DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Kezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje, mutatjuk a pénteki programot

A Formula-1 mellett mást is nézhetünk - íme a pénteki program és a tv-közvetítések listája:

9:35-10:20 Formula-3, szabadedzés

10:30-11:20 Superbike, első szabadedzés

11:00-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés

14:05-14:35 Formula-3, időmérő edzés (M4 Sport)

15:00-16:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

15:00-15:50 Superbike, második szabadedzés

17:00-17:30 Formula-2, időmérő edzés (M4 Sport)

23:00-00:00 IndyCar, első szabadedzés

 

A teljes hétvégi program itt elérhető!

 

spa

fotó: dppi

Megint jó úton járunk a legváltozatosabb MotoGP-szezon felé

Brad Binder egy merész húzással – az élmezőny többi tagjával ellentétben a ráerősítő eső ellenére kint maradt slicken a pályán a hajrában – megnyerte a hétvégi Osztrák Nagydíjat, ezzel a dél-afrikai KTM-es már a hetedik különböző győztes lett az idény során tizenegy futam alatt. Rajta kívül Maverick Vinales, Fabio Quartararo, Jack Miller, Miguel Oliveira, Marc Marquez és Jorge Martin iratkozott még fel a listára.

Az abszolút rekord kilenc különböző első helyezett egy szezonon belül: ezt a csúcsot 2016-ban állította fel a MotoGP, majd tavaly megismételte ugyanezt a mezőnyt – néggyel kevesebb verseny során. Mivel idén még a tervek szerint hét futamot rendeznek (ez valószínűleg így is lesz, csak a helyszínek lehetnek kérdéses), bőven lehet rá esély, hogy akár meg is dőljön ez a rekord. Az eddig győzelem nélkül állók közül leginkább Johann Zarco, Francesco Bagnaia és Joan Mir – azaz a vb-tabella második, harmadik és negyedik helyezettje! – rendelkezik a legjobb esélyekkel, hogy nyerjen egy versenyt, még ha a két ducatis esetén ez királykategóriás karrierjük első sikere is lenne.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-dobogo-dppi

Fotó: DPPI

Melyik csapat ponttermelése javult és melyiké romlott a legtöbbet tavalyhoz képest?

Nemcsak a pilóták esetében hasonlította össze az F1 Instagram-csatornája, hogy ki hány ponttal szerzett többet vagy kevesebbet idén az első tizenegy futam után, mint 2020-ban a szezon ugyanezen pontján. A számokból egyértelmű, hogy toronymagasan a Mercedes esett vissza a legtöbbet, a Red Bull pedig az egyik legnagyobb javító – nem csoda, hogy szoros közöttük a vb-harc. A Ferrari és a McLaren is sokat lépett előre a pontok számában, az Aston Martin ellenben rettenetesen visszazuhant azok után, hogy tavaly még a konstruktőri bronzért harcoltak Racing Pointként.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

F1-es autót vezethet a hétvégén Le Mans-ban Alonso

Nem akármilyen bemutatóra fog sor kerülni az Alpine jóvoltából a hétvégi Le Mans-i 24 órás versenyt megelőzően. Fernando Alonso ugyanis egy Formula-1-es autó volánja mögé fog bepattanni: a spanyol, aki kétszer is megnyerte az egynapos viadalt, minden valószínűség szerint nem az idei modellt fogja vezetni, hanem egy korábbi Renault-t, amelyet átfestenek az Alpine színeire. Hosszú-hosszú idő után ez lesz az első alkalom, hogy F1-es autó fog körözni a legendás, több mint 13 kilométeres La Sarthe versenypályán.

De nem ez lesz az egyetlen attrakció az Alpine részéről: a bemutatón Alonso csapattársa, a friss hungaroringi győztes Esteban Ocon egy Alpine A110 GT4-essel fog demózni, de láthatunk A110-es raliautót, valamint egy utcai modellt is, amelyet nem más fog vezetni, mint a márka elnök-vezérigazgatója, Laurent Rossi. A nagy felhajtás egybecseng azokkal a pletykákkal, miszerint az Alpine akár már a hétvégén bejelentheti, hogy 2022-ben vagy 2023-ban beszáll az Endurance-világbajnokság hiperautós kategóriájába.

alonso-f1-dppi

Parádés hungaroringi előzésével köszönti a születésnapos Nelson Piquet-t az F1

Ma ünnepli 69. születésnapját a háromszoros világbajnok Nelson Piquet – a brazil klasszis karrierjének egyik legemlékezetesebb manővere volt, amit a legelső Formula-1-es Magyar Nagydíjon bemutatott az 1-es kanyar külső ívén, driftelve Ayrton Senna ellen, így az F1 Instagramja is ezt a felvételt bányászta elő a jeles alkalom apropóján:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Szerencsés vagy balszerencsés? – exkluzív interjú Felipe Massával

Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában – sok más érdekes téma mellett – a brazil pilótával is olvashattok egy beszélgetést, amelyben érintettük a Magyarországhoz való viszonyát, legendás csapattársait, a 2008-as vb-döntőt és a hungaroringi balesetét is.

afm-massa

Az Aston csapatfőnöke szívesen beszállna a Horner-Wolff csatározásba, csak tehetné

Az idei F1-es szezon közbeszédének talán legnagyobb szeletét adta eddig Christian Horner és Toto Wolff egyre jobban elmérgesedő szócsatája - a két gigász vezetői nem spóroltak a tölténnyel az utóbbi hónapokban. Sokak szerint ezt egy kicsit vissza kéne fogni, de a GPFans Global megkérdezte az Aston Martin csapatfőnökét, Otmar Szafnauert, hogy ő bírná-e velük a tempót...

"Én élvezném a lehetőséget. Azt kívánom, hogy bárcsak mi is ott lehetnénk azon a szinten, hogy fel kellene vennem velük a kesztyűt ebben a harcban. Élvezném azt a lehetőséget" - mutatott rá Szafnauer arra, hogy inkább szópárbajozna a két nagyágyúval, mert az azt jelentené, hogy az ő csapata is érintett a világbajnoki harcban.

00121012_004

fotó: dppi

Újra versenyt rendeznek a legendás hazai pályán, a Vörös Katlanban

Sikerült pótlást találnia az elmaradt fuglaui verseny helyére, mégpedig egy rendkívül népszerű helyszínt: a Nyirád Racing Center visszakerült a hazai ralikrossz-versenynaptárba, november 5-7-i időponttal.

Nyirádot senkinek sem kell bemutatni, aki kedveli a ralikrosszt: a Vörös Katlan korábban a Ralikrossz Európa-bajnokságot is fogadta, a hazai sorozatnak pedig utoljára 2018-ban volt versenye a pályán.

Hat helyett így az eredeti terveknek megfelelően hét állomásból áll a hazai szezon, amely a hosszú hétvégén folytatódik az ausztriai Greinbachban: szeptemberben Kakucson és Máriapócson, októberben a Slovakia Ringen tartanak versenyt, végül novemberben Nyirádon zárul az évad.

 

 

Alex Albon az IndyCarban folytathatja?

Ott volt a legutóbbi IndyCar-hétvégén az Egyesült Államokban Alexander Albon, akire a közeljövőben aligha vár aktív F1-es pilótai állás, hiába tartotta meg a Red Bull - állítólag érdekli az IndyCar és azért is volt ott az előző versenyen, hogy bemutatkozzon néhány csapatnak. A Romain Grosjeant is csapatában tudó Dale Coyne rögtön jelezte is, hogy gondolkodik Albon leigazolásán - a jelöltek között van a brit-thai versenyző és azt is elárulta, hogy Albon sokat beszélgetett már a helyzetről Grosjeannal. Döntés még nincs, de Coyne örülne Albonnak 2022-re...

00121020_871

fotó: dppi

A szervezők halasztani szeretnék a Brazil Nagydíjat

A világjárvány tavaly alaposan átvariálta a versenynaptárat, a tengerentúli futamok teljesen ki is estek, de a Távol-Keleten vagy Ausztráliában sem versenyzett végül a mezőny. Idén valamelyest jobbnak tűnik a helyzet; bár a Kanadai és az Ausztrál Nagydíjat újból törölték, az Egyesült Államok, Mexikó vagy épp Brazília továbbra is úti cél.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy már nem várhatóak időpontváltozások. A Brazil Nagydíj szervezői hétfőn jelentették be, kérelmet intéztek az F1-hez, miszerint az eredeti időponthoz képest egy héttel később, november 14-én szeretnék inkább megrendezni a versenyüket. A kérés oka, hogy másnap, november 15-én ünnepli az ország a köztársaság kikiáltásának napját, ami nemzeti ünnep, és ha az F1-es futamra közvetlenül előtte kerülne sor, az gazdaságilag is jót tenne a városnak. A pálya igazgatósága egyébiránt teltházra készül, de mint mondták, sok függ attól, mekkora lesz az átoltottság aránya, és hogyan alakul a járványhelyzet.

Ki a gyorsabb: a virtuális vagy a valódi Russell és Norris?

Érdekes kihívás elé állította az F1 két fiatal tehetségét, George Russellt és Lando Norrist. A szimulátorozásban igencsak jártas pilótákat ugyanis leültették az F1 2021 elé, hogy kiderítsék, gyorsabbak-e virtuális önmaguknál. A valódi Russell és Norris Lando-bot és George-bot ellen, a silverstone-i pályán, 5 körös versenyben. Poénkodásból természetesen nem volt hiány; Norris nem hagyta ki, hogy ne szúrjon oda honfitársának, most végre dobogóesélyes, míg Russell folyamatosan arról panaszkodott, hogy semmit nem lát a glóriától.

Hogy mi lett a robot-ember verseny végeredménye? Kiderül a videóból, melyet a képre kattintva érhettek el.

Kubica szerint nagy különbségek vannak az F1 és Le Mans között

Ezen a héten rendezik a Le Mans-i 24 órás versenyt a WEC bajnokságban, melyen az Alfa Romeo tartalékosa, Robert Kubica is rajthoz áll a WRT csapat 41-es autójában az LMP2-es kategórián belül. A lengyel pilóta először vesz részt az eseményen, most pedig a véleményét is elmondta arról, hogy a hosszútávú versenyzés mennyiben különbözik a Formula-1-től.

„Itt minden más, olyan mintha a sprintversenyzőket akarnánk összehasonlítani a maratoni futókkal. Még csak nem is ugyanúgy néznek ki, hiszen ha sprinter vagy, akkor teljesen más testtömegre van szükséged, mint a maratonisták esetében. Végeredményben ugyanarról a sportról van szó, de nagy különbség van, mert más a megközelítés” ─ idézte Kubica szavait az F1i.com

„Valószínűleg az a hasonlóság, hogy amikor a végén vezeted az autót, akkor a csomagból a maximumot próbálod kihozni, de mivel ez egy endurance verseny, ezért minimalizálni kell a kockázatokat. Mindenre gondolnod kell, sok minden megtörténhet és meg is fog történni a verseny során. Tisztában vagyunk ezzel és én is tisztában vagyok vele, szóval igen, határozottan sokkal több a különbség, mint a hasonlóság” ─ tette hozzá.

Ennél menőbb telefonfülke kevesebb van a világon

Sao Paulo városában született a Formula-1 háromszoros világbajnoka, Ayrton Senna da Silva. A brazil pilóta hatalmas legendáját mutatja, az alábbi telefonfülke is, ami a brazil pilóta jellegzetes sisakját ábrázolja. Valószínűleg sokan látnának szívesen még hasonlókat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Paraguayos/As locos por la F1 (@paraguayos_f1) által megosztott bejegyzés

Stewart szerint a motorsportnak nem kell relevánsnak maradnia

Kívülről nézve nagyon úgy tűnhet, hogy a különböző szériák próbálnak relevánsak maradni a közúti közlekedésre nézve, vannak azonban olyanok is, akik ezt másképpen látják, így például a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart is. A skót azt is elismerte, hogy a motorsport a jövő energiaforrásainak keresésében az élen jár.

„Nem nagyon kell relevánsnak maradnia, ez a legfejlettebb mérnöki forma, amit ismerek a világon. Természetesen nemcsak a mostani, hanem a jövő generációi számára is lépnünk kell az energia tekintetében. Talán csak két vagy három energiaforma lesz és nem csak elektromos, hanem más fajták is, melyek között akár az atomenergia is szerepelhet” idézte Stewart szavait a PlanetF1.

„Amire szükségünk van, az egy olyan energia, amely képes lesz hajtani a jelenlegi Forma-1-es motort. Lehet, hogy a végén egy kisebb erőforrást kapunk, ami még nagyobb teljesítményű lesz és még mindig erős a környezetvédelem szempontjából. Az F1 továbbra is a leggyorsabban oldja meg a problémákat a világon, talán még az űrhajózásnál is hamarabb. A versenyek néha egy héten belül zajlanak és akár hat jelentős változás is történhet a következő nagydíjra. A változások sebessége rendkívüli a Formula-1-ben” ─ tette hozzá.

 

A Porsche is csatlakozik a DTM mezőnyéhez

Sokan hiányolták a Porschét a Német Túraautó-bajnokság mezőnyéből – az Audi, BMW, Mercedes, Ferrari, Lamborghini és McLaren mellől –, mint német autómárkát, amely GT3-as modellel rendelkezik. Augusztus 21-22-én, a DTM szezonjának negyedik versenyén megtörik a jég: a Nürburgringen lesz egy Porsche 911 a rajtrácson, a vendégszereplő SSR Performance versenygépe, melyet Michael Ammermüller, a Porsche Supercup háromszoros bajnoka és ADAC GT Masters 2020-as bajnoka vezet.

A nürburgringi rajtrács az eddigi legnagyobb lesz 23 indulóval: a 19 teljes szezonra nevezett pilóta mellett rajthoz áll újra Christian Klien a JP Motorsport McLarenjével, továbbá Hubert Haupt a HRT harmadik autójával és Luca Stolz a Toksport Mercedesével.

Négyes bejelentésre készül a Red Bull, legkésőbb a Holland Nagydíjig

Két-három héten belül négy ülés is elkelhet jövőre. Az egyik legvonzóbb hely, a Red Bull, illetve testvércsapata, az AlphaTauri felállása sem biztos még, a tanácsadó, Helmut Marko szerint azonban már a célegyenesben vannak a pilótakérdést illetően. Terveik szerint a jövő heti Belga, vagy a rákövetkező Holland Nagydíjon nyilvánosságra hozzák, kik versenyeznek náluk 2022-től.

„Annyit mondhatok, van néhány opciónk, megfontoljuk őket, de nem szeretnék neveket említeni. Az elsődleges cél, hogy a jelenlegi négy versenyzőnkkel folytassuk. A bejelentés Spában vagy Zandvoortban várható. Ami biztos, hogy mind a négy pilótát bejelentjük, az AlphaTaurinál is és a Red Bullnál is” – nyilatkozta az osztrák. Verstappen aligha megy bárhova is, de Gasly, Tsunoda és Perez jövője még bizonytalan; a legnagyobb fejfájást a tanácsadó szerint utóbbi okozza, aki még mindig nem vette fel teljesen a ritmust.

Quartararo parádés előzései és kaotikus utolsó körök: az Osztrák GP legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos válogatás a MotoGP legutóbbi versenyéről, amely már az első, száraz szakaszában is tartogatott izgalmakat, de az igazi őrületet a hajrában megérkező eső hozta el. A top 5-ös összeállítást IDE vagy a képre kattintva lehet megtekinteni, de IDE KATTINTVA az elképesztő utolsó kör teljes egészében is visszanézhető.

motogp-osztrak-video

Így lett világbajnok Nyck de Vries és a Mercedes – a berlini futamok összefoglalói

A Tempelhof repülőtéren rendezett évadzárón is duplázott a Formula-E mezőnye, amelynek 13 tagja vágott neki matematikai eséllyel a vb-címre az utolsó futamnak – hogy miként is alakult a két berlini verseny, itt feleleveníthetitek/bepótolhatjátok:

Gasly már saját mezt is kapott a PSG csapatától

Elég jó sora van mostanában a Paris Saint-Germain rajongóinak, hiszen nemrégiben derült ki, hogy Lionel Messi is csatlakozik a keretükhöz, az első két forduló után pedig még veretlenek a Ligue-1-ben. Még boldogabb lehetett viszont tegnap Pierre Gasly, az AlphaTauri pilótájának ugyanis nem akármilyen vendéglátásban volt része szombaton este, hiszen még névre szóló mezt is kapott ajándékba a csapattól.

Ha lemaradtál a hétvégi IndyCar-futamról, itt pótolhatod a lényeget!

A szériát az Egyesült Államokban közvetítő NBC egy negyedórás összefoglalóval jelentkezett az indianapolisi versenyről:

Melyik versenyző ponttermelése javult a legtöbbet tavalyhoz képest?

A Formula-1 Instagramján közzétett táblázatban hasonlíthatjuk össze, ki hány ponttal szerzett többet vagy kevesebbet az első tizenegy verseny során az előző évad hasonló fázisához képest. A mercedesesek sokat rontottak, míg a skála másik végét Lando Norris, valamint a Red Bull- és Ferrari-pilóták jelentik a vb-tabella első tíz helyezettje közül:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés