DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Törölték a hagyományos évzáró autóversenyt, a Szilveszter Ralit

Mégsem rendezik meg az idei hazai autósport-szezon utolsó megmérettetését, a hagyományos Szilveszter Ralit. A Hungaroringen kialakított pályákra tervezett futam már évek óta megszokott "bulifutam" a versenynaptár végén, 2020-ban azonban nem kerülhet rá sor.

"Szilveszter Rallye törölve!

Nehéz döntést hozott meg a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség, a Hungaroring Sport Zrt. és a versenyrendező Gáz2000 Kft. Áttekintve a jelenleg fennálló járványügyi helyzetet, valamint az előre nem látható országos intézkedéseket az érintett szervezetek úgy határoztak, hogy az idén lemondanak a Szilveszter Rallye megrendezéséről.

A felek ugyanakkor továbbra is elkötelezettek a hagyományos évzáró verseny mellett, és bíznak benne, hogy jövőre korlátozások nélkül megtarthatják azt" - írja a futam hivatalos közleménye.

2019-Szilveszter Rallye-második szakasz-szombat1-semerad1

A hungaroringi dobogótól Vettel megtorpedózásáig – Kvjat legemlékezetesebb F1-es pillanatai

Azzal, hogy az Alpha Tauri bejelentette Yuki Tsunoda érkezését, az is eldőlt, hogy Danyiil Kvjat jövőre kiszorul a Formula-1 mezőnyéből (ismét). Ennek apropóján készült az alábbi válogatás (amely átkattintás után nézhető meg!):

A szezonzáró, amelyen nem volt egyértelmű, ki lett a bajnok

A hazai bajnokságok közül a rali fejeződött be legkésőbb, december 6-án. A Mikulás Rali krónikája:

Leclerc-hez idén az ablakon keresztül jött a Jézuska

Sosem tudtad elképzelni, hogyan visznek be egy zongorát a lakásba, főleg, ha az a sokadik emeleten van? És gondoltad volna, hogy egy Formula-1-es versenyző videója fog ebbe némi betekintést adni? Charles Leclerc-ék monacói lakásába daruval érkezik a hangszer, kicsit korai karácsonyi ajándékként.

Jól működött az F1 koronavírus-protokollja

Nehéz évet zárt le a Formula-1 2020-ban, de a sportág egészen jól lemenedzselte a versenyeket és az átvariált programot a nyári indulás óta. Ross Brawn, az F1 motorsport-igazgatója is ezt méltatta szokásos futamösszegzőjének egyik részében az Abu Dhabi Nagydíj után.

"Hogy ez így alakult, az a megannyi brilliáns ember szövetségének eredménye, akik ebben a sportban dolgoznak, miattuk tudtuk létrehozni ezt a 17 futamos bajnokságot. Kemények voltak a szabályok, de ezek voltak szükségesek ahhoz, hogy versenyezhessünk. Nagyjából 80 000 PCR-tesztet végeztünk és száznál is kevesebb lett a pozitív esetek száma, ez 0,11%-os arány. Ez egy impresszív statisztika és azt mutatja, hogy a rendszer működött."

00120016_156

fotó: dppi

Nézd vissza az év utolsó Motorsporthíradóját!

Legközelebb már csak januárban jelentkezik friss adással az Autósport és Formula Magazin a tévében. A Motorsporthíradóban az év utolsó versenyei és a visszatekintés kerültek fókuszba.

Tartalom:

A magyar bajnoki címről döntött a Mikulás Rali

A stúdióban egy fiatal formaautós, Berta Benjámin

Drámai WRC-szezonzáró Monzában

Veterán autócsodák az Oldtimer Szuperkupán

Ezen az útvonalon tartják a januári Dakar Ralit

A Honda Forma-1-es múltja és jelene találkozott

 

 

A káromkodó focirajongó – ismerd meg Yuki Tsunodát!

Nagy izgatottság övezi a szakmában Yuki Tsunoda frissen bejelentett 2021-es Formula-1-es debutálását. Az F2-ben idén szélvészgyors, a Honda és a Red Bull támogatását élvező japán az Alpha Tauri pilótája lesz, ami persze magában hordozza a Red Bullhoz való fellépés későbbi lehetőségét, és az esélyt, hogy felülmúlva Aguri Suzuki, Takuma Sato és Kamui Kobayashi egy-egy dobogóját, hazája legsikeresebb Formula-1-es versenyzője lehessen.

Az F1-be 18. japán pilótaként megérkező Tsunoda az alábbi videóban árul el pár részletet magáról. Például hogy nagy kedvence a labdarúgás - Cristiano Ronaldóért rajong, és ha nem autóversenyző lenne, ő is futballozásra adta volna a fejét. Egy japántól nem várná az ember, de Tsunoda saját elmondása szerint sokat káromkodik - ezt a csapatrádión keresztül idén hallhattuk is - ezen a rossz tulajdonságán pedig szeretne változtatni.

(A lenti, gyerekkori képen balra Tsunoda, jobbra pedig barátja, az Abu Dhabiban az Alpha Taurival szintén tesztelő Marino Sato.)

 

EpQxp2jXIAEEurP

Ricciardo: Adtam valamit Lewisnak, ami többet ér, mint a hét vb-cím

Daniel Ricciardo az ausztráliai In the fast lane című podcast vendége volt a napokban, ahol természetesen nem maradhatott ki a témák közül az ország versenyzőinek védjegyévé vált shoey, a cipőből való pezsgőivás gyakorlata. Amikor megkérdezték a McLaren jövendőbeli pilótájától, hogy mi a sorsa azoknak a cipőknek, amelyeket a futamok után eláztat, érdekes részleteket fedett fel.

"Megszárítom őket! Imola után még aznap visszavezettem Monacóba, aztán hétfőn kihajítottam őket a teraszra, ahol egész nap szellőztek. Apró emléktárgyként megtartom őket, de mivel Lewisnak ez volt az első alkalom, aláírtam azt a cipőt, amiből ivott, és odaadtam neki a következő versenyen. Most már van valamije, ami többet jelent számára a hét világbajnoki címnél” - mondta.

A beszélgetésből az is kiderült, hogy új csapatához való csatlakozásban a céges autót várja a legizgatottabban, Zak Brownnal pedig máris egyeztetett arról, hogy valamikor, valamilyen járművel vezethetne-e majd Ausztrália leghíresebb versenypályáján, a bathursti 12 órásnak is otthont adó Mount Panoramán.

 

hamilton-shoey

Ott sem lévő dolgokat kerülgetnek az önvezető autók a Roborace versenyein

A rivaldafénytől távol ténykedik és készül a nagy dobásra a pár éve létrehozott Robarace, amely az önvezető autók versenyeztetésére tett ígéretet, új távlatokat nyitva ezzel a technikai sportokban. A várhatóan 2021 végén induló első valódi szezon előtt két kísérleti szezont fut a felkészülés jegyében a sorozat, és kissé igazságtalan, hogy csak akkor kapja fel a Roborace eseményeit a széles nyilvánosság, amikor egy autó látványosan a falba kormányozza magát. A "béta" nevet kapott második kísérleti szezonban hat csapat vesz részt, a lebonyolítást illetően viszont nem arról van szó, hogy összeeresztenék a mesterséges intelligenciákat egyazon rajtrácson egy klasszikus autóversenyre. Ennél bonyolultabb és az autóipar számára relevánsabb a feladat: az autók egyedül köröznek a tesztpályákon, amelyre egy virtuális teret, úgynevezett metaverzumot húztak rá: szabad szemmel nem látható, de az autók szenzorai által érzékelt - és a közvetítésben is feltüntetett - objektumokat kell kikerülniük vagy éppen felvenniük az autóknak haladás közben, amik időhozzáadást vagy -levonást jelentenek. Az eseményekről többórás közvetítés készül, ami Twitchen élőben, YouTube-on pedig felvételről követhető.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire összetett technológia és szoftverek működtetik az önvezető autókat, így a hibák még gyakoriak, amit rendszerleállások vagy gyakori hibapontok példáznak, ráadásul még a sebességet illetően is a biztonságra játszanak a csapatok, nem minden autó csúcssebessége lépi át a 100 km/órát. A fejlődésnek viszont jól számszerűsíthető jele, hogy egyre több virtuális elemet érintenek az autók a hatkörös menetek során és egyre kevesebb akadályt találnak el. Míg ősszel Thruxtonban egy a pálya központi vezérlőrendszere által leadott hibás jel miatt a teljes eseményt törölni kellett, addig most Bedfordban már biztató meneteket láthattunk.

A debütálódobogótól Hülkenberg leoltásán át a búcsúfánkig - az F1 elköszön Magnussentől

Sajnos nem került annyiszor rivaldafénybe, nem volt annyi emlékezetes pillanata, mint azt a 2014-es Ausztrál Nagydíj után mindenki gondolta - mert akármilyen furcsa is, 119 futamból álló F1-es karrierjében első nekifutásra szerezte meg egyetlen dobogóját Kevin Magnussen. A királykategóriában hat szezont végigversenyző dán az elmúlt két évben már csak az utolsó pontok elcsípésének reményében hajthatta a Haast, nyilatkozatai pedig nagyon azt a hatást keltik, hogy ez volt számára a végjáték. Jövőre már az USA-ban, az IMSA-ban versenyez, az F1-be való visszatérés pedig onnan már nem lesz egyszerű a pályán kívül nyers, a pályán agresszív, mégis szimpatikus 28 éves versenyzőnek.

A karrierje nagy pillanatait összefoglaló videó átkattintás után indul.

Olaszul jelenti be a McLaren, hogy ajándékot küld a Ferrarinak

"A Scuderia Ferrarinál dolgozó barátainknak és a híres tifosinak. A legrégibb és legádázabb ellenfelünk vagytok. A McLaren és a Ferrari olyan, mint két ellentétes pólus, amelyek vonzzák egymást" - mondják fel olaszul, kissé akadozva, egyenként ezeket a mondatokat a wokingi istálló tagjai. Mit akar vajon jelenteni ez a videó?

A megvilágosodás csak az utolsó másodpercekben jön, amikor a csapat legfelsőbb vezetői, Andreas Seidl és Zak Brown is megszólalnak.

"Két évig vigyáztunk rá és segítettük gyarapodni. Most ti jöttök, viseljétek gondját, ahogy mi is tettük. Találkozzunk a pályán jövőre is!"

#AdiosCarlos

Hamiltonék fánkozása, Perez műszaki hibája - ezek voltak az F1-es szezonzáró legjobb onboard felvételei

Megérkezett a 2020-as F1-es szezon utolsó fedélzeti kamerás felvételeket tömörítő összefoglalója, amit szokás szerint átkattintás után tudsz megtekinteni.

Dobogós színkavalkád és Ferrari-mélypontok: 2020 a számok nyelvén

Az idei szezon Hamilton hetedik bajnoki címén kívül is hozott néhány olyan eredményt, amelyek súlyát történelmi viszonylatban is érdemes megvizsgálni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Üdv az F1-ben: Ezek voltak Nyikita Mazepin legnagyobb balesetei

A Haas jövő évi egyik újoncának eddigi legnagyobb balesetei:

A Ferrari tesztpilótaként alkalmazza az F2 idei második helyezettjét

2021-től Callum Ilott is a Ferrari Formula-1-es csapatát erősíti - derült ki a csapat kedd esti közleményéből. A 22 éves formulaautós sztár idén az utolsó futamig meccsben volt Mick Schumacherrel az F2 bajnoki címéért, amiről végül 14 ponttal lemaradt. A szezonzárót követően arról beszélt, az F1 mezőnyében biztosan nem tudja folytatni, ám az F2-ben sem marad, hiszen ott már nincs mit bizonyítania. A Ferrari nem hagyta veszni a saját nevelésű versenyzőjét, akit tesztpilótának igazolt a következő szezonra.

A brit 2017 óta a Ferrari akadémiájának tagja, azt megelőzően a Red Bull kötelékéhez tartozott. A bejelentés kapcsán háláját fejezte ki az olasz csapat felé, és arról beszélt, mennyire izgatott a lehetőség miatt.

ilott20201

Fotó: DPPI

WRC: 2021-es versenyt töröltek a világjárvány miatt

Nincs megállás, már ami a Covid-19 miatti futamtörléseket illeti. A WRC szervezői kedden este bejelentették, hogy jövő februárban elmarad a Svéd Rali, ami idén egyike volt annak a három versenynek, amelyet a járványhelyzet ellenére az eredeti időpontban meg tudtak rendezni. A mezőny február 11. és 14. között állomásozott volna az országban, ami a 2021-es szezon második helyszínéül szolgált volna. A törlés oka, hogy október 15-e óta 100 000 főről megtriplázódott a helyiek között a koronavírusos esete száma.

A szervezők most megpróbálják egy másik helyszínnel pótolni a Svéd Ralit. A WRC szezonja a tervek szerint január 21-én rajtol Monte Carlóban, de erre már senki ne vegyen mérget.

svedrali-20191

Grosjean újra a kórházban, mindkét kezére műtét vár

Bár a Bahreini Nagydíjon történt balesetét követő napokban még olyannyira bízott a gyors felépülésben, hogy a szezonzárón szeretett is volna rajthoz állni, a további vizsgálatok során kiderült, hogy Romain Grosjean kezének égési sérülései valamivel súlyosabbak a reméltnél. A francia váratlan kedd délutáni Instagram-posztjában már a kórházból jelentkezett be, és közölte, két óra múlva kés alá fekszik.

„A baleset során szalagszakadás történt a bal hüvelykujjamban, és az égési sebeket is ki kell tisztítani. De a jobb kezem is kap egy kis kezelést, amely az év elején sérült meg. Holnapra új ember leszek” – írta a már köpenyben bejelentkező Grosjean, aki a balesetet követő interjúk egyikében fedte csak fel, hogy idén átvészelt már egy kéztörést is egy konyhai incidens során. A hosszú, versenyzés nélküli időszakban volt lehetősége ezt titokban tartani a nyilvánosság előtt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Egy éve ezen a napon: Michelisz Norbert őrült izgalmak után a WTCR trónján

A magyar autósport történetének legnagyobb sikerét érte el 2019. december 15-én Michelisz Norbert, aki a bajnokság éllovasaként utazott tavaly a WTCR sepangi szezonzárójára. Az időmérők és az első futam után könnyed menetnek tűnt a végső diadal bebiztosítása, hiszen Norbi mindkét pole-t és az első versenyt is behúzta. A második futam elején aztán jött a káosz nem kis részben a jól ismert maláj időjárásnak köszönhetően: a hyundaios pilóta a rajt után hátraesett, s bár a piros zászlós megszakítást követően visszakapaszkodott nyolcadiknak, a nagy rivális Esteban Guerrieri győzelmével tíz pontra olvadt az előny a mindent eldöntő utolsó viadal előtt.

Amely pedig szintén nem mindennapi fordulatokat tartogatott, hiszen Michelisz autója rakoncátlankodott, végül azonban Guerrierié lassult le végzetesen egy Mikel Azconával történt koccanás után. Ezt követően a magyar versenyző már tényleg megnyugodhatott, s megszerezte hazánk első FIA világkupa-győzelmét, ám a verseny első fele idegtépő izgalmakkal szolgált – itt vissza is lehet nézni az őrült második és harmadik futamot, utóbbit magyar kommentárral is:

Charles Leclerc öccse a bajnokcsapat színeiben lép fel az F3-ba

Az idei Formula-3-as szezonban bajnoki címet szerző Prema Racing bejelentette, hogy Arthur Leclerc, az F1-ben vitézkedő Charles öccse jövőre az ő színeikben debütál a sorozatban. A döntés aligha meglepő, hiszen a Ferrari-akadémia ifjú tagja már idén is a Premát erősítette, csak épp a Formula Regional Eb-n, ahol hat győzelmet szerezve ezüstérmesként zárt, októberben pedig már szerepelt az F3 szezon utáni tesztjein is.

Az ifjabb Leclerc a Prema első igazolása 2021-re: egyelőre csak annyit tudni a felállásukkal kapcsolatban ezen kívül, hogy az idei bajnok, Oscar Piastri jövőre már a Formula-2-ben fog versenyezni velük (s ezzel kvázi az F1-ben debütáló Mick Schumacher helyét veszi át).

arthur-leclerc-prema-f3

Kulisszák mögött: Így zajlott Rossi és Hamilton tavalyi gépcseréje

Egy évvel azt követően, hogy Valenciában Valentino Rossi beülhetett Lewis Hamilton Mercedesébe, a brit pedig a „Doktor” Yamahájára, a közös szponzor, a Monster most egy eddiginél hosszabb háttérvideót tett közzé az eseményről: