden lehetséges” – tette hozzá Briatore.
Büntetések a második szabadedzés után
https://formula.hu/parc-ferme/38328
A Williams és a Stake F1-es csapata is büntetést kapott a második szabadedzést követően, miután Alexander Albon és Guanyu Zhou esetében szabálytalan kiengedés miatt vizsgálódtak a versenyfelügyelők.
A versenyszabályzat 34.14-es pontjának megsértéséért a két csapat 5000 eurós büntetéstben részesült.
A Williamsnek egyébként ez volt a második büntetése pénteken – az első szabadedzésen Logan Sargeant a megengedettnél 0,5 km/h-val hajtott gyorsabban a bokszutcában.
Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38327
A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.
„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.
„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.
Fotó: Williams
Horner megkönnyebbült, hogy lezárult az úgynevezett „Horner-ügy”
https://formula.hu/parc-ferme/38326
A nyári szünetben érkezett a hír, hogy a Red Bull elutasította a Christian Horner ellen panasszal élő hölgy fellebbezését, ezzel lezárult a cégen belüli vizsgálat az év elején kirobbant úgynevezett „Horner-ügyben”. Az energiaitalosok csapatfőnöke azóta először lépett a nyilvánosság elé a hétvégi F1-es Holland Nagydíjon, és röviden kommentálta is a fejleményt:
„Nyilvánvaló, hogy ez egy rendkívül alapos folyamat volt. Megkönnyebbültem, hogy a fellebbezés lezárult, és elutasították a keresetet. Szóval most, ahogy az egész szezonban tettük, teljes mértékben a pályára koncentrálunk, itt, Max hazai versenyén, és várjuk a következő 10 futamot” – mondta, majd amikor rákérdeztek, hogy zavarja-e, hogy a nyilvánosság elé került az ügy, hozzátette:
„Ez magánügy. Egyszerűen örülök, hogy lezárult a folyamat, és a versenyzésre fókuszálhatunk.”
Verstappen tagadja, hogy aszimmetrikus féket használt volna a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38325
Mi is írtunk róla, hogy az FIA júliusban átírt egy apró részletet a Formula-1-es technikai szabályzatban, amely a korábbi verzióhoz képest szigorúbban és konkrétabban tiltja azt, hogy aszimmetrikus fékerő érkezzen az egy tengelyen lévő kerekekre. Eleinte arról szóltak a találgatások, hogy a módosítást az váltotta ki, hogy a Red Bull az idény első futamain, a Kínai Nagydíjig bezárólag ilyen rendszert használt, majd ennek tiltása is hozzájárult ahhoz, hogy Miami óta eltűnt a tempófölényük – sőt, arról is hallani lehetett, hogy a szisztémának Max Verstappen melbourne-i kieséséhez is köze volt.
Az FIA azóta egyértelműsítette, hogy nem erről volt szó, a jövőbeni egyértelműsítés céljából pontosítottak az előírásokon, nem azért, mert bármely istálló aszimmetrikus fékrendszert használt volna. A téma azért a Holland Nagydíj helyszínén is előkerült, ahol Verstappen is határozottan tagadta a korábbi spekulációkat: „Nem tudom, ez honnan jött. Nem volt ilyesmi az autónkon, szóval nem kell aggódnunk emiatt” – idézi a RacingNews365.com a regnáló világbajnokot, aki arra a kérdésre, hogy a Red Bull használt-e hasonlót a szezon korábbi fázisában, szintén határozott választ adott: „Nem.”