Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28533
Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.
Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.
Dale Earnhardt Sr's 1984 Wrangler Chevrolet Monte Carlo.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) March 31, 2021
Get us that podium and the drive is all yours, @DanielRicciardo. @DaleJr @NASCAR pic.twitter.com/wyplavg8G3
Sainz vagy Leclerc szerez több érmet a Ferrari miniolimpiáján?
https://formula.hu/parc-ferme/29715
Újabb kihívást adott pilótáinak a Ferrari. Carlos Sainznak és Charles Leclerc-nek az olimpia jegyében különböző sportágakban kellett összemérniük tudásukat. Vajon melyikük teljesít jobban asztaliteniszben, golfban vagy épp hullahopp karikázásban? Kiderül a videóból, mely IDE vagy a képre kattintva indul.
Mit jelenthet az első győzelem az Alpine számára?
https://formula.hu/parc-ferme/29714
A Formula Podcast Magyar Nagydíjat értékelő adásában többek között arról is beszélgettünk, milyen hatással lehet az első győzelem megszerzése arra a csapatra, akikkel kapcsolatban tavaly még az sem volt biztos, hogy egyáltalánn a rajtrácson lesznek 2021-ben? Az adás e szakaszát 11:41-től hallhatod!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Végre a Suzukinál is elkészültek a MotoGP slágerfejlesztésével
https://formula.hu/parc-ferme/29713
Az elmúlt egy-két évben a „holeshot device” volt a legfőbb fejlesztési terület a MotoGP-ben: a felfüggesztés összenyomásával a motor magasságát állító eszköz elsősorban a rajtoknál, továbbfejlesztett változatban akár kör közben, a kigyorsításokon is segítséget jelenthet a versenyzőknek. Az eszköz a legtöbb gyártónál már elöl és hátul is használatban volt – leszámítva a Suzukit: Joan Mir, a regnáló világbajnok júniusban a Formula.hu-nak is megerősítette, hogy a „kékek” csak az első eszközzel rendelkeztek.
Nos, ez változik a hétvégi Stájer Nagydíjtól kezdődően: Ken Kawauchi, a Suzuki technikai igazgatója a gyártó legutóbbi Racing Magazine nevű kiadványában erősítette meg, hogy immár a hátsó eszköz is a versenyzőik rendelkezésére fog állni az első spielbergi fordulótól kezdődően. Ezzel teljesül végre Mir kívánsága: elsősorban ő volt az, aki hajtotta előre a csapatát, hogy fejlesszék ki az eszköz, amely elmondása szerint több tizedmásodpercet hozhat nekik a konyhára.
A Suzuki eddig idén nem nyert futamot címvédőként, Mir három dobogós helyezéssel a vb-tabella negyedik helyét foglalja el.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Csendben megcsinálta az év leggyorsabb kerékcseréjét a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/29712
A Magyar Nagydíj izgalmai közepette kevesebb figyelmet kapott, hogy a szezon eddigi leggyorsabb bokszkiállását láthattuk a Hungaroringen. Az első körös balesetben elszenvedett autósérülés miatt pontszerzésért küzdő Max Verstappen utolsó kerékcseréjét a 40. körben teljesítette, kemény helyett közepest kapott az utolsó 30 körre – mindössze 1,88 másodperc alatt, ami a szezon legjobbja, és csupán hat századmásodpercre volt a csapat 2019-ben született világrekordjától.
A Red Bull mesteri munkát végez az egész szezonban a bokszban: Magyarországon három tizedmásodpercet adtak a második leggyorsabb Alfa Romeónak. A DHL Fastest Pit Stop Award statisztikái szerint 11 nagydíjból nyolcszor a csapaté lett a legjobb kerékcsere, és övék a szezon nyolc leggyorsabb kiállása – ebből a mostani már az ötödik két másodperc alatti!
A bokszkiállások tervezett biztonsági lelassítása a Magyar Nagydíj helyett a Belga Nagydíjtól lép életbe, így nagy eséllyel az 1,88 másodperces év végéig a szezon leggyorsabb kerékcseréje maradhat.
Ezzel az autóval kezdődött Hamilton pályafutása
https://formula.hu/parc-ferme/29710
Az F1-es (és az oda bekerülni szándékozó) versenyzők pályafutása napjainkban gokartozással indul, egészen kicsi, 4-6 éves korukban. De vajon megelőzi-e ezt bármi egyéb szárnypróbálgatás? Lewis Hamilton legutóbbi Instagram-posztjából kiderül, van rá példa. A hétszeres világbajnok élete első távirányítós autójáról posztolt egy fotót, mely az elmúlt évtizedekben kissé megkopott, de most Hamilton testvére új életet lehelt belé.
„Ezzel versenyeztem, amikor 5 éves voltam. Az öcsém volt olyan kedves, hogy nemrég újraépítette, most pedig olyan, akár egy drágakő. Ezzel versenyeztem a BBC-n 1990-ben, amikor arról álmodtam, hogy Formula-1-es versenyző leszek. Hosszú utat jártam be azóta, de még mindig ugyanolyan izgalmasnak találom, mint gyerekkoromban” – írta a képhez a brit, aki megköszönte azt is, hogy a járgány eredeti színeit is tökéletesen helyreállították, így szebb, mint új korában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megvált fejlesztőpilótájától a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/29709
Búcsút intett egymásnak a Williams és fejlesztőpilótájuk, Dan Ticktum. A jelenleg a Formula-2-ben vitézkedő, 22 éves brit 2019 decembere óta volt a csapat versenyzői akadémiájának tagja, ám jobbnak látták, ha másfél szezon után nem folytatják az együttműködésüket. A döntés azonnali hatályú, Ticktum pedig azzal indokolta, hogy nem látta a jövőjét. "Nem jutottam volna F1-es üléshez 2022-ben. Köszönöm a Williamsnek az esélyt. Remélem, hogy a jövőben még lesz lehetőségünk együtt dolgozni" – írta a pilóta Instagram-oldalán. Azt ugyanakkor tagadta, hogy a távozásának köze lett volna azokhoz a degradáló kommentekhez, amelyekkel a csapat jelenlegi versenyzőjét, Nicholas Latifit illette néhány nappal korábban. Nem túl hízelgő jelzők közepette megjegyezte többek között, hogy csak a pénze miatt van az F1-ben, és hogy „az, hogy nem vagy a Formula-1-ben, még nem jelenti azt, hogy nem is lennél oda való.” Ennél bővebben a Williams sem kommentálta az esetet.

A hétvégén ismét IndyCar, Grosjean pedig bemutatja nekünk a pályát
https://formula.hu/parc-ferme/29706
Egy hosszabb szünet után a hétvégén ismételten folytatódik az amerikai versenysorozat, melynek következő állomása Nashville városa lesz. A 11 kanyarból álló utcai pályán összesen 80 kört fog megtenni a mezőny, ebből pedig Romain Grosjean adott nekünk egy kis ízelítőt egy virtuális körön keresztül.
2.17 miles. 11 Turns. 1 bridge.
— HPD-North American Motorsport (@HondaRacing_HPD) August 2, 2021
Ride along with @RGrosjean for a full lap of @IndyCar racing around the streets of Nashville.#PoweredByHonda // #INDYCAR // #MusicCityGP pic.twitter.com/QDj1yjBQ6I
Bajnokok harca, bokszutcai káosz és AZ az első kanyar – a Magyar Nagydíj legjobb onboard videói
https://formula.hu/parc-ferme/29708
Itt is van a szokásos fedélzeti kamerás összefoglaló az eseménydús Magyar Nagydíjról, melyben az ominózus első kanyaros rombolás külön figyelmet érdemelt. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető.
Három új futamgyőztes egy év alatt - érdekes statisztikák a Magyar Nagydíjról
https://formula.hu/parc-ferme/29705
A 36. Magyar Nagydíj elképesztően fordulatosra sikerült, melynek végén Esteban Ocon személyében egy új győztest avatott a sportág, ám nem csak emiatt volt különleges a legutóbbi futam a Hungaroringen. A Racefans jó néhány érdekességet kigyűjtött a nyári szünet előtti utolsó versenyről.
- 12 hónapon belül Esteban Ocon a harmadik olyan pilóta, aki az első futamgyőzelmét szerezte meg az F1-ben. Tavaly az Olasz Nagydíjon Pierre Gasly, a Szahíri Nagyíjon pedig Sergio Perez tudott diadalmaskodni.
- Esteban Ocon lett a Formula-1 történetének 111. futamgyőztese, egyúttal a 14. francia pilóta, aki nyerni tudott.
- Az Alpine istállója az F1 37. olyan konstruktőre mely győzelmet aratott, igaz ezt a statisztikát bonyolítja, hogy a csapat a Renault, a Lotus és a Benetton istállók utódja, melyek mind nyertek futamokat.
- 268 futamos pályafutása során soha nem volt még arra példa, hogy Sebastian Vettelt kizárják egy versenyről.
- A 2015-ös GP3-szezon nyitófutama óta a mostani volt az első alkalom, hogy Ocon vezetett egy versenyt és meg is nyerte azt.
- 15 versenyen keresztül tartó pontszerző sorozata szakadt meg Lando Norrisnak. A McLaren pilótája a tavalyi imolai futam óta minden versenyen a legjobb 10 között zárt, ezzel pedig csapata legsikeresebb versenyzője lett ebből a szempontból.

Nem úszta meg a motor, Leclerc-re is rajtbüntetés várhat
https://formula.hu/parc-ferme/29707
Valóságos roncsderbi kerekedett, miután a mezőny a Magyar Nagydíj rajtja után megkísérelte bevenni az első kanyart. Valtteri Bottas és Lance Stroll külön-külön majdnem az összes élmenőt lesöpörték a pályáról, legalább négy-öt csapatnak okozva óriási anyagi károkat (amiket az érintettek szerint illene nekik állniuk). A Red Bull már beszélt arról, valószínűleg nem tudják majd megmenteni sem Sergio Perez, sem Max Verstappen motorját, most pedig a Ferrari adott ki egy borúlátó közleményt.
Ők is arra készülnek, hogy Charles Leclerc valamelyik versenyt rajtbüntetéssel kezdi majd, mivel az erőforrása helyrehozhatatlanul károsodott. „A 16-os számú SF21 vizsgálata, mely tegnap megtörtént Maranellóban, azt az eredményt hozta, hogy a motor javíthatatlanul sérült és újbóli használatra alkalmatlan, a Lance Stroll Aston Martinjából érkező behatás következtében. Ez egy újabb csapás a Ferrarinak és a moncaói pilótának. A sérülésnek az anyagi káron túl a versenyzésre nézve is következményei vannak. Tekintve, hogy még 12 versenyhétvége hátravan, a csapat kénytelen lesz egy negyedik erőforrást felhasználni Charles SF21-ében, rajtbüntetés fejében” – közölték kedden.
An even higher price for the accident
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 3, 2021
https://t.co/Gy1cFg0CbG#essereFerrari #HungarianGP pic.twitter.com/arMT6LZ3sj
Vannak jelek arra, hogy TÉNYLEG érkezik az Audi az F1-be
https://formula.hu/parc-ferme/29704
Bár annyiszor beszélt már az F1-es közvélemény az Audi érkezéséről, hogy egyre nagyobb hitetlenkedéssel fogadják az erről szóló híreket a rajongók, több jel is arra utal, hogy a mostani pletykáknak jóval több valóságalapja lehet, mint a korábbiaknak. A Formula Podcast legújabb adásában erről is beszélgettünk, s 01:22:51-től meg is hallgathatjátok mindezt:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ha nem talál F1-es ülést, az IndyCarban köthet ki Nico Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/29703
Újabb ex-Formula-1-es versenyző találhatja magát az IndyCar mezőnyében: a Racer szakportál információi szerint Nico Hülkenberg jövőre az amerikai szériában versenyezhet. A lap úgy tudja, Hülkenberg és az Ed Carpenter Racing között már egyeztetések is zajlottak egy esetleges szerződésről, amely alapján az utcai és az épített versenypályákon indulna a német (ahogy azt tette idén eredetileg Romain Grosjean is), mivel az oválokon szokás szerint Ed Carpenter ülne be az egyik autóba.
Persze nem feltétlenül az IndyCar az első számú opció Hülkenberg számára: a jelenleg az Aston Martin tartalékosaként tevékenykedő németet az Alfa Romeo és a Williams esetlegesen megürülő ülésével is szóba hozták már – különösen utóbbi csapathoz való visszatérése elképzelhető a pletykák szerint, amennyiben George Russell fellép a Mercedeshez.

A Hungaroringen az Alfa Romeót teszteli a 17 éves Formula-2-es tehetség
https://formula.hu/parc-ferme/29702
Újabb fiatal pilóta F1-es debütálására kerül sor: a Sauber versenyzői akadémiájához tartozó Theo Pourchaire – 17 évesen az F2-es mezőny legfiatalabb tagja, de újonc létére Monacóban már megszerezte első győzelmét – a 2019-es Alfa Romeo C38-at teszteli a Hungaroringen a szerdai nap folyamán, írja a Crash.net.
Kedden és a szerdán a magyar versenypályán a Pirelli tesztje zajlik, de Pourchaire ettől függetlenül köröz a kétéves autóval. A gumiteszt első napján a McLaren és a Ferrari, a másodikon a McLaren és a Mercedes szerepel. A wokingi csapatnál Lando Norris és Daniel Ricciardo vezetnek egy-egy napot, a Ferrarinál Charles Leclerc-é a főszerep, a Mercedestől George Russell kapta a lehetőséget a 2022-es 18 colos abroncsokkal.

Wolff: A baleset nem befolyásolja a döntésünket
https://formula.hu/parc-ferme/29701
Valtteri Bottas komoly rajtbalesetet idézett elő a Formula-1-es Magyar Nagydíjon: neki köszönhetően kiesett Lando Norris és Sergio Perez, valamint megsérült Max Verstappen autója is, aki nem kis részben ennek eredményeként el is veszítette a vb-vezetést Lewis Hamiltonnal szemben. A finn hibájának áldozatul eső pilóták és csapatok kifakadtak a Mercedes versenyzőjére, a csapatfőnök Toto Wolff ugyanakkor jelezte: a történtek nem lesznek hatással arra, hogy végül Bottas vagy George Russell lesz-e Hamilton csapattársa 2022-ben.
„Ez egyáltalán nem befolyásolja a döntésünket. Sajnálatos hiba volt, komoly következményekkel. Beszorult két autó között, leszorítóerőt veszített, aztán pedig már túl késő volt” – jelentette ki Wolff az Expressnek. Persze a rossz nyelvek szerint valójában növelte is Bottas az esélyeit azzal, hogy kvázi mindkét Red Bullt leamortizálta az első kanyarban…

Fotó: Ollé Iván
Nem volt hiány káromkodásokban a Magyar Nagydíjon – így szólt a rádió a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29700
Talán az átlagosnál is több üzenetet kellett kicsillagozniuk a szokásos válogatás készítőinek, ami persze a rajt utáni káosz ismeretében nem is csoda. De ezen felül hallhattunk még csapatszellemről tanúságot tevő Russellt, köröket elszámoló Hamiltont és Alonsót legendának nevező Ocont is a videóban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Az Alpine jelenti: hazaért a herendi porcelán!
https://formula.hu/parc-ferme/29699
Az Esteban Ocon Magyar Nagydíjon aratott győzelméért járó herendi porcelán megérkezett az Alpine otthonába:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Brawn: Visszatért, újjászületett a régi Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/29698
Ugyan az autójában maradt kevés üzemanyag miatt végül kizárták, de a pályán idei második dobogós helyezését érte el az Aston Martinnal Sebastian Vettel, aki a győzelemtől sem volt messze a Magyar Nagydíjon. A remek teljesítmény után Ross Brawn is megdicsérte a németet:
"A jelenlegi hozzáállása, teljesítménye és viselkedése miatt nem tudok mást mondani, mint hogy visszatért a régi Sebastian. Fel kell tennem a kezemet, mert bevallom, voltak kétségeim az Aston Martinhoz igazolása miatt, mert a Ferrarinál töltött időszakának vége mindenki számára csalódást jelentett. Most viszont újraéledt. Ahogy Fernando (Alonso), úgy Sebastian is újjászületett" - mondta Brawn.

fotó: dppi
Krepcsik Áronnak már ezért megérte elmenni Le Mans-ba
https://formula.hu/parc-ferme/29696
Krepcsik Áron mellett több magyar gokartos - többek között Vida Benedek és Kovács Zsombor is - részt vett a Rotax International Trophyn Le Mans-ban, ahol négy jegyet válthattak a gokartosok az év végi Grand Finalsre, melyet idén a tervek szerint Szahírban rendeznek, december 11. és 18. között. Bár gokartosaink közül senki sem tudott az első három között végezni, Krepcsik Áron így sem mondhatja, hogy elkerülte volna a szerencse, miután a versenyzők között kisorsoltak egy Can-Am Ryker háromkerekű járművet, és úgy hozta a sors, hogy az ő nevét húzták ki a kalapból, de Vida Benedek is nyert a sorsoláson egy Bell bukósisakot. A furcsa jármű egyébként 47 lóerős motorral és automata váltóval, sőt még digitális kijelzővel is fel van szerelve.

A közös pont Ocon és Alonso pályafutásában: A Hungaroring
https://formula.hu/parc-ferme/29695
Az élet írja a legérdekesebb sztorikat: Esteban Ocon és jelenlegi csapattársa, Fernando Alonso egyaránt a Magyar Nagydíjon szerezték meg első futamgyőzelmüket, a Renault Csoport gyári Formula-1-es istállójában, ráadásul kék színű autóval – a spanyol 18 évvel korábban, a 2003-as hungaroringi futamon. De egyéb statisztikai érdekességeket is találunk az Alpine-nal kapcsolatban a magyar versenyhétvége után:
- Esteban Ocon – a 111. F1-es nagydíjgyőztes – személyében 38 év után nyert francia pilóta, francia autó és francia motor hármasa: az 1983-as Osztrák Nagydíjon Alain Prost győzött, szintén Renault-val.
- Az enstone-i csapat negyedik különböző név alatt nyert: Benetton, Renault, Lotus és Alpine formában szállított győzelmeket, összesen pontosan 50-et. Az istálló utolsó sikerét a 2013-as Ausztrál Nagydíjon érte el Kimi Raikkönen.
- Fernando Alonso Sebastian Vettel kizárása után negyedikként végzett a Magyar Nagydíjon. Ilyen jó eredményt hét éve, a 2014-es Szingapúri Nagydíjon ért el, akkor zárt utoljára negyedik helyen.
- A spanyol a versenyt is vezette néhány körön át a kiállásokból fakadóan: ugyancsak 2014-ben állt utoljára az első helyen, szintén a Magyar Nagydíjon.

Mercedest tesztel Russell kedden a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29697
Folytatódik a Pirelli 2022-es tesztprogramja, a Magyar Nagydíjat követően a Hungaroringen. Kedden egy nap erejéig a Mercedesre kerülnek fel a 18 colos abroncsok, az autót pedig a verseny nyolcadik helyezettje, George Russell vezeti.
Szerdán a Ferrari folytatja a gumitesztet, az olasz istálló esetében a pilótáról nem adott hírt a Pirelli.
@MercedesAMGF1 is testing the #Fit4F1 18-inch 2022 tyres this week. At the wheel is @GeorgeRussell63, for one day only on Tuesday at the @HungaroringF1. @F1 @fia pic.twitter.com/qk2s6LSFpb
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 2, 2021












