Két magyar is indul a ralikrossz-vb-n Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/26720
A WRX nevezési listáján az október 17-18-i spanyol hétvégére 20 fő található, köztük minden állandó résztvevő. A résztvevők sorából mindenekelőtt az üti meg a szemünket, hogy ketten is magyarok: a Finnországban már rajthoz álló háromszoros országos bajnok és Eb-dobogós Kárai Tamás, aki Audijával szerepel az F1-ből jól ismert katalán pályán, valamint Lajos Gyula „Luigi”, aki a GFS Motorsport által nevezett Skoda Fabiát vezeti. Luigi korábban dobogós volt az Európa-bajnokság S1600-as kategóriájában, jelenleg idehaza, a Swift Hybrid RX Cupban versenyez.
Nincs a listán viszont Szabó Krisztián neve, aki a GRX harmadik autójával szerepelt Svédországban és Lettországban, a finn csapat csak két Hyundait nevezett a spanyol hétvégére. További érdekesség a nevezési listáról Juha Rytkönen, aki Finnországban meglepetésre szabadkártyásként második lett állt a GRX-szel: ő Jani Paasonent váltja a Ferratum Team Ford Fiestájában a szezon hátralevő részében. A belga Enzo Ide, aki tavaly öt hónapig feküdt kómában, pedig első WRX-versenyén vesz részt a Team JC-vel. A WRX nevezési listája itt tekinthető meg.
Barcelonában a WRX-hez hasonló duplával első és második versenyét teljesíti a Super1600-as Európa-bajnokság. Ugyancsak két magyar lesz a mezőnyben, a megszokott arcok, a 2019-es ezüstérmes Marton Gergely a Volland Racing Audi A1-esével és Szíjj „Jolly” Zsolt a Speedy Motorsport Skoda Fabiájával. A tavalyi Európa-bajnok, Ajdar Nurijev nem indul, a többi tavalyi élmenő – Artur Jegorov, Jurij Belevszkij, Timur Sigabutdinov – viszont mind maradnak.
Lando Norris egy medencében készül a Miami Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/32203
Már nem kell sokat várni arra, hogy bemutatkozzon a Miamiban kialakított utcai pálya, a jövő héten ugyanis az Egyesült Államokba látogat el a Formula-1 mezőnye. A helyszínen várható melegre, és napsütésre Lando Norris elég sajátos módon készül, melyről a McLaren is megosztott egy fotót nemrégiben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Új időmérős formátum érkezhet jövőre
https://formula.hu/parc-ferme/32202
Megváltozhat a Formula-1 kvalifikációjának rendszere 2023-tól. A The Race beszámolója szerint legalább két versenyhétvégén tesztelhetik az újdonságot a következő esztendőben. A hírek alapján a formátum hasonló lenne a mostanihoz, a különbséget a gumikra vonatkozó szabályokban lehet majd felfedezni. A lap úgy tudja, a jövőben a versenyzők a jelenlegi nyolc helyett csak négy szett lágy gumit kapnának, a közepesből szintén négy, a keményből pedig három lenne elérhető. Ezzel egyetemben a különböző szakaszok során pontosan meghatároznák, melyik keveréket lehetne használni, száraz pályás körülmények esetén a Q1-ben csak a kemény, a Q2-ben a közepes, míg a Q3-ban a lágy abroncsokkal futhatnának a versenyzők, és ezt kizárólag a nedves körülmények írnák felül. A változattással az F1 tovább csökkentené a sportág környezetre gyakorolt hatást, mivel így jóval kevesebb abroncsot kellene legyártania a Pirellinek.
A Ferrari számára továbbra is fontos a Mission Winnow kampány
https://formula.hu/parc-ferme/32201
Bár úgy tűnt végleg eltűnhetnek a csapatot régóta szponzoráló Philip Morris cég kampányának logói, április elején kiderült, a felek továbbra is folytatják az együttműködésüket. Erről nemrégiben Mattia Binotto beszélt, aki úgy véli, fontos volt, hogy fenntartsák a régóta fennálló kapcsolatot, még akkor is, ha a megállapodás jellege megváltozott.
„Fontos tudni, hogy ez egy hosszú partnerség volt a Philip Morris vállalatával, amire nagyon büszkék vagyunk, és nagyon boldogok vagyunk, hogy még mindig tart. Ez volt a két fél szándéka, mert ennyi év után fontos volt, hogy együtt maradjunk. Igaz, a partnerség felépítésében történt némi változás, de anélkül, hogy túl sok részletbe bocsátkoznék, végül is fontosabb volt, hogy biztosítsuk a folytatást” – idézte a Ferrari csapatfőnökét a Motorsport.
Lucas Auer győzelmével indult a DTM idei szezonja
https://formula.hu/parc-ferme/32200
A portimaói pálya ad otthont a Német Túraautó Bajnokság szezonnyitójának Portugáliában. Az idei első időmérő edzésén elképesztően szoros küzdelem után Mirko Bortolotti szerezte meg a pole-pozíciót, mindössze 11 ezreddel megelőzve Mikaël Greniert, míg a második sorból Lucas Auer és Felipe Fraga várhatta az első futam kezdetét. Az idei év első versenyén Bortolotti jól kapta el a rajtot, és jó ideig viszonylagos nyugalomban lehetett az élen, ám egy biztonsági autós periódus után végül bukott néhány pozíciót, az első helyet pedig Auer vette át. A Mercedes versenyzőjét ugyan szorosan követték a vetélytársak, de a leintésig már senki sem állította meg, így egy győzelemmel kezdte a 2022-es idényt. Mögötte a márkatárs, Luca Stolz ért be a második helyen, míg a Lamborghinivel induló Bortolotti megrázta magát hibája után, és sikerült elcsípnie a dobogó legalsó fokát. A kilencszeres rali-világbajnok Sebastian Loeb első versenyén a 16. helyen zárt. A folytatás vasárnap következik a második futam kvalifikációjával 10:00-tól.
Daniel Ricciardo futamgyőzelem nélkül is bevállalta a cipőzést
https://formula.hu/parc-ferme/32198
Hamarosan Miamiba érkezik az F1 mezőnye, ennek apropóján pedig az ausztrál versenyző ellátogatott Trevor Noah Daily Show című műsorába, melyben egy ízben már szerepelt korábban. A beszélgetés során a műsorvezető mindent megtett azért, hogy vendége tökéletesen otthon érezze magát, így a klasszikus shoey is megtörtént. A McLaren pilótája általában a nagyobb sikerek után mutatja be ezt a pódiumon, ezúttal azonban kivételt tett a műsor kedvéért. „Általában nem szoktam ilyet csinálni, hacsak nem nyertem, de legalább a cipő ezúttal nem volt rajtam” – mondta Ricciardo.
A videó a képre kattintva indul!
Mitch Evans rajtolhat az élről Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/32199
A Jaguar versenyzője nyerte meg a Formula-E monacói kvalifikációját, így az új-zélandi pilóta indulhat a pole-pozícióból a szombat délutáni versenyen. Evans már a szabadedzések során is a legjobbak között volt, a második gyakorlás során pedig mindössze két tizeddel maradt le az élen záró Antonio Felix da Costa mögött. A 27 esztendős pilóta az időmérőn már nem talált legyőzőre, és két korábbi bajnoknál is gyorsabb volt a párharcok során. A negyeddöntőben Lucas di Grassi, az elődöntőben pedig Jean-Eric Vergne kapott ki tőle, míg a fináléban Pascal Wehrlein várt rá, akit végül szintén legyőzött.
Folytatás a futammal 15:00-tól.
Különleges alkotás készült Lewis Hamiltonról
https://formula.hu/parc-ferme/32197
Abszolút nem állíthatnánk, hogy a hétszeres világbajnok unalmasan öltözködött volna az előző évben, mivel szinte mindegyik versenyhétvégére valamilyen egyedi ruházatban érkezett meg, a paddockban pedig többféle arcát is megmutatta ezáltal. Ezekből egy igazán látványos grafika készült, amit a Circus Comic oldalán osztottak meg nemrégiben. Az alkotó egy válogatást készített Lewis Hamilton tavalyi megjelenéseiből.
Wanted a break, so I sketched some of Lewis's drips from last year. @lewishamilton @mercedesamgf1#lewishamilton #f1 #formula1 #mercedes pic.twitter.com/aCDGB4sdG3
— The Circus (@Circus_F1comic) April 29, 2022
Az 1-es rajtszám nem mindenkinek hozott szerencsét
https://formula.hu/parc-ferme/32196
A Formula-1 történtében elég kevés olyan versenyzőt találni, akik címvédőként nem tudtak futamot nyerni az 1-es rajtszámmal, vagy miközben megkaphatták volna azt. A Firstsector és az F1news4u nevű oldalak nemrégiben arra vállalkoztak, hogy összegyűjtik ezeket a versenyzőket, így végül tizenegy ilyen emberre bukkantak. Phill Hill, Mario Andretti, Jody Scheckter, Damon Hill, és Jacques Villeneuve képtelen volt ezzel a rajtszámmal nyerni, Mike Hawthorn, Nigel Mansell, és Nico Rosberg a bajnoki cím után vonultak vissza, míg Jochen Rindt sajnos tragikus balesete miatt már nem élhette meg a bajnoki sikerét. Giuseppe Farina és Alberto Ascari némileg kakukktojások ezen a listán, mivel ők soha nem használták az egyest, tekintve, hogy akkoriban a számozási rendszer még nem volt állandó, ám a világbajnoki cím megszerzése miatt kijárhatott volna nekik.
Aki több ilyen tartalomra kíváncsi, annak érdemes csatlakoznia a Formula Retro nevű csoportunkhoz!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Felismerik-e a különböző tésztákat a Ferrari pilótái?
https://formula.hu/parc-ferme/32195
Olaszos hangulatú kihívást talált ki pilótáinak a maranellói istálló, Carlos Sainz és Charles Leclerc feladata a különböző tésztafajták megnevezése volt. Közben pedig interjúkérdésekre is válaszolniuk kellett, többek között azt tudakolták tőlük, mit vinnének magukkal egy lakatlan szigetre vagy épp milyen szabályváltozást vezetnének be a Formula-1-ben.
Máris megkapta a csapatok fényezését a Gen3 versenygép
https://formula.hu/parc-ferme/32194
A Formula-E bemutatta következő generációs versenygépét. A tervek szerint kilencedik szezonban (2022/23) debütáló Gen3-at gyorsan beöltöztették több csapat gúnyájába is: íme a Nissan, a Jaguar, a Mahindra és az Envision koncepciói.
Oh, hello!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 29, 2022
Take a look at the Gen3 concept liveries revealed so far... pic.twitter.com/1HJpfSz1vy
Másodvirágzását éli vagy csak kikerült a reflektorfényből Valtteri Bottas?
https://formula.hu/parc-ferme/32192
A Formula Podcast imolai futamértékelőjében több jelölt közül végül az Alfa Romeo finn versenyzőjének adtuk a hétvége meglepetésének járó különdíjat, ugyanakkor kisebb vita is kialakult a stábtagok között, hogy vajon valóban jobb produkciót nyújt-e az új közegben, mint a Mercedesnél vagy a látszat csal – a vonatkozó részt 1:05:14-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ismét magyar versenymérnöke lesz Michelisz Norbinak
https://formula.hu/parc-ferme/32193
Öt év után fog ismét egy honfitárs dolgozni Michelisz Norbert oldalán: a BRC Hyundai pilótája a saját blogján jelentette be, hogy 2022-ben Boriszov Dániel lesz a versenymérnöke a WTCR-ben. Mint a 2019-es világkupagyőztes írja: Boriszov már az egyetemi évek alatt belecsöppent az autósportos közegbe a korábbi versenymérnöke, Bári Gergő által alapított BME-s Formula Student-csapat révén, az elmúlt években pedig különböző túraautós bajnokságban gyűjtött tapasztalatokat. Michelisz is ismeri őt, mivel a M1RA-nál dolgoztak már együtt, arról pedig, hogy miért is lehet előny, hogy újra magyar mérnöke van, így írt Norbi:
„A pilóta-versenymérnök kapcsolatnak alapja a bizalom és meghatározó eleme a minél gördülékenyebb kommunikáció, vagy másként: ’a fél szavakból is megértjük egymást’ elv. A nemzetközi autósportban az angol a hivatalos nyelv, a Hyundai Motorsporton belül is angolul kommunikálunk, így hiába vagyunk mindketten magyarok, a rádióban, a bokszban és úgy általában a pálya környékén alapvetően angolul szólunk egymáshoz. Mindketten évek óta ebben a közegben mozgunk, mégis valahol természetes, hogy vannak olyan finomságok, amelyeket az anyanyelven egyszerűbben és gyorsabban át lehet adni egymásnak. Adott esetben ez némi előnyt is jelenthet. De nem is a közös nyelv a lényeg, vagyis nem pont úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk. Az azonos kultúra, hasonló szocializáció legalább annyira fontos abban, hogy egy pilóta egy hullámhosszra kerüljön a mérnökével, hiszen egy versenyhétvégén információhiányos közegben, nagy nyomás alatt, idő szűkében kell tudni együttműködni, jó döntéseket hozni együtt.”
Mégsem lesz csapatfőnök-parádé Miamiban, de Wolff nem bánja
https://formula.hu/parc-ferme/32191
Mi is írtunk róla, hogy a szervezők eredetileg rendhagyó programot terveztek az első Formula-1-es Miami Nagydíjra: nemcsak a versenyzőknek, hanem a csapatfőnököknek is rendeztek volna egy parádét, amely során körbevitték volna őket a pályán a lelátókon helyet foglaló szurkolók előtt. Korábban a pilóták közül Daniel Ricciardo nevezte furcsának és talán túlzónak ezt a programpontot. Végül azonban ez kikerült a menetrendből, így jövő hétvégén sem láthatunk nézőknek integető csapatvezetőket – ezt pedig Toto Wolff egyáltalán nem sajnálja:
„Inkább elkerülném. Nem hiszem, hogy a csapatvezetőknek vagy a csapattulajdonosoknak kellene integetniük a rajongóknak. Imádom a szurkolókat, de a versenyzőknek kell az előtérben lenniük. Ők a sportolók, ők a gépet vezető gladiátorok, nem pedig mi” – vélekedett az Expressnek nyilatkozó Mercedes-főnök. Wolff hozzátette: annak természetesen örül, hogy az F1 népszerűsége és ezáltal a bevételei is jelenleg növekvő tendenciát mutatnak.
Perez elhagyta az egyik sisakját, keresi
https://formula.hu/parc-ferme/32190
A Red Bull és Sergio Perez nemrég járt már a Miami Nagydíj helyszínén, egy videóforgatás keretein belül a mexikói mehetett is az új vonalvezetésen, de mint kiderült, nem zajlott minden a tervek szerint.
"Valaki elvitte a bukósisakomat. Még mindig keresem, nem is tudom, hogy hol van. Talán megtalálom" - idézi a Miamiba visszatérő Perez szavait a RacingNews365.com.
Öt márka, 17 autó, három magyar – itt a WTCR 2022-es nevezési listája
https://formula.hu/parc-ferme/32188
Péntek reggel jelentették be, hogy a Zengő Motorsport is újra ott lesz a Túraautó-világkupa rajtrácsán – mint az kiderült, a mezőny ezzel véglegessé is vált, nem sokkal később ugyanis a WTCR kiadta a hivatalos nevezési listát a jövő hétvégén Pau-ban startoló szezonra. E szerint tehát összesen 17 állandó indulója lesz a futamoknak, ami elmarad az előző évek létszámától (természetesen minden helyszínen lehetnek szabadkártyás nevezők). Viszont az változatlan, hogy öt márka képviselteti magát a túraautózás nemzetközi csúcssorozatában, s a mezőny sem lett gyengébb: a 17 versenyzőből csupán Nagy Dániel nem nyert még versenyt a WTCR-ben. A magyar jelenlét szokás szerint erős lesz, hiszen hárman is hazánk színeit képviselik: a már említett zengős Nagy Dani mellett a Hyundait erősítő 2019-es bajnok, Michelisz Norbert, valamint a Hondánál maradó, de immár az Engstler Team színeiben szereplő Tassi Attila.
Márka | Csapat | Pilóta | Rajtszám |
Lynk & Co | Cyan Racing Lynk & Co | Yann Ehrlacher | 68 |
Yvan Muller | 100 | ||
Cyan Performance Lynk & Co | Thed Björk | 11 | |
Santiago Urrutia | 12 | ||
Ma Qing Hua | 55 | ||
Hyundai | BRC Hyundai N Squadra Corse | Michelisz Norbert | 5 |
Mikel Azcona | 96 | ||
Honda | All-Inkl.com Münnich Motorsport | Esteban Guerrieri | 86 |
Nestor Girolami | 29 | ||
Liqui Moly Team Engstler | Tiago Monteiro | 18 | |
Tassi Attila | 9 | ||
Audi | Comtoyou DHL Team Audi Sport | Nathanael Berthon | 17 |
Tom Coronel | 33 | ||
Comtoyou Team Audi Sport | Gilles Magnus | 16 | |
Mehdi Bennani | 25 | ||
Cupra | Zengő Motorsport | Rob Huff | 79 |
Nagy Dániel | 99 |
Három legenda lett a Miami Nagydíj nagykövete
https://formula.hu/parc-ferme/32189
Hivatalosan is bejelentette a Miami Nagydíj promótere, hogy három korábbi F1-es legenda lett a verseny nagykövete: a brazil Emerson Fittipaldi, az amerikai Mario Andretti és a kolumbiai Juan Pablo Montoya. A tájékoztatás szerint jó pár eseményen lehet velük találkozni a futamig hátralévő időben, az ő feladatuk a verseny népszerűsítése - ami Miamiban rá is fér a rendezvényre, hiszen a helyiek több módon is próbálták már megfúrni az F1-et. Mindhárom legenda elmondta, hogy nagy megtiszteltetés ez a szerep, Montoya pedig hozzátette, hogy ez a hétvége felejthetetlen esemény lesz majd mindenki számára.
fotó: dppi
Megkérdezték Hamiltont, hogy melyik a kedvenc Mercedese
https://formula.hu/parc-ferme/32185
Az esélyegyenlőségért küzdő hétszeres F1-es világbajnoknak a Mulberry Schools Trust tanulói tehettek fel egy-egy kérdést, szóba került többek között a kedvenc étele (a karibi és az indiai ételt emelte ki), a hobbijai, hogy minek kell klappolnia ahhoz, hogy jó versenyző legyen valaki, de megkérdezték tőle azt is, hogy melyik a kedvenc F1-es Mercedese, amit valaha vezetett. Hamilton viszont nem nevezett meg egyet sem azok közül, amelyekkel világbajnok lett, azt mondta, hogy egy "régi" autó a kedvenc, amit egy bemutató erejéig vezethetett - az évtizedekkel korábbi technikát "rémisztő", de közben "üdítő" volt vezetni, így azt jelölte meg, mint a kedvenc F1-es Mercedesét.
Hamilton azt mindenesetre pár napja már elmondta, hogy a 2009-es McLaren volt pályafutása legrosszabb autója és az idei Mercedes közel áll hozzá - szóval ha az lett volna a kérdés, hogy melyik a legkevésbé kedvelt F1-es Mercedese, akkor alighanem ezt mondta volna...
Dermesztő: a pilóta feje mellett szúrta át az autót a korlát a baleset során
https://formula.hu/parc-ferme/32186
Egy hétvégi lengyelországi raliversenyen történt az eset - alighanem sokakban felrémlett Robert Kubica története...
Péntek: jön a szabadedzések napja
https://formula.hu/parc-ferme/32187
MotoGP, DTM és IndyCar is lesz az előttünk álló hétvégén, a pénteki nap menetrendje a következő módon alakul:
09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
11:10 - 11:55 DTM, 1. szabadedzés
14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
15:35 - 16:20 DTM, 2. szabadedzés
22:00 - 23:00 IndyCar, 1. szabadedzés
A hétvége teljes programja itt olvasható!
Tíz magyar a ralikrossz-Eb nyirádi szezonnyitójának nevezői között
https://formula.hu/parc-ferme/32184
Megérkezett a ralikrossz-Európa-bajnokság május 21-22-i évadnyitójának nevezési listája, rengeteg magyarral: hatan az RX1-ben, négyen az RX3-ban képviselik majd a hazai színeket Nyirádon. A 22 fős RX1 kategóriában szurkolhatunk majd a négyszeres hazai bajnok Kárai Tamásnak, a korábbi országos bajnok Kiss Lászlónak, valamint Koncseg Zoltánnak, Mózer Attilának, Mózer Márknak és – közülük a többszörös Eb-dobogós Kárai és Mózer Attila neveztek teljes szezonra.
Az RX3 létszáma 13 fő, amelynek szintén közel harmadát a magyarok teszik ki: az Eb-n tavaly dobogót szerző Szíjj Zsolt, a Super1600-at idehaza az elmúlt két évben megnyerő Körmöczi Balázs, valamint Ferjáncz András és Répási Róbert, akik valamennyien erre az egy hétvégére neveztek be.