DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

A Ladától az R5-ös Skodáig

Szauer Gergő raliversenyző, a 2WD és RC4 kategória 2020-as bajnoka volt az AFM Motorsporthíradó stúdióvendége. Tizenegy évvel ezelőtt kezdődött versenyzői pályafutásába avatott be minket, amely során lépésről lépésre teljesítette a különböző lépcsőfokokat, melyek közül a következő a nagy álom, az R5-ös autóval versenyzés.

Sergio Perez első napja a Red Bullnál (magyarul)

A Red Bull Racing új versenyzője Milton Keynes-ben járt. Sok színfalak mögötti érdekességet bemutat a mexikói első látogatásáról készült videó, köztük Adrian Newey irodáját régimódi rajzolóasztalával, a számtalan különféle részleg útvesztőjét és az üléspróba hosszú procedúráját. A kisfilm Perez első napjáról magyar szinkront és feliratot kapott.

Videó: Ricciardo is megtette első köreit a McLaren színeiben

Lando Norris után a wokingiak új igazolása is lehetőséget kapott a McLaren silverstone-i filmforgatási napján, hogy kicsit meghajtsa idei játékszerét, az MCL35M-et az esős aszfalton – mutatjuk a mozgóképet minderről:

Az első BMW-s csapat is bejelentkezett a DTM-be

Újabb, a GT-versenyzésben járatos csapat nevezett a GT3-as szabályrendszer bevezető, megújuló Német Túraautó-bajnokságba. A Walkenhorst Motorsport BMW M6 GT3-mal csatlakozik a rajtrácshoz, egyelőre nem ismert, hány autóval. Az istálló, melynek legfontosabb közös sikere a bajor márkával a 2018-as spái 24 órás megnyerése volt, az első BMW-s csapatként jelentette be szereplését a 2021-es szezonban.

A BMW helyzete különleges a megújuló DTM-ben: az Audihoz és Mercedeshez hasonlóan gyári szerepvállalást ígértek, de csak az új M4-gyel, amelyet szeptemberben homologizálnak. Addig a kifutó M6 modellel gyári támogatás nélkül indulhatnak BMW-s ügyfelek – ezt az utat választotta a Walkenhorst Motorsport is.

Egyelőre öt márka – Audi, BMW, Ferrari, McLaren, Mercedes – és kilenc csapat részvétele ismert, bár közülük a bahreini 2 Seas Motorsport szereplése bizonytalanná vált, miután a formáció szakított a McLarennel.

Kiderült, mikor leplezik le az Alpine és az Aston Martin autófestését

Miközben már a McLaren-Mercedes már túl is esett a saját eseményén, újabb időpontokal bővült a bemutatók menetrendje: a Renault-ból átalakuló, s egy átmeneti dizájnt már néhány hete villantó Alpine árulta el, hogy március 2-án – azaz a Mercedesszel azonos napon – rántják le a leplet a 2021-es Formula-1-es versenygépükről, míg az Aston Martin egy nappal később, március 3-án áll elő a saját autójával. Így már csak a Red Bull és a Haas adós a dátummal – a többiek sorrendben így következnek:

Alpha Tauri – február 19.

Alfa Romeo – február 22.

Ferrari – február 26. és március 10.

Mercedes – március 2.

Alpine – március 2.

Aston Martin – március 3.

Williams – március 5.

Videó: Travis Pastrana otthona annyira őrült, mint ő maga

Az extrém mutatványairól és különböző rekordjairól elhíresült adrenalinfüggő sportoló az alábbi videóban megmutatja, mik szegélyezik az Egyesült Államok keleti partján fekvő otthonát. A Pastranalandként ismert "játszótéren" található a környék egyik legnagyobb gördeszkapályája, egy 8-as alakú, önmagát keresztező motoros "kígyóverem", és természetesen számtalan ugrató is. A telket az első nyereményéből vette 15 évesen, aztán évről évre egyre több létesítménnyel bővítette azt.

Semmi nyoma a Mercedes-motornak a McLaren külsején

A McLaren közelmúltbeli kommunikációjának fontos eleme volt, hogy a csapat újra visszatérhet a régebbi sikerek útjára a Mercedes-motornak köszönhetően, amellyel egy ikonikus együttműködés támad fel: ennek fényében érdekes, hogy akármilyen alaposan vizsgáljuk a hétfőn bemutatott MCL35M-t, semmiféle nyomát nem látjuk az új együttműködésnek. Egyetlen apró Mercedes-felirat vagy logó sem került az autóra, sem a versenyzői overallra. (Egyedül az autó nevében szereplő M utal a németekre.)

„Egyértelműen meg vagyunk győződve arról, hogy olyan helyzetben vagyunk, amelyben a Mercedes-erőforrás segíthet minket versenyeket nyerni a jövőben” – mondta a bemutató kapcsán Andreas Seidl csapatfőnök, megmagyarázva, hogy a csapat miért nem teszi kirakatba a Mercedes-kapcsolatot: „De úgy gondolom, fontos dolog, hogy saját magunkra fókuszálunk. Még hosszú utat kell megtennünk a mi részünkről. Mindenesetre örülünk az elmúlt két évben történt előrelépéseknek.”

A helyzet tavaly is hasonló volt, a McLarenen semmiféle jelzés nem utalt a Renault-motorra, annak ellenére, hogy 2019-ben még szerepelt a francia márka neve az autón. Az üzenet leszűrhető: ha a McLaren eredményes lesz, azt kizárólag saját sikerükként akarják elkönyvelni.

Fél nappal a bemutató után már pályán az új McLaren

Hétfőn este az első 2021-es autóként megérkezett, kedden reggel már pályára lépett az MCL35M. Az új, Renault helyett már Mercedes-motorral felszerelt modell első kilométereit Lando Norris tette meg Silverstone-ban. A tesztelésre szigorú keretek között filmforgatási napként van lehetőség – ahogy a mellékelt videó mutatja, forogtak is a kamerák. 

Mikor készül el Abiteboul tetoválása? Ricciardo nyilatkozott

A tavalyi Formula-1-es szezon egyik sokat emlegetett témája volt a Daniel Ricciardo és Cyril Abiteboul közötti fogadás, ami arról szólt, hogy ha a pilóta év végéig szerez egy dobogós helyezést a Renault-nak, akkor a csapatvezető magára varrat egy tetoválást, amit az ausztrál tervezhet meg. Ricciardo több negyedik és ötödik helyezést követően a szezon tizenegyedik fordulóján, az Eifel Nagydíjon behúzta a harmadik helyet, így elkezdődtek a találgatások, vajon hogyan is fog kinézni az alkotás. Eredetileg év végén el kellett volna készülnie, ám végül az egész téli szünet eltelt bármilyen fejlemény nélkül. Hétfőn azonban egy újságírói kérdésre Ricciardo elárulta, mi a helyzet ezen a téren.

"Sajnos még nem került rá sor, de tudni fogják, amikor elkészült. Úgy váltunk el egymástól, hogy még van befejezetlen ügyünk, ami a tetoválás. Remélem, hogy minél hamarabb elkészül" - árulta el. Kíváncsian várjuk.

00120001_079

Fotó: DPPI

533 nap után újra formulaautóban Juan Manuel Correa

Február 15-én megtörtént a mesés visszatérés következő fontos lépése: a 2019. augusztus 31-i, Spa-Francorchamps-i Formula-2-es tragédiát túlélő, súlyos lábsérülést szenvedett Juan Manuel Correa újra versenyautóba ült.

„533 nappal Spa után visszakerültem, az első alkalommal, egy formulaautó volánja mögé. Nehéz szavakkal leírni, mit jelent ez számomra. Csak annyit mondhatok, köszönöm mindegyikőtöknek, akik támogattak idáig. AH is velem volt ma” – írta az amerikai pilóta, aki az ART csapattal áll rajthoz a Formula-3 szezonjában.

1993-ban még így mutatták be az F1-es McLarent

Mika Hakkinenék Silverstone-ban pózoltak az új technikával - még Ayrton Senna nélkül, aki később mégis a csapat pilótája lett...

 

 

Videó: Így zajlott a 2020-as hazai online ralibajnokság

A Richard Burns Rallyval, a Rallysimfans pluginin tető alá hozott magyar bajnokságot Kiss Bálint nyerte Gobodics Tamás és Blitzer Martin előtt - a dolog érdekessége, hogy Gobodics Tamás a Formula.hu és az Autósport és Formula Magazin újságírója, úgyhogy a videóban néha egy Skodán, néha egy Fordon, a vége felé pedig egy Citroenen is feltűnik az AFM dizájnja.

Gyerekkori képet mutatott George Russell

A Williams (és a Mercedes) brit tehetsége posztolta az alábbi fotót - az alkalom az, hogy február 15-én ünnepli a 23. születésnapját:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Yamaha-nap: A hangvillások is maradnak 2026-ig a MotoGP-ben

Nem sokkal a gyári alakulat hivatalos csapatbemutatója után a Yamaha bejelentette, hogy ők is aláírták a Dornával a következő ötéves ciklusra szóló szerződést, így 2026-ig biztosan a MotoGP-ben láthatjuk a japán márkák. Ezzel a gyártók közül a Ducatihoz, a Hondához és a KTM-hez csatlakozott az egyéni vb-címet a királykategóriában 17 alkalommal bezsebelő Yamaha, miközben a privát alakulatok közül az LCR és a Gresini Racing – akinek csapatfőnökét, Fausto Gresinit továbbra is koronavírus-fertőzéssel ápolják kórházban, és a legfrissebb, a fia által közzétett hírek szerint sajnos romlott az állapota – erősítette meg a maradását.

A Yamaha kapcsán érdekes kérdés lehet, hogy mely alakulat lesz a szatellit partnerük 2022-től kezdődően. A Petronas SRT-vel kötött szerződésük az idei évad végén lejár, és felmerült, hogy az Avintia Esponsorama Racing helyét jövőre szinte biztosan elfoglaló Sky Racing VR46-ot fogják ellátni M1-esekkel, ami a Valentino Rossival való szoros kapcsolat révén eléggé valószínűnek is tűnik.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

yamaha-marad-motogp

A gyökereket felidéző videóval hangol a bemutatóra a McLaren

Hétfő este első fecskeként leleplezik a McLaren idei versenygépét, amelyet hat év után ismét Mercedes-motor hajt majd. Az új fejezet kezdete apropóján pedig egy rövid videót készített a wokingi csapat, amelyben összekötik a jelent a több mint fél évszázados történelemre visszatekintő istálló első „lépéseivel”:

Megúszhatod a kerékcserét F1-es mérnökként?

Jánvári Zsolt volt a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, aki számos kulisszatitok mellett azt is elárulta, miért is van szüksége komoly kézügyességre annak, aki az F1-ben akar dolgozni. A vonatkozó részt 1:09:16-tól hallgathatjátok:

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Valentin-napi ajándék F1-es módra

Kelly Piquet – a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya – közösségi médiás posztja a vasárnap kapott ajándékáról. A tanúsítvány szerint az egyik szál rózsa 24 karátos aranyba lett mártva. A megalapozott gyanú szerint a csokrot párjától, Max Verstappentől kapta.

Ma mindenképp érjetek haza 8-ra: Este jön az első új F1-es, a McLaren MCL35M

Hétfőn este sor kerül a téli szünet egyik legjobban várt eseményére, az első Formula-1-es autóbemutatóra. A McLaren nyitja a sort, amely főhadiszállásán, Wokingban leplezi le az MLC35M-et, 2014 óta első Mercedes-motoros autóját, Lando Norris és az új versenyző, Daniel Ricciardo jelenlétében.

A csapat online műsorral készült az eseményre, amely követhető lesz a McLaren.com-on, a YouTube-on az alábbi videóban és a csapat Facebookján.

A héten még egy csapat új modellje érkezik, az Alpha Tauri AT02 pénteken, február 19-én.

Tömegbalesettel indult a NASCAR-szezon, de az utolsó körre is maradt egy

Vasárnap megtartották a NASCAR Cup Series első hivatalos 2021-es versenyét, a Daytona 500-at, a naptár legikonikusabb viadalát. A 200 körös futam 14. körében megtörtént az év első nagy tömegjelenete: Kyle Busch hátulról megpöccintette csapattársát, Christopher Bellt, a dominóeffektus pedig 16 autót sodort el.

Az 500 mérföldes 5 óra 40 percet állt vihar miatt, és az éjszakába nyúló utolsó körre is maradt egy méretes baleset felcsapó lángokkal. A Penske első helyért csatázó párosa, a vezető Joey Logano és Brad Keselowski ütközött, az incidens pedig további három autót érintett.

A 3-as kanyarban történt tömegjelenetből meglepő név keveredett ki első futamgyőztesként: Michael McDowell, aki az utolsó előtti körben még csak negyedik volt. Elsőosztálybeli pályafutása 14. szezonjában lépett először a dobogó tetejére, úgy, hogy korábban sosem végzett az első háromban sem.

Nyilak, kétértelmű szövegek és a méhészborz – beújított sisakdizájnjával Ricciardo

Vannak versenyzők, akiknek védjegyévé vált egy-egy sisakfestés. Nos, Daniel Ricciardo nem ezek közé tartozik, ő ugyanis hajlamos a teljes koncepcióváltásra is, főleg új csapathoz igazolva. A McLaren hétfői bemutatója előtt az ausztrál fellibbentette a képzeletbeli fátylat a 2021-es sisakjáról, amelynek tetején egy narancssárga, négyirányú nyíl, valamint az "All Good, All Ways" szlogen adja meg a fő motívumot. A feliratnak Ricciardo magyarázata szerint kettős jelentése van, egyrészt azt az üzenetet hordozza, hogy "minden rendben lesz", másrészt pedig egymás elfogadására buzdít - amely kampányt idén is zászlójára tűzte az F1.

Azért Ricciardónál is van egy motívum, ami állandó visszatérő a sisakon: a hátulján a méhészborz felirat, utalva kabalaállatára.