Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 7. vasárnap

Schumacher rendes volt Baumgartnerrel, Montoya morgolódott

A Formula Podcast legutóbbi adásában vendégünk, Baumgartner Zsolt elmesélte, hogyan álltak hozzá a mezőny tagjai, amikor újoncként belépett a száguldó cirkuszba, s azt is, kiktől kapott pozitív visszajelzéseket, s kik voltak türelmetlenebbek vele és más ifjú tehetségekkel. Az adás ezen részét 40:13-tól hallgathatod meg!

 

A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Videó: Mozgásban az Aston Martin és az Alpine 2021-es autója

Mindkét csapat a héten tartotta a bemutatóját, s mindkét csapat pályára is vitte utána az idei versenygépét Silverstone-ban – így fest mozgóképen a zöld és a kék-fehér-piros autó:

Ki veszítette a legtöbb helyezést az első körök során 2020-ban?

Azok után, hogy kiderült, hogy Antonio Giovinazzi volt az első körök királya tavaly az F1-ben, a Racing Statistics elkészítette azt a statisztikát is, hogy ki hány pozíciót bukott a start után az előző évi versenyeken. Az első helyért folyó csatába alaposan belerondított a Szahíri Nagydíj első köre, amikor Sergio Perez nem esett ki, csupán az utolsó helyre zuhant vissza (ahonnan nyerni is tudott) egy baleset következtében, de a mexikói mögött már kevésbé váratlan neveket találunk:

Még a 2021-es szezon sem kezdődött el, de a vb-címvédő csapat már 2022-re tesztel

Javában zajlik a katari teszt a MotoGP-sek számára, amelyen a mezőny tagjai öt napon át készülhetnek a március végén startoló idényre. A Suzukinál viszont már a közép távú jövőt is szem előtt tartják, Sylvain Guintoli, a „kékek” tesztmotorosa ugyanis elárulta: már a 2022-es motorblokkot is próbálgatja a pályán!

„Rögtön elég sok újítást teszteltünk” – idézi a korábbi Superbike-világbajnokot a Motorsport.com. „Van egy új motorblokk-specifikációnk, ez már 2022-re szól, szóval már azon is dolgozunk. Ezen kívül a vázzal is foglalkoztunk szombaton. Új váz, új lengővilla és egy eltérő felfüggesztés szintén van. Nyilván nem rossz a jelenlegi csomagunk sem, de már most próbálunk fejlődést elérni. A sornégyes nyilván kicsit hátrányban van végsebesség terén, igyekszünk ezt is kompenzálni. Mivel már most is elég jó a motor, nem lesz nagy az előrelépés.”

Guintoli arra is rámutatott, hogy a 2022-re való tesztelés nem hozza hátrányba idén a két gyári motorost, a világbajnok Joan Mirt és társát, Alex Rinst, ugyanis a motorblokkfejlesztéseket 2021 végéig befagyasztották, ez pedig lehetőséget kínál a Suzukinak (is) arra, hogy előre dolgozzon 2022-re is.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

guintoli-suzuki-teszt-1

Akár két csapat tartalékosa is lehet Hülkenberg?

Bár Nico Hülkenbergnek sorozatban második alkalommal sincs állandó ülése a Formula-1-ben, folyamatosak a pletykák azzal kapcsolatban, hogy tartalékversenyzői státuszban a száguldó cirkusz vérkeringésében maradhat. Egyes híresztelések szerint csak idő kérdése, hogy az Aston Martin hivatalosan is megállapodjon a némettel, míg más pletykák arról számolnak be, hogy a Mercedesnél tölthet be hasonló szerepkört a már megnevezett Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries mellett.

Nos, úgy tűnik, Hülkenberg egyszerre akár mindkét csapatnak a tartalékosa lehet! Nem lenne ez példa nélküli, hiszen tavaly is azt rebesgették, hogy az akkor még Racing Point néven futó istálló bevethette volna a Mercedes tartalékpilótáit, Vandoorne-t és Esteban Gutierrezt. Ám amikor Sergio Perez, majd Lance Stroll kidőlt a koronavírus-fertőzés miatt, mégsem rájuk, hanem Hülkenbergre szavazott a Racing Point: Vandoorne a Formula-E-s kötelezettségei miatt nem volt bevethető, míg Gutierreznek már elavultak az F1-es licencpontjai. Ha pedig mindez nem lenne elég, Lewis Hamilton fertőzése alkalmával sem Vandoorne-hoz nyúlt a Mercedes, hanem a Williamstől kérte kölcsön George Russellt. Vandoorne és De Vries idén is a Formula-E-ben szerepelnek, így a Mercedesnek és az Astonnak is kézenfekvő lehetne Hülkenberg alkalmazása.

hulkenberg-2020-dppi

fotó: DPPI

Szavazz: Melyik a legszebb motorfestés idén a MotoGP-ben?

A Suzuki szombati bemutatójával immár az összes MotoGP-s motor 2021-es dizájnját ismerjük, így itt az ideje megnézni, mi lenne az erősorrend, ha a MotoGP egy motorszépségverseny lenne! Tizenegy istálló tizenhárom különböző festést mutatott be (az LCR-nél és az Avintiánál különbözik a két versenyző gépének színezése), ezek közül szavazhattok – akár többre is – a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban létrehozott szavazásban, amelyet IDE KATTINTVA vagy a fotóra klikkelve érhettek el:

12-maverick-vinales-30-takaaki-nakagami_lg62207.gallery_full_top_fullscreen

„Ha Senna nem hal meg, most Brazília elnöke lenne”

A Formula Podcast legutóbbi adásának vendége nem más volt, mint Gerhard Berger, akinél kevesebben ismerik jobban a háromszoros világbajnok legendát, így értelemszerűen ő is szóba került exkluzív beszélgetésünk során. A vonatkozó részt 32:17-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Légy te is a Men in Red csapat tagja, öltözz Ferrariba!

A Ferrari új képsorozatot indított közösségi oldalán azzal a tematikával, hogy miképpen is mutatna Charles Leclerc és Carlos Sainz már létező filmplakátokon - Men is Black helyett például ők egész biztosan a Men in Red lennének. Ha te is csatlakoznál a klánhoz, szerezd be a Ferrari 2021-es ruhakollekciójának darabjait az F1 hivatalos webshopjából IDE vagy a képre kattintva.

Evo7tPHXcBMCXaL

Legendás James Bond-jelenet helyszínén forgatott Vettel, a 005-ös ügynök

Az F1-be beszálló Aston Martin jól láthatóan szeret utalásokat tenni a filmvásznon az ő autóikkal közlekedő James Bondra - ennek már az AMR21-es modell bemutatóján láttuk bizonyítékát, amikor még az utóbbi idők egyik legismertebb 007-es ügynöke, Daniel Craig is bejelentkezett videón, hogy köszöntse az F1-ben csapatot indító márkát. 

Most egy újabb erős utalás nyomait fedte fel a csapat, amikor közzétette az előzetesét a Sebastian Vettellel nemrég készült produkciónak. A videóban Vettel egy Aston Martin DBX-be pakol be, majd útnak indul észak felé, egészen a skóciai Glencoe-ig, ahol újravették a 2012-es James Bond-film, a Skyfall egyik ikonikus snittjét. Vettel eközben arról beszél, hogy a célok elérésében mindig az oda vezető út a legfontosabb és a legemlékezetesebb. Hogy miről is szólt Vettel ezen utazása, azt március 31-én tudjuk meg, amikor az Aston Martin a teljes kisfilmet közzéteszi.

A DTM megmenekült – de visszatérnek-e Magyarországra?

Feltettük ezt a kérdést Gerhard Bergernek a podcastünk legújabb adásában vele folytatott beszélgetés során, ő pedig őszintén válaszolt.

Az F1-et reklámozza a MotoGP-ben a Pramac Ducati

A MotoGP első igazi katari tesztnapján furcsa látványban volt részük azoknak, akik alaposabban szemügyre vették a Pramac Ducati motorjait. A szatellit csapat járgányának hátulján, a versenyző ülése mögött ugyanis szokatlan matrica, a Formula-1 hivatalos logója tűnt fel.

De vajon milyen érdeke fűződik a kétkerekűek világbajnokságának ahhoz, hogy reklámozza a négykerekűek világbajnokságát, ami a nézők kegyeiért való harcban mégiscsak rivális? A szálak Stefano Domenicalihoz vezetnek vissza, aki idén a Formula-1 ügyvezetője lett, ezt megelőzően pedig a Lamborghini vezérigazgatója volt, amit szoros szálak kötnek a Ducatihoz, ezen keresztül pedig Domenicali közeli viszonyt alakított ki a Pramacot irányító Paolo Campinotival. Az elmúlt években egy hasonló megállapodás keretében a Lamborghini logója is ott volt már a motorokon, most pedig szintén Domenicali kérésére került fel Johann Zarco és Jorge Martin gépére az F1 matricája. 

pramac (1)

pramac (2)

Mérföldkő: Először a pályán új motorjával Valentino Rossi

Szombaton már a 2021-es mezőny tagjai is pályára hajthattak a MotoGP losaili előszezoni tesztjén, ez pedig azt is jelentette, hogy eljött a nagy pillanat a nyolc év után csapatot váltó kilencszeres világbajnok számára is: bár a videón csak az látható, hogy Valentino Rossi felül egy motorra és gyorsan el is indul vele a bokszutca kijárata felé, kontextusba helyezve ez a mozzanat jóval fontosabb, hiszen ezek az első méterei a Petronas Yamaha frissen bemutatott gépén. 

A motor új specifikációján és a színeknél viszont valószínűleg nehezebb lesz megszoknia, hogy a garázsnak hosszú idő után nem a bal, hanem a jobb oldala lesz az övé. Rossi karrierjében már hagyomány, illetve csapatai felé külön kérés, hogy a garázs bal oldalán rendezkedhessen be, a Petronas Yamahánál azonban közölték vele, hogy pusztán az ő kedvéért nem fogják felcserélni a sorrendet, és Franco Morbidelli marad az eddigi, bal oldali helyén - mutatott rá a The Race újságírója, Simon Patterson.

 

Eközben Rossi előző csapatánál, a gyári Yamahánál is komolyra fordultak a dolgok, felvette ugyanis a munkát Maverick Vinales és az új jövevény, Fabio Quartararo.

 

És az első fotók Rossiról akció közben:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A brazilok csak 2-3-4-be jöttek be az F1 érzelmes dobogóinak listáján

A Formula-1 hivatalos csatornájának legújabb videós rangsorában azokat a díjátadókat igyekezett felidézni, amelyek a legintenzívebb érzelmeket váltották ki a díjazottak egyikéből és a nézőkből. A lista a 10. helyen Daniel Ricciardo dühével indít a 2016-os elszalasztott monacói győzelem utánról, és bár talán sokan valamelyik brazil versenyző szenvedélyes ünneplésére fogadtak volna első helyezettként, ezek végül mind alulmaradtak. Felipe Massa vereséggel felérő 2008-as interlagosi győzelme a 4., Rubens Barrichello hockenheimi sírásrohama a 3., Ayrton Senna első hazai sikere a 2. lett. Az első helyre ugyanis az F1 oldalának szerkesztői az 1986-os Brit Nagydíj díjátadó ceremóniáját választották, amikor a nemrég lebénult Frank Williams helyett felesége és legfőbb támogatója, Ginny ment fel a dobogóra átvenni a konstruktőri serleget Nigel Mansell és Nelson Piquet kettős győzelme után. 

A videó átkattintás után indul.

Itt az F1 új biztonsági autója, az Aston Martin Vantage

Mint azt már tavaly bejelentették, hosszú hagyomány szakad meg idén a Formula-1-ben. Az 1996 óta a biztonsági autó gyártására exkluzivitással rendelkező Mercedes-Benznek 2021-ben már osztoznia kell ezen a feladatkörön, igaz, csak a márkával az autóiparban és az F1-es mezőnyben is szorosan együttműködő Aston Martinnal. Az Aston F1-es autójának bemutatkozásával összhangban a napokban nyilvánosság elé állt a márka biztonsági autója is: egy Aston Martin Vantage fogja ellátni ezt a feladatot azokon a hétvégéken, amelyeken a Mercedes-AMG GT R pihen.

A biztonsági autós "csomagba" pedig az orvosi autó is beletartozik, ami egy Aston Martin DBX lesz. 

asto1

asto2

asto3

asto4

Megint kezdődik, hogy nem kezdődik: nem csak Le Mans csúszik a WEC naptárában

Azok után, hogy a Le Mans-i 24 órást júniusról augusztusra tolta a Hosszútávú-világbajnokság annak reményében, hogy akkor már nézőket is fogadhat a világ egyik legnagyobb versenye, a Motorsport Világtanács legutóbbi gyűlésén még egy módosítást eszközöltek a naptárban. Eszerint a szezon nem fog elstartolni április 4-én Portimaóban, a portugáliai 8 órás ugyanis átkerült a Le Mans eredeti helyére, június 13-ra. A továbbra is hatfutamosra tervezett évad nyitánya így május 1-jén jön el a spái 6 órással.

Nem kizárt, hogy Portimao a túl sűrűre tervezett tavasz miatt kényszerült módosításra, hiszen a MotoGP április 18-án, az F1 pedig május 2-án látogat a pályára.

A részletes 2021-es versenynaptárakat megtaláljátok aloldalunkon, ide kattintva

EvumHKSXYAcPb69

Montoya 15 év után ült újra McLarenbe

Az IndyCar Laguna Seca-i tesztjén először próbálhatta ki az Arrow McLaren SP autóját Juan Pablo Montoya, ezzel a csapattal fog ugyanis visszatérni idén májusban az Indianapolis 500-ra. Ez persze egy másik versenygárda, ám a kolumbiai mégis újraegyesült korábbi F1-es csapatával, a McLarennel, ahonnan a 2006-os szezon közepén viharos körülmények között távozott. A teszten felkerültek Montoya autójára a méretes, aerodinamikai adatgyűjtésre hivatott rácsok is, amit Amerikában csak F1-es stílusú szenzoroknak neveznek, arrafelé ugyanis nem olyan elterjedt az ilyen eszközök használata. A csapat ügyvezetője, Taylor Kiel mindenesetre nem kertel az elvárásokat illetően: azért állítanak ki egy harmadik autót is Montoyával az Indy 500-ra, hogy megnyerjék vele a versenyt. A kolumbiai eddigi öt ottani rajtjából kétszer is győztesként futott célba, győzelmi aránya tehát jobb, mint bárki másnak a mezőnyben. A McLaren két állandó versenyzője Felix Rosenqvist és Patricio O'Ward.

A Montoya nevet övező figyelem azonban az autósportban már egyenlő arányban oszlik meg apa és fia között. Sebastian Montoya egy újabb évet marad a Premánál az európai porondon, akikkel az olasz F4 teljes és a német F4 részleges szezonját teljesíti majd. Legutóbb éppen a Paul Ricardon tesztelt.

.

Így nézett volna ki a Williams bemutatója a hackelés nélkül

A Williams egyedi leleplezéssel készült pénteken, hiszen a csapat saját mobilapplikációján keresztül tárult volna a nyilvánosság szeme elé az FW43B jelű modell. Miután a rendszert pár órával az esemény előtt ismeretlenek feltörték, kiszivárogtatva az autó festését, a csapat kénytelen volt lemondani erről az előre beharangozott különlegességről, és egyszerűen csak feltöltötte a képeket az oldalára.

A csapat pilótája, George Russell azonban utólag bemutatta, milyen élménytől fosztotta meg a rajongókat a hacker: tényleg a szemünk előtt állt volna össze és festődött volna ki az autó.

Pályázat nélkül hosszabbították meg a Pirelli F1-es szerződését

Tíz éve egyedüli abroncsbeszállítója már a Formula-1-nek a Pirelli, amely 2011-es érkezése óta minden harmadik évben megnyerte az FIA által kiírt újabb tendert. A legutóbbi pályázat már a 2020 és 2023 közötti négyéves periódusra vonatkozott, amelyből a megállapodás szerint az elsőben még a korábbi, 13 colos gumikkal kell ellátnia a mezőnyt, majd 2021-től jöttek volna a régóta fejlesztett 18 colos abroncsok. Nos, köztudott, hogy a világjárvány miatt az új szabályok érkezését 2021-ről 2022-re halasztották a Formula-1-ben, ezzel összhangban pedig az FIA úgy érezte bölcsnek, ha a Pirelli érvényben lévő szerződését is meghosszabbítja egy évvel, hogy továbbra is három szezonon keresztül legyenek használatban a teljesen új profilú kerekek. A Pirelli tehát az új döntés értelmében 2024 végéig még biztosan az F1 kizárólagos gumiszállítója marad.

pirelli

Hímtag Senna útlevelében, Alesi a kórházban: Berger tréfái

Gerhard Berger volt a Formula Podcast legutóbbi adásában - szóba kerültek a legnagyobb mókázásai is...

 

 

Rövidesen apai örömök elé néz a Yamaha MotoGP-versenyzője

Élete legboldogabb időszakát élheti Maverick Vinales: a 26 éves spanyol motoros az Instagramon számolt be róla, hogy nem elég, hogy nemrég összeházasodott élete szerelmével, már úton is van közös kislányuk. „Hol is kezdjem?” – írta a hétvégén már Katarban tesztelő yamahás. „Nagyon boldog vagyok a családomat ért áldások miatt. Egyetlen év alatt rengeteget változott az életem, s mostanra olyanná vált, amilyenről mindig is álmodtam: hozzámentem a világ legjobb nőjéhez, és várjuk a kislányunkat, Ninát. Köszönöm, Királynőm, hogy te voltál az, aki mindig bízott bennem, és támogattál, amikor rosszra fordultak a dolgok, nélküled ez nem sikerülhetett volna. Már alig várom, hogy megszülessen a kislányunk!”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Maverick Viñales (@maverick12official) által megosztott bejegyzés

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Itt a Drive to Survive új évadjának hivatalos előzetese

Ti mennyire várjátok az F1-es sorozat új évadát? Most mutattak nekünk belőle egy darabot... (a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető)

Olvastad már?