DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap

Megfosztották dobogós helyezésétől a Micheliszt kipöckölő pilótát

Több incidensben is érintett volt a WTCR Slovakia Ring-i versenyein Jean-Karl Vernay: a második versenyen Yvan Mullerrel, majd Nestor Girolamival ütközött – utóbbi hatalmas balesetet szenvedett ennek köszönhetően, s még a szalagkorlát is megrongálódott –, míg a harmadik futam elején a vezetésért harcoló Michelisz Norbertet pöckölte meg hátulról, aki emiatt szintén rengeteg pozíciót veszített (ez utóbbi a lenti videó 36. másodpercétől látható).

A felügyelők nem hagyták szó nélkül ezeket: a Muller-incidensért tíz másodperces időbüntetést kapott az Alfa Romeo pilótája, így a negyedikről a 14. helyre csúszott vissza a második versenyen, míg Norbi meglökéséért öt szekundumot írtak hozzá az idejéhez, így második helyett csak negyedik lett. A Girolami-esetért ugyanakkor nem szankcionálták Vernay-t.

„Lehetetlen volt előre látni” – Sainz az üzemanyagrendszer hibájáról

Carlos Sainz a bokszból sem tudott kigurulni a vasárnapi Formula-1-es Katari Nagydíjon, miután a Ferrari bő egy órával a start előtt problémát észlelt az üzemanyagrendszerrel, amelyet nem is tudott megjavítani. A spanyol érthető módon sajnálta, hogy nem tudott rajthoz állni – már csak a gumigondok miatti rendhagyó kötelező kerékcserés előírás okán –, de úgy érzi, a sprintformátum is belejátszhatott abba, hogy észrevétlen maradt a Scuderia számára a hiba, hiszen az egyetlen szabadedzésen, majd a két kvalifikáción és a sprinten sem mentek olyan üzemanyagszint mellett, mint a vasárnapi futamon tették volna:

„Lehetetlen lett volna ezt látni előtte olyan üzemanyagszint mellett, amivel addig mentünk a hétvégén. Kár érte. Meglehetősen csalódáskeltő két órával a futam előtt megtudni, hogy rajthoz sem tudsz majd állni az egész hétvégés felkészülés után. Az autósport olykor kegyetlen, ma pedig megízlelhettük a legrosszabb részét. Ez ilyen, mostantól a hátralévő öt futamra koncentrálunk” – nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében Sainz, aki hozzátette: bár lehetőséget és pontokat buktak Katarban, de a következő öt nagydíjon még javíthatnak. A Ferrari a konstruktőri vb-tabellán a Mercedest üldözi a második helyért, jelenleg 28 pont a különbség közöttük.

f1-sainz-ferrari-katar

fotó: DPPI

Nem hűthette le vízzel Alonsót az Aston Martin

Komoly problémákat okozott a hőség a vasárnapi F1-es Katari Nagydíjon, többen az orvosi központban kötöttek ki emiatt. Fernando Alonsónál azonban egy speciális gond is jelentkezett, az ülése égette ugyanis a kétszeres F1-es világbajnokot. A spanyol kérte is rádión a csapatát, hogy hűtsék le vízzel a kerékcserénél, de mint Alonso utólag rámutatott, ezt a szabályok nem is teszik lehetővé:

„Szerintem Lance-szal együtt mindketten szenvedtünk kicsit a hőmérséklettel az ülés jobb oldalán. Gyakorlatilag égetett az első 15 körben, ezért még a rádión is megkérdeztem, tudnak-e rám önteni vizet vagy bármit a bokszkiállásnál, ami nyilván nem engedélyezett” – idézi a RaceFans.net portál. A szabály, amire Alonso utalt, nem teszi lehetővé folyadék hozzáadását (beleöntését) az autóhoz a csapatok számára, ezzel ugyanis a minimumsúlyhatárral is trükközhetnének.

f1-alonso-aston_3

Videón a McLaren világrekordot jelentő 1,8 másodperces katari F1-es kerékcseréje

Minden idők leggyorsabb Formula-1-es kerékcseréjét produkálta a McLaren Lando Norris autóján a vasárnapi Katari Nagydíjon: a wokingiak szerelői 1,8 másodperc alatt végeztek a bokszkiállással. Ezzel a Red Bull 2019-ben a Brazil Nagydíjon felállított 1,82 szekundumos világcsúcsát adta át a múltnak a McLaren. Még impresszívebb a teljesítmény, ha azt nézzük, hogy a tavaly érkezett 18 colos gumikkal eddig a leggyorsabb kiállás 1,98 másodperces volt (tavaly a McLaren, idén a Ferrari érte el ezt).

Érdekesség, hogy vasárnap a Ferrari is bemutatott egy 1,93 másodperces szervizelést Charles Leclerc autóján, ami az idei legjobb lehetett volna a McLaren extra bravúrja nélkül. Videón az új kerékcsere-világcsúcs:

NASCAR: Allmendinger sikerével és egy kigyulladt autóval ért véget a rájátszás második köre

A Charlotte Motor Speedway rovalján zárult le a NASCAR Cup Series rájátszásának legutóbbi köre, amelyet követően már csak nyolcan reménykedhetnek abban, hogy a szezon végén megkaparinthatják a bajnoki címet. További négy pilóta ugyanis minden esélyét elveszítette erre ezen a különleges vonalvezetésen. Itt Tyler Reddick szerezte meg a pole-pozíciót, aki az első szakaszt is behúzta, ám eközben mögötte jó néhányan úgy határoztak, hogy lemondanak az ekkor megszerezhető bónuszpontokról, így kiállásukat a pitben még a szakasz leintése előtt letudták.

Többek között ennek köszönhetően került az élre Chase Elliott, aki megnyerte a második etapot, ám ezzel aligha lett igazán boldog. A 9-es autó pilótája ugyanis kettő körrel a szakasz vége előtt teljesítette volna következő kiállását, így a folytatásban ismét az élre kerülhetett volna, ekkor azonban Corey LaJoie és Josh Bilicki ütközött egymással, ami egy sárga zászlót eredményezett. Mivel ilyenkor a pitet rögtön lezárják, kénytelen volt a pályán maradni, ezzel viszont elbukta előnyét, később pedig egy defektet is összeszedett, tehát kisebb csoda, hogy végül a kilencedik helyen ért célba, amivel viszont a tulajdonosi pontversenyben továbbjutott az általa vezetett 9-es.

A futam jelentős részében Brad Keselowski, Ross Chastain, Bubba Wallace és Kyle Busch próbáltak menekülni rájátszásból való kiesés elől, de mint az utóbb kiderült, sikertelenül. Közülük az utolsó szakaszban Busch rendelkezett a legjobb esélyekkel, aki viszont már csak egy győzelemmel juthatott volna tovább, a futamot pedig rövid ideig vezette is a harmadik szakasz elején, de a kiváló tempót autózó AJ Allmendingerrel ő sem tudott mit kezdeni. A 16-os autó versenyzője a hatodik pozícióból startolt, az utolsó etapban azonban úgy is az élen tudott maradni a végéig, hogy elég sűrűn jöttek a sárga zászlók ebben az időszakban. Ebből az egyik esetnél veszítette el minden reményét Wallace is, miután Daniel Suarez és Austin Cindric találkozásakor őt is kitették a pályáról, az ezt követő és egyben utolsó sárga viszont a verseny legijesztőbb jelentét eredményezte, amikor Ricky Stenhouse Jr. autója hirtelen kigyulladt. A pilóta szerencsére hamar kipattant a versenygépből, így sértetlenül megúszta az esetet.

Emiatt maradtak még izgalmak az utolsó körökre is, előbb Busch csatázott William Byron ellen, majd utóbbi közeledett egyre jobban az élen állóra, AJ Allmendinger ellen azonban nem volt ellenszer, így végül a Kaulig Racing versenyzője ünnepelhetett a roválon. A folytatás október 16-án következik a Las Vegas Motor Speedwayen.

„Már azelőtt vége volt a versenyünknek, hogy elkezdődött volna” – Hülkenberg a rajthibájáról

Szokatlan hibát követett el Nico Hülkenberg az F1-es Katari Nagydíj startja előtt. A német a 14. helyre kvalifikálta magát a pénteki időmérőn, ám Carlos Sainz, aki pedig 12. lett, az üzemanyagrendszer hibája miatt nem tudott rajthoz állni. Mivel a Ferrari a problémát a hivatalos rajtrács kiadása után észlelte, a spanyol rajtkockájának üresen kellett maradnia – Hülkenberget azonban ez megzavarta a felvezetőkör végén, így tévedésből Sainz pozíciójába állt be. A Haas versenyzőjét ezért tíz másodperces büntetéssel sújtották.

„Már azelőtt észleltem, mielőtt megálltam, de nem kapcsolhatok hátramenetbe, így már megtörtént a baj, úgyhogy ez nyilván hatalmas hiba volt a részemről. Ezzel már azelőtt vége lett a versenyünknek, hogy elkezdődött volna” – mesélte a történtekről a kockás zászlót a 16. helyen meglátó pilóta a csapata közleményében.

f1-hulkenberg-katar-start

Sivatagi kínzókamra: Megviselte a katari hőség a versenyzőket

Max Verstappen idei 14. győzelmét szerezte meg, míg a két Mercedes összeütközött a Katari Nagydíj rajtjánál. Mészáros Sándor jelentkezik a helyszínről!

Ocon két körön át hányt, így lett hetedik

Esteban Oconnak rendkívül nehéz versenye volt Katarban: már a futam első szakaszában a sisakjába hányt, de így is be tudta hozni az Alpine-t a hetedik helyre. A francia versenyző a leintés után beszélt megpróbáltatásairól: „A 15-16. körben hánytam, szerintem úgy két körön át. Megtörtént, és azt gondoltam, basszus, ez így hosszú lesz. Mentálisan tartanom kellett a kontrollt, és megpróbálni arra koncentrálni, amit csinálok.”

ocon-katar

„Sosem történt velem ilyen korábban” – folytatta Ocon. „Mindig képes voltam két versenytávot is lenyomni az autóban, folyamatosan erre edtek, de ma a forró levegő és a mögöttem lévő forró motor ezt okozta. Nem hiszem, hogy elég jól el vagyunk szigetelve, az autóban volt vagy 80 fok. Örülök, hogy jövőre decemberben jövünk ide.”

Russell ájulásközeli helyzetben volt a Katari Nagydíjon

A GPDA igazgatói posztját betöltő George Russell az F1-es Katari Nagydíj leintését követően beszélt a pokoli körülményekről, melyek következtében Logan Sargeant kiállt a versenyből, Esteban Ocon a sisakjába hányt, a versenyt követően pedig több versenyző önként jelentkezett az orvosi központban, s egyes hírek szerint ketten-hárman közülük el is ájultak.

russell-katar-2

„Egészen brutális volt, fizikailag a legmegterhelőbb verseny, amit valaha futottam” – kezdte Russell, aki Hamiltonnal történt ütközése ellenére beért a negyedik helyre. „Közel álltam ahhoz, hogy elájuljak verseny közben, ilyen még sosem éreztem. Arra kértem a mérnökömet, hogy biztasson, és próbálja elterelni a figyelmemet róla.”

„Rengeteget edzek szaunában, hogy feszegessem a testem határait, de néha egyszerűen ki kell jönnöd onnan. Valahogy így éreztem magam a 20. körtől kezdve. Az egész versenyen nyitogattam a rostélyomat, de csak forró levegő jött be, viszont ez is jobb a semminél” – mondta a Mercedes brit versenyzője.

Horner: El kell beszélgetnünk Checóval

Miközben csapattársa idei 14. futamgyőzelmét aratta, Sergio Perez a bokszból rajtolva mindössze a 10. helyen tudott célba érni, többek között annak köszönhetően, hogy alaposan meggyűlt a baja a pályahatárokkal, és több büntetést is begyűjtött emiatt. Utóbbit Christian Horner csapatfőnök sem tudta szó nélkül hagyni, és határozott üzenetet fogalmazott meg versenyzője felé: nagyon gyorsan össze kell szednie magát.

perez-katar

„Beszélnünk kell Checóval, hogy miért okoztak neki ekkora problémát a pályahatárok” – mondta Horner a versenyt követően. „Nehéz versenyen és nehéz hétvégén van túl. Továbbra is támogatjuk abban, hogy visszatérjen a csúcsformája. Szerencsére Lewis nem szerzett pontot, és Fernando sem gyűjtött sokat, így még mindig második. De sürgősen meg kell találnia a formáját.”

Alonso megúszta egy megrovással a visszatérést

Fernando Alonso tőle ritkán látható hibát követett el az F1-es Katari Nagydíjon: a trükkös körülmények rajta is kifogtak, lesodródott a pályáról, de szerencséjére sikerült keresztülvágnia a sóderágyon és egy menekülőúton keresztül visszatérnie a pályára. A spanyol épp Charles Leclerc elé vágott be, amiért a stewardok előtt kellett felelnie, de végül megúszta egy megrovással az esetet.

alonso-katar

Az indoklásban ez áll: „A 14-es autó a 2-es kanyarban elhagyta a pályát, a bukótérben továbbhajtott és nagy sebességgel épp a 16-os autó előtte tért vissza a versenybe. Bár a 16-os autó nem kényszerült kitérő manőverre, a stewardok úgy ítélték meg, hogy a 14-es autó visszatérési sebessége és szöge miatt nem biztonságos módon tért vissza a versenybe.”

A stewardoknak egyébként számos dolguk volt ma: összesen 51 körben történt négykerekes pályaelhagyás, amiért jó néhány 5 másodperces büntetést is ki kellett szórniuk.

Ocon már a verseny első szakaszában belehányt a sisakjába

A dobogósokon is látszott, mennyire megviselte az F1-es versenyzőket a Katari Nagydíjon a hőség, de volt, aki még rosszabbul járt, mint a szemlátomást fáradt Max Verstappen, Oscar Piastri, Lando Norris trió – mindenekelőtt persze Logan Sargeant, aki kénytelen volt kiállni a versenyből. Mint az a leintés utáni rádiózásból kiderült, a végül hetedikként befutó Esteban Ocon már a futam korai szakaszában nem volt jól, a végén ugyanis ez a beszélgetés játszódott le a mérnöke és közte:

Mérnök: Gondolom, most vágysz némi folyadékra, haver.

Ocon: Nem mondtam neked, de a 15. körben hánytam.

Ocon tehát úgy ért célba a hetedik helyen, hogy belehányt a bukósisakjába. De más is rosszul lett: George Russell saját bevallása szerint közel járt az ájuláshoz a fináléban, Lance Strollt és Alexander Albont pedig a hírek szerint az orvosi központba is kellett szállítani, annyira megviselte őt a forróság.

f1-ocon-alpine

Hivatalos: Sainz kihagyja a Katari Nagydíjat!

A Ferrari percekkel ezelőtt megerősítette, hogy az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt Carlos Sainz nem vesz részt a ma este magyar idő szerint 19 órakor kezdődő F1-es Katari Nagydíjon – helyszíni források egészen pontosan üzemanyagszivárgásról szólnak. A spanyol versenyző 2015 óta tartó karrierje során másodszor jár így: a 2020-as Belga Nagydíjon McLarenje erőforrásproblémái miatt nem állhatott rajthoz.

Így (legföljebb) 18 autó lesz a rajtrácson, miután Sergio Perez tegnapi balesete következtében bokszutcai rajtra kényszerül.

sainz-katar

Rally Hungary: Ostberg nyert Vincze előtt, Csomós hibázott

Mads Ostberg nyerte a 2023-as rali Európa-bajnokság zárófutamát, a Rally Hungaryt, mely egyúttal az idei országos ralibajnokság záróverseny is volt. A Citroennel versenyző norvég pilóta 12,8 másodperccel előzte meg a legjobb magyar versenyzőt, Vincze Ferencet, míg a harmadik helyen a lett Martins Sesks végzett.

A Barum Ralin második helyen záró Csomós Miklós az utolsó előtti szakaszon hibázott, pedig a 10. gyorsaságit követően még 15 másodperc feletti előnnyel rendelkezett Ostberg előtt. Az ERC-ben most debütáló Michelisz Norbert a 15. helyen zárta a ralit.

ostberg

"Lesodródtunk egy balos kanyarban, ahol egy kis fa belógott és felborított minket. Pedig próbáltuk biztonságosan lehozni ezt a két szakaszt. Nagyon csalódott vagyok" – nyilatkozta Csomós Miklós.

"Sajnáljuk Csomós Mixiéket, mert nagyon megérdemelték volna a győzelmet, de ez mindig benne van a raliban. Mi hibamentesen zártuk a versenyt, és a körülményekhez képest sikerült jó tempót is diktálni, amiért köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen remek autót kaptunk" - összegzett a futam végén Vincze Ferenc.

Forrás: EWRC, MTI

Vizsgálat: Perez komoly büntetést kaphat

A katari sprinten a Red Bull mexikói F1-es pilótája, Sergio Perez Estaban Oconnal és Nico Hülkenberggel ütközött, melyet a stewardok utólag versenybalesetnek minősítettek. Az ütközés súlyosan károsította a Red Bull oldaldobozát és padlólemezét, s a Red Bull arra kényszerült, hogy egy másik karosszériát használva építse újra az RB19-est, amit harmadik autó használatának minősíthetnek – ráadásul a parc fermé szabályt is megszegték ezzel.

d-perez-redbull

A stewardok beidézték a Red Bull képviselőit, s bár e sorok írásakor még nem született döntés, a Japán Nagydíjon történt precedens (Logan Sargeant szombati balesetét követően hasonló eset állt fent) azt sugallja, hogy a mexikói nem csupán a bokszutcából kényszerül majd rajtolni, de egy tíz másodperces időbüntetést is kaphat.

FRISSÍTVE: Az FIA honlapjára felkerült dokumentumok szerint Perez a szezonra kiszabott limiten felüli turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és vezérlő elektronikát kap a futamra.

Amint döntés születik, beszámolunk róla.

Fotó: DPPI

Tisztázták a mai különleges szabályokat

Az FIA nemrég hivatalosan is megerősítette, hogy a Katari Nagydíjon egy szett abroncson legföljebb 18 kört lehet megtenni. A helyszínen tartózkodó tudósítónk a Pirelli képviselőjétől, Luca Colajannitól a különleges szabályok tisztázását illetően a következőket tudta meg:

– A rajtrácsra kivezető kör(ök), a felvezető kör(ök) és a levezető kör nem számítanak a 18 körös limitbe.

– Biztonsági autós fázis esetén nem nő a maximálisan megtehető körszám, azaz a safety car mögötti körök is a limit hatálya alá tartoznak.

– A csapatok nem kapnak figyelmeztetést a kötelező kerékcsere előtt.

FRISSÍTVE:

- A hétvége korábbi részében már használt gumik esetében a korábbi körök is beszámítanak ebbe a limitbe, de a körszám kettővel csökken. Azaz egy 7 körön át használt keveréket 18 mínusz 5, azaz 13 körig lehet még használni a nagydíjon.

- A csapatok minden egyes gumiszettüket illetően hivatalos állásfoglalást kapnak arról, hogy hány körön át szabad használni az adott szettet.

Ez a következőképp néz ki az egyes versenyzők esetében.

pf-pirelli

Amennyiben további tájékoztatást kapunk, frissítjük ezt a bejegyzést.

pirelli-japan

Helyszíni: Kötelező a három kiállás, fekete zászló terhére

A Formula.hu helyszíni értesülése szerint a szombati gumik vizsgálata alapján megszületett a Pirelli és az FIA döntése: legfeljebb 18 körös etapokat lehet teljesíteni az 57 körös F1-es Katari Nagydíjon. Hivatalos bejelentés még nem történt – bármelyik pillanatban várható –, de forrásunk az FIA-nál már megerősítette a hírt.

A csapatok számára vasárnap kora délután tartott tájékoztatón pont került a Katari Nagydíj gumiügyének végére. A biztonságra hivatkozva, hogy elkerüljék az abroncsok sérülését, amely a pénteki tapasztalatok szerint 20 kör után keletkezett, döntés születetett az etapok hosszának maximalizálásáról.

Egy etap az esti futamon legfeljebb 18 körig tarthat (korábban 20-22 körről esett szó), függetlenül a gumikeveréktől – ez azt jelenti, hogy kötelező lesz három alkalommal is kiállni a Katari Nagydíjon. A felső határt átlépő versenyzők büntetése kizárás lesz.

Az utolsó előtti gyorsaságin esett ki a Rally Hungary vezető helyéről Csomós Miklós

A hazai győzelem reménye az utolsó előtti szakaszon foszlott szerte: az Európa-bajnokság magyar fordulóját vezető Csomós Miklós sima vezető pozícióban törte össze a Skodát.

Magyar helyett így norvég vezetés a Rally Hungaryn, Mads Ostberg lépett az első pozícióba Vincze Ferenc előtt az utolsó gyorsaságira.

Mi zajlik az Audinál? – F1-es Katari Nagydíj, szombat

Max Verstappen visszafogottan értékelte 3. F1-es világbajnoki címét, Oscar Piastri és Mark Webber ünnepelt, a Pirelli gondban van, de az Audiról is vannak exkluzív információink: Mészáros Sándor, a Formula.hu helyszíni tudósítója számolt be a bajnokavatást hozó szombati napról a Katari Nagydíj paddockjából.

13 órakor dől el, kötelező lesz-e a három kiállás Katarban

Csupán pár órával a szombati sprintszétlövés előtt tett rendkívüli bejelentést a Pirelli – a pénteken használt abroncsok ellenőrzése során részleges leválást fedeztek fel a 20 körnél tovább használt abroncsokon. A defektek kockázata miatt módosították a pályahatárokat a 12-13-as kanyarban, ahol a gumikat terhelő magas rázókövek találhatók, valamint beiktattak egy 10 perces ismerkedő gyakorlást az elhalasztott szétlövés előtt.

A 19 körös, három biztonsági autós fázissal is megszakított sprinten sem voltak látható problémák, de az igazán kritikus a nagydíj 57 körös távja a gumik számára. A Pirelli ezért a szombati adatok alapján folytatta a vizsgálódást, kilátásba helyezve, hogy korlátozásra lehet szükség a futamon: ebben az esetben az abroncsok használhatóságát 20 (használt gumik esetében 22) körben limitálják és három kötelező kiállást írnak elő.

A végső döntés csak vasárnap születik meg és délután kerül nyilvánosságra. Helyi idő szerint 14:00-kor – azaz nálunk 13 órakor – tart tájékoztatót az FIA a csapatoknak a Pirelli vizsgálatának eredményéről és a döntésről, ezt követően kap hírt a nagyközönség.

Fotó: DPPI

Sajtó: Maradhat a Pirelli az F1 gumigyártója – de utoljára

Egybehangzó sajtóértesülések szerint a korábbi pletykáknak megfelelően eldőlt, hogy a Pirelli nyerte (függetlenül a Katarban felmerült problémáktól) a 2025-től 2027-ig tartó időszakra – 2028-as hosszabbítási opcióval – kiírt tendert a Formula-1 hivatalos és egyedüli gumibeszállítói pozíciója kapcsán. Az olasz cég maradását elvileg a Motorsport Világtanács is jóváhagyta, ami az utolsó szükséges lépés volt, így a várakozások szerint jövő héten megtörténhet a hivatalos bejelentés is.

Az FIA még év elején írta ki a tendert, amelyre a Pirelli mellett a Bridgestone is jelentkezett, méghozzá sajtóhírek szerint kereskedelmileg is roppant erős ajánlattal, amely miatt egy ideig a japánok visszatérésére is mutatkozott esély állítólag. A Motorsport.com szerint az első akadályt sikerrel is vette a Bridgestone azzal, hogy az FIA zöld jelzést annak kapcsán, hogy adottak a technikai feltételek. Ami végül a Pirelli felé billenthette a mérleg nyelvét, az a jelenlegi autókkal való tapasztalat, valamint az, hogy a Bridgestone-nak úgy kellett volna megérkeznie 2025-ben az F1-be, hogy rögtön egy évvel később új abroncsokkal kellett volna előállnia az új technikai szabályok miatt. Így a stabilitás lehetett a döntő érv a Pirelli maradása mellett, amely egyúttal a Formula-2-re és a Formula-3-ra is szerződhet Stefano Domenicaliékkal.

Viszont úgy fest, ez lesz az utolsó megállapodás a Pirellivel: mivel 2028 végéig immár 18 éve fogja betölteni a Formula-1 hivatalos gumibeszállítói szerepkörét, az olaszok a hírek szerint úgy érzik, nem tudnak már igazán újat elérni a márka építése szempontjából – ez pedig azt jelentheti, hogy 2029-től valóban új gumipartnere lesz a száguldó cirkusznak, ami újabb esélyt adhat a Bridgestone-nak vagy egy másik érdeklődő gyártónak.

f1-pirelli-katar