Tsunoda a versenyévad egyik feltörekvő csillaga lett: a 20 éves japán csak tavaly jelent meg az európai porondon, és egy kevésbé feltűnő F3-as szezon után idén felkerült a Formula-2-be, ahol viszont az élmezőny tagja lett, és három futamgyőzelemmel a harmadik helyen zárta a bajnokságot. Ezzel összegyűjtötte az F1-es induláshoz szükséges szuperlicenszpontokat, a Honda, ezáltal pedig a Red Bull támogatását élvezve pedig az év során rendre dicsérő szavakat kapott pártfogóitól. Egy ideje már valószínűnek tűnt, hogy a Red Bull hajlik afelé, hogy F1-es ülést biztosítson számára kisebb csapatában, az Alpha Tauriban, ennek pedig most, egy nappal a japán pilóta részvételével zajló Abu Dhabi-i teszt után meg is történt a hivatalos bejelentése.
"Ahogy a legtöbb versenyzőnek, úgy nekem is a kezdetektől az volt a célom, hogy eljussak a Formula-1-be, így nagyon örülök ennek a hírnek" - kezdte első F1-es nyilatkozatát Tsunoda. "Szeretném megköszönni a Scuderia Alpha Taurinak, a Red Bullnak és Dr. Markónak, hogy megadták nekem ezt a lehetőséget, és természetesen a Hondánál is mindenkinek, amiért rengeteg támogatást kaptam tőlük, és az esélyt arra, hogy Európában versenyezhessek. Azoknak a csapatoknak is köszönettel tartozok, akiknek nagy szerepük volt abban, hogy eljussak idáig, különösen a Carlinnak, hiszen rengeteget tanultam a velük töltött idei év alatt. Tudom, hogy a jövő évtől én cipelem majd a vállamon számos japán F1-es rajongó reményeit, és mindent megteszek majd, hogy a legjobbamat nyújtsam számukra."
Tsunoda 2021-ben az Alpha Taurival maradó Pierre Gasly csapattársa lesz. Danyiil Kvjatot 2017 után másodszor küldi el soraiból a csapat, az orosz pedig az elmúlt hetekben adott nyilatkozataiban már utalt rá, tudja, hogy ez a sors vár rá, hiába javult fel a teljesítménye a szezon utolsó harmadára.
"A Red Bull egy ideje már figyeli Yuki karrierjét, így biztos vagyok benne, hogy nagy érték lesz a csapatunk számára" - mondta az Alpha Tauri csapatfőnöke, Franz Tost. "Látható volt az idei Formula-2-es ténykedését követve, hogy a rámenős versenyzés és a technikai hozzáértés megfelelő elegyével rendelkezik. Amikor novemberben Imolában vezette a 2018-as autónkat, a köridői nagyon egyenletesek voltak a versenyszimuláció során, folyamatosan javult a nap folyamán és hasznos visszajelzéseket adott a mérnököknek. Ráadásként a Honda mérnökeivel való együttműködése gördülékeny, ami határozottan előny. Az e heti teszten, Abu Dhabiban bizonyította, hogy gyorsan tanul és hogy készen áll a Formula-1-be való fellépés megtételére."
Több mint egy évtized elteltével lesz újra japán debütánsa a Formula-1-nek, hiszen legutóbb 2009 végén érkezett Kamui Kobayashi a Toyotával, aki 2014 végén a Caterhamtől távozott, vagyis az elmúlt hat szezonban nem volt a mezőnyben versenyző Japánból – és Ázsiából is csak kettő, az indonéz Rio Haryanto és a thaiföldi Alexander Albon.
De Tsunoda érkezése nemcsak a japán rajongók számára jelent mérföldkövet, hanem mindenki számára, aki öregnek érzi magát: ő lesz ugyanis az első olyan F1-es versenyző, aki már a 2000-es években született. Míg a jövő szezon másik két újonca, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egyaránt 1999. márciusában látták meg a napvilágot, addig Tsunoda útlevelében már 2000. május 17-i dátum szerepel.