DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel

Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.

Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.

Ki vezeti az előzéses toplistát Zandvoort után?

Néhány hete jelentették be, hogy a szezon végén díjazni fogják az idény során legtöbb előzést bemutató versenyzőt. A Holland Nagydíjon a Q1-es kiesése és a bokszutcai rajtja okán Sergio Perez előzte a legtöbbet, de mint az az alábbi Instagram-poszt harmadik képén látható, összesítésben továbbra is Sebastian Vettel vezeti a tabellát:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kötelezővé tenné az FIA a fiatalok pénteki szerepeltetését

Újabb szabálymódosításon töri a fejét a Nemzetközi Automobil Szövetség. Az ötlet első hallásra korlátozásnak tűnhet, valójában azonban a csapatok és pilóták segítése a célja. A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali elárulta, szeretnék kötelezővé tenni az istállóknak, hogy péntekenként fiatal pilóták vezessék az autóikat. Mióta a tesztlehetőségek csökkentek, és idéntől a szabadedzéseket is egységesen egyetlen órára redukálták, mindenki igyekszik kihasználni a saját versenyzőivel töltött időt – ami viszont nem tesz jót a feltörekvő tehetségek felkészülésének, akiknek némi F1-es tapasztalat is kell ahhoz, hogy szuperlicencüket megkaphassák.

„A fiatal pilóták kérdése nagyon fontos számunkra. Felmerült néhány ötlet, amit a következő ülésen megbeszélünk a csapatokkal. Egészen konkrétan azt szeretnénk, hogy a fiatalok szerepeltetése a szabadedzésen kötelező legyen. Ez lehetőséget adna nekik, hogy kipróbálják magukat egy dinamikusabb, versenyszerűbb környezetben. Ez az egész F1-es utánpótlás szempontjából fontos” – mondta Domenicali, aki szerint még akár a nézők is profitálhatnak ebből. „A csapatok így kevesebb dolgot próbálhatnak ki a versenyre készülve, így az izgalmasabb lesz” – magyarázta.

A felvetést októberben tárgyalhatják majd.

Raikkönen pole-ja, Vettel győzelme, Schumacher elérzékenyülése – emlékezetes pillanatok Monzából

A Formula-1-es versenynaptár egyik ikonikus helyszíne az Olasz Nagydíjnak otthont adó pálya, így az elmúlt bő húsz évben is történt néhány emlékezetes pillanat – ezekből válogatott az F1 YouTube-csatornája, a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

vettel-monza-video

James Bond-logót kap Monzában az Aston Martin

Az Aston Martin mint márka hosszú évtizedek óta összefonódott a James Bond-filmsorozattal: télen a csapatbemutató során is előhúzták ezt a párhuzamot. Néhány hét múlva érkezik a mozikba a 25. James Bond-film, a Nincs idő meghalni, ennek apropóján pedig a Formula-1-es csapat úgy döntött, hogy a hétvégi Olasz Nagydíjon tisztelegni fog a franchise előtt: a versenyautóik pilótafülkéjének oldalára felkerül az ikonikus 007-es logó Monzában – emellett a paddockban az istálló motorhome-ja is Bond-tematikát kap.

aston-bond-monza-1

Nincs különlegesebb pálya az AlphaTauri számára Monzánál

Hazai versenye, a monzai Olasz Nagydíj előtt az alábbi egyszerű, de informatív plakáttal készült az AlphaTauri. A következő érdekességeket emelték ki a pályával kapcsolatban, ahonnan a faenzai székhelyű brigádnak két édes emléke is van:

- A célegyenes végén az autók 360 km/h óra sebességről mindössze 70 km/h-ra fékeznek.

- 1950 óta 71 Olasz Nagydíjat tartottak: 70-et Monzában és egyet Imolában (1980-ban).

- A 2020-as monzai az egyetlen győzelem, melyet Honda-motoros olasz F1-es autó ért el (AlphaTauri AT01).

- A 2008-as monzai az egyetlen győzelem, melyet Ferrari-motoros autó ért el, amely nem Ferrari (Toro Rosso STR3).

- A csapat eddigi két győzelmét Monzában szerezte: 2008-ban Vettellel és 2020-ban Gaslyval.

Hamilton esőtáncától Senna révbe éréséig: amikor a helyi hősök parádéztak

Max Verstappen győzött Zandvoortban néhány napja, ezzel megnyerte az első hazai nagydíját. Ennek apropóján a Formula-1 YouTube-csatornája összegyűjtött tíz alkalmat, amikor a helyi versenyzők fantasztikus teljesítménnyel rukkoltak elő hazai közönségük előtt, legyen szó egy pole-pozícióról, egy parádés esős győzelemről vagy akár csak egy kiscsapattal való pontszerzésről. A videó, amelyben szerepel többek között Lewis Hamilton, Nigel Mansell, Michael Schumacher, Fernando Alonso és Ayrton Senna is, IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:

senna-hazai-video-1

Újra különleges festéssel készült az Alfa Romeo

Speciális hétvége, speciális fényezés – osztott meg képeket az Alfa Romeo Racing a C41 Olasz Nagydíjra szánt dizájnjáról közösségi csatornáin. A motorborításon megjelenő 111-es szám nem újdonság: ez a Stájer Nagydíjon felkerült már az autóra, annak apropóján, hogy akkor volt az 1910. június 24-én alapított Alfa Romeo születésnapja.

Monzában ismét hangsúlyozzák a 111 évet, ezúttal azonban az olasz nemzeti identitást jelezve zöld is kerül a színvilágba az első két számjegyben, valamint a felső légbeömlőnél. A Red Bull Ringen volt még egy változás, az Alfa modern logóját a tradicionális, háromszögű emblémával cserélték ki. Most is van különbség, az orrkúpra egy egyedi, 111-est és olasz színeket tartalmazó címer került.

Miért Russell a legalkalmasabb a Mercedes ülésére?

Miközben az előző két F1-es juniorjuk, Pascal Wehrlein és Esteban Ocon nem kapta meg az esélyt, George Russell számára évek óta kikövezettnek tűnt a Mercedes ülése felé. Miben más az ifjú brit helyzete, mint „elődeié” és miben hasonlít a szituáció Charles Leclerc ferraris előléptetéséhez? Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcast rendkívüli, a Russell-szerződéssel foglalkozó adásában, melynek e szakaszát 18:19-től hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Rekordkevés nézőre számítanak Monzában

Két év után újra nézők előtt zajlik az Olasz Nagydíj a 120 ezer férőhelyes monzai pályán. A koronavírusra vonatkozó szabályozások értelmében azonban csupán 50 %-os kihasználtság engedélyezett, a szervezők számítása szerint pedig a 60 ezres maximumnál is sokkal kevesebb néző lesz a legendásan hangulatos helyszínen – írja a La Gazzetta dello Sport.

A hírek szerint az olasz és külföldről érkező nézőket elrettenti, hogy oltásigazolványhoz kötik a belépést, folyamatosan maszkot kell viselni, valamint a tradíciótól eltérően idén nem engedik be a futam után a nézőket a célegyenesbe, hogy közelről nézhessék a dobogós ceremóniát.

Az olasz szövetség, az ACI elnöke, Angelo Sticchi Damiani beismerte, idén problémákat okoznak a megkötések, valamint az, hogy csak augusztus 5-én kezdték meg a jegyértékesítést. A pályát kezelő cég vezetője, Giuseppe Redaelli még borúsabb képet festett: az általa optimistának tartott előrejelzés is csak 15-16 ezer nézőre számít vasárnap. Ennek egyharmada Hollandiából fog érkezni. Általában sokkal több látogató érkezik Olaszországon kívülről, de ők idén olyan versenyeket választottak, ahol kevesebb volt a korlátozás.

Fotó: Alfa Romeo

Egyszer már volt egymás csapattársa Albon és Latifi

Az alábbi fotók 2018-ból származnak: a DAMS istálló Formula-2-es felállását ebben a szezonban a 23 éves Nicholas Latifi és 22 esztendős Alex Albon alkotta. Második F2-es szezonjában az ART-től átigazoló Albon négy futamgyőzelmével harmadik lett a bajnokságban George Russell és Lando Norris mögött, a harmadéves és csapatnál második szezonját töltő Latifi kilencedik helyen zárta az összetettet egy sprintgyőzelemmel.

A következő évben, 2019-ben Albon már Formula-1-es pilóta volt a Toro Rossóval, és Latifi is összekapta magát: harmadik évében a DAMS-szel ezüstérmes lett a bajnokságban, melyet a Williams-szerződés követett. A két pilóta útja ennél az istállónál találkozik újra 2022-ben.

Fotók: DPPI

Szűk utcák, történelmi épületek, kikötő: Palermo utcáit rótta Max Verstappen

Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy rendre szenzációs promóvideókkal jelentkeznek. Nem kivétel ez alól az Olasz Nagydíj felvezetéseként készült alkotás sem – lenyűgöző látképek, benne Max Verstappennel és egy korábbi F1-es Red Bull-lal, az RB7-essel:

Mi van Sebastian Vettel szerződésével?

A George Russell szerződtetése után közreadott pilótafelállásokban Sebastian Vettel neve mellett szerepel egy apró csillag, a „megerősítésre vár” jelentéssel. De vajon mit keres ott ez a csillag? Esetleg még nem 100 százalékos a német maradása? Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában, melynek e szakaszát 45:08-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A legendás MotoGP-csapatfőnök nevét veszi fel az imolai pálya egyik kanyarja

Fausto Gresini februárban hunyt el koronavírus-fertőzésben. Az olasz exmotoros két világbajnoki címet szerzett a 125 köbcentisek között versenyzőként, majd csapatfőnökként is évtizedekig a MotoGP paddockjának meghatározó alakja volt. Gresini Imolában született, most pedig az ottani versenypálya adózik az emléke előtt azzal, hogy róla nevezik el az F1-ből is ismert helyszín egyik kanyarját: mostantól a Variante Alta kombináció a Curva Gresini névre fog hallgatni. A ceremóniára most vasárnap, szeptember 12-én délelőtt 10 órakor fog sor kerülni, amely során egy emlékkövet is lelepleznek az olasz pályán.

fausto-gresini

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Balesetek, a Haasok belharca és a kaotikus első kör – a legjobb zandvoorti onboard videók

A Holland Nagydíj hétvégéjéről is elkészült a tíz legjobb fedélzeti kamerás felvételt összegyűjtő válogatás – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-zandvoort-video

Az Olasz Nagydíj Günther Steiner hazai versenye, ez a kedvenc emléke róla

Mielőtt a Haas csapatfőnöke lett 2016-ban, Günther Steiner megfordult már rövid időre a Formula-1-ben: 2001-2002-ben a Jaguar ügyvezető igazgatója volt, 2005-ben pedig a Red Bull technikai műveleti igazgatójaként szolgált. A neve ellenére olasz születésű és nemzetiségű Steiner régóta a motorsportban mozgott, de csak a Jaguarral járt először a monzai F1-es nagydíjon.

„Monza a legközelebbi verseny a szülővárosomhoz, és mivel olasz vagyok, nagy érzelmet jelent. Monza a versenynaptár kiváló futama, gazdag történelemmel. Első versenyemen akkor jártam itt, amikor harmadik helyen a dobogón végeztünk Eddie Irvine-nal és a Jaguarral. Szeretnék visszatérni azokba a régi szép időkbe!” – idézi a Haas oldala Steinert. Ez a 2002-es Olasz Nagydíjon történt: Irvine harmadik lett Monzában Rubens Barrichello és Michael Schumacher mögött, a Jaguar második és egyben utolsó dobogóját megszerezve.

Ilyen volt gyerekként a Mercedes friss igazolása

Kedden hivatalosan is bejelentették, hogy George Russell lesz Lewis Hamilton új csapattársa a következő szezontól kezdve, így ennek köszönhetően rengetegen posztoltak a brit pilótáról a közösségi médiában. Ezek között volt a Formula-1 hivatalos Instagram oldala is, melyen nem csak a tényeket közölték, hanem egy érdekes kis összeállítást is készítettek.

A fiatal tehetség jelenleg a Williams szolgálatában áll és 2019-ben mutatkozott be a mostani csapatánál, ám az F1 ennél is régebbre tekintett vissza és 2007-től, vagyis Russell gokartos karrierjének kezdeti szakaszától kezdve osztott meg fotókat 23 éves versenyzőről.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Latifi is gratulált Russell új kalandjához

Azt még mindig nem tudni, hogy milyen felállással indul 2022-től a Williams istállója, azt viszont már igen, hogy kik versenyeznek a Mercedesnél. Miután a német márka bejelentette, hogy George Russell váltja Valtteri Bottast, így ezzel az is eldőlt, hogy a következő évtől már nem a fiatal brit pilóta lesz Nicholas Latifi csapattársa. A kanadai pilóta igazán jó kapcsolatot ápol Russellel, így inkább viccesre vette a figurát a gratulációja kapcsán.

„Mi van?! Azt hittem, hogy a csapattársak, akik együtt nyaralnak, azok együtt maradnak... A vakációnk, a testvériségünk a semmiért volt?! Komolyra fordítva a szót szuperül örülök neked ember! Ez egy jól megérdemelt lehetőség, amit tudom, hogy ki fogsz használni! Öröm volt melletted vezetni!” ─ írta a Twitter oldalán Latifi.

Kórházba került Jos Verstappen a Holland Nagydíj után

Fantasztikus hangulat uralkodott Zandvoortban a múlt hétvégén, főként a futam után, hiszen Max Verstappen megnyerte a versenyt, ezzel pedig az első olyan holland pilóta lett, aki a hazájában tudott futamot nyerni. Sajnos az öröme nem lehetett teljes, miután édesapját, Jos Verstappent nem sokkal ezek után helikopterrel kórházba szállították.

A De Telegraaf beszámolója szerint korábbi F1-es pilóta, hastáji szúró fájdalmakra panaszkodott, később kiderült, hogy bélgyulladása van, így antibiotikumot kapott, de a hírek szerint teljesen fel fog épülni.  

 

Jön Marquez újabb nagy esélye a győzelemre?

A tavalyi kartörését követő visszatérése óta mindössze egyetlen győzelmet tudott aratni Marc Marquez – sőt, dobogóra is csak ekkor állhatott fel –, méghozzá a Német Nagydíjon. A Sachsenring egyértelműen a spanyol vadászterülete, hiszen 2010 óta nem győzték le azon a helyszínen. Ha pedig a múltbéli eredményekből indulunk ki, akkor most ismét bizakodhat a Repsol Honda versenyzője, hiszen a hétvégén a Motorland Aragonra látogat a MotoGP mezőnye, amely talán Marquez harmadik legjobb pályájának számít az említett Sachsenring és Austin után. Összesen hat győzelemmel rendelkezik a tulajdonképpen hazai versenyéről, ráadásul 2016 és 2019 között megállíthatatlan volt Aragóniában.

A számok persze nem véletlenek: köztudott, hogy Marquez különösen azokon a pályákon szerepel kimagaslóan, ahol többségben vannak a bal kanyarok: 70 százalékos győzelmi mutatóval rendelkezik a balos helyszínekről. Ez pedig idén hatványozottan igaz, hiszen az ilyen nyomvonalú pályákon a jobb karjával és vállával kapcsolatos nehézségek is kevésbé ütköznek ki. A Sachsenring volt az első ilyen pálya, ott – néhány csepp eső segítségével – nyert is, most pedig következhet Aragon (majd néhány hét múlva Austin). Szintén biztató jel lehet a nyolcszoros világbajnok számára, hogy az utóbbi futamhétvégéken eleve jobb formát mutatott, mint korábban: az Osztrák és a Brit Nagydíjakon is egy-egy hiba és bukás gátolta meg az erős eredményben.

marquez-2019-aragon-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

MiniDrivers: A Holland Nagydíj egy másik szemmel

Max Verstappen győzelmét hozta a Formula-1-be 36 esztendő után visszatérő Holland Nagydíj. A hazai pályán versenyző Red Bull-os pilóta sikerét ismét egyedi módon dolgozta fel a MiniDrivers, akik minden egyes futamot követően egy vicces karikaturával mutatják be a hétvégi eseményeket.

Amellett, hogy megtudhatjuk, milyen bűvésztrükköt mutat Verstappen Hamiltonnak, azt is láthatjuk ennek az epizódnak a végén, hogy Kimi Raikkönen hol tölti a karantént és van-e még egyáltalán kedve visszatérni a visszavonulását múlt héten bejelentő finnek.